Göteborg: Workshop Operations and Logistics specialist sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Workshop Operations and Logistics specialist sökes i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-08 // Varaktighet: Heltid

Vill du arbeta praktiskt i en innovativ testmiljö där framtidens eldrivna transportlösningar utvecklas? Vi söker dig som har C-körkort, truckvana och en stark känsla för logistik och teknik. Hos vår kund får du en varierad vardag med allt från körning av eldrivna lastbilar till att bygga upp testmiljöer och hantera materialflöden – en roll där du verkligen får vara med och göra skillnad!
Om tjänsten
Perido söker en Workshop Operations and Logistics specialist till vår kund, ett stort företag och välkänt namn inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter:
Köra eldrivna lastbilar för kortare transporter mellan testplatser, verkstäder och laddstationer
Förbereda installationsytor enligt manualer för icke-elektriska laddarinstallationer
Bygga enkla plattformar och stödkonstruktioner för laddutrustning
Lasta/lossa utrustning för transport på flak med hjälp av lastbilskran (upp till 18 ton)
Hantera truckkörning och logistik kring testrelaterat material och försändelser
Administrera och schemalägga aktiviteter för företagets interna elfordonsflotta (ca 10 fordon)
Tillfälligt transportera laddare mellan testplatser
Stödja planering och samordning av aktiviteter i vårt testlabb tillsammans med test- och utvecklingsteamet

Dina egenskaper
För att trivas i rollen ser vi att du är praktiskt lagd, noggrann och lösningsorienterad. Du har lätt för att följa instruktioner, tar ansvar för dina uppgifter och har ett tekniskt intresse som gör att du gärna sätter dig in i nya arbetsmoment. Du arbetar strukturerat, har god samarbetsförmåga och trivs i en miljö där det händer mycket och där planeringen ibland kan ändras med kort varsel.
Låter detta som en beskrivning av dig? Då tycker vi att du ska skicka in din ansökan redan idag!
Kvalifikationer:
Körkort klass C
Truckkort
Erfarenhet av logistik, fordonsförflyttning och lasthantering
God praktisk/teknisk färdighet samt förmåga att följa manualer och instruktioner på plats
Flytande svenska, i tal och skrift
Mycket goda kunskaper i engelska, i tal och skrift

Meriterande:
Lastbilskran-certifikat (upp till 18 ton)
Certifikat för Heta Arbeten
Erfarenhet av arbete i verkstad eller teknisk testmiljö
Bakgrund inom fältinstallationer, gärna relaterat till fordon eller infrastruktur

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start 2025-06-02.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35251 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Logistiker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Logistiker.

Logistikmedarbetare till JM Supply i Göteborg

Läs mer Jun 9
JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. JM Supply är ett bolag inom JM-koncernen som ansvarar för materialhantering på våra byggarbetsplatser. Just nu söker JM Supply logistikmedarbetare till vår verksamhet i Göteborg.
Om tjänsten 
Som logistikarbetare på JM Supply arbetar du med intransport av material från lossningsplats till montageplats på JM:s byggarbetsplatser i Göteborgsområdet. Du arbetar i team där förmågan att samarbeta och kommunicera är en viktig del för att lyckas. Som stöd i arbetet har ni, av JM framtagna, standarder att arbeta efter och på varje arbetspass finns även en samordnare på plats som ansvarar för styrning och leverans. Hos oss ges du möjligheten att vara med och påverka arbetssätt och hjälpmedel tillsammans med dina kollegor. JM Supply är en organisation med korta beslutsvägar som erbjuder utvecklingsmöjligheter och spännande utmaningar. Tjänsten som logistikmedarbetare innebär arbete på vardagar mellan kl. 15:00-22:00. Tjänsten kan gå att kombinera med studier.
Din profil 
Det viktigaste för oss är att du är intresserad av att arbeta med materialhantering i byggbranschen. Du är noggrann, kvalitetsmedveten och pålitlig. Du är ansvarsfull och trivs med att arbeta tillsammans med andra. Vi ser gärna att du är intresserad av att utvecklas till samordnare för arbetspass. Samordnare är en ledande roll där du leder andra logistikmedarbetare under ditt arbetspass. Vidare ser vi att du kan kommunicera väl på svenska. Arbetet pågår under kvällstid så det är ett plus om du har tidigare erfarenhet av kvällsarbete. Arbetet innehåller moment som är fysiskt krävande och därförär det viktigt att du känner att din kropp är i god fysisk form. 
Vi erbjuder 
På JM ska du kunna prestera och få nya utmanande arbetsuppgifter när de gamla blivit för små. Vi vill skapa förutsättningar att du kan känna stolthet över din karriär och det gör vi genom att tänka långsiktigt i allt vi gör. De hus vi bygger i dag ska stå i minst hundra år. De ska bli hem åt människor som ännu inte är födda och därför är hållbarhet vårt ansvar och vår ambition. Vi har lyft in FNs globala mål för hållbar utveckling i vår verksamhet, det innebär olika åtaganden som till exempel att år 2030 ska JMs klimatpåverkande utsläpp vara nära noll och att 20% av våra hantverkare ska vara kvinnor.  
Genom att arbeta hos oss är du med och förändrar branschen.  
Ansökan
Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
För frågor kontakta HR Partner Petra Johansson på petra.johansson@jm.se.
Denna rekrytering hanteras internt av oss på JM. Vi undanber oss därför vänligen men bestämt telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
 
Vill du också vara med och rita om kartan? Kom och skriv historia med oss.

Ansök nu

Biltransportschaufförer sökes!

Läs mer Jun 11
Arbetsuppgifter
Vi söker biltransportchaufförer med CE-behörighet – Stationerade i Göteborg

Är du en erfaren chaufför med CE-körkort och söker ett arbete på dagtid? Vi söker nu biltransportchaufförer till vår verksamhet i Göteborg.

Om tjänsten:
Som biltransportchaufför kommer du att arbeta med att transportera bilar på ett tryggt och effektivt sätt. Du utgår från någon av våra terminaler i de angivna städerna och arbetar huvudsakligen under dagtid.

Din profil
Om tjänsten:
Som biltransportchaufför kommer du att arbeta med att transportera bilar på ett tryggt och effektivt sätt. Du utgår från någon av våra terminaler i de angivna städerna och arbetar huvudsakligen under dagtid.

Vi söker dig som:
*Har CE-körkort
*Är noggrann, ansvarsfull och lösningsorienterad
*Har god vana vid att hantera tunga fordon
*Trivs med ett självständigt arbete men är också en lagspelare
*Är flexibel och punktlig

Placering: Göteborg

Arbetstider: Dagtid (måndag–fredag)

Ansök nu

Vill du arbeta med logistik och transport i en varierad och viktig roll?

Läs mer Jun 3
Just nu söker vi en Shipping Assistant till ett uppdrag där du får arbeta med utgående leveranser och bidra till att viktiga försändelser når rätt destination i rätt tid och skick. Rollen passar dig som gillar att ta ansvar, har ett öga för detaljer och trivs i ett fysiskt och organiserat arbetsflöde.

OM TJÄNSTEN
Som Shipping Assistant får du en nyckelroll i det dagliga logistikflödet hos vår kund. Du ansvarar för att allt gods som lämnar anläggningen hanteras korrekt från upphämtning och paketering till märkning, dokumentation och fraktbokning. Försändelserna varierar i både typ och temperatur de kan vara kylda, frysta eller rumstempererade, och bestå av exempelvis kemikalier, biologiskt material, dokument eller teknisk utrustning.

Du arbetar både självständigt och tillsammans med ett sammansvetsat team, och du förväntas ta eget ansvar för att planera, prioritera och säkerställa att leveranser sker enligt kundens krav och gällande regelverk. Rollen innehåller även administrativa delar såsom att skapa fraktdokument, följa upp leveranser och beställa förbrukningsmaterial.

ARBETSUPPGIFTER

Arbetsuppgifter


* Paketering, märkning och etikettering av utgående försändelser
* Säkerställa rätt temperatur och tidsförhållanden vid frakt
* Upphämtning av material internt på anläggningen
* Administrativa uppgifter kopplade till frakt, såsom fraktdokument och spårning
* Beställning av packmaterial och andra ad hoc-inköp
* Daglig kommunikation med kunder och kollegor för att säkerställa korrekt och snabb leverans


VI SÖKER DIG SOM
- Har erfarenhet av logistik, transport eller liknande arbetsuppgifter
- Är noggrann, ordningsam och trivs i en fysisk roll – tunga lyft förekommer
- Har truckkort och gärna utbildning inom farligt gods (ADR-S, IATA-DGR)
- Har god datorvana och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska
- Är serviceinriktad, lösningsorienterad och van att samarbeta i team

För att lyckas i rollen har du följande personliga egenskaper:
- Hjälpsam
- Ordningsam
- Ansvarstagande

Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.

Vi tillämpar löpande urval och kommer plocka ner annonsen när tillräckligt många kandidater har nått slutskedet i rekryteringsprocessen. Vid ansökan efterfrågas ett CV. Personligt brev använder vi inte som urvalsmetod och behöver därför inte bifogas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.

INFORMATION OM FÖRETAGET
N/A

Ansök nu

Junior Area Manager

Läs mer Jun 3
Are you an aspiring leader with a strong passion for logistics? We're seeking a Junior Area Manager for our logistics department in Gothenburg. In this role, you will play a vital part in our rider operations, ensuring the success and high standards of our rider fleet in foodora's last-mile delivery. Your responsibilities will involve maximizing the potential of over 1100 employees. If you're ready to step into this impactful role, do not hesitate to apply today. Let's shape the future of food delivery together!
This is a temporary position of 6 months.
Your mission
Manage rider related processes that are executed in your region (West).
Focus on operational excellence including compliance and performance follow-ups.
Assist in managing the work environment and create an engaging working atmosphere.
Monitor city performance and ensure the teams of fleet associates and team leads execute on both short term daily tasks or long-term initiatives.
Make sure that we follow policies, guidelines & law in terms of rider operation in your region.

Our selection process is continuous and the ad may close before the recruitment process is completed, if we’ve moved forward to the screening or interview phase.
Our recruitment process will include the following:
???? Psychometric tests via Alva Labs - We use science-based methodology.
???? Digital HR interview - Let’s get to know each other a bit better!
???? Case interview - Do your magic and meet us face to face.
???? Reference check - Almost there!
?? Background check - Final step before we’ll become colleagues.


What you need to be successful
University degree within a relevant area, such as Economics, Logistics, Management or Engineering.
Previous experience from leading a team or managing staff.
You communicate fluently verbally and in writing in English and Swedish.
Previous experience from analytical work with Excel will be a huge plus!
You have a driver’s license

Studies have shown that women and some minorities are less likely to apply to jobs unless they meet every qualification. If you are interested in this role and you have most of the skills we’re looking for, we encourage you to apply anyway.
Who we are
foodora is part of the Delivery Hero Group, the world’s pioneering local delivery platform, our mission is to deliver an amazing experience—fast, easy, and to your door. We operate in over 70+ countries worldwide. Headquartered in Berlin, Germany. Delivery Hero has been listed on the Frankfurt Stock Exchange since 2017 and is part of the MDAX stock market index.
What's in it for you
Wellness allowance topped with the opportunity to participate in many work/life balance initiatives & reduced price on massage.
Employee discount at foodora (woho!) and awesome friday breakfasts!
Occupational pension, incl. premium exemption insurance, accident insurance and life insurance.
foodora Learning - Monthly learning sessions about different topics, such as the q-commerce industry, negotiation techniques and project management combined with a structured onboarding and inspiring courses within our learning tool Sana
Great deals at Benify (for e.g. gym membership, e-bikes hotels, audiobooks, streaming services, clothes, kitchen supplies… and so much more!
Weekly wellness hour
Awesome AW’s and (pink) parties

Ansök nu

Material planner? Se hit!

Läs mer Jun 2
Är du i början av din karriär och nyfiken på logistik och materialplanering? Här får du chansen att arbeta i en global och innovativ miljö där du spelar en nyckelroll i att säkra materialflödet – samtidigt som du utvecklas tillsammans med erfarna kollegor. Kan det vara något för dig? Skicka in en ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Material Planner till vår kund, ett välkänt företag inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Som Material Planner får du en viktig roll i att säkerställa att rätt material finns på plats i rätt tid och mängd. Du arbetar i nära samarbete med leverantörer, interna team och andra funktioner för att hålla flödena igång och bidra till en effektiv försörjningskedja. Rollen erbjuder en spännande möjlighet att utvecklas inom ett globalt industriföretag tillsammans med erfarna kollegor.
Exempel på arbetsuppgifter:
Följa upp och säkerställa leveranser tillsammans med leverantörer
Analysera och agera på leveransavvikelser
Delta i förbättringsarbete kring processer och system
Ha daglig kontakt med logistik, inköp och produktion internt

Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som Material Planner är det viktigt att du är snabblärd och har lätt för att samarbeta med andra. Du har ett strukturerat arbetssätt och gillar att ta dig an problem på ett lösningsorienterat sätt. Noggrannhet och god kommunikationsförmåga är också viktiga egenskaper, eftersom rollen innebär många kontaktytor och ett stort ansvar för att materialflödet fungerar smidigt. Vi söker framför allt dig med rätt inställning – någon som är analytisk, engagerad och trivs i en dynamisk och föränderlig miljö.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Relevant arbetslivserfarenhet
Goda kunskaper i Excel
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande:
Har erfarenhet av Power BI eller stort intresse av att lära dig det

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-09-09. Start 2025-06-09.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35288 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Perido AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Perido AB .

Senior tech-rekryterare sökes!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 10
Brinner du för att hitta topptalanger inom tech? Har du flera års erfarenhet av att rekrytera till tekniska roller – gärna inom fordonsindustrin? Då väntar en spännande möjlighet som kan bli nästa viktiga steg i din karriärresa!
Om tjänsten
Perido söker en senior tech-rekryterare för en tjänst hos en av våra kunder, ett företag inom fordonsindustrin. Tjänsten är en heltidstjänst belägen i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Som senior teknisk rekryterare blir du en viktig del av Talent Acquisition-teamet, där du bidrar till att hitta toppkompetens världen över och stödjer företagets fortsatta tillväxt. Vi söker dig som har erfarenhet av att rekrytera både mjukvaru- och hårdvaruingenjörer, är van vid att bygga upp starka talangpipelines och har förmågan att kommunicera väl inom tekniska områden.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Samarbeta med seniora intressenter och leda teknisk rekrytering
Implementera rekryteringsstrategier i linje med affärsmålen
Leda globala projekt och vara mentor åt juniora teammedlemmar
Samarbeta med PX och ekonomiavdelningen för att förbättra processer
Stötta rekryteringar på direktörsnivå

Dina egenskaper
Vi tror att du har en stark personlig drivkraft för att leverera resultat, en innovativ inställning och bra kommunikativa färdigheter, även på engelska. En annan viktig egenskap är din förmåga att känna och förstå människor, samt att givetvis ha en uppenbar känsla för hur de kan kopplas till en specifik tjänst. Vi tror att du är skicklig på att utveckla andra genom att ge ärlig och empatisk feedback. Slutligen ser du fram emot ett verka i en internationell miljö där processerna kan vara snabba och krävande, vilket ställer krav på att du effektivt tar dig an uppgifterna.
Är det dig som vi söker efter?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning
Minst 3+ års erfarenhet av rekrytering/sökning inom teknikroller
Erfarenhet av rekrytering inom fordonsindustrin
Utmärkta kommunikativa färdigheter i både tal och skrift på engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-12-31. Start omgående.
Ansökan
Ansökan görs via vår hemsida perido.se. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35292 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1300 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Brottsförebyggande samordnare/koordinator sökes!

Administratör
Läs mer Jun 10
Är du en strukturerad och noggrann person redo för ett nytt uppdrag? Vi på Perido söker dig som har en akademisk utbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen. Kan det vara dig vi söker? Skicka in en ansökan redan idag!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu dig som jobba som brottsförebyggande samordnare/koordinator hos vår kund som ansvarar för kollektivtrafiken i Västsverige. Genom att utveckla och erbjuda hållbara resor och smarta tjänster vill kundföretaget vara det självklara valet när du reser. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg.
Dina egenskaper
För att lyckas i rollen tror vi att du är en noggrann och serviceinriktad person som inte har något emot att ta egna initiativ. Du är strukturerad och har lätt för att planera, följa upp och driva processer framåt – ofta med flera parallella arbetsuppgifter. Eftersom rollen innebär att arbeta med komplexa frågor inom förebyggande arbete, krävs att du är analytisk, lösningsorienterad och har ett strategiskt helhetsperspektiv.
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Akademisk utbildning inom samhällsvetenskapliga ämnen gärna med inriktning kriminologi eller motsvarande erfarenhet
God systemvana
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av socialt arbete, arbete inom politiskt styrda organisationer eller arbete inom infrastruktur och kollektivtrafik

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2027-08-30. Start 2025-09-15.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35313 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Delivery Lead sökes!

Rekryterare/Rekryteringskonsult
Läs mer Jun 10
Trivs du i en dynamisk miljö där du får ta ansvar, leda processer och samarbeta tätt med olika intressenter? Är du strukturerad, analytisk och har ett öga för både helhet och detaljer? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Delivery Lead inom Talent Acqusition (TA) till vår kund, ett väletablerat företag inom fordonsindustrin. Detta är en heltidstjänst belägen i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Som Delivery Lead ansvarar du för att leda rekryteringsleveransen inom ett specifikt affärsområde. Du är huvudkontakt mot verksamheten, säkerställer resursplanering, bygger kandidatpipelines och följer upp statistik och KPI:er. Du skapar och implementerar rekryteringsstrategier, driver datadrivna beslut och samarbetar nära TA-ledning, HR och affärsstakeholders. Rollen innebär också att du bidrar till gemensamma TA-projekt och säkerställer att arbetet är i linje med företagets employer branding-strategi.
Dina egenskaper
För att trivas och lyckas i rollen som Delivery Lead inom Talent Acquisition tror vi att du är en person som kombinerar stark drivkraft med ett genuint engagemang för människor och affär.
Du är strukturerad, analytisk och har ett öga för både helhet och detaljer. Du gillar att arbeta datadrivet och kan omsätta insikter till konkreta åtgärder. Samtidigt har du en hög grad av flexibilitet, trivs i förändring och är inte rädd för att testa nytt. Sist men inte minst: din positiva inställning, nyfikna attityd och starka servicementalitet kommer att ta dig långt i det här teamet!
Är du vår nästa stjärna?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Eftergymnasial utbildning
Erfarenhet av rekrytering inom FoU (Forskning och Utveckling) och teknik är avgörande, tillsammans med en förmåga att bygga pipelines och omvandla data, mätvärden och insikter till effektiva TA-strategier
Gedigen förståelse för aktuella rekryteringsmetoder och trender men som ändå har en nyfikenhet att lära sig och växa inom detta område
Förmåga att kommunicera obehindrat i tal och skrift

Meriterande:
Tidigare erfarenhet av ledarroller

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i sex månader. Start hösten 2025.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35293 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Erfaren kommunikatör sökes till Trafikverket! - Gbg

Informatör/Kommunikatör
Läs mer Jun 5
Vill du arbeta brett med kommunikation i en roll där du både får tänka strategiskt och agera operativt? Här erbjuds du en möjlighet att driva kommunikationsinsatser från analys och planering till genomförande och uppföljning – med fokus på att skapa verklig effekt. Kort sagt: Trafikverket söker en kommunikationsspecialist med huvudfokus projektkommunikation! Är det dig de söker?
Om tjänsten
En av Peridos många kunder är Trafikverket, en myndighet som arbetar med att underlätta vardagen för invånare och företagare i hela Sverige genom att forma infrastrukturen. Nu hjälper vi till med att hitta en erfaren kommunikatör, där du kommer att ingå i ett hängivet och positivt team med kollegor som är spridda över hela landet. Ditt arbete kan ske från kontoret i Norrköping eller Göteborg, med möjlighet att arbeta några dagar i veckan på distans. Eftersom resor ingår i tjänsten krävs även B-körkort.
Dina arbetsuppgifter
I den här rollen kommer du framför allt arbeta med kommunikation i något av myndighetens större projekt, men också med andra investerings- och underhållsåtgärder.
Exempel på arbetsuppgifter:
Arbete med såväl strategisk som operativ kommunikation, proaktivt och reaktivt
Analys, planering, samordning, genomförande och uppföljning av kommunikationsaktiviteter utifrån önskad effekt
Budskapsutformning, produktion, kanalval, publicering i olika kanaler
Planera och bidra i genomförande av evenemang som t.ex. samråd
Identifiera, bedöma och prioritera kommunikationsbehov, kommunikativa risker och möjligheter
Arbeta integrerat med intern och extern kommunikation
Bidra till utvecklingen av Trafikverkets kommunikativa förmåga genom exempelvis rådgivning
Samverkan med både interna och externa intressenter

Dina egenskaper
Vi söker en självständig person med initiativförmåga som har lätt för att samarbeta, skapa relationer och vinna förtroende med en stark egen drivkraft att söka information, är trygg i rollen som kommunikationsspecialist och har förståelse för kommunikationsuppdraget. Du är vass både på att genomföra självständigt arbete och genomföra leveranser tillsammans med andra. Du har goda kunskaper inom digital kommunikation och sociala medier, liksom förståelse för varumärkesbyggande. Du har arbetat rådgivande i kommunikationsfrågor och har förmågan att omsätta dina insikter i konkreta leveranser. Dessutom har du erfarenhet av att skapa och anpassa innehåll för olika målgrupper och kanaler, med mycket god språklig förmåga på svenska.
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Högskoleutbildning om minst 120 hp inom medie- och kommunikationsvetenskap och minst fem (5) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Minst tre (3) års erfarenhet under de senaste fem (5) åren av strategiskt och operativt kommunikationsarbete
Minst ett (1) års erfarenhet av press- och mediefrågor
Minst ett (1) års erfarenhet av webbpublicering i Optimizely (tidigare episerver)
Minst ett (1) års erfarenhet av att producera rörligt material för webb och sociala kanaler
Goda kunskaper om digital kommunikation och sociala medier
Kunskaper om varumärkesbyggande
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt goda kunskaper i redigeringsverktyg (exempelvis Indesign, Photoshop m.fl.)
Kunskap om klarspråk
Erfarenhet av analys, planering, produktion, genomförande och uppföljning av kommunikation
Erfarenhet av att arbeta rådgivande i kommunikationsfrågor, med förmåga att omsätta det till leverans och i handling
Erfarenhet av att arbeta med, skriva och målgruppsanpassa innehåll i olika kanaler, med god språkbehandling på svenska
B-körkort, då det ingår resor i arbetet
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som i skrift

Meriterande:
Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete inom samhällsbyggnadsfrågor
Minst ett (1) års erfarenhet av att arbeta i en offentligt styrd verksamhet eller annan stor organisation
Minst ett (1) års erfarenhet av kommunikationsarbete i samverkan med andra aktörer

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag i 6 månader, med möjlighet till förlängning upp till totalt 17 månader. Start 2025-08-06.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35306 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter vi Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal arbetar på våra kontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Management Assistant sökes!

Chefssekreterare
Läs mer Jun 4
Har du gedigen erfarenhet som chefsassistent alternativt flera års erfarenhet i en liknande stödjande roll? Har du utmärkta analytiska färdigheter och en förmåga att planera och prioritera med ett flexibelt sinne och hög integritet? Då kan det vara precis dig vi söker!
Om tjänsten
Vi på Perido söker nu en Management Assistant till vår kund, ett välkänt företag inom fordonsindustrin. Du utgår från kontoret beläget i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
Din huvudsakliga uppgift är att arbeta som chefsstöd. Du jobbar med andra ord nära din chef och du kommer vara involverad i allt som rör den dagliga verksamheten. Ditt stöd omfattar alla affärsrelaterade uppgifter för att säkerställa ett så smidigt och effektivt arbetsflöde som möjligt.
Du kommer att vara en möjliggörare för att dagarna ska planeras så effektivt som möjligt och fungera som en länk mellan interna och externa affärsrelationer genom att hantera chefens e-post, kalenderkoordinering, agendor, townhalls och presentationsmaterial. Du kommer även att planera och koordinera möten, besök och evenemang, resor, tidrapportering och andra administrativa uppgifter som ingår i det administrativa grunduppdraget.
Dina egenskaper
Proaktivitet och en serviceinriktad inställning är nyckelfaktorer för att lyckas i denna roll. Vi söker dig som gillar att arbeta självständigt såväl som i team. För att lyckas i rollen är det viktigt att du är trygg i din yrkesroll och tydlig i din kommunikation. Dina utmärkta kommunikationsfärdigheter, både skriftliga och muntliga, hjälper dig att arbeta effektivt och tryggt samt samarbeta med olika intressenter på olika nivåer. Vi uppmuntrar ett nyfiket och positivt förhållningssätt samt en stark vilja att lära!
Låter detta som en spännande tjänst?
Vi ser fram emot att läsa din ansökan på engelska, varmt välkommen med den redan idag!
Kvalifikationer:
Du har gedigen erfarenhet som chefsassistent eller åtminstone flera års erfarenhet i en liknande stödjande roll
Du har förmågan att planera och prioritera med ett flexibelt sinne och hög integritet
Utmärkta analytiska färdigheter
Du behärskar alla Microsoft Office-program
Utmärkta kommunikationsfärdigheter, både i skrift och muntligt på svenska och engelska

Omfattning och tillträde
Heltid, konsultuppdrag till och med 2025-11-30. Start 2025-06-23.
Ansökan
Ansökan görs på vår hemsida perido.se/. Klicka på knappen ansök i annonsen för aktuell tjänst och fyll i dina uppgifter samt bifoga CV. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande. Notera att viss information gällande uppdraget och/eller kundföretaget medvetet kan ha utlämnats från annonsen, först vid kontakt med ansvarig rekryterare får du all information som du behöver.
De flesta frågor eller funderingar kan du hitta svar på under perido.se/vanliga-fragor/. Om du fortfarande inte hittat svaret du söker är du välkommen att kontakta oss på fraga@perido.se så svarar någon av våra rekryteringskommunikatörer dig. Ange alltid tjänstens referensnummer 35303 i ämnesraden. Vänligen notera att vi endast tar emot ansökningar på vår hemsida och att vi inte har möjlighet att svara på hur du ligger till i processen.
Om Perido
Varför heter företaget Perido? Det kommer från det latinska ordet Peridoneus som betyder ”väl matchad”. Att matcha vår konsults kompetens och karriärinriktning med våra kunders behov är det vi är allra bäst på! Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig till nästa steg i yrkeslivet och vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och har över 1500 medarbetare över hela landet, varav ett femtiotal interna medarbetare på våra huvudkontor i Stockholm och Göteborg. Som konsult hos oss blir du en viktig del av vår organisation och du växer tillsammans med oss genom att förstärka med din kompetens ute i våra kunders organisationer. Läs mer om oss på Perido: https://perido.se/om-oss/.

Ansök nu

Accounting Specialist to automotive company

Redovisningsekonom
Läs mer Jun 3
Do you have a genuine passion for accounting and a talent for turning numbers into valuable insights? Do you enjoy working with payroll and pension accounting at a high level of complexity – and making a real impact in a large organization? Then this opportunity could be the perfect fit for you.
About the position
Perido is looking for an Accounting Specialist for our client, a well-known and major international company in the automotive industry. The culture within this company creates an environment of constant improvement: to share knowledge with each other, to give and ask for feedback, and to encourage the employees to take personal responsibility for continuous learning and development. The position is located in Gothenburg.
Your daily tasks
You will play a key role in ensuring compliance and insightful payroll and pension accounting. Your responsibilities will include:
Ensuring payroll and social expenses including pensions are posted in accordance with IFRS and Swedish GAAP
Performing independent analysis to support internal stakeholders
Leading improvements in accounting processes for increased efficiency
Preparing annual report notes related to pensions and personnel costs
Handling tax return components related to payroll and pensions
Ensuring timely payments of payroll and withholding taxes
Representing the Payroll and Pension team in various forums
Challenging existing routines for smarter ways of working
Sharing knowledge and supporting colleagues to strengthen the team’s expertise
Providing support in solving complex accounting challenges

Your characteristics
You are a team player with a strong drive, a proactive mindset, and an eye for both the big picture and the fine details. You thrive in a dynamic environment, are open to change, and enjoy working independently as much as collaboratively. With strong problem-solving skills and a positive attitude, you’re able to build strong relationships, contribute to continuous development, and effectively communicate your expertise.
Could this be the opportunity you've been waiting for? We look forward to reading your application!
Qualifications:
Academic degree in accounting
At least 4 years of advanced experience in accounting
At least 2 years of experience from a finance department
Solid knowledge of IFRS and Swedish GAAP
Advanced skills in SAP and Excel
Excellent communication skills in both Swedish and English

Meritorious:
Experience working with payroll and pension accounting in a large organization
Participation in business system transformations or accounting model changes

Contract type and hours
Full-time, consulting assignment until 2026-03-31. Start 2025-06-01.
Application
Please apply through our website at perido.se/lediga-jobb/. Simply click the "Apply" button in the job advertisement, fill in your details, and upload your CV. We recommend submitting your application as soon as possible, as the selection process is ongoing. Please note that some details about the assignment and/or client company may have been deliberately disclosed in the advertisement. If your profile matches what the client is looking for and you are contacted by a recruiter, you will receive all the information you need.
You can find answers to most questions or concerns at perido.se/vanliga-fragor/. If you still haven't found the answer you are looking for, you are most welcome to contact us at fraga@perido.se and one of our Recruitment Communicators will answer you. Always enter the reference number 35241 in the subject line. Please note that we only accept applications through our website and that we are unable to provide updates on your application status.
About Perido
Why is our company named Perido? The name comes from the Latin word Peridoneus, which means 'well-matched'. Perido is a consulting and recruitment company specializing in the white-collar sector, dedicated to helping you take the next step in your career. Our vision is to ensure that everyone thrives and feels engaged at work. We have grown steadily since our founding in 2003 and now have over 1,500 employees across the country, including around fifty internal staff at our headquarters in Stockholm and Gothenburg. As a Perido consultant, you’ll play a key role in our organization, growing alongside us while strengthening our clients' businesses with your skills. Please visit our website www.perido.se for more information.

Ansök nu