Göteborg: Kvalitetsadministratör som vill göra skillnad – i skolans värld och för fra

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kvalitetsadministratör som vill göra skillnad – i skolans värld och för fra i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

I skolans värld bidrar varje pusselbit till helheten. Som administratör hos oss blir du en del av ett större uppdrag – att skapa goda förutsättningar för elever över hela landet.
Vill du vara en del av ett team som arbetar med att utveckla och säkerställa kvaliteten i svensk gymnasieskola? Nu söker vi en noggrann och strukturerad administratör till vår kvalitetsavdelning inom AcadeMedias gymnasiesegment.

Om AcadeMedias gymnasieskolor

AcadeMedia gymnasieskolor består av cirka 150 enheter runt om i Sverige under flera etablerade varumärken – bland annat NTI Gymnasiet, Drottning Blankas Gymnasieskola, Klara Teoretiska Gymnasium, Praktiska Gymnasiet, ProCivitas och Rytmus. Vårt mål är att varje elev ska ges de bästa förutsättningarna att lyckas – både under och efter sin skolgång.

Om kvalitetsavdelningen

Kvalitetsavdelningen inom gymnasiesegmentet har som uppdrag att stödja verksamhetsledningar och rektorer i det systematiska kvalitets- och utvecklingsarbetet, samt säkerställa efterlevnad av gällande regelverk och författningar.

Här blir du en del av ett kompetent team som arbetar långsiktigt och strategiskt för att utveckla utbildningens kvalitet inom hela AcadeMedias gymnasiesegment.

Om rollen

Som administratör hos oss får du en viktig roll i det dagliga kvalitetsarbetet för våra gymnasieskolor. Genom att samordna undersökningar, sammanställa data och stötta teamet med underlag för uppföljning och utvärdering, är du med och bygger strukturer som bidrar till elevernas möjligheter att lyckas.

Det här är ett arbete med tydlig riktning – där du varje dag får använda din förmåga att skapa ordning och sammanhang för att göra skillnad. Indirekt men avgörande är du med och påverkar kvaliteten i undervisningen och skolmiljön för tusentals ungdomar runt om i Sverige.

Du ingår i ett engagerat kvalitetsteam som arbetar långsiktigt, strategiskt och med hjärtat i skolans uppdrag: att skapa de bästa möjliga förutsättningarna för lärande och framtidstro

Som administratör kommer du att ha en central funktion i det löpande kvalitetsarbetet.

Du kommer att utgå från vårt kontor i centrala Göteborg – ett stenkast från centralstationen.

Vem söker vi?

Vi söker dig som trivs med att arbeta strukturerat, som har ett gott ordningssinne och ser det som meningsfullt att bidra bakom kulisserna till en välfungerande och kvalitativ utbildningsorganisation.

Du har en utvecklad förmåga att se samband, upptäcka mönster och skapa struktur i information. Du tycker om att samarbeta, är lyhörd och serviceinriktad – och bidrar gärna till helheten.

Du tycker om att stötta andra och trivs i en assisterande roll, har god förmåga att hålla fokus och arbeta lösningsorienterat även under tidspress och har mycket goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel och PowerPoint.

Vi tror också att du delar vår övertygelse om skolans samhällsbärande roll, och att du känner engagemang för att vara med och skapa goda förutsättningar för kommande generationers utbildning.

Tjäntens omfattning

Heltid, tillsvidare (provanställning tillämpas). Tillträde till tjänsten enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 30 maj. Initialt kommer kontakt tas och intervjuer att hållas under v.23-24.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utbildningsadministratör.

Vikarierande administratör med utbildningsfokus

Läs mer Maj 16
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu söker vi dig som gillar administration och som gärna stöttar chefer och medarbetare i administrativa och ekonomiska uppdrag när vår kollega är på föräldraledighet under ett år!
Verksamhetsområde HR tillhandahåller tjänster och utför uppdrag inom HR-området till Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. Området består av enheterna HR-service, HR-tjänsteutveckling, HR-systemförvaltning, löneenheten, hållbart arbetsliv, pension och förmåner samt ledar- och medarbetarutveckling.

Inom enheten hållbart arbetsliv arbetar vi på uppdrag av Stadsledningskontoret med utbildningar och stadengemensamma insatser kopplade till rekrytering, arbetsmiljö, employer branding och hälsa samt rehabilitering. Vi levererar tjänster till staden inom flera HR-områden där vi huvudsakligen ger support, utbildning och utvecklar tjänsterna. Vi söker nu en vikarie till vårt gäng inom utbildningsadministration, fakturering och behörighetshantering i olika HR-system. Tjänsten är placerad på enheten hållbart arbetsliv och arbetsleds av enhetschef. Arbetet innebär dock att stötta flertalet enheter på verksamhetsområdet och uppdragen kan därför komma från olika enhetschefer. Tyngdpunkten i arbetet kommer vara utbildningsadministration för våra uppdrag inom staden; samordna med utförare och beställare, boka lokaler, administration i vår utbildningsportal, kontakt med deltagare samt beställning av fika och fakturering av deltagaravgifter.

Ett annat större uppdrag som ingår i tjänsten är att avlasta våra HR-konsulter i supporten gällande främst behörighetshantering på beställning av våra kunder, både löpande och halvårsvisa gallringar. Du kommer också att stötta två av verksamhetsområdets chefer i fakturahantering, fakturering, månadsvisa budgetavstämningar och inför årsbokslut. Tjänsten är bred och andra liknande uppdrag kan tillkomma.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning, till exempel en YH-utbildning inom ekonomi eller administration. Du har minst ett par års erfarenhet av arbete med administration. Du har goda kunskaper i Office-paketet inklusive Excel och erfarenhet av fakturahantering.

Vi ser det som meriterande om du har:
- jobbat med ärendehantering eller support
- arbetat i ett Learning Management System (LMS)
- arbetat med HR-frågor eller har utbildning inom området
- erfarenhet av ekonomisystemet Unit 4 (Agresso) och inköps-/fakturasystemet Proceedo (Visma).

För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, trygg, stabil och ha lätt för att organisera och prioritera ditt arbete så att det blir utfört i rätt tid och med rätt kvalitet. Ditt kontaktfält är brett vilket förutsätter att du är serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor i gruppen, inom den egna förvaltningen och med våra kollegor i staden. Att möta människor såväl via telefon som via skriftliga ärenden gör du på ett självklart och naturligt sätt då du har lätt för att uttrycka dig väl när du talar och skriver. Vi värdesätter även att du är en flexibel person som ser möjligheter i utveckling och förändring och gillar snabba tempoväxlingar.

På grund av arbetets art kommer du att arbeta i ett stort antal olika IT-system och behöver därför ha lätt för att ta till dig och lära dig olika system.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Utbildningsadministratör vikariat

Läs mer Maj 15
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.OBS! För komplett annons, se lediga jobb på vår hemsida.

Om avdelningen för verksamhetsstöd

Den administrativa verksamheten vid institutionen är organiserad i en avdelning Verksamhetsstöd, där arbetet i huvudsak är fördelat inom fem funktionsområden: personal, ekonomi, utbildning, forskarutbildning och kommunikation, och leds av en administrativ chef. Totalt utgör institutionens administration 11 medarbetare varav 5 arbetar med utbildningsadministration.

Vi söker nu en utbildningsadministratör som vill vara en del av vårt verksamhetsstöd och som med god service och hög kvalitet bidrar till förutsättningarna för våra studenter och medarbetare att bedriva framgångsrik forskning och utbildning. Anställningen är ett vikariat på heltid med anledning av att ordinarie befattningshavare är tjänstledig.

Institutionen för tillämpad informationsteknologi tillhör sedan början av 2025 Fakulteten för naturvetenskap och teknik och institutionens administration befinner sig i en spännande utvecklingsfas och i detta arbete finns möjlighet för dig att påverka och bidra till utvecklingen av utbildningsadministration vid institutionen. Du ser värdet i att vara delaktig i en dynamisk och samhällsviktig verksamhet och vill bidra till helheten och avdelningens utvecklingsarbete samtidigt som du vill arbeta fritt och med stort självständigt ansvar.

Arbetsuppgifter
Att arbeta som utbildningsadministratör är ansvarsfullt och varierande. Tillsammans med institutionens andra utbildningsadministratör ger du administrativ service till studenter och ett professionellt stöd till undervisande personal vid institutionen.

I arbetsuppgifterna ingår studieadministration för institutionens program och kurser, såsom registrering av studenter, resultatrapportering i LADOK, kursinformation i Canvas, tentamensadministration, schemaläggning samt lokalbokning. Du utgör även ett administrativt stöd till studenter på studieexpeditionen, via telefon och e-post. I rollen ingår även arbete med arkivering och diarieföring, deltagande i utbildningsrelaterade forum samt andra allmänna administrativa arbetsuppgifter.

Administrationen sker i enlighet med rutiner och gällande regelverk. Du kommer att ha ett nära samarbete med den andra utbildningsadministratören samt andra roller så som studievägledare, utbildningshandläggare och kursansvariga på institutionen.

Eftersom stödverksamheten vid institutionen sker i nära samarbete med kärnverksamheten kan arbetsuppgifter över tid komma behöva anpassas i nära samarbete med övriga medarbetare inom institutionens utbildningsstöd och övrig personal inom administrationen, allteftersom institutionens verksamhet utvecklas och förändras.

Kvalifikationer  
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med relevant inriktning för arbetsuppgifterna eller motsvarande kompetens som bedöms likvärdig. Särskilt meriterande är arbetslivserfarenhet från högskole- eller universitetsvärlden och då gärna inom utbildningsadministration.

Arbetet kräver god administrativ förmåga och beredskap för att arbeta i flera olika administrativa system, exempelvis Canvas, TimeEdit, LADOK, DISA samt Teams/Sharepoint. Erfarenhet av dessa system är därför mycket meriterande.

Som person är du strukturerad, noggrann, ansvarstagande, månar hög kvalitet och har förmåga att driva ditt arbete framåt. Arbetet innebär mycket kontakter, något som ställer höga krav på god samarbetsförmåga och en hög känsla för service.

Du behöver ha mycket goda kunskaper i tal och skrift i både svenska och engelska, kan hantera flera parallella processer samt ha god digital förmåga.

 Vi kommer i denna rekrytering främst att beakta den som efter en helhetsbedömning av dokumenterade meriter, kompetens och skicklighet bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra och utveckla aktuella arbetsuppgifter, samverka med personal samt bidra till en positiv utveckling av verksamheten. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Anställning
Ansta?llningen a?r ett vikariat t.o.m. 2027-06-30

Omfattning: 100%

Placering: Institutionen för tillämpad informationsteknologiavdelningen för verksamhetsstöd.

Tillträdesdag 2025-07-07 eller enligt överenskommelse

Tillsättningsförfarande
Urval, intervju och bedömning utförs av en lokal rekryteringsgrupp.
Intervjuer kan komma att ske löpande.

Ansökan
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal, där du måste registrera en profil. Starta genom att klicka på knappen ”Ansök”. Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. Urval av kandidater baseras på de kvalifikationer som är noterade i ansökan.

Ansökan ska innefatta följande handlingar:


• Meritförteckning/CV och personuppgifter
• Personligt brev där du beskriver varför du har sökt denna specifika tjänst och på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer
• Examensbevis och andra relevanta handlingar

OBS! Vi önskar att du utformar din ansökan så att ditt CV är max 3 sidor och personligt brev är max 2 sidor.

Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-05-28

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Utbildningsadministratör till Psykologiska institutionen, vikariat

Läs mer Maj 14
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Utbildningsadministratör
Psykologiska institutionen bedriver en omfattande utbildnings- och forskningsverksamhet inom psykologi i samverkan med det omgivande samhället. Den forskning som bedrivs bedöms av internationella granskare som mycket god och söktrycket på våra utbildningar är sedan många år tillbaka högt. Se www.gu.se/psykologi för mer information.

Institutionen har drygt 130 anställda och ca 1200 studenter läser hos oss varje termin. Vi söker nu en utbildningsadministratör som vill vara en del av vårt verksamhetsstöd med 18 medarbetare och som med god service och hög kvalitet bidrar till förutsättningarna för våra studenter och medarbetare att bedriva framgångsrik forskning och utbildning. Anställningen är ett föräldravikariat under ett år på heltid.

 

Arbetsuppgifter 
Du kommer att arbeta med hela den utbildningsadministrativa processen från antagning till examen, främst med Masterprogrammet i psykologisk vetenskap (ges på engelska) och våra fristående kurser (både på svenska och engelska) samt uppdragsutbildning. Detta innefattar bland annat kontakt med studenter, behörighetsgranskning, reservantagning, tillgodoräknanden, hantering av kurssidor på vår lärplattform, tentamensadministration, kursvärderingar, hantera kursplaner och litteraturlistor, examensceremoni och arkivering. I rollen som utbildningsadministratör ingår även att vara sekreterare för våra beredningsgrupper på grund- och avancerad nivå. Arbetsuppgifterna utförs enligt gällande rutiner och regelverk.

Arbetet innebär ett nära samarbete med institutionens lärare, studievägledare och övriga utbildningsadministratörer. Du kommer att ha daglig kontakt med studenter och lärare och ingå i institutionens utbildningsadministrativa grupp. Du förväntas medverka till att utveckla processer och rutiner för en effektiv studieadministration.

Vi arbetar i många olika studieadministrativa system som uppdateras och förändras över tid. De systemstöd som främst används i rollen är: LADOK, TimeEdit, DISA, Canvas, SunetSurvey, NyA samt Office365. En stor och viktig del av arbetet innebär att på olika sätt ge information och svara på frågor om lagar, regler och rutiner till både studenter och undervisande personal, på svenska och engelska. Vi förutsätter att du är trygg i att arbeta i en digital miljö.

 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har utbildning på högskole- eller universitetsnivå och har arbetat med  utbildningsadministration vid universitet eller högskola. Du ska snabbt kunna sätta dig in i och förstå de olika utbildningsadministrativa processerna och de IT-baserade systemstöden.  

Mycket god datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office är ett krav. Även goda språkkunskaper i svenska och engelska, både i tal och i skrift, är ett krav. Arbetet förutsätter insikt i och förmåga att tillämpa gällande regelverk och administrativa system inom arbetsområdet. Erfarenhet av arbete i Ladok, Canvas och DISA är meriterande.

Då anställningen innebär självständigt arbete är det viktigt att du är ansvarstagande, strukturerad och har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är kvalitetsmedveten och har ett lösningsfokuserat arbetssätt utan att ge avkall på ditt ansvar som företrädare för universitetet.

Det är ett arbete där det uppstår arbetstoppar och arbete mot deadlines. Det kräver förmåga att snabbt förstå vilka prioriteringar som behöver göras. Du behöver också synnerligen god kommunikationsförmåga både skriftligt och muntligt på både svenska och engelska. Du har mycket god samarbetsförmåga och lätt för att knyta kontakt med nya personer och känner dig bekväm i att tala inför grupper på både svenska och engelska.

 

Anställning 
Anställningen är ett vikariat om 1 år, eller tills dess att ordinarie befattningshavare är åter i tjänst. Omfattning heltid, med placering vid Psykologiska institutionen. Tillträde 1 september eller enligt överenskommelse.

 

Tillsättningsförfarande 
I urvalsprocessen kan det bli aktuellt med intervjuer och referenstagning. Dessa moment kommer i förekommande fall också att ligga till grund för bedömningen. 

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Frågor om anställningen kan ställas till administrativ chef Charlotte Edström, charlotte.edstrom@psy.gu.se, 031-786 4906

Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till personalhandläggare Therese Björkäng, therese.bjorkang@psy.gu.se, 031-786 1632

 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-05-26

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Administratör till Skårsskolan

Läs mer Apr 28
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget

Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.

Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.


ARBETSUPPGIFTER
Är du en serviceinriktad administratör? Då kan tjänsten hos oss på Skårsskolan kan vara något för dig.

Som administratör kommer din huvudsakliga arbetsuppgift att vara verksamhetsstöd till personal, elever, vårdnadshavare och allmänhet. Arbetet innebär många och omväxlande kontakter.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat arbete i vårt lönesystem Personec samt fakturahantering, beställningar och kontroll av avtal och upphandlingar i Proceedo. Du kommer även att arbeta i IST bland annat med elev-, personal- och betygsregistrering. I arbetet ingår även övriga administrativa uppgifter som förekommer på skolan så som vikarieanskaffning och framtagning av statistik.

Skårsskolan är en F-6 skola med omkring 500 elever och 60 medarbetare. Skårsskolan ligger centralt och har stor tillgång till natur och goda bussförbindelser. Hos oss arbetar vi för att främja, bibehålla och utveckla alla elevers naturliga lust att lära för livet. Kooperativt arbete genomsyrar alla våra verksamheter.

KVALIFIKATIONER
Krav
Vi söker dig som har gymnasieutbildning och erfarenhet av administrativt arbete. Du ska även ha god vana att arbeta i olika IT-system.

Meriterande
Erfarenhet av att arbeta i Göteborgs Stads datasystem som till exempel Personec, Proceedo, Vklass och IST. Om du har en administrativ påbyggnadsutbildning är även det meriterande.

Personliga kompetenser
Som person är du noggrann och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. Du kontrollerar och följer även upp ditt arbete för att säkerställa kvaliteten. Eftersom arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du är du positiv och hjälpsam i ditt bemötande.

Du kan se ditt arbete som en del i ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Samtidigt som du samverkar med andra i övergripande frågor så är du självständig och kan fatta beslut inom ramen för ditt uppdrag på egen hand.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
I denna rekryteringsprocess används urvalsfrågor som ett verktyg för att göra ett första urval. Det innebär att du inte ska bifoga ett personligt brev.

Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AcadeMedia Support AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AcadeMedia Support AB .

Lärare i svenska och SVA till Innovitaskolan Johanneberg

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Maj 13
Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor.

Innovitaskolan Johanneberg är en grundskola för åk 6-9 som är en del av ett nytt varumärke som lanserades hösten 2021. Där ett genomgående tema är att undervisa våra elever för framtidens behov. Läs mer om Innovitaskolan på www.innovitaskolan.se

Vi söker dig som är behörig lärare i svenska som andraspråk, SVA. Du är pigg, positiv, drivs av stort engagemang och längtar efter att få undervisa på en fantastisk grundskola i Göteborg. Vi ser gärna att du har erfarenhet från att undervisa elever som inte har svenska som modersmål och att du är en person som har ett välutvecklat ledarskap i klassrummet och en vilja att arbeta med olika elever med olika förutsättningar. Att du vill samarbete, utveckla och arbeta relationellt ser vi som en självklarhet.

På vår skola är man en del av ett gott gäng men också en viktigt vuxen. Här arbetar vi med trygghet och studiero, med tydliga ordningsregler och med närvarande vuxna i verksamheten. Vi önskar dig som kan och vill stödja elever i deras utveckling, vara en synlig vuxen på skolan och inte vara rädd för att hugga i när det behövs.

När tempot är högt har du förmågan att planera och prioritera din tid utifrån verksamhetens- och elevernas bästa. Du är intresserad av din omgivning och du är duktig på att skapa, etablera och underhålla kontakter med elever och vårdnadshavare. Vi söker dig som vill vara med och utveckla vår skola tillsammans med rektor och skolans personal.

Tillträde enligt överenskommelse, tjänsten är heltid och tillsvidare.

Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna rektor Jenny Tydén.

jenny.tyden@innovitaskolan.se

0727-249020

Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Vi söker lärare i Textilslöjd/Bild till Noblaskolan Kviberg

Ämneslärare, 7-9
Läs mer Maj 13
Noblaskolan består av 16 för- och grundskolor som arbetar enligt devisen att elever som utmanas når längre. Genom en kombination av tydliga strukturer, höga förväntningar, undervisning av hög kvalitet samt trygghet och studiero ska eleverna få de bästa förutsättningarna för en bra skolgång. Noblaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor.

Noblaskolan Kviberg (fd Centrina Kviberg) har ca 300 elever i årskurs 6-9. Vi arbetar i åldershomogena arbetslag där årskursen har en egen våning på skolan. Skolan strävar efter att vara en skola med tydlig struktur, arbetsro och god utbildning där personalen samarbetar och skapar goda förutsättningar för lärande. Om du vill veta mer om oss kan du gå in på vår hemsida www.noblaskolan.se/ eller besöka oss på Instagram. Noblaskolan Kviberg

Lärare i Textilslöjd/Bild 90 % till Noblaskolan Kviberg

På Noblaskolan Kviberg blir du en del av en härlig personalgrupp där vi arbetar tillsammans, stöttar och hjälps åt.

Ditt uppdrag

Vi söker dig som vill arbeta som lärare i textilslöjd/bild på vår mysiga skola. Du kommer att tillhöra ett arbetslag och vara mentor för ett antal elever i en årskurs. Du kommer även tillhöra ett ämneslag ihop med våra andra lärare i slöjd/bild.

Din profil

Du är legitimerad lärare med goda ämneskunskaper i textil/bild. Du trivs med att arbeta nära kollegor och elever och att vara flexibel för att skapa de bästa förutsättningarna för elevernas lärande. Du är som vuxen en självklar förebild och har förmåga att leda elever och strukturera undervisningen för arbetsro och inlärning. Du har en god kommunikativ förmåga och är van att samarbeta med lärare , elever och vårdnadshavare och skapa förtroendefulla relationer.

Vi erbjuder

Som en skola inom AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Urval och intervjuer sker löpande varvid tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens utgång. Tjänsten är en ferietjänst och första arbetsdag är 11 augusti. Vi tillämpar provanställning 6 månader. Vid frågor kontakta rektor maria.henkelman@noblaskolan.se

Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Vi söker Lärare till åk 4-6 Innovitaskolan St Jörgen

Grundlärare, 4-6
Läs mer Maj 13
Innovitaskolan består av 27 för- och grundskolor skapade för framtidens behov. Vi kombinerar traditionell undervisning med moderna verktyg och metoder för att ge våra barn och elever kompetenser och rätt förutsättningar i en föränderlig värld. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, från Kalix i norr till Landskrona i söder. Innovitaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor.

Innovitaskolan S:t Jörgen ligger mitt i den vackra naturen vid S:t Jörgens Park på Hisingen och har ungefär 550 elever i årskurserna F – 9. Vi eftersträvar en lugn lärmiljö och vår verksamhet genomsyras av trygghet och respekt för varandra.

Om du vill veta mer kan du gå in på vår hemsida, https://innovitaskolan.se/st-jorgen

Framtiden är full av möjligheter. På Innovitaskolan utbildar vi för varje framtid. Vårt arbete innebär att skapa en bra utbildningsmiljö där vi kan ge våra barn och elever kunskaper och kompetenser för en ständigt föränderlig framtid.

Ditt uppdrag

Tillsammans med våra nyfikna och nytänkande lärare, pedagoger och medarbetare vill vi på Innovitaskolan göra skillnad för våra barn och elever, för varje framtid. Vi kombinerar traditionell undervisning, det vi och forskningen vet fungerar, men moderna verktyg och metoder som förändrar lärandet. Därigenom ger vi dem redskap att forma sin egen framtid.

Vi erbjuder nu en tjänst på 100 % för undervisning i årskurs 4–6. Vi har två klasser per årskurs, och du kommer att ha ett nära samarbete med din kollega. Du kommer framför allt att undervisa i din egen klass, men även i parallellklassen. Därför behöver du ha en så bred utbildning som möjligt.

Din profil

De frågvisa. De vetgiriga. De lösningsorienterade. De som alltid utforskar framtidens möjligheter och utmanar normen med nya perspektiv. Det är dem vi letar efter. Eftersom de är mycket sällsynta blir vi överlyckliga när vi hittar dem. Är det dig vi talar om?

I första hand söker vi dig som är legitimerad lärare i de teoretiska ämnena på mellanstadiet. På vår skola har vi höga ambitioner för våra barns lärande och utveckling och vårt arbete präglas av ett högt engagemang. Därför söker vi dig med ett stort personligt engagemang för lärande och som drivs av att utforska nya metoder och tekniker i undervisningen genom kollegialt samarbete. Som lärare är du lyhörd och vill vägleda eleverna inför framtiden. Du är också kreativ, öppen, strukturerad och en tydlig ledare i klassrummet.

Vi erbjuder

På Innovitaskolan får du förutsättningar att ständigt utmanas som pedagog och möjlighet att utveckla framtidens kompetenser hos morgondagens generation. Innovitaskolorna finns i hela Sverige, vilket möjliggör gemensamt utvecklingsarbete och kollegial samverkan från Kalix i norr till Landskrona i söder.

Som en del av Innovitaskolan och AcadeMedia erbjuder vi våra medarbetare kontinuerlig kompetensutveckling genom Academedia Academy samt intern och extern professionsutveckling. För oss är det viktigt att det går bra för dig och därför får du självklart kollektivavtalade förmåner och försäkringar men även friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och möjlighet till fördelaktiga köp genom netto- och bruttolöneväxling.

Övrigt

Tjänsten är en En tillsvidareanställning med inledande provanställning på 6 månader (såvida du uppfyller Skollagens krav på behörighet). Tillträde 250811.
Du är varmt välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna biträdande rektor Sofia Dahlén på 031-228470 eller mailadress sofia.dahlen@innovitaskolan.se


Vi undanbeder oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ansök nu

Lärare i fritidshem Noblaskolan Nya Hovås

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Apr 11
Noblaskolan består av 16 för- och grundskolor som arbetar enligt devisen att elever som utmanas når längre. Genom en kombination av tydliga strukturer, höga förväntningar, undervisning av hög kvalitet samt trygghet och studiero ska eleverna få de bästa förutsättningarna för en bra skolgång. Noblaskolan är en del av AcadeMedias grundskolor.

Vill du göra skillnad varje dag? Välkommen till Noblaskolan Nya Hovås!

Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem – en person med energi, kreativitet och ett stort hjärta för elever. Hos oss får du vara med och bygga en meningsfull, trygg och rolig lärmiljö för våra äldre elever i årskurs 3–5. På dagarna är du delaktig i rastverksamheten, skapar rörelseglädje och ingår i vårt stödteam för elever i årskurs 4–5. Du får en viktig roll i att skapa struktur, motivation och glädje i elevernas skoldag.

Om Noblaskolan Nya Hovås

Vi är en F–5-skola med tre fritidsavdelningar, moderna lokaler och en skolgård i tre nivåer – inklusive en inspirerande rörelsemiljö på taket! Skolan är en del av AcadeMedia, där vi gemensamt satsar stort på fritidshemmen. Du blir en del av ett sammanhang med nationellt fritidsnätverk för Noblaskolorna, en fritidsutvecklare och engagerade rektorer som verkligen tror på fritidshemmets kraft.

Vem är du?

Vi söker dig som är utbildad lärare i fritidshem. Du är van att ta initiativ, älskar att vara i rörelse och skapar med lätthet aktiviteter som engagerar eleverna. Du är även kreativ och har en passion för skapande – som pyssel, måla, rita och bygga. Du ser värdet i att låta barnen uttrycka sig genom olika former och material. Du bygger relationer med både barn och kollegor, och bidrar till en positiv och lösningsfokuserad kultur. För dig är skoldagens alla delar – lek, lärande och återhämtning – lika viktiga.

Vi erbjuder dig:


En arbetsplats med engagerade kollegor som stöttar och inspirerar varandra.


Kompetensutveckling via AcadeMedia Academy.


Friskvårdsbidrag, pensionsrådgivning och kollektivavtalade förmåner.


En möjlighet att påverka och utveckla vårt fritidshem tillsammans med oss!

Praktisk information:

Tjänsten är en tillsvidaretjänst på 100 % med tillträde 4/8 2025. Ansök gärna redan idag – vi intervjuar löpande! Sista ansökningsdag är 31 maj.

Kontakt:

Har du frågor? Kontakta gärna biträdande rektor Fritidshem Andreas Bredow på
???? andreas.bredow@noblaskolan.se

Låter det som något för dig? Skicka in ditt CV och personliga brev redan idag – vi ser fram emot att få lära känna dig!

Obs: Vi undanber oss kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Bli en del av vår utökade kvalitetsorganisation, AcadeMedias gymnasieskolor

Kvalitetssamordnare/Kvalitetskoordinator
Läs mer Maj 2
Vill du vara med och utveckla framtidens kvalitetsarbete inom gymnasieskolan?

Vill du vara med och göra skillnad i skolans vardag – på riktigt? Nu växer vårt team, och vi söker efter kollegor som med sin kompetens och erfarenhet kan bidra till utvecklingen av våra gymnasieskolor.

Kanske är du en person som har dina styrkor inom systematiskt kvalitetsarbete, struktur, uppföljning och egenkontroll på skolans område? Eller brinner du för att mer operativt och verksamhetsnära stödja olika professioner i att identifiera och arbeta med sina förbättringsområden? Vi söker olika kompetenser – och ser fram emot att höra vad just du kan bidra med!

Du kommer att bli en del av kvalitetsorganisationen för AcadeMedias gymnasieskolor, som i huvudsak arbetar från vårt kontor i Göteborg. Du behöver inte vara bosatt i Göteborg för att vara aktuell för tjänsten, men det kommer att förväntas att du med viss regelbundenhet fysiskt kan vara på plats för samverkan och möten. Eftersom AcadeMedia gymnasieskolor består av cirka 150 enheter under ett tjugotal huvudmän med geografisk spridning över hela Sverige, är resor, såväl över dagen som med övernattning, en viktig och naturlig del av arbetet. Beroende på roll i organisationen kan resandet variera mellan cirka 6-12 resdagar i månaden.

Övergripande om kvalitetsorganisationen

Gymnasiesegmentets kvalitetsorganisation leds av en kvalitetschef och består idag av flera funktioner som på olika sätt utgör ett stöd för våra huvudmän och skolor i att leda, organisera för och bedriva ett systematiskt kvalitets- och utvecklingsarbete, samt i att efterleva de krav som utifrån skolförfattningarna ställs på verksamheten. Hos oss kommer du få möjlighet att utmanas och utveckla din kompetens, och vi erbjuder dig ett team med kompetenta och engagerade kollegor som lyckas tillsammans.

Exempel på ansvarsområden och uppgifter som kvalitetsorganisationen i nära samverkan med varandra och verksamheten arbetar med är:

Systematiskt kvalitetsarbete

• skapa förutsättningar för att det systematiska kvalitetsarbetet, på enhets- och huvudmannanivå, bedrivs och dokumenteras i enlighet med författningar och segmentsgemensamma riktlinjer och beslut.
• planera och genomföra olika kvalitetsuppföljningar, samt utarbeta och implementera gemensamma processer för hur underlag från olika uppföljningar ska användas för att kontinuerligt följa upp, utvärdera och utveckla verksamheten.
• regelbundet följa upp och utvärdera hur arbetet med de utvecklingsområden som beslutats i huvudmannens plan för det systematiska kvalitetsarbetet för året fortlöper.

Utvecklingsinsatser

• Stödja rektorer i organisering och uppföljning av undervisningen och elevernas kunskapsresultat
• utifrån identifierade utvecklingsområden observera och undersöka skolornas processer och praktik
• utgöra ett operativt stöd till våra skolor i att identifiera och arbeta med förbättringsområden för att öka kvaliteten i utbildningen

Egenkontroll och regelefterlevnad

• Genomföra egenkontroller (interna granskningar) med fokus på skolornas och huvudmännens regelefterlevnad
• företräda huvudmännen vid kontakt och kommunicering med Skolinspektionen avseende tillsyner, granskningar samt ansökningar om nyetablering/utökning av verksamhet.
• Skoljuridisk rådgivning och ärendehantering (klagomål och anmälningar om kränkande behandling till huvudman)

Vem är du?

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att ha arbetat med tillsyn/egenkontroll, systematiskt kvalitetsarbete och/eller annat utvecklingsarbete på skol- och/eller huvudmannanivå och som har god kännedom om gymnasieskolans författningar och styrdokument.

Vi välkomnar sökande med varierande bakgrunder och kompetenser, det viktigaste är att du har ett tydligt intresse för kvalitets- och utvecklingsfrågor inom skola och att du vill bidra med din kunskap, erfarenhet och ditt perspektiv.

Du arbetar självständigt och tar ansvar för dina uppdrag, samtidigt som du aktivt delar med dig av din kompetens för att stärka teamets gemensamma arbete. Du har en mycket god kommunikativ förmåga, anpassar ditt budskap efter målgrupp och situation, och uttrycker dig väl i både tal och skrift.

Tjänsternas omfattning

Heltid, tillsvidare (provanställning tillämpas). Tillträde till tjänsterna enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag är den 30 maj. Initialt kommer kontakt tas och intervjuer att hållas under v.23-24.

Vid frågor kring tjänsten, kontakta gärna Anna Andersson (kvalitetschef) på mail anna.andersson@academedia.se.

Välkommen med din ansökan!

Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller säljare av andra rekryteringstjänster.

Ansök nu