Göteborg: Marknadsområdeschef till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Marknadsområdeschef till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Om företaget
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 18 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering. Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi. Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Tjänstebeskrivning
Är du en affärsdriven ledare med passion för att utveckla människor och affärer? Vill du leda med energi, bygga framgångsrika team och påverka framtidens arbetsmarknad? Har du dessutom erfarenhet av rekryterings- och bemanningsbranschen, då är det dig vi letar efter!

Som marknadsområdeschef hos oss på NearYou får du det bästa av två världar, både strategiskt ansvar och operativ puls. Du kommer att driva vårt Göteborgskontor med fullt resultatansvar, leda ett fantastiskt team på sju personer och samtidigt vara med ute på spelplanen där det händer. Du ansvarar för att utveckla affären, skapa starka kundrelationer och se till att vi ligger steget före i en bransch i ständig förändring. Du kommer vara medlem i ledningsgruppen och rapportera direkt till regionchef.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Leda, coacha och utveckla teamet
• Ansvara för budget, prognoser och resultat
• Bygga och utveckla långsiktiga kundrelationer
• Identifiera affärsmöjligheter och driva försäljning
• Säkerställa hög kvalitet och leverans i alla uppdrag


Kvalifikationer
Vi söker en engagerad och resultatinriktad person med några års erfarenhet av liknande tjänst inom rekryterings- och bemanningsbranschen. Du har ett starkt affärssinne och har dokumenterade resultat från tidigare uppdrag. Med ett etablerat nätverk på ledningsnivå i Göteborgsområdet har du förmågan att skapa och utveckla långsiktiga kundrelationer. Du har bra förståelse för marknaden och kundernas behov och är van att arbeta strukturerat med nyckeltal för att driva lönsamhet.

Du är en trygg och erfaren ledare som motiverar och engagerar din omgivning genom tydlighet, närvaro och passion för ditt arbete. Med ett naturligt relationsbyggande sätt och ett starkt driv tar du dig an nya utmaningar med energi och entusiasm. Du trivs i en miljö där idéer snabbt omsätts i handling och där det ges utrymme att påverka.

Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning i grunden samt mycket goda kunskaper i både svenska och engelska.
B-körkort är ett krav, likaså god datavana.


Vad erbjuder vi dig?
Hos oss får du en nyckelroll i ett värderingsstyrt företag med höga ambitioner. Det här är en plats där du ges stort handlingsutrymme och verkliga möjligheter att påverka – både människor, affärer och riktningen framåt. Du blir en del av en dynamisk och prestigelös kultur där vi värdesätter samarbete, nytänkande och en stark teamkänsla. Här tror vi på kraften i laget – vi lyfter varandra, firar våra framgångar och bygger en arbetsmiljö där det är både meningsfullt och roligt att vara.

Vi är ett bolag med ett starkt samhällsengagemang och vi tar vårt ansvar på allvar. Att bidra till en positiv utveckling i samhället är en självklar del av vårt uppdrag. Det här är en arbetsplats för dig som vill mer. Som vill göra skillnad och vara en del av något större. Känner du igen dig? Då ser vi fram emot att höra från dig!

Låter det intressant?
Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringschef Malou Lundgren, tel. 0733-200 880 eller regionchef Niklas N Ekeblad, tel. 0733-434111. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast den 30 maj 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Affärsområdeschef.

Interim CIO till Göteborg Energi

Läs mer Apr 16
Led digitaliseringen av framtidens energisystem!
Göteborg Energi söker en interim CIO med starkt ledarskap och strategiskt driv. Vill du vara med och forma en hållbar energiframtid för Västsverige? Hos oss får du chansen att leda en viktig del av digitaliseringen i en verksamhet som spelar en central roll i energiomställningen.

Arbetsuppgifter

Som interim CIO hos Göteborg Energi kommer du att ha en strategisk nyckelroll med ansvar för att leda och utveckla koncernens IT-verksamhet.
I uppdraget ingår att:

-     Leda fem underliggande enheter samt tre specialister, med fullt personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar

-     Säkerställa effektiv styrning och uppföljning av IT-leveranser och operativa mål

-     Överse och vidareutveckla Göteborg Energis IT-strategi och styrmodell i linje med bolagets nya utvecklingsstrategi

-     Driva samordningen mellan IT, affärsstrategi och verksamhetsutveckling

-     Representera IT i externa kontakter med leverantörer, konsulter och andra intressenter

-     Agera omvärldsbevakare inom digitalisering och IT-relaterade frågor

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som kombinerar ett starkt strategiskt tänkande med gedigen ledarerfarenhet. Du är trygg i beslutsfattande roller och har lätt för att kommunicera och skapa förtroende på alla nivåer i organisationen.
Vi ser att du har:

-     Akademisk examen med relevant inriktning samt grundläggande ekonomiutbildning

-     Flerårig dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla IT-verksamhet på koncernnivå eller motsvarande

-     Erfarenhet av strategisk samverkan mellan IT, affärsutveckling och processutveckling

-     Erfarenhet av personalansvar i större organisationer

-     Mycket god förmåga att leda, planera och prioritera arbete – både för dig själv och andra

-     Stark analytisk och kommunikativ förmåga

-     Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

-     Du är resultatorienterad, samarbetsvillig och van att driva frågor framåt
Vad vi erbjuder

•    Uppdragsperiod: Start så snart som möjligt, till och med 2025-10-31

-     Omfattning: 100 %

-     Placeringsort: Göteborg (minst 60 % på plats, resterande arbete kan ske på distans i samråd)

-     Option på förlängning: Upp till 6 månader
Göteborg Energi tillämpar en månads uppsägningstid på uppdraget. Eventuella förändringar i tidsram eller omfattning sker i dialog med leverantören.
Vill du vara en del av ett bolag som gör verklig skillnad för samhället – både nu och för kommande generationer? Då ser vi fram emot att höra från dig!
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Affärsdriven Säljare/Konsultchef

Läs mer Apr 7
Är du en driven och affärsinriktad person med ett etablerat kontaktnät inom Göteborgs techsektor? Har du gedigen erfarenhet inom IT-konsultbranchen, sälj och kanske även rekrytering? Vill du vara en nyckelspelare i ett snabbt växande bolag inom mjukvaruutveckling? Då kan du vara den vi söker!
Om Baronit:
Baronit är ett Göteborgs-baserat konsultföretag som specialiserar sig på mjukvaruutveckling. Vi förenar de bästa tech-talangerna med företag som behöver innovativa lösningar. Våra seniora konsulter levererar högkvalitativa resultat för att säkerställa kundernas framgång och tillväxt.
Om rollen:
Som Affärsdriven Konsultchef på Baronit kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla affärerna genom att skapa och förvalta starka, långsiktiga kundrelationer. Du kommer att ansvara för att matcha rätt kompetens med rätt projekt, samt rekrytera och leda vårt team av konsulter. Rollen erbjuder stor möjlighet att påverka företagets tillväxt och din egen karriärutveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bygga och utveckla relationer med både nya och befintliga kunder.
Driva affärer från start till avslut, med fokus på att leverera hög kundnöjdhet.
Delta i företagets strategiska utveckling och tillväxt i Göteborg.

Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning motsvarande högskoleingenjör eller civilingenjör från inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap från annan erfarenhet.
Har ett starkt och etablerat kontaktnät inom Göteborgs techbransch.
Har flera års erfarenhet som konsultchef, affärsutvecklare eller i en liknande roll.
Är affärsorienterad, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för affärsrelationer, teknik och mjukvaruutveckling.
Har ett entreprenöriellt driv och trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och påverka.
Är resultatinriktad och har en förmåga att omvandla affärsmöjligheter till framgångsrika samarbeten.
Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och personalansvar inom mjukvaruutveckling är det ett stort plus.

Vad vi erbjuder:
En central roll i ett växande företag där du har stor möjlighet att påverka både verksamheten och din egen utveckling.
Ett stimulerande och dynamiskt arbetsklimat där dina idéer och initiativ värderas högt.
Möjligheter till professionell utveckling och att skapa långsiktiga affärsrelationer i en stark marknad.
Konkurrenskraftiga villkor och stor frihet att forma din roll.

Ansökan:
Är detta en roll som passar dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor, vänligen kontakta oss på info@baronit.com så återkommer vi till dig.
Vänligen skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur din erfarenhet, passion och kompetens är precis vad vi behöver för denna nyckelposition.

Ansök nu

Regionchef Väst - sökes till STC

Läs mer Maj 9
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Regionchef Väst med placering i Göteborg eller närliggande ort och du rapporterar till COO.
Ditt uppdrag
Som regionchef väst på STC tar du ett större grepp om hela regionens framgång och lönsamhet och rapporterar till COO. Du är den strategiska motorn bakom regionens utveckling, med ansvar för att säkerställa att varje gym under din ledning fungerar optimalt och att regionens mål uppnås. Det innebär att du har det övergripande ansvaret för att leda och stötta dina distriktschefer som i dagsläget består av fem personer, och att deras team levererar på toppnivå. Du kommer även ha personalansvar för servicetekniker i din region och samarbeta tvärfunktionellt med central servicechef. Din roll är att fungera som en mentor och coach, men också som en tydlig beslutsfattare med fokus på långsiktiga mål och strategier för tillväxt.
Som regionchef hanterar du regionens budget och lönsamhet, vilket innebär att du har direkt ansvar för att optimera kostnader och göra strategiska återinvesteringar. Dina ekonomiska beslut har en direkt påverkan på hur framgångsrik regionen blir, och du arbetar aktivt med att planera och genomföra initiativ som förbättrar avkastningen på investerade resurser. Du granskar och godkänner budgetar, löner och fakturor, och du har mandat att fatta beslut om rekrytering och utveckling. Du har befogenhet att anställa, utveckla och avsluta anställningar i samråd med HR, vilket ger dig ett direkt inflytande över den långsiktiga kompetensutvecklingen i regionen.
Din uppgift sträcker sig även till att utveckla strategiska relationer med företag och föreningar, där du ser till att STC:s gym är förstahandsvalet för både privatpersoner och organisationer som söker träningslösningar. Genom att driva och marknadsföra våra kost- och träningsprogram säkerställer du att vi inte bara lockar nya medlemmar, utan också behåller och engagerar befintliga. Med din strategiska blick och operativa skicklighet planerar du också expansionen av nya gym i regionen, där du säkerställer att öppningarna sker smidigt men där du även har det slutgiltiga ansvaret för att varje ny etablering når sina mål och bidrar till regionens övergripande tillväxt.
Resor förekommer i tjänsten.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som regionchef på STC behöver du ha gedigen erfarenhet av ledarskap, med förmågan att både se helheten och hantera operativa detaljer. Du är strategiskt lagd och kan planera samt optimera resurser för långsiktig tillväxt. Att fatta beslut som påverkar regionens framgång och att leda processer för att säkerställa högsta kvalitet och service är något som motiverar dig. Erfarenhet från träningsbranschen är en fördel, men vi värdesätter framför allt ditt ledarskap och ditt driv att skapa resultat.
Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har ett starkt resultatfokus. Du motiverar och engagerar ditt team, samtidigt som du är lyhörd och empatisk i ditt ledarskap. Din kommunikativa förmåga och sociala kompetens hjälper dig att bygga starka relationer, både internt och externt, och du trivs i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.
Krav:
Dokumenterad erfarenhet av att leda stora team och utveckla medarbetare, gärna i en komplex och resultatorienterad organisation (t.ex. försäljningschef, regionchef eller motsvarande).
Dokumenterad erfarenhet av direkt- och distansledarskap
Du har erfarenhet av att planera och driva långsiktiga tillväxtinitiativ samt att hantera budgetar och optimera resurser.
Erfarenhet av att analysera och förbättra lönsamhet genom budgetkontroll, kostnadsoptimering och återinvesteringar.
Erfarenhet av försäljning och att bygga kundrelationer (B2C/B2B).
Flexibilitet och viljan att resa inom regionen.
Talar och skriver flytande på både svenska och engelska
B-körkort

Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.
Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lars Axelsson på (lars.axelsson@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-06-09
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker en driftchef som brinner för second hand

Läs mer Maj 6
Vill du vara med och leda en spännande verksamhet inom second hand-branschen? Då kanske du är vår nästa driftschef! Vi söker dig som vill använda din kompetens till att göra världen lite mer hållbar, lite mer rättvis och lite coolare, i en organisation som är framåtriktad och professionell. Du kommer leda arbetet med insamling, logistik, lager, sortering och prismärkning på våra sorterings- och lager/logistikenheter i Göteborg och Malmö.
Vi är i en spännande fas och vi söker dig som vill vara med och driva verksamheten framåt. Du ansvarar för enhetschefer inom produktion och lager/logistik i Göteborg och Malmö. Tillsammans med dem arbetar du med att utveckla och effektivisera verksamheten och säkerställa att vi är rustade att möta de förändringar branschen står inför.
Om dig
Du som söker har goda ledaregenskaper, en positiv människosyn och hög arbetskapacitet.
I denna roll behöver du kunna kommunicera väl, vara lyhörd och ha en god samarbetsförmåga. Du kännetecknas av en öppenhet, hög ansvarskänsla och god samverkan med medarbetare och fackliga företrädare. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att båda vara strategisk och operativ i verksamheten.
Du har:
- Erfarenhet av drift
- Erfarenhet av förändringsledning
- Erfarenhet av budget- och personalansvar
- Vilja att arbeta i en värdedriven organisation
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Övergripande ansvar för att leda, utveckla och effektivisera våra lager-, logistik- och produktionsenheter
- Ansvar för försäljning till företagskunder i Sverige och utomlands
- Ansvar för insamlingsrelaterade avtal
- Personalansvar för enhetschefer
- Övergripande budgetansvar
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning och tillträde snarast. Anställning omfattas av kollektivavtal med Unionen och arbetsplaceringen är i Göteborg. Resor till Malmö förekommer regelbundet.
Ansökan
Ansökan skickas till: rekrytering@bjorkafrihet.se
Ange referens: Driftchef
Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-06-03
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänligen respektera att vi endast har möjlighet att lösa ansökningar märkta med referens och skickad till angiven epost. Vi avböjer vänligen med bestämt kontakt och erbjudanden från rekryteringsföretag och -portaler/webbsidor etc.
Kontakt
Frågor om tjänsten besvaras av: Kristin Ivarsson, Generalsekreterare, 031-233208 kristin.ivarsson@bjorkafrihet.se
Facklig kontakt: unionenklubbenbjorkafrihet@bjorkafrihet.se
Om oss
Björkåfrihet är en ideell förening som arbetar med internationell solidaritet, hållbar utveckling och socialt ansvarstagande.
Second hand-verksamheten ökar återanvändningen i samhället och minskar Sveriges miljöpåverkan. Genom avtal med kommuner, kommunalägda bolag och andra aktörer bedriver vi en omfattande insamlingsverksamhet. Vi omvandlar sedan textilierna och prylarna genom vår sorterings- och butiksverksamhet till ett överskott som går till solidaritet.
Genom internationellt utvecklingssamarbete och opinionsarbete stödjer Björkåfrihet organisationer som arbetar mot fattigdom och förtryck runt om i världen. På hemmaplan ges stöd till asylrättsrörelsen och organisationer som arbetar med papperslösa. Björkåfrihet samarbetar även med ett fyrtiotal kommuner och erbjuder meningsfull sysselsättning och arbetsgemenskap åt människor som står utanför arbetsmarknaden och/eller har funktionsnedsättningar.
Björkåfrihet har kollektivavtal med Handelsanställdas Förbund och Unionen. Organisationen har även 90-konto och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll. 2019 blev Björkåfrihet världens första ideella secondhand-organisation med kvalitets- och miljöledningscertifiering enligt ISO9001/14001.

Ansök nu

Affärsdriven Konsultchef

Läs mer Apr 2
Är du en driven och affärsinriktad person med ett etablerat kontaktnät inom Göteborgs techsektor? Har du gedigen erfarenhet inom IT-konsultbranchen, sälj och rekrytering? Vill du vara en nyckelspelare i ett snabbt växande bolag inom mjukvaruutveckling? Då kan du vara den vi söker!
Om Baronit:
Baronit är ett Göteborgs-baserat konsultföretag som specialiserar sig på mjukvaruutveckling. Vi förenar de bästa tech-talangerna med företag som behöver innovativa lösningar. Våra seniora konsulter levererar högkvalitativa resultat för att säkerställa kundernas framgång och tillväxt.
Om rollen:
Som Affärsdriven Konsultchef på Baronit kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla affärerna genom att skapa och förvalta starka, långsiktiga kundrelationer. Du kommer att ansvara för att matcha rätt kompetens med rätt projekt, samt rekrytera och leda vårt team av konsulter. Rollen erbjuder stor möjlighet att påverka företagets tillväxt och din egen karriärutveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Rekrytering och personalansvar för våra konsulter inom mjukvaruutveckling.
Bygga och utveckla relationer med både nya och befintliga kunder.
Driva affärer från start till avslut, med fokus på att leverera hög kundnöjdhet.
Delta i företagets strategiska utveckling och tillväxt i Göteborg.

Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning motsvarande högskoleingenjör eller civilingenjör från inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap från annan erfarenhet.
Har ett starkt och etablerat kontaktnät inom Göteborgs techbransch.
Har flera års erfarenhet som konsultchef, affärsutvecklare eller i en liknande roll.
Är affärsorienterad, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för affärsrelationer, teknik och mjukvaruutveckling.
Har ett entreprenöriellt driv och trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och påverka.
Är resultatinriktad och har en förmåga att omvandla affärsmöjligheter till framgångsrika samarbeten.

Vad vi erbjuder:
En central roll i ett växande företag där du har stor möjlighet att påverka både verksamheten och din egen utveckling.
Ett stimulerande och dynamiskt arbetsklimat där dina idéer och initiativ värderas högt.
Möjligheter till professionell utveckling och att skapa långsiktiga affärsrelationer i en stark marknad.
Konkurrenskraftiga villkor och stor frihet att forma din roll.

Ansökan:
Är detta en roll som passar dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor, vänligen kontakta oss på info@baronit.com så återkommer vi till dig.
Vänligen skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur din erfarenhet, passion och kompetens är precis vad vi behöver för denna nyckelposition.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från NearYou Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från NearYou Sverige AB .

Granitor Systems söker Projektledare

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Maj 14
Om företaget
Granitor Systems AB har i över 30 år levererat robot- och automationslösningar till bilindustrin. Utöver automation har de även helhetslösningar för annan produkt- och processutrustning samt kraftförsörjning brett inom industri, infrastruktur och energi.

Granitor Systems AB är ett av Sveriges ledande företag inom industriell automation. Företaget växer successivt genom förvärv och man stärker därmed sin förmåga att kunna ta sig an stora industriprojekt, både i Sverige och i utlandet.

Tjänstebeskrivning
Vi söker två nu projektledare till vårt team. Som projektledare hos Granitor har du en bred, affärsmässig roll där du ansvarar för hela projekten, från affär och teknisk lösning till genomförande och slutleverans.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

· Leda och driva projekt inom industriell automation.
· Löpande se över kompetens och tillgångar.
· Säkerställa att projekt levereras enligt avtal, tekniska krav och ekonomiska mål.
· Ansvara för budget, kalkylering och ändringshantering.
· Vara en nyckelperson i kundrelationer och affärsutveckling.
· Arbeta nära interna stödfunktioner som projektadministratörer och tekniska dokumentationsansvariga.

Du kommer att få möjlighet att växa i din professionella roll. Du kommer att utgå från vårt kontor i Göteborg och tillhöra ett kompetent team på sex projektledare. Resor inom Sverige och utomlands kan förekomma beroende på projektens behov.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att leda och driva projekt eller arbetsgrupper i en industri- eller produktionsmiljö. Vi ser vidare att du har en eftergymnasial teknisk utbildning i grunden, inom exempelvis maskinteknik eller automation.

Vid denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper, då det är avgörande för hur du kommer att lyckas i rollen och företaget. Vi ser att du är driven, ansvarstagande och har god samarbetsförmåga. Som person är du även strukturerad i ditt arbete och serviceinriktad i din kontakt med kunder och kollegor.

Vidare är följande ett krav för tjänsten:

· Minst 3 års erfarenhet av projektledning inom industriell automation eller närliggande områden.
· Erfarenhet av att arbeta med ekonomisk uppföljning och affärsutveckling.
· Hög teknisk kompetens.
· Du behärskar både svenska och engelska, i såväl tal som skrift.
· B-körkort.

Vad erbjuder vi dig?
Vill du vara med och driva framtidens industriella automationsprojekt? Granitor Systems erbjuder en dynamisk roll för dig som vill kombinera dina intressen för teknik, människor och affärer.

Vi erbjuder inte bara en spännande roll – vi ser också till att du utvecklas. Hos oss får du möjligheter till vidareutbildning, interna karriärvägar och chansen att arbeta med internationella projekt.

Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.
Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Are you interested in this position?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Therese Olofsson på 070-220 51 31 eller mejl therese.olofsson@nearyou.se. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, snarast, dock senast 30 april 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Truckförare till kund i Angered med start omgående!

Truckförare
Läs mer Maj 6
Om företaget
Kunden är en av Nordens snabbast växande leverantörer av one-stop-logistik inom dessa fem områden: råvaror, dagligvaror, byggvaror, återvinning och distribution av farligt gods. Kundens viktigaste marknadsområde är Norden i kombination med transporter till och från kontinenten.

Tjänstebeskrivning
Som truckförare hos vår kund ansvarar du för att förse verksamheten med gods samt köra gods direkt till lastkaj. Du kommer främst att hantera livsmedelsvaror. Din grupp kommer bestå av ett antal andra truckförare och tillsammans fyller ni en viktig funktion. Du kommer att arbeta i Angered och rapporterar direkt till arbetsledare. Tjänsten är förlagd måndag till fredag.

I din roll som truckförare kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
- Köra Motviktstruck
- Köra ledstaplare
- Arbeta vid terminalen 'inbound' på lagret.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har truckkort för Motviktstruck och Ledstaplare. Du ska gilla högt tempo samt ha högt kvalitétstänk. Erfarenhet av truckkörning är ett krav! Vidare ser vi att du är initiativtagande och att du kan ta egna beslut och kunna arbeta bra i grupp.
Erfarenhet av livsmedel är meriterande.
Erfarenhet av att arbeta med fristapling av pallar är meriterande.

Är du den vi söker? Sök redan idag via www.nearyou.se då vi gör löpande urval så kan tjänsterna komma att tillsättas innan ansökningstiden går ut, tveka inte sök redan idag!

Om NearYou
Nearyou är ett auktoriserat rekryterings och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende. Hos oss gör människor skillnad.

Ansök nu

Vi söker en Systemtestingenjör till Parker Hannifin i Mölnlycke

Systemtestare/Funktionstestare
Läs mer Maj 15
Om företaget
Vill du arbeta med modern teknik i en kreativ och familjär miljö med frihet under ansvar?

Parker Hannifin är ett globalt företag, världsledande inom rörelse- och styrteknik med enheter i 50 länder och omkring 61 000 anställda runt om i världen.

Vid vår enhet i Mölnlycke utvecklar vi styrsystemet IQAN, som är ett elektroniskt styrsystem för mobila applikationer. Våra produkter används i en mängd olika tillämpningar som till exempel i skogsmaskiner, specialfordon och anläggningsmaskiner.

Denna spännande möjlighet ger dig chansen att bli en del av ett engagerat och tvärfunktionellt team där de senaste teknologierna står i fokus. Vi förenar årtionden av expertis inom design och tillverkning av styrsystem, mjukvara och elektronik med betydande tillväxtmöjligheter globalt inom vårt affärsområde.

Hos oss jobbar du i det lilla företaget i det stora bolaget.


Tjänstebeskrivning
Vi söker en Systemtestingenjör med teknisk kompetens och en stark bakgrund inom testning och problemlösning. I denna roll kommer du att arbeta med avancerad teknologi i en dynamisk arbetsmiljö och spela en central roll i att säkerställa att våra IQAN-produkter uppfyller högsta kvalitetsstandard.

Som Systemtestingenjör kommer du, tillsammans med en kollega, att ansvara för utveckling, underhåll och genomförande av tester och verifieringar av våra produkter. Du kommer att samarbeta nära med mjukvaruutvecklare för att aktivt jobba med förbättringar, optimera systemfunktionalitet och säkerställa kvalitet inför produktlanseringar.

Arbetsuppgifterna kommer innefatta:

• Testning och Verifiering: Planera, genomföra och analysera tester av mjukvara och elektronik.
• Automatiserade Tester: Utvärdera testresultat från testkörningar på ”daily build” och bidra till förbättringar av testprocesserna.
• Utveckla och underhålla testutrustning och testriggar.
• Teknisk Dokumentation: Säkerställa att dokumentationen uppfyller branschstandarder.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt kontor i Mölnlycke. Vi ser gärna att du kan börja enligt överenskommelse så snart som möjligt.


Kvalifikationer
Vi söker dig med ingenjörsutbildning, helst inom elektronik, och minst ett par års erfarenhet av mjukvarutestning. Du bör ha grundläggande kunskaper inom både elektronik och mjukvaruutveckling.

Önskade kvalifikationer:

• Erfarenhet från fordonsindustrin eller liknande tekniska branscher.
• Goda kunskaper i engelska och svenska, då båda språken används dagligen.
• Meriterande med erfarenhet av cybersäkerhet och funktionssäkerhet.

Personliga Egenskaper:

• Ett öga för detaljer och kvalitet.
• Lätt för att samarbeta med andra.
• Tar ansvar för ditt arbete och driver det framåt.
• Lösningsorienterad och kreativ.


Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se

Are you interested in this position?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att kontakta rekryteringskonsult Ivo Skiljo på 070-785 86 21 eller mejl ivo.skiljo@nearyou.se. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se, snarast, dock senast måndagen 5 maj 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Vi tar ej emot CV via e-post.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Vi söker två stjärnor till Gerflors kundserviceteam

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 2
Om företaget
Gerflor utvecklar golv- och vägglösningar till bostäder, kontor, sjukhus, restauranger och mycket mer. Gerflor har kontor och produktion över hela världen, med huvudkontor i Frankrike. De jobbar med lösningar som är unikt anpassade till respektive användningsområde. I Gerflor-koncernen hittar du flera berömda varumärken såsom Taraflex, Tarabus, Connor sports och DLW. De är världsledande inom tåliga golv och har ett stort fokus på design men även hållbarhet och miljö.

Gerflor söker nu två medarbetare till sitt kundserviceteam i Sörred, Göteborg. En kommer jobba med fokus på front office (norsktalande), och en med fokus på back office.


Tjänstebeskrivning
Som en del av Gerflors kundserviceteam kommer du bidra till nöjda kunder, effektiv orderläggning, god kontakt med transportörer med mera!

Du som jobbar front office kommer ha en viktig roll då du kommer att ha mycket kontakt med kunder, framför allt mot den norska marknaden, och på så sätt vara ansiktet utåt för Gerflor. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bland annat av orderläggning, kundkontakt över telefon och mail, administration av kundregister och hantering av reklamationsärenden.

Du som jobbar med back office kommer samarbeta tätt med lagerpersonalen i frågor kopplat till inleveranser, transport, tull, varumottagning och liknande. Du har en ”spindeln i nätet”-funktion och fungerar som en länk mellan de olika funktionerna. Du kommer vidare hjälpa till med kundservice och orderläggning vid behov.

Som en del av kundserviceteamet kommer du samarbeta och kommunicera tätt med andra avdelningar i Sverige såväl som i andra länder.

Tjänsten är placerad på Gerflors kontor i Sörred, och arbetstiden är förlagd dagtid på vardagar. I dessa roller får du möjlighet att bidra och ta ansvar!


Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att jobba med service såväl som administration. Du är van vid att jobba med telefon och dator, och har kunskaper inom olika affärssystem. Du har förmågan att arbeta ordningsamt och strukturerat.

För rollen med fokus på front office söker vi dig som utöver svenska och engelska även har mycket goda kunskaper i norska i tal såväl som skrift. Vi tror att du är en energifylld person som brinner för service.

Till back office-rollen söker vi dig med bakgrund inom logistikbranschen. Vi ser att du tidigare har jobbat med transporter, tullhantering och liknande och är en van problemlösare. Du är en flexibel person som inte är rädd för att ta egna initiativ och hugga i där det behövs.

Som person är du:

• Driven och självständig
• Serviceminded
• Lösningsorienterad
• Flexibel
• Ansvarstagande

Det är meriterande om du har kunskaper inom Visma Business.


Låter det intressant?
Vår samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Din ansökan skickar du in via Nearyou’s hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast 31 maj 2025. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.

Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV.

Välkommen med din ansökan.


Om NearYou
NearYou är ett rekryterings- och bemanningsföretag med kontor i 17 städer. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra i branschen till att också bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig, oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Läs gärna mer om oss på www.nearyou.se.

Ansök nu

Vi söker truckförare med B6-behörighet för extrajobb!

Truckförare
Läs mer Maj 9
Om företaget
Vår kund i Torslanda söker nu truckförare med B6-behörighet för extrajobb. Du blir anställd av NearYou, men jobbar som konsult ute hos vår kund. Har du erfarenhet av truckkörning med fyrvägstruck och skjutstativstruck? Då tycker vi att du ska läsa vidare!

Tjänstebeskrivning
I rollen som truckförare kommer du med hjälp av framför allt fyrvägstruck lossa och lasta trailers. Du kommer arbeta med stora, tunga och ibland otympliga produkter, vilket kräver precision i arbetet. Övrigt förekommande arbetsuppgifter på lager kan komma att ingå i rollen.

Arbetet är extra vid behov med start under våren och du behöver ha en annan huvudsaklig sysselsättning. Arbetet är förlagt dagtid på vardagar.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% och vill jobba extra under våren, med chans till förlängning.

För att vara aktuell för rollen behöver du ha truckkort med B6-behörighet. Vidare bör du ha tidigare erfarenhet av att köra fyrvägstruck och/eller skjutstativtruck.

Vi söker dig som är en van truckförare, och som är noggrann i ditt arbete. Du jobbar effektivt men har samtidigt ett högt säkerhetstänk. Vi tror att du är ansvarstagande som person, och har en god förmåga att arbeta på ett strukturerat sätt. Du behöver vara van vid att jobba självständigt. Flytande svenska är ett krav.


Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.

Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.

Ansök nu