Göteborg: Stödassistenter till BmSS Stenklevsgatan – psykiatri & beroende

Hitta ansökningsinfo om jobbet Stödassistenter till BmSS Stenklevsgatan – psykiatri & beroende i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
På BmSS Stenklevsgatan bor vuxna personer med olika psykiska funktionsnedsättningar, ofta i kombination med skadligt bruk och beroende. Vi verkställer både SoL- och LSS-beslut och strävar efter att erbjuda ett tryggt, långsiktigt och individanpassat boende - rätt boende för rätt person vid rätt tillfälle i livet.

Vi söker nu tre stödassistenter till Stenklevsgatans Boende med Särskild Service (BmSS). Boendet är centralt beläget i Majorna och består av två enheter med totalt 18 brukare, som bor i egna lägenheter fördelade över fyra trappuppgångar.

Som stödassistent spelar du en central roll i att skapa en trygg och stödjande miljö där relationer byggs på tillit, respekt och ett professionellt bemötande. Det är en varierad arbetsmiljö, där rökning, husdjur och grov nedsmutsning kan förekomma. Även situationer med hot, våld eller utåtagerande beteende kan uppstå, vilket kräver att du är lugn, trygg och tydlig i ditt bemötande.
Du kommer samarbeta med kollegor, stödpedagog, enhetschef samt även med förvaltare, gode män, socialsekreterare, anhöriga och annan vårdpersonal.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Ge praktiskt stöd i vardagen, till exempel städning, inköp, matlagning, tvätt och
personlig hygien.
• Skapa en meningsfull och stimulerande vardag utifrån varje boendes behov.
• Implementera kompenserande insatser, såsom städning och röjning, vid behov.
• Motivera till delaktighet i samhället på olika sätt.
• Ge stöd i att skapa eller upprätthålla viktiga kontakter i personens nätverk.
• Delta i eller sammankalla till SIP-möten, själv eller tillsammans med stödpedagog

Som kontaktpersonal ansvarar du bland annat för att:
• Upprätta, genomföra och följa upp individuella genomförandeplaner
• Sammanfatta insatser och mål varje månad tillsammans med den boende
• Vara en kontinuerlig länk mellan brukaren och dennes nätverk
• Se till att arbetsgruppen har tillgång till nödvändig och uppdaterad information kring
brukaren

Arbetstider är fördelade på dag, kväll och helg.
Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara scheman.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har examen från Vård- och omsorgsprogrammet, stödassistentutbildningen eller Barn- och fritidsprogrammet med social eller pedagogisk inriktning. Alternativt har du eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet om minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng, eller 60 högskolepoäng och två års erfarenhet av arbete med funktionsnedsättning. Relevanta ämnen är beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och psykiatrisk omvårdnad.

För tjänsten krävs att du har mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, samt godkänt betyg i Svenska 1 eller Svenska som andraspråk 1.Du som inte uppfyller dessa krav kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom Educateit.

Du tar ansvar för både egna och gemensamma arbetsuppgifter med brukarens bästa i fokus. Du är noggrann, strukturerad och visar respekt. Med en positiv och lösningsfokuserad inställning utgår du från individens behov och anpassar dig lätt. Du samarbetar väl, bidrar till ett gott arbetsklimat och kan fatta beslut under press, sätta gränser och hantera svåra samtal professionellt och respektfullt.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med skadligt bruk och beroende, utmanande beteende samt olika psykiska och neuropsykiatriska funktionsnedsättningar.
Har du tidigare arbetat som behandlingsassistent eller behandlingspedagog ses det också som en tillgång. Du bör ha god datorvana och känna dig trygg med digitala arbetsverktyg.

Har du kunskap om metoder som lågaffektivt bemötande (LAB), Ett självständigt liv (ESL), Vård- och Stödsamordning (VSS) och Motiverande samtal (MI) är även detta meriterande.

ÖVRIGT
Bifoga studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

Sommarvikariat på barn och ungdomsboende Östergården

Läs mer Maj 15
Vill du sommarjobba med att skapa en trygg och fin vardag för barn med funktionsnedsättningar? Då kommer du att platsa i vårt team på Östergården.

Vi söker dig som vill jobba på timmar under våren och enligt fast schema under veckorna 25-34.

Din arbetsplats i sommar
Till Bräcke Östergården kommer barn och ungdomar för att leva ett fullständigt vardagsliv med stöd enligt LSS. Boendet har fyra enheter med två inriktningar: flerfunktionsnedsättning eller neuropsykiatri. Alla de boende tillgång till egna rum och flera gemensamhetsutrymmen. Under våren och sommaren använder vi gärna vår fina utemiljö med grillplats och sinnesträdgård. Vi deltar i vattenlek eller bara en avkopplande stund. De dagliga aktiviteterna bygger på barnens delaktighet så att de ska känna sig värdefulla och mer självständiga

Här kan du som vill läsa mer om Östergården och hur vi jobbar: https://brackediakoni.se/bracke-barn-och-ungdomsboende-ostergarden/

Arbetsuppgifter
Som sommarvikarie möjliggör du för de boende att må bra och trivas på Östergården som är deras hem. Som ny hos oss får du en praktisk introduktion där du möter våra boende tillsammans med ordinarie personal. Du går en utbildning i medicindelegering för att få lov att utföra delegerade insatser från sjuksköterska.

I arbetet ingår:

- Omsorgsarbete med träning, hygien, måltid, förflyttning, toalettbesök, på- och avklädning
- Använda alternativ kommunikation och tolka gentemot andra boende och personal
- Följa med på resor till och från skola, fritidsaktiviteter och sjukhus
- Samarbete med stödpedagoger, sjuksköterskor och habiliteringsteamet

Vem vi söker
Vi söker både dig som är utbildad undersköterska eller stödassistent, men också dig som går en vårdutbildning eller har tidigare erfarenhet av att arbeta med personer med funktionsnedsättning. Som person ska du vara ansvarstagande och fungera som ett tryggt omsorgsstöd. Förutsättningarna runt barnen kan förändras snabbt, vilket kräver problemlösning och initiativtagande från din sida. 

Kvalifikationer

- Du har fyllt 18 år
- Relevant utbildning och / eller tidigare arbete med personer med funktionsnedsättning
- Erfarenhet av alternativ kommunikation, tydliggörande pedagogik eller lågaffektivt bemötande
- Erfarenhet av dokumentation
- Du pratar och skriver obehindrat på svenska

Välkommen med din ansökan!

Vi använder inte personligt brev och du ska därför inte bifoga detta i din ansökan. I stället ber vi dig att svara på ett antal urvalsfrågor. Vid erbjuden anställning genomförs ID kontroll och ett utdrag ur polisens belastningsregister ska uppvisas. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister via länken: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/barn-med-funktionsnedsattning/



Vi är en del av Bräcke diakoni. En idéburen stiftelse som vill göra livet bättre, i det lilla och i det stora. Det gör vi inom stöd, vård och omsorg med fokus på varje människas unika livssituation. Vi använder överskott för att göra mer för fler, nu och i framtiden.  Som arbetsgivare tar bräcke diakoni ansvar för sina medarbetare genom centralt kollektivavtal och en rad förmåner. Läs mer om Bräcke diakoni och vad vi erbjuder: https://brackediakoni.se/vart-erbjudande/

Ansök nu

Stödassistenter till nybyggt & nystartat LSS-boende, barn & unga!

Läs mer Maj 9
I augusti slår vi äntligen upp portarna till Hökällans barn- och ungdomsboende enligt LSS 9:8! Hökällan är ett helt nybyggt boende, mycket fint och pedagogiskt anpassat för att ta emot barn och unga med funktionsvariationer. Hos oss kan barn och unga mellan 13-17 år bo. Vi söker nu stödassistenter för tillsvidareanställning och behovsanställning. Du som söker ska ha erfarenhet av barn och unga inom målgruppen LSS.
Som stödassistent utgår du från barnen och ungdomarnas individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Du stödjer, vägleder och motiverar för att barnen och ungdomarna ska få de bästa förutsättningar till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina arbetsuppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner.
Då vi är en dygnet-runt-verksamhet förekommer både jour- och vakennatt utifrån barnen och ungdomarnas behov.
Om dig
För att lyckas i rollen ser vi att du är tydlig, pedagogisk och drivs av att få barnen och ungdomarna att växa och utvecklas. Som person är du självständig, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har viljan och förmågan att följa företagets mål, vision och värderingar. Du är initiativrik och lyhörd för barnen och ungdomarnas behov.
Vi letar efter dig som har kreativitet, mod och engagemang för att vara med oss att bygga en verksamhet som bäst gagnar våra barn och ungdomar.
Vi vill att du som söker
-Har minst gymnasial utbildning med inriktning behandling, beteenden eller någon form av omsorg och/eller pedagogik
-Har arbetat några år inom SoL- eller LSS-verksamhet och har god kännedom om målgruppen.
-Talar och skriver flytande svenska
-Har god dokumentations- och datavana.
-Har körkort
Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande.
På Hökällan kommer vi att arbeta med verksamhetsstödet Boet. Meriterande om du har erfarenhet av det.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Inför en anställning behöver du lämna utdrag ur belastningsregistret.
Om Hemma Omsorg:
Hemma Omsorg startades 2022 och Hökällan är vårt tredje boende. Vi som jobbar i Hemma Omsorg har lång erfarenhet inom området och vår ambition är att bedriva Sveriges bästa barn- och ungdomsboenden.
Vår vision är att barnen och ungdomarna får, i en trygg och glädjefylld miljö, utvecklas och påverka sitt liv som alla andra.
Våra värderingar bygger på TRYGGHET, KUNSKAP och GLÄDJE där Din dag är vår dag

Ansök nu

Vikarier till LSS boende

Läs mer Maj 12
Vi söker timvikarier till vår LSS verksamhet!
Vill du göra en positiv skillnad i andras liv och arbeta inom en meningsfull bransch? Vi vill komma i kontakt med dig som är intresserad av att arbeta på våra LSS-bostäder.

Som personal på ett LSS-boende ger du stöd i alla delar i livet. Du hjälper till med vardagssysslor som att laga mat, tvätta och att sköta ett hem. Men även personlig omvårdnad och vara ett stöd till brukaren att hantera uppkomna situationer. 

Du behöver vara trygg i att möta människor och du ska ha ett lågaffektivt bemötande och etiskt förhållningssätt. 

Om dig:

- Du är minst 18 år gammal.
- Du har gärna erfarenhet från omsorg eller skola.
- Du är empatisk, ansvarstagande och har en god förmåga att samarbeta.
- Du har ett genuint intresse för att stödja och utveckla andra människor.

Vad vi erbjuder:

- Ett utvecklande och givande arbete där du får möjlighet att göra skillnad.
- Stöd och vägledning från erfarna kollegor och chefer.
- Fortbildning och möjligheter till personlig utveckling.

Är du intresserad? KUL! Skicka in en intresseanmälan genom att besvara några korta frågor. Du behöver inte i den här rekryteringen bifoga personligt brev eller CV.

Ansök nu

Stödassistent till Boendestödet i Centrum 4

Läs mer Maj 16
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Till vår enhet Boendestöd Centrum 4 söker vi en erfaren och engagerad stödassistent.
Vi erbjuder ett stimulerande och flexibelt arbete med stort egenansvar.

Som stödassistent möter du personer med olika funktionsvariationer, främst inom psykiatri och neuropsykiatri men även intellektuella. Det kan också förekomma beroendeproblematik och samsjuklighet. Din roll är att stötta individen inom olika livsområden för att öka självständigheten i vardagen.

Hos oss är ingen dag den andra lik. Du motiverar och arbetar pedagogiskt för att stärka individens egna resurser och skapa förändring. Arbetet är både praktiskt och relationsskapande, beroende på brukarens behov och dagsform. Rollen kräver självständighet, initiativförmåga och trygghet i både yrkesrollen och dig själv.

Som boendestödjare arbetar du främst i brukarens hem och utgår från den individuella genomförandeplanen. Du främjar personliga resurser för att skapa ett självständigt liv med delaktighet och utveckling i fokus. Tillsammans med kollegor säkerställer du att klienten får rätt insatser utifrån sina behov.

Insatserna kan omfatta stöd i sociala och fysiska aktiviteter, vardagsstruktur, kontakt med myndigheter och praktiska sysslor som inköp och städ. Det kan också innebära att bryta isolering genom aktiviteter utanför hemmet.

Boendestödet arbetar med ett mobilt arbetssätt där du har tillgång till schema och dokumentation via mobiltelefon. Digitala insatser kommer att införas, vilket kräver att du är bekväm med digitala hjälpmedel och IT-stöd. Du måste också kunna uttrycka dig väl i tal och skrift då du ansvarar för social dokumentation, inklusive genomförandeplaner och sammanfattningar.

Du bör ha kännedom om socialtjänstens processer, arbeta utifrån IBIC och vara positiv till förändrings- och utvecklingsarbete. Arbetet är målinriktat med struktur och rutiner som främjar ett självständigt liv. Vi ser varje människa i sitt sammanhang. Du arbetar enligt schema där arbetstider kan variera mellan dag, kväll och helg.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning inom socialt arbete, exempelvis som stödassistent, eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Eftergymnasial utbildning är meriterande.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, eftersom du självständigt upprättar dokumentation enligt IBIC och övrig social dokumentation. Därför krävs godkända betyg i Svenska 1 eller Svenska som andraspråk 1. Saknar du detta kan du behöva göra ett språktest via Educateit.

Tidigare erfarenhet av arbete med personer med psykiska och/eller neuropsykiatriska funktionsvariationer är meriterande, liksom kunskap i metoder som ESL, lågaffektivt bemötande och MI.
Du bör ha god datorvana och känna dig bekväm med att arbeta i system som Treserva, Epsilon, Personec och Time Care.

Vi söker dig som bidrar till lärande, tar ansvar för arbetsuppgifter och arbetar med brukarnas bästa i fokus. Du är noggrann, slutför det du påbörjat och säkerställer att arbetet utförs korrekt. Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer.

Du samarbetar väl med andra, skapar ett respektfullt klimat och visar förståelse för olika perspektiv. Samtidigt agerar du självständigt när situationen kräver och kan fatta egna beslut inom ramen för uppdraget.

Känner du igen dig? Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3).

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

* Trygg anställning med goda anställningsvillkor
* Heltid med möjlighet till deltid
* Introduktion vid nyanställning
* Kompetensutveckling
* Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Stödassistent till LSS bostad i Askim

Läs mer Maj 8
Om oss

Föreningen Betaniahemmet har sedan 1905 förenklat vardagen för personer som på grund av en funktionsnedsättning har behov av stöd i sin vardag. Varje dag jobbar vi för att alla människor ska få möjlighet att lyckas.


Som medarbetare hos oss blir du en viktig resurs i arbetet med att göra skillnad i andra människors liv.


Vi är även unika i branschen då vår förening drivs helt utan vinstintresse. Som anställd hos oss arbetar du för att vara med och skapa en hållbar förening med ett etablerat varumärke i Göteborgsområdet.




Om tjänsten
Till vårt LSS boende i Askim söker vi nu en ny kollega!

På Lekullevägens gruppboende bor fem vuxna personer.

De som bor på Lekullevägen har intellektuell funktionsnedsättning och autism. 

Som stödassistent ger du stöd till de som bor i gruppbostaden i alla aspekter i livet. Du stöttar och hjälper till vid vardagliga sysslor, personlig omvårdnad, fritidsaktiviter och sociala kontakter. 

I dina arbetsuppgifter ingår att föra social dokumentation. Du kommer att arbeta utifrån metoderna; Lågaffektivt bemötande, AKK samt tydliggörande pedagogik.

Tillsammans med dina kollegor skapar du en lugn och stressfri miljö, med tydliga rutiner och förutsägbarhet för alla som bor på Lekullevägen. Varje person har en individuell genomförandeplan från vilken stödet utgår ifrån.

Dokumentation är en viktig del i vårt arbetssätt, där kan vi följa de uppsatta de målen för att kunna åtgärda och göra förbättringar vid behov. Som medarbetare kommer Du att vara aktiv i arbetsgruppen vad det gäller att planera och arbeta för de mål som finns kring individerna. 

Som stöd i ert arbete har du och dina kollegor nära metodhandledning och vägledning i pedagogiska frågor av en stödpedagog på enheten.

Du kommer att arbeta på ett sex veckors schema. Arbetstiderna är dag, kväll och varannan helg. 

Din profil
Vi söker dig som:

- Har en pedagogisk- eller vårdutbildning, som tex stödassistent, undersköterska, barnskötare eller fritidspedagog. Alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- Har arbetslivserfarenhet och kunskap att arbeta med personer med funktionsnedsättning och som är äldre. 

Som person är du självgående, tålmodig och tar ansvar för din uppgift. Vi värdesätter att du är positiv i ditt bemötande och ser möjligheter till utveckling. Att du är med och bidrar till ett bra samarbete med kollegor ser vi som en självklarhet då det är ett måste för att de som bor hos oss ska få det bästa.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Villkor
Innan anställning skall utdrag från belastningsregister godkännas.

Det här får du hos oss


- Nära ledarskap.

- Pedagogisk handledning och vägledning.

- Friskvårdsbidrag.

- Kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar.




Vill du veta mer om våra verksamheter och hur vi jobbar?


Läs mer på vår hemsida https://betaniahemmet.se/

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Frisörlärare till Burgårdens gymnasium

Yrkeslärare
Läs mer Apr 25
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram samt nu också utbildning för vuxna. Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola och utbildningsanordnare.

Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

I tjänsten som lärare undervisar du framtidens frisörer samt hår- och makeupstylister inom hårdesign. Det är en elevgrupp som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete och/eller högskoleutbildning.

I din roll, utöver att undervisa i yrkesämnen, ingår också mentorskap. Som mentor bygger du relationer med eleverna och tar ett helhetsansvar för deras lärande och utveckling mot målet att bli frisöraspirant och nå en gymnasieexamen.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas samt nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan sin yrkesutövning och livet. Du har en god förmåga att samverka med elevhälsa, andra professioner samt hemmet för elevens bästa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad och legitimerad frisörlärare för att undervisa i yrkesämnen.

I rollen som lärare brinner du för att hjälpa eleverna att nå sina yrkesdrömmar. Du bidrar till att skapa goda förutsättningar till lärande och stödjer dem i att strukturera sitt arbete. Du är duktig på att differentiera din undervisning och hittar möjliga individanpassade lösningar, i syfte att eleverna ska nå sina mål.

Du är trygg i din yrkesroll och skicklig i att skapa goda relationer. Du möter eleverna med nyfikenhet, intresse och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar.

Som medarbetare är du en flexibel, självgående och lojal lagspelare. Du trivs med att jobba i team för att tillsammans med övriga kollegor utveckla och förädla undervisningen och verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då du kommer bli en viktig del i ett välfungerande team.

Stämmer denna beskrivning in på dig?
Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Byggledare Projektering och byggledning

Civilingenjör, bygg
Läs mer Maj 14
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet från bygg och anläggning och söker en mångsidig roll med mycket kontaktytor? Då kan rollen som byggledare vara något för dig!

Som byggledare hos oss kommer du mötas av en varierande vardag med många samarbetsytor. Här tillhör du en avdelning som arbetar med att utreda, projektera och genomföra arbeten på ledningsnät, vattenverk, pumpstationer och andra anläggningar. Som byggledare kommer du driva olika entreprenader inom VA-sektorn och uppdragen kan omfatta allt från enklare ledningsutbyggnader till komplicerade pumpstations- och vattenverksprojekt. Rollen kommer anpassas utifrån både verksamhetens behov och dina egna intressen, men i sin helhet kommer du att:

• Hålla i bygg- och teknikmöten
• Samordna interna och externa aktörer i entreprenaden
• Sköta löpande byggkontroll
• Sköta ekonomiuppföljning och ÄTA-hantering
• Agera rådgivare vid upphandling och projektering

Samarbetet är en viktig framgångsfaktor och i din roll kommer du arbeta med både projektverksamhet och driftverksamhet. Utöver stöttning från din närmsta chef har du hjälp av ditt team som består av fler byggledare, projektörer och en specialist. Inom teamet finns många års kompetens och vi är måna om att hjälpa varandra där det behövs.

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten behöver du:

• Högskole-civilingenjörsexamen inom bygg- eller samhällsbyggnad eller motsvarande, alternativt arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Flerårig arbetserfarenhet från mark och anläggningsprojekt i roller som exempelvis byggledare, platschef, entreprenadingenjör eller arbetsledare.
• Goda kunskaper inom AMA/MER anläggning
• Körkort B
• Goda kunskaper inom byggarbetsmiljö, såsom BAS P/U
• Grundläggande Utbildning/kunskap inom entreprenadjuridik

Det är meriterande om du har erfarenhet av besiktning av entreprenader eller branschspecifika diplomutbildningar; exempelvis kontrollantutbildning PE, AMA hus och Betong klass 1/2, schaktfria metoder eller liknande.

För att trivas i rollen behöver du vara:
• Samarbetsinriktad: Du tycker om att samarbeta med andra och aktivt arbeta med att skapa goda relationer både internt och externt.
• Strukturerad: Du kommer arbeta med flera entreprenader samtidigt vilket ställer krav på din förmåga att strukturera upp din arbetstid och driva dina entreprenader framåt.
• Flexibel: Det är även viktigt att du vid behov kan agera flexibelt och ändra din planering utifrån entreprenadernas olika faser och prioritet.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetskontroll, vilket innefattar b.la. registerkontroll via SÄPO samt godkänt alkohol- och drogtest.

Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare i fritidshem till Ellen Keyskolan

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Maj 13
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget

Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.

Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra skillnad varje dag?
Ellen Keyskolan söker en engagerad lärare i fritidshem som vill bli en del av vårt trygga och kreativa team! Hos oss får du arbeta nära naturen i en skola med stark gemenskap, värderingsdrivet arbete och fullt fokus på elevernas utveckling och välmående. Välkommen till en arbetsplats där du både får växa själv och bidra till att våra elever når sina mål!

Som lärare i fritidshem kommer du att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamheten enligt gällande styrdokument och verksamhetens mål. Du är nytänkande och framåtskridande och håller dig väl uppdaterad inom ditt område. Vidare samverkar du med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal och ni arbetar tillsammans för att nå en god kvalité i verksamheten. Du har även ett nära samarbete med övriga fritidshemmens personal. Med ett kreativt arbetssätt driver du det pedagogiska utvecklingsarbetet.

Om oss:
Ellen Keyskolan är en F6-skola med cirka 300 elever och omkring 45 engagerade medarbetare. Vi har två klasser i varje årskurs samt fyra fritidshemsavdelningar. Skolan ligger i ett naturnära område, vilket ger goda möjligheter till uteverksamhet och stimulerande lärmiljöer både under och efter skoldagen.

Vår målsättning är att Ellen Keyskolan ska vara en skola med tydliga strukturer för demokrati och normkritik och att vi tillsammans ska arbeta för att alla elever når sina mål. Vi vill att våra elever ska känna sig välkomna, väntade och viktiga varje dag de kommer till skolan och sedda, hörda och förstådda när de lämnar Ellen Keyskolan. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i det arbetet.

Hos oss erbjuds du ett utvecklande och meningsfullt uppdrag med möjlighet att göra skillnad!

KVALIFIKATIONER
Krav
Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem.

Personliga kompetenser
Som lärare i fritidshem hos oss samverkar du med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal vilket förutsätter att du trivs i en roll där samarbete utgör en central del. Med din förmåga att samarbeta och ditt respektfulla bemötande har du lätt för att skapa och behålla förtroendefulla relationer.

Som person trivs du i ett uppdrag där du har ett stort eget ansvar och ges utrymme att ta många egna initiativ. Du är kreativ och kommer gärna med nya idéer och angreppssätt. Är du dessutom engagerad och vill utvecklas i din roll tror vi att du kommer att trivas hos oss.

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande under annonseringsperioden.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Timavlönad sjuksköterska till engagerat team i hemsjukvården Centrum

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 29
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Är du legitimerad sjuksköterska och vill ha ett flexibelt, varierande arbete där du får använda hela din kompetens? Nu söker vi dig som vill arbeta som timavlönad vikarie inom hemsjukvården i stadsområde Centrum ett arbete där du gör verklig skillnad varje dag.

Vi utgår från gemensamma lokaler på Första Långgatan 28A i centrala Göteborg, där du blir en del av ett större team inom hälso- och sjukvården. Här samarbetar vi tätt, delar med oss av vår kunskap och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Som timavlönad sjuksköterska har du möjlighet att arbeta dag, kväll och helg, utifrån både verksamhetens behov och din egen tillgänglighet.

Du kommer att arbeta självständigt med patienter i både ordinärt och särskilt boende i området Majorna/Linné. I dina arbetsuppgifter ingår att bedöma, planera och utföra medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Samtidigt är du aldrig ensam, du har alltid kollegor nära till hands för stöd och samråd. Du dokumenterar enligt gällande lagstiftning och våra kvalitetsregister, och du arbetar i nära samverkan med andra yrkesprofessioner.

Vi erbjuder dig:
• Ett omväxlande och fritt arbete där du får påverka din arbetsdag
• En grundlig introduktion med bredvidgång anpassad efter din
erfarenhet
• Stöttning i ett engagerat team med god kompetensdelning
• Centralt belägen arbetsplats med goda kommunikationer

Välkommen att bli en del av vårt team! Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har intresse och erfarenhet av att arbeta som sjuksköterska men vi värdesätter även dig som är ny i ditt yrke. B-körkort är ett krav.

Vi ser att du är en person som är ansvarsfull och kan självständigt överblicka, prioritera och utföra dina arbetsuppgifter. Mötet med den enskilde och dess anhöriga är en viktig del i arbetet, därför anser vi det viktigt att du är lyhörd och ger ett gott bemötande. Du delger information och idéer på ett effektivt sätt och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. För att vi ska kunna ge bästa möjliga vård behöver du även ha en god samarbetsförmåga, då vi är flera som arbetar i team runt patienterna.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Anhörigkonsulenter till Förvaltningen för funktionsstöd

Anhörigkonsulent
Läs mer Maj 9
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av socialt arbete och vill ha ett jobb där du får arbeta kreativt, utvecklingsinriktat och självständigt? Nu har du chansen att söka tjänsten som anhörigkonsulent hos oss! Vi söker dig som får energi av att arbeta i mötet med människor tillsammans med kollegor.

Arbetet innebär att driva och utveckla ett anhörigstöd som är likvärdigt över staden. Vår målgrupp är anhöriga som har någon i sin närhet som behöver stöd p.g.a. sjukdom, samsjuklighet, fysisk eller psykisk funktionsnedsättning. Arbetet sker i enlighet med socialtjänstlagen och Göteborgs Stads riktlinjer för anhörigstöd.

Som Anhörigkonsulent möter du målgruppen både individuellt och i grupp. Detta innebär att det förkommer kvällsarbete i vissa perioder. En stor del av arbetet är att möta anhöriga i enskilda eller parsamtal där syftet är att ge vägledning och stöd. Utifrån de anhörigas behov och egna önskemål erbjuds olika typer av aktiviteter. En viktig uppgift är att marknadsföra stödet till anhöriga, arrangera föreläsningar och kortare utbildningar. En del av uppdraget ingår att samverka med relevanta aktörer och utveckla anhörigstödet. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras i takt med att behov förändras och till följd av den utveckling som sker inom anhörigstödarbetet.

Anhörigstödets uppdrag och syfte är:
• att nå anhöriga för att informera om stöd som finns, ge råd och vägledning samt hjälpa till att hänvisa rätt.
• att ge anhöriga möjligheter till ökad livskvalitet.
• att förebygga ohälsa hos anhöriga.
• att motverka och bryta isolering.
• att anhöriga får erkännande och uppskattning för de insatser de gör.
• att särskilt beakta förvärvsarbetande anhörigas behov av stöd

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning mot beteendevetenskap, socialt arbete eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare behöver du även ha dokumenterad erfarenhet av att ge individuella stödsamtal samt leda grupper.
Utöver detta ser vi det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av kvalificerat socialt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från till exempel psykosocialt arbete med personer med psykisk sjukdom, personer med funktionsnedsättning och/eller samsjukliga och deras livsförhållanden.

Du behöver ha god pedagogisk förmåga och datorvana med erfarenhet av att hitta olika digitala lösningar. Du behärskar det svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Du visar respekt, omtanke och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Som anhörigkonsulent arbetar du ofta tillsammans med dina kollegor. Vi ser därför gärna att du är en god samspelare och prestigelös. Du är generös med dina erfarenheter samt att du har lätt att ta in dina kollegors erfarenheter.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga ditt studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

* Trygg anställning med goda anställningsvillkor
* Heltid med möjlighet till deltid
* Introduktion vid nyanställning
* Kompetensutveckling
* Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderligt beslut om tjänstens tillsättning fattas samt att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Larmtekniker natt till Trygghetsjouren

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 15
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att hjälpa andra och vill vara en trygg röst i utsatta situationer? Då kan du vara den vi söker till rollen som larmtekniker! Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du varje dag gör skillnad för människor som behöver stöd. Vi söker dig som vid behov kan arbeta som larmtekniker på natten.

Som larmtekniker är du en viktig del i vår trygghetskedja. Du tar emot inkommande trygghetslarm från personer i ordinärt boende och gör snabba, välgrundade bedömningar för att avgöra vilken insats som behövs. Ibland räcker ett stödjande samtal, andra gånger behöver du vidareförmedla ärendet till hemtjänst, hemsjukvård eller annan aktör.

Rollen kräver att du kan fatta beslut under tidspress med begränsad information men alltid med den enskildes bästa i fokus. Du gör en första behovsanalys, vägleder, och ser till att rätt hjälp kopplas in. Du arbetar också med digital tillsyn och samverkar dagligen med hemtjänstpersonal, vårdpersonal och anhöriga.

I rollen som larmtekniker ansvarar du för att ta emot och hantera inkommande trygghetslarm, göra bedömningar av vilket stöd som behövs vare sig det handlar om ett digitalt stöd, en fysisk insats eller att vidareförmedla ärendet till rätt aktör. Du har stödjande och sociala samtal med brukare, och gör viktiga avvägningar kring när sjukvården bör kontaktas. Arbetet innebär också att dokumentera enligt gällande riktlinjer och genomföra digital tillsyn. Du har nära kontakt med anhöriga, vårdpersonal och andra samverkanspartners för att säkerställa att varje person får den hjälp de behöver.

Trygghetsjouren arbetar dygnet runt för att skapa trygghet i hemmet för äldre och personer med funktionsnedsättningar. Vi ansvarar för tre huvuduppdrag: att arbetsleda under jourtid, ge akut bistånd enligt SoL och ta emot larmsamtal från cirka 11 000 anslutna trygghetstelefoner. Vi utför även tillsyn via trygghetskamera.
Hos oss arbetar omkring 50 medarbetare bland annat tekniker, larmoperatörer och jourledare. Vi har höga kvalitetskrav och vårt mål är alltid att möta individens behov med trygghet, respekt och professionalism.

Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv!

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs gymnasieexamen inom vård och omsorg, socialt arbete eller annan gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och
god kännedom om målgruppen äldre och personer med demenssjukdom, psykisk ohälsa samt funktionsnedsättningar.

Du har god datorvana och vana vid att dokumentera i digitala system. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper ses som meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd och självständig.
Kommunikativ - Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Lyhörd - Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du ser bakslag som något att lära sig av.

Självständig - Du har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu