Göteborg: Utvecklingsledare till Center för Ledarutveckling

Hitta ansökningsinfo om jobbet Utvecklingsledare till Center för Ledarutveckling i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill arbeta tillsammans med oss i ett spännande uppdrag som bedömningsledare och bedömare av chefer i Assessment Center.

Center för Ledarutveckling (CLU) arbetar med att identifiera, rekrytera och utveckla chefer på alla nivåer. Vi genomför uppdrag för förvaltningar och bolag i Göteborgs Stad, men också för andra kommuner inom Göteborgsregionen. Vårt huvuduppdrag är att genomföra rekryteringsbedömningar av chefer med hjälp av bedömningsmetoden Assessment Center. Andra uppdrag som CLU genomför är olika typer av ledar- och grupputvecklingsinsatser, såsom chefsutbildningar och chefshandledning i grupp. Vi ansvarar också för samordningen av arbetspsykologiska test inom Göteborgs Stad.

Som utvecklingsledare på CLU kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter vara att agera bedömningsledare och bedömare i Assessment Center. I rollen som bedömningsledare är du arbetsledaren för dagen och håller ihop centret med både interna och externa bedömare. Du har även kontakt med beställare och kandidat när det gäller återkoppling av resultat från både Assessment Center och andra tester. I rollen som bedömare i Assessment Center kommer du att agera i olika övningssituationer som kandidaten ska genomföra.

I arbetsuppgifterna ingår även att bedöma testresultat inför återkoppling till beställare och kandidat. Du kommer också att vara en resurs i arbetet med att samordna arbetspsykologiska tester i staden samt medverka till att utveckla metoder och arbetssätt inom CLU.

Du kommer att anställas med befattningen utvecklingsledare.
I framtiden kan det finnas möjlighet att arbeta även med ledar- och grupputvecklingsinsatser.

Tester på plats är planerade till den 2-3 juni och intervjuer är planerade till den 10 och den 13 juni.

KVALIFIKATIONER
Vi söker i första hand dig som är legitimerad psykolog i grunden, men en beteendevetenskaplig högskoleutbildning är även relevant för jobbet. Vi ser det som meriterande om du därtill har några års arbetslivserfarenhet som vi bedömer relevant för uppdraget.

Det är även meriterande om du har specifik erfarenhet av:
• urval, rekrytering och bedömning
• arbete med kliniska och/eller arbetspsykologiska tester
• Assessment Center
• utredningar och bedömningsmetodik
• och intresse för datahantering/statistik i exempelvis Excel.

På CLU är hög personlig integritet ett måste, då vi dagligen hanterar känsliga situationer och uppgifter. Du kommer att ställas inför situationer då du behöver ge konkret och tydlig feedback, vilket gör att du som person behöver vara stabil och trygg i dig själv och inge förtroende.

I arbetet möter du i en konsultliknande roll beställare och kandidater från många delar av Göteborgs Stad och det är därför viktigt att du har ett serviceinriktat bemötande. Du är en person som planerar ditt arbetet på ett effektivt sätt, slutför i tid och följer upp resultatet. Du har även förmågan att se samband och kan dra logiska slutsatser utifrån begränsad och/eller komplex information.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer, där du är med och bidrar till samhällsnytta för stadens verksamheter och i förlängningen för medborgarna. Vi arbetar både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat, erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Hos oss får du flera friskvårdsförmåner såväl som andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser

Nedan visas andra jobb i Göteborg som HR-specialist/HR-adviser.

HRBP för kunds räkning

Läs mer Maj 14
Description
In this role, you will be part of the Swedish HR team and together with other People & Culture Partners you will jointly support the local organization. You will work closely together with all parts of the global organization, both in our clients D⁢ and with Group People & Culture. We foster an environment where ideas, thoughts and opinions can be shared. We are team players with clear common ambitions, and we win together.

Who are you?
We believe that you see yourself as a senior HR professional. You have a broad experience within the full scope of the HR area with focus on Rehabilitation and Performance improving cases.
We value experience from other large global companies and ability to work successfully in a global context. You have experience from, and like performing in a transformative environment.

Furthermore, we think you have the following skills and experience:
• University degree and minimum several years of experience
• Great communication skills and knowledge in English and Swedish.
• Demonstrated experience in coaching and facilitation.
• Experience of our clients HR- processes is beneficial.
• Knowledge within Labor Law area
• Ownership mentality
• Experience of negotiations and re-organizations is beneficial
Interested? Pls submit your resume. For questions, contact consultant manager Alva Lindqvist alva.lindqvist@pspartner.se.

Ansök nu

LIA / Praktik inom HR & Rekrytering - Höstterminen 2025

Läs mer Apr 23
Kickstarta din karriär hos oss på JobBusters i Göteborg! 
Är du student på en högskola eller universitet och söker praktisk erfarenhet inför framtida karriär inom HR & rekrytering? Vill du dessutom vara en del av ett litet, sammansvetsat team i en modern och inspirerande miljö mitt i centrala Göteborg? Då har vi den perfekta praktikplatsen för dig under hösten 2025!
Om praktiken
Hos oss på JobBusters får du en unik inblick i rekryterings- och bemanningsbranschen samtidigt som du utvecklar dina praktiska färdigheter. Under praktiken kommer du att arbeta nära både rekryterare och konsultchefer, vilket ger dig en god förståelse för HR-processer i allmänhet. Vi vill att din praktik ska vara lärorik och utvecklande, därför kommer du få varierande arbetsuppgifter samt möjlighet att ta egna initiativ.
Som praktikant hos oss kommer du bland annat att: Assistera i search och urval av kandidater Skriva och publicera jobbannonser Genomföra telefonavstämningar och referenstagningar Delta i kunddialoger och konsultuppföljningar Stötta i administrativa HR-processer Driva ett eget projekt under din praktikperiod som är relevant för din utbildning
Vi är ett härligt team på fyra personer i Göteborg och du kommer att bli väl omhändertagen av oss samt ha en dedikerad handledare som finns med dig genom hela praktikperioden.
Vi söker dig som:
 Studerar personalvetenskap, ekonomi, sälj eller liknande Har ett stort intresse för rekrytering och bemanning   Har en formell praktikperiod under hösten 2025  Har mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift (praktiken sker på svenska)
Vem är du?
Vi på JobBusters söker dig som är nyfiken och vill växa tillsammans med oss. Du är en "doer" som gärna tar egna initiativ och gillar att få saker att hända. Med ett öppet sinne och en stark vilja att lära bidrar du till vår härliga kultur och får chansen att verkligen göra skillnad – och ta ett steg närmare din drömkarriär.
Välkommen med din ansökan
Låter detta som något för dig? Skicka in din ansökan med CV och en kort beskrivning av varför du vill göra praktik hos oss!
Startdatum är flexibelt och kan anpassas efter när din utbildning tillåter. Praktiken är placerad i centrala Göteborg, men vi tänker att du är på plats 1-2 dagar i veckan och har möjlighet att arbeta hemifrån resterande tid.
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

HR Specialist

Läs mer Mar 21
ArbetsuppgifterFör vår kund inom tillverkningsindustrin söker vi en erfaren HR Specialist med inriktning mot Compensation & Benefits. Denna roll innebär nära samarbete med olika avdelningar för att säkerställa att strategier för löner och förmåner stödjer verksamhetens mål. Rollen har ett globalt fokus och involverar arbete över flera marknader. Arbetsuppgifter är bland annat: Bevaka externa regelverk, trender och benchmark inom Compensation & Benefits-området. Förbättra och uppdatera interna system och riktlinjer för att säkerställa efterlevnad av bolagets servicemodell. Arbeta effektivt med AI och andra digitala verktyg för att optimera processer. Ge utbildning och specialiststöd inom Compensation & Benefits till HR och chefer. Vara produkt- och processägare för området Compensation & Benefits. Driva och delta i projekt och initiativ kopplade till ersättnings- och förmånssystem. Säkerställa att företagets ersättningssystem är konkurrenskraftigt, rättvist och i linje med affärsmålen.
Kvalifikationer Du har relevant utbildning.
Du har erfarenhet som HR-specialist med stark förståelse för området Compensation & Benefits.
Du har erfarenhet av löne- och förmånsadministration, inklusive pensioner, försäkringar, bonusar och andra anställdas belöningar.
Du har kunskap om lönestrukturer, arbetsvärdering och marknadsbenchmarking.
Du har kännedom om HRIS (Human Resources Information Systems) och verktyg för kompensationsanalys.
Du kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, i tal och skrift.
Personliga egenskaper
För att trivas i uppdraget som HR Specialist inom Comp & Ben krävs noggrannhet och god förmåga att kommunicera effektivt med både interna och externa parter. Det är också viktigt att vara analytisk, flexibel och ha god samarbetsförmåga.
Företagspresentation Vår kund är ett internationellt företag inom automotive och de skapar och utvecklar drivline lösningar för en global marknad. De är en banbrytande global leverantör och ligger i framkant med teknik och har tillverkningskapacitet på två kontinenter.
När du blir en av oss Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder därför dig som anställd Företagshälsovård för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.
Lön Enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 14-apr-2025 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 31-mar-2026 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters och arbeta som konsult hos vår spännande kund i Göteborg. Distansarbete är möjligt 2-3 dagar per vecka. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Senior HRBP to a global company in the industrial technology sector

Läs mer Mar 21
We are looking for a strategic and seasoned HR professional to step into a key role within a leading company in the industrial technology sector. As a Global HR Business Partner, you will drive HR strategy across both the Technology & Innovation function and the Swedish sales organization, while also leading Diversity & Inclusion efforts across the division.
Based in Jonsered, this full-time consulting assignment will run from April 1st 2025 to February 28th 2026, with possible extension.
About the roleIn this role, you will act as a trusted advisor to senior leaders, aligning HR strategy with business goals and fostering a culture of performance, inclusion, and continuous development. Reporting to senior leadership within both the business and HR, you will play a pivotal role in shaping the organization’s people agenda, with a broad international scope and responsibility.
Responsibilities Co-develop and align HR strategies with business goals in collaboration with senior leaders across Technology & Innovation and Sales Sweden
Act as a strategic advisor and coach on organizational and leadership challenges
Lead and coordinate divisional Diversity & Inclusion initiatives, driving measurable outcomes and follow-up
Guide talent management initiatives, building a robust talent pipeline aligned with future business needs
Support strategic workforce planning by identifying capability gaps and development needs
Coach and engage leaders on HR-related topics, fostering strong leadership behaviors and inclusive culture
Drive and contribute to global HR and business transformation projects
Leverage HR analytics to support strategic decisions on workforce planning, performance, and organizational development
About you
You are a senior HR professional with a proven track record of successfully partnering with business leaders in dynamic, matrixed, and global environments. With over a decade of experience, you bring strategic thinking, business acumen, and the ability to connect people strategies to tangible business outcomes. Your ability to influence across cultures and levels of an organization makes you a strong change driver, especially in contexts involving transformation or growth.
Experience and skills 10+ years of experience in senior HR roles, including strategic HR leadership
Master’s degree in HRM, Psychology, Business Administration, or a related field
Strong business acumen with experience in change management and preferably M&A
Proven ability to operate effectively across all organizational levels and in matrix environments
Experience working with unions, government bodies, and industry stakeholders
Ability to translate business strategy into actionable HR plans
Solid experience in leading D&I initiatives and organizational development programs
Fluent in both Swedish and English
About the assignment
For this assignment you will be hired as a full-time consultant by Digitalenta. We offer our consultants a generous package including healthcare allowance, insurance policy, paid vacation days and pension savings. In addition, you'll also have a dedicated consultant manager available throughout your employment with us, in addition to optional networking activities with our network of consultants.

Ansök nu

HR-partner

Läs mer Apr 7
Vi är inte som andra fastighetsbolag. Vi är Balder. Mycket av det vi gör är väldigt konkret och synligt. Vi bygger, utvecklar och förvaltar fastigheter att bo i, att arbeta i och att umgås i. Men för att vi ska kunna göra det behöver vi se till att allting fungerar även bakom kulisserna.
Trivs du i att vara i ständig förändring och tycker att resan är själva målet? Har du dessutom lite svårt att välja mellan det operativa och det strategiska HR-arbetet? Här kommer världens roligaste jobb!
Nu söker vi ytterligare en kollega till Balders kontor i Göteborg där du tillsammans med engagerade kollegor jobbar målmedvetet framåt!
Om rollen Som HR-partner är du ett stöd till våra ledare i utvecklingen, implementeringen och uppföljningen av HR-processer inom verksamheten. Genom din rådgivande och konsultativa roll bidrar du till att stärka både organisationens och medarbetarnas prestationer.
Du finns med genom hela medarbetarresan – från ledarstöd till exitsamtal – och arbetar med frågor som kompetensutveckling, utbildning, arbetsmiljö och arbetsrätt. Dessutom stöttar du cheferna i rekryteringsprocesser, där ditt fokus ligger på att vägleda och säkerställa att rätt kompetens och arbetsmetoder används.
Vårt mål är att skapa en arbetsplats där medarbetare trivs och vill stanna länge. Därför arbetar vi aktivt med att ha rätt personer på plats, erbjuda goda utvecklingsmöjligheter, starkt ledarskap och en positiv företagskultur. Rollen innebär en bred kontaktyta internt, och du samarbetar med HR-kollegor över hela Sverige.
Vem är du? För att lyckas i rollen behöver du ha en stark drivkraft för affärsinriktat och värderingsstyrt HR-arbete, där du ser humankapitalet som en avgörande faktor för framgång. Du är en trygg och prestigelös person med både skärpa och handlingskraft, som med självförtroende och ödmjukhet får människor med dig.
Du trivs i en dynamisk miljö där samarbete är nyckeln och har förmågan att kommunicera tydligt och engagerande på alla nivåer i organisationen. Med integritet och gott omdöme prioriterar du HR-arbetet utifrån verksamhetens behov och säkerställer att rätt insatser görs i nära dialog med beslutsfattare.
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet inom HR och har varit en drivande kraft i utvecklingsarbete tillsammans med ledare – eller själv har haft en ledarroll i tidigare anställningar. Tjänsten innebär ett nära samarbete med våra affärsområdeschefer och regionchefer och du rapporterar till förvaltningschef.
Ansökan. Låter detta som en tjänst för dig? Skicka då in din ansökan redan idag eftersom vi arbetar med löpande urval. Tjänsten är en tillsvidareanställning och vi tillämpar sex månaders provanställning. Placeringsort: Göteborg, med arbete på plats fem dagar i veckan. Tjänsten innebär också resor till våra kontor i Karlstad, Skövde och Trollhättan/Uddevalla, vilket innebär att B-körkort behövs i rollen.
Om du vill veta mer om rollen eller rekryteringsprocessen kan du kontakta rekryterare Matina Khosravian via matina.khosravian@balder.se.
När du har skickat in din ansökan kommer du få ett mejl med en länk till våra rekryteringstester som på ett objektivt sätt hjälper oss att matcha rätt person till tjänsten. Vi önskar inget personligt brev, däremot att du svarar på våra urvalsfrågor.
Hjärtligt välkommen att bli en del av oss!
#LI-MK1

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Frisörlärare till Burgårdens gymnasium

Yrkeslärare
Läs mer Apr 25
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram samt nu också utbildning för vuxna. Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola och utbildningsanordnare.

Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

I tjänsten som lärare undervisar du framtidens frisörer samt hår- och makeupstylister inom hårdesign. Det är en elevgrupp som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete och/eller högskoleutbildning.

I din roll, utöver att undervisa i yrkesämnen, ingår också mentorskap. Som mentor bygger du relationer med eleverna och tar ett helhetsansvar för deras lärande och utveckling mot målet att bli frisöraspirant och nå en gymnasieexamen.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas samt nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan sin yrkesutövning och livet. Du har en god förmåga att samverka med elevhälsa, andra professioner samt hemmet för elevens bästa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad och legitimerad frisörlärare för att undervisa i yrkesämnen.

I rollen som lärare brinner du för att hjälpa eleverna att nå sina yrkesdrömmar. Du bidrar till att skapa goda förutsättningar till lärande och stödjer dem i att strukturera sitt arbete. Du är duktig på att differentiera din undervisning och hittar möjliga individanpassade lösningar, i syfte att eleverna ska nå sina mål.

Du är trygg i din yrkesroll och skicklig i att skapa goda relationer. Du möter eleverna med nyfikenhet, intresse och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar.

Som medarbetare är du en flexibel, självgående och lojal lagspelare. Du trivs med att jobba i team för att tillsammans med övriga kollegor utveckla och förädla undervisningen och verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då du kommer bli en viktig del i ett välfungerande team.

Stämmer denna beskrivning in på dig?
Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Byggledare Projektering och byggledning

Civilingenjör, bygg
Läs mer Maj 14
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet från bygg och anläggning och söker en mångsidig roll med mycket kontaktytor? Då kan rollen som byggledare vara något för dig!

Som byggledare hos oss kommer du mötas av en varierande vardag med många samarbetsytor. Här tillhör du en avdelning som arbetar med att utreda, projektera och genomföra arbeten på ledningsnät, vattenverk, pumpstationer och andra anläggningar. Som byggledare kommer du driva olika entreprenader inom VA-sektorn och uppdragen kan omfatta allt från enklare ledningsutbyggnader till komplicerade pumpstations- och vattenverksprojekt. Rollen kommer anpassas utifrån både verksamhetens behov och dina egna intressen, men i sin helhet kommer du att:

• Hålla i bygg- och teknikmöten
• Samordna interna och externa aktörer i entreprenaden
• Sköta löpande byggkontroll
• Sköta ekonomiuppföljning och ÄTA-hantering
• Agera rådgivare vid upphandling och projektering

Samarbetet är en viktig framgångsfaktor och i din roll kommer du arbeta med både projektverksamhet och driftverksamhet. Utöver stöttning från din närmsta chef har du hjälp av ditt team som består av fler byggledare, projektörer och en specialist. Inom teamet finns många års kompetens och vi är måna om att hjälpa varandra där det behövs.

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten behöver du:

• Högskole-civilingenjörsexamen inom bygg- eller samhällsbyggnad eller motsvarande, alternativt arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Flerårig arbetserfarenhet från mark och anläggningsprojekt i roller som exempelvis byggledare, platschef, entreprenadingenjör eller arbetsledare.
• Goda kunskaper inom AMA/MER anläggning
• Körkort B
• Goda kunskaper inom byggarbetsmiljö, såsom BAS P/U
• Grundläggande Utbildning/kunskap inom entreprenadjuridik

Det är meriterande om du har erfarenhet av besiktning av entreprenader eller branschspecifika diplomutbildningar; exempelvis kontrollantutbildning PE, AMA hus och Betong klass 1/2, schaktfria metoder eller liknande.

För att trivas i rollen behöver du vara:
• Samarbetsinriktad: Du tycker om att samarbeta med andra och aktivt arbeta med att skapa goda relationer både internt och externt.
• Strukturerad: Du kommer arbeta med flera entreprenader samtidigt vilket ställer krav på din förmåga att strukturera upp din arbetstid och driva dina entreprenader framåt.
• Flexibel: Det är även viktigt att du vid behov kan agera flexibelt och ändra din planering utifrån entreprenadernas olika faser och prioritet.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetskontroll, vilket innefattar b.la. registerkontroll via SÄPO samt godkänt alkohol- och drogtest.

Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare i fritidshem till Ellen Keyskolan

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Maj 13
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget

Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.

Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra skillnad varje dag?
Ellen Keyskolan söker en engagerad lärare i fritidshem som vill bli en del av vårt trygga och kreativa team! Hos oss får du arbeta nära naturen i en skola med stark gemenskap, värderingsdrivet arbete och fullt fokus på elevernas utveckling och välmående. Välkommen till en arbetsplats där du både får växa själv och bidra till att våra elever når sina mål!

Som lärare i fritidshem kommer du att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamheten enligt gällande styrdokument och verksamhetens mål. Du är nytänkande och framåtskridande och håller dig väl uppdaterad inom ditt område. Vidare samverkar du med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal och ni arbetar tillsammans för att nå en god kvalité i verksamheten. Du har även ett nära samarbete med övriga fritidshemmens personal. Med ett kreativt arbetssätt driver du det pedagogiska utvecklingsarbetet.

Om oss:
Ellen Keyskolan är en F6-skola med cirka 300 elever och omkring 45 engagerade medarbetare. Vi har två klasser i varje årskurs samt fyra fritidshemsavdelningar. Skolan ligger i ett naturnära område, vilket ger goda möjligheter till uteverksamhet och stimulerande lärmiljöer både under och efter skoldagen.

Vår målsättning är att Ellen Keyskolan ska vara en skola med tydliga strukturer för demokrati och normkritik och att vi tillsammans ska arbeta för att alla elever når sina mål. Vi vill att våra elever ska känna sig välkomna, väntade och viktiga varje dag de kommer till skolan och sedda, hörda och förstådda när de lämnar Ellen Keyskolan. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i det arbetet.

Hos oss erbjuds du ett utvecklande och meningsfullt uppdrag med möjlighet att göra skillnad!

KVALIFIKATIONER
Krav
Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem.

Personliga kompetenser
Som lärare i fritidshem hos oss samverkar du med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal vilket förutsätter att du trivs i en roll där samarbete utgör en central del. Med din förmåga att samarbeta och ditt respektfulla bemötande har du lätt för att skapa och behålla förtroendefulla relationer.

Som person trivs du i ett uppdrag där du har ett stort eget ansvar och ges utrymme att ta många egna initiativ. Du är kreativ och kommer gärna med nya idéer och angreppssätt. Är du dessutom engagerad och vill utvecklas i din roll tror vi att du kommer att trivas hos oss.

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande under annonseringsperioden.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Timavlönad sjuksköterska till engagerat team i hemsjukvården Centrum

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 29
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Är du legitimerad sjuksköterska och vill ha ett flexibelt, varierande arbete där du får använda hela din kompetens? Nu söker vi dig som vill arbeta som timavlönad vikarie inom hemsjukvården i stadsområde Centrum ett arbete där du gör verklig skillnad varje dag.

Vi utgår från gemensamma lokaler på Första Långgatan 28A i centrala Göteborg, där du blir en del av ett större team inom hälso- och sjukvården. Här samarbetar vi tätt, delar med oss av vår kunskap och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Som timavlönad sjuksköterska har du möjlighet att arbeta dag, kväll och helg, utifrån både verksamhetens behov och din egen tillgänglighet.

Du kommer att arbeta självständigt med patienter i både ordinärt och särskilt boende i området Majorna/Linné. I dina arbetsuppgifter ingår att bedöma, planera och utföra medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Samtidigt är du aldrig ensam, du har alltid kollegor nära till hands för stöd och samråd. Du dokumenterar enligt gällande lagstiftning och våra kvalitetsregister, och du arbetar i nära samverkan med andra yrkesprofessioner.

Vi erbjuder dig:
• Ett omväxlande och fritt arbete där du får påverka din arbetsdag
• En grundlig introduktion med bredvidgång anpassad efter din
erfarenhet
• Stöttning i ett engagerat team med god kompetensdelning
• Centralt belägen arbetsplats med goda kommunikationer

Välkommen att bli en del av vårt team! Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har intresse och erfarenhet av att arbeta som sjuksköterska men vi värdesätter även dig som är ny i ditt yrke. B-körkort är ett krav.

Vi ser att du är en person som är ansvarsfull och kan självständigt överblicka, prioritera och utföra dina arbetsuppgifter. Mötet med den enskilde och dess anhöriga är en viktig del i arbetet, därför anser vi det viktigt att du är lyhörd och ger ett gott bemötande. Du delger information och idéer på ett effektivt sätt och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. För att vi ska kunna ge bästa möjliga vård behöver du även ha en god samarbetsförmåga, då vi är flera som arbetar i team runt patienterna.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Anhörigkonsulenter till Förvaltningen för funktionsstöd

Anhörigkonsulent
Läs mer Maj 9
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av socialt arbete och vill ha ett jobb där du får arbeta kreativt, utvecklingsinriktat och självständigt? Nu har du chansen att söka tjänsten som anhörigkonsulent hos oss! Vi söker dig som får energi av att arbeta i mötet med människor tillsammans med kollegor.

Arbetet innebär att driva och utveckla ett anhörigstöd som är likvärdigt över staden. Vår målgrupp är anhöriga som har någon i sin närhet som behöver stöd p.g.a. sjukdom, samsjuklighet, fysisk eller psykisk funktionsnedsättning. Arbetet sker i enlighet med socialtjänstlagen och Göteborgs Stads riktlinjer för anhörigstöd.

Som Anhörigkonsulent möter du målgruppen både individuellt och i grupp. Detta innebär att det förkommer kvällsarbete i vissa perioder. En stor del av arbetet är att möta anhöriga i enskilda eller parsamtal där syftet är att ge vägledning och stöd. Utifrån de anhörigas behov och egna önskemål erbjuds olika typer av aktiviteter. En viktig uppgift är att marknadsföra stödet till anhöriga, arrangera föreläsningar och kortare utbildningar. En del av uppdraget ingår att samverka med relevanta aktörer och utveckla anhörigstödet. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras i takt med att behov förändras och till följd av den utveckling som sker inom anhörigstödarbetet.

Anhörigstödets uppdrag och syfte är:
• att nå anhöriga för att informera om stöd som finns, ge råd och vägledning samt hjälpa till att hänvisa rätt.
• att ge anhöriga möjligheter till ökad livskvalitet.
• att förebygga ohälsa hos anhöriga.
• att motverka och bryta isolering.
• att anhöriga får erkännande och uppskattning för de insatser de gör.
• att särskilt beakta förvärvsarbetande anhörigas behov av stöd

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning mot beteendevetenskap, socialt arbete eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare behöver du även ha dokumenterad erfarenhet av att ge individuella stödsamtal samt leda grupper.
Utöver detta ser vi det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av kvalificerat socialt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från till exempel psykosocialt arbete med personer med psykisk sjukdom, personer med funktionsnedsättning och/eller samsjukliga och deras livsförhållanden.

Du behöver ha god pedagogisk förmåga och datorvana med erfarenhet av att hitta olika digitala lösningar. Du behärskar det svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Du visar respekt, omtanke och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Som anhörigkonsulent arbetar du ofta tillsammans med dina kollegor. Vi ser därför gärna att du är en god samspelare och prestigelös. Du är generös med dina erfarenheter samt att du har lätt att ta in dina kollegors erfarenheter.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga ditt studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

* Trygg anställning med goda anställningsvillkor
* Heltid med möjlighet till deltid
* Introduktion vid nyanställning
* Kompetensutveckling
* Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderligt beslut om tjänstens tillsättning fattas samt att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Larmtekniker natt till Trygghetsjouren

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 15
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att hjälpa andra och vill vara en trygg röst i utsatta situationer? Då kan du vara den vi söker till rollen som larmtekniker! Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du varje dag gör skillnad för människor som behöver stöd. Vi söker dig som vid behov kan arbeta som larmtekniker på natten.

Som larmtekniker är du en viktig del i vår trygghetskedja. Du tar emot inkommande trygghetslarm från personer i ordinärt boende och gör snabba, välgrundade bedömningar för att avgöra vilken insats som behövs. Ibland räcker ett stödjande samtal, andra gånger behöver du vidareförmedla ärendet till hemtjänst, hemsjukvård eller annan aktör.

Rollen kräver att du kan fatta beslut under tidspress med begränsad information men alltid med den enskildes bästa i fokus. Du gör en första behovsanalys, vägleder, och ser till att rätt hjälp kopplas in. Du arbetar också med digital tillsyn och samverkar dagligen med hemtjänstpersonal, vårdpersonal och anhöriga.

I rollen som larmtekniker ansvarar du för att ta emot och hantera inkommande trygghetslarm, göra bedömningar av vilket stöd som behövs vare sig det handlar om ett digitalt stöd, en fysisk insats eller att vidareförmedla ärendet till rätt aktör. Du har stödjande och sociala samtal med brukare, och gör viktiga avvägningar kring när sjukvården bör kontaktas. Arbetet innebär också att dokumentera enligt gällande riktlinjer och genomföra digital tillsyn. Du har nära kontakt med anhöriga, vårdpersonal och andra samverkanspartners för att säkerställa att varje person får den hjälp de behöver.

Trygghetsjouren arbetar dygnet runt för att skapa trygghet i hemmet för äldre och personer med funktionsnedsättningar. Vi ansvarar för tre huvuduppdrag: att arbetsleda under jourtid, ge akut bistånd enligt SoL och ta emot larmsamtal från cirka 11 000 anslutna trygghetstelefoner. Vi utför även tillsyn via trygghetskamera.
Hos oss arbetar omkring 50 medarbetare bland annat tekniker, larmoperatörer och jourledare. Vi har höga kvalitetskrav och vårt mål är alltid att möta individens behov med trygghet, respekt och professionalism.

Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv!

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs gymnasieexamen inom vård och omsorg, socialt arbete eller annan gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och
god kännedom om målgruppen äldre och personer med demenssjukdom, psykisk ohälsa samt funktionsnedsättningar.

Du har god datorvana och vana vid att dokumentera i digitala system. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper ses som meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd och självständig.
Kommunikativ - Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Lyhörd - Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du ser bakslag som något att lära sig av.

Självständig - Du har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu