Göteborg: Socialarbetare till uppstart av ny mötesplats

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialarbetare till uppstart av ny mötesplats i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.




OM OSS

Göteborgs Stadsmission är en idéburen, icke vinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer.

Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter hela människan.

Göteborgs Stadsmission håller på att etablera en ny mötesplats i nordöstra Göteborg.

Det primära uppdraget för mötesplatsen är att fungera som en länk till samhällets befintliga strukturer och samtidigt erbjuda kompletterande stödinsatser utifrån målgruppens behov. Syftet är att främja ökad delaktighet, stärka individens möjligheter att påverka sitt liv och bidra till att minska social och ekonomisk utsatthet.

Var mötesplatsen slutligen kommer att lokaliseras avgörs under uppstartens gång, i takt med behovsinventering och dialog med lokalsamhället. I nuläget är Kortedala ett av områdena som övervägs.

Enheten är helt finansierad av insamlade medel och externa bidrag vilket ger oss en unik möjlighet att forma verksamheten efter de behov vi ser i staden. Vi har uppdraget att arbeta med såväl akuta som långsiktiga insatser samt att bedriva ett aktivt påverkansarbete för att vara en röst för dem vi möter och bidra till att förändra de samhällsstrukturer som ligger bakom utsattheten.

OM TJÄNSTEN

Tillsammans med närmaste chef och uppstartsteam kommer du att inleda arbetet med att bygga upp mötesplatsen från grunden – genom att samordna, sätta riktning och forma verksamhetens innehåll i nära dialog med medborgare och andra aktörer.

Som socialarbetare hos oss kommer du att:

- Etablera verksamheten – utifrån Göteborgs Stadsmissions strategi, det specifika uppdraget och lokalt identifierade behov.
- Arbeta praktiskt och verksamhetsnära, samtidigt som du har förmåga att planera långsiktigt och ta ut riktning för utvecklingen.
- Initiera och leda aktiviteter, grupper och stödinsatser anpassade för målgruppen.
- Möta människor utifrån deras individuella livssituation – både i akuta skeden och genom långsiktigt uppbyggande stöd.
- Bygga och förvalta samarbeten med föreningsliv, offentlig sektor, skolor, fastighetsägare och andra relevanta aktörer.
- Bidra till att skapa en inkluderande, trygg och behovsstyrd mötesplats där deltagare får möjlighet att växa tillsammans.

VEM ÄR DU/NI?

För att trivas och lyckas i detta uppdrag behövs det att du:

- Är självständig och initiativrik, med förmåga att ta ansvar och leda i ett uppstartsarbete.
- Har stor flexibilitet och handlingskraft, samt kan anpassa sig till förändringar och hantera nya behov eller oväntade situationer.
- Har en god samarbetsförmåga, är lösningsorienterad och prestigelös, med ett starkt engagemang för social rättvisa och mänskliga rättigheter.
- Gillar att bygga nya strukturer och skapa hållbara verksamheter genom att etablera relationer och samverka.
- Är kommunikativ, lyhörd och kan skapa förtroende både hos deltagare och externa aktörer.
- Har en empatisk förmåga och kan hantera människor i svåra och komplexa livssituationer.

Du har:

- Socionomexamen eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig, det är ett krav.
- Arbetslivserfarenhet inom socialt arbete i socioekonomiskt eftersatta områden eller liknande, det är också ett krav.
- Ett väl etablerat professionellt lokalt nätverk i nordöstra Göteborg, med god kännedom om förutsättningar, aktörer och målgrupp. Det ser vi som starkt meriterande.
- Mycket god svenska i tal och skrift, och om du dessutom har språkkunskaper i exempelvis arabiska eller somaliska är det meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Vi utgår i från att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här

PRAKTISK INFORMATION

Vi söker två socialarbetare där den ena tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, där vi tillämpar 6 månaders provanställning och den andra tjänsten är en visstidsanställning till och med  260831.

Obekväma arbetstider förekommer, kvällar och helger. Tillträde planeras till månadsskiftet september/oktober 2025 eller enligt överenskommelse.

Innan anställning kan ges ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

För frågor om tjänsten kontaktas:

- Rend Babker (enhetschef) på telefonnummer 031-755 37 76.





Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.


Välkommen med din ansökan!


Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? 


Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/


Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/


Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission


Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/


Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster 


Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socionom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socionom.

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Apr 7
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet.
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Maj 9
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet. 
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Familjehemskonsulent till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Apr 7
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som familjehemskonsulent
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. Du ansvarar över ett antal familjehem där du bistår med stöd och handledning genom kontinuerlig kontakt i form av hembesök, telefon och mejlkontakt i nära samverkan med din närmsta chef och uppdragsgivaren. Du ansvarar även för rekrytering och utredning av nya jour-och familjehem samt placering på uppdrag av kommunerna i dessa samt dokumentation i vårt eget journalsystem. Beredskapstjänstgöring ingår i din tjänst enligt ett rullande schema. Välkommen till en flexibel roll med eget ansvar där du, tillsammans med ditt team, skapar trygghet och struktur för barnen och våra jour-och familjehem.
Vi söker dig med...
…hjärtat på rätt ställe. Du trivs bäst i en omväxlande vardag med varierande arbetsuppgifter och ett starkt samarbete med såväl kollegor, chef, familjehem och uppdragsgivarna. Vi söker nu flera nya medarbetare och välkomnar både dig som är nyexaminerad och dig som hunnit jobbat några år att söka. För dig som kommer direkt från skolan väntar givetvis en gedigen introduktion med utbildningar och stöd i form av samverkan med erfarna kollegor och chef.
Våra önskemål:
• Utbildad socionom eller likvärdigt inom socialt arbete och omsorg
• God kännedom om aktuell lagstiftning (SoL och LVU)
• Svenska och engelska i tal och skrift
• B-körkort
• Erfarenhet av arbete med barn och ungdomar är meriterande
Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet. För oss är våra olikheter vår framgångsfaktor. Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid erfarenhetsutbyte och kompetensutveckling, bland annat genom regelbundna utbildningar och seminarier. Varje enskild medarbetare får till exempel en individuell kompetensutvecklingsplan som innefattar minst två utbildningar per år. Utöver ovanstående får du tillgång till gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg, Von Utfallsgatan
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Recruiter, Carolina Elofsson carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande.
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i Oddworks värld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Mar 31
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet.
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Samordnare till Hemnovia // Göteborg

Läs mer Mar 28
Glädje, tillväxt och utveckling på samma rättvisa villkor. Det är en verklighet som vi på Hemnovia ständigt strävar att uppnå för barn och unga i vårt samhälle. På vårt kontor jobbar familjehemskonsulenter med gedigen kompetens och erfarenhet av det sociala arbetets breda verksamhetsfält. Om du, likt oss, vill göra en betydelsefull insats och skapa skillnad som är viktig på riktigt – då är vi platsen du söker.
Som Samordnare
Hos oss blir du en del av ett sammansvetsat team som alla månar om barnens bästa. I din roll utgår du från vårt kontor tillsammans med teamet som består av engagerade familjehemskonsulenter och din närmsta chef. Detta för att på bästa sätt kunna finnas till för dels teamet och våra familjehem, som alla arbetar för att alla barn ska ha ett hem att längta hem till. Här kommer du kombinera både strategiskt och operativt arbete när du stödjer våra familjehemskonsulenter i deras dagliga arbete och stöttar upp i vår öppenvårdsverksamhet. I tätt samarbete med närmsta chef kommer du att utreda, rekrytera och handleda familjehem och vägleda i komplexa ärenden. Dessutom kommer du ha kontakt med uppdragsgivare samt axla ett uppföljande ansvar i förhållande till våra placeringar, dokumentation och beredskapstjänstgöring. Hos oss väntar en varierande roll med meningsfulla arbetsuppgifter, nära samarbete med din chef och kollegor samt en inkluderande miljö som värnar om våra anställdas välmående.
Vi söker dig med:
…hjärtat på rätt ställe och erfarenhet inom socialt arbete. Du brinner för att skapa långsiktiga lösningar och vara ett stöd i utmanande situationer. Som person är du trygg, flexibel och strukturerad. Med din problemlösande förmåga och ditt omsorgsfulla sätt, står du stadigt och lugnt även om vägen framåt byter riktning. Med din strategiska förmåga bidrar du till att utveckla både verksamheten och teamet.
Våra önskemål:
Socionomexamen och tidigare erfarenhet av socialt arbete, gärna med familjehem.
Svenska i tal och skrift.
Körkort och möjlighet att resa vid behov.
Förmåga att arbeta strategiskt och strukturerat, med fokus på kvalitet och utveckling.
Nyfikenhet och flexibilitet – du trivs i en miljö där förändring är en naturlig del av arbetet.

Varför Hemnovia?
På Hemnovia erbjuds du ett tryggt och mjukt arbetsklimat där våra ledord; ansvar, engagemang, kvalitet och utveckling genomsyrar vårt arbete och vår verksamhet.
Vi värdesätter vår goda teamkänsla högt och lägger stor vikt vid samarbete och erfarenhetsutbyte. Här får du möjlighet att påverka och växa i din roll genom kontinuerlig kompetensutveckling och utbildningar. Vi erbjuder även gemensamma arbetsbilar, tjänstepension och friskvårdsbidrag. Låter det som en arbetsplats för dig? Ansök idag och gör skillnad med din insats!
START: Enligt överenskommelse PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid KONTAKT: Senior Talent Manager Carolina Elofsson, carolina@oddwork.se (för frågor, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDAG: Urval sker löpande
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Göteborgs Kyrkliga Stadsmission Bistånd och Entr .

Cafébiträde till S:t Johanneskyrkan, Göteborgs stadsmission

Kafébiträde/Konditoribiträde
Läs mer Maj 9
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.




OM OSS
Mötesplats S:t Johanneskyrkan är en mötesplats för människor från hela staden och vi har över 150 besökare varje dag.

Vi är en socialt arbetande vardagskyrka som möter människor från många olika utsatta grupper, och en gudstjänstfirande församling och erbjuder en mångfald av aktiviteter, individuellt stöd och gemenskap. Syftet är att öka den enskildes känsla av sammanhang och tilltro till den egna förmågan samt bidra till att minska social och ekonomisk utsatthet.

Mötesplats S:t Johanneskyrkan är en av fem enheter under Stadsmissionens område Mötesplatser och Stöd. Området finansieras till största del av insamlade medel, vilket ger oss en unik möjlighet att forma verksamheten utifrån de behov vi ser i staden och vara en oberoende röstbärare för våra besökare. Verksamhetsområdets övriga enheter är Mötesplats Centrum, Mötesplats Hisingen, Mötesplats Nordost samt Stödcentral och Vägledning.

I S:t Johanneskyrkan finns idag en arbetsgrupp bestående av stödassistenter, stödpedagoger, präster, diakon, församlingspedagog, cafépersonal, vaktmästare, sjuksköterska, musiker, samordnare och enhetschef.

Läs mer om S:t Johanneskyrkan här:
www.stadsmissionen.org/detta-gor-vi/hemloshet/st-johanneskyrkan/

OM TJÄNSTEN
Som tillsvidareanställd i vårt café - befattningen heter ekonomibiträde - kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter att vara smörgåsberedning, servera lunch, varumottagning, diska, plocka i ordning i cafélokalen, vara involverad i våra event och städning av kök.

Du kommer att möta en mängd olika människor med olika behov och vara en del i att hela Johanneskyrkans verksamhet går runt. Du kommer också att vara med i planering av hur vi ska göra vår caféverksamhet ännu bättre.

Inom Stadsmissionen arbetar vi med att ta emot skänkta livsmedel vilket ställer höga krav på dig som arbetar i caféet. Det är viktigt att livsmedlen hanteras på ett säkert och smidigt sätt så att de kommer våra besökare till glädje så snart som möjligt.

VEM ÄR DU?
- Du är flexibel, lösningsfokuserad och serviceinriktad
- Du är van vid att möta olika sorters människor med genuin respekt och en stor portion tålamod
- Det är meriterande om du har erfarenhet av caféverksamhet och/eller annan livsmedelsverksamhet samt kassavana
- Det är ett plus om du har arbetat med socialt arbete

PRAKTISK INFORMATION
Utdrag från misstanke- och belastningsregistret är ett krav innan anställning kan erbjudas.

Rekrytering sker löpande. 

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.


Välkommen med din ansökan!


Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? 


Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/


Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/


Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission


Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/


Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster 


Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ansök nu

Kock med hjärta och engagemang till Göteborgs Stadsmissions restaurang

Kock, à la carte
Läs mer Apr 16
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.




OM OSS
Var med och gör skillnad med Göteborgs Stadsmission!
Hos oss arbetar vi varje dag med hjärtat.

Vi är en idéburen och icke vinstdrivande organisation som finns till för att stötta människor som befinner sig i utsatta livssituationer. Vår vision är ett inkluderande Göteborg där varje människa blir sedd och får möjlighet att leva ett värdigt liv.

Restaurang Svinn – hållbar matlagning med mening
Varje vecka räddar vi omkring tio ton mat från att slängas genom att samla in råvaror från lokala tillverkare, grossister och butiker. I vårt kök vid Svingeln skapar vi spännande och kreativa maträtter baserade på detta matsvinn. Vi erbjuder idag främst takeaway-luncher och catering, men står inför ett nytt steg där vi utvecklar och stärker vårt varumärke och koncept ännu mer.

Restaurang Svinn är inte bara en restaurang
Här erbjuder vi även arbetsträning för personer som behöver stöd på vägen mot arbete eller studier, där vi ger dem viktiga erfarenheter från restaurangbranschen och köksarbete.

OM TJÄNSTEN
Nu söker vi dig som vill bli en central del av vårt team på Restaurang Svinn som ligger vid Svingeln. Hos oss får du en varierande roll med stort eget ansvar, där du tillsammans med kollegor och arbetstränande skapar en meningsfull och hållbar verksamhet.

Du ska känna dig trygg med att ta ansvar för köket och dess drift när köksmästaren inte är på plats. Det innebär planering och fördelning av arbetsuppgifter, beställning av råvaror samt ledning av både arbetstränande och kollegor.

VEM ÄR DU?
- Det är ett krav att du är utbildad kock med bred erfarenhet och goda referenser
- Du är lugn och stabil och har en positiv attityd
- Din kreativitet märks i ditt arbete 
- Du har lätt för att planera och strukturera ditt arbete, även under högt tempo
- Du har erfarenhet av catering, events och lunchservering samt större beställningar
- Du har god kunskap om råvaror och är van att arbeta med lokala och hållbara alternativ

För oss är det viktigt att du delar vår grundläggande syn – att varje människa har rätt till en plats, ett hem och en röst. Mer om vår värdegrund kan du läsa på stadsmissionen.org/om-oss.

PRAKTISK INFORMATION
Det är en tillsvidareanställning på 100% med provanställning i 6 månader.
Arbetstider är främst dagtid, måndag - fredag.
Tillträde snarast eller enligt överenskommelse.

För mer information, kontakta vår enhetschef Tony Dahl
tony.dahl@stadsmissionen.org

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.


Välkommen med din ansökan!


Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? 


Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/


Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/


Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission


Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/


Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster 


Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ansök nu

Sommarvikariat som Lokalvårdare – Göteborgs Stadsmission (v.28–v.35)

Städare
Läs mer Apr 15
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.




OM OSS 
Vill du ha ett meningsfullt sommarjobb där du gör skillnad – varje dag? Göteborgs Stadsmission söker nu en erfaren och självgående lokalvårdare för sommarvikariat under veckorna 29 till 35.

OM TJÄNSTEN
Som lokalvårdare hos oss ansvarar du för att skapa rena och trivsamma miljöer i våra olika verksamheter runt om i Göteborg. Du kommer att utföra lokalvård självständigt och ibland tillsammans med personer som är i arbetsträning – vilket innebär att en del handledning kan förekomma.

Du kommer att vara en viktig del i att våra lokaler håller en hög standard, vilket i sin tur bidrar till en trygg och välkomnande plats för både besökare och medarbetare.

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av lokalvård


Är självständig, ansvarstagande och har en god organisationsförmåga


Trivs med att möta människor i olika livssituationer


Har körkort, då resor mellan olika verksamheter förekommer


Har förmåga att handleda och stötta personer i arbetsträning



Tidigare erfarenhet av att arbeta i en idéburen organisation är meriterande, men inte ett krav.

Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/.

PRAKTISK INFORMATION 
???? Placering: Göteborg
???? Tidsperiod: Vecka 29–35, 2025
???? Körkort: Krav
???? Omfattning: Heltid (helgarbete kan förkomma)

 

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.


Välkommen med din ansökan!


Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? 


Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/


Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/


Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission


Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/


Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster 


Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ansök nu

Behandlingsassistenter till Boendet Stigberget

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Mar 26
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.




OM OSS 
Stadsmissionens boende Stigberget erbjuder boendeplaceringar med stöd och motivation, både i kollektivform och i självständigt lägenhetsboende.

Målgruppen är vuxna personer i socialt utsatta situationer, exempelvis på grund av skadligt bruk av substanser, beroende, hemlöshet och/eller psykisk ohälsa. Verksamheten är avtalsfinansierad och placering sker genom beslut från socialtjänsten.  

Boendet drivs av enhetschef, samordnare och behandlingsassistenter, som genom ett kontaktmannaskap möter varje individ utifrån dess behov och förutsättningar. Målet är att ge stöd och vägledning i återhämtningsprocessen, med fokus på tillfrisknande och en stabil livssituation. 

Vi erbjuder intern kompetensutveckling och extern handledning. 

OM TJÄNSTEN
Arbetsuppgifterna omfattar individuellt anpassat stöd i enlighet med socialtjänstens uppdrag. Det inkluderar stöd- och motivationssamtal, hjälp i vård- och myndighetskontakter samt medföljande till aktiviteter och externa möten. Vidare ingår dokumentation, upprätthållande av en trygg och drogfri boendemiljö samt arbete för att främja gemenskap och trivsel. I kollektivboendet ingår även stöd i vardagliga sysslor, inklusive mathantering, med närvaro även på kvällar och helger. 

Verksamheten är i förändring och kommer att vara i behov av så väl extra personal med timanställning som sommarvikarier på schemarad med möjlighet till fast tillsvidareanställning längre fram.  

Tjänstgöring främst dagtid, även helg men också kväll med sovande jour kan förekomma i kollektivboendet.  

VEM ÄR DU?
Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/.

Vi söker dig som är lyhörd och ödmjuk inför andra människors behov, har god samarbetsförmåga samt tar ansvar och kan arbeta självständigt. Du har förmågan att hitta lösningar och vägar framåt för att stödja brukarna i deras situation och utmaningar.

Vi ser gärna att du har en utbildning som socionom, socialpedagog, behandlingsassistent eller annan relevant bakgrund. Erfarenhet av socialt arbete med målgruppen är ett krav. Kunskap om metoder såsom Motiverande samtal, Återfallsprevention, Lågaffektivt bemötande, Case management, Samordnad individuell plan, Brukarinflytande och Social dokumentation är meriterande. 

PRAKTISK INFORMATION 
Utdrag ur belastningsregistret krävs som ett steg i rekryteringsprocessen.

Krav för tjänsten är att du har körkort (B) samt god körvana i stadsmiljö. Att du har god kommunikation i svenska, både tal och skrift. 

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.


Välkommen med din ansökan!


Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? 


Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/


Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/


Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission


Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/


Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster 


Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ansök nu

Verksamhetschef område Arbetsintegration

Organisationschef
Läs mer Mar 27
Göteborgs Stadsmission är en idéburen, ickevinstdrivande organisation som arbetar för att stödja människor som lever i utsatta livssituationer. Tillsammans vill vi skapa ett Göteborg där alla är inkluderade. En stad där vi möter människan, inte problemet.




OM OSS 
Område Arbetsintegration söker nu en strategisk och resultatinriktad verksamhetschef som kan leda och utveckla verksamhetsområdet som består av Bräcke storkök, Storköket Victor, Restaurang Svinn, Matmissionen i Trollhättan, Matcentralen samt Serviceenheten.

Område Arbetsintegration består även av Second hand-butiker, Insamlingscentralen, Arbetsintegrationsteamet, Framtidshubben samt Produktion & Hantverk.

OM TJÄNSTEN
Som verksamhetschef ansvarar du för att leda, samordna och utveckla verksamheterna i ditt verksamhetsområde. Du ingår i område Arbetsintegrations ledningsgrupp tillsammans med övriga chefer i området och samverkar även med områdets utvecklingsfunktioner, främst på strategisk nivå.

Rollen innefattar även ett övergripande ansvar för att säkerställa ekonomisk hållbarhet, att optimera processer för lagerhållning och distribution samt följa och implementera gällande lagstiftning inom livsmedelshantering.

Som verksamhetschef har du en egen ledningsgrupp bestående av tre enhetschefer. Du arbetar med att lägga en stabil grund för förbättringsprocesser och måluppfyllelse, säkerställa hög kvalitet i våra arbetsträningsplatser samt utveckla samverkan med idéburen sektor, offentlig verksamhet och näringsliv på både lokal och nationell nivå.

VEM ÄR DU?
Krav
Vi söker dig som har:

- Relevant akademisk examen inom ekonomi, samhällsvetenskap eller annat område som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.

- Dokumenterad erfarenhet av chefsuppdrag, inklusive budgetansvar och verksamhetsutveckling.

- Erfarenhet av att leda verksamheter där det ingår arbetsträning.

- B-körkort.

- Stark ekonomisk förståelse och förmåga att arbeta långsiktigt och analytiskt.

Meriterande
Vi ser gärna att du har:

- Erfarenhet av projektledning och att starta upp nya verksamheter.

- Erfarenhet av samverkan med idéburen sektor, offentlig verksamhet och näringsliv.

- Erfarenhet från livsmedels- och hållbarhetsområdet.

- God kunskap om livsmedelslogistik, lagerhållning och hantering av överbliven mat och resurser.

- God insikt i lagstiftning på nationell och EU-nivå som påverkar verksamhetsområdet.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som har förmågan att arbeta på en hög strategisk nivå men samtidigt är prestigelös nog att hantera mer operativa frågor när det krävs. Du är en skicklig relationsbyggare med förmåga att samverka och skapa goda dialoger, även i komplexa sammanhang. Samtidigt är du tydlig och handlingskraftig och kan fatta beslut som är både välgrundade och genomförbara. Din förmåga att balansera diplomati med tydlighet gör att du skapar förtroende och engagemang både internt och externt.

Vi utgår ifrån att du som söker jobb hos oss delar vår syn att alla människor har rätt till en plats i vår stad, ett eget hem och en röst. Läs mer om vår värdegrund här https://www.stadsmissionen.org/om-oss/.

PRAKTISK INFORMATION 
Rekrytering kommer påbörjas omgående så tveka inte att skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Vi ser mångfald som en styrka och ser fram emot sökande med olika bakgrunder, intressen och erfarenheter.


Välkommen med din ansökan!


Vill du veta mer om Göteborgs Stadsmission? 


Hemsida: https://www.stadsmissionen.org/


Facebook: http://www.facebook.com/GbgStadsmission/


Linkedin: https://se.linkedin.com/company/g-teborgs-stadsmission


Instagram: https://www.instagram.com/gbgstadsmission/ https://www.instagram.com/stadsmissionenssecondhand_gbg/ https://www.instagram.com/restaurangsvinn/


Vill du stödja Göteborgs stadsmissions arbete? https://www.stadsmissionen.org/ge-stod/.


Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster 


Göteborgs Stadsmission gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Ansök nu