Göteborg: Kundtjänstmedarbetare till växande företag i centrala Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kundtjänstmedarbetare till växande företag i centrala Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs med att hjälpa människor? Vill du arbeta i en dynamisk och positiv arbetsmiljö i hjärtat av Göteborg? Då kan detta vara jobbet för dig!
Om tjänsten
Vi söker för kunds räkning en engagerad kundtjänstmedarbetare till deras team i centrala Göteborg. I denna roll är du företagets ansikte utåt och hjälper kunder via telefon, e-post och chatt. Du svarar på frågor, hanterar ärenden och ser till att deras kunder får den bästa möjliga servicen.
Dina arbetsuppgifter inkluderar:
· Besvara kundförfrågningar via telefon, e-post och chatt
· Ge professionell och effektiv service
· Hantera och lösa kundärenden snabbt och smidigt
· Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa hög kundnöjdhet
Vi söker dig som:
· Har en positiv inställning och brinner för kundservice
· Är kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift
· Har tidigare erfarenhet av serviceyrken (meriterande men inget krav)
· Trivs i en snabb och varierande arbetsmiljö
· Behärskar svenska och engelska flytande
Vi erbjuder:
· En trygg anställning med fast lön och goda utvecklingsmöjligheter
· Moderna kontorslokaler mitt i Göteborg med närhet till kollektivtrafik och restauranger
· Ett engagerat och härligt team som stöttar varandra
· Möjlighet att växa inom företaget och utveckla din kompetens
Låter detta som något för dig? Ansök redan idag! Vår kund intervjuar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Ansökan sker via Adliros rekryteringstjänst - Klicka på Ansök för att gå vidare.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundtjänstmedarbetare.

Sommarjobba som Kundsupport/innesäljare i Göteborg

Läs mer Maj 16
Har du tidigare erfarenhet av kundbemötande och försäljning via telefon? Drivs du av att leverera snabb och förstklassig service? Vill du vara del av en organisation i rörelse där du har en nyckelroll gentemot kunderna? Då ska du söka denna tjänst idag!
I din roll som Kundsupport/Innesäljare på HomeMaid arbetar du främst med att erbjuda våra kunder en förstaklassig service via telefon och mejl. Du tar emot inkommande förfrågningar rörande HomeMaids tjänster och sköter tillkommande administration.
ARBETSUPPGIFTER
Supportera kunder via telefon och mejl.
Avlasta övriga kollegor i av- och ombokningar av tjänster.
Skapa och skicka offerter samt uppföljning av dessa.
Arbeta aktiv med merförsäljning till såväl befintliga som gamla kunder.


PERSONLIGA EGENSKAPER OCH KVALIFIKATIONER För att trivas i rollen som Kundsupport/Innesäljare har du tidigare erfarenhet av att arbeta serviceinriktat och kundorienterat. Du har en naturlig fallenhet för att alltid göra det lilla extra samt en flexibilitet som hjälper dig hantera perioder med högre belastning. Du trivs med telefonen som främsta arbetsredskap och har en förmåga att hantera olika arbetsmoment samtidigt utan att tumma på kvaliteten. Du tycker om när det händer mycket och din vilja att utvecklas samt din nyfikenhet hjälper dig framåt.
Viktigt för tjänsten är att du:
Är inkluderande och respektfull i kontakt med olika människor
Är lösningsorienterad och glädjespridande
Har tidigare erfarenhet från försäljning och service, med fördel via telefon
Har god dator- och systemvana, med fördel erfarenhet från LIME och Tengella
Kan flytande svenska och har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.

OM TJÄNSTEN Tjänsten är ett sommarvikariat med start i juni. Arbetstider är främst förlagda dagtid, måndag till fredag, men andra arbetstider kan förekomma.
Placering: Göteborg Anställning: sommarvikariat, med chans till förlängning Tillträde: vecka 25
Vi arbetar med löpande urval så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Sedan mitten av 90-talet har HomeMaids medarbetare hjälpt tusentals kunder till en renare, mer trivsam vardag genom att serva med hemstädning, företagsstädning, fastighetsstäd, fönsterputs och mycket mer. Detta är den enkla, tydliga idé på vilken HomeMaid grundades 1997: Att göra vardagen lättare för sina kunder. Det visade sig snabbt vara ett framgångskoncept. Sedan 2000 ligger huvudkontoret i Halmstad, men HomeMaid finns idag från Skåne i söder till Sundsvall i norr. Bolaget är börsnoterat sedan november 2005. Som medlem i Almegas branschorganisation för hushållsnära tjänster driver vi frågan om försäkringar, pensionsavtal och trygghet på arbetet. Vi har självklart kollektivavtal och bygger tillsammans med våra ca 1000 medarbetare en bra värderingsstyrd arbetsplats med visionen Bättre tillsammans. Läs gärna mer på homemaid.se/jobba hos oss.

Ansök nu

Junior Product Supply & Quality Assurance till Osstell// Göteborg

Läs mer Maj 14
Vill du kickstarta din karriär i en roll där teknik, kvalitet och kundkontakt möts? Hos oss på Osstell får du snabbt ta ansvar, lära dig hela flödet och jobba nära ett engagerat team i en varierad och lärorik vardag.
Om rollen
Du kommer att stötta hela kedjan inom vårt Supply Chain & Operations-team – från inköp till kvalitetsuppföljning, produktkontroller, kundreturer och dokumentation. Det här är rollen för dig som gillar variation, lärande och som vill få insikt i hur medicintekniska produkter utvecklas, produceras och kontrolleras.
Du får ett stort eget ansvar och utrymme att ta initiativ, samtidigt som du blir en del av ett nära och erfaret team. Med tre kunniga kollegor vid din sida får du vägledning och tydliga rutiner att arbeta efter – och över tid också möjlighet att utveckla och förbättra dem. Här litar vi på varandras självledarskap och jobbar tillsammans med transparens, respekt och en god dos humor i vardagen.
Exempel på arbetsuppgifter:
Göra inköp och följa upp leveranser enligt våra långsiktiga planer
Hantera produktreturer, enklare felsökning och kunddialog
Arbeta med kvalitetsuppföljning, dokumentation och avvikelsehantering
Kommunicera med leverantörer, kunder och distributörer
Ta emot och kontrollera inkommande varor samt registrera dem i affärssystemet
Delta i förbättringsarbete av processer och rutiner kopplat till kvalitet och logistik

Vi söker dig som…
…har en teknisk bakgrund och är nyfiken på hur teknik, kvalitet och logistik hänger ihop i praktiken. Du gillar att förstå hur saker fungerar, är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt och trivs med att ta ansvar och driva uppgifter framåt. Självledarskap är något du är van vid – du tar initiativ, prioriterar och hittar vägen fram även när ramarna inte är helt satta. Kanske har du arbetat något år i en liknande roll, eller inom kundtjänst, administration eller i en teknisk miljö. Viktigast för oss är att du har en känsla för service och struktur – och att du vill bidra, utvecklas och växa tillsammans med oss.
Eftergymnasial utbildning inom teknik, produktionsteknik, kvalitet, eller inom liknande område
Tidigare arbetat med kunder, exempelvis genom kundtjänst eller teknisk support via mail
Vana vid att arbeta med dokumentation och följa rutiner
Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Om oss på Osstell
Osstell AB är världsledande inom mätning av implantatstabilitet och övervakning av osseointegration. Företaget bildades 1999 för att kommersialisera en uppfinning med användning av resonansfrekvensanalys (RFA) för att bestämma klinisk status för tandimplantat. Företagets patenterade teknik hjälper tandläkare runt om i världen att göra dentala implantatsbehandlingar säkrare och öka patientens förtroende och komfort. Kontoret ligger i hjärtat av Göteborg, nära centralstationen. 2018 blev Osstell en del av W&H Group, en global koncern inom utveckling och tillverkning av medicintekniska produkter med över 1300 anställda.
Det ger oss kraften från en internationell koncern, samtidigt som vi i Sverige är ett mindre bolag med korta beslutsvägar och stark teamkänsla. Här arbetar 18 medarbetare med stort engagemang, en stark drivkraft att skapa verkligt kundvärde och en vilja att hela tiden utvecklas – både som individer och som företag. Vårt fokus är att ge kliniker bättre beslutsunderlag så att varje patient får rätt behandling utifrån sina förutsättningar. Vi tror på tydlighet, öppenhet och respekt – och vi värdesätter pålitlighet, framåtlutning och en positiv attityd i det vi gör.
Välkommen till Osstell och ditt nästa steg!
START: Omgående PLATS: Göteborg OMFATTNING: Heltid LÖN: Fast lön KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar) SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande, sök idag!
Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in iOddworksvärld genom att klicka här eller hitta fler karriärmöjligheter här.

Ansök nu

German speaking Customer Service Specialist

Läs mer Maj 13
Are you passionate about helping customers and want to be part of a growing tech company that’s changing how small businesses manage logistics?
We’re looking for a German-speaking Customer Service Specialist to join our team in Gothenburg. You'll play a key role in delivering top-tier customer experiences and building strong, lasting relationships.
If you thrive in a collaborative, fast-paced environment where your ideas matter, this could be the role for you.
Your tasks You provide product-related information and guidance on product usage to customers.
You resolve customer concerns, inquiries, and complaints via chat, email and phone in a timely and efficient manner, ensuring a high level of customer satisfaction.
You work closely with our suppliers to ensure smooth operations.
You collaborate with our product team and provide relevant feedback and insights from our customers.
In close collaboration with the Finance team, you efficiently resolve customer inquiries regarding invoices.
What we're looking for
We are ideally looking for someone who want to be part of building a great team and company. We believe you have a combination of communication skills, initiative taking ability and problem-solving skills. You enjoy working in a team and are passionate about always putting the customer first and always create best in class customer experiences.
In order to succeed in the role, we also see that you:
Are skilled at listening to and understanding the customer's needs.
Are a team player who considers the team's success the most important aspect of daily work. Helping a colleague comes naturally to you.
Work detail-oriented, structured and have high ability to multitask.
Have previous experience from customer facing positions.
Have excellent communication skills. German, min. C2 level and English, min. C1 level.
Live in Gothenburg or open to relocate.

It’s a bonus if you:
Speak Swedish.
Have previous experience within logistics or SaaS/Tech.
Have been employed in a product startup previously.


What we're offering
The Customer Success team is the operational engine of Sendify, a 60-person company based in Gothenburg. You’ll be joining an established German-speaking team that’s up and running, working closely together to deliver great service and make logistics smoother for our customers. We’re a collaborative group that values curiosity, clear communication, new ideas and no big egos. You’ll have the space to be yourself, contribute to improvements, and work cross-functionally to share valuable customer insights with the rest of the company. In addition to entering a helpful and explorative culture, we also offer:
Occupational pension
Wellness allowance
Private health & accident insurance
Parental leave top-up
30 vacation days


About Sendify
We set businesses in motion
Logistics is built on top of handshakes, phone calls, and unread emails left in inboxes. Ever felt how easy it is to miss an email in your inbox? Imagine building your business on the same workflow.
Sendify helps ambitious small businesses to ship smarter. We wrap together real-time pricing, comparison, booking, and tracking in a clean and unified interface to allow customers to spend their time on their business, not logistics.
And here’s the best part – we’re Great Place to Work certified! This means we’re not just building great solutions for our customers, but also fostering an awesome, inclusive workplace where our team thrives. We believe that happy employees create the best experiences, and we’re proud to be recognized for it.
Meet our teams & product!
Sendify Family
Life at Sendify
Our product

We’re interviewing continuously – so don’t wait!

Ansök nu

Receptionist/Kundtjänstmedarbetare för kunds räkning

Läs mer Maj 5
Letar du efter ett spännande extra- och sommarjobb? Vi söker en serviceinriktad och positiv Receptionist/Kundtjänstmedarbetare till vår kund i Göteborg över sommaren samt extra vid behov.
Du kommer att vara ansiktet utåt och ha en central roll i att ta emot besökare, hantera inkommande samtal och mail samt stötta med enklare administrativa uppgifter. 
Vem söker vi? Vi söker dig som är positiv, prestigelös och gillar kundkontakt. Du är noggrann, gillar att ta ansvar och är bekväm med att arbeta självständigt. Tidigare erfarenhet från kundtjänst, reception eller annan servicefunktion är meriterande. Du har god datorvana samt talar och skriver svenska och engelska obehindrat. Tjänsten är ett sommarvikariat samt extra vid behov, med placering i centrala Göteborg. Start omgående. 
Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan.

Ansök nu

Customer Service Support

Läs mer Apr 28
Creditsafe söker en Customer Service Support till vårt skandinaviska Customer Service-team. Kom och jobba på ett av världens ledande kreditupplysningsföretag!
Vad blir din roll? Du blir en del av vårt Customer Service-team på 16 personer där din huvuduppgift kommer vara att ta emot och besvara frågor via samtal och e-post. Genom att ge varje kund den bästa möjliga servicen blir du en viktig länk mellan kunden och företaget! Det är därför viktigt att du behandlar varje ärende noggrant och med hög kvalitet, gärna med glimten i ögat.
Vem är du? Vi tror att du är en person som trivs med att hjälpa andra och har god förmåga att ta ansvar! Du tar till dig information snabbt, förstår värdet av bra kundservice och drivs av att hitta lösningar på problem.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av kundsupport och/eller av att arbeta med telefon och mail som verktyg. Flytande svenska i tal och skift samt mycket goda kunskaper i engelska är ett krav. Du är van vid att arbeta med dator och har grundläggande kunskaper i Office-paketet.  Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Kort om oss och vad vi erbjuder dig: Creditsafe är ett kreditupplysningsföretag som ger dig en tydlig bild över det ekonomiska läget och vilken risk ditt företag ställs inför. Vi samlar information från en mängd officiella källor, däribland skandinaviska myndigheter. Under dessa oroliga tider vi lever i just nu så är våra tjänster av stor vikt för företag, kommuner och andra organisationer. Creditsafe är så mycket mer än bara en vanlig arbetsplats. Vi skulle kunna skryta om träning på arbetstid, kortare arbetsdagar under sommaren, fina kontorslokaler i Gårda, episka kickoffer och roliga personalaktiviteter… Men det vi är allra mest stolta över hos oss på Creditsafe är vår personal! Engagerade medarbetare som gör att ingen dag blir den andra lik. Vi är otroligt stolta över energin och gemenskapen som finns bland våra kollegor - det är något att skryta om! Pssst...! Lär känna oss lite bättre! Gå in och följ oss på Instagram @creditsafers eller Creditsafe i Sverige på Facebook!
Övrig information
Tillsvidareanställning som föregås av sex månaders provanställning
Arbetet är på heltid
Arbetstid 8-17
Möjlighet till hemarbete
Fast månadslön
Tillträde enligt överenskommelse

Låter detta som rollen för dig? Eftersom intervjuer sker löpande hoppas vi att du  skickar in din ansökan så snart som möjligt - vänta inte!  Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Adliro Group AB

Hittar inga andra jobb i Göteborg från Adliro Group AB .