Göteborg: Regionchef Väst - sökes till STC

Hitta ansökningsinfo om jobbet Regionchef Väst - sökes till STC i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Regionchef Väst med placering i Göteborg eller närliggande ort och du rapporterar till COO.
Ditt uppdrag
Som regionchef väst på STC tar du ett större grepp om hela regionens framgång och lönsamhet och rapporterar till COO. Du är den strategiska motorn bakom regionens utveckling, med ansvar för att säkerställa att varje gym under din ledning fungerar optimalt och att regionens mål uppnås. Det innebär att du har det övergripande ansvaret för att leda och stötta dina distriktschefer som i dagsläget består av fem personer, och att deras team levererar på toppnivå. Du kommer även ha personalansvar för servicetekniker i din region och samarbeta tvärfunktionellt med central servicechef. Din roll är att fungera som en mentor och coach, men också som en tydlig beslutsfattare med fokus på långsiktiga mål och strategier för tillväxt.
Som regionchef hanterar du regionens budget och lönsamhet, vilket innebär att du har direkt ansvar för att optimera kostnader och göra strategiska återinvesteringar. Dina ekonomiska beslut har en direkt påverkan på hur framgångsrik regionen blir, och du arbetar aktivt med att planera och genomföra initiativ som förbättrar avkastningen på investerade resurser. Du granskar och godkänner budgetar, löner och fakturor, och du har mandat att fatta beslut om rekrytering och utveckling. Du har befogenhet att anställa, utveckla och avsluta anställningar i samråd med HR, vilket ger dig ett direkt inflytande över den långsiktiga kompetensutvecklingen i regionen.
Din uppgift sträcker sig även till att utveckla strategiska relationer med företag och föreningar, där du ser till att STC:s gym är förstahandsvalet för både privatpersoner och organisationer som söker träningslösningar. Genom att driva och marknadsföra våra kost- och träningsprogram säkerställer du att vi inte bara lockar nya medlemmar, utan också behåller och engagerar befintliga. Med din strategiska blick och operativa skicklighet planerar du också expansionen av nya gym i regionen, där du säkerställer att öppningarna sker smidigt men där du även har det slutgiltiga ansvaret för att varje ny etablering når sina mål och bidrar till regionens övergripande tillväxt.
Resor förekommer i tjänsten.
Vem är du?
För att lyckas i rollen som regionchef på STC behöver du ha gedigen erfarenhet av ledarskap, med förmågan att både se helheten och hantera operativa detaljer. Du är strategiskt lagd och kan planera samt optimera resurser för långsiktig tillväxt. Att fatta beslut som påverkar regionens framgång och att leda processer för att säkerställa högsta kvalitet och service är något som motiverar dig. Erfarenhet från träningsbranschen är en fördel, men vi värdesätter framför allt ditt ledarskap och ditt driv att skapa resultat.
Som person är du lösningsorienterad, analytisk och har ett starkt resultatfokus. Du motiverar och engagerar ditt team, samtidigt som du är lyhörd och empatisk i ditt ledarskap. Din kommunikativa förmåga och sociala kompetens hjälper dig att bygga starka relationer, både internt och externt, och du trivs i en dynamisk miljö där du får möjlighet att påverka och utveckla verksamheten.
Krav:
Dokumenterad erfarenhet av att leda stora team och utveckla medarbetare, gärna i en komplex och resultatorienterad organisation (t.ex. försäljningschef, regionchef eller motsvarande).
Dokumenterad erfarenhet av direkt- och distansledarskap
Du har erfarenhet av att planera och driva långsiktiga tillväxtinitiativ samt att hantera budgetar och optimera resurser.
Erfarenhet av att analysera och förbättra lönsamhet genom budgetkontroll, kostnadsoptimering och återinvesteringar.
Erfarenhet av försäljning och att bygga kundrelationer (B2C/B2B).
Flexibilitet och viljan att resa inom regionen.
Talar och skriver flytande på både svenska och engelska
B-körkort

Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.
Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lars Axelsson på (lars.axelsson@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-06-09
Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Affärsområdeschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Affärsområdeschef.

Interim CIO till Göteborg Energi

Läs mer Apr 16
Led digitaliseringen av framtidens energisystem!
Göteborg Energi söker en interim CIO med starkt ledarskap och strategiskt driv. Vill du vara med och forma en hållbar energiframtid för Västsverige? Hos oss får du chansen att leda en viktig del av digitaliseringen i en verksamhet som spelar en central roll i energiomställningen.

Arbetsuppgifter

Som interim CIO hos Göteborg Energi kommer du att ha en strategisk nyckelroll med ansvar för att leda och utveckla koncernens IT-verksamhet.
I uppdraget ingår att:

-     Leda fem underliggande enheter samt tre specialister, med fullt personal-, ekonomi- och verksamhetsansvar

-     Säkerställa effektiv styrning och uppföljning av IT-leveranser och operativa mål

-     Överse och vidareutveckla Göteborg Energis IT-strategi och styrmodell i linje med bolagets nya utvecklingsstrategi

-     Driva samordningen mellan IT, affärsstrategi och verksamhetsutveckling

-     Representera IT i externa kontakter med leverantörer, konsulter och andra intressenter

-     Agera omvärldsbevakare inom digitalisering och IT-relaterade frågor

Din profil och kvalifikationer

Vi söker dig som kombinerar ett starkt strategiskt tänkande med gedigen ledarerfarenhet. Du är trygg i beslutsfattande roller och har lätt för att kommunicera och skapa förtroende på alla nivåer i organisationen.
Vi ser att du har:

-     Akademisk examen med relevant inriktning samt grundläggande ekonomiutbildning

-     Flerårig dokumenterad erfarenhet av att leda och utveckla IT-verksamhet på koncernnivå eller motsvarande

-     Erfarenhet av strategisk samverkan mellan IT, affärsutveckling och processutveckling

-     Erfarenhet av personalansvar i större organisationer

-     Mycket god förmåga att leda, planera och prioritera arbete – både för dig själv och andra

-     Stark analytisk och kommunikativ förmåga

-     Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

-     Du är resultatorienterad, samarbetsvillig och van att driva frågor framåt
Vad vi erbjuder

•    Uppdragsperiod: Start så snart som möjligt, till och med 2025-10-31

-     Omfattning: 100 %

-     Placeringsort: Göteborg (minst 60 % på plats, resterande arbete kan ske på distans i samråd)

-     Option på förlängning: Upp till 6 månader
Göteborg Energi tillämpar en månads uppsägningstid på uppdraget. Eventuella förändringar i tidsram eller omfattning sker i dialog med leverantören.
Vill du vara en del av ett bolag som gör verklig skillnad för samhället – både nu och för kommande generationer? Då ser vi fram emot att höra från dig!
Mathias Gyllander
+46 734159368
Mathias.Gyllander@centric.eu

Ansök nu

Affärsdriven Säljare/Konsultchef

Läs mer Apr 7
Är du en driven och affärsinriktad person med ett etablerat kontaktnät inom Göteborgs techsektor? Har du gedigen erfarenhet inom IT-konsultbranchen, sälj och kanske även rekrytering? Vill du vara en nyckelspelare i ett snabbt växande bolag inom mjukvaruutveckling? Då kan du vara den vi söker!
Om Baronit:
Baronit är ett Göteborgs-baserat konsultföretag som specialiserar sig på mjukvaruutveckling. Vi förenar de bästa tech-talangerna med företag som behöver innovativa lösningar. Våra seniora konsulter levererar högkvalitativa resultat för att säkerställa kundernas framgång och tillväxt.
Om rollen:
Som Affärsdriven Konsultchef på Baronit kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla affärerna genom att skapa och förvalta starka, långsiktiga kundrelationer. Du kommer att ansvara för att matcha rätt kompetens med rätt projekt, samt rekrytera och leda vårt team av konsulter. Rollen erbjuder stor möjlighet att påverka företagets tillväxt och din egen karriärutveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Bygga och utveckla relationer med både nya och befintliga kunder.
Driva affärer från start till avslut, med fokus på att leverera hög kundnöjdhet.
Delta i företagets strategiska utveckling och tillväxt i Göteborg.

Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning motsvarande högskoleingenjör eller civilingenjör från inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap från annan erfarenhet.
Har ett starkt och etablerat kontaktnät inom Göteborgs techbransch.
Har flera års erfarenhet som konsultchef, affärsutvecklare eller i en liknande roll.
Är affärsorienterad, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för affärsrelationer, teknik och mjukvaruutveckling.
Har ett entreprenöriellt driv och trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och påverka.
Är resultatinriktad och har en förmåga att omvandla affärsmöjligheter till framgångsrika samarbeten.
Har du tidigare erfarenhet av rekrytering och personalansvar inom mjukvaruutveckling är det ett stort plus.

Vad vi erbjuder:
En central roll i ett växande företag där du har stor möjlighet att påverka både verksamheten och din egen utveckling.
Ett stimulerande och dynamiskt arbetsklimat där dina idéer och initiativ värderas högt.
Möjligheter till professionell utveckling och att skapa långsiktiga affärsrelationer i en stark marknad.
Konkurrenskraftiga villkor och stor frihet att forma din roll.

Ansökan:
Är detta en roll som passar dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor, vänligen kontakta oss på info@baronit.com så återkommer vi till dig.
Vänligen skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur din erfarenhet, passion och kompetens är precis vad vi behöver för denna nyckelposition.

Ansök nu

Vi söker en driftchef som brinner för second hand

Läs mer Maj 6
Vill du vara med och leda en spännande verksamhet inom second hand-branschen? Då kanske du är vår nästa driftschef! Vi söker dig som vill använda din kompetens till att göra världen lite mer hållbar, lite mer rättvis och lite coolare, i en organisation som är framåtriktad och professionell. Du kommer leda arbetet med insamling, logistik, lager, sortering och prismärkning på våra sorterings- och lager/logistikenheter i Göteborg och Malmö.
Vi är i en spännande fas och vi söker dig som vill vara med och driva verksamheten framåt. Du ansvarar för enhetschefer inom produktion och lager/logistik i Göteborg och Malmö. Tillsammans med dem arbetar du med att utveckla och effektivisera verksamheten och säkerställa att vi är rustade att möta de förändringar branschen står inför.
Om dig
Du som söker har goda ledaregenskaper, en positiv människosyn och hög arbetskapacitet.
I denna roll behöver du kunna kommunicera väl, vara lyhörd och ha en god samarbetsförmåga. Du kännetecknas av en öppenhet, hög ansvarskänsla och god samverkan med medarbetare och fackliga företrädare. Du har ett strukturerat arbetssätt och är van vid att båda vara strategisk och operativ i verksamheten.
Du har:
- Erfarenhet av drift
- Erfarenhet av förändringsledning
- Erfarenhet av budget- och personalansvar
- Vilja att arbeta i en värdedriven organisation
Arbetsuppgifter och ansvarsområden
- Övergripande ansvar för att leda, utveckla och effektivisera våra lager-, logistik- och produktionsenheter
- Ansvar för försäljning till företagskunder i Sverige och utomlands
- Ansvar för insamlingsrelaterade avtal
- Personalansvar för enhetschefer
- Övergripande budgetansvar
Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med sex månaders provanställning och tillträde snarast. Anställning omfattas av kollektivavtal med Unionen och arbetsplaceringen är i Göteborg. Resor till Malmö förekommer regelbundet.
Ansökan
Ansökan skickas till: rekrytering@bjorkafrihet.se
Ange referens: Driftchef
Vi ser fram emot din ansökan senast 2025-06-03
Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Vänligen respektera att vi endast har möjlighet att lösa ansökningar märkta med referens och skickad till angiven epost. Vi avböjer vänligen med bestämt kontakt och erbjudanden från rekryteringsföretag och -portaler/webbsidor etc.
Kontakt
Frågor om tjänsten besvaras av: Kristin Ivarsson, Generalsekreterare, 031-233208 kristin.ivarsson@bjorkafrihet.se
Facklig kontakt: unionenklubbenbjorkafrihet@bjorkafrihet.se
Om oss
Björkåfrihet är en ideell förening som arbetar med internationell solidaritet, hållbar utveckling och socialt ansvarstagande.
Second hand-verksamheten ökar återanvändningen i samhället och minskar Sveriges miljöpåverkan. Genom avtal med kommuner, kommunalägda bolag och andra aktörer bedriver vi en omfattande insamlingsverksamhet. Vi omvandlar sedan textilierna och prylarna genom vår sorterings- och butiksverksamhet till ett överskott som går till solidaritet.
Genom internationellt utvecklingssamarbete och opinionsarbete stödjer Björkåfrihet organisationer som arbetar mot fattigdom och förtryck runt om i världen. På hemmaplan ges stöd till asylrättsrörelsen och organisationer som arbetar med papperslösa. Björkåfrihet samarbetar även med ett fyrtiotal kommuner och erbjuder meningsfull sysselsättning och arbetsgemenskap åt människor som står utanför arbetsmarknaden och/eller har funktionsnedsättningar.
Björkåfrihet har kollektivavtal med Handelsanställdas Förbund och Unionen. Organisationen har även 90-konto och kontrolleras av Svensk Insamlingskontroll. 2019 blev Björkåfrihet världens första ideella secondhand-organisation med kvalitets- och miljöledningscertifiering enligt ISO9001/14001.

Ansök nu

Affärsdriven Konsultchef

Läs mer Apr 2
Är du en driven och affärsinriktad person med ett etablerat kontaktnät inom Göteborgs techsektor? Har du gedigen erfarenhet inom IT-konsultbranchen, sälj och rekrytering? Vill du vara en nyckelspelare i ett snabbt växande bolag inom mjukvaruutveckling? Då kan du vara den vi söker!
Om Baronit:
Baronit är ett Göteborgs-baserat konsultföretag som specialiserar sig på mjukvaruutveckling. Vi förenar de bästa tech-talangerna med företag som behöver innovativa lösningar. Våra seniora konsulter levererar högkvalitativa resultat för att säkerställa kundernas framgång och tillväxt.
Om rollen:
Som Affärsdriven Konsultchef på Baronit kommer du att spela en avgörande roll i att utveckla affärerna genom att skapa och förvalta starka, långsiktiga kundrelationer. Du kommer att ansvara för att matcha rätt kompetens med rätt projekt, samt rekrytera och leda vårt team av konsulter. Rollen erbjuder stor möjlighet att påverka företagets tillväxt och din egen karriärutveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Rekrytering och personalansvar för våra konsulter inom mjukvaruutveckling.
Bygga och utveckla relationer med både nya och befintliga kunder.
Driva affärer från start till avslut, med fokus på att leverera hög kundnöjdhet.
Delta i företagets strategiska utveckling och tillväxt i Göteborg.

Vi söker dig som:
Har en högskoleutbildning motsvarande högskoleingenjör eller civilingenjör från inom relevant område, alternativt motsvarande kunskap från annan erfarenhet.
Har ett starkt och etablerat kontaktnät inom Göteborgs techbransch.
Har flera års erfarenhet som konsultchef, affärsutvecklare eller i en liknande roll.
Är affärsorienterad, lösningsfokuserad och har ett genuint intresse för affärsrelationer, teknik och mjukvaruutveckling.
Har ett entreprenöriellt driv och trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och påverka.
Är resultatinriktad och har en förmåga att omvandla affärsmöjligheter till framgångsrika samarbeten.

Vad vi erbjuder:
En central roll i ett växande företag där du har stor möjlighet att påverka både verksamheten och din egen utveckling.
Ett stimulerande och dynamiskt arbetsklimat där dina idéer och initiativ värderas högt.
Möjligheter till professionell utveckling och att skapa långsiktiga affärsrelationer i en stark marknad.
Konkurrenskraftiga villkor och stor frihet att forma din roll.

Ansökan:
Är detta en roll som passar dig? Skicka in din ansökan redan idag! Vid frågor, vänligen kontakta oss på info@baronit.com så återkommer vi till dig.
Vänligen skicka ditt CV och ett personligt brev där du beskriver hur din erfarenhet, passion och kompetens är precis vad vi behöver för denna nyckelposition.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Svenska N'ergy AB .

Executive Assistant & Teamkoordinator – sökes till STC

VD-sekreterare
Läs mer Apr 8
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Executive Assistant & Teamkoordinator på 100 % till vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CEO.
Ditt uppdrag
I rollen som Executive Assistant & Teamkoordinator är du ett nav i vår verksamhet. Du arbetar nära vår VD och ledningsgrupp och är en avgörande kugge för att få dagarna att flyta. Ditt uppdrag handlar om att skapa struktur, bygga förtroende och ge det där lilla extra som gör stor skillnad i vardagen.
Du ansvarar för att VD:s kalender, möten, resor och korrespondens hanteras med högsta professionalitet. Du ser till att rätt information är på rätt plats i rätt tid, att presentationer håller hög standard och att kommunikationen är tydlig, korrekt och väl genomtänkt.
När VD eller ledningsgruppen inte är på plats är det ofta dig man vänder sig till – med frågor, behov eller information. Du har överblick, förtroende och mandat att hjälpa till, lösa problem och skapa framdrift i det dagliga arbetet. Samtidigt är du ett stöd till hela ledningsgruppen. Det innebär att du förbereder möten, hanterar resor, följer upp deadlines, samlar in beslutsunderlag och ibland kliver in som projektledare i initiativ som drivs av ledningen. Du är med från idé till genomförande – och ser till att inget tappas bort längs vägen.
Utöver det har du ett helhetsansvar för att skapa en trivsam och inspirerande arbetsmiljö på vårt supportkontor i Rollsbo, där cirka 50 medarbetare har sin dagliga arbetsplats. Du ser till att kontoret är inbjudande, att frukosten står framme på torsdagsmorgnar, att fikat är ordnat och att högtider uppmärksammas. Du har koll på förbrukningsmaterial, mötesrum, flöden och stämningar – och du vet hur mycket det betyder för kulturen att de små detaljerna sitter.
Vem är du?
Du är en person som trivs i en central roll med högt tempo och stor variation. Du har flera års erfarenhet av att arbeta i en stödjande funktion nära en VD eller ledningsgrupp, och du vet vad som krävs för att ligga steget före i vardagen – både praktiskt och kommunikativt. Att hantera konfidentiell information, anpassa dig snabbt till nya sammanhang och agera med integritet är självklarheter för dig.
Du har en stark känsla för struktur och ordning, men du är också prestigelös och flexibel när situationen kräver det. Det är lika naturligt för dig att samordna ett ledningsmöte med minutiös noggrannhet som att se till att kontoret är påfyllt med rätt material – och att stämningen är god inför ett gemensamt frukostmöte.
Samtidigt är du den som människor vänder sig till – för svar, stöd eller bara för att du får andra att känna sig inkluderade. Du bygger relationer med lätthet, har hög social kompetens och gillar att skapa trivsel och struktur omkring dig. Du har ett öga för detaljer, är självgående och initiativrik, och motiveras av att ge andra rätt förutsättningar för att lyckas.
Krav
Minst 3–5 års erfarenhet som Executive Assistant, Office Manager eller liknande roll
Mycket god förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska (engelska är meriterande)
Mycket goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
Intresse för digitala verktyg, datadrivet arbetssätt och AI-lösningar

Och självklart är det ett stort plus om du gillar träning och hälsa!
Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lovisa Lorentzon på (lovisa.lorentzon@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-05-05
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kommersiell Affärsutvecklare - sökes till STC

Marknadschef
Läs mer Mar 19
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 250 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Kommersiell Affärsutvecklare på 100 % till vår kommersiella avdelning. Rollen utgår ifrån vårt kontor i Kungälv och du rapporterar till CCO med marknadschef, digital affärsutvecklare och konceptansvarig som dina närmaste kollegor
Ditt uppdrag
Som Kommersiell Affärsutvecklare på STC har du en central roll i att driva och utveckla företagets affär och processer med fokus på tillväxt och lönsamhet. Du ansvarar för att säkerställa att STC:s kommersiella erbjudanden ständigt utvecklas och anpassas för att maximera intäkter och kundvärde.
Du ansvarar för att ta fram och utveckla STC kost- och retailkoncept samt övrig tilläggsförsäljning. Du driver projekt som syftar till att stärka företagets kommersiella tillväxt och försäljning. Du har även ansvar för prissättning och medlemskapsstrukturer samt utformar prislistor och verktygslådor för både B2B och B2C.
Vidare ansvarar du för utvecklingen av STC:s externa säljkanaler och friskvårdsportaler, samt identifierar och etablerar nya affärsmöjligheter. Genom att aktivt driva initiativ och genomföra aktiviteter som bidrar till ökad intäkt skapar du förutsättningar för att företaget ska nå sina affärsmål.
En viktig del av din roll är att arbeta datadrivet med hjälp av digitala verktyg och AI för att analysera relevanta KPI:er, såsom tilläggsförsäljning, ARPM, medlemsbas och snittpris.
Du arbetar tvärfunktionellt där det centrala och lokala samarbetet är en framgångsfaktor för att lyckas. Genom detta blir du en nyckelperson i organisationen, med stor påverkan på hur STC kan växa och utvecklas på ett mer strategiskt och lönsamt sätt.

Vem är du?
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom affärsutveckling, försäljning, projektledning eller liknande, alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet inom kommersiell affärsutveckling. Du har tidigare erfarenhet av att självständigt driva affärsutvecklingsinitiativ internt eller har en stark konsultbakgrund med varierade uppdrag och känner dig trygg i din kompetens.
Du är en stark projektledare som trivs med att skapa och implementera processer och rutiner för att effektivisera och utveckla affären. Du har en stark förmåga att arbeta självständigt och tar gärna egna initiativ för att driva projekt och affärsutveckling framåt. Samtidigt har du ett stort kund- och medlemsfokus och ett stort intresse för att identifiera och utveckla nya affärsmöjligheter med digitalisering/AI som ett naturligt inslag i arbetet.
Dina personliga egenskaper är avgörande för rollen. Du är strukturerad och kan balansera både strategiska och operativa uppgifter. Eftersom rollen innebär nära samarbete med olika avdelningar och externa parter är det viktigt att du har en stark samarbetsförmåga och förstår vikten av att bygga och upprätthålla goda relationer – både internt och externt.
Krav:
Erfarenhet av affärsutveckling (Du har flera års erfarenhet av kommersiell affärsutveckling, där du har arbetat med att identifiera och driva nya affärsmöjligheter)
Datadrivet arbetssätt (Du är van vid att arbeta insiktsbaserat och fatta beslut utifrån data. Du har erfarenhet av att använda digitala verktyg och AI för att analysera och optimera affärsprocesser)
Affärsmässighet och resultatfokus (Du har erfarenhet av att skapa lönsamma affärer och driva tillväxt, både genom kortsiktiga initiativ och långsiktiga strategier)
Analytisk förmåga (Du har en mycket god analytisk förmåga och är van vid att arbeta med nyckeltalsanalyser, segmenteringsmodeller och databearbetning i Excel)
Kommunikation och presentation (Du har goda kunskaper i presentationsteknik och kan tydligt kommunicera insikter, strategier och affärsbeslut till olika målgrupper)
Talar och skriver flytande på svenska


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv. Låter detta som ett jobb för dig?
Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Som en del av rekryteringsprocessen använder vi oss av tester från Alva Labs. Testerna består av ett logiskt problemlösningstest och ett personlighetstest. Testerna tar i sin helhet ca 30 minuter att genomföra och du får information och exempel på uppgifter innan du påbörjar själva testet. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Lisa Simson på (lisa.simson@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-04-30
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT ansvarig (teknik)

Driftledare, IT
Läs mer Jan 13
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 230 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en IT ansvarig på 100 % till vår IT-avdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som IT-ansvarig för teknik kommer du att ha det övergripande ansvaret för att säkerställa att all teknisk utrustning fungerar smidigt och effektivt på våra gymanläggningar samt vårt huvudkontor. Du är nyckelpersonen som ser till att nätverk- och internetanslutningar, kassasystem, inpasseringslösningar, larm, ljud- och skärmsystem och kameraövervakning fungerar och möter verksamhetens behov i dialog med externa leverantörer. Tillsammans med IT-ansvarig för den interna IT-miljön och externa leverantörer ser du till att STC :s tekniska lösningar är stabila, säkra och framtidssäkrade.
Ett axplock av ansvarsområden:
Ansvar för att lokala nätverk och internetanslutningar på våra anläggningar har säkra konfigurationer med segmentering och segregering.
Arbeta nära våra externa leverantörer för att implementera, uppdatera och underhålla den tekniska infrastrukturen. Säkerställ att SLA :er följs och att alla system är funktionella och optimerade.
Aktivt hantera och prioritera tekniska incidenter som påverkar driften, samt proaktivt arbeta för att minimera risken för framtida störningar.
Säkerställa att tekniska system är säkra enligt rådande säkerhetsstandarder, förordningar och krav på dataskydd.
Dela ansvaret för kontors-IT genom att finnas tillgänglig för ad hoc-support tillsammans med IT-ansvarig för intern IT-miljö.

Du kommer att ha en central och strategisk roll i att bygga och vidareutveckla vårt tekniska ekosystem, med fokus på att skapa robusta och standardiserade IT-koncept som är både hållbara och enkla att implementera. Då vi har gym över hela Sverige kommer resor att förekomma i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och har intresse för säkra och funktionella tekniska lösningar. Du är lösningsorienterad och har en naturlig fallenhet för att snabbt hitta och åtgärda tekniska utmaningar, oavsett om det handlar om planerade insatser eller akuta problem som kräver snabba beslut och hantering. Du trivs med att ha ett operativt ansvar och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och själv kliva in där det behövs för att säkerställa att verksamheten fungerar som den ska. Som person är du serviceinriktad och har en genuin vilja att skapa positiva upplevelser för både medarbetare och medlemmar.
Krav:
Relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT.
Några års erfarenhet av arbete av operativt arbete som t.ex. Senior Onsite Tekniker, IT ansvarig, TAM eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta med teknisk drift och underhåll, gärna i en verksamhet med många fysiska platser.
Erfarenhet av att samarbeta och förhandla avtal med externa leverantörer och följa upp leveranser och åtgärder.
Kunskap om IT-säkerhet och förmåga att implementera säkra tekniska lösningar. Goda och djupgående kunskaper i IT-säkerhet, med förståelse för både operationella och strategiska aspekter.
Talar och skriver flytande på svenska.

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i en ISO 27001-certifierad miljö, och kännedom om de processer och säkerhetskrav som ställs i sådana sammanhang.
Kunskap om inpasseringssystem (ARX, Gantner etc.)
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar över 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.

Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-01-20
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

IT ansvarig (teknik) - sökes till STC:s supportkontor

Driftledare, IT
Läs mer Jan 13
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 230 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en IT ansvarig på 100 % till vår IT-avdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som IT-ansvarig för teknik kommer du att ha det övergripande ansvaret för att säkerställa att all teknisk utrustning fungerar smidigt och effektivt på våra gymanläggningar samt vårt huvudkontor. Du är nyckelpersonen som ser till att nätverk- och internetanslutningar, kassasystem, inpasseringslösningar, larm, ljud- och skärmsystem och kameraövervakning fungerar och möter verksamhetens behov i dialog med externa leverantörer. Tillsammans med IT-ansvarig för den interna IT-miljön och externa leverantörer ser du till att STC :s tekniska lösningar är stabila, säkra och framtidssäkrade.
Ett axplock av ansvarsområden:
Ansvar för att lokala nätverk och internetanslutningar på våra anläggningar har säkra konfigurationer med segmentering och segregering.
Arbeta nära våra externa leverantörer för att implementera, uppdatera och underhålla den tekniska infrastrukturen. Säkerställ att SLA :er följs och att alla system är funktionella och optimerade.
Aktivt hantera och prioritera tekniska incidenter som påverkar driften, samt proaktivt arbeta för att minimera risken för framtida störningar.
Säkerställa att tekniska system är säkra enligt rådande säkerhetsstandarder, förordningar och krav på dataskydd.
Dela ansvaret för kontors-IT genom att finnas tillgänglig för ad hoc-support tillsammans med IT-ansvarig för intern IT-miljö.

Du kommer att ha en central och strategisk roll i att bygga och vidareutveckla vårt tekniska ekosystem, med fokus på att skapa robusta och standardiserade IT-koncept som är både hållbara och enkla att implementera. Då vi har gym över hela Sverige kommer resor att förekomma i tjänsten.
Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt kunnig, strukturerad och har intresse för säkra och funktionella tekniska lösningar. Du är lösningsorienterad och har en naturlig fallenhet för att snabbt hitta och åtgärda tekniska utmaningar, oavsett om det handlar om planerade insatser eller akuta problem som kräver snabba beslut och hantering. Du trivs med att ha ett operativt ansvar och är inte rädd för att kavla upp ärmarna och själv kliva in där det behövs för att säkerställa att verksamheten fungerar som den ska.
Som person är du serviceinriktad och har en genuin vilja att skapa positiva upplevelser för både medarbetare och medlemmar. Du har ett öga för detaljer, samtidigt som du kan se helheten och förstå hur tekniska lösningar fungerar i stort.
Krav:
Relevant utbildning inom IT eller motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT.
Några års erfarenhet av arbete av operativt arbete som t.ex. Senior Onsite Tekniker, IT ansvarig, TAM eller motsvarande.
Erfarenhet av att arbeta med teknisk drift och underhåll, gärna i en verksamhet med många fysiska platser.
Erfarenhet av att samarbeta och förhandla avtal med externa leverantörer och följa upp leveranser och åtgärder.
Kunskap om IT-säkerhet och förmåga att implementera säkra tekniska lösningar. Goda och djupgående kunskaper i IT-säkerhet, med förståelse för både operationella och strategiska aspekter.
Talar och skriver flytande på svenska.

Meriterande:
Erfarenhet av att arbeta i en ISO 27001-certifierad miljö, och kännedom om de processer och säkerhetskrav som ställs i sådana sammanhang.
Kunskap om inpasseringssystem (ARX, Gantner etc.)
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!


Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar över 250 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.

Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2025-01-20
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Financial Controller - sökes till STC:s supportkontor

Finansiell controller
Läs mer Nov 22
STC är en av Sveriges största gymkedjor med över 220 gym och ett brett träningsutbud inom gym- och gruppträning. Vi erbjuder en modern träningsmiljö, utrustning från världsledande leverantörer och kunnig personal, allt för att skapa den ultimata mötesplatsen för alla människor i alla åldrar. Vi håller med WHO, Folkhälsomyndigheten och regeringens utredare: vi sitter still för mycket. Övervikten ökar och psykisk ohälsa som depression blir allt vanligare. Men det finns en enkel lösning som gör underverk för både kropp, hjärta och hjärna – rörelse! Men vi behöver din hjälp!
Just nu söker vi en Financial Controller på 100 % till vår ekonomiavdelning. Rollen är placerad på vårt supportkontor i Kungälv och du rapporterar till CFO.
Ditt uppdrag
Som Financial Controller på STC får du en unik möjlighet att vara en del av en organisation som dedikerat till att skapa långsiktig hälsa och hållbar tillväxt. Du kommer att spela en nyckelroll i att stödja ledningsgruppen och systerbolag inom koncernen med ekonomiska analyser och beslutsunderlag, samt bidra till att driva vår affär framåt. Din expertis kommer att vara avgörande för att säkerställa vår fortsatta framgång, och du kommer att arbeta tvärfunktionellt tillsammans med vårt team för Business Control och Redovisning. Arbetsuppgifterna innebär bland annat:
Analys och konsolidering av månatlig rapportering och finansiell information för både STC och koncernen.
Prognos och rapportering av konsoliderad budget, inklusive P&L, kassaflöde och balansräkning.
Ad hoc analyser och rapporter till stöd för kommersiella beslut, både på bolags- och koncernnivå.
Säkerställa internkontroll och regulatorisk efterlevnad för att säkerställa en hög standard på alla finansiella processer.
Redovisningsstöd och likviditetsprognostisering
Löpande utvecklingsarbete av rutiner och processer för att effektivisera och driva förbättring.

Du arbetar både operativt och strategiskt med budget, prognoser, kostnadsuppföljning samt att stötta verksamheten genom ad-hoc analyser och KPI-uppföljning. Du kommer även arbeta med en del interna projekt som kan variera mellan att systembyten och/eller förnyelse av arbetssätt. Detta kan innebära att du är med och utvecklar nya rutiner och processer för att förbättra arbetseffektiviteten och för att säkerställa att vi arbetar på bästa möjliga sätt.
Som du kanske märker, är denna roll inte en traditionell Financial Controller -position, utan den har även tydligt inslag av Business Controlling. Vi ser den här rollen som en dynamisk och utvecklingsbar position, där du kommer att få möjlighet att forma rollen tillsammans med oss, så att den bäst passar både din kompetens och vår fortsatta tillväxtresa. Tillsammans kommer vi att skapa en funktion som verkligen kan bidra till att ta STC till nästa nivå, samtidigt som du får möjlighet att utvecklas och växa i en roll med stor variation och ansvar.
Vem är du?
Vi söker dig som har ett stort intresse för både siffror och människor. Du är analytisk, strukturerad och har en förmåga att snabbt ta dig an uppgifter. Som person är du kommunikativ och har lätt för att samarbeta, vilket gör att du trivs i en roll där du fungerar som ett stöd och en rådgivare för flera olika avdelningar. Du har ett proaktivt arbetssätt och tar gärna initiativ till förbättringar och är inte rädd för att komma med egna förslag. Du är målinriktad och tar egna initiativ för att driva utveckling och förbättringar, även i en föränderlig miljö där prioriteringar snabbt kan skifta.
I vår kultur, som präglas av gemenskap och öppenhet, trivs du med att arbeta i nära samarbete med andra. Du är flexibel och anpassningsbar, och du uppskattar att arbeta i en miljö där både idéer och lösningar välkomnas och diskuteras. Hos oss kommer du vara en del av ett familjärt team där samarbete och delaktighet är nyckeln till att nå framgång.
Krav:
Relevant högskoleutbildning inom ekonomi eller motsvarande.
Några års erfarenhet av arbete som controller eller motsvarande.
Goda kunskaper inom redovisning, gärna med rapportering av K3 och/eller IFRS
Erfarenhet av konsolidering
Goda kunskaper i Excel och erfarenhet av att arbeta med affärssystem och BI-verktyg.
Förmåga att arbeta självständigt och i team, med en stark känsla för detaljer och noggrannhet.
Talar och skriver flytande på både svenska och engelska.

Meriterande:
Arbetat med utländska dotterbolag
Erfarenhet av system såsom Power BI, Qlik eller liknande analysverktyg.
Och självklart ett stort plus om du har intresse för hälsa och träning!

Om STC
Glädje, passion, personlighet, proffsighet och gemenskap är värdeorden som präglar våra 215 gym som finns från Trelleborg i söder till Åre i norr. STC sysselsätter över 1500 medarbetare och ingår sedan 2018 familjeägda Axel Johnson-koncernen genom vår majoritetsägare Novax Gym Holding. Hälsan är det viktigaste vi har, därför är ett friskare liv STC:s självklara målsättning. Regelbunden träning är en av nycklarna till rummet där alla känner styrka, kondition och inte minst en ökad livslust. Resan dit startar på våra klubbar där det personliga mötet mellan personal och medlemmar är viktigt. Att hjälpa, serva och ge goda råd till de som besöker våra gym är en del av vardagen. Med engagemang och kunskap ger vi våra medlemmar stöd på vägen till ett friskt och hållbart liv.
Varför STC?
Om du vill vara med på en spännande tillväxtresa och få chansen att spela en nyckelroll i en organisation som verkligen gör skillnad i människors liv, så är STC bolaget för dig. Vi har en stark kultur där vi delar passionen för en aktiv och hälsosam livsstil, där vi värdesätter att ha roligt tillsammans! Låter detta som ett jobb för dig? Då är vi jätteintresserade av att veta lite mer om dig. Vi kommer att göra urval löpande tills vi hittar vår nya stjärna! Har du frågor eller funderingar kring tjänsten är du välkommen att höra av dig till Daniel Ingelström på (daniel.ingelstrom@stc.se). Sista ansökningsdag: 2024-12-16
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu