Göteborg: Socialsekreterare till Funktionsstöd Nordost LSS Vuxna - vikariat

Hitta ansökningsinfo om jobbet Socialsekreterare till Funktionsstöd Nordost LSS Vuxna - vikariat i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Enheten utreder rätten till stöd enligt LSS och SoL för vuxna personer med funktionsnedsättningar. Hos oss gör du en verklig skillnad för dem som behöver stödet som mest. Dina kollegor beskriver arbetet här som både stimulerande, spännande och ansvarsfullt. Du har i ditt arbete tillgång till metodhandledning både individuellt och i grupp, för att du kontinuerligt ska stärkas och utvecklas i din yrkesroll. Vi värnar om en god arbetsmiljö och satsar mycket på denna. Vi söker nu en kollega för ett vikariat på ca 1 år.

Vi sitter på Angereds torg 14 med närhet till både köpcenter och promenadvänliga grönområden. Här ingår du i ett team med ytterligare 14 drivna socialsekreterarkollegor, var av två med arbetsvägledande uppdrag. Enheten har två mycket uppskattade 1:e socialsekreterare som ger stöd till dig och dina kollegor, samt två duktiga socialadministratörer.

Som socialsekreterare handlägger du begäran om insatser enligt LSS samt ansökningar om bistånd enligt SoL. Du arbetar utifrån aktuell lagstiftning med att informera, utreda, bedöma, fatta beslut och följa upp insatser. I din roll som socialsekreterare kommer du att möta vuxna personer med kognitiva funktionsnedsättning, deras nätverk samt godemän/förvaltare. Vi samarbetar med utförarverksamheter, övrig socialtjänst, myndigheter samt med sjukvården.

Arbetet innebär myndighetsutövning med krav på rättssäkerhet, gemensamt förhållningssätt och likvärdiga bedömningar. Du kommer även att skriva analyserande texter. Du ska med hjälp av din kunskap, ett gott bemötande och anpassad kommunikation arbeta för att de individer vi möter får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett så självständigt liv som möjligt utifrån sina egna förutsättningar.

Du får hos oss en introduktion i hur vi arbetar med kompletterande kommunikation (AKK) samt uppmärksammar Våld i nära relationer i mötet med dem vi är till för. Funktionsstöd Myndighet i Nordost har ett pågående arbete med att motverka alla former av diskriminering och delar av verksamheten har nyligen blivit HBTQI-certifierade. Vi kommer tillsammans fortsatt att arbeta med kompetenshöjande satsningar för att uppmärksamma och motverka diskriminering för samtliga medarbetare inom Funktionsstöd Myndighet i Nordost under 2025.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad socionom eller har annan högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. I eller utöver din examen så har du läst socialrätt på minst 7,5 högskolepoäng.

Du är väl förtrogen med handläggning enligt LSS och SoL och vi ser gärna att du har erfarenhet av myndighetsutövning med utredningar, bedömningar och verkställande av beslut. Du har även kunskap om Kommunallagen och Förvaltningslagen. Det är en fördel om du har lätt för och tycker om att skriva analyserande texter.

Att du har erfarenhet av dokumentation i verksamhetssystemen IBIC/ Treserva/ SAMSA samt även har kunskap och erfarenhet av AKK är meriterande.

Vi söker dig som tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation och visar respekt för alla du träffar på. Du jobbar för att brukaren får vad den personen behöver.

Vi ser att du är bekväm i sociala situationer. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs. Samtidigt är du lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan balansera krav som ställs på dig och kan trots tidspress fatta välgrundade beslut.

Slutligen planerar, organiserar och prioriterar du arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet.

ÖVRIGT
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socialsekreterare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socialsekreterare.

Socialsekreterare för konsultuppdrag inom missbruk i Jönköping län

Läs mer Maj 2
Om jobbet
Söker du efter en seriös arbetsgivare som gör det möjligt för dig att ta uppdrag enligt dina önskemål? Nu söker vi dig med relevant utbildning och minst 3 års erfarenhet inom myndighetsutövning missbruk i Jönköping län. 

Vi erbjuder dig flexibelt upplägg, trygga anställningsvillkor, bra lön och goda förmåner. Du får en personlig kontakt med din konsultchef, samtidigt som du får chansen att bredda din kompetens, få nya erfarenheter och utvidga ditt kontaktnät.

Om Dedicare
Dedicare är ett auktoriserat bemannings- och rekryteringsföretag och är idag en av Nordens ledande leverantör av socionomer, läkare, sjuksköterskor, och andra profiler inom vårdsektorn. På Dedicare socionom består våra kunder i regel av socialtjänster i hela Sverige som har personalbehov av handläggare eller chefer inom socialtjänstens olika verksamhetsområden. Vi har ramavtal med flera kommuner i hela landet och kan således erbjuda dig ett stort urval av uppdrag på bemanningsbasis. Som konsult kan du välja om du vill ta längre eller kortare uppdrag samt om du vill att arbetsplatsen ska vara i närheten av ditt boende eller om du önskar resa.

Vem är du?
Vår vision är att ha de mest kompetenta medarbetarna. Med kompetens menar vi fackkunskap, relevant erfarenhet och professionell service. Som konsult är det viktigt att du är självgående och beredd på ett omväxlande och utmanande arbete. Som person är du flexibel, positiv och lösningsorienterad. Våra kunder förväntar sig effektivitet liksom god förmåga att ta egna initiativ.

Vi erbjuder
Vi tror att välmående människor gör ett bättre arbete, därför erbjuder vi alla våra konsulter följande:
-                     Kollektivavtal, tjänstepension, semesterersättning och friskvårdsbidrag
-                     Du får en lön som är synonym med dina prestationer
-                     Du får spännande uppdrag som matchar ditt intresse och din kompetens
-                     Du får personlig och nära kontakt med din konsultchef
-                     Du får möjlighet att medverka på träffar och utbildningar som Dedicare anordnar för anställda konsulter

Blir du konsult hos Dedicare kommer du ha kontakt med konsultchef Sabina Wallberg. Sabina har lång erfarenhet av arbetet inom socialtjänsten och erbjuder uppföljning samt stöd vid behov under uppdragets gång.

Välkommen med din ansökan!



Besök gärna vår hemsida www.dedicare.se/socionom för mer information och för information om olika evenemang.

Ansök nu

Socialsekreterare äldre inom planeringsteam

Läs mer Maj 16
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du göra samhällsnytta och ha en viktig roll för Göteborgs äldre? Bli en av oss!

Vi söker nu två socialsekreterare till planeringsorganisationen. Planeringsorganisationen är uppdelad i två enheter: centrum/nordost och Hisingen/sydväst. Tjänsternas placering är på Vågmästaregatan 1E alternativt Nymilsgatan 2.

Uppdraget är att vara en naturlig stark part i samverkan med slutenvården och primärvården. Den enskildes väg genom utskrivningsprocessen skall bli så effektiv som möjligt och den enskildes bästa alltid sätts i fokus.

Framtiden kräver andra arbetssätt och därför behöver planeringsorganisationen representeras i gemensamma forum. Vi lyfter de frågor där vår yrkeskompetens har mycket att bidra med så att den omsorg som måste komplettera vården blir synlig. Tillsammans utvecklar vi arbetet i samklang med de riktlinjer och avtal som finns för området.

Planeringsenhetens uppdrag i huvudsak:
• Huvuduppdraget är, i enlighet med SOL, att utreda behovet av stöd i samband med utskrivning från sjukhus samt planera för trygg återgång
till hemmet.
• Samverka med region, primärvård och kommunal primärvård i samband med in- och utskrivningar utifrån den enskildes behov.
• Följa upp på korttid. Planeringsenheten följer upp korttidsbeslut till dess personen lämnar korttiden, alternativt blir beviljad vård- och omsorgsboende.
• Aktivt samarbete med andra professioner för att uppnå en trygg hemgång.

KVALIFIKATIONER
Krav
• Socionomexamen

Meriterande
• Erfarenhet av myndighetsutövning.
• Insatt i rutinen för in- och utskrivningsprocessen från sluten hälso- och sjukvård.
• Kunskap om IT-tjänsterna SAMSA och Treserva.

Personliga kompetenser
Som socialsekreterare visar du respekt för alla du träffar på jobbet. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. I din roll är du noggrann och ser till att arbetet blir rätt gjort. Du kontrollerar och följer upp ditt arbete för att säkerställa att det håller en hög kvalitet.

Arbetet kräver att du kan arbeta bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Arbetsuppgifterna varierar och det är viktigt att du kan ändra hur du jobbar när saker förändras.

Intervjuer sker löpande. Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk: https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Socionomkonsulter till Cura Nord. Vi får in uppdrag i hela Sverige!

Läs mer Apr 28
På Cura Nord brinner vi för att hjälpa människor och vi får in konsultuppdrag runt om i hela Sverige. Vi kanske inte har ett uppdrag i din hemkommun just idag, men kika gärna på vår hemsida för att se dom aktuella uppdragen vi har ute just nu.
Cura Nord är ett auktoriserat bemanningsföretag med inriktning mot socionomer och deras arbetsmarknad. Vår vision är att det alltid ska finnas den bästa kompetensen i organisationer som hjälper människor.
Därför söker vi socionomkonsulter för uppdrag i hela Sverige som vill bidra med gedigen kompetens och erfarenhet för att hjälpa människor i behov.
Är du engagerad, självgående och trygg i din yrkesroll? Vi önskar alltid att komma i kontakt med nya socionomkonsulter för framtida uppdrag.
Just nu söker vi specifikt att komma i kontakt med socionomer med minst tre års erfarenhet av socialtjänstens myndighetsutövning som vill arbeta på konsultuppdrag inom:
Barn och unga
LSS
Biståndshandläggare SoL(äldre)
Vuxna/missbruk
Familjerätt
Barnsekreterare



Vi söker också, för framtida uppdrag, dig med kompetens inom:
Våld i nära relation
Familjehem
Ekonomiskt bistånd/försörjningsstöd
1:e socialsekreterare och enhetschefer



Kvalifikationer
Du har en Socionomexamen och minst 3 års erfarenhet av kvalificerat utredningsarbete och myndighetsutövning
Du behärskar olika system ex. procapita, treserva, pulsen combine
Du behärskar svenska språket mycket väl i både tal och skrift
Du som person är trygg, driven, engagerad och brinner för att hjälpa människor
Det är meriterande om du har körkort och tillgång till egen bil.

Vad kan vi ge dig?
Som konsult hos oss på Cura Nord får du ett personligt bemötande och vi vill lära känna dig för att på bästa sätt matcha uppdrag baserat på din kompetensprofil, drivkraft och geografiska preferens.
Trygga anställningsvillkor
Konkurrenskraftig lön
Kompetensutvecklingsbidrag
Professionell handledning av legitimerad psykolog eller erfarna ärendehandledare
Dedikerade konsultchefer som kommer göra allt för att stötta dig i ditt liv, arbetsliv och utveckling
Ett mindre bemanningsföretag med stort hjärta och hög kvalitetsnivå

Behovet av din kompetens inom detta område är värdefull. Registrera din ansökan på vår hemsida redan idag, där kan du också se aktuella uppdrag!
I artikeln nedan kan du läsa mer om oss på Cura Nord:
https://socionomkarriar.se/2023/09/19/manniskor-som-hjalper-manniskor-3/
Vid frågor ring 090- 34 00 140
Tillsammans kan vi hjälpa fler människor i behov!
Med vänlig hälsning,
Vi på Cura Nord

Ansök nu

Socialsekreterare Vuxen SoL, stadsområde Centrum

Läs mer Maj 13
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Drivs du av möjligheten att göra skillnad för personer med funktionsnedsättningar och att arbeta för att rätt person skall få rätt insats i rätt tid? Då kan det vara just dig vi söker!

Enheten Mottag/Vuxen SoL är uppdelade i två arbetsgrupper där 5 socialsekreterare jobbar i mottaget och 9 socialsekreterare i utredningsgruppen Vuxen SoL. Nu kommer en av våra kompetenta socialsekreterare i utredningsgruppen gå vidare till nya utmaningar i staden och vi söker därför en ersättare. Som socialsekreterare på Vuxen SoL utreder och beslutar du om insatser enligt socialtjänstlagen (SoL) för personer med fysiska funktionsnedsättningar.

Enheten består idag av 15 socialsekreterare, två 1:e socialsekreterare samt enhetschef. Enheten är placerad på Första Långgatan 21B där hela myndighet centrum sitter tillsammans. Arbetet innebär i hög utsträckning myndighetsutövning med krav på rättssäkerhet, gemensamt förhållningssätt och likvärdiga bedömningar. Med hjälp av din kunskap och ett gott bemötande ser du till att de individer du möter får den hjälp och det stöd de behöver för att kunna leva ett gott och självständigt liv som alla andra.

Hos oss får du ett stimulerande och ansvarsfullt arbete med stor möjlighet att påverka samt nära tillgång till arbetsledning i form av 1:e socialsekreterare och chef. Du erhåller även extern processhandledning. Samtliga enheter i stadsområde centrum är HBTQI-certifierade och vi arbetar aktivt för att introducera nya i vårt HBTQI-arbete.

Vi värnar om en bra introduktion och kompetensutveckling. När du som ny socialsekreterare inom funktionsstöd börjar hos oss, får du gå KompetensTrappan. KompetensTrappan är en långsiktig satsning och en del av din introduktion. Den sträcker sig över fem terminer där varje termin har ett eget tema. Du går tillsammans med kollegor från andra enheter inom förvaltningen.

Välkommen med din ansökan!

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen eller annan likvärdig utbildning. Har du tidigare erfarenhet av och har arbetat med myndighetsutövning inom funktionshinderområdet ser vi det som meriterande. Meriterande är även du som har arbetat med myndighetsutövning inom äldreomsorg och /eller individ och familjeomsorg. Om du därtill har arbetat med Treserva, IBIC och IBIC-modulen så kommer du snabbt komma in i vårt arbete.

För oss är det viktigt med samarbete och det genomsyrar vår verksamhet, både i kontakt med kollegor och externa aktörer. Det krävs god förmåga och intresse för samverkan. Ett gott bemötande och en positiv attityd, där du kan lyssna och skapa dig förståelse för dem du möter samt visa respekt för din omvärld är en självklarhet likväl som att du har god förmåga att strukturera upp ditt dagliga arbete.

ÖVRIGT
Bifoga ditt studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval påbörjas under ansökningstiden.

Du som söker får svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Vi värnar om våra medarbetares hälsa och som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuds du:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Skall även tilläggas att vi har rökfri arbetstid.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Socialsekreterare till Barnahus

Läs mer Maj 13
Vi i socialförvaltningen Centrum arbetar varje dag för att invånarna i centrala Göteborg ska få en bättre vardag.
Våra uppdrag inom det sociala området är många och spänner från myndighetsutövning till främjande och förebyggande insatser.
Vi arbetar lokalt men har också verksamheter som riktar sig till hela staden för att möta våra invånares behov.
Vi vill skapa en likvärdig och effektiv socialtjänst med fokus på tidiga insatser för en mer jämlik stad.

Om du söker mål och mening på din färd och vill verka i centrala Göteborg - jobba hos oss!

ARBETSUPPGIFTER
Är du en ansvarstagande och kommunikativ socialsekreterare som letar efter en tjänst där du får chans att göra verklig skillnad för barn och unga? Ta då chansen och sök denna spännande tjänst som socialsekreterare hos oss på Barnahus Göteborg!

Barnahus är en unik verksamhet inom socialtjänsten. Här samverkar och samarbetar polis, socialsekreterare, åklagare, barnläkare och psykolog när det finns misstanke om att barn utsatts för våld och övergrepp. Det finns även samarbete med andra externa och interna expertiser såsom Utrikesdepartementet och Regionalt stödcentrum heder. Syftet är att barn ska vara i centrum under utredningen och slippa att slussas runt mellan olika myndigheter. Barnahus Göteborg arbetar stadenövergripande men erbjuder även insatser till sex kranskommuner. Det är en dynamisk och spännande arbetsplats där du möter många olika professioner.

Som socialsekreterare på Barnahus har du ett brett uppdrag med varierande arbetsuppgifter. Du arbetar konsultativt till andra professionella och ger rådgivning till privatpersoner. Du samarbetar dagligen med de olika parterna på Barnahus. Du är mötesledare på samråden som hålls när det finns misstanke om att ett barn utsatts för brott. I arbetsuppgifterna ingår det också att ha kris- och samtalsstöd riktat till barn/ungdomar som upplevt våld samt till deras omsorgspersoner/närstående. Detta kan göras i form av ge stöd till förälder/omsorgsperson i väntrummet under tiden ett barn förhörs. Men du kommer också ge stöd i form av en icke behovsprövad insats eller som bistånd. Det ingår också att erbjuda stöd till barn som utsatt andra barn för sexuella handlingar. Du arbetar mycket med utåtriktat där du informerar om verksamheten och sprider kunskap om våld och övergrepp mot barn. Utveckling och kvalitetssäkring av insatser och samverkan ingår i allt arbete.

På Barnahus arbetar 4 socialsekreterare och en 1:e socialsekreterare i tätt samarbete med 2 psykologer från BUP. I gruppen hjälps vi åt och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Barnahus Göteborg ingår i Enheten för brottsutsatta och unga lagöverträdare som har cirka 15 medarbetare.

Du erbjuds handledning och tar löpande del av olika utbildningar för att hålla dig uppdaterad inom området.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en socionomexamen. Du ska också ha flerårig erfarenhet av arbete med myndighetsutövning barn och unga samt vara insatt i aktuell lagstiftning på området (SoL och LVU).

Du behöver även ha erfarenhet av arbete med våld i nära relation och ha god kunskap/erfarenhet gällande kris och trauma. Utöver detta behöver du ha arbetsmässig erfarenhet av att ha samtal med barn. Det är meriterande om du har någon form av metodutbildning med inriktning mot barn och unga t.ex. Trappan.

Du har erfarenhet av och känner dig bekväm med utåtriktat arbete då du kommer informera om verksamheten i flera olika sammanhang och sprida kunskap om arbetet med målgruppen.
Vi ser gärna att du har erfarenhet av samverkan och samarbete med andra myndigheter/verksamheter samt vilja och förmåga att vara delaktig i en verksamhet som är i utveckling. Detta då tjänsten innebär mycket samordning och samverkan.

Ett mycket gott bemötande och kommunikativt förhållningsätt är en förutsättning för uppdraget. Du har förmågan att anpassa din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Eftersom arbetet är behovsinriktat behöver du ha förmåga att vara flexibel och kunna arbeta självständigt där du kan agera på egen hand utifrån vad situationen kräver. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Denna tjänst är säkerhetsklassad då vi delar lokaler med polismyndigheten. Du kommer därför genomgå en säkerhetsprövning hos polisen vilket bland annat innebär att du måste ge samtycke till registerkontroll och du kommer behöva svara på många olika frågor om ditt privatliv.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Frisörlärare till Burgårdens gymnasium

Yrkeslärare
Läs mer Apr 25
Vår vision är att Göteborg ska vara en internationellt ledande utbildnings- och kunskapsstad. Utbildningsförvaltningen i Göteborg bedriver verksamhet inom kommunal gymnasieskola, vuxenutbildning, yrkeshögskola, anpassad gymnasieskola, komvux som anpassad utbildning, studie- och yrkesvägledning, modersmål samt skolutveckling.

I vårt arbete har vi ett tydligt elevfokus som sätter kunskap och färdigheter i ett sammanhang där inre motivation, medskapande och lust att lära är viktiga ingredienser. Vi arbetar utifrån alla människors lika värde och rättigheter. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

ARBETSUPPGIFTER
På Burgården utbildar vi för verkligheten och precis som i verkligheten är vår skola en myllrande värld, med massor av inriktningar, människor och möten. Vi är en mångkulturell skola med ca 1250 elever från alla stadsdelar och kranskommuner. Här rör sig framtidens frisörer, modedesigners och djurvårdare tillsammans med natur-/samhällsvetare, undersköterskor, barnskötare och stöd-/elevassistenter.
Vi erbjuder yrkesprogram, högskoleförberedande program och introduktionsprogram samt nu också utbildning för vuxna. Hos oss får du möjlighet att växa i ditt yrke och vara en viktig del av vår utvecklingsresa för att bli en ännu bättre skola och utbildningsanordnare.

Vi jobbar med öppet sinne, stort hjärta och yrkesstolthet som smittar. Tillsammans skapar vi en arbetsmiljö där både elever och medarbetare är delaktiga och verkar för varandras framgång.

I tjänsten som lärare undervisar du framtidens frisörer samt hår- och makeupstylister inom hårdesign. Det är en elevgrupp som under sin gymnasietid förbereds inför yrkesarbete och/eller högskoleutbildning.

I din roll, utöver att undervisa i yrkesämnen, ingår också mentorskap. Som mentor bygger du relationer med eleverna och tar ett helhetsansvar för deras lärande och utveckling mot målet att bli frisöraspirant och nå en gymnasieexamen.

I samarbete med skolledning och kollegor bidrar du till att skapa goda förutsättningar för att skolans elever ska trivas, utvecklas samt nå sina mål. Tillsammans med arbetslaget blir du en del av en helhet där vi tillsammans arbetar för att eleverna skall nå sin fulla potential både i skolan sin yrkesutövning och livet. Du har en god förmåga att samverka med elevhälsa, andra professioner samt hemmet för elevens bästa.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad och legitimerad frisörlärare för att undervisa i yrkesämnen.

I rollen som lärare brinner du för att hjälpa eleverna att nå sina yrkesdrömmar. Du bidrar till att skapa goda förutsättningar till lärande och stödjer dem i att strukturera sitt arbete. Du är duktig på att differentiera din undervisning och hittar möjliga individanpassade lösningar, i syfte att eleverna ska nå sina mål.

Du är trygg i din yrkesroll och skicklig i att skapa goda relationer. Du möter eleverna med nyfikenhet, intresse och uppmuntrar till dialog, delaktighet och engagemang. Du har tålamod och förståelse för alla individers olika förutsättningar.

Som medarbetare är du en flexibel, självgående och lojal lagspelare. Du trivs med att jobba i team för att tillsammans med övriga kollegor utveckla och förädla undervisningen och verksamheten.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då du kommer bli en viktig del i ett välfungerande team.

Stämmer denna beskrivning in på dig?
Skicka in din ansökan redan idag. Urval och intervjuer sker löpande under annonseringstiden.

ÖVRIGT
Till din intervju behöver du ha med dig pass/nationellt id och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige.

Med hänvisning till lagarna som reglerar registerkontroll så måste den som erbjuds denna tjänst uppvisa utdrag ur belastningsregistret innan anställningsavtal kan upprättas.

Till de tjänster där det finns krav på utbildning kommer du som går vidare i rekryteringsprocessen att få lämna in underlag som styrker din utbildning, t.ex. legitimation eller examensbevis. Du kan även bifoga dem direkt i din ansökan.

Ansök nu

Byggledare Projektering och byggledning

Civilingenjör, bygg
Läs mer Maj 14
Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.
Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.
Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 500 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.
Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet från bygg och anläggning och söker en mångsidig roll med mycket kontaktytor? Då kan rollen som byggledare vara något för dig!

Som byggledare hos oss kommer du mötas av en varierande vardag med många samarbetsytor. Här tillhör du en avdelning som arbetar med att utreda, projektera och genomföra arbeten på ledningsnät, vattenverk, pumpstationer och andra anläggningar. Som byggledare kommer du driva olika entreprenader inom VA-sektorn och uppdragen kan omfatta allt från enklare ledningsutbyggnader till komplicerade pumpstations- och vattenverksprojekt. Rollen kommer anpassas utifrån både verksamhetens behov och dina egna intressen, men i sin helhet kommer du att:

• Hålla i bygg- och teknikmöten
• Samordna interna och externa aktörer i entreprenaden
• Sköta löpande byggkontroll
• Sköta ekonomiuppföljning och ÄTA-hantering
• Agera rådgivare vid upphandling och projektering

Samarbetet är en viktig framgångsfaktor och i din roll kommer du arbeta med både projektverksamhet och driftverksamhet. Utöver stöttning från din närmsta chef har du hjälp av ditt team som består av fler byggledare, projektörer och en specialist. Inom teamet finns många års kompetens och vi är måna om att hjälpa varandra där det behövs.

KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten behöver du:

• Högskole-civilingenjörsexamen inom bygg- eller samhällsbyggnad eller motsvarande, alternativt arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdigt.
• Flerårig arbetserfarenhet från mark och anläggningsprojekt i roller som exempelvis byggledare, platschef, entreprenadingenjör eller arbetsledare.
• Goda kunskaper inom AMA/MER anläggning
• Körkort B
• Goda kunskaper inom byggarbetsmiljö, såsom BAS P/U
• Grundläggande Utbildning/kunskap inom entreprenadjuridik

Det är meriterande om du har erfarenhet av besiktning av entreprenader eller branschspecifika diplomutbildningar; exempelvis kontrollantutbildning PE, AMA hus och Betong klass 1/2, schaktfria metoder eller liknande.

För att trivas i rollen behöver du vara:
• Samarbetsinriktad: Du tycker om att samarbeta med andra och aktivt arbeta med att skapa goda relationer både internt och externt.
• Strukturerad: Du kommer arbeta med flera entreprenader samtidigt vilket ställer krav på din förmåga att strukturera upp din arbetstid och driva dina entreprenader framåt.
• Flexibel: Det är även viktigt att du vid behov kan agera flexibelt och ändra din planering utifrån entreprenadernas olika faser och prioritet.

Tjänsten är säkerhetsklassad och förutsätter svenskt medborgarskap och godkänd säkerhetskontroll, vilket innefattar b.la. registerkontroll via SÄPO samt godkänt alkohol- och drogtest.

Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan.

ÖVRIGT
Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Lärare i fritidshem till Ellen Keyskolan

Grundlärare, fritidshem
Läs mer Maj 13
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget

Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.

Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.


ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och göra skillnad varje dag?
Ellen Keyskolan söker en engagerad lärare i fritidshem som vill bli en del av vårt trygga och kreativa team! Hos oss får du arbeta nära naturen i en skola med stark gemenskap, värderingsdrivet arbete och fullt fokus på elevernas utveckling och välmående. Välkommen till en arbetsplats där du både får växa själv och bidra till att våra elever når sina mål!

Som lärare i fritidshem kommer du att planera, genomföra, följa upp och utvärdera verksamheten enligt gällande styrdokument och verksamhetens mål. Du är nytänkande och framåtskridande och håller dig väl uppdaterad inom ditt område. Vidare samverkar du med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal och ni arbetar tillsammans för att nå en god kvalité i verksamheten. Du har även ett nära samarbete med övriga fritidshemmens personal. Med ett kreativt arbetssätt driver du det pedagogiska utvecklingsarbetet.

Om oss:
Ellen Keyskolan är en F6-skola med cirka 300 elever och omkring 45 engagerade medarbetare. Vi har två klasser i varje årskurs samt fyra fritidshemsavdelningar. Skolan ligger i ett naturnära område, vilket ger goda möjligheter till uteverksamhet och stimulerande lärmiljöer både under och efter skoldagen.

Vår målsättning är att Ellen Keyskolan ska vara en skola med tydliga strukturer för demokrati och normkritik och att vi tillsammans ska arbeta för att alla elever når sina mål. Vi vill att våra elever ska känna sig välkomna, väntade och viktiga varje dag de kommer till skolan och sedda, hörda och förstådda när de lämnar Ellen Keyskolan. Som medarbetare hos oss är du en viktig del i det arbetet.

Hos oss erbjuds du ett utvecklande och meningsfullt uppdrag med möjlighet att göra skillnad!

KVALIFIKATIONER
Krav
Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem.

Personliga kompetenser
Som lärare i fritidshem hos oss samverkar du med vårdnadshavare, elevhälsa, arbetslag och övrig skolpersonal vilket förutsätter att du trivs i en roll där samarbete utgör en central del. Med din förmåga att samarbeta och ditt respektfulla bemötande har du lätt för att skapa och behålla förtroendefulla relationer.

Som person trivs du i ett uppdrag där du har ett stort eget ansvar och ges utrymme att ta många egna initiativ. Du är kreativ och kommer gärna med nya idéer och angreppssätt. Är du dessutom engagerad och vill utvecklas i din roll tror vi att du kommer att trivas hos oss.

För att du som är nyexaminerad skall få bästa tänkbara start i yrket kommer du att ingå i Grundskoleförvaltningens Lärarakademis introduktion för nyexaminerade lärare. Introduktionen ger dig ett nätverk med andra nyexaminerade och riktade aktiviteter under ditt första år som lärare.

Välkommen med din ansökan!

Intervjuer sker löpande under annonseringsperioden.

ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.

Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Timavlönad sjuksköterska till engagerat team i hemsjukvården Centrum

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Apr 29
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Är du legitimerad sjuksköterska och vill ha ett flexibelt, varierande arbete där du får använda hela din kompetens? Nu söker vi dig som vill arbeta som timavlönad vikarie inom hemsjukvården i stadsområde Centrum ett arbete där du gör verklig skillnad varje dag.

Vi utgår från gemensamma lokaler på Första Långgatan 28A i centrala Göteborg, där du blir en del av ett större team inom hälso- och sjukvården. Här samarbetar vi tätt, delar med oss av vår kunskap och stöttar varandra i det dagliga arbetet. Som timavlönad sjuksköterska har du möjlighet att arbeta dag, kväll och helg, utifrån både verksamhetens behov och din egen tillgänglighet.

Du kommer att arbeta självständigt med patienter i både ordinärt och särskilt boende i området Majorna/Linné. I dina arbetsuppgifter ingår att bedöma, planera och utföra medicinska behandlings- och omvårdnadsinsatser utifrån ett personcentrerat arbetssätt. Samtidigt är du aldrig ensam, du har alltid kollegor nära till hands för stöd och samråd. Du dokumenterar enligt gällande lagstiftning och våra kvalitetsregister, och du arbetar i nära samverkan med andra yrkesprofessioner.

Vi erbjuder dig:
• Ett omväxlande och fritt arbete där du får påverka din arbetsdag
• En grundlig introduktion med bredvidgång anpassad efter din
erfarenhet
• Stöttning i ett engagerat team med god kompetensdelning
• Centralt belägen arbetsplats med goda kommunikationer

Välkommen att bli en del av vårt team! Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och har intresse och erfarenhet av att arbeta som sjuksköterska men vi värdesätter även dig som är ny i ditt yrke. B-körkort är ett krav.

Vi ser att du är en person som är ansvarsfull och kan självständigt överblicka, prioritera och utföra dina arbetsuppgifter. Mötet med den enskilde och dess anhöriga är en viktig del i arbetet, därför anser vi det viktigt att du är lyhörd och ger ett gott bemötande. Du delger information och idéer på ett effektivt sätt och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation. För att vi ska kunna ge bästa möjliga vård behöver du även ha en god samarbetsförmåga, då vi är flera som arbetar i team runt patienterna.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Anhörigkonsulenter till Förvaltningen för funktionsstöd

Anhörigkonsulent
Läs mer Maj 9
Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.

Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.

Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.

Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!

Du är Göteborg.

ARBETSUPPGIFTER
Har du erfarenhet av socialt arbete och vill ha ett jobb där du får arbeta kreativt, utvecklingsinriktat och självständigt? Nu har du chansen att söka tjänsten som anhörigkonsulent hos oss! Vi söker dig som får energi av att arbeta i mötet med människor tillsammans med kollegor.

Arbetet innebär att driva och utveckla ett anhörigstöd som är likvärdigt över staden. Vår målgrupp är anhöriga som har någon i sin närhet som behöver stöd p.g.a. sjukdom, samsjuklighet, fysisk eller psykisk funktionsnedsättning. Arbetet sker i enlighet med socialtjänstlagen och Göteborgs Stads riktlinjer för anhörigstöd.

Som Anhörigkonsulent möter du målgruppen både individuellt och i grupp. Detta innebär att det förkommer kvällsarbete i vissa perioder. En stor del av arbetet är att möta anhöriga i enskilda eller parsamtal där syftet är att ge vägledning och stöd. Utifrån de anhörigas behov och egna önskemål erbjuds olika typer av aktiviteter. En viktig uppgift är att marknadsföra stödet till anhöriga, arrangera föreläsningar och kortare utbildningar. En del av uppdraget ingår att samverka med relevanta aktörer och utveckla anhörigstödet. Arbetsuppgifterna kan komma att förändras i takt med att behov förändras och till följd av den utveckling som sker inom anhörigstödarbetet.

Anhörigstödets uppdrag och syfte är:
• att nå anhöriga för att informera om stöd som finns, ge råd och vägledning samt hjälpa till att hänvisa rätt.
• att ge anhöriga möjligheter till ökad livskvalitet.
• att förebygga ohälsa hos anhöriga.
• att motverka och bryta isolering.
• att anhöriga får erkännande och uppskattning för de insatser de gör.
• att särskilt beakta förvärvsarbetande anhörigas behov av stöd

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskoleexamen med inriktning mot beteendevetenskap, socialt arbete eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vidare behöver du även ha dokumenterad erfarenhet av att ge individuella stödsamtal samt leda grupper.
Utöver detta ser vi det som ett krav att du har tidigare erfarenhet av kvalificerat socialt arbete. Det är meriterande om du har erfarenhet från till exempel psykosocialt arbete med personer med psykisk sjukdom, personer med funktionsnedsättning och/eller samsjukliga och deras livsförhållanden.

Du behöver ha god pedagogisk förmåga och datorvana med erfarenhet av att hitta olika digitala lösningar. Du behärskar det svenska språket och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift.

Du visar respekt, omtanke och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du är flexibel och ser möjligheter i förändringar.
Du lyssnar på andra människor i syfte att förstå deras behov. Som anhörigkonsulent arbetar du ofta tillsammans med dina kollegor. Vi ser därför gärna att du är en god samspelare och prestigelös. Du är generös med dina erfarenheter samt att du har lätt att ta in dina kollegors erfarenheter.

Stämmer detta in på dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Bifoga ditt studieintyg eller examensbevis på efterfrågad utbildning.
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

* Trygg anställning med goda anställningsvillkor
* Heltid med möjlighet till deltid
* Introduktion vid nyanställning
* Kompetensutveckling
* Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att erforderligt beslut om tjänstens tillsättning fattas samt att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Ansök nu

Larmtekniker natt till Trygghetsjouren

Undersköterska, hemtjänst, äldreboende och habilitering
Läs mer Maj 15
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Brinner du för att hjälpa andra och vill vara en trygg röst i utsatta situationer? Då kan du vara den vi söker till rollen som larmtekniker! Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du varje dag gör skillnad för människor som behöver stöd. Vi söker dig som vid behov kan arbeta som larmtekniker på natten.

Som larmtekniker är du en viktig del i vår trygghetskedja. Du tar emot inkommande trygghetslarm från personer i ordinärt boende och gör snabba, välgrundade bedömningar för att avgöra vilken insats som behövs. Ibland räcker ett stödjande samtal, andra gånger behöver du vidareförmedla ärendet till hemtjänst, hemsjukvård eller annan aktör.

Rollen kräver att du kan fatta beslut under tidspress med begränsad information men alltid med den enskildes bästa i fokus. Du gör en första behovsanalys, vägleder, och ser till att rätt hjälp kopplas in. Du arbetar också med digital tillsyn och samverkar dagligen med hemtjänstpersonal, vårdpersonal och anhöriga.

I rollen som larmtekniker ansvarar du för att ta emot och hantera inkommande trygghetslarm, göra bedömningar av vilket stöd som behövs vare sig det handlar om ett digitalt stöd, en fysisk insats eller att vidareförmedla ärendet till rätt aktör. Du har stödjande och sociala samtal med brukare, och gör viktiga avvägningar kring när sjukvården bör kontaktas. Arbetet innebär också att dokumentera enligt gällande riktlinjer och genomföra digital tillsyn. Du har nära kontakt med anhöriga, vårdpersonal och andra samverkanspartners för att säkerställa att varje person får den hjälp de behöver.

Trygghetsjouren arbetar dygnet runt för att skapa trygghet i hemmet för äldre och personer med funktionsnedsättningar. Vi ansvarar för tre huvuduppdrag: att arbetsleda under jourtid, ge akut bistånd enligt SoL och ta emot larmsamtal från cirka 11 000 anslutna trygghetstelefoner. Vi utför även tillsyn via trygghetskamera.
Hos oss arbetar omkring 50 medarbetare bland annat tekniker, larmoperatörer och jourledare. Vi har höga kvalitetskrav och vårt mål är alltid att möta individens behov med trygghet, respekt och professionalism.

Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv!

KVALIFIKATIONER
För tjänsten krävs gymnasieexamen inom vård och omsorg, socialt arbete eller annan gymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Du har tidigare erfarenhet av arbete inom vård och omsorg och
god kännedom om målgruppen äldre och personer med demenssjukdom, psykisk ohälsa samt funktionsnedsättningar.

Du har god datorvana och vana vid att dokumentera i digitala system. Du har goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift. Ytterligare språkkunskaper ses som meriterande.

Vi söker dig som är kommunikativ, lyhörd och självständig.
Kommunikativ - Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.

Lyhörd - Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande. Du ser bakslag som något att lära sig av.

Självständig - Du har mod och förmåga att fatta egna beslut inom ramen för ditt uppdrag utan att vara beroende av andra. Du tar ansvar för dina uppgifter och driver arbetet framåt.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu