Göteborg: Upphandlare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Upphandlare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Arbetsbeskrivning
Har du tidigare arbetat med upphandling inom offentlig sektor? Har du mycket goda kunskaper om lagen om offentlig upphandling samt det regelverk som gäller vid inköp/avrop på ramavtal? Sök då tjänsten som upphandlare till vår kund inom offentlig sektor i Göteborg!
Som upphandlingsledare kommer du att vara en av förvaltningens specialister inom inköpsfrågor samt guida och stötta företagets nya upphandlare till hållbara och effektiva inköp. 
I arbetsuppgifterna ingår att genomföra förnyade konkurrensutsättningar och direktupphandlingar samt att utveckla och implementera upphandlingsmallar och processer. Du ansvarar för att planera och driva möten där både externa och interna deltagare ingår. 
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss. 
Detta är ett konsultuppdrag på 75% start senast 2025-08-18 och kommer att fortlöpa under 4-6 månader. Intervjuer kommer att ske löpande, så ifall du är intresserad av tjänsten sök redan idag!

Ansvarsområden
Att samarbeta och stötta företagets upphandlare i upphandlingsprojekt. Upphandlarens ansvar är att driva upphandlingsprojekt genom hela processen och tillsammans ansvarar ni för planering och framtagandet av upphandlingsdokument inom respektive område. Ni ansvarar för att planera och driva möten där både externa och interna deltagare ingår.
Ni ansvarar även för framtagande och föredragande av beslutsunderlag i styrgrupp. Även att vara föredragande på styrgruppsmöten kan förekomma.
Att vid behov vara ansvarig och driva enskilda upphandlingsprojekt.
Att tillsammans med en upphandlare genomföra FKU:er och direktupphandlingar.
Att vid behov även vara ett bollplank till upphandlarna för att ge råd i framtagandet och säkerställandet av processer för FKU:er och direktupphandlingar.
Att tillsammans med upphandlarna jobba med framtagandet av upphandlingsmallar och processer som stödjer företagets riktlinjer och strategier.


Kvalifikationer
Du har goda kunskaper och minst 7 års erfarenhet från upphandlingsarbete och/eller anbudsarbete inom offentlig sektor.
Du ska självständig ha drivit och genomfört upphandlingar.
Du har goda kunskaper inom upphandlingslagstiftningar LoU eller LuF.
Du har vana att skriva avtal.
Du har ett ekonomiskt tänk och är van vid att ta en ledande och drivande roll och att arbeta i projektform.
Du har god vana av att projektleda komplexa projekt.
Du har mycket goda kunskaper att kommunicera på svenska i tal och skrift.
Du arbetar obehindrat i MS Office och bra om du även har jobbat i Tendsign.
För uppgiften behöver du som konsult i hög utsträckning har förmåga att se möjligheter, ta initiativ och nå resultat.
Som konsult är du drivande, strukturerad, analytisk och noggrann med förmåga att arbeta målstyrt och affärsorienterat.
Du som konsult skapar engagemang och har god samarbetsförmåga.
Du måste vara kommunikativ och ha intresse i att utbilda och dela med dig av dina kunskaper som projektledare och upphandlare.
Om du har erfarenhet av någon form av pedagogiskt ledarskap så är det en fördel.


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Upphandlare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Upphandlare.

Tender and Contract Specialist

Läs mer Apr 25
We are looking for a Tender and Contract Specialist for a global company in Gothenburg. Start ASAP, 1 year contract to begin with.
Purpose of position
The purpose of the position is to manage the entire lifecycle of contracts and tenders, ensuring compliance, mitigating risks, and coordinating with stakeholders to secure business opportunities and maintain contractual obligations.
Key decisions
Decisions solely:
Planning and executing the tender process, including tender plans, meetings, communication, and submission, as well as managing contracts through follow-ups, analysis, and internal and external communication.

Decision with manager:
Changes to systems, process or tools.

Key Accountabilities
Planning, preparing, and submitting tenders to secure business opportunities.
Drafting and finalizing contracts, ensuring all terms are clear and legally sound.
Identifying and mitigating potential risks associated with contracts and tenders.
Collaborating with internal teams and external partners to ensure all contractual obligations are met.
Tracking contract performance and managing amendments, renewals, and terminations.
Continuously identify and implement best practices in processes and tasks to ensure high-quality data.
Serve as Subject Matter Expert (SME) / Key User for designated systems or processes, providing extended knowledge and ongoing development.
Participate in relevant communities to define best practices and build an internal network in the SME / Key User role.
Train new and existing employees in the CATE process and Model N

Pre-tender Management
Responsible for initiating the pre-tender process in Model N in line with the Global Contract and Tender Excellence (CATE) process.
Creation of Pre-tender in Model and responsible for setting up start meeting with stakeholders.
Participates and contributes in Pre-tender activities with insights regarding previous tender or contract life cycle.
Support Sales organization in dialog with customer purchasing departments regarding tender process related questions.
Participate in customer purchaser meetings for large customers and/or contracts.



Tender Management
Responsible for the local tender process to secure excellent quality of every submission.
Working with all relevant functions to ensure all tender qualifications are met.
Provide the sales organisation with relevant tender analysis and performance data using appropriate tools.
Continuously improve tender management and analysis to add value to the sales organization.
Monitor upcoming public tenders and keep the sales organization informed about ongoing tenders.
Initiate new tenders, prepare tender boards, and lead the process from notification to bid submission with a project management approach.
Ensure that tender deadlines and specific requirements are met.
Manage the life cycle process in Model N.
Prepare required documentation for tenders and contracts.
Conduct final checks to ensure 100% quality of documentation to be submitted.
Evaluate tender processes and share learnings within the organization to enhance future performance.
Maintain a tender overview, track results, win rates, and analyse best practices.
Stay informed about existing and new tender legislation at local and European levels.
Handle daily legal matters directly while maintaining professional relationships with customers, law firms, or legal organizations for case-by-case support.



Contract Management
Responsible for the contracting process to secure excellent quality of every quote submission.
Provide sales organisation with relevant contract analysis and contract performance data using relevant tools.
Continuously seek to improve contract management and analysis to provide added value to sales organisation.
Responsible for communication to customer procurement in regards of contract life cycle management i.e. prolongations, legal questions and contract fulfilment.
Responsible for maintaining e-catalogues / EHF-catalogues according to the customer requirement in collaboration with internal stakeholders. Communication to customer and uploading of catalogues according to the contract terms.
Responsible for sales statistics according to internal and customer requirements and processes.

Core behaviours
Self-going and working independently.
Solution oriented mindset
Effective communication
Attention to details
Continuous development mindset



Competencies
Tender legislation
Project Management skills
Proficiency in Microsoft Office
Proficiency in SAP
Proficiency in Salesforce.com / Model N Tender Management
Fluent in relevant local language and English. Any other language is an advantage.

Qualifications and experiences
Degree in business, legal or any other field related to the position
Minimum 3 years of experience with tender management within life science
Solid project management skills and experience of process development
Ability to facilitate the tender process to secure knowledge and legal understanding of tender process. Through that facilitation secure that all parts of the process are delivered in time.
Ability to work with diverse personalities

This role requires fluency in both English and Swedish.
This is a full-time consultant position through Incluso in Gothenburg. Start is ASAP, 1 year limited contract to begin with. This role requires a minimum of 80% on-site work in Gothenburg.
Please submit your CV as soon as possible since we will review the applications on an on-going basis.
For more information about this role, please contact Marianne Nilsson, recruiter at Incluso.

Ansök nu

Customer Success Manager!

Läs mer Nov 29
Är du en relationsbyggare som brinner för att skapa framgångsrika samarbeten och vill arbeta i en roll där du kombinerar kundansvar, konsultansvar och affärsutveckling? Då kan du vara den vi söker till vårt team på New Minds!
Om rollen Som Customer Success Manager hos New Minds har du en nyckelroll i att driva våra affärer och bygga långsiktiga relationer med både nya och befintliga kunder samtidigt som du är en engagerad ledare för våra konsulter, där du skapar förtroende, utveckling och tillhörighet. Vidare har du det övergripande ansvaret för att projektleda och säkerställa en framgångsrik leverans. Du håller ett öga på helheten, men missar inte detaljerna. I korthet:
Bygger relationer som håller: Du brinner för långsiktiga relationer, identifierar behov och hittar nya möjligheter tillsammans med våra kunder.
Får saker att hända: Du projektleder leveranser som en mästare och håller teamet informerade.
Stärker våra unga talanger: Våra konsulter räknar med dig som bollplank, coach och inspiratör.
Driver affären framåt: Du spanar ständigt efter nästa affärsmöjlighet – både hos befintliga och nya kunder.

Vad kan du bidra med?Troligtvis en massa saker men i rollen som Customer Success Manager är det bra om du känner igen dig i detta:
Har erfarenhet av kundrelationer, rekrytering och teamlead eller liknande
Orädd och gillar utmaningar
Kan växla upp när det behövs och vill komma i mål
Gillar att bygga långsiktiga relationer
Känner dig bekväm att projektleda och arbetsleda ditt team
Python, Java och C++ är som ljuv musik i dina öron
Skapar hellre ordning än kaos
Ser affärsmöjligheter när andra ser hinder
Trivs i en roll med mycket ansvar och stort eget inflytande

Checkar du de flesta av boxarna? Härligt, då kanske du är vår nya kollega!
Varför ska du välja oss?På New Minds handlar det om mer än bara jobbet – när du kliver in hos oss får du:
Ett meningsfullt arbete: Du får vara en nyckelspelare som påverkar både våra kunders och konsulters framgång – varje dag.
Utveckling på dina villkor: Hos oss finns utrymme att växa, lära och ta dig an nya utmaningar.
Kultur av gemenskap: En inkluderande företagskultur där dina idéer värdesätts och ditt engagemang uppskattas. Vi firar framgångar tillsammans, tränar på lunchen och gör roliga aktiviteter – allt för att skapa en inspirerande och stöttande miljö.
En kreativ och dynamisk arbetsmiljö: Ingen dag är den andra lik, och vi älskar att hitta nya lösningar och arbetssätt för att ligga steget före.
Frihet och ansvar: Vi tror på dig. Därför får du frihet att påverka ditt arbete, men också stort ansvar för ditt arbete.
En framtid att vara stolt över: Vi bygger tillsammans något större än oss själva – en arbetsplats och en organisation där vi gör verklig skillnad för kunder, konsulter och varandra.

Sista ansökningsdag är den 31/1-2025. Vid frågor kontakta Linnea Okfors på linnea.okfors@newminds.se.

Ansök nu

Supplier Quality Manager

Läs mer Apr 25
Saab is a place where teamwork makes things fly. Literally. Join us and experience our supportive and friendly workplace.

Our business is growing and we are looking for a Supplier Quality Manager to strengthen our Procurement organization. Do you have a great interest and experience of process work, communication with both internal and external stakeholders in order to develop an effective supplier base then you might be the one we are looking for.

Your role

As a Supplier Quality Manager you will be part of a team driving quality assurance in relation with suppliers and cutting-edge technology for Saab Surveillance's products. You will work closely with purchasers, production, product management, product design and suppliers to align requirements and find opportunities to add value for Saab in terms of quality, cost and technology.

You will be a member of the Supplier Quality Management team within the Surveillance Procurement organization. The Procurement organization stretches over several different geographical locations where you can be involved in assignments from other locations than your primary work location, will be at our premises in Göteborg.

The main tasks are:

* Communicate relevant requirements in the supply chain, e.g. process/product quality and general company requirements.
* Manage supplier quality assurance planning, perform activities such as audits, process qualifications, process improvements in order to secure product quality.
* Work proactive with risk mitigations and preventive improvements in close cooperation with internal stakeholders and with our suppliers.
* Manage supplier deviations with strong focus on improvements, by challenge and support suppliers in defining and implementing preventive actions.
* Work on a global supplier market in close relation with suppliers and relevant Saab stakeholders.

Your profile

You are a self-motivated person with great communication skills in Swedish and English, both spoken and written. You are used to collaborate with team members where the team also involves external interfaces where you build trust and you must be persevering to enable our success. You understand how we best can support the overall company goals to stay as a leader in the business.

Required skills:

* Bachelor or Master's degree in Engineering or other relevant education/experience.
* Extensive supplier quality assurance skills, quality methods and tools, or similar experience from any industrial company.
* Excellent analytical skills, including effective root cause analysis.
* Documented knowledge and experience of working according to ISO 9001/EN9100 or equivalent.
* Driver's license B is required for this position.

Desired skills:

* Well oriented in Management systems, Code of conduct, Business Continuity Management, Information Security, Risk Management, AQAP, SE-EMAR, PART 21G etc.
* Experience from working in an international environment.
* The ability to work well with many different people and professions is a key to success and excellent communication skills is required.



This position requires that you pass a security vetting based on the current regulations around/of security protection. For positions requiring security clearance additional obligations on citizenship may apply.



What you will be a part of

Behind our innovations stand the people who make them possible. Brave pioneers and curious minds. Everyday heroes and inventive troubleshooters. Those who share deep knowledge and those who explore sky-high. And everyone in between. ?

Joining us means making an impact together, contributing in our own unique ways. From crafting complex code and building impressive defence and security solutions to simply sharing a coffee with a colleague, every action counts. We encourage you to take on challenges, to create smart inventions and grow in our friendly and tech-savvy workspace. We have a solid mission to keep people and society safe.

Saab is a leading defence and security company with an enduring mission, to help nations keep their people and society safe. Empowered by its 22,000 talented people, Saab constantly pushes the boundaries of technology to create a safer and more sustainable world.

Saab designs, manufactures and maintains advanced systems in aeronautics, weapons, command and control, sensors and underwater systems. Saab is headquartered in Sweden. It has major operations all over the world and is part of the domestic defence capability of several nations. Read more about us here

Kindly observe that this is an ongoing recruitment process and that the position might be filled before the closing date of the advertisement.

Ansök nu

Strategiska inköpare inom konsult- och servicearbeten

Läs mer Maj 9
Inköps- och upphandlingsförvaltningen leder Göteborgs Stads inköpsstrategiska arbete. Vårt uppdrag är att se till att stadens inköp är effektiva, resurssmarta och hållbara över tid. Det gör vi genom att sätta övergripande strategier, upphandla gemensamma avtal och stötta hela Göteborgs Stad med tjänster inom inköp, såsom inköpsanalys, utbildningar och olika typer av konsulttjänster.

Göteborgs Stad köper in varor och tjänster för runt 29 miljarder varje år. Det gör oss till en av Sveriges största inköpare och med det kommer stort ansvar och stora möjligheter. I våra centralt placerade lokaler arbetar cirka 100 drivna kollegor med att tillsammans göra skillnad för dem som bor, lever och arbetar i Göteborg.

Vill du veta lite mer om oss och hur det är att arbeta på förvaltningen, läs mer på vår jobba hos oss-sida! https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-inkops-och-upphandlingsförvaltningen
Följ oss även gärna på LinkedIn https://www.linkedin.com/company/gbginkop/

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och bidra till hållbara inköp och affärer för oss i Göteborgs Stad, dem vi är till för och omvärlden? Har du erfarenhet inom upphandling, inom offentliga eller privata sektorn, är bra på att hitta lösningar och gillar att samverka med andra? Sök till strategisk inköpare hos oss. Vi utökar nu med totalt tre tjänster som strategisk inköpare!

Som strategisk inköpare på inköps-och upphandlingsförvaltningen ansvarar du för att utveckla inköpsarbetet för ditt kategoriområde för Göteborgs stad. Det innebär utveckling och implementering av strategier på kategori- och avtalsnivå. Tillsammans med olika specialistroller arbetar du fram strategier för att nå stadens målsättningar och bidra till en hållbar stad, ekologiskt, socialt och ekonomiskt. Du är även avtalsansvarig för stadengemensamma avtal inom kategoriområdet och det innebär att säkerställa att avtalen utvecklas, upphandlas, implementeras, förvaltas och följs upp. En del av tjänsten kommer vara att utföra upphandlingar men det kan även innebära att lämna över upphandlingen till upphandlingsspecialist som utför upphandlingen.

Du kommer som strategisk inköpare att hantera mycket kontakter och du gillar att samverka för att skapa mervärde. Du arbetar i nära samverkan med stadens verksamheter för att kunna förstå och möta kundernas behov. Du har ett intresse för att bygga upp kunskap och följa trender inom kategoriområdets branscher och leverantörsmarknader.

I den här rollen kommer du tillhöra enheten teknik och fastighet som har 11 medarbetare. Hit söker vi två strategiska inköpare med ansvar inom kategori IT-tjänster respektive en med ansvar inom tekniska konsulter, servicearbeten och mindre entreprenader. Vi söker även en strategisk inköpare till enheten välfärd och service, kolla gärna in även den annonsen.

Förvaltningen är i en utvecklingsprocess där mycket spännande händer kopplat till såväl vår organisation som arbetssätt. Vi ska stärka vårt kundorienterade förhållningssätt och vi ska bli ännu bättre på att utveckla det strategiska arbetet. Välkommen att driva utveckling tillsammans med oss!


KVALIFIKATIONER
Som strategisk inköpare söker vi dig med flera års erfarenhet av att driva upphandlingar inom privat eller offentlig sektor samt för tjänsten relevant eftergymnasial utbildning. Har du erfarenhet av kategoristyrt inköpsarbete eller strategiskt arbete i en större organisation ser vi det som meriterande.

För tjänsten inom kategorin tekniska konsulter, servicearbeten och mindre entreprenader ser vi gärna att du därutöver har god kunskap av bygg- och anläggningsbranschens allmänna bestämmelser ABK09, AB04 och ABT06 samt AMA systemet.
För motsvarande tjänst inom IT ser vi gärna att du har upphandlingserfarenhet av ramavtal inom IT- konsulter eller verksamhets- och organisationskonsulter.

För att lyckas i rollen är det nödvändigt att du är trygg i dig själv och har en genuin vilja att göra bra affärer med göteborgarnas bästa i fokus. Du kan sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang och samverkar med andra för att hitta bra lösningar och värdeskapande. Du bygger upp kunskap genom att omvärldsbevaka och följa trender inom kategoriområdet, ser lösningar och utvecklar där förändring behöver ske.
Du kan projektledning och kan balansera kundens behov och övriga aspekter som bidrar till ett bra resultat med kunden i fokus. Du driver ditt eget arbete framåt såväl som att du gillar att vara en del av en grupp och har lätt för att samarbeta med andra. Du är kommunikativ i såväl muntlig som skriftlig kommunikation och lyhörd för mottagaren, målgrupp och situation.

Meddela i din ansökan vilken av de två tjänsterna som du är mest intresserad av. Välkommen med din ansökan redan idag, vi utför urval löpande!


ÖVRIGT
Hos oss får du tillsammans med kunniga och härliga kollegor arbeta med ett meningsfullt uppdrag som påverkar och gör skillnad för många. Vi vill att vår arbetsplats präglas av dialog och samarbete och främjar ett hållbart arbetsliv med balans. Vi arbetar i trevliga lokaler mitt inne i stan och erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.

Övrigt
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Randstad AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Randstad AB .

Data Engineer

Data Warehouse specialist
Läs mer Maj 8
Job description
Randstad Digital are now looking for an experienced Data Engineer to join the IT- team at Constructor. Your focus will be on designing, implementing, and maintaining data solutions within the Azure ecosystem as well as data visualization in PowerBI. You will join an ongoing long term migration project which after the initial phase will shift focus to maintenance and continuous improvements. The position requires occasional short travels.


Constructor is part of Gonvarri Material Handling, a family of brands that can trace its roots back to 1856. Besides Constructor; Stålteknik, Kasten and Dexion are also members of the family.
The team at Constructor is welcoming and its nine colleagues are specialized in different focus areas. On site in Gothenburg you’ll find most of your colleagues but you will also have colleagues and stakeholders on other sites in Sweden and some parts of Europe. 
Constructor offers a competitive salary package, health care contribution, reduction of working hours and a hybrid workplace. Free parking right outside the building and bus and tram stops are nearby if public transportation is preferred.
Constructor is a global, growing company with a digital journey that offers many opportunities for career growth and development.


Please apply at www.randstad.se, before 2025-06-15. If you have questions, please contact Carolina, carolina.klockaregullesjo@randstad.se. 


For Randstad, it is important that all competence and skills in the labor market are utilized. We welcome all applicants and strive for diversity.


Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace

Responsibilities
Your responsibilities will mostly relate to data engineering with an important understanding of Power BI and is divided into three focus areas: Data Engineering, Cloud Engineering and Business Intelligence.


Data Engineering Tasks:
- Data Ingestion pipelines
- Data Modeling and Schema Design
- Data Quality and Governance
- Performance Optimization
- Platform security
- Roles and accesses



Cloud Engineering Tasks:
Infrastructure Setup and Maintenance
CI/CD Pipelines
Monitoring and Troubleshooting



Business Intelligence Tasks
Maintain and monitor the performance of the Power BI platform and collaborate with the business teams to improve current reports and develop new reports.


Qualifications
We are looking for candidates with 3+ years of experience of data engineering and a higher education within data engineering or similar.


Technical skills required: 
and Python
Kimball modelling concepts
Azure services, including Azure Data Factory, Azure Databricks and Azure Data Lake Storage.
Experience with DevOps ways of working.
Experience with dbt.
Familiarity with Power BI as enterprise reporting tool.



To fit in with the cooperative and helpful team at Constructor you need to be communicative, curious and a team player. This position has many points of interaction with stakeholders throughout the organization which requires presentation skills and meeting management as well as networking and relationship building. To qualify for the position you need to be fluent in English and preferably Swedish.

Experience
Data Warehousing
Data Warehousing and Business Intelligence (DWBI)
Sql Data Warehouse
Microsoft Business Intelligence
Azure Data Lake
Azure Data Factory
Power BI
Python (Programming Language)
DevOps


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Embedded SW developer

Systemutvecklare/Programmerare
Läs mer Apr 28
Job description
We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services.
being a consultant
Randstad Digital is your career partner in IT and digital enablement. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. As your digital enablement partner, we apply our talent-first approach to accelerate your digital journey, helping you unleash your potential and unlock unseen opportunities.
about randstad digital
Randstad Digital specializes in the field of IT and digital enablement, and is part of Randstad, a global talent leader with the vision to be the world’s most equitable and specialized talent company. Headquartered in the Netherlands, Randstad operates in 39 markets and has approximately 40,000 employees. With this global network, in combination with our strong local foundation, we can offer a wide range of varied and developing assignments and jobs for you who are a specialist in IT. As a partner for talent and through our distinct specialization, we help people secure meaningful roles, develop relevant skills and find purpose and belonging in their workplace.





Responsibilities
As an Embedded Software Developer, you will:
Develop embedded software for Volvo’s telematics products.
Work with C++ development, software architecture, and system verification.
Collaborate in a Scrum team, taking on various tasks from the backlog.
Ensure seamless integration of embedded solutions with vehicle systems.
Contribute to automatic test development and software validation.
Apply agile methodologies and participate in continuous improvement efforts.



We are seeking a skilled Embedded Software Developer to contribute to the development of next-generation telematics products and services. The main product is an information system in an embedded environment that communicates with various vehicle systems and a back-office system. Key product features include Fleet Management, Uptime services, and other connected services. We use an agile approach and focus on continuous improvement. We are looking for a team player who is proactive, creative, and takes responsibility. Our Scrum teams work with C++ development, software architecture, subsystem verification, and requirements. Team members are expected to handle a variety of tasks from the backlog, while also specializing in specific competence domains.

Qualifications
Requirements:
Minimum 5+ years of experience in embedded software development.
Proficiency in C++17 and C++20.
Experience with Python and Embedded Linux.
Experience with automatic test development.
Master’s degree in electronics/computer engineering or equivalent.
Excellent spoken and written English.

Meritorious:
Scrum Master role experience.
Experience working in agile teams.
Knowledge of Yocto and software architecture.
Experience in Automotive or Telecommunications industries.
Networking (security and routing) knowledge.
Knowledge in the wireless connectivity domain.
Excellent spoken and written Swedish.
Experience with CommonApi and OpenSSL.


About the company

Randstad
At Randstad, we see the possible in people. With business all over Sweden and in all areas of expertise, we help people find work that feels good, where they get the opportunity to develop and realize their true potential. With close to 600 000 employees in 38 countries, Randstad is the global leader in the HR services industry. Our mission is to become the world’s most valued working life partner. By combining our passion for people with the power of today’s technology, we support people and organizations in realizing their true potential. We call it Human Forward.

Ansök nu

Skjutstativsförare

Truckförare
Läs mer Apr 16
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi erfarna skjutstativsförare till flera av våra kunder i Göteborg! Vi söker dig som är ansvarstagande och driven med stort intresse för att jobba inom lager och logistik. Är du den vi söker ?

Ansvarsområden
Truckkörning
ordermottagning
orderplock

Välkommen med din ansökan omgående. Vi jobbar med löpande urval som innebär att uppdraget kan bli tillsatt innan ansökningstiden löpt ut. 
OBS! Vi tar ej emot ansökningar via mejl, ansök smidigt direkt på vår hemsida!

Kvalifikationer
I din roll som skjutstativsförare ingår även sedvanliga arbetsuppgifter inom lager och orderplockning. Du behöver vara vid god fysik då vissa typer lyft kommer att förekomma. Vi ser gärna att du är kommunikativ och samarbetsvillig då man ofta jobbar i team och mot uppsatta gemensamma mål. Svenska i tal som skrift är ett krav för tjänsten. Erfarenhet från truckkörning behörighet A & B är ett krav för tjänsten. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.

Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Logistiker

Produktionstekniker, maskin/Produktionstekniker, verkstad
Läs mer Apr 15
Arbetsbeskrivning
Har du ett öga för detaljer, gillar att ha många bollar i luften och brinner för att få flöden att fungera smidigt? Då kan du vara den vi söker! Just nu letar vi efter Logistikkoordinatorer som vill vara med och utveckla våra kunders logistikfunktioner – hjärtat i deras verksamhet.

Ansvarsområden
Som Logistikkoordinator kommer du att ansvarar för att planera, samordna och optimera transporter och lagerflöden – från beställning till leverans. Det innebär daglig kontakt med både leverantörer, kunder och interna avdelningar, och en viktig roll i att säkerställa att allt flyter på som det ska.
Planera och koordinera transporter och leveranser


Dina arbetsuppgifter:
Optimera flöden och kostnader inom lager och distribution
Säkerställa god kommunikation med leverantörer och speditörer
Arbeta med order- och lagersystem samt rapportering
Följa upp KPI:er och arbeta proaktivt med förbättringar


Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av logistik, supply chain eller transportplanering
Är strukturerad, lösningsorienterad och har god kommunikativ förmåga
Trivs i en dynamisk miljö där tempot är högt
Har god systemvana (t.ex. ERP, Excel)
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Anestesi och Operationssjuksköterska

Anestesisjuksköterska
Läs mer Apr 14
Arbetsbeskrivning
Anestesi och Operationssjuksköterskor sökes för korta uppdrag hos privata kunder inom operativ verksamhet i Göteborg med omnejd



Ansvarsområden
Sedvanliga uppgifter vid operationsverksamhet

Kvalifikationer
2års erfarenhet från erhållen specialistutbildning inom Anestesi eller Operation
Erfarenhet från självständigt arbete


Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu

Betongarbetare Ucklum 2025

Betongarbetare
Läs mer Apr 10
Arbetsbeskrivning
.Ser du dig själv som en händig lagspelare med fokus på lösningar och inte räds att hugga i. Har du erfarenhet och kunskaper från tillverkningsindustrin? Ser du dig som händig? Vill du få möjlighet att utvecklas inom ett företag som värdesätter teamkänsla och samarbete då är detta ett uppdrag där du kommer att trivas på. Vi på Randstad söker nu betongarbetare till kund i Ucklum. Arbetstiden är förlagd på dagtid, men kan komma att variera. Uppdragen ingår i vår uthyrningsverksamhet men för rätt person finns det efter en period goda chanser att bli rekryterad till företaget.

Ansvarsområden
Som betongarbetare kommer du att ingå i ett arbetslag där samarbete och kommunikation är framgångsfaktorer. Även självständigt arbete förekommer. Du kommer bland annat att arbeta med tillverkning av betongprodukter i efter ritning men också i färdiga former. Då arbetet är fysiskt krävs det att du trivs med att arbeta med kroppen, det förekommer inte nödvändigtvis så tunga lyft. Produktionen utförs i högt tempo så vi ser gärna att du trivs med högt tempo och inte räds att hugga i.

Kvalifikationer
Vi söker dig som trivs i en arbetsmiljö med fysiskt arbete och god laganda. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta efter ritningar. Du har en god kommunikativ förmåga och behärskar svenska i tal och skrift


Som person är du en lagspelare som gillar göra grovjobbet, lyhörd, flexibel, och tålmodig. Du har en positiv inställning, är självgående och är noggrann med tider och säkerhet. Det är även viktigt att kunna lyfta blicken och se ett större perspektiv samt att vara initiativtagande i sitt arbete.
Krav: 
Engagemang/vilja
Hög arbetsmoral
Erfarenheter/kunskaper av tillverkning
Svenska i tal och skrift
Körkort
Kunskap och förståelse i mätning

Meriterande:
Kunskaper ritningsläsning
Traverskort

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald. 

Om företaget

Randstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential.
Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.

Ansök nu