Göteborg: Enhetschef inom lokalvård till kund i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Enhetschef inom lokalvård till kund i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-05-09 // Varaktighet: Heltid

Har du flera års chefserfarenhet samt tidigare erfarenhet av lokalvård eller fastighetsnära tjänster? Då kan detta vara ett uppdrag för dig. Välkommen med din ansökan!
Om uppdraget
Vi söker en enhetschef för ett konsultuppdrag hos vår kund i Göteborg. Uppdraget är på heltid och förväntas starta så snart som möjligt och pågår i cirka 4-5 månader. Det finns möjlighet till semester i sommar.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i avdelningen Innemiljö tillsammans med två andra enhetschefer. Du kommer att ansvara för lokalvården, som innefattar framför allt trapphusstädning men även viss lokal- och kontorsstädning på ett av deras distrikt. 
Vidare kommer du att:
Ha personalansvar för cirka 25 medarbetare som arbetar på de olika områdena som är geografiskt utspridda inom distriktet
Leda samt utveckla lokalvårdsgruppen inom ett av deras tre distrikt
Ha det övergripande ansvaret för verksamhet, personal, arbetsmiljö och budget inom din enhet
Samarbeta med dina kollegor inom lokalvård, förvaltare och enhetschefer inom utemiljö, men även med andra kollegor

Dina kvalifikationer
Minst tre års chefserfarenhet
Tidigare erfarenhet av lokalvård och/eller fastighetsnära tjänster
Erfarenhet från servicesektorn 
God datavana
Goda kunskaper i svenska, såväl i tal som skrift
Eftergymnasial utbildning inom service, fastighetsskötsel eller liknande områden
Erfarenhet av ekonomisk uppföljning, budget och prognosarbete
B-körkort

Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2025-05-14.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Julia Aldén, julia.alden@bemannia.se. 
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 073-746 37 00.
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Enhetschef, offentlig förvaltning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Enhetschef, offentlig förvaltning.

Enhetschef till enheten Mottagning på stadsmiljöförvaltningen

Läs mer Maj 13
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med på utvecklingsresan av en ny enhet? Vi söker nu en enhetschef till vår nya enhet Mottagning på stadsmiljöförvaltningen!

Enheten har ett uppdrag som är en viktig pusselbit för att säkerställa att de anläggningar, grönområden och andra ytor som inkommer till förvaltningen uppfyller rätt kvalitet, går att drifta och underhålla samt är ändamålsenliga och att relevant teknisk dokumentation finns innan övertagande till förvaltningsskedet. Enheten har idag cirka 10 medarbetare som arbetar som mottagningskoordinatorer, garantisamordnare och med teknisk dokumentation. Inriktningen framåt är att utveckla verksamheten vidare genom resursförstärkning inom vissa delar och områden.

I ditt uppdrag som enhetschef kommer du att ha följande arbetsuppgifter:
• Personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar.
• Ingå i avdelningsledningen tillsammans med 5 enhetschefer och delta i uppdraget att optimera avdelningens verksamhet.
• Ansvara för att skapa och upprätthålla en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö på enheten.
• Driva verksamheten inom fastställda ekonomiska ramar och mot uppsatta mål.
• Aktivt samverka och utveckla verksamheten tillsammans med övriga delar inom stadsmiljöförvaltningen.
• Fortsätta utveckla den nya enheten med fokus på att resursförstärka, jobba med arbetssätt, rutiner och verksamhetsmål.
• Utveckla arbetssätt och rutiner för en effektiv och ändamålsenlig verksamhet i samverkan med andra.

Som enhetschef ansvarar du för enhetens arbete. Enheten säkerställer ett kvalitetssäkrat mottagande genom hela utbyggnadsskedet av anläggningar, grönområden och andra ytor samt teknisk dokumentation mellan projektorganisation och förvaltare. Enhetens uppdrag omfattas även av investerings- och reinvesteringsprojekt, interna och externa exploateringsprojekt samt utvalda övriga projekt/underhållsåtgärder där stadsmiljöförvaltningen är en av mottagarna. Handläggning av garantiärenden och genomföra garantibesiktningar för anläggningar och inom ytor samt registrera, handlägga och säkerställa tillgången till förvaltningens tekniska dokumentation.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en högskole- eller universitetsutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant, tillsammans med en flerårig chefserfarenhet. Du har erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar samt erfarenhet av kultur och värdegrundsarbete. Du har tidigare arbetat med ett utvecklings- och processinriktat arbetssätt. Erfarenhet av förändringsledning är ett krav, liksom erfarenhet och förståelse för entreprenader och kunskap inom entreprenadjuridik. Du har också kunskaper om facklig partssamverkan och arbetsmiljölagstiftningen. Har du genomgått en ledarskapsutbildning eller har erfarenhet av utvecklande ledarskap är det meriterande. Även kännedom om kommunal verksamhet är meriterande för tjänsten.

Vi söker dig som är analytisk och som effektivt kan identifiera och lösa problem samt dra logiska slutsatser från komplex information. Du är förändringsorienterad, ser möjligheter till förbättringar och har förmåga att motivera andra samt förmåga att hantera kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. Du värdesätter lyhördhet och är uppmärksam på andras behov och visar respekt och omtanke i ditt bemötande.

Du är mål och resultatorienterad och kan omvandla mål till konkreta handlingar och anpassar arbetet vid ändrade förutsättningar. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse. Du har helhetssyn och kan se tid arbete som en del i ett större sammanhang och samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde.

Varmt välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Intervjuer för tjänsten planeras att hållas 11 och 16 juni. Vid fortsatt process genomförs rekryteringstester via stadens assessment center, som är planerade att hållas 1 eller 3 juli.

De närmsta två åren renoveras vår arbetsplats på Köpmansgatan 20 där alla stadsutvecklande förvaltningar kommer samlas. De nya lokalerna beräknas vara klara 2026. Under renoveringstiden har vi arbetsplatser på Postgatan och Lillhagsparken enligt ett roterande schema. Det innebär några månader på Postgatan och några månader på Lillhagsparken och gäller för större delen av förvaltningens tjänster.

Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Chef till Maritim System Innovation

Läs mer Maj 12
Om oss Enheten Maritim System Innovation ingår i den Maritima avdelningen på RISE. Vi är ett team på ca. 20 personer där merparten av medarbetarna är placerade i Göteborg, men vi finns även i Stockholm, Borås och Lund. På enheten möter du tillämpad forskning, utveckling och innovation inom breda områden med inriktning mot hållbara transporter och framtidens fartyg. Här arbetar ett engagerat och innovativt team med hög kompetens, som består av forskare, ingenjörer, sjöbefäl och experter med djup domänkunskap med bland annat dataanalyser, innovationsledning och praktiska tester på fartyg och fartygssimuleringar.
Vi arbetar med konkreta aktiviteter för den maritima domänens omställning med fokus på sjöfartssystemet genom att arbeta med; energieffektivisering och nya bränslen, digitalisering, maritima simuleringar och operationer, sjösäkerhet och riskanalyser. Vi är också aktiva inom flera nätverk så som till exempel EU Waterborne och Svenskt Marintekniskt Forum (SMTF). Vi skapar tillsammans med kunder och partners hållbara lösningar för den maritima branschens omställning. Om rollen Som Enhetschef har du personalansvar och en unik möjlighet att både utveckla verksamheten och aktivt påverka dess framtida inriktning. Du blir också en del av avdelningens ledningsgrupp, där ni tillsammans driver hela avdelningens strategiska utveckling.
Du kommer att ansvara för enhetens projektansökningar samt stötta vår säljenhet och samverka med avdelningens erbjudandeansvariga vid framtagandet av offerter. Ditt arbete blir att stödja, utveckla, resursplanera och coacha teamet. Vi ser goda förutsättningar för enheten att expandera och med siktet inställt på tillväxt kommer du få stor möjlighet att påverka riktningen, från visionär nivå till konkreta aktiviteter.
Du rapporterar till Avdelningschef och placeringsort är Göteborg. Vi utgår idag från ett hybridarbetssätt där de flesta medarbetare väljer att dela sin arbetstid mellan kontoret och hemarbetsplatsen. Resor förekommer månatligen både inom Sverige och runt om i Europa. Befattningen kommer att bli placerad i säkerhetsklass, vilket innebär att säkerhetsprövning kommer att ske i enlighet med säkerhetsskyddslagen inför anställning. Vem är du? För att lyckas i rollen har du en ingenjörsutbildning eller nautisk utbildning på minst kandidat- eller mastersnivå. Du har lång erfarenhet från yrkeslivet inom det maritima området och du har även erfarenhet av forskningsprojekt och innovationsledning. Du talar och skriver flytande i både svenska och engelska.
Goda ledaregenskaper är viktiga, och det är meriterande om du har haft en ledande position, exempelvis som projektledare, även om formellt personalansvar inte är ett krav. Tidigare chefserfarenhet med personal- och resultatansvar samt ekonomiskt ansvar är meriterande. Ett starkt nätverk inom sjöfartssektorn är ytterligare plus.
För att bli framgångsrik i rollen tror vi att du är en naturlig ledare och förebild som kan få dina medarbetare att må bra och prestera på bästa sätt. Du är lyhörd och engagerar dina medarbetare. Du är visionär, initiativtagande och tycker om att bygga upp och utveckla verksamheten. Du är innovativ i ditt arbetssätt och har god struktur på arbetet. Vidare ser vi att du har god affärsmässighet och inger förtroende hos såväl partners som medarbetare.
Är vi en bra match? Hos oss blir du en nyckelspelare i framtidens maritima bransch där du är med och driver innovation. Det är en roll för dig som vill vara med och skapa framtidens hållbara, smarta och konkurrenskraftiga maritima lösningar – tillsammans med ett team av passionerade experter.
Du kommer trivas om du gillar att vara i sociala och dynamiska sammanhang. Du kommer ha ett brett nätverkande – från små, nischade aktörer till stora industriföretag. Ditt arbete sker nära industrin och du får följa, förstå och agera på omvärldens förändringar, nya regelverk och teknologiska framsteg.
Välkommen med din ansökan! Låter detta intressant och du vill veta mer är du välkommen att kontakta rekryterande chef på Maritima avdelningen, Mikael Hägg, +46 10 516 67 38. I RISE rekryteringsprocesser efterfrågar vi inte ett personligt brev. I stället ber vi dig besvara ett antal urvalsfrågor som hjälper oss att bättre förstå din kompetens och erfarenhet i relation till den utlysta tjänsten. Sista ansökningsdag är 31 maj och urval och intervjuer sker löpande under och efter ansökningsperioden. Våra fackliga representanter är: Ingemar Petermann, SACO, +46 10 228 41 22 och Linda Ikatti, Unionen, +46 10 516 51 61.

Ansök nu

Enhetschef, Anläggning

Läs mer Maj 5
Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 900 personer.

Stadsmiljöförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningar som finns i Göteborgs Stad. Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en fungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.

ARBETSUPPGIFTER
Är du en erfaren och engagerad person som vill leda och utveckla vår verksamhet inom anläggningsarbeten? Just nu söker vi en enhetschef inom anläggning.

Som enhetschef kommer du ha ett övergripande ansvar för personal-, arbetsmiljö- och budgetfrågor samt arbeta aktivt för att skapa en god, hållbar och hälsosam arbetsmiljö för dina medarbetare.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå utav att:

• Ansvara för att driva verksamheten inom fastställda ekonomiska ramar och mot uppsatta mål.
• Leda och utveckla enheten som utför anläggningsarbeten.
• Ingå i verksamhetens ledningsgrupp och bidra till strategiska beslut.
• Ansvara för anläggningsprojekt från start till överlämnande, inklusive planering och genomförande med fokus på kvalitet, tid och ekonomi.
• Ha personal-, arbetsmiljö- och miljöansvar för enhetens medarbetare och projekt.
• Löpande följa upp verksamheten för att säkerställa att förvaltningens processer, rutiner och rådande lagstiftning följs.
• Upprätthålla många kontaktytor med olika intressenter såsom beställare, förvaltare, bolag och kunder.
• Planera enhetens verksamhet för att säkerställa täckning och uppdrag både på kort och lång sikt.


KVALIFIKATIONER
För att söka tjänsten behöver du:

• Relevant universitetsexamen på minst kandidatnivå eller yrkeserfarenhet inom anläggningsbranschen som arbetsgivaren bedömer likvärdig
• Flerårig erfarenhet av arbetsledande funktion inom anläggningsbranschen
• Erfarenhet av personal-, arbetsmiljö- och budgetansvar
• Erfarenhet av kultur- och värdegrundsarbete
• Erfarenhet av ett utvecklings- och processinriktat arbetssätt
• Kunskaper om facklig partssamverkan och arbetsmiljölagstiftningen
• Kunskap i entreprenadjuridik och AMA
• B-körkort

Meriterande:

• Erfarenhet av förändringsarbete och att leda i förändring
• Kunskaper om facklig partssamverkan och arbetsmiljölagstifning
• Genomförd ledarskapsutbildning / erfarenhet av utvecklande ledarskap

Som person ser du möjligheter till förändringar och skapar situationer där nya idéer kan utvecklas. Du motiverar andra, beskriver pedagogiskt förändringar och hanterar kritik konstruktivt. Du drivs av tydligt definierade mål och omvandlar dessa till konkreta handlingar. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar eller behov. Du följer upp och rapporterar resultat och måluppfyllelse.

Du är tydlig, får gehör för dina idéer och kan påverka beslut. Genom övertygande argument tillför du entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation. Du är bekväm i sociala situationer och står för fattade beslut, även när det innebär att förmedla obekväma budskap.

Du ser ditt arbete som en del av ett större sammanhang och förstår hur det påverkar och påverkas av andra delar av organisationen. Du samverkar med andra i övergripande frågor för att skapa värde och tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv, samt anpassar andras idéer till den egna verksamheten.

ÖVRIGT
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.

Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/

Ansök nu

Chef till specialpedagogiska skolmyndigheten

Läs mer Maj 8
Vill du vara med och skapa de bästa förutsättningarna för en likvärdig utbildning? Vi på Specialpedagogiska skolmyndigheten, SPSM, arbetar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning ska nå målen för sin utbildning. Vi driver egna specialskolor på olika orter i Sverige. Vi erbjuder också stöd till förskolor och skolor i hela landet för att tillsammans skapa lärmiljöer som är utvecklande och tillgängliga. Dessutom fördelar vi statsbidrag och utvecklar läromedel. Tillsammans röjer vi hindren!

Vi hoppas att du som söker, med din bakgrund och din kompetens, kan bidra till att öka vår mångfald.

Vi arbetar engagerat för att allas lika värde ska bli verklighet. Tillsammans använder vi samarbete och kompetens för att lösa uppdrag. Att utveckla ledarskapet och att öka mångfalden är några saker som just nu finns på vår agenda. Tillsammans bidrar vi till hållbarhet i samhället ekonomiskt, socialt och miljömässigt. Mer om vad vi erbjuder kan du läsa på www.spsm.se/ledigajobb


Inom verksamhetsområde specialpedagogiskt stöd arbetar vi med att vårt specialpedagogiska stöd ska skapa förutsättningar för att alla barn, elever och vuxenstuderande med funktionsnedsättning får tillgång till en likvärdig utbildning och annan verksamhet av god kvalitet i en trygg miljö. Vi kompletterar kommunernas och skolornas egna specialpedagogiska resurser. Stödet vi erbjuder kan handla om individens lärande, pedagogers arbete eller verksamhet och organisation.

Avdelningen producerar läromedel och lärverktyg samt har ett helhetsansvar för SPSM:s kurs- och fortbildningsverksamhet. Vi ger produktionsstöd till förlag som producerar läromedel för elever med funktionsnedsättning. Avdelningen för Läromedel och Fortbildning (ALF) består av fem enheter och cirka 70 medarbetare, fördelade över landet:
• Fortbildningsenheten
• Främjande- och produktionsstödsenheten
• Läromedelsutveckling Umeå
• Läromedelsutveckling Stockholm
• Läromedelsutveckling Örebro
Placeringen av tjänsten som enhetschef, är vid ett av våra 5 kontor; Stockholm, Malmö, GBG, Luleå och Örebro. Enheten leder och samordnar framtagande av aktiviteter och material för kompetensutveckling samt utvecklar myndighetens LMS. Dina chefskollegor finns i Umeå, Örebro och Stockholm. Arbetet sker på plats med möjlighet till distansarbete upp till 50 %.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef leder du ett uppdrag där ni tillsammans:
• utvecklar, samordnar, genomför och följer upp det digitala nationella utbudet av aktiviteter (t.ex. webbinarier) som riktar sig till verksamma inom förskola, skola eller vuxenutbildning.
• ansvarar för stödmaterial och studiepaket på spsm.se och i myndighetens LMS.
• samverkar internt inom myndigheten för att säkerställa kvaliteten i relevanta och framgångsrika aktiviteter och material.
• följer, utvecklar och förvaltar myndighetens fastställda process för nationell kompetensutveckling.
Du leder verksamheten både strategiskt och operativt, med ansvar för verksamhet, arbetsmiljö, personal och ekonomi för ett team med drygt 11 medarbetare med bred och djup kompetens. Vår ledningsfilosofi är tillitsbaserad vi litar på medarbetares kunskap och vilja i syfte att öka kvaliteten i verksamheten och skapa större nytta för våra målgrupper.

Uppdraget innebär att du:
• leder utvecklingen av vår externa kompetensutveckling inom enheten och deltar i det myndighetsgemensamma utvecklingsarbetet.
• ansvarar för att verksamheten bedrivs i enlighet med beslutade mål och ramar.
• har ansvar för Fortbildningsenhetens kontakter och samarbeten.
• följer upp, utvärderar och analyserar verksamheten och dess effekter.
• leder digital transformation kopplat till lärande, med särskilt fokus på att utveckla arbetssätt där teknik, pedagogik och tillgänglighet möts.

I uppdraget ingår att bidra till verksamhetsområdets och myndighetens hela verksamhet, men också att belysa frågor som rör din enhet. Arbetet kan innebära resor. Du ser till att verksamheten drivs i linje med myndighetens värderingar, förväntningar och krav och att arbetet alltid tar hänsyn till vetenskaplig grund och beprövad erfarenhet. Du tar en tydlig arbetsgivarroll och arbetar självständigt utifrån myndighetens uppdrag. I ditt uppdrag bidrar du till utvecklingen av hela myndighetens samlade specialpedagogiska stöd. Du rapporterar till avdelningschefen och ingår i avdelningens ledningsgrupp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har:
• Akademisk examen med inriktning mot pedagogik, lärande i digitala miljöer eller annan relevant högskoleutbildning.
• Minst 5 års chefserfarenhet från offentlig sektor med personal-, arbetsmiljö-, verksamhets- och ekonomiansvar.
• Minst 2 års dokumenterad erfarenhet av att leda digital transformation, särskilt kopplat till publika webbplattformar med tillhörande redaktioner och förvaltningsorganisation (lärplattformar eller kompetenssystem LMS tex. Eurekos).
• Erfarenhet av att leda avdelningsövergripande och långsiktiga utvecklingsprojekt.
• Genomförd chef- och ledarskapsutbildning.
• Erfarenhet av att taktiskt planera och förvalta ett utbud av tjänster eller produkter.
Meriterande är om du har:
• Erfarenhet av förändringsledning och organisationsutveckling.
• Erfarenhet av att leda på distans samt vana vid digitala arbetssätt och möten.
• Erfarenhet av att vara tjänsteägare eller delprocessägare.
• Erfarenhet av pedagogiska konsekvenser för elever med funktionsnedsättning.
• Erfarenhet från att ha arbetat inom en statlig verksamhet.
• Erfarenhet av arbete med specialpedagogiska frågor.
• Goda kunskaper om det svenska utbildningssystemet, dess styrning och förutsättningar för en tillgänglig utbildning.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en trygg, pragmatisk och anpassningsbar ledare med god självkännedom. Du har en hög samarbetsförmåga, är kommunikativ och strukturerad, och har förmåga att prioritera i komplexa sammanhang.
Du trivs i en utvecklingsorienterad verksamhet och har förmågan att hålla i och hålla ut. Du inspirerar till lärande och innovation och har förmåga att omsätta visioner till konkret. Genom att involvera och utveckla dina medarbetare skapar du engagemang, delaktighet och en kultur av gemensamt lärande.

ÖVRIGT
Provanställning på 6 månader tillämpas.
Utdrag från belastningsregistret ska visas upp inför anställning.
I händelse av samhällskris kan du komma att arbetsledas mellan myndighetens verksamhetsområden utifrån din placeringsort.
I den här rekryteringen samarbetar vi med Jefferson Wells.

Ansök nu

Enhetschef till enheten för stöd och planering i Centrum

Läs mer Maj 8
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara med och staka ut vägen för en framtidsbranch? Hos oss får du möjlighet att leda ett flexibelt team med kompetenta medarbetare som varje dag skapar förutsättningar för en god hemtjänst.

Vi söker en enhetschef till Enheten för stöd och planering i Hemtjänsten Centrum 1. Området Centrum 1 täcker de centrala delarna av Göteborg samt Örgryte och Härlanda. Enheten för stöd och planering samlar hemtjänstens lokala stödfunktioner; administratörer med inriktning planering hemtjänst, omsorgshandledare, lokala verksamhetsstöd samt närstöd. Medarbetarna har sina arbetsplatser på någon av våra fyra hemtjänstcentraler och uppdraget som chef kräver samverkan med kollegor, samverkanspartners och medarbetare med geografisk spridning.

Vi söker dig som har ett genuint intresse för äldreomsorg och ledarskap. Trivs i en dynamisk miljö där du får vara med och påverka samt är trygg i att leda andra och har förmåga att skapa engagemang och delaktighet.

Som enhetschef blir du är en del av vår ledningsgrupp som dagligen arbetar med att utveckla äldreomsorgen och framförallt hemtjänsten. Ditt ansvar blir att leda personal, utveckla och följa upp verksamheten inom ramen för kvalitet, personalförsörjning, arbetsmiljö, rehabilitering och budget. Du bidrar till utveckling genom att ta egna initiativ och sprida din kunskap.

På vår arbetsplats finns närvarande och engagerade kollegor samt en chef som värdesätter samarbete, engagemang och nytänkande och som uppmuntrar dig att växa i din roll. För att stötta och utveckla dig i ditt ledarskap erbjuder Göteborgs Stad olika introduktionsmoduler och kompetensutvecklingsprogram som är riktade till dig som chef.

KVALIFIKATIONER
Krav
• Vi söker dig som har en högskoleutbildning med minst 120 högskolepoäng inom vård och omsorg, socialt arbete eller beteendevetenskap. Alternativt kan du ha en annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• Chefserfarenhet.
• Tidigare erfarenhet av budgetansvar och besitta goda kunskaper inom ekonomi och arbetsrättsliga lagar.

Meriterande
• Tidigare arbetslivserfarenhet inom välfärdssektorn.

Personliga egenskaper
Du som enhetschef ser möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du motiverar och beskriver pedagogiskt förändringar samt hanterar kritik mot förändring på ett konstruktivt sätt. I rollen driver du långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå. Vi tror även att du motiveras av tydligt definierade mål och har förmåga att omvandla dessa till en konkret handling. Med fokus på målet kan du omprioritera arbetet vid ändrade förutsättningar.

Tjänsten kräver att du kan överblicka ditt eget ansvarsområde samt sätta den egna verksamhetens betydelse i ett större sammanhang. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor för att skapa mervärde. Du är även en tydlig och god kommunikatör som får gehör för tankar och idéer samt kan påverka beslut i en viss riktning. Du som person är bekväm i sociala kontaktytor, såväl informella som formella. Du står för fattade beslut och kan förmedla obekväma budskap när det behövs.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheteroch kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia AB (Publ.)

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia AB (Publ.) .

Ekonomiassistent till kund i Göteborg

Ekonomiassistent
Läs mer Mar 31
Vi söker nu för kunds räkning en ekonomiassistent till ett uppdrag på ett år med start omgående.
Om uppdraget
Nu söker vi en ekonomiassistent i Göteborg som kan starta omgående. Detta är ett konsultuppdrag via oss på Bemannia som pågår för en period om 1 år. Du kommer sitta centralt i Göteborg och arbeta under kontorstider.
Dina arbetsuppgifter
Hantera företagets löpande redovisning och bokföring samt upprätta löpande bokföring såsom kassabokföring och leverantörsreskontra
Utföra löpande ekonomiarbete enligt fastlagda rutiner exempelvis ankomstregistrering och definitivbokning av leverantörsfakturor, avstämning av leverantörsbetalningar, registrera och kontrollera in– och utbetalningar.
Administrera bankkonton och säkerställa löpande förteckning av dessa
Delta i bokslutsrelaterade uppgifter samt revisionsfrågor
Säkerställa att lagar, policy och regelverk som styr koncernen efterlevs
Driva samt vara en del ekonomifunktionens förändringsarbete och arbeta för ständiga förbättringar
Delta i allmänt förekommande arbetsuppgifter inom verksamheten

Dina kvalifikationer
Gymnasieutbildning med inriktning ekonomi
Grundläggande kunskaper om redovisning och bokföring
Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem

För att lyckas i uppdraget ser vi att du som person är analytisk och ansvarstagande
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 7 april
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna.Perjons@Bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070 884 96 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vi söker en Controller till kund i Göteborg!

Controller
Läs mer Jan 20
Är du en självständig Controller som vill ta dig an ett spännande uppdrag inom bostadsbranschen kan denna tjänst vara något för dig. Välkommen med din ansökan nedan!
Om uppdraget
Vår kund i Göteborg är i behov av en controller på heltid 100% till deras avdelningcontrollerenhet.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som controller kommer man främst att arbeta medbudget, prognos och uppföljning övergripande men främst vara ett stöd till verksamhetschefer inom förvaltningen i deras ekonomiska ansvar. Controllern ska ta fram, planera och följa upp arbetet med utfall, budget och prognos och stödja verksamhetscheferna i deras analyser och uppföljning. Vidare arbetar du med följande:
Arbeta med kvalitetssäkring och uppföljning av data, rapportering, kommunikation, utbildning och presentation av ekonomisk information/arbetssätt samt framtagande av anvisningar och rutinbeskrivningar
I uppdraget ingår också att hålla ihop arbetet budget-och uppföljningssystem Hypergene (ett verktyg som är koncerngemensamt). Controllern rapporterar till ekonomichef.

Dina kvalifikationer
Ekonomiutbildning från högskola, universitet med inriktning ekonomistyrning eller en erfarenhet som vi bedömer motsvarar detta.
Flera års erfarenhet av att arbeta med utfall, budget och prognos både centralt och med löpande månadsuppföljning med chefer i en större organisation
Erfarenhet avsystem för budget-och uppföljning och då helst Hypergene
Tidigare arbetat i ett ekonomisystem i en större organisation
Kunna arbeta självständigt och ha ett lösningsfokuserat förhållningssätt samt god kommunikativ förmåga både muntligt och i skrift
Eftersom arbetet innebär att förhålla sig till många deadlines som kräver samverkan med andra så förutsätter det att controllern arbetar proaktivt, systematiskt, strukturerat, har en effektiv prioritering och förmågan att leda andra framåt i arbetet

För att lyckas i rollen som controller ser vi att man har en djupförståelse för ekonomistyrning och analyser men också teknisk förståelse för datamängder och system och hur det driver analyser
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 24 januari.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare,Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 194 50 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Vi söker en redovisningsekonom till kund i Göteborg!

Redovisningsekonom
Läs mer Dec 23
Är du en självständig redovisningsekonom som vill ta dig an ett spännande uppdrag inom bostadsbranschen kan denna tjänst vara något för dig. Välkommen med din ansökan nedan!
Om uppdraget
Vi söker nu en erfaren redovisningsekonom till en kund i Göteborg. Kunden är verksam inom offentlig sektor och i behov av förstärkning under perioden från och med 20 januari 2025 till och med 30 maj 2025, med möjlighet till förlängning. Uppdragets tjänstgöringsgrad är 100%.
Detta är ett konsultuppdrag via Bemannia med placering hos kund.
Dina arbetsuppgifter
Som redovisningsekonom hos kunden arbetar du löpande med anläggningsregisteroch balanskonton för byggnader, mark, inventarier och pågående arbete m.m. samt göra månadsvisa bokslutsbokningar och avstämningar. Vidare arbetar du med följande:
Projektredovisning där du lägger upp nya projekt, löpande stämmer av redovisningens kvalitét samt tar emot underlag för avslutade projekt inför aktivering och har en dialog med projektledare
Utvärdera och kvalitetsgranska befintligt arbetssätt och uppsättning med förslag på förbättringar
Dokumentera rutiner i arbetet och skapa anvisningar för organisationen

Dina kvalifikationer
Högskole- eller universitetsutbildning inom ekonomi, med inriktning redovisning eller erfarenhet som bedöms likvärdig
Erfarenhet av att arbeta i ett anläggningsregister i en större organisation som innehar fastigheter, har löpande investerings-och underhållsprojekt och tillämpar K3 regelverket
Erfarenhet av att löpande arbeta med och stämma av tillhörandebalanskonton och utreda eventuella avvikelser
Erfarenhet av arbete i Agresso elleri annat större ekonomisystem
Kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kommunicerar obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 10 januari 2025.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jaqueline Shafig, jaqueline.shafig@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 175 50 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Göteborgs Stad

Redovisningsekonom
Läs mer Maj 16
Vi söker nu för kunds räkning en redovisningsansvarig till ett uppdrag på 100% med start 2025-08-01 tom 2026-02-28.
Om uppdraget
Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia med start i 1 augusti 2025 tom slutet av februari 2026. Du kommer att vara placerad på enhetens kontor i Göteborg.
Uppdraget innebär att driva och utveckla arbetet inom ekonomienheten och syftar till att  säkerställa hög kvalitet. Som redovisningsansvarig är du enhetschefens främsta stöd i redovisningsfrågor.
Uppdraget tillhör den ekonomiska funktionen inom förvaltningen och har ett särskilt fokus på redovisning, bokslutsarbete och intern kontroll.
Dina arbetsuppgifter
Rollen kräver både specialistkompetens inom redovisning samt förmåga att leda och samordna redovisningsarbetet inom ekonomienheten och gentemot andra förvaltningar samt externa aktörer.
Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
Övergripande ansvar för redovisningen samt genomlysning och utveckling av enhetens redovisningsprocesser inom förvaltningen.
Ta fram förbättringsförslag, kvalitetssäkra rutiner och säkerställa att arbetet bedrivs i enlighet med gällande lagstiftning.
Hantera löpande bokföring, avstämningar, bokslut och samt medverkan i revisionsarbetet.
Att driva utvecklingsarbete genom att identifiera förbättringsområden, utifrån det politiska uppdraget om att minska administration och initiera nya arbetssätt för att stärka kvalitet och effektivitet.



Dina kvalifikationer
Högskole-/universitetsexamen med inriktning mot ekonomi eller redovisning.
Minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete eller motsvarande roll som redovisningsansvarig eller samordnare.
Erfarenhet av arbete i medelstor organisation.
Goda It-kunskaper, särskilt i Excel.



Meriterande 
Erfarenhet av ekonomisystem såsom Agresso, Nekksus Hypergene och Uni4.
Tidigare arbete inom offentlig sektor.
Erfarenhet av att arbeta med förbättringsarbete och processutveckling.



Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/5.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Anna Radhe, anna.radhe@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 0708934700
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2022 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Supporttekniker till kund i Göteborg

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Maj 5
Söker du en spännande och utmanande karriär inom 1st line/2nd line-support på en arbetsplats som gör skillnad på riktigt? Då har du kommit rätt!
Om uppdraget
Vår kund, som arbetar på uppdrag av regeringen för att lösa miljöproblem och skapa en hållbar förvaltning av hav, sjöar och vattendrag, söker nu en supporttekniker till ett tidsbegränsat uppdrag som sträcker sig under 6 månader med möjlighet till förlängning i 6 månader. Uppdraget påbörjas omgående och är på heltid 100%. Arbetstiderna är förlagda till vardagar mellan klockan 08:00-16.30. I denna tjänst är du anställd på Bemannia som konsult, och arbetar hos vår kund i Göteborg.
Dina arbetsuppgifter
 Arbetet innebär 1st line/2nd line-support med ansvar för användarstöd rörande hantering av windows-datorer, mobiltelefoner (iOS), skrivare och videokonferenssystem. Arbetsuppgifter med installation, konfigurering, felsökning och uppdatering samt användar- och systemadministration ingår. Man arbetar även med tekniskt stöd för visningar i konferensutrymmen av exempelvis dator, projektor, videokamera och ljudanläggning. I arbetsuppgifterna ingår även administration, distribution av klienthårdvara, kringutrustning för datorer, mobiltelefoner och telefonabonnemang. Utöver detta kommer du även att arbeta med: 
Livscykelhantering av bärbara datorer och telefoner. I detta ingår att planera byten, genomföra bokning med användare och utföra specialinstallationer.
Interna webbsidor om IT-support samt interna felsökningsrutiner och supportdokument tillsammans med två andra medarbetare

Dina kvalifikationer
Minst fem (5) års arbetslivserfarenhet inom aktuell yrkeskategori (Helpdesktekniker/IT-tekniker), har deltagit i eller utfört ett flertal liknande uppdrag
Flytande svenska i tal och skrift, då all dokumentation och dialog sker på svenska
Goda kunskaper i kontorsstödsprogram, med god kunskap avses att obehindrat kunna tillgodogöra sig information och kommunicera inom detta uppdrag med samtliga kontaktytor
Minst två års erfarenhet av Windows 10/Windows 11 och kontohantering i Active Directory
Utfört minst ett uppdrag på minst 9 månader sammanhängande som supporttekniker/IT-tekniker hos en och samma kund

Meriterande 
God erfarenhet av ärendehanteringssystemet Jira (Atlassian) (minst 1 uppdrag) 
2 års erfarenhet av servicedesk managmenet,

För att lyckas i rollen ser vi att du serviceorienterad, ansvarstagande och flexibel. Du har ordningssinne samt ett strukturerat och effektivt arbetssätt. Du är även bra på att följa instruktioner och rutiner. För att passa i tjänsten ska du trivas med att hjälpa medarbetare på ett pedagogiskt sätt. Du skall kunna arbeta självständigt inom ditt område samtidigt som du trivs med att arbeta i ett team. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult hos Bemannia får du:
En nära kontakt med din konsultchef Möjlighet till fler spännande uppdrag Erfarenhet på lärorika arbetsplatser där din kompetens gör skillnad Trygga anställningsvillkor
Läs mer om hur det är att vara konsult hos oss här: Att jobba som konsult via Bemannia
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 15 maj.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Sanna Perjons, Sanna,Perjons@Bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på 070-884 96 00
 Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu