Göteborg: Purchase Process Controller

Hitta ansökningsinfo om jobbet Purchase Process Controller i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-10-02 // Varaktighet: Heltid

Om tjänsten

Vi söker nu en strukturerad och lösningsorienterad Purchase Process Controller med ett starkt systemintresse och förståelse för inköpsprocesser. Detta är ett konsultuppdrag med möjlighet till förlängning. Bolaget har ett stort projekt när det gäller ett systembyte och där behövs du för att täcka upp för tillhörande arbetsuppgifter kopplat till det och agera support gentemot organisationen. Rollen passar dig som vill kombinera förståelse för inköp med affärssystem och processutveckling i en global kontext.

Du kommer att arbeta i ett team som ansvarar för utvecklingen och driften av inköpsrelaterade processer, med särskilt fokus på inköp kopplat till IT. Du bör inte ha några problem att jobba administrativt och operativt med att stötta organisationen i tillkommande frågor kopplat till systemen. Som Purchase Process Controller fungerar du som en brygga mellan användare, supportteam och inköpsorganisationen. Din roll blir att stödja användare, följa upp systemärenden och säkerställa att inköpsflödet fungerar i det nya systemet.

Sammanfattningsvis innebär ditt arbete att:

Stötta verksamheten i frågor kopplade till inköpssystem
Felsöka inköpsrelaterade ärenden
Skapa, följa upp och koordinera tickets
Fungera som brygga mellan support, inköpare och affärsanvändare
Underhålla och uppdatera masterdata
Delta i utveckling och förbättring av inköpsprocesserna i det nya systemet
Avlasta senior superuser i projektet

Vi söker dig som
Har en eftergymnasial utbildning inom ekonomi, IT eller liknande område
Har tidigare erfarenhet från inköpsnära roller, till exempel som inköpscontroller, projektledare eller processnära ekonomiroller, gärna IT-inköp
Har god förståelse för inköpssystem och processer med ett starkt systemintresse
Är van att arbeta med masterdata, struktur och felsökning i affärssystem
Kommunicerar obehindrat på engelska i både tal och skrift



Det är meriterande om du:
Tidigare har arbetat i SAP tidigare, särskilt SAP Ariba
Har erfarenhet från projekt kopplat till systembyte eller processimplementation
Har arbetat inom en global koncern och är van vid komplexa organisationer


Vi söker dig som är strukturerad, självgående och trivs med att ta ansvar i en komplex och föränderlig miljö. Du är kommunikativ och samarbetar lätt med olika intressenter, samtidigt som du är nyfiken, lösningsorienterad och har ett starkt intresse för hur system och processer hänger ihop. Du motiveras av digitalisering och processutveckling, och ser rollen som en möjlighet att utvecklas framåt.

Om anställningen
Detta är ett konsultuppdrag på initialt 6 månader med möjlighet till förlängning. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.

Omfattning: Heltid
Start: Så snart som möjligt, enligt överenskommelse
Placering: Göteborg
Lön: Månadslön

Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Systemförvaltare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Systemförvaltare.

Teknisk systemförvaltare Ledningsstödsystem Sjö

Läs mer Okt 6
Framtidens utmaningar och hot ställer nya krav på oss, vilket gör att Försvarsmakten är under omvandling och tillväxt. Vill du vara en av oss som jobbar för ett starkare försvar av Sverige? Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande jobb inom ett område som är i ständig tillväxt. Här får du möjlighet att växa, utvecklas och bidra till en trygg och modern statlig verksamhet.

Vi erbjuder dig
Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt och vi erbjuder många karriärmöjligheter. Något av det vi erbjuder:


• utbildningar, certifieringar och seminarier utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• träning på arbetstid 3 h/v för att främja hälsa och balans. Du kan även få träningskläder och ersättning för skor och vissa startavgifter
• flexibel arbetstid
• 35 semesterdagar per år för dig som är över 40 år. 31 semesterdagar från det år du fyller 30 år
• möjlighet att göra läkarbesök på arbetstid samt viss ersättning för läkemedel och besök
• extra föräldralön vid föräldraledighet och VAB samt extra sjuklön och möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Om enheten
FMTIS har ett samlat ansvar för drift, underhåll och förvaltning av Försvarsmaktens tekniska ledningsstödsystem. Systemen stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Inom området ledningsstödsystem Sjö, hanterar FMTIS idag ett flertal materielsystem bestående både av äldre befintliga system och nya kommande system under införande i Försvarsmakten, vilket innebär ett ökat behov av samordning mellan förband och myndigheter. Målet är att systemen ska vara systemvärdigt, dvs leverera samma effekt, från dag ett tills det avvecklas. Denna tjänst tillhör Vidmakthållandeavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du måste ha en teknisk förståelse och en grundläggande teknisk kompetens för att få specialister med djup teknisk kunskap att använda sina kunskaper i rätt riktning.  Du är sammanhållande för den övergripande planeringen, inriktningen och  uppföljningen av förvaltning av ledningstödsystem sjö (LSS). Förvaltningen innebär att du är med och kravställer produkten innan den levereras, därefter ansvarar du för att det finns resurser som kan stödja användare i deras bruk av materielen både på lång och


• vara med i uppdragsdialogen och samverka direkt mot vår uppdragsgivare avseende ekonomi och målsättningar
• följa den tekniska utvecklingen inom området och stödja arbetet kring uppdateringar för att systemen ska hålla tillräckligt hög säkerhet
• stödja pågående utvecklingsprojekt av nya ledningsstödsystem och produkter, samtidigt som du förvaltar befintliga system och produkter i den marina miljön
• agera som tekniskt stöd och kravställare mot driftorganisationen
• vara kontaktyta mellan olika aktörer inom totalförsvaret
• leda och delta i möten med TVK Ledsyst, Försvarets Materielverk FMV, representanter från industrin m.fl.
• remissgranska dokumentation, t ex underhållsdokument
• rapportera behov av förändringar till ansvarig tekniksystemledare och materielområdesansvarig
• upprätta och uppdatera förvaltnings- och systemvärdighetsplaner.

Som systemingenjör inom ledningsstödsystem LSS Sjö kommer du att arbeta i miljöer som erbjuder möjlighet till nära samarbete och erfarenhetsutbyte med övriga kollegor och myndigheter varvid hög social förmåga och flexibilitet krävs. Försvarsmakten är i stark tillväxt och arbetsuppgifterna kan komma utvecklas över tid.

KRAV
Kvalifikationer


• Teknisk högskoleutbildning eller motsvarande utbildning/ arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av Marina ledningssystem och dess infrastruktur (exempelvis Triton)
• B-körkort

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är nyfiken, engagerad och serviceinriktad, besitter en god social kompetens och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att leda och engagera och har en stor personlig drivkraft. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Du besitter en god administrativ förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


MERITERANDE


• Erfarenhet av praktisk ledning som ex. gruppledare eller motsvarande
• Erfarenhet av projektledning
• Språkkunskaper i teknisk engelska
• Erfarenhet av förvaltning av tekniska system


Övrigt
Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.
Arbetsort: Göteborg
Tjänsten medför resor både över dagen och också längre perioder.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.
I Försvarsmakten benämns tjänsten Systemingenjör.

Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen
Kontakta Jamila Khan Fredriksson

Information om Fackliga företrädare
SACO Agneta Landqvist
OFR/S Martin Sparr
SEKO Matz Felix
OFR/O Heikki Videll

Samtliga nås via växeln: 019-39 35 00, (Växel)

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-10-31. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har närmare 2000 medarbetare på mer än 32 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Teknisk systemförvaltare Ledningsstödsystem Sjö

Läs mer Okt 3
Framtidens utmaningar och hot ställer nya krav på oss, vilket gör att Försvarsmakten är under omvandling och tillväxt. Vill du vara en av oss som jobbar för ett starkare försvar av Sverige? Vi erbjuder dig ett spännande och omväxlande jobb inom ett område som är i ständig tillväxt. Här får du möjlighet att växa, utvecklas och bidra till en trygg och modern statlig verksamhet.

Vi erbjuder dig
Hos oss är en bra balans mellan arbete och privatliv viktigt och vi erbjuder många karriärmöjligheter. Något av det vi erbjuder:


• utbildningar, certifieringar och seminarier utifrån verksamhetens behov och dina karriärsmål
• träning på arbetstid 3 h/v för att främja hälsa och balans. Du kan även få träningskläder och ersättning för skor och vissa startavgifter
• flexibel arbetstid
• 35 semesterdagar per år för dig som är över 40 år. 31 semesterdagar från det år du fyller 30 år
• möjlighet att göra läkarbesök på arbetstid samt viss ersättning för läkemedel och besök
• extra föräldralön vid föräldraledighet och VAB samt extra sjuklön och möjlighet att växla semesterdagar mot extra pensionsavsättning.

Om enheten
FMTIS har ett samlat ansvar för drift, underhåll och förvaltning av Försvarsmaktens tekniska ledningsstödsystem. Systemen stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Inom området ledningsstödsystem Sjö, hanterar FMTIS idag ett flertal materielsystem bestående både av äldre befintliga system och nya kommande system under införande i Försvarsmakten, vilket innebär ett ökat behov av samordning mellan förband och myndigheter. Målet är att systemen ska vara systemvärdigt, dvs leverera samma effekt, från dag ett tills det avvecklas. Denna tjänst tillhör Vidmakthållandeavdelningen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Du måste ha en teknisk förståelse och en grundläggande teknisk kompetens för att få specialister med djup teknisk kunskap att använda sina kunskaper i rätt riktning.  Du är sammanhållande för den övergripande planeringen, inriktningen och  uppföljningen av förvaltning av ledningstödsystem sjö (LSS). Förvaltningen innebär att du är med och kravställer produkten innan den levereras, därefter ansvarar du för att det finns resurser som kan stödja användare i deras bruk av materielen både på lång och


• vara med i uppdragsdialogen och samverka direkt mot vår uppdragsgivare avseende ekonomi och målsättningar
• följa den tekniska utvecklingen inom området och stödja arbetet kring uppdateringar för att systemen ska hålla tillräckligt hög säkerhet
• stödja pågående utvecklingsprojekt av nya ledningsstödsystem och produkter, samtidigt som du förvaltar befintliga system och produkter i den marina miljön
• agera som tekniskt stöd och kravställare mot driftorganisationen
• vara kontaktyta mellan olika aktörer inom totalförsvaret
• leda och delta i möten med TVK Ledsyst, Försvarets Materielverk FMV, representanter från industrin m.fl.
• remissgranska dokumentation, t ex underhållsdokument
• rapportera behov av förändringar till ansvarig tekniksystemledare och materielområdesansvarig
• upprätta och uppdatera förvaltnings- och systemvärdighetsplaner.

Som systemingenjör inom ledningsstödsystem LSS Sjö kommer du att arbeta i miljöer som erbjuder möjlighet till nära samarbete och erfarenhetsutbyte med övriga kollegor och myndigheter varvid hög social förmåga och flexibilitet krävs. Försvarsmakten är i stark tillväxt och arbetsuppgifterna kan komma utvecklas över tid.

KRAV
Kvalifikationer


• Teknisk högskoleutbildning eller motsvarande utbildning/ arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
• Erfarenhet av Marina ledningssystem och dess infrastruktur (exempelvis Triton)
• B-körkort

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är nyfiken, engagerad och serviceinriktad, besitter en god social kompetens och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Du är van att leda och engagera och har en stor personlig drivkraft. Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ och eget ansvar. Du besitter en god administrativ förmåga. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.


MERITERANDE


• Erfarenhet av praktisk ledning som ex. gruppledare eller motsvarande
• Erfarenhet av projektledning
• Språkkunskaper i teknisk engelska
• Erfarenhet av förvaltning av tekniska system


Övrigt
Anställningsform: Civil tillsvidareanställning. Försvarsmakten tillämpar sex månaders provanställning för dig som inte är anställd i myndigheten.
Sysselsättningsgrad: Heltid.
Lön: Individuell lönesättning tillämpas. Ange löneanspråk i ansökan.
Arbetsort: Göteborg
Tjänsten medför resor både över dagen och också längre perioder.
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse.
I Försvarsmakten benämns tjänsten Systemingenjör.

Upplysningar om befattningen och rekryteringsprocessen
Kontakta Jamila Khan Fredriksson

Information om Fackliga företrädare
SACO Agneta Landqvist
OFR/S Martin Sparr
SEKO Matz Felix
OFR/O Heikki Videll

Samtliga nås via växeln: 019-39 35 00, (Växel)

Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 2025-10-31. Din ansökan ska innehålla CV och ansökningsbrev där du motiverar varför du är lämpad för denna befattning samt svar på angivna urvalsfrågor.

Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Försvarsmaktens webbplats.
--------------------------------------------------------
Information om Försvarsmakten och det rekryterande förbandet:

Försvarsmaktens telekommunikations- och informationssystemförband, FMTIS, säkerställer Försvarsmaktens förmåga att kommunicera och leda - dygnet runt, året om.

Förbandet har ett samlat ansvar för Försvarsmaktens tekniska ledningssystem som stödjer militära insatser till sjöss, på land och i luften – i Sverige och utomlands. Förbandet har närmare 2000 medarbetare på mer än 32 orter runt om i landet. Läs mer på https://jobb.forsvarsmakten.se/fmtis

En anställning hos oss innebär placering i säkerhetsklass. Vanligtvis krävs svenskt medborgarskap. Säkerhetsprövning med registerkontroll kommer att genomföras före anställning enligt 3 kap i säkerhetsskyddslagen.
Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras samt att tjänstgöra utomlands. Innebörden av detta varierar beroende på typ av befattning.

Till ansökan om anställning ska CV och personligt brev bifogas. Om du går vidare i anställningsprocessen ska alltid vidimerade kopior av betyg och intyg uppvisas.

Samtal från externa rekryteringsföretag och säljare undanbedes.

Ansök nu

Systemförvaltare Informationssäkerhet

Läs mer Sep 29
Intraservice levererar tjänster och digital infrastruktur som hjälper medarbetare och chefer i Göteborgs Stad att arbeta smart och effektivt. På så vis gör vi det enklare att arbeta i staden och skapar förutsättningar för en god service till göteborgarna. Vi har en central roll i stadens digitalisering och automatisering och våra kunder är Göteborgs alla förvaltningar och bolag.
Vi är drygt 700 medarbetare som arbetar i centrala Göteborg. Hoppas du vill bli en av oss!
Mer information: http://www.goteborg.se/intraservice

ARBETSUPPGIFTER
Vi är Göteborg! Nu behöver vi dig som vill arbeta för att stadens medarbetare och chefer ska få ut mesta möjliga nytta av vårt systemstöd för dokumentation av personuppgiftsbehandlingar och informationsäkerhet.

Inom enheten verksamhetsstyrning, process och automation, levererar vi lednings- och styrningstjänster till Göteborgs Stads förvaltningar och bolag. På enheten arbetar systemförvaltare och verksamhetsutvecklare. Som systemförvaltare hos oss får du en central roll inom en så kallad bastjänst. Rent praktiskt innebär det att arbeta med systemförvaltning och konfiguration av systemstödet iFACTS. Kundorientering och kundfokus kommer vara en central del av din vardag, där du bland annat kommer att ge lokala kontaktpersoner stöd i frågor kring det nya systemet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter som systemförvaltare kommer att vara:
• administrera användare och formulär
• ha kontakt med leverantören angående supportärenden, uppgraderingar och utvecklingsfrågor
• underhålla och se till att systemet stödjer aktuella processer och tjänster
• leda/genomföra acceptanstester avseende nya versioner
• analysera incidenter/supportärenden både internt och externt och föreslå förbättringar
• kommunicera kring förändringar och ny funktionalitet i systemet
• medverka i användarforum, intressegrupperingar och utvecklingsprojekt
• hantera driftsfrågor i samarbete med driftsorganisationen på Intraservice.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är en erfaren systemförvaltare och som har en akademisk examen som systemvetare eller annan högskoleutbildning som vi bedömer likvärdig. Du har god förståelse för vad det innebär att arbeta i offentlig sektor och kunskap om de regelverk som styr, exempelvis GDPR.

Har du erfarenhet av arbete inom service och support ser vi det som meriterande. Likaså
tidigare arbete eller erfarenhet inom informationssäkerhet, GDPR eller riskanalysarbete.

För att lyckas i rollen behöver du ta vara ansvarstagande och bidra till både dina egna och de gemensamma arbetsuppgifterna för verksamhetens bästa och med ett starkt kundfokus. Du har en vilja och förmåga att hjälpa andra, arbetar lösningsorienterat och bidrar till ett respektfullt och öppet arbetsklimat. Vidare är du strukturerad och metodisk, och kan balansera olika krav även under tidspress och ser till att slutföra arbetet samt följa upp resultat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

Tiden använder du effektivt genom att arbeta systematiskt, organiserat och metodiskt.

ÖVRIGT
Som medarbetare på Intraservice delar du självklart Göteborgs Stads förhållningssätt: vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt. Det betyder att vi vet vad som är ett bra resultat för verksamheten och bidrar till det resultatet med ett professionellt bemötande gentemot de vi är till för. Vi är engagerade, initiativtagande och tar ansvar för egna och gemensamma arbetsuppgifter. Vi tar hänsyn till andras synpunkter, delar med oss av våra kunskaper samt bidrar till verksamhetens utveckling och effektivisering.

På Intraservice arbetar du i en kunskapsorganisation som ständigt utvecklas. Hos oss finns en hög grad av komplexitet och bredd samt många spännande uppdrag och roller. Mycket av det vi gör handlar om stora volymer och får därmed en betydande av påverkan på stadens verksamheter.

Hos oss arbetar vi både verksamhetsbaserat och tillitsbaserat. Vi erbjuder flexibel arbetstid och eftersträvar balans mellan arbete och privatliv. Detta innebär en viss frihet, men ställer också krav på ansvarstagande hos varje medarbetare. Vi jobbar aktivt med hållbarhet och har ett systematiskt miljöarbete sedan flera år tillbaka. Vi erbjuder flera friskvårdsförmåner, men även exempelvis semesterväxling och andra förmåner. Vår strävan är att både idag och i framtiden vara en attraktiv arbetsgivare!

Vissa tjänster på Intraservice kan komma att innefattas av krigsplacering med allmän tjänsteplikt vid höjd beredskap eller krig.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Bostadsbolaget söker en systemförvaltare

Läs mer Sep 26
Bostadsbolaget har cirka 25 000 hyresrätter fördelade över Göteborgs alla stadsdelar. Det gör oss till en av Göteborgs största hyresvärdar och en viktig del av samhälls- och stadsutvecklingen.

Vi är cirka 400 personer som jobbar på Bostadsbolaget. De flesta arbetar ute i våra bostadsområden närmast våra hyresgäster, medan andra jobbar centralt i någon av våra stödfunktioner. Hos oss finns fler än 20 olika yrken representerade, men oavsett yrkesroll arbetar vi alla mot samma mål - att skapa goda och trygga boendemiljöer tillsammans med runt 50 000 hyresgäster och våra andra samarbetspartners.

Vår verksamhet präglas av hållbarhet, socialt ansvarstagande och ett stort kundfokus. Vi arbetar aktivt med våra värderingar och vill att våra medarbetare ska tycka det är roligt att gå till jobbet. Bostadsbolaget ingår i Framtidenkoncernen som är en del av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för en hållbar stad, öppen för världen.

ARBETSUPPGIFTER
Vill du skapa hållbara och digitala lösningar som gör skillnad? Bostadsbolaget söker en systemförvaltare!

Vi söker dig som har en god känsla för förändringsarbete och förstår att digital utveckling handlar lika mycket om människor som om teknik. Hos oss på Bostadsbolaget får du en nyckelroll i att driva utveckling framåt genom att lyssna in, analysera och omsätta verksamhetens behov till smarta, hållbara lösningar.

Din roll är där teknik möter verksamhet. Som systemförvaltare blir du en viktig del av vår IT- och digitaliseringsenhet. Du arbetar i ett litet och engagerat team som tillsammans ansvarar för systemens funktioner, förbättringar och användarupplevelser. I rollen som systemförvaltare ansvarar du för förvaltning och vidareutveckling av Lime och Avy, två centrala system för ärendehantering och kommunikation med våra hyresgäster. Du arbetar nära både användare och leverantörer, och din förmåga att förstå organisationens behov och möta den där den befinner sig är avgörande för att skapa framdrift.

I ditt dagliga arbete driver du åtgärder, följer upp drift och ser till att dokumentationen hålls aktuell. Du testar och godkänner nya versioner, hanterar incidenter och bidrar aktivt i planering och prioritering av förvaltningsaktiviteter. Du är lyhörd för verksamhetens behov och har förmågan att omsätta dessa till tekniska lösningar som gör skillnad.

Utöver det dagliga förvaltningsarbetet får du vara delaktig i flera av våra pågående utvecklingsinitiativ. Bland annat driver vi just nu projekt för ett nytt fastighetssystem, en integrationsplattform och digitala verktyg för besiktning och arbetsorderhantering. Ditt tekniska perspektiv blir avgörande för att förbättra våra systemlösningar och stödja verksamheten i sin digitala resa.






KVALIFIKATIONER
Vi ser att du har en eftergymnasial utbildning inom IT, informatik eller liknande, samt erfarenhet av systemförvaltning eller teknisk projektledning. Du har förmåga att omsätta behov till lösningar och skapa samsyn, och du är van att samarbeta med olika intressenter. Har du dessutom erfarenhet av Lime, Avy eller system inom fastighetsbranschen är det meriterande.

Du är nyfiken, kommunikativ och har en god förståelse för både teknik och människor. Du trivs med att ta ansvar, bygga relationer och skapa struktur i förändring. Vi tror att du är i början av din karriär, har några års erfarenhet och är redo att ta nästa steg.

Vad vi kan erbjuda
Bostadsbolaget erbjuder en arbetsmiljö som präglas av delaktighet, öppenhet och inflytande över den egna arbetssituationen. Vi ska ge våra medarbetare goda förutsättningar till ett hållbart arbetsliv genom att arbeta hälsofrämjande och skapa en god balans mellan arbete och fritid. För oss är det viktigt att du som medarbetare trivs, utvecklas och känner dig engagerad i de resultat som vi uppnår tillsammans.
Vi tycker det är viktigt med kompetensutveckling och satsar löpande på utbildning inom relevanta områden.

ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vår webb och rekryteringsportal. Du ansöker via länken i annonsen. Vi ser gärna att du kommer in med din ansökan så snart som möjligt då vi löpande kommer att göra urval och kalla till intervjuer.

Som ett steg i att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen gör vi en bakgrundskontroll på slutkandidat. Provanställning kan komma att tillämpas.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från OIO Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från OIO Väst AB .

Serviceinriktad ordersupport

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Nov 11
Vill du bli en del av ett växande företag där kundfokus, kvalitet och teamwork står i centrum? Vi söker nu en engagerad och noggrann medarbetare som är redo att kliva in direkt i ett spännande vikariat på nio månader.
Om rollenI rollen som ordersupport blir du den första kontakten för kunderna. Du hanterar inkommande samtal, registrerar serviceanmälningar, assisterar med beställningar och säkerställer att ärenden rapporteras korrekt inom organisationen. Din roll är central och varierad, vilket ser till att våra kunder känner sig uppmärksammade och får en service av hög kvalitet.
Du kommer arbeta tätt tillsammans med tekniker, säljare och andra kollegor inom serviceorganisationen. Ena dagen kan innebära att du följer upp en kundleverans, nästa att du koordinerar en serviceinsats eller hanterar ett ärende.
Du blir en del av ett engagerat team som värdesätter en inkluderande kultur, gemensamma mål och ett öppet klimat där idéer uppskattas och välkomnas.
Vi söker dig somTrivs med att kommunicera med människor och är problemlösningsinriktad.
Är strukturerad, serviceorienterad och noggrann.
Har lätt för att lära dig nya system och rutiner.
Tycker om att arbeta i ett högt tempo och ha många kontaktpunkter.

Tidigare erfarenhet från kundservice eller administration är meriterande. Men viktigast är din inställning; vi lär gärna upp rätt kandidat!

Om anställningenPlacering: Göteborg
Omfattning: Heltid
Start: Omgående
Lön: Fast månadslön
Detta är en direktrekrytering till vår kund. Vänligen skicka in din ansökan så snart som möjligt, då vi gör löpande urval och annonsen kan avslutas innan tjänsten är tillsatt.

Om OIOVår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Content Writer Opportunity in Gothenburg

Copywriter
Läs mer Nov 7
Are you a creative and versatile writer with a natural talent for crafting fluent, engaging content in English? We are seeking a new star to join a dynamic communication team in Gothenburg.
About the roleAs a Content Writer, you'll play a pivotal role in shaping communication strategies aimed at the European market. You’ll create engaging content, from blog articles and rebranding projects to technical pieces and marketing campaigns. Through your work, you’ll help drive the company’s strategic direction and strengthen its growing brand presence.
In this role, you will:
Create and rework blog posts and campaign content.
Contribute to rebranding projects by refining and reimagining existing content.
Participate in fast-paced, agile projects and manage multiple assignments at once.
Review and structure texts such as newsletters and reports.
Use AI tools to optimize your work and explore innovative writing solutions.


We’re looking for someone whoCan demonstrate previous experience as a copywriter or content writer.
Has native-level English proficiency, ideally as a native speaker from an English-speaking country.
Has a background from an agency or other fast-moving setting, with an agile approach to projects.
Feels confident and comfortable using AI tools in the creative process.
Holds a post-secondary degree in a relevant field.
Is communicative, open-minded, and easy to work with.

It's advantageous if you have experience working with technical products and understand how to effectively communicate complex information. You’re not afraid to take on complex projects and thrives in a creative, collaborative, and evolving environment.

About the employmentThis is a consulting assignment with employment through OIO for six months, with possibility of extension. The goal is for the position to transition into a permanent role, provided that both parties are satisfied with the collaboration.
Additional information
Scope: Full-time
Start date: January 2026
Location: Gothenburg
Contact person: Tove Jansson
Salary: Fixed monthly salary

Applications are reviewed on a rolling basis, so don’t wait too long to apply! The position may be filled before the application deadline once we move into the interview phase.

About OIO Our passion is to help you find the right role and workplace. At the same time, we are aware of the fact that you are picky and choose carefully before taking your next career step, we would do the same. That is why we are dedicated in making sure we get to know you and your ambitions during the recruitment process. We believe that people in the right place have a greater chance of reaching their full potential. Through fair, uncomplicated employment conditions and a present leadership, we strive to help you grow professionally. In this way, we aim to become an obvious career partner for you. We are as picky as you are.

Ansök nu

Masterdata Coordinator

Administrativ assistent
Läs mer Okt 31
Om tjänsten
Letar du efter en ny utmaning där du får kombinera din noggrannhet och serviceförmåga? Nu har du chansen att bli en del av ett framstående företag inom sin bransch som värdesätter kvalitet och innovation. Vi söker just nu en Masterdata Coordinator med inriktning mot produktinformation, en roll som erbjuder variation och ansvar. Här får du möjligheten att arbeta med administration och koordinering.
Som Masterdata Coordinator ansvarar du för att hantera och uppdatera masterdata kopplad till produktförändringar och lanseringar. Ditt fokus ligger på att säkerställa korrekt information i företagets ERP- och MDM-system, samt att stödja projekt noggrannhet och struktur.
Sammanfattningsvis innebär ditt arbete attKoordinera och administrera produktdata för nya och befintliga produkter.
Stödja projekt genom att uppdatera och validera produktinformation i ERP- och MDM-system.
Säkerställa att deadlines och projektmål uppfylls.
Granska och kvalitetssäkra data för produktmärkning och specifikationer som används i tillverkningsprocessen.
Vi söker dig somHar en relevant eftergymnasial utbildning alternativt motsvarande erfarenhet av masterdata administration.
Har erfarenhet av ERP-system, meriterande med Microsoft Dynamics 365 FO (Finance and Operations).
Kommunicerar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.
Har goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.

Det är starkt meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbete inom masterdata och administration, och gärna från produktionsnära roll. Har du arbetat med liknande administration i en producerande verksamhet är även det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper under rekryteringsprocessen. För att lyckas i rollen tror vi att du är en problemlösare med öga för detaljer. Du har en vana av att arbeta strukturerat och trivs med att ha ordning och reda. Som en naturlig del av ditt arbetssätt tar du dig an uppgifter med en god känsla för service och stark samarbetsförmåga.
Om anställningenDetta är ett konsultuppdrag via OIO på heltid för omgående start, uppdraget är inledningsvis på 6 månader med möjlighet till förlängning.
Placering: Göteborg
Start: Omgående, med viss hänsyn till uppsägningstid
Kontaktperson: Hanna Lundblad
Lön: Fast månadslön
Ansökan ska inkludera ett CV på engelska.
Ansök redan idag genom att klicka på länken nedan. Vi tillämpar löpande urval, vilket innebär att annonsen kan stängas innan sista ansökningsdag om tjänsten tillsätts.
Om OIO

Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Kundservicemedarbetare till Tullverket

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Okt 29
Till Tullverket söker vi nu en serviceinriktad och strukturerad kundservicemedarbetare till TullSvar – Tullverkets kundtjänst. Här får du möjligheten att bidra till en samhällsviktig verksamhet där korrekt information och god service gör skillnad för både privatpersoner och företag. Rollen passar dig som trivs med att arbeta i digitala kanaler, hantera varierade frågeställningar och ge tydlig vägledning i både tal och skrift.
Om rollenTullSvar är en central funktion inom Tullverket och ger råd, information och vägledning om tullfrågor, avgifter och regelverk kring in- och utförsel av varor. Som kundservicemedarbetare blir du en del av ett team som arbetar med inkommande ärenden via telefon och e-post, med målet att ge snabba, korrekta och serviceinriktade svar. Initialt kommer fokus ligga på frågor från privatpersoner, men du kommer även att bidra i utvecklingen av verksamheten och arbetssätt som möter framtidens behov. Inledningsvis kommer du att få utbildning i tullkunskap för att snabbt komma in i rollen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Besvara frågor och ge rådgivning via telefon och e-post
Förklara tull- och handelsregler på ett tydligt och pedagogiskt sätt
Registrera och följa upp ärenden i Tullverkets system
Samarbeta med kollegor och andra avdelningar för att säkerställa hög servicekvalitet
Vi söker dig somHar minst 3-årigt gymnasial utbildning
Har minst 2 års erfarenhet av kundnära arbete, exempelvis kundtjänst
Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Är van vid att arbeta i olika kund- och ärendehanteringssystem
Kan börja jobba 7 januari

Vi letar efter en person med stark servicekänsla, som är hjälpsam, noggrann och besitter en hög arbetsmoral. Du är en lagspelare som besitter god samarbets- och kommunikationsförmåga. Dessa egenskaper kommer vara av avgörande betydelse i denna roll då du kommer att vara i nära kontakt med kunder. Att kunna trivas i en kundnära roll och erbjuda en hög nivå av service är av yttersta vikt.
Det är meriterande om du tidigare har erfarenhet av tull- eller speditionsarbete eller arbetat rådgivande inom tull- och/eller handelregler.
Om anställningen Detta är ett långsiktigt konsultuppdrag med anställning hos OIO med start 7 januari.
Omfattning: Heltid
Start: 7 januari
Placering: Centrala Göteborg - Kruthusgatan 17
Lön: Fast månadslön 

Ansök genom att klicka på länken nedan. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängs ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Om OIOVår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Line Manager till WALLENIUS SOL

Linjeagent
Läs mer Okt 27
Om tjänsten
Nu söker vi en Line Manager till WALLENIUS SOL som är verksam inom sjöfart och logistik, med placering i Göteborg. Rollen passar dig som har sjöbakgrund, god förståelse för fartygsdrift och ett intresse för både operationell och ekonomisk styrning. Du kommer att få möjligheten att ta ett helhetsansvar för en eller flera av deras fartygslinje. Vi söker dig som är flexibel, kommunikativ, lösningsorienterad och har en naturlig förmåga att samarbeta med många olika parter, både internt och externt.

Rollen som Line Manager innebär att ta ansvar för såväl planering och resursoptimering som lönsamhet och kommunikation, med stort fokus på affärsresultat. Du har fullt PNL (Profit and Loss)-ansvar för din fartygslinje och fungerar som navet mellan planering, försäljning, fartygsoperationer och ekonomi. Du ansvarar för att säkerställa att linjen drivs effektivt, lönsamt och i linje med bolagets strategiska mål. Det är du som följer upp resultatet, planerar avgångar och analyserar utfallet, samtidigt som du hanterar komplexa frågor i samarbete med både interna team och externa partners.
I din vardag kommer du att kombinera både långsiktig planering och snabba operativa beslut, vilket ställer krav på både struktur, analytisk förmåga och ett prestigelöst arbetssätt. Du är ansvarig för din/dina linjer, men du förväntas att jobba nära ditt team med Line Service Coordinators, andra Line Managers och andra funktioner internt. Du rapporterar till Trade Line Manager och blir en del av ett växande team där samarbete, ansvarstagande och affärsmässighet står i centrum.

Sammanfattningsvis kommer du att:
Ha fullt PNL-ansvar för din fartygslinje
Planera och utveckla effektiva seglingsscheman
Lastplanering där du optimerar lastfördelningen på ett balanserat och effektivt sätt
Kontinuerligt hantera operativa utmaningar och linjeöverskridande frågor, i nära samarbete med försäljning, kundservice, fartygoperationer och terminaler
Följa upp och förbättra användningen av fartygskapacitet och resursfördelning
Övervaka och kontrollera driftkostnader och bränsleförbrukning, samt vidta lämpliga åtgärder
Delta i förbättringsprojekt
Följ upp och analysera kostnader och intäkter
Regelbunden rapportering till Trade Line Manager
Vi söker dig somHar en högskoleutbildning inom internationell logistik, speditionsverksamhet eller annan likvärdig utbildning
Har flera års erfarenhet från sjöfart med god förståelse för lastplanering, fartygsdrift och ekonomisk uppföljning och budget
Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska
Att ha arbetat ombord på lastfartyg, containerfartyg eller Ro-Pax – som till exempel styrman, lastplanerare eller annan relevant fartygsoperation är starkt meriterande
Har god datavana och erfarenhet av affärssystem, erfarenhet av CargoWise är meriterande

För att lyckas i rollen behöver du ha ett starkt eget driv, god prioriteringsförmåga och vara van att ta ansvar för både små detaljer och större beslut. Du har skinn på näsan och kan kommunicera med olika parter på ett skickligt sätt, där du är en lagspelare som ser helheten. För att axla rollen har du en gedigen förståelse för hur logistikflödet fungerar och vilka konsekvenser ett beslut kan resultera i. 
Rollen kräver flexibilitet när det gäller arbetstider, fartygens avgångar gör ibland att du behöver vara tillgänglig utanför kontorstider. I snitt arbetar du 40 timmar per vecka med förtroendearbetstid. Om du trivs i en miljö där det händer mycket, där du får vara med och påverka, kan den här rollen passa dig!
Dessutom erbjuder vår partner ett hundvänligt kontor, vilket vi hoppas att du tycker är lika härligt som vi tycker (och inte är allergisk).
Om WALLENIUS SOLWALLENIUS SOL är ett innovativt rederi med siktet inställt på en hållbar sjöfart. WALLENIUS SOL går med regelbunden linjetrafik mellan ett stort antal hamnar i norra Finland och Sverige, Tyskland, Beneluxregionen och Storbritannien. Fartygen i flottan är speciellt utvalda för att klara de tuffa förhållandena i Bottniska viken. Med ett flexibelt tonnage har vi kapacitet för containerlast, RoRo och StoRo. För oss innebär hållbar sjöfart att verksamheten inte har några negativa effekter på miljön. Vårt mål är att vi ska vara fossilfria 2035. Med moderna och tekniskt avancerade fartyg leder WALLENIUS SOL redan RoRo-ligan för låga utsläpp, enligt den oberoende MRV-rapporten 2024, och arbetar nu aktivt med att utveckla ett nybyggnationsprogram för nästa generations fartyg.

Läs mer här.

Om anställningenDetta är en rekrytering där du blir anställd hos WALLENIUS SOL. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Omfattning: Heltid
Start: Enligt överenskommelse, senast januari/februari
Placering: Göteborg
Lön: Fast månadslön
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu

Projektinköpare inom byggbranschen

Inköpare
Läs mer Okt 24
Om tjänsten
Vi söker tillsammans med vår partner som verkar inom byggbranschen en affärsdriven och strukturerad projektinköpare. Har du gedigen erfarenhet av att jobba inom byggbranschen, där du som person är ansvarstagande och kan jobba självständigt med att driva processer framåt? Då kan rollen passa din profil. Tjänsten är inledningsvis ett vikariat på ett år. Du utgår från kontoret i Göteborg och vi ser att du trivs med att löpande åka ut till byggarbetsplatser för att möta bland annat entreprenörer.
Som projektinköpare får du en central roll i att driva och samordna inköpsarbetet i bolagets byggprojekt, från förfrågan till avtal. Du arbetar nära kollegor i inköpsstaben samt tillsammans med platschefer och projektingenjörer ute i verksamheten. Rollen innebär många kontaktytor, både internt och externt, vilket gör att den passar dig som trivs med att vara spindeln i nätet och som brinner lite extra av att göra affärer. Du kommer att jobba i ett prestigelöst team inom inköp där ni stöttar varandra i arbetet framåt.
Sammanfattningsvis i rollen kommer du att:
Starta upp nya projekt och driva inköpsprocessen från förfrågan till avtal
Skicka ut förfrågningsunderlag, sammanställa offerter och presentera beslutsunderlag
Hålla i upphandlingsmöten och ta fram avtal i samråd med projektorganisationen
Säkerställa att inköp sker enligt bolagets processer, policys och riktlinjer
Följa upp och administrera avtal kopplade till pågående projekt
Arbeta nära bland annat platschefer, projektingenjörer och leverantörer för att skapa långsiktiga relationer
Vi söker dig somHar relevant utbildning inom byggnad/teknik/ekonomi eller liknande område, alternativt relevant arbetserfarenhet
Har minst 5 års erfarenhet av inköpsrelaterade arbeten där du har erfarenhet från projektinköp inom byggbranschen
Har goda kunskaper av entreprenadjuridik
Har goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel
God data vana från inköpssystem, meriterande om du har arbetat i Acurator
Innehar B-körkort
Talar och skriver flytande svenska och engelska

Som person är du affärsmässig, strukturerad och analytisk med ett stort engagemang för att skapa värde i flera parallella projekt. Du trivs med ansvar och tycker om att samarbeta över funktioner. Vidare bör du ha lätt för att bygga relationer med olika slags personer som du möter under din arbetsdag. Du har god förståelse för entreprenadjuridik, kan läsa och tolka bygg- och anbudshandlingar och är van vid att samarbeta med olika yrkesgrupper i projekt. Samtidigt som du jobbar självgående och kan strukturera upp dina arbetsdagar, bidrar du till ditt team där ni delar kunskap och stöttar varandra i vardagen.
Om anställningenDetta är ett konsultuppdrag där du blir anställd som konsult hos OIO för att täcka en föräldraledighet. Kom ihåg att vara snabb med din ansökan då vi gör löpande urval av kandidater och att annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urvals och intervjufasen.
Omfattning: Heltid
Start: Senast i januari
Placering: Göteborg
Kontaktperson: Caroline Finlöf
Om OIO
Vår passion är att hjälpa dig till rätt roll och arbetsplats. Vi är samtidigt medvetna om att du är kräsen och väljer med omsorg inför nästa karriärsteg, det skulle vi också göra. Därför arbetar vi dedikerat i rekryteringsprocessen för att lära känna dig och dina ambitioner. Vi tror nämligen att människor på rätt plats har större chans att nå sin fulla potential. Genom schyssta, okrångliga anställningsvillkor samt ett närvarande ledarskap arbetar vi därefter aktivt med ditt engagemang och din utveckling. På så vis strävar vi efter att bli en självklar karriärpartner för dig. We are as picky as you are.

Ansök nu