Göteborg: Administratör på deltid till Brunnsboskolan

Hitta ansökningsinfo om jobbet Administratör på deltid till Brunnsboskolan i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-10-06 // Varaktighet: Deltid

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget

Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.

Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.


ARBETSUPPGIFTER
Sätt dig på bussen och kom till oss! På under tio minuter från centrala Göteborg är du i Brunnsbo.

Vi hälsar dig välkommen till Brunnsboskolan som är en mångkulturell skola där vi vill göra skillnad för barns framtid och erbjuder dig ett självständigt och utvecklande arbete. Brunnsboskolans vision är Vi växer tillsammans! genom kunskap, ansvar, trygghet och gemenskap. Vi har cirka 700 elever från förskoleklass till årskurs 9 och anpassad grundskola samt drygt 100 medarbetare.

Nu söker vi en administratör på 50-75 % fram till årsskiftet, med eventuell möjlighet till förlängning. Din huvudsakliga uppgift är att ansvara för vikariesamordningen på skolan men i tjänsten ingår även andra administrativa uppgifter så som inköp, fakturahantering, ärendehantering, arkivvård och utlämnande av allmän handling. Administratören har även hand om expeditionsarbete, vilket innebär kontakt med besökare, elever, föräldrar och myndighetspersoner. Du kommer att ha ett nära samarbete med administratör, intendent, biträdande rektorer och rektor på skolan.

Arbetstid är dagtid från 06.00.

KVALIFIKATIONER
Formella kompetenser
För att vara aktuell för tjänsten har du som söker en avslutad gymnasieutbildning eller motsvarande samt vidareutbildning inom det administrativa området, inom ekonomi, personaladministration och/eller administration inom offentlig förvaltning. Tidigare dokumenterad erfarenhet av kvalificerat administrativt arbete, liksom goda kunskaper i Office-paketet, krävs.

Det är meriterande för tjänsten om du har arbetat i Göteborgs Stads ekonomi- och personalsystem såsom Personec, Proceedo, TimeCare och IST. Erfarenhet av vikarieanskaffning från grundskola och anpassad grundskola ser vi också som meriterande för tjänsten.

Personliga kompetenser
För att trivas i rollen som administratör krävs att du tar eget ansvar och känner dig trygg med att självständigt utföra arbetsuppgifter och egna arbetsprocesser. Du arbetar strukturerat och har förmågan att hålla många processer igång samtidigt som du snabbt kan överblicka och prioritera mellan flertalet arbetsuppgifter. Du har god kommunikativ förmåga.
Då du kommer att möta många olika människor varje dag behöver du vara lyhörd och serviceinriktad.

Tjänsten är ett vikariat med start så fort som möjligt fram till 23 december, med möjlighet till förlängning. Intervjuer sker fortlöpande under annonseringstiden.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent.

Personaladministratör till Saps

Läs mer Nov 13
Nytt
Om Saps
Saps betyder "livskraft" på engelska, vilket är en passande beskrivning av vad vi erbjuder företag och offentliga verksamheter runt om i Sverige. Saps Service Management finns över hela landet och erbjuder högkvalitativ service inom affärsområdena Fastighet och Infrastruktur. Vår service frigör tid och energi för våra kunder, som de kan investera i sina verksamheter.
Saps kultur präglas av oräddhet inför nya idéer, enkelhet i allt vi gör, flexibilitet i en föränderlig värld och ansvarsfullhet gentemot våra kunder, partners och varandra. Vi är ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med stora visioner. Idag finns vi på den svenska marknaden med cirka 200 medarbetare, och tillväxten kommer att fortsätta.
Vi ställer höga krav på engagemang, kompetens och initiativförmåga hos våra medarbetare. I gengäld erbjuder vi stort utrymme och stöd för egna kreativa idéer i nära samarbete med våra kunder.
Om rollen
Som personaladministratör kommer du vara en nyckelperson i vårt administrativa team. Du har några års erfarenhet av administrativa uppgifter, med fördel inom personal men inget krav. Har du erfarenhet av arbetsrätt är det ett stort plus. Du har ett öga för detaljer och är alltid redo att hjälpa till där det behövs.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Administrering av vårt personalsystem Flex HRM
Attestering och granskning av tidrapporter och utlägg 
Hantering av anställningsavtal, uppföljning tidrapportering, analyser, underhåll
On- och offboarding av medarbetare
Rekrytering
Semesterplanering 
Rapportering till myndigheter
Förberedande material inför lönerevision och medarbetarsamtal
Lönematerial till extern part som sköter lönehanteringen
Uppföljningsarbete
Framtagning av material inför MBL förhandlingar och genomföra förhandlingar 
Hantera personalfrågor 
Administrering av vår fordonspark
KMA - Kvalitet Miljö och Arbetsmiljö – samordnare och kravställare tillsammans med ansvarig
IA – incidenthantering - samordnare och kravställare
Ansvarig för Winningtemp och övriga personalsystem
Löpande arbete med personalhandbok, policys mm.
Utbildning
Enklare ekonomiuppgifter 

Du kommer arbeta självständigt med dina arbetsuppgifter men har kollegor med andra ansvarområden inom teamet. Vi är ett sammansvetsat team där alla tar ansvar för sina uppgifter och stöttar varandra när det behövs. Tjänsten innebär nära samarbete med kollegor inom organisationen, så vi söker dig med god social förmåga, lätt för att samarbete och är självgående.
Du är prestigelös, har en positiv inställning och värderar noggrannhet högt. Din arbetslivserfarenhet väger tyngre än dina formella studier – vi ser till vem du är och vad du kan åstadkomma! Du trivs bäst på plats på vårt kontor, bara ett stenkast från Avenyn.
Vad vi erbjuder
Våra värdeord är oräddhet, enkelhet, flexibilitet och ansvarsfullhet och dessa ligger till grund för vårt gemensamma arbete och mål:
Vår enkelhet, flexibilitet och oräddhet märks i vår entreprenörsanda, laganda och vårt kundfokus.
Vi arbetar med eget ansvar som del i ett team med ett gemensamt mål vilket bidrar till att vi är ansvarsfulla – vi håller alltid vad vi lovar.
Framgångsrika medarbetare hos oss oavsett funktion präglas av att de är drivna och handlingskraftiga samt att de har ett visst mått av entreprenörskap. Vi lägger mycket fokus på att alla våra medarbetare skall känna en samhörighet och trygghet och vi både mäter och följer noga upp att våra medarbetare har de bästa förutsättningar för att trivas på jobbet.
Ansökningar hanteras löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Läs mer om oss på www.saps.se
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Planerare till Livara Hemtjänst

Läs mer Nov 13
Nytt
Som planerare hos Livara Hemtjänst har du en central roll i att säkerställa att vår verksamhet flyter på effektivt och att våra kunder får rätt hjälp i rätt tid. Du samarbetar nära både omsorgspersonal och ledning och arbetar proaktivt med planering, bemanning och kommunikation.


Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
•Planera och koordinera dagliga insatser inom hemtjänsten.
• Schemalägga personal utifrån kundernas behov och resurstillgång.
•Ha löpande kontakt med medarbetare, kunder och anhöriga.
•Arbeta i digitala verksamhetssystem och hantera dokumentation.


Vi söker dig som:
•Har erfarenhet av arbete inom hemtjänst eller vård och omsorg.
• Är strukturerad, lösningsorienterad och har en god kommunikativ förmåga.
• Har god datorvana och är bekväm med att arbeta i digitala planeringssystem.
• Är trygg i att ta egna initiativ och trivs med att arbeta både självständigt och i team.


Vi erbjuder dig:
• Ett meningsfullt och varierande arbete i ett familjärt företag med korta beslutsvägar.
• Möjlighet att utvecklas i din roll och påverka din arbetsvardag.
• Stöttande kollegor och ett arbetsklimat där vi värnar om varandra.
• Tillsvidareanställning eller visstidsanställning – enligt överenskommelse.


Välkommen med din ansökan!


Skicka din ansökan till livaraomsorg@outlook.com senast ansökningsdatum är 30 juni. Urval sker löpande. vänta inte med att söka!


Har du frågor om tjänsten? Kontakta oss gärna på 031–3204149.

Ansök nu

HR-administratör

Läs mer Nov 7
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 58 000 studenter och 6800 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.HDK-Valand bedriver utbildning och forskning inom design, film, foto, fri konst, konsthantverk och litterär gestaltning. Vi utbildar också lärare inom bild och slöjd. Här arbetar vi i en dynamisk och tvärkonstnärlig miljö som bidrar till nyskapande arbetssätt och nya konstnärliga forskningsfält. Den unika ämnesbredden ger studenter och medarbetare möjlighet att utvecklas och berikas i mötet med de andra ämnena.

Nu söker HDK-Valand en vikarierande personaladministratör. Du blir en del av HR-funktionen.

HR-funktionen vid HDK-Valand tillhör den administrativa enheten tillsammans med utbildning-, forskning-, ekonomi-, kommunikation- och myndighetsstöd. Inom HR arbetar idag en personalhandläggare och tre personaladministratörer.

Personalhandläggaren utgör ett strategiskt stöd till institutionens chefer och personaladministratörerna fungerar som operativt stöd i diverse HR-frågor. Personaladministratörernas roll ser likadana ut, men mot olika enheter. HR-funktionen på HDK-Valand har ett nära samarbete med personalsamordnaren på Konstnärliga fakulteten samt HR-kollegorna på Högskolan för scen och musik. Vi har även ett nära samarbete med andra funktioner inom institutionen.

Då vi under en period behöver stärka upp vårt kompetenta team söker vi nu en vikarierande personaladministratör. Vi erbjuder dig en kreativ och stimulerande arbetsmiljö där samarbete kännetecknar vardagen. Välkommen med din ansökan!

OBS! För att söka anställningen, besök www.gu.se

Arbetsuppgifter 
Här erbjuds ett omväxlande och spännande arbete i en konstnärlig miljö där du utgör ett konsultativt och verksamhetsnära stöd till chefer och medarbetare. I rollen arbetar du gentemot ett par chefer som första kontakt och stöd i HR-frågor. Du hanterar löpande personaladministration, har kontakt med andra myndigheter samt stöttar i rehabiliteringsärenden och rekryteringsprocesser. Därutöver bidrar du till gemensam utveckling av rutiner och arbetssätt samt stöttar HR-kollegor vid behov. Du har möjlighet att ta dig an olika fokusområden att utvecklas inom, som arbetsmiljö, rekrytering eller lönebildning.

Vi erbjuder dig en bred roll med möjlighet till fördjupning inom vissa områden eftersom vi arbetar med frågor som berör hela HR- området.

Arbetsuppgifterna kan komma att variera över tid.

De system vi arbetar med är bland annat Primula, ReachMee, Retendo, Office 365, Teams och Zoom.

 

Kvalifikationer 
Vi söker dig som har en akademisk examen med inriktning personal, arbetsliv och organisation eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant för anställningen. För att vara aktuell för anställningen krävs att du arbetar eller har arbetat vid Göteborgs universitet, samt har erfarenhet av arbetsuppgifter som motsvarar dem som beskrivs i tjänsten. Du kan kommunicera och uttrycka dig väl i tal och skrift, både på svenska och engelska, då språken används i det dagliga arbetet.

För att trivas i rollen som personaladministratör hos oss är du en strukturerad person som har en professionell inställning med hög servicenivå. Du kan prioritera mellan arbetsuppgifter för att anpassa dig till verksamhetens behov, kan driva ditt arbete självständigt, men även ta stöd av dina kollegor när det behövs. Eftersom arbetet innebär daglig kontakt och interaktion med andra människor behöver du ha kommunikativa och pedagogiska färdigheter samt stor förmåga att samarbeta. Då institutionen ständigt står inför nya utmaningar är det viktigt att vara nyfiken, innovativ och ha förmåga att möta och hantera förändringar. Du har vana av att arbeta i olika administrativa system.

Vi gör en helhetsbedömning och kommer att anställa den som bedöms ha de bästa förutsättningarna att genomföra ovannämnda arbetsuppgifter.

 

Anställning 

• Vikariat från 1 januari till 31 augusti 2026, med möjlighet till eventuell förlängning
• Heltid
• Anställningen är placerad vid HDK-Valand i Göteborg
• Startdatum 1 januari 2026, eller enligt överenskommelse

 

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor gällande anställningen är du välkommen att kontakta:

Anna Blad, administrativ chef HDK-Valand, tel. 0766-183082, anna.blad@akademinvaland.gu.se

Har du frågor gällande anställningsförfarandet är du välkommen att kontakta: hr@hdk-valand.gu.se

 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2025-11-21 

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Personaladministratör till Psykologiska institutionen, vikariat

Läs mer Nov 6
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 58 000 studenter och 6800 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Psykologiska institutionen är en arbetsplats för ca 130 personer och varje år utbildar vi omkring 1 200 studenter. Vår forskning och utbildning handlar om grundläggande principer och processer som hjälper oss att förstå och förutsäga mänskligt beteende, liksom att tillämpa psykologisk kunskap inom många viktiga samhällsområden. Vårt övergripande mål är att det vi forskar och undervisar om ska främja människors utveckling och hälsa och bidra till goda livs- och arbetsmiljöer. Institutionen är en del av Samhällsvetenskapliga fakulteten och ligger vid Linnéplatsen i Göteborg. Se www.gu.se/psykologi för mer information. 

Vi söker nu en vikarie för vår personaladministratör som är tjänstledig. Personalfunktionen ingår i institutionens verksamhetsstöd som idag består av 18 administratörer och handläggare i olika roller. 



Arbetsuppgifter 
Som personaladministratör är du ett stöd i personalrelaterade frågor till institutionsledning och personal. Du kommer att arbeta brett med löpande personaladministration i universitetets olika personalsystem. Det innebär framför allt att administrera ärenden i personalsystemet Primula - ärenden såsom nyanställningar, förändringar/förlängningar av anställningar, semester och ledigheter, sjukvård-, läkemedels- och friskvårdsersättningar. Vår personaladministratör bistår även som administrativt stöd i olika delar av våra rekryteringsprocesser i rekryteringssystemet ReachMee. Du kommer att vara HR-stöd vid anställningar av institutionens biträdande forskare och forskningsassistenter, som du rekryterar tillsammans med ansvarig i respektive projekt. Andra arbetsuppgifter som ingår i tjänsten är exempelvis att skriva olika underlag (t.ex. beslut, underlag till MBL, avtal), sammanställning av personalstatistik, beräkning av anställningstid, introduktion och avslut av anställda samt diarieföring. 
 
Arbetet innebär mycket personlig kontakt med befintlig, ny och tillfällig personal. Personaladministratören deltar också i olika forum och nätverk för HR-frågor vid universitetet med syfte att ständigt förbättra och utveckla HR-arbetet vid myndigheten. 



Kvalifikationer 
Vi söker dig som har högskole-/universitetsutbildning med PA/HR-inriktning eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha tidigare erfarenhet av arbete med personalfrågor som är relevanta för anställningen och det är meriterande med erfarenhet av personal- och löneadministration inom offentlig förvaltning, särskilt inom universitets- och högskolesektorn. Anställningen ställer höga krav på god datorvana och vi ser gärna att du har erfarenhet av personalsystemet Primula. Tidigare erfarenhet av programmen ReachMee, GUDOK, GUPAIDA, POP och Datalagret är också meriterande. Du behöver känna dig trygg i att driva vissa rekryteringsprocesser och vara insatt i rådande regelverk för arbete med anställningar. Då tjänsten innebär samarbete med vår internationella personal behöver du ha goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.  

Arbetet kräver att du självständigt kan planera och driva ditt arbete men också att du gör det i samarbete med institutionens personalhandläggare och andra interna/externa kontakter. Som person är du motiverad, flexibel och prestigelös.   

För att trivas i rollen som personaladministratör hos oss har du intresse för att arbeta nära människor, att sätta dig in i personalfrågor och att arbeta med administration i allmänhet. Vi lägger stor vikt vid att du är strukturerad, noggrann och har förmåga att bemöta alla personer i en organisation på ett positivt och professionellt sätt.  



Anställning 
Anställningen är ett vikariat på 50-80% av heltid fram till 2026-04-30 eller tills ordinarie arbetstagare är åter i tjänst. Anställningens exakta omfattning bestäms i samband med anställningsbeslutet. Tillträde snarast möjligt.



Tillsättningsförfarande 
Urvalsprocessen består av intervjuer och referenstagning. Dessa moment kommer i förekommande fall också att ligga till grund för bedömningen.



Kontaktuppgifter för anställningen 
Upplysningar om anställningen lämnas av Charlotte Edström, administrativ chef, charlotte.edstrom@psy.gu.se, telefon 031-786 4906.  
 
Frågor om anställningsförfarandet kan ställas till Therese Björkäng, personalhandläggare, therese.bjorkang@psy.gu.se, telefon 031-786 1632. 

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Administratör till Nordlyckeskolan

Läs mer Okt 22
Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget

Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.

Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och Kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.


ARBETSUPPGIFTER
Varmt välkommen till Hisingen, skolområde 9. Våra skolor ligger i södra Torslanda, ett stenkast från havet med härlig natur. Vårt skolområde består av fyra skolor med sammanlagt fem enheter. Hjuviksskolan och Hällsviksskolan är två mindre enheter med 134 respektive 98 elever. Skutehagsskolan är en större skola med cirka 600 elever fördelade på två enheter. Nordlyckeskolan är vår högstadieskola med cirka 430 elever. I dagsläget är det cirka 1300 elever i vårt skolområde och vi är 140 personal som tillsammans arbetar för att ge eleverna i skolområdet de bästa förutsättningarna för lärande. Skolledningsteamet består av rektor och fyra biträdande rektorer.

Vi söker nu en administratör till vår högstadieskola, Nordlyckeskolan. Här kommer du att ingå i en engagerad arbetsgrupp som sätter elevernas lärande och utveckling i första rummet. Tillsammans med biträdande rektor kommer du att ha en central roll på skolan och ha ett tätt samarbete med personalen. Som administratör ansvarar du för beställningar och fakturor i Proceedo, betygs- och statistikhantering, personal- och elevregistreringar i IST samt personaladministration i Personec. Du kommer även att ansvara för skolans vikarieanskaffning. Det finns även flertalet andra uppgifter som har med skolans administration att göra som kommer att ingå i din tjänst. Som administratör är du skolans ansikte utåt mot vårdnadshavare, elever, personal och externa kontakter.

KVALIFIKATIONER
För tjänsten som administratör krävs att du har eftergymnasial utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver också ha erfarenhet av administrativt arbete. Du har goda språkkunskaper i tal och skrift och det är en fördel om du även har goda kunskaper i engelska. Du behöver ha goda IT-kunskaper, med lätthet kunna hantera Officepaketet och ha arbetat i systemen IST, Proceedo och Personec. Erfarenhet som administratör i grundskola är meriterande.

Som person är du lyhörd, duktig på att kommunicera och har ett gott bemötande. Du är positiv, prestigelös och serviceinriktad. Dessutom vill vi att du har ett ansvarsfullt förhållningssätt i din yrkesroll och en förmåga till nytänk och ansvarsfullt beslutsfattande. Vi förutsätter att du är strukturerad och att du har förmågan att skapa goda relationer. Du trivs med att arbeta i en miljö som ställer höga krav på flexibilitet, handlingskraft och social kompetens.

Stämmer beskrivningen på dig? Varmt välkommen att söka!

ÖVRIGT
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Lärare i fritidshem till Torslandaskolan F-3

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog
Läs mer Nov 14
Nytt
Beskrivning
Torslandaskolan är en F-6-skola med cirka 400 elever.

Skolan är alldeles nybyggd och ligger i centrala Torslanda. Trots det centrala läget har vi nära till skog och natur. Vi söker nu en lärare till vårt fritidshem för de lägre åldrarna.

Arbetsuppgifter
Som lärare i vårt fritidshem kommer du att arbeta med att utveckla och bedriva pedagogiskt arbete tillsammans med arbetslaget som består av både grundskollärare och lärare i fritidshem.  Du tycker det är viktigt att skapa förutsättningar för alla barn så de får en god utveckling i en stimulerande miljö där lek och nyfikenhet står i fokus. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Du har erfarenhet från pedagogiskt arbete med barn där man självständigt och i grupp planerat, genomfört och utvärderat arbetet. Det är meriterande att ha behörighet i Idrott och Hälsa.

Du är van att samarbeta med olika lärare/arbetslag och du är bra på att kommunicera med föräldrar. Du delar till fullo de värderingar som speglas i läroplanen. Barnens lärande står i fokus för dig och du har en vana att arbeta målstyrt. Du brinner för att ge barnen en meningsfull fritid och utgår från deras behov och intressen när du planerar verksamheten.

Att skapa goda relationer med elever, föräldrar och kolleger är en självklarhet för dig. Du förstår betydelsen av barnens lek och rörelse för inlärningen. Du är även flexibel och har lätt för att ta egna initiativ. Andra viktiga förmågor hos dig är att kunna skapa ett gott arbetsklimat, att ha ett lågaffektivt bemötande och att uppskatta att arbeta med människor.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Om oss

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget



Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.



Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.

Ansök nu

Vårdplaneringsjuksköterska till Hisingen

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta som vårdplaneringssjuksköterska i vårdplaneringsteamet på Hisingen.

Vårt kontor ligger på Lillekärr Södra 51. Du kommer arbeta måndag-fredag, dagtid med möjlighet till flextid.

Som vårdplaneringssjuksköterska ingår du i ett tvärprofessionellt vårdplaneringsteam i kommunal primärvård som består av sjuksköterskor och rehab. Du arbetar utifrån Göteborgs stads hälso- och sjukvårdsprocess samt hälso- och sjukvårdsavtalet för bedömning, beslut och planering av insatser efter slutenvård för patienter som ska skrivas in i kommunal primärvård. Vårdplaneringsteamet deltar på planeringsmöten och SIP (samordnad individuell plan) tillsammans med socialsekreterare från myndighet, slutenvården och den regionala primärvården och följer gällande riktlinjer för in- och utskrivningsprocessen.

I vårdplaneringsteamet arbetar du också med att bedöma behovet av kommunala hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån gällande hälso- och sjukvårdsavtal för icke inskrivna patienter där vårdbegäran inkommer. Vårdbegäran från den regionala primärvården och slutenvården utreder du och tar tillsammans med Vårdplaneringsteamet ett beslut om inskrivning i kommunal primärvård. Utifrån ett patientfokuserat perspektiv upprättas en trygg vård och omsorgsplanering där alla i teamet medverkar för patientens bästa samt skapar en trygg och självständig vardag för patienten. Samarbete och samordning är en stor del av arbetet.

Som vårdplaneringssjuksköterska förväntas det att du tar en ledande roll där du stöttar dina kollegor på enheten gällande hälso- och sjukvårdsavtalet, in- och utskrivningsprocessen och egenvårdsbedömningar. Du har en viktig roll där du deltar aktivt i gruppen för att öka kunskap kring SIP och deltar i nätverk och forum för samverkan med både slutenvården och den regionala primärvården för att skapa god samverkan i nära vård. Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv!

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och brinner för att göra en god och trygg planering för patienten i samband med bedömning och inskrivning i kommunal primärvård. Vi ser gärna att du har erfarenhet av sjuksköterskeyrket och/eller erfarenhet av vårdplanering. Du har god datorvana och en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, då arbetet ställer krav på dokumentation. Även B-körkort är ett krav då du i vissa fall kommer att behöva ta dig med bil till patienter.

Som person har du god självkännedom och känner dig trygg i din arbetsroll. Du känner glädje i att bidra till god vård för patienter och anhöriga. Yrket som sjuksköterska i vårdplaneringsteamet innebär många möten med olika människor. Vi ser därför att du ska ha förmåga att skapa förtroendefulla relationer, är lyhörd och samtidigt tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team och med din entusiasm och arbetsglädje bidrar du till arbetsgruppens framgång. Du kan fatta beslut samt strukturera och planera både ditt och andras arbete.  Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden.
 
Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ 
 
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Om oss

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?



Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!

Ansök nu

Projektledare Medborgarkontor

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 14
Nytt
Beskrivning
Vi söker en kommunikativ och strukturerad projektledare som kan leda arbetet med etableringen av ett nytt medborgarkontor i Hammarkullen samt samordna en lokalprocess för att hitta ny lokal för ett av verksamhetens befintliga kontor.

Medborgarkontoren har ett tredelat uppdrag. Kontoren ska erbjuda samhällsvägledning, vara lokala mötesplatser som erbjuder aktiviteter som stärker den demokratiska delaktigheten och man ska i samverkan med andra verksamheter och aktörer erbjuda rådgivning och expertstöd.



Arbetsuppgifter
I din roll som projektledare för etableringen av ett nytt medborgarkontor i Hammarkullen har du helhetsansvaret för planering, genomförande och uppföljning av projektet. Du arbetar nära enheten och enhetschefen, som är projektägare, men det är du som driver projektet och du är kontaktperson gentemot stadsfastighetsförvaltningen, arbetsgrupper etc. I uppdraget ingår också att samordna ytterligare en lokalprocess med möjlig flytt för ett av verksamhetens befintliga kontor.

Du ansvarar också för att
-                            planera, utföra och följa upp kostnader
-                            utföra inköp kopplade till projektet
-                            samordna arbetet för de stödresurser som står till projektets förfogande

Du kommer att vara placerad på enheten Göteborg stads medborgarkontor och invånarguider. Tjänsten är en projektanställning på heltid under 2026.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, erfarenhet av att driva projekt i samverkan med andra verksamheter såväl som fackliga representanter. Om du tidigare arbetat med lokalfrågor inom Göteborg stad så ser vi det som meriterande.


För att lyckas i rollen behöver du vara både driven och kommunikativ, Det är också viktigt att du har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra för att nå målen. Som person tycker du om att arbeta strukturerat och är bra på att prioritera och hantera flera aktiviteter parallellt.





Villkor
Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet





Om oss

Vi på demokrati och medborgarservice jobbar för en enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga. Vi arbetar med service, delaktighet och jämlikhet. God service innebär att boende, besökare och näringsliv ska uppleva kontakten med kommunen som enkel och trygg och att de får den hjälp de behöver. Vi samordnar, utvecklar och ger service i flera olika kanaler som är gemensamma för staden. Vi har i uppdrag att öka människors möjligheter till lokal demokrati, inflytande och delaktighet, både genom digitala verktyg och fysiska möten.



För att bidra till en hållbar och jämlik vardag erbjuder vi rådgivning och ser till att de som inte klarar sin ekonomi och livsföring själva får stöd. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare.

Ansök nu

Stödpedagog till Prilyckegatans boende med särskild service, Hisingen

Stödpedagog
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter
Prilyckegatan 149 är ett boende med särskild service.

Här bor det sju brukare och till verksamheten hör också en satellitlägenhet som ligger en bit bort från boendet. Hos oss bor brukare med intellektuella funktionsnedsättningar och personer inom autismspektrat.

Som stödpedagog har du det övergripande ansvaret för det pedagogiska arbetet inom verksamheten. Din roll är att samla och sprida kunskap om arbetssätt och metoder samt säkerställa att dessa används och utvecklas på ett effektivt sätt. Tillsammans med arbetsgruppen upprättar du, genomför och följer upp rutiner, handlingsplaner och aktivitetsbeskrivningar. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Då kan fler leva ett gott och självständigt liv som alla andra.

Som stödpedagog ser du till att social dokumentation och genomförandeplaner upprättas, vidareutvecklas och följs utifrån lagar och riktlinjer. Du verkar som stöd och vägledare för varje enskild medarbetare, arbetsgruppen och du är även stöd till chefen.
Du handleder arbetsgruppen utifrån verksamhetens behov och metoder. Tillsammans med dina kollegor har du en central roll i verksamhetens kvalitetsutveckling och det systematiska förbättringsarbetet.

Du ingår i nätverk med övriga pedagoger och samverkar med anhöriga, gode män och övriga nyckelpersoner för att tillförsäkra hyresgästen en god omvårdnad, stöd och service.

Boende med särskild service erbjuder stöd dygnet runt. Vi utgår från hyresgästernas behov och behöver anpassa arbetstider utifrån det. Arbetstiden är förlagd till dag- kväll- och helgtjänstgöring vid behov. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara scheman.

Kvalifikationer
För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är ett krav för tjänsten att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som stödpedagog.

Det är meriterande för tjänsten att du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation, tydliggörande pedagogik, ett självständigt liv, individens behov i centrum och motiverande samtal.

Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande.
Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. 

Välkommen med din ansökan!

Övrigt 
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3)
 
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp. 

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu

Nätverksspecialist till Göteborgs Stad

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 14
Nytt
Har du några års erfarenhet av att arbeta med komplexa nätverkslösningar och lockas av att arbeta för en samhällskritisk verksamhet? Nu söker vi på Kretslopp och vatten vår nästa Nätverksspecialist som vill bidra till något större: att skydda och utveckla kritisk infrastruktur i en tid av snabb förändring.

Vi söker dig som vill ta dig an både strategiska och operativa utmaningar i en verksamhet där teknik möter samhällsnytta! Läs mer om tjänsten nedan.


Om arbetsplatsen
Kretslopp och vatten är en förvaltning i Göteborgs Stad som ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar – vatten, avlopp och avfall. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart”. Vi bidrar varje dag till att skapa ett tryggt, fungerande och hållbart Göteborg.

Göteborg växer och vi står inför stora utmaningar kopplat till klimat, digitalisering och säkerhet. För att lyckas behöver vi förstärka vår IT-organisation med en erfaren nätverksspecialist som vill bidra till att utveckla och säkra våra nätverkslösningar.

Om rollen
Som nätverksspecialist ansvarar du för att designa, konfigurera och underhålla komplexa nätverkslösningar. Du blir en central del i vårt arbete med att säkerställa hög prestanda, tillförlitlighet och säkerhet i våra system. I den här rollen ligger ett särskilt fokus på att vidareutveckla och säkra våra brandväggsmiljöer. Rollen spänner över både strategiska och operativa delar, där du arbetar nära kollegor inom IT, verksamheten och med externa leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Designa, implementera och underhålla avancerade nätverkslösningar
- Konfigurera, administrera och optimera brandväggar
- Ansvara för felsökning, patchning och uppdateringar av nätverksinfrastruktur
- Bidra i utvecklingen av robusta och säkra lösningar för samhällskritiska system

Här får du möjlighet att ta ett helhetsgrepp om nätverksinfrastrukturen och driva igenom de förbättringar och lösningar du ser, som stärker driftsäkerheten i våra viktiga OT-miljöer.

Svenskt medborgarskap, säkerhetsprövning med registerkontroll och drogtest krävs då tjänsten omfattar säkerhetsskyddad verksamhet.

Din Profil
För den här rollen söker vi dig som är analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du är även kommunikativ, samarbetsinriktad och har förmåga att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. Vidare är du initiativtagande och har ett intresse för att utveckla både teknik och arbetssätt tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet av design, drift och underhåll av nätverk- och brandväggsmiljöer
- God kunskap om nätverksprotokoll, switchar och routing
- Erfarenhet av arbete i tvärfunktionella team
- Eftergymnasial utbildning inom nätverk/datakommunikation eller motsvarande kompetens

Meriterande:
Erfarenhet av produktionsnära IT- eller OT-miljöer, eller arbete med kritiska system inom offentlig sektor Kunskap inom VPN-gateway, reverse proxy, AD, virtualisering och Linux

Varför Kretslopp och vatten?
Här får du arbeta med teknik som betyder något – där varje förbättring du gör bidrar till att trygga vattenförsörjningen och hållbarheten i Göteborg. Vi erbjuder en arbetsplats med starkt samhällsengagemang, nybyggda lokaler i Alelyckan och kollegor som brinner för att göra skillnad.

Låter detta intressant?
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Göteborgs Stads räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Göteborgs Stad. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson på sara.johansson@jeffersonwells.se 

Sista ansökningsdag är 12 december. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.



Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.



Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 600 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.



Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna http://www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.



Övrigt

Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.



Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Biträde till BmSS Jacobs Gata

Vårdbiträde
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter
Vi söker ett biträde till BmSS Jacobs Gata!

Jacobs gata är ett boende med särskild service.

Hos oss bor 8 brukare inom autismspektrumtillstånd och lättare funktionsnedsättning. Detta är ett serviceboende som ligger i Hisings Backa, med bra förbindelser från Bäckebol, Centrum, Eriksberg och Frölunda torg. Promenadavstånd till Selma Lagerlöfs torg och närhet till grönområden. Vi som jobbar här är ett gäng på 7 personal. Man utgår från personallägenheten som är på bottenplan och samtliga av våra hyresgäster bor i samma trappuppgång. 

Som biträde är det din roll att stötta hyresgästerna till delaktighet och skapa möjlighet att påverka beslut och insatser. Du är ett stöd i vardagen med allt från kommunikation, stimulans av fritidsaktiviteter till hushållssysslor. Din roll är att anpassa ditt stöd och bidra till ett gott och självständigt liv. Du samverkar med andra personer som finns runt hyresgästen såsom gode män, socialsekreterare, anhöriga och sjukvård. I arbetet ingår social dokumentation och medicinhantering enligt delegation. Genom att upprätta och följa genomförandeplaner ser du till att hyresgästernas behov står i fokus. De får ett tryggt hem med möjlighet att leva som alla andra. I din roll ingår att motivera hyresgästerna i deras vardag. Det kan vara att stimulera till kontakter utanför bostaden och skapa förutsättningar för en berikande fritid utifrån brukarens intressen. Som biträde gör du det möjligt för våra hyresgäster att utvecklas och växa.

All social dokumentation sker i dokumentationssystemet Treserva. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs Stad får utbildning i dessa.

Det förekommer ensamarbete och det kan även förekomma utmanande beteende under arbetet. 

Du kommer arbeta på schema och arbetstiden är förlagd till dag- och kvällstid samt sovande jour och helger. Viss tid av arbetet kan förekomma på annan verksamhet. Vi planerar schematiden i TimeCare.

Vi erbjuder ett givande och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad i människors liv.

Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer
Kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är ett krav att ha minst två års erfarenhet av målgruppen: psykiatri, neuropsykiatri och intellektuell funktionsnedsättning.

Vi ser det som meriterande att du har genomfört kurser inom psykiatri och/eller lågaffektivt bemötande. Det är även meriterande om kan arbeta personcentrerat, pedagogiskt och ha förståelse för funktionsnedsättningar.

Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar.

Övrigt
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu