Göteborg: Timvikarier till Bemanningsenheterna Funktionsstöd

Hitta ansökningsinfo om jobbet Timvikarier till Bemanningsenheterna Funktionsstöd i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-11-04 // Varaktighet: Deltid

Timvikarier till Bemanningsenheterna inom Funktionsstöd

Vi söker dig som vill arbeta som timvikarie inom förvaltningen för funktionsstöd!
Verksamheterna är uppdelade i geografiska områden: Centrum och Hisingen.

Du blir placerad utefter behov och visat intresse.

Verksamheterna har olika inriktningar inom funktionsstöd.
Inom boende med särskild service har brukarna olika fysiska, psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar.
Daglig verksamhet bedriver aktiviteter med habiliterande inriktning och mer produktionsinriktade uppgifter. Boendestöd hjälper brukare i deras hemmiljö med motiverande stöd och omvårdnad.

Arbetet innebär varierande uppgifter så som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad samt i hemmet vanligt förekommande arbete som tvätt och matlagning. Utmanande- och självskadebeteende kan förekomma. En del av arbetet är även att dokumentera brukarnas utveckling och behov. I arbetsuppgifterna ingår även läkemedelshantering enligt delegation. Genom att finnas där som stöd för våra brukare bidrar du till en meningsfull vardag.

Som timvikarie täcker du upp för ordinarie personals frånvaro i verksamheterna. Som timvikarie erbjuds du en flexibel arbetstid förlagd dagtid, kvällstid eller natt på vardagar och helger utefter det som passar dig. Du kan själv styra din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar om arbete därefter.

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som vill göra skillnad genom att ge stöd till personer med funktionsnedsättningar.

Vi söker timvikarier till våra två Bemanningsenheter: Bemanningsenheten Centrum / Hisingen och Bemanningsenheten Nordost / Sydväst.
Centrum / Hisingen täcker område Johanneberg, Majorna-Linné, Örgryte-Härlanda samt hela Hisingen.
Nordost / Sydväst täcker Angered, Kortedala, Bergsjön, Gamlestaden, Olofstorp samt Frölunda, Askim, Västra Göteborg, Styrsö och Högsbo.

Som timvikarie hos oss kommer du att arbeta med personer med funktionsnedsättningar och placeras i en eller flera av våra verksamheter. Våra verksamheter har olika inriktningar inom funktionsstöd:
-Inom boende med särskild service (BmSS) har brukarna olika fysiska, psykiska eller intellektuella funktionsnedsättningar och man stöttar dem i deras vardag både i och utanför boendet.
-Daglig verksamhet är sysselsättning för personer med funktionsnedsättningar och där bedrivs aktiviteter med habiliterande inriktning och mer produktionsinriktade uppgifter.
-I boendestöd åker man hem till personer med bland annat neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och stödjer dem med insatser i hemmet.
-På korttidsboende ger man stöd till vuxna med bland annat fysiska funktionsnedsättningar och förvärvad hjärnskada.

Arbetet innebär varierande uppgifter så som pedagogiskt stöd i vardagen, personlig omvårdnad, samt i hemmet vanligt förekommande arbete som tvätt, städ och matlagning. Utmanande- och självskadebeteende kan förekomma. Genom att finnas där som stöd för våra brukare bidrar du till en meningsfull vardag.

Som timvikarie täcker du upp för ordinarie personals frånvaro i verksamheterna. Som timvikarie styr du själv din arbetstid genom att själv lägga in din tillgänglighet och få förfrågningar om arbete därefter.

Kvalifikationer
Du behöver behärska det svenska språket i tal och skrift vilket innebär ett krav på godkända betyg i Svenska 1, Svenska som andra språk 1 eller motsvarande. Du som inte uppfyller de kvalifikationskraven kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Inom denna verksamhet kan det förekomma ensamarbete. I enlighet med (AFS 2023:2 6 kap. 56, 8 §§) behöver du därför ha fyllt 18 år för att vara aktuell för tjänsten.

Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete inom funktionsstöd, vård och omsorg, eller pedagogiskt och socialt arbete. Är du utbildad, eller har pågående utbildning, till stödassistent eller undersköterska är det meriterande. Likaså om du har en avklarad eller pågående utbildning inom pedagogiskt eller socialt arbete.

Vi söker dig som tar ansvar för dina och gruppens arbetsuppgifter. Du tänker på de vi är till för och deras bästa. Du är trevlig och hjälpsam mot andra människor även i en stressig situation. Du visar respekt för alla du träffar på jobbet. Du är inbjudande och positiv.
Du är lugn och trygg även i pressade situationer.

OBS! Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet, utan istället kontakta oss via kontaktuppgifterna nedan.

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Vårdare/Arbetshandledare/Boendestödjare.

Gruppledare till Nytida Gruvgatan daglig verksamhet

Läs mer Nov 6
Vill du ha ett varierat och meningsfullt arbete där du verkligen kan göra skillnad? Är du en driven och nyfiken person med ett coachande förhållningssätt? Då kanske du är vår nästa gruppledare på Gruvgatan?
Om rollen   Som gruppledare jobbar du främst i verksamheten som coach för våra deltagare. Du har även administrativa arbetsuppgifter såsom schemaläggning, uppdatering av riskbedömningar, avvikelser och dokumentation. Du leder det dagliga arbetet genom att introducera, coacha och inkludera. Vidare säkerställer du god kvalitet på verksamheten och arbetar utifrån Nytidas pedagogiska ramverk i syfte att ge bästa möjliga stöd och förutsättningar till deltagarna. Självklart bidrar du även till ett gott arbetsklimat samt goda relationer med verksamhetens deltagare och andra nyckelpersoner. Detta genom att vara närvarande och stötta, svara på frågor, leda, ge feedback och bekräfta dina medarbetare i vardagen. Anställningen avser 100% och du arbetar på rullande schema vardagar dagtid. 

Om Gruvgatan
Gruvgatans dagliga verksamhet vänder sig till personer med diagnos inom autismspektrum, med eller utan intellektuell funktionsnedsättning.
Vi erbjuder en individuellt anpassad och utvecklande daglig verksamhet. Det är deras behov, mål och intressen som styr. Där vi främst försöker att hålla aktiviteter i grupp, men en del har individuella aktiviteter. 

På Gruvgatan får de arbetsträna i en miljö som så långt som möjligt liknar en vanlig arbetsplats. Den praktiska träningen sker i våra lokaler. Vi satsar på att skräddarsy arbetsträningen och anpassa arbetsmiljön så att det passar dina förutsättningar och önskemål.
Fysisk miljöVerksamheten har många mindre rum för arbete som kräver koncentration och avskildhet, samt större rum för friskvård och gemenskap. Det finns gemensamt kök och stor härlig uteplats samt trädgård.
Gruvgatans dagliga verksamhet ligger i stadsdelen Högsbo i Göteborg, cirka 6 kilometer från Göteborgs centralstation. Att åka kommunalt in till Göteborgs central tar 26 minuter och turtätheten är god. Närmaste busshållplats ligger 300 meter från verksamheten.

Din erfarenhet och kunskap Du har högskoleutbildning på minst 180 poäng med inriktning pedagogik, socialt arbete eller vård och omsorg samt erfarenhet av målgruppen. Vidare talar och skriver du flytande svenska och har god datorvana. Det är meriterande om du har kunskap och erfarenhet av olika former av kognitivt stöd och lågaffektivt bemötande samt av arbetsledning.
Du är tydlig, pedagogisk och drivs av att få personer att växa och utvecklas i sin yrkesroll. Som person är du självständig, prestigelös och har lätt för att samarbeta. Du har viljan och förmågan att leda och följa upp verksamheten utifrån företagets mål. Du är initiativrik och lyhörd för omsorgstagarens behov och känner en naturlig respekt för andra människor.
Aktivt ledarskap  För att lyckas som ledare hos oss krävs ett aktivt ledarskap som grundar sig i våra värderingar. Vi utbildar därför samtliga chefer och ledare via vår egen utbildningsavdelning Läras ledarprogram. Vi vill ha ett ledarskap som skapar motivation och engagemang hos våra medarbetare. 
Det är självklart att du som gruppledare lever våra värderingar: Respekt – Alla har rätt till ett värdigt liv med såväl fysiskt, psykiskt som socialt välbefinnande. Ansvar – Vi har medarbetare som vågar och vill och har chefer som lyssnar och leder. Enkelhet – Det är enkelt att påverka och att vara medarbetare eller att bo och vistas hos oss. Kunskap – Vi reflekterar, lär av varandra och tar tillvara allas kompetens.
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Det här får du hos oss:
Coachande och närvarande chefer
En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
Kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
Ledarskapsprogram för samtliga chefer och ledare
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Karriär- och utvecklingsmöjligheter 
Friskvårdsbidrag och skobidrag

Vi har även kollektivavtal, tjänstepension och försäkringar. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.
Övrigt  Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning  Tillträdesdag: Önskvärt 1/12-2025, annars enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 23/11 - 2025 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister skall uppvisas vid en eventuell anställning. Som en del av vårt arbetsmiljöarbete kan slumpmässiga drogtester förekomma. För mer information kontakta: Charlotte.dahl@nytida.se Facklig kontakt: Vision, vision@ambea.se
Ansökan  Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande.  
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
 
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Ansök nu

Boendestödjare till Högsbo 77,93 %

Läs mer Nov 4
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Högsbo gruppbostad. Vi erbjuder utbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är ett en tillsvidareanställning på 77,93 %.
Om Högsbo
Högsbo är en modern gruppbostad med 6 platser. Verksamheten är belägen i området Högsbohöjd i Högsbo, Göteborg. Området är familjeorienterat med ett flertal lägenhetshus, förskola, närbutik och några villor och kedjehus. Här finns också relativt mycket grönområden samtidigt som det är lätt att ta sig in till stadskärnan.
Busshållplats finns i nära anslutning till fastigheten. Bussarna går var tionde minut och en bussresa till centrum tar runt tio minuter.
Vi arbetar med ett lågaffektivt bemötande och vårt boende genomsyras av tydliggörande pedagogik. Boendet är bemannat dygnet runt med vaken natt. Vi strävar efter, att utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt tillgodose individuella behov och önskemål, för att de boende ska få bästa förutsättningarna att utvecklas och uppleva en aktiv och meningsfull fritid. Vi har en egen verksamhetsbil och kör våra kunder, så körkort är ett krav.
Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera, upprätta och följa genomförandeplaner, riskbedömningar och handlingsplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid samt varannan helg.
Du har en gruppledare nära dig som arbetar sin tid i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig.
Din erfarenhet och kunskap Du som söker har minst gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning, alternativt stödpedagog eller socialpedagog. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen. Om du har rätt egenskaper, ger vi dig stöd och möjlighet att växa.
Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra brukares bästa som utgångspunkt i allt du gör.
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap.
Det här får du hos oss:
Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Ledarskapsutbildade chefer nära dig
En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
Karriär- och utvecklingsmöjligheter
Friskvårdsbidrag och skobidrag
Kollektivavtal

Övrigt Anställningsform: Tillsvidare med 6 månaders provanställning Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse Sista ansökningsdag: 2025-11-30 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behövs uppvisas vid en eventuell anställning. Beställ gärna redan nu, så att du kan visa upp detta vid en ev. intervju. För mer information kontakta: lena.larsson@nytida.se Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se
Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Ansök nu

Estetisk handledare till arbetsinriktad daglig verksamhet

Läs mer Okt 31
Tjänsten innebär daglig praktisk handledning inom illustration, teckningsundervisning och spelutveckling av högfungerande vuxna individer med funktionsvariation.
Som handledare hos oss krävs det att du har minst 3årig grundutbildning inom vård och omsorg eller erfarenhet vi bedömer som likvärdigt.
Som estetisk handledare ska du också ha utbildning eller yrkeserfarenhet av estetiskt/grafiskt arbete, det är meriterande om du har båda. Vi tror att du är illustratör, undervisare inom konst och form, grafisk formgivare eller spelutvecklare. Det är meriterande om du utöver ovanstående har kunskap inom hantverk eller annat kreativt skapande.
För att trivas som medarbetare hos oss ska du ha ett genuint intresse och viljan att stötta och motivera andra att genomföra och uppnå sina mål. Du som handledare är lyhörd för andras behov och tar ansvar gentemot arbetsplatsen och dom som har sin arbetsplats här.
Du ska se fördelarna med att arbeta i en privat verksamhet med nära samarbete mellan personal, ledning och brukare. Du ska trivas med ett kontinuerligt utvecklingsarbete på individuell nivå såväl som verksamhetsnivå.
Verksamheten har idag 2 avdelningar där 25 brukare har sin arbetsplats och 6 anställda arbetar. Vi söker nu en till medarbetare som vill vara med i det fortsatta arbetet framåt och utveckla vår unika nischade verksamhet där personer med funktionsvariation får möjligheten att förverkliga sina mål inom etiskt och grafiskt arbete genom struktur, rutin och kontinuitet.
Tjänsten är på 100%, 37,5 tim/vecka. Vi tillämpar arbetstidsförkortning.
Uppge ditt löneanspråk i din ansökan
2 aktuella referenser relevanta för tjänsten uppges i din ansökan
Vi tillfälle att du blir kallad till intervju ska du ta med ett utdrag ur belastningsregistret. Intervjuer görs löpande.

Ansök nu

Boendestödjare till Nytida Brynnkällevägen (LSS 9§9) - VIKARIAT VAKEN NATT

Läs mer Okt 17
Nu söker vi en boendestödjare till vårt team på Nytida Brynnkällevägen, ett vikariat med start omgående fram tills 22/1-2026 som innefattar vaken natt. Vi erbjuder internutbildning och ett utvecklande jobb där du är med och gör skillnad! Tjänsten är på  100%. Introduktion kommer ske både dag och kväll så du lär känna dem boende.  Om Brynnkällevägen Brynnkällevägen är en gruppbostad i enlighet med LSS 9§9, unga vuxna. Det är en nybyggd enplansvilla med 6 lägenheter och gemensamma utrymmen. Det är en arbetsgrupp på 9 ordinarie och närmare 10 vikarier. Det är en härlig arbetsgrupp som har lätt till skratt. Relativt ny, då vi startade upp i augusti 2024. Vi har 6 stycken som bor hos oss och det är personer med olika funktionsvariationer men så som bland annat autism, intellektuell funktionsnedsättning, ADHD samt en del fysiska funktionsnedsättningar. Det är en fantastisk grupp människor att arbeta med och också en del spännande utmaningar. Det är en del som fortfarande inte helt sitter på plats med rutiner och liknande, vilket man behöver ha med sig och vara bekväm med. Det finns gratis parkeringar utanför och kommer du med bussen är närmsta hållplats Klareberg. Enheten ligger naturnära med utsikt över Angeredsbron. Vill du läsa mer gör du detta på Nytidas hemsida.   
Om rollen I rollen som boendestödjare utgår du från de boendes individuella behov och önskemål och ger stöd i det dagliga livet utifrån ett pedagogiskt förhållningssätt. Tillsammans med övriga medarbetare arbetar du med målet att göra dagen meningsfull och innehållsrik. Du stödjer och vägleder med bland annat personlig omvårdnad, måltider, medicinhantering, städning, samhällskontakter och kommunikation. En viktig del i arbetet är att stimulera och motivera den boende till att utveckla sina förmågor och att skapa möjligheter till en aktiv och meningsfull fritid. I dina uppgifter ingår även att dokumentera och planera utifrån genomförandeplaner. Arbetstiden är förlagd dagtid, kvällstid, helger samt sovande jour.
Du har en samordnare och verksamhetschef nära dig som delar av sin tid arbetar i verksamheten. Det kan även vara en framtida karriärmöjlighet för dig.  
Din erfarenhet och kunskap Du som söker har gymnasieutbildning inom vård och omsorg eller annan likvärdig utbildning. Du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, god datorvana och erfarenhet av dokumentation. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta med målgruppen samt lågaffektivt bemötande.
Du har en positiv grundsyn, ett starkt engagemang för människor och är ansvarstagande. Du trivs med att jobba i team och stötta dina kollegor och har alltid våra boendes bästa som utgångspunkt i allt du gör. 
Inom Nytida är vi i ständig utveckling. Hos oss kan du växa som person samtidigt som du gör skillnad för andra. Vår kultur genomsyras av våra värderingar – respekt, ansvar, enkelhet och kunskap. 
Det här får du hos oss: 
Grundutbildning när du tillsvidareanställs inom Nytida samt kompetensutveckling via vår egen utbildningsorganisation Lära
Förmånsportal med rabatter och erbjudanden
Ledarskapsutbildade chefer nära dig
En gemensam pedagogik för att ge den bästa omsorgen och stödet till våra omsorgstagare
Karriär- och utvecklingsmöjligheter 
Friskvårdsbidrag och skobidrag
Kollektivavtal 

Övrigt Anställningsform: Vikariat på 100% fram tills 22/1-2026. Lön: Vi tillämpar individuell lönesättning Tillträdesdag: Enligt överenskommelse, men omgående är önskvärt Sista ansökningsdag: 2025-10-24 Registerkontroll: Utdrag ur belastningsregister behöver uppvisas inför en eventuell anställning För mer information kontakta:  Verksamhetschef Malin Moberg  malin.moberg@nytida.se Facklig kontakt: Kommunal, www.kommunal.se
Ansökan Välkommen att ansöka via knappen ”Skicka ansökan” nedan. Vänta inte med att ansöka då vi gör urval löpande. Vill du läsa mer om hur det är att jobba inom Nytida klicka här.
 
Om du blir kallad till en intervju behöver du kunna styrka att du har rätt att arbeta i Sverige, genom att uppvisa att du har medborgarskap inom EU/EES eller ett giltigt arbetstillstånd.
 
Nytida ger stöd till barn, unga och vuxna för hela livets behov inom funktionsnedsättning och psykosocial problematik. Vi erbjuder boende, daglig verksamhet, stöd till individ och familj samt skola på cirka 400 enheter runt om i landet. Vi ska vara kvalitetsledande i allt vi gör och vår vision är att göra världen lite bättre, en människa i taget. Våra medarbetare arbetar med varje persons livskvalitet och trygghet i fokus. Nytida ingår i företagsgruppen Ambea. www.nytida.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Lärare i fritidshem till Torslandaskolan F-3

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog
Läs mer Nov 14
Nytt
Beskrivning
Torslandaskolan är en F-6-skola med cirka 400 elever.

Skolan är alldeles nybyggd och ligger i centrala Torslanda. Trots det centrala läget har vi nära till skog och natur. Vi söker nu en lärare till vårt fritidshem för de lägre åldrarna.

Arbetsuppgifter
Som lärare i vårt fritidshem kommer du att arbeta med att utveckla och bedriva pedagogiskt arbete tillsammans med arbetslaget som består av både grundskollärare och lärare i fritidshem.  Du tycker det är viktigt att skapa förutsättningar för alla barn så de får en god utveckling i en stimulerande miljö där lek och nyfikenhet står i fokus. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Du har erfarenhet från pedagogiskt arbete med barn där man självständigt och i grupp planerat, genomfört och utvärderat arbetet. Det är meriterande att ha behörighet i Idrott och Hälsa.

Du är van att samarbeta med olika lärare/arbetslag och du är bra på att kommunicera med föräldrar. Du delar till fullo de värderingar som speglas i läroplanen. Barnens lärande står i fokus för dig och du har en vana att arbeta målstyrt. Du brinner för att ge barnen en meningsfull fritid och utgår från deras behov och intressen när du planerar verksamheten.

Att skapa goda relationer med elever, föräldrar och kolleger är en självklarhet för dig. Du förstår betydelsen av barnens lek och rörelse för inlärningen. Du är även flexibel och har lätt för att ta egna initiativ. Andra viktiga förmågor hos dig är att kunna skapa ett gott arbetsklimat, att ha ett lågaffektivt bemötande och att uppskatta att arbeta med människor.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Om oss

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget



Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.



Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.

Ansök nu

Vårdplaneringsjuksköterska till Hisingen

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta som vårdplaneringssjuksköterska i vårdplaneringsteamet på Hisingen.

Vårt kontor ligger på Lillekärr Södra 51. Du kommer arbeta måndag-fredag, dagtid med möjlighet till flextid.

Som vårdplaneringssjuksköterska ingår du i ett tvärprofessionellt vårdplaneringsteam i kommunal primärvård som består av sjuksköterskor och rehab. Du arbetar utifrån Göteborgs stads hälso- och sjukvårdsprocess samt hälso- och sjukvårdsavtalet för bedömning, beslut och planering av insatser efter slutenvård för patienter som ska skrivas in i kommunal primärvård. Vårdplaneringsteamet deltar på planeringsmöten och SIP (samordnad individuell plan) tillsammans med socialsekreterare från myndighet, slutenvården och den regionala primärvården och följer gällande riktlinjer för in- och utskrivningsprocessen.

I vårdplaneringsteamet arbetar du också med att bedöma behovet av kommunala hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån gällande hälso- och sjukvårdsavtal för icke inskrivna patienter där vårdbegäran inkommer. Vårdbegäran från den regionala primärvården och slutenvården utreder du och tar tillsammans med Vårdplaneringsteamet ett beslut om inskrivning i kommunal primärvård. Utifrån ett patientfokuserat perspektiv upprättas en trygg vård och omsorgsplanering där alla i teamet medverkar för patientens bästa samt skapar en trygg och självständig vardag för patienten. Samarbete och samordning är en stor del av arbetet.

Som vårdplaneringssjuksköterska förväntas det att du tar en ledande roll där du stöttar dina kollegor på enheten gällande hälso- och sjukvårdsavtalet, in- och utskrivningsprocessen och egenvårdsbedömningar. Du har en viktig roll där du deltar aktivt i gruppen för att öka kunskap kring SIP och deltar i nätverk och forum för samverkan med både slutenvården och den regionala primärvården för att skapa god samverkan i nära vård. Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv!

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och brinner för att göra en god och trygg planering för patienten i samband med bedömning och inskrivning i kommunal primärvård. Vi ser gärna att du har erfarenhet av sjuksköterskeyrket och/eller erfarenhet av vårdplanering. Du har god datorvana och en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, då arbetet ställer krav på dokumentation. Även B-körkort är ett krav då du i vissa fall kommer att behöva ta dig med bil till patienter.

Som person har du god självkännedom och känner dig trygg i din arbetsroll. Du känner glädje i att bidra till god vård för patienter och anhöriga. Yrket som sjuksköterska i vårdplaneringsteamet innebär många möten med olika människor. Vi ser därför att du ska ha förmåga att skapa förtroendefulla relationer, är lyhörd och samtidigt tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team och med din entusiasm och arbetsglädje bidrar du till arbetsgruppens framgång. Du kan fatta beslut samt strukturera och planera både ditt och andras arbete.  Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden.
 
Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ 
 
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Om oss

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?



Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!

Ansök nu

Projektledare Medborgarkontor

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 14
Nytt
Beskrivning
Vi söker en kommunikativ och strukturerad projektledare som kan leda arbetet med etableringen av ett nytt medborgarkontor i Hammarkullen samt samordna en lokalprocess för att hitta ny lokal för ett av verksamhetens befintliga kontor.

Medborgarkontoren har ett tredelat uppdrag. Kontoren ska erbjuda samhällsvägledning, vara lokala mötesplatser som erbjuder aktiviteter som stärker den demokratiska delaktigheten och man ska i samverkan med andra verksamheter och aktörer erbjuda rådgivning och expertstöd.



Arbetsuppgifter
I din roll som projektledare för etableringen av ett nytt medborgarkontor i Hammarkullen har du helhetsansvaret för planering, genomförande och uppföljning av projektet. Du arbetar nära enheten och enhetschefen, som är projektägare, men det är du som driver projektet och du är kontaktperson gentemot stadsfastighetsförvaltningen, arbetsgrupper etc. I uppdraget ingår också att samordna ytterligare en lokalprocess med möjlig flytt för ett av verksamhetens befintliga kontor.

Du ansvarar också för att
-                            planera, utföra och följa upp kostnader
-                            utföra inköp kopplade till projektet
-                            samordna arbetet för de stödresurser som står till projektets förfogande

Du kommer att vara placerad på enheten Göteborg stads medborgarkontor och invånarguider. Tjänsten är en projektanställning på heltid under 2026.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, erfarenhet av att driva projekt i samverkan med andra verksamheter såväl som fackliga representanter. Om du tidigare arbetat med lokalfrågor inom Göteborg stad så ser vi det som meriterande.


För att lyckas i rollen behöver du vara både driven och kommunikativ, Det är också viktigt att du har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra för att nå målen. Som person tycker du om att arbeta strukturerat och är bra på att prioritera och hantera flera aktiviteter parallellt.





Villkor
Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet





Om oss

Vi på demokrati och medborgarservice jobbar för en enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga. Vi arbetar med service, delaktighet och jämlikhet. God service innebär att boende, besökare och näringsliv ska uppleva kontakten med kommunen som enkel och trygg och att de får den hjälp de behöver. Vi samordnar, utvecklar och ger service i flera olika kanaler som är gemensamma för staden. Vi har i uppdrag att öka människors möjligheter till lokal demokrati, inflytande och delaktighet, både genom digitala verktyg och fysiska möten.



För att bidra till en hållbar och jämlik vardag erbjuder vi rådgivning och ser till att de som inte klarar sin ekonomi och livsföring själva får stöd. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare.

Ansök nu

Stödpedagog till Prilyckegatans boende med särskild service, Hisingen

Stödpedagog
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter
Prilyckegatan 149 är ett boende med särskild service.

Här bor det sju brukare och till verksamheten hör också en satellitlägenhet som ligger en bit bort från boendet. Hos oss bor brukare med intellektuella funktionsnedsättningar och personer inom autismspektrat.

Som stödpedagog har du det övergripande ansvaret för det pedagogiska arbetet inom verksamheten. Din roll är att samla och sprida kunskap om arbetssätt och metoder samt säkerställa att dessa används och utvecklas på ett effektivt sätt. Tillsammans med arbetsgruppen upprättar du, genomför och följer upp rutiner, handlingsplaner och aktivitetsbeskrivningar. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Då kan fler leva ett gott och självständigt liv som alla andra.

Som stödpedagog ser du till att social dokumentation och genomförandeplaner upprättas, vidareutvecklas och följs utifrån lagar och riktlinjer. Du verkar som stöd och vägledare för varje enskild medarbetare, arbetsgruppen och du är även stöd till chefen.
Du handleder arbetsgruppen utifrån verksamhetens behov och metoder. Tillsammans med dina kollegor har du en central roll i verksamhetens kvalitetsutveckling och det systematiska förbättringsarbetet.

Du ingår i nätverk med övriga pedagoger och samverkar med anhöriga, gode män och övriga nyckelpersoner för att tillförsäkra hyresgästen en god omvårdnad, stöd och service.

Boende med särskild service erbjuder stöd dygnet runt. Vi utgår från hyresgästernas behov och behöver anpassa arbetstider utifrån det. Arbetstiden är förlagd till dag- kväll- och helgtjänstgöring vid behov. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara scheman.

Kvalifikationer
För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är ett krav för tjänsten att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som stödpedagog.

Det är meriterande för tjänsten att du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation, tydliggörande pedagogik, ett självständigt liv, individens behov i centrum och motiverande samtal.

Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande.
Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. 

Välkommen med din ansökan!

Övrigt 
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3)
 
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp. 

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu

Nätverksspecialist till Göteborgs Stad

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 14
Nytt
Har du några års erfarenhet av att arbeta med komplexa nätverkslösningar och lockas av att arbeta för en samhällskritisk verksamhet? Nu söker vi på Kretslopp och vatten vår nästa Nätverksspecialist som vill bidra till något större: att skydda och utveckla kritisk infrastruktur i en tid av snabb förändring.

Vi söker dig som vill ta dig an både strategiska och operativa utmaningar i en verksamhet där teknik möter samhällsnytta! Läs mer om tjänsten nedan.


Om arbetsplatsen
Kretslopp och vatten är en förvaltning i Göteborgs Stad som ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar – vatten, avlopp och avfall. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart”. Vi bidrar varje dag till att skapa ett tryggt, fungerande och hållbart Göteborg.

Göteborg växer och vi står inför stora utmaningar kopplat till klimat, digitalisering och säkerhet. För att lyckas behöver vi förstärka vår IT-organisation med en erfaren nätverksspecialist som vill bidra till att utveckla och säkra våra nätverkslösningar.

Om rollen
Som nätverksspecialist ansvarar du för att designa, konfigurera och underhålla komplexa nätverkslösningar. Du blir en central del i vårt arbete med att säkerställa hög prestanda, tillförlitlighet och säkerhet i våra system. I den här rollen ligger ett särskilt fokus på att vidareutveckla och säkra våra brandväggsmiljöer. Rollen spänner över både strategiska och operativa delar, där du arbetar nära kollegor inom IT, verksamheten och med externa leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Designa, implementera och underhålla avancerade nätverkslösningar
- Konfigurera, administrera och optimera brandväggar
- Ansvara för felsökning, patchning och uppdateringar av nätverksinfrastruktur
- Bidra i utvecklingen av robusta och säkra lösningar för samhällskritiska system

Här får du möjlighet att ta ett helhetsgrepp om nätverksinfrastrukturen och driva igenom de förbättringar och lösningar du ser, som stärker driftsäkerheten i våra viktiga OT-miljöer.

Svenskt medborgarskap, säkerhetsprövning med registerkontroll och drogtest krävs då tjänsten omfattar säkerhetsskyddad verksamhet.

Din Profil
För den här rollen söker vi dig som är analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du är även kommunikativ, samarbetsinriktad och har förmåga att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. Vidare är du initiativtagande och har ett intresse för att utveckla både teknik och arbetssätt tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet av design, drift och underhåll av nätverk- och brandväggsmiljöer
- God kunskap om nätverksprotokoll, switchar och routing
- Erfarenhet av arbete i tvärfunktionella team
- Eftergymnasial utbildning inom nätverk/datakommunikation eller motsvarande kompetens

Meriterande:
Erfarenhet av produktionsnära IT- eller OT-miljöer, eller arbete med kritiska system inom offentlig sektor Kunskap inom VPN-gateway, reverse proxy, AD, virtualisering och Linux

Varför Kretslopp och vatten?
Här får du arbeta med teknik som betyder något – där varje förbättring du gör bidrar till att trygga vattenförsörjningen och hållbarheten i Göteborg. Vi erbjuder en arbetsplats med starkt samhällsengagemang, nybyggda lokaler i Alelyckan och kollegor som brinner för att göra skillnad.

Låter detta intressant?
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Göteborgs Stads räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Göteborgs Stad. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson på sara.johansson@jeffersonwells.se 

Sista ansökningsdag är 12 december. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.



Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.



Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 600 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.



Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna http://www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.



Övrigt

Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.



Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Biträde till BmSS Jacobs Gata

Vårdbiträde
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter
Vi söker ett biträde till BmSS Jacobs Gata!

Jacobs gata är ett boende med särskild service.

Hos oss bor 8 brukare inom autismspektrumtillstånd och lättare funktionsnedsättning. Detta är ett serviceboende som ligger i Hisings Backa, med bra förbindelser från Bäckebol, Centrum, Eriksberg och Frölunda torg. Promenadavstånd till Selma Lagerlöfs torg och närhet till grönområden. Vi som jobbar här är ett gäng på 7 personal. Man utgår från personallägenheten som är på bottenplan och samtliga av våra hyresgäster bor i samma trappuppgång. 

Som biträde är det din roll att stötta hyresgästerna till delaktighet och skapa möjlighet att påverka beslut och insatser. Du är ett stöd i vardagen med allt från kommunikation, stimulans av fritidsaktiviteter till hushållssysslor. Din roll är att anpassa ditt stöd och bidra till ett gott och självständigt liv. Du samverkar med andra personer som finns runt hyresgästen såsom gode män, socialsekreterare, anhöriga och sjukvård. I arbetet ingår social dokumentation och medicinhantering enligt delegation. Genom att upprätta och följa genomförandeplaner ser du till att hyresgästernas behov står i fokus. De får ett tryggt hem med möjlighet att leva som alla andra. I din roll ingår att motivera hyresgästerna i deras vardag. Det kan vara att stimulera till kontakter utanför bostaden och skapa förutsättningar för en berikande fritid utifrån brukarens intressen. Som biträde gör du det möjligt för våra hyresgäster att utvecklas och växa.

All social dokumentation sker i dokumentationssystemet Treserva. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs Stad får utbildning i dessa.

Det förekommer ensamarbete och det kan även förekomma utmanande beteende under arbetet. 

Du kommer arbeta på schema och arbetstiden är förlagd till dag- och kvällstid samt sovande jour och helger. Viss tid av arbetet kan förekomma på annan verksamhet. Vi planerar schematiden i TimeCare.

Vi erbjuder ett givande och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad i människors liv.

Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer
Kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är ett krav att ha minst två års erfarenhet av målgruppen: psykiatri, neuropsykiatri och intellektuell funktionsnedsättning.

Vi ser det som meriterande att du har genomfört kurser inom psykiatri och/eller lågaffektivt bemötande. Det är även meriterande om kan arbeta personcentrerat, pedagogiskt och ha förståelse för funktionsnedsättningar.

Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar.

Övrigt
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu