Göteborg: Stöd-och behandlingspedagog sökes

Hitta ansökningsinfo om jobbet Stöd-och behandlingspedagog sökes i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-11-04 // Varaktighet: Heltid

Om jobbet
Adonia Omsorg
Adonia Omsorg erbjuder boende i kombination med stöd, behandling och sociala insatser på uppdrag av socialtjänsten.
Det handlar om stödboende, boende med stöd, boende utan stöd, skyddat boende och familjehem. Stödet utförs i fullt utrustade lägenheter och lägenheterna ligger i Västra Götaland.
Vår verksamhet i Göteborg
Vi söker nu en stöd-och behandlingspedagog till vår verksamhet med utgångspunkt från Göteborg. Det gäller en heltids-tjänst med provanställning 6 månader initialt. Arbetet handlar om att ge stöd till vuxna samt ungdomar mellan 16-20 som av olika orsaker behöver stöd i kortare eller längre perioder. Syftet med placering hos oss är att de ska ges möjlighet till en trygg och stabil vardag och en möjlighet till positiv utveckling.
Arbetsuppgifter och arbetstider
Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med våra övriga stöd-och behandlingspedagoger stötta individen utifrån vård-och genomförandeplanen.
Arbetstiderna är oftast förlagd till dagtid med viss beredskap kvällar, nätter och helger.
Din kompetens
Du har en högskoleutbildning inom området om minst 2 år. Vi ser gärna att du har genomgått Socionomutbildning med inriktning barn och unga eller utbildning som av arbetsgivaren bedöms likvärdig. Meriterande är om du har några års erfarenhet av socialt arbete och av målgruppen.
Som person är du flexibel, kan arbeta självständigt och i grupp, strukturerad, initiativtagande samt öppen för nya målgrupper och utmaningar. Empatisk förmåga med professionell distans är A och O i jobbet.


B-körkort är ett krav.
För tjänsten fodras utdrag ur belastningsregistret.
Stor vikt kommer läggas på personlig lämplighet.




Vårt erbjudande
Vi erbjuder handledning, kompetensutveckling, friskvårdsbidrag och ett brett medbestämmande till alla våra medarbetare.
Välkommen till engagerade arbetsgrupper och ett omväxlande arbete!
Rekrytering sker löpande vilket gör att ni gärna får skicka in er ansökan så snart som möjligt.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

Stödpedagog till Prilyckegatans boende med särskild service, Hisingen

Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter
Prilyckegatan 149 är ett boende med särskild service.

Här bor det sju brukare och till verksamheten hör också en satellitlägenhet som ligger en bit bort från boendet. Hos oss bor brukare med intellektuella funktionsnedsättningar och personer inom autismspektrat.

Som stödpedagog har du det övergripande ansvaret för det pedagogiska arbetet inom verksamheten. Din roll är att samla och sprida kunskap om arbetssätt och metoder samt säkerställa att dessa används och utvecklas på ett effektivt sätt. Tillsammans med arbetsgruppen upprättar du, genomför och följer upp rutiner, handlingsplaner och aktivitetsbeskrivningar. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Då kan fler leva ett gott och självständigt liv som alla andra.

Som stödpedagog ser du till att social dokumentation och genomförandeplaner upprättas, vidareutvecklas och följs utifrån lagar och riktlinjer. Du verkar som stöd och vägledare för varje enskild medarbetare, arbetsgruppen och du är även stöd till chefen.
Du handleder arbetsgruppen utifrån verksamhetens behov och metoder. Tillsammans med dina kollegor har du en central roll i verksamhetens kvalitetsutveckling och det systematiska förbättringsarbetet.

Du ingår i nätverk med övriga pedagoger och samverkar med anhöriga, gode män och övriga nyckelpersoner för att tillförsäkra hyresgästen en god omvårdnad, stöd och service.

Boende med särskild service erbjuder stöd dygnet runt. Vi utgår från hyresgästernas behov och behöver anpassa arbetstider utifrån det. Arbetstiden är förlagd till dag- kväll- och helgtjänstgöring vid behov. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara scheman.

Kvalifikationer
För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är ett krav för tjänsten att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som stödpedagog.

Det är meriterande för tjänsten att du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation, tydliggörande pedagogik, ett självständigt liv, individens behov i centrum och motiverande samtal.

Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande.
Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. 

Välkommen med din ansökan!

Övrigt 
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3)
 
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp. 

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu

Handledare till Aktivitetshus

Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter
Aktivitetshusen vänder sig till göteborgare som lever med psykisk ohälsa eller psykisk funktionsnedsättning och som önskar stöd i sin återhämtning.

Vi stöder våra deltagare i sin återhämtning genom att skapa förutsättning för social gemenskap, meningsfull sysselsättning och möjlighet att delta i arbetsgrupper. Vi har tillgång till arbetsspecialister som via IPS kan hjälpa deltagare ut i arbete eller studier.

Du kommer i ditt arbete att leda grupper i olika aktiviteter på Aktivitetshuset, ha utåtriktade aktiviteter i staden, arbeta med att lära ut digital vardagskunskap, jobba med olika hantverk, fysisk aktivitet eller matlagning. Vi verkar genom olika aktiviteter för större delaktighet och självständighet i samhället. Samverkan med andra samhällsaktörer är en viktig del av arbetet.
Ditt arbete kommer huvudsakligen utgå från Aktivitetshus Hisingen, men arbete förekommer även på Aktivitetshus Nordost och Centrum. 



Kvalifikationer
För rollen som handledare krävs det YH-utbildning (aktiveringspedagog eller socialpedagog) eller högskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer vara inom relevant område.


Det är meriterande att ha kunskap och erfarenhet av målgruppen samt några års erfarenhet av socialt arbete i återhämtningsinriktad anda för personer med psykiska funktionsnedsättningar.

Utbildning i återhämtningsinriktat förhållningssätt och kunskap om MI (motiverande samtal) och IPS (individual placement and support) är meriterande. Om du har erfarenhet av att leda grupper så är det också meriterande.

Vi söker dig som visar respekt och hänsyn för dem du möter i din yrkesroll. Du utgår ifrån allas lika värde och skapar en god atmosfär i mötet. Du har en öppen och positiv attityd då du har brukarens behov som utgångspunkt för ditt agerande.
Du är nyfiken och har förmåga att se mer än en möjlig lösning.

Du söker aktivt efter andras synpunkter och perspektiv samt är mottaglig för dem genom att visa respekt, hänsyn och omtanke.
Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. Samtidigt har du förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag.

 

Övrigt
Urval och intervjuer kommer ske löpande under ansökningsperioden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
• Trygg anställning med goda anställningsvillkor
• Heltid med möjlighet till deltid
• Introduktion vid nyanställning
• Kompetensutveckling
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för personal som utför vissa insatser åt barn med funktionshinder, utdrag nr 442.9)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.
Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu

Stödpedagog till Vävskedsgatan

Läs mer Nov 11
Arbetsuppgifter
Verksamheterna ligger i Örgryte Härlanda, på Vävskedsgatans BmSS.

Målgruppen är lindring intellektuell funktionsnedsättning. På Vävskedsgatan har vi 7 brukare, varav ett boendestödsärende. Där arbetar 6 medarbetare varav 1 till pedagog.

Som stödpedagog har du det övergripande ansvaret för det pedagogiska arbetet inom verksamheten. Du kommer att etablera arbetssätt och metoder samt säkerställa att dessa används och utvecklas på ett effektivt sätt. Tillsammans med arbetsgruppen upprättar du, genomför och följer upp rutiner, handlingsplaner och aktivitetsbeskrivningar. Du ser till att social dokumentation och genomförandeplaner upprättas, vidareutvecklas och följs utifrån lagar och riktlinjer.

Som stödpedagog är du en kunskapsresurs i arbetslaget. Du verkar som stöd och vägledare för varje enskild medarbetare, arbetsgruppen och är även stöd till chefen. Du handleder arbetsgruppen utifrån verksamhetens behov och metoder. Tillsammans med dina kollegor har du en central roll i verksamhetens kvalitetsutveckling och det systematiska förbättringsarbetet.

Du kommer att ingå i nätverk med övriga pedagoger och samverkar med anhöriga, gode män och övriga nyckelpersoner för att tillförsäkra hyresgästen en god omvårdnad, stöd och service.

Arbetstiden är dag- kväll-, sovande jour och helgtjänstgöring. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara basscheman.

 

Kvalifikationer
För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng eller 60 högskolepoäng eller kombination däremellan som motsvarar minst två terminers heltidsstudier. Utbildningen ska ha tydlig inriktning mot funktionshinderområdet i hela sin omfattning.

Tidigare erfarenhet av att arbete som stödpedagog är ett krav.

Du ska ha god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, eftersom du självständigt upprättar dokumentation enligt IBIC och övrig social dokumentation. Därför krävs godkända betyg i Svenska 1 eller Svenska som andraspråk 1. Saknar du detta kan du behöva göra ett språktest via Educateit.

Det är meriterande med erfarenhet av: 

- Arbete med vård och omsorg 

- Arbete med målgruppen

- Att leda grupper

- Arbete med lågaffektivt bemötande, ESL, MI.  

 

Du tar ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens/brukarnas bästa i fokus. Du tar dina uppgifter på allvar, är mån om att slutföra det du påbörjat och ser till att arbetet blir utfört på rätt sätt. 

Du har förmåga att arbeta tillsammans med andra för att utföra uppgifter och nå mål. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten. 

 

Övrigt
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs via e-tjänst eller med hjälp av en blankett som finns på polisens hemsida (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3).

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:

* Trygg anställning med goda anställningsvillkor
* Heltid med möjlighet till deltid
* Introduktion vid nyanställning
* Kompetensutveckling
* Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Du kan endast skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem eftersom all hantering av personuppgifter skall ske enligt GDPR.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

  

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu

Stödpedagog till BmSS Morängatan

Läs mer Nov 10
Arbetsuppgifter
Nu tar vi nya tag på BmSS Morängatan! 
Vi söker en engagerad stödpedagog som vill vara del av en verksamhet i utveckling och bidra till att skapa ett ännu bättre pedagogiskt stöd för våra hyresgäster.

Här får du möjlighet att påverka, forma och arbeta långsiktigt tillsammans med både kollegor och ledning.

På Morängatan bor 10 hyresgäster med olika intellektuella och psykiska funktionsnedsättningar. Vi söker dig som vill skapa goda förutsättningar för varje individ att utvecklas mot ett mer självständigt och meningsfullt liv.

Hos oss får du chansen att tänka nytt, testa idéer och tillsammans med oss ta nästa steg i verksamhetens utveckling. Du kommer att arbeta tillsammans med ytterligare en stödpedagog, vilket skapar goda möjligheter att driva pedagogiska processer framåt och utveckla arbetssätt över tid.

Vi arbetar med en tydlig grundidé: att våra hyresgäster ska vara delaktiga och ha inflytande över sin vardag. Som stödpedagog får du en central roll i verksamhetens kvalitetsutveckling och i det systematiska förbättringsarbetet. Det innebär bland annat att:

stötta stödassistenter i arbetet med genomförandeplaner och social dokumentation,


etablera, utveckla och följa upp arbetssätt och metoder,


bidra till en trygg arbetsmiljö och ett professionellt bemötande,


samverka med anhöriga, gode män och andra viktiga aktörer.



Du arbetar både självständigt och i nära samarbete med kollegor och enhetschef, och du är en aktiv del i att driva frågor, utveckla rutiner och forma framtidens arbetssätt hos oss.

Tjänsten är förlagd enligt schema och du kommer arbeta dag, kväll och varannan helg. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkbara scheman.

Varmt välkommen med din ansökan – och välkommen att vara en del av vårt utvecklingsarbete!



Kvalifikationer
Du är utbildad stöd- eller socialpedagog, eller har annan relevant eftergymnasial utbildning inom funktionshinderområdet (minst 200 yh-poäng, 120 hp eller motsvarande fyra terminers heltidsstudier).
Alternativt: 60 hp samt minst två års erfarenhet av arbete med stöd/service till personer med funktionsnedsättning.
Utbildningen ska innehålla relevanta kurser inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och/eller psykiatrisk omvårdnad.


Du behöver ha godkänt i Svenska 1 eller Svenska som andra språk 1. Om du inte uppfyller kravet kan du komma att få genomföra ett språktest genom Educateit. 


Du har tidigare arbetat inom vård och omsorg och har erfarenhet och/eller kunskap inom LAB (lågaffektivt bemötande). God datavana och kunskap i social dokumentation är nödvändigt.



Meriterande är erfarenhet av arbete med personer med autism, intellektuell och psykisk funktionsnedsättning, samt tidigare arbete som stödpedagog.

Vi söker dig som är trevlig och hjälpsam mot andra, även i stressiga situationer, och som alltid visar respekt för dem du möter i arbetet. Du förmedlar information och idéer tydligt, både muntligt och skriftligt, och säkerställer att ditt budskap når fram. Du samarbetar väl genom att lyssna, visa intresse och bemöta andra med respekt. Dessutom har du förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt.



Övrigt
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu

Stödpedagog till BmSS Sydväst

Läs mer Nov 7
Om jobbet
Vi söker nu en stödpedagog till Bmss Kaverös äng 3 och Tuppfjätsgatan 15.

På vår enhet får du chansen att arbeta med personer som har autism som sin primära diagnos, du får även chansen att arbeta med personer som har mer sällsynta diagnoser vilket ger dig chansen att fortsätta utvecklas som stödpedagog.

Som stödpedagog har du det övergripande ansvaret för det pedagogiska arbetet i verksamheten. Du etablerar arbetssätt och metoder, följer upp och utvecklar dem så att de används effektivt i det dagliga arbetet.
Du stödjer och vägleder arbetsgruppen, handleder medarbetare i metodarbete och bidrar aktivt till verksamhetens kvalitetsutveckling och systematiska förbättringsarbete.

I rollen ingår bland annat att:
• Stötta och handleda kollegor i att upprätta och följa upp genomförandeplaner och social dokumentation.
• Arbeta med metodutveckling, särskilt med inriktning på AKK ( Alternativ och kompletterande kommunikation), tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande (LAB).
• Bidra till en trygg och strukturerad miljö för brukarna, där självständighet och delaktighet står i fokus.

Du ingår dessutom i nätverk med övriga pedagoger och samverkar med anhöriga, gode män och övriga nyckelpersoner för att tillförsäkra hyresgästen en god omvårdnad, stöd och service.

Arbetstiderna är förlagda dag/kväll samt varannan helg.

Om dig
För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60
högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning.
Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi,
socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren
bedömer likvärdig.

Kommunikation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Du behöver ha arbetslivserfarenhet av att arbeta med individer med autism samt lunskap och arbetslivserfarenhet AKK (Alternativ och kompletterande kommunikation), tydliggörande pedagogik och lågaffektivt bemötande (LAB).

Erfarenhet av att handleda grupper är ett krav.

Vi söker dig som är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar.

Övrigt
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Adonia Omsorg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Adonia Omsorg AB .

Stöd-och behandlingspedagog på lägenhetsboende i Borås/Ulricehamn

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Mar 25
Adonia Omsorg - till vår enhet i Borås/Ulricehamn söker vi nu en ny medarbetare.
Adonia Omsorg är ett företag som funnits sedan 2013 och erbjuder boende i kombination med behandling och sociala insatser på uppdrag av socialtjänsten.
Det handlar om stödboende, boende med stöd, skyddat boende och familjehem. Lägenheterna ligger i Västra Götaland, främst i Göteborgsområdet, men även i Uddevalla, Borås och Ulricehamn. Adonia tar emot placeringar från hela Sverige och har familjehem i ett brett geografiskt område.
Vår verksamhet i Borås och Ulricehamn
Vi arbetar idag med unga vuxna och vuxna med stödbehov utifrån sociala och psykiatriska svårigheter, skydd och tidigare missbruk.
Syftet med placeringen är att individen ska ges möjlighet till en trygg och stabil vardag och en möjlighet till positiv utveckling.
Individen bor i egen lägenhet där personalen besöker den boende varje vecka. Personal är tillgänglig dygnet runt utifrån beredskap.
Arbetsuppgifter och arbetstider
Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med våra övriga stöd-och behandlingspedagoger arbeta utifrån vård-och genomförandeplanen.
Arbetstiderna är dagtid samt beredskap på rullande schema. Arbetet utgår från vårt kontor i Borås.
Din kompetens
Grundkrav för att vara aktuell för tjänsten är att du har minst 2-årig utbildning till socialpedagog/behandlingspedagog eller likvärdigt. Högskoleutbildning såsom socionom eller socialpedagog eller likvärdigt är önskvärt. Meriterande är om du har några års erfarenhet av socialt arbete och av målgruppen.
Som person är du flexibel, kan arbeta självständigt och i grupp, strukturerad, initiativtagande samt öppen för nya målgrupper och utmaningar. Empatisk förmåga med professionell distans är A och O i jobbet. Praktisk arbete såsom städ och iordningställande av lägenheter ingår i tjänsten.
B-körkort är ett krav.
För tjänsten fodras utdrag ur belastningsregistret. Anställning inleds med en 6 månaders provanställning.
Välkommen in med din ansökan. Tjänsten kan tillsättas innan ansökningstiden löpt ut.
Tillträde så fort som möjligt eller efter överenskommelse.
Välkommen till en engagerad arbetsgrupp och ett omväxlande arbete!

Ansök nu

Lokalvårdare

Kontorsstädare
Läs mer Jun 23
Adonia Omsorg är ett företag som funnits sedan 2013 och erbjuder olika boendeformer till socialtjänsten i ett antal städer i Västra Götaland. Vi har ett 100-tal lägenheter i Göteborg, Ulricehamn, Uddevalla samt Borås. Vi har 3 kontor samt 2 kollektiva boenden.
Vi söker nu en lokalvårdare till både våra lägenheter vid utflytt, till våra kontor samt till våra kollektiva boenden.
Som person söker vi dig som har körkort, har erfarenhet av lokalvård och tycker om ett flexibelt arbete.
Arbetet kan även innefatta enklare inredning och inventering av lägenheter samt olika inköp.

Ansök nu

Stöd- och behandlingspedagog

Behandlingsassistent/Socialpedagog
Läs mer Jun 20
Adonia Omsorg
Adonia Omsorg erbjuder boende i kombination med stöd, behandling och sociala insatser på uppdrag av socialtjänsten.
Det handlar om stödboende, boende med stöd, boende utan stöd, skyddat boende och familjehem. Stödet utförs i fullt utrustade lägenheter och lägenheterna ligger i Göteborg, Uddevalla, Borås och Ulricehamn.
Vår verksamhet i Göteborg och Ulricehamn/Borås
Om erfoderliga beslut fattas söker vi nu flera stöd-och behandlingspedagoger till våra verksamheter i Göteborg och Ulricehamn/Borås. Det gäller både tillsvidare anställda men även anställningar på allmän visstid. Arbetet handlar om att ge stöd till vuxna samt ungdomar mellan 16-21 som till följd av sammansatta sociala och psykiatriska svårigheter fått ett socialt nedbrytande beteenden, även med inslag av missbruk. Syftet med individernas placering hos oss är att de ska ges möjlighet till en trygg och stabil vardag och en möjlighet till positiv utveckling.
Arbetsuppgifter och arbetstider
Dina arbetsuppgifter blir att tillsammans med våra övriga stöd-och behandlingspedagoger stötta individen utifrån vård-och genomförandeplanen.
Arbetstiderna är dagtid med viss beredskap kvällar, nätter och helger. Tjänsterna är allt från deltid till heltid.
Din kompetens
Du har en utbildning eller håller på att utbilda dig till socialpedagog, behandlingsassistent eller likvärdig utbildning. Meriterande är om du har några års erfarenhet av socialt arbete och av målgruppen.
Som person är du flexibel, kan arbeta självständigt och i grupp, strukturerad, initiativtagande samt öppen för nya målgrupper och utmaningar. Empatisk förmåga med professionell distans är A och O i jobbet.
B-körkort är ett krav.
För tjänsten fodras utdrag ur belastningsregistret.
Vårt erbjudande
Vi erbjuder handledning, kompetensutveckling och ett brett medbestämmande till alla våra medarbetare.
Välkommen till engagerade arbetsgrupper och ett omväxlande arbete!

Ansök nu

Administrativ assistent

Ekonomiassistent
Läs mer Apr 7
Adonia Omsorg arbetar med familjehemsvård, boende, stöd och stödbehandling för ungdomar och vuxna på väg mot ett självständigt liv. Vi arbetar på uppdrag av socialtjänsten och är idag verksamma i Göteborg, Borås, Ulricehamn, Uddevalla och Helsingborg. I våra boendeinsatser använder vi oss av lägenheter i befintligt bostadsbestånd. Vårt huvudkontor är i Göteborg och vi ser gärna att du sitter där eller på vårt kontor i Ulricehamn.
På Adonia försöker vi arbeta utifrån orden ”professionellt engagemang" och att vi "gör det lilla extra”. För oss betyder det att vi har hjärtat med oss när vi gör vårt jobb samtidigt som vi arbetar genomtänkt, systematiskt och långsiktigt hållbart.
Beskrivning av arbetsuppgifter
Som Administrativ assistent kommer du att arbeta självständigt och administrera Adonia Omsorg med all förekommande administration som finns i ett mindre företag innefattande löpande redovisning, bokföring, lön,budget, bokslut, månadsbokslut och resultatuppföljning. Du kommer också att ansvara för löner, fakturering, löpande bokföring och i övrigt förekommande administration såsom t e x inköp. Du kommer att arbeta nära VD/ägare och verksamhetschef med att vidareutveckla Adonia.
För att lyckas i rollen krävs att du är van att arbeta självständigt och är lösningsorienterad. Företaget är entreprenörsdrivet och det kommer att läggas stor vikt vid personlig lämplighet. Som person är du noggrann, ambitiös, lösningsorienterad och prestigelös. Utdrag ur misstanke- och belastningsregistret skall lämnas vid anställning.
Tjänsten är på 100%
Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och är sugen på något nytt och på att att vara med och utveckla ett växande företag.
Du ska ha goda kunskaper i ekonomi, löner och redovisning, lägst gymnasieutbildning. Gärna påbyggt med KY-utbildning eller liknande arbetslivserfarenhet.
För närvarande arbetar vi med FortNox, Crona lön, Officeprogrammen och Qbis. Positivt är om du har lätt att lära dig stödjande IT-system.
Vi undanber oss all annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu