Göteborg: Senior Group Accountant

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Group Accountant i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-11-04 // Varaktighet: Heltid

Är du en erfaren redovisningsexpert som trivs i en internationell miljö med högt tempo, komplexa frågor och stort ansvar? Vi söker nu en Senior Group Accountant / IFRS Specialist till ett globalt bolag med huvudkontor i Göteborg.
Om rollen Du blir en del av koncernens Group Accounting-team, som ansvarar för koncernredovisning, rapportering och analys på global nivå. Teamet säkerställer att finansiell information levereras korrekt, enhetligt och i tid till både interna och externa intressenter.
Som Senior Expert inom Group Accounting kommer du att spela en nyckelroll i framtagandet av koncernens finansiella rapporter enligt IFRS, inklusive delårsrapporter och årsredovisning. Du kommer också att: - Leda och ansvara för vissa delar av månadsbokslut och analysarbete - Samarbeta tvärfunktionellt för att säkerställa korrekt redovisning av affärshändelser - Vara kontaktperson gentemot externa revisorer - Delta i projekt kopplade till digitalisering av konsolidering och redovisningsprocesser - Bidra med expertis i IFRS-relaterade frågor och koncernens accounting governance

Vem vi söker Vi söker dig som har: - Akademisk examen inom ekonomi/redovisning
- Flera års erfarenhet av avancerad redovisning och koncernrapportering - Djupa kunskaper i IFRS – erfarenhet av pensions- eller skattredovisning på koncernnivå är meriterande - Erfarenhet från en internationell koncernmiljö - Flytande svenska och engelska, i tal och skrift


Som person är du strukturerad, analytisk och lösningsorienterad. Du har lätt för att samarbeta, trivs med att arbeta självständigt och har ett genuint intresse för redovisning och koncernfrågor.
Plats: Göteborg Omfattning: Heltid Startdatum: 1 Dec 2025 Slutdatum: 31 Dec 2026

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Redovisningsekonom.

Redovisningsekonom med ansvar för norska bolag

Läs mer Nov 14
Nytt
Vill du arbeta självständigt med redovisning och löneprocesser för norska bolag, samtidigt som du ingår i ett engagerat ekonomiteam i Sverige? Vi söker nu en Redovisningsekonom som vill arbeta i en roll med helhetsansvar, variation och möjlighet att påverka. Här får du arbeta nära verksamheten som befinner sig i en expansiv fas. Ekonomifunktionen spelar en nyckelroll i denna tillväxtresan och du kliver in i ett team där både ansvar och utveckling står högt på agendan.
 Var? Göteborgsområdet
 När? Omgående
Upplägg? Hyrrekrytering, Heltid
Om bolagetHär får du arbeta i en familjär organisation där beslutsvägarna är korta, engagemang värderas högt och där varje medarbetare spelar en viktig roll. Kulturen präglas av nyfikenhet, prestigelöshet och vilja att utvecklas både som individ och som team.
Om rollenSom Redovisningsekonom med framför allt norskt ansvar blir du en viktig del av ekonomiteamet och får ett helhetsansvar för redovisningen. Rollen passar dig som trivs i ett självständigt arbete, vill ha ägarskap över hela ekonomiflödet och uppskattar variationen mellan redovisning, rapportering och löner.
Du ansvarar för allt från löpande bokföring till månads- och årsbokslut enligt norskt regelverk, MVA-rapportering och myndighetskontakter. Du är även den som hanterar löner för de norska bolagen och fungerar som kontaktperson gentemot revisorer och externa parter i Norge.
Du arbetar nära ledning och blir en nyckelperson i att säkerställa kvalitet, utveckla rutiner och stärka de ekonomiska processerna.
Dina ansvarsområden omfattar bl.a.:
Ansvar för redovisningen i norska bolag
Löpande bokföring, avstämningar och kvalitetssäkring
Upprättande av månads- och årsbokslut enligt norska regler
MVA-rapportering och dialog med norska myndigheter
Självständig hantering av norska löner
Kontaktperson gentemot revisorer och externa parter
Bidra till förbättringar av processer, rutiner och rapporteringsflöden

Det här är en roll för dig som gillar att kombinera detaljfokus med eget ansvar. Du behöver trivas i en miljö där du får mycket förtroende och kan driva ditt arbete framåt.
Vem är du?
För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du har:
Minst 3 års erfarenhet av självständigt redovisningsarbete
Dokumenterad erfarenhet av redovisning enligt norska regler
God kunskap om norsk lönehantering
Förståelse för norsk myndighetsrapportering
God systemvana
Mycket goda kunskaper i Excel

Som person är du strukturerad, ansvarstagande och kvalitetsmedveten. Du arbetar självgående, men trivs också i ett team där man hjälper varandra. Du är noggrann, analytisk och lösningsorienterad och tycker om att vara en del av ett sammanhang där ekonomi och affär går hand i hand.
Därför kommer du trivas på jobbet Ett självständigt och ansvarsfullt uppdrag inom norsk redovisning Möjlighet att påverka, utveckla och förbättra arbetssätt En engagerad och prestigelös organisation i tillväxt Stöd från ett kompetent ekonomiteam och nära samarbete med ledning
Låter det intressant?
Din inställning och personlighet är avgörande för framgång. Känner du igen dig? Fantastiskt! Skicka in din ansökan – urval och intervjuer sker löpande, så tjänsten kan tillsättas innan annonsen löpt ut.
Kontakta Anna Modin på anna@deltaconsulting.se vid frågor.
Välkommen med din ansökan! Titta även på andra tjänster på vår karriärsida: careers.deltaconsulting.se
Mer om oss på Delta Consulting Vi på Delta Consulting hjälper våra kunder med rätt kompetens för långsiktig framgång och våra kandidater att ta nästa steg i karriären - oavsett om de är nyexaminerade, en specialist eller en erfaren ledare! Vi gör skräddarsydda konsult- & rekryteringslösningar för varje behov.
Vi förmedlar både permanenta och temporära uppdrag inom följande områden:
Ekonomi & Lön Bank, Finans & Försäkring Administration, Assistenter & Kundsupport Vår vision är ’att skapa lyckligare arbetsplatser’ och vår Logga (Delta = ?) representerar positiv förändring. Genom våra värderingsgrunder vill vi skapa positiv förändring i medarbetares vardag, som ska mynna ut i förhöjt välmående, högre produktivitet, ökat värdeskapande och mer framgångsrika organisationer hos våra kunder.

Ansök nu

Redovisningsansvarig till Saps

Läs mer Nov 13
Nytt
Om Saps
Saps betyder "livskraft" på engelska, vilket är en passande beskrivning av vad vi erbjuder företag och offentliga verksamheter runt om i Sverige. Saps Service Management finns över hela landet och erbjuder högkvalitativ service inom affärsområdena Fastighet och Infrastruktur. Vår service frigör tid och energi för våra kunder, som de kan investera i sina verksamheter.
Saps kultur präglas av oräddhet inför nya idéer, enkelhet i allt vi gör, flexibilitet i en föränderlig värld och ansvarsfullhet gentemot våra kunder, partners och varandra. Vi är ett expansivt och entreprenörsdrivet företag med stora visioner. Idag finns vi på den svenska marknaden med cirka 200 medarbetare, och tillväxten kommer att fortsätta.
Vi ställer höga krav på engagemang, kompetens och initiativförmåga hos våra medarbetare. I gengäld erbjuder vi stort utrymme och stöd för egna kreativa idéer i nära samarbete med våra kunder.
Om rollen
Som redovisningsansvarig hos oss kommer du att driva ekonomiavdelningens arbete framåt. Vi ser att du har minst 3-års erfarenhet av kvalificerad redovisning och du är trygg i hela ekonomiflödet. Du har ett öga för detaljer och är alltid redo att hjälpa till där det behövs.
Huvudsakliga arbetsuppgifter
Månads- och årsbokslut
Löpande bokföring och redovisning
Avstämningar
Resultatuppföljningar
Skatt- och momsrapportering inkl. periodisk sammanställning
Personalkostnader, bokföring löner (lönehanteringen sköts av extern part)
Likviditetsanalyser och betalningar
Orderhantering
Fakturering och påminnelsehantering
Indexregleringar
Kundreskontra och leverantörsreskontra
Personaladministration kan förekomma vid behov
Inköpsarbete tillsammans med inköpsansvarig

Vi är ett sammansvetsat team där alla tar ansvar för sina uppgifter och stöttar varandra när det behövs. Tjänsten innebär nära samarbete med kollegor inom organisationen, så vi söker dig med god social förmåga, lätt för att samarbete och är självgående.
Du är prestigelös, har en positiv inställning och värderar noggrannhet högt. Din arbetslivserfarenhet väger tyngre än dina formella studier – vi ser till vem du är och vad du kan åstadkomma! Du trivs bäst på plats på vårt kontor, bara ett stenkast från Avenyn.
Vad vi erbjuder
Våra värdeord är oräddhet, enkelhet, flexibilitet och ansvarsfullhet och dessa ligger till grund för vårt gemensamma arbete och mål:
Vår enkelhet, flexibilitet och oräddhet märks i vår entreprenörsanda, laganda och vårt kundfokus.
Vi arbetar med eget ansvar som del i ett team med ett gemensamt mål vilket bidrar till att vi är ansvarsfulla – vi håller alltid vad vi lovar.
Framgångsrika medarbetare hos oss oavsett funktion präglas av att de är drivna och handlingskraftiga samt att de har ett visst mått av entreprenörskap. Vi lägger mycket fokus på att alla våra medarbetare skall känna en samhörighet och trygghet och vi både mäter och följer noga upp att våra medarbetare har de bästa förutsättningar för att trivas på jobbet.
Ansökningar hanteras löpande, och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag.
Läs mer om oss på www.saps.se
Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

DRIVEN REDOVISNINGSEKONOM TILL DEKA CONSULTING

Läs mer Nov 12
Är du en driven och strukturerad redovisningsekonom som vill arbeta på ett mindre bolag och bidra till deras fortsatta tillväxtresa? Deka Consulting är en del av Deka Group; en växande koncern med verksamhet inom VVS och el. Nu utökar de teamet och söker en redovisningsekonom som vill vara med på resan framåt och bli en nyckelperson i ekonomifunktionen.
Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos Deka kommer du att arbeta brett med hela kedjan inom redovisning, allt från löpande bokföring och momsredovisning till bokslut. Du hanterar leverantörs- och kundreskontra samt har kontakt med revisorer, banker och myndigheter. Rollen innebär också löpande kontakt med koncernbolagen och externa kunder som köper in redovisningstjänster.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar:
Projektredovisning
Kund- och leverantörsfakturor
Löpande redovisning
Redovisning av moms
Redovisning av skatt och arbetsgivaravgifter
Månadsrapportering med resultat, balans och prognos framåt
Vara bollplank till koncernens VD vid investeringsbeslut
Uppföljning av fakturering i de olika bolagen och säkerställa att underlag kommer in i tid
Delaktighet i bokslut och årsredovisning
Kontakt med interna och externa kunder

Vem är du?
Vi söker dig som är strukturerad och initiativtagande. Du har ett digitalt arbetssätt och känner dig trygg i ekonomirollen. Då du kommer att arbeta både mot koncernbolagen och externa kunder krävs även en god samarbetsförmåga. För att trivas i rollen som redovisningsekonom tror vi att du uppskattar att arbeta självständigt i ett mindre bolag, där du får möjlighet att växa och ta dig an nya arbetsuppgifter. Det här är en roll för dig som vill bidra till utveckling och tillväxt och samtidigt ha en central roll i företagets ekonomifunktion.
Dina kvalifikationer
Några års erfarenhet från liknande arbete, gärna i mindre ägarlett bolag eller tillväxtbolag. Erfarenhet inom byggbranschen är meriterande.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi/redovisning alt. gedigen erfarenhet som kan motsvara en utbildning.
God datavana och kunskaper i Fortnox och Excel är ett krav för tjänsten, vana av systemet Bygglet är meriterande.
Du behärskar svenska flytande i tal och skrift.
Du har ett digitalt arbetssätt.
Vana av projektredovisning är starkt meriterande.

I denna rekrytering kommer fokus ligga både på din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Om Deka Consulting
Deka Consulting är en del av Deka Group; en växande koncern med verksamhet inom VVS och el. Koncernen kännetecknas av stark entreprenörsanda, korta beslutsvägar och ett stort engagemang för kvalitet och utveckling. Deka Consulting sköter ekonomin för samtliga bolag i koncernen och tar även in externa kunder. Deras huvudinriktning för externa kunder är bolag i byggbranschen med upp till 15 anställda.
Vad kan Deka Consulting erbjuda dig?
Som anställd hos Deka Consulting blir du en del av ett härligt och engagerat gäng som hjälper och stöttar varandra. De är en platt organisation med korta beslutsvägar, vilket ger dig möjlighet att vara med och påverka samt utvecklas. Du har möjlighet att arbeta både från deras hemtrevliga kontor och hemifrån vi behov, flexibilitet är en viktig pusselbit för Deka. De värdesätter gemenskap och vill skapa en arbetsplats där alla känner engagemang, delaktighet och arbetsglädje i vardagen.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:
Företag: Deka Consulting
Tjänst: Redovisningsekonom
Omfattning: Heltid
Lön: Fast månadslön
Tillträde: Efter överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Sista ansökningsdag: 2025-12-31

Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Kajsa Sundqvist på 0735261517. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Redovisningsansvarig - rapportering och processöverföring

Läs mer Nov 11
En roll för dig som är trygg i att ansvara för redovisningen, trivs i en föränderlig miljö och vill vara en nyckelperson i en övergångsfas mot framtida struktur och effektivitet.

Om tjänsten
Vår kund, ett producerande och större bolag, befinner sig i en förändringsfas. Just nu pågår ett arbete med att dela upp verksamheten samt att successivt överföra redovisningsaktiviteter till annat land. Rollen innebär därför både ansvar för löpande redovisning och andra redovisningsaktiviteter kopplat till ett antal bolag, samt ett viktigt uppdrag i att säkerställa att kunskap och processer dokumenteras och överförs på ett strukturerat sätt.

Du rapporterar främst till Chief Accountant men även till respektive bolag. Du ingår i ett större team bestående av kunniga och seniora medarbetare.

Rollen är placerad i Göteborg med möjlighet till distansarbete 2 dagar/vecka (under upplärningstiden viktigt att vara på plats mer). Arbetet sker på heltid. Då bolaget behöver dig som resurs (helst) inför nästa månadsbokslut, är starten för uppdraget omgående och beräknas pågå t.o.m. maj 2026.

Ansvarsområden
- Ansvara för redovisningen för ett antal bolag inom koncernen – vilket bolag du ansvarar för kan variera över tid.
- Säkerställa en korrekt och kvalitativ redovisning genom både löpande redovisning och delar i bokslutsarbetet.
- Förbereda och sammanställa finansiella rapporter.
- Säkerställa korrekt och effektiv rapportering.
- Bidra till kunskapsöverföring och processövergång till annat land.

Lämplig bakgrund
Vi söker dig som är trygg och erfaren med en bredd inom redovisning. Du har god vana av redovisning och rapportering ifrån större koncerner samt har arbetat internationellt och är genom det van vid att kommunicera på både svenska och engelska. För att snabbt komma in i denna roll har du högst troligen även arbetat i ett producerande bolag.

Kvalitet, processtänk och struktur är mycket viktiga delar att ha med sig, liksom vana att växla mellan detalj och helhet.

Du har även god systemvana och är van att arbeta under tighta deadlines vid bokslut.

Personliga egenskaper
Du är trygg i ditt kunnande, självgående och har en naturlig förmåga att skapa struktur även i tider av förändring. Du trivs i samarbeten, är lyhörd och prestigelös, och ser värdet i att dela kunskap med andra. Rollen kräver att du har förmåga att arbeta under tighta deadlines och har ett genuint engagemang för att bidra till en bra förändringsresa.

Ansökan
Vi frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Liina Fagerberg på 0766-002250. Vi intervjuar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har gått ut.

Varmt välkommen med din ansökan!

Konsult hos SJR
Att arbeta som konsult hos SJR innebär att du blir en del av en dedikerad organisation med kompetens att ge dig perfekta förutsättningar att utvecklas både inom din yrkesroll och på ett personligt plan. Du får tillgång till vårt stora nätverk av intressanta företag och uppdragsgivare och därmed en unik möjlighet att ta din karriär till nästa steg.

Vi på SJR bryr oss om vår personal och tillsammans med oss får du en långsiktig partner som ger dig trygghet och stöd. Vi är lyhörda för dina behov och du kommer att ha en nära relation med din konsultchef som stöttar dig i din utveckling.

#Bildlänk
https://media.sjr.se/wp-content/uploads/2024/12/SJR-konsult-annons-9.jpg

Ansök nu

Redovisningsekonomer till välrenommerat internationellt bolag

Läs mer Nov 11
Är du en ambitiös och analytisk redovisningsekonom som vill utvecklas i en dynamisk och internationell miljö? Nu söker vi redovisningsekonomer till vår kund med placeringsort i Göteborg.

Om tjänsten
Som redovisningsekonom hos vår kund kommer du att vara en del av en global organisation där du får arbeta med redovisningsfrågor och bidra till att skapa långsiktigt värde för deras kunder. Du kommer att arbeta nära våra erfarna konsulter och experter, och ha möjlighet att växa både professionellt och personligt.

Du kommer att ha en nyckelroll i att säkerställa korrekt redovisning och rapportering samt driva utveckling av effektiva ekonomiprocesser. Vår kund erbjuder en inspirerande arbetsmiljö där du får utmaningar och möjligheten att arbeta med några av de främsta företagen i Sverige och globalt.

I din roll som redovisningsekonom kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:

• Löpande bokföring och avstämningar
• Hantering av kund- och leverantörsreskontra
• Moms- och skatteredovisning
• Månads- och årsbokslut enligt K3, IFRS och andra regelverk
• Likviditetsprognoser och betalningar
• Rapportering och analys av finansiella nyckeltal
• Medverkan i budget- och prognosarbete
• Kontakt med revisorer, myndigheter och kunder

Tjänsten som redovisningsekonom är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse. Arbetet sker med utgångspunkt på vår kunds kontor i Göteborg med möjlighet till hybridarbete enligt överenskommelse med kund.

Om dig
Vi söker dig som har en examen från högskola eller universitet med inriktning ekonomi samt minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisningsarbete. Du har god erfarenhet av K3 och IFRS samt en analytisk förmåga och ett affärsorienterat mindset.

Som person är du strukturerad, engagerad och har en stark vilja att utvecklas. Du trivs i en snabbrörlig och utmanande miljö där du får arbeta både självständigt och i team. Kundföretaget värdesätter innovation, samarbete och en stark drivkraft att leverera hög kvalitet till sina kunder.

Viktigt för tjänsten är:

• Examen från högskola eller universitet med inriktning ekonomi
• Minst tre års erfarenhet av kvalificerat redovisning-och bokslutsarbete
• God erfarenhet av K3
• God erfarenhet av IFRS och regelverk
• Goda kunskaper i Excel och Powerpoint
• Flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift

Meriterande för tjänsten är:

• Erfarenhet av koncernredovisning
• Erfarenhet av större ERP-system som exempelvis SAP

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen? Kontakta ansvarig rekryterare:
Maja Svensson via maja.svensson@adecco.se

Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se.

Ansökan sker via vår hemsida. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post enligt GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Eqwiry AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Eqwiry AB .

Säljare / Account Manager

Account manager
Läs mer Okt 21
Om rollen
Vi söker dig som älskar affärer, relationer och fart. Hos Eqwiry kommer du att bygga och driva ditt eget kundnätverk inom rekrytering och konsultlösningar – främst inom ekonomi, inköp och HR.
Du jagar nya kunder, öppnar dörrar, bokar möten och stänger affärer – men du är också den som tar hand om kunderna efteråt, ser till att de är nöjda och kommer tillbaka. Dina ansvarsområden

- Prospektera, kontakta och etablera nya kundrelationer (telefon, mail, LinkedIn) - Förstå kundens behov och sälja rätt konsultlösning eller rekryteringstjänst - Förhandla priser och villkor - Samarbeta med våra recruiters för att leverera rätt kandidater snabbt - Följa upp kunder, bygga långsiktiga samarbeten och växa affären Vem vi söker


- Du drivs av resultat och frihet – prestationsbaserad lön motiverar dig, inte skrämmer dig - Du har naturlig social skärpa, är trygg i samtal med chefer, HR och beslutsfattare - Du är självgående, pålitlig och affärsmässig
Har du erfarenhet från rekrytering, konsultförsäljning eller B2B? Grymt. Men viktigare är energi, hunger och förmåga att leverera. Vad du får


- 100 % provisionsbaserad lön. Väldigt generös provisionsmodell – du äger din egen framgång  - Möjlighet att jobba fritt och flexibelt, så länge du levererar - Stöd från ett erfaret team av recruiters - Tillgång till Eqwirys nätverk av konsulter, kandidater och företagskunder - Möjlighet att på sikt bygga din egen kundportfölj och del i bolaget
Om Eqwiry

Eqwiry är ett modernt rekryterings- och konsultbolag med fokus på ekonomi, inköp och HR. Vi tror på frihet, ansvar och entreprenörskap – inte hierarkier och mellanchefer. Här finns inga fasta ramar – bara möjligheter för dig som vill tjäna pengar, bygga relationer och växa tillsammans med oss. Plats: Göteborg  Lön: 100 % prestationsbaserad – du tjänar på resultat, inte timmar.

Ansök nu

LIA-praktikant inom Försäljning & Affärsutveckling

Account manager/AM
Läs mer Okt 3
Om uppdraget
Är du redo att kickstarta din karriär inom försäljning? På Eqwiry får du inte bara en praktik, du får en chans att bygga grunden för en framtida karriär som Account Manager eller Key Account Manager. Här får du vara med i hela säljresan, från första kundkontakt till avslutad affär.
Det här får du göra hos oss: - Aktiv prospektering och research av nya kunder och leads - Delta i kundmöten och pitchar – ibland även hålla i delar själv - Stöd i hela säljcykeln: mötesbokning, offertarbete, uppföljning - Jobba i CRM-system och lära dig strukturera säljprocesser - Skapa och utveckla säljmaterial, presentationer och kampanjer - Bygga långsiktiga relationer med beslutsfattare

Vem är du?

- Student inom account management, försäljning eller liknande - Har vinnarskalle, älskar att skapa kontakt och brinner för affärer - Orädd, kommunikativ och trivs med att ta initiativ - Vill växa snabbt och utvecklas inom modern B2B-försäljning


Varför Eqwiry?

- Du får verklig insyn i hur man bygger ett konsult- och rekryteringsbolag från grunden - Praktisk erfarenhet i säljrollen – inte bara teori - Möjlighet att bygga nätverk med beslutsfattare hos några av Sveriges största bolag - Stora möjligheter till framtida anställning för rätt person - Flexibel praktikform som anpassas till dina studier


Om Eqwiry AB Eqwiry är en modern aktör inom rekrytering och konsultlösningar med fokus på ekonomi och inköp. Vi är entreprenöriella, snabbrörliga och alltid hungriga på att växa. Nu söker vi dig som vill vara med och bygga något större, samtidigt som du bygger din egen framtida karriär.
Praktikperiod & ansökan LIA-praktik hösten 2025 (flexibel längd enligt överenskommelse). Skicka in ditt CV redan idag – vi intervjuar och tar emot ansökningar löpande.

Ansök nu

Senior redovisningsekonom

Redovisningsekonom
Läs mer Sep 24
Om rollen
Vi söker en kvalificerad redovisningsekonom till ett team på sex personer i moderna lokaler i Högsbo/Sisjön. Rollen innebär ett brett ansvar inom redovisning, där fokus ligger på bokslut, stängning av böcker, rapportering mot koncernen och justeringar enligt IFRS. Du säkerställer att rapporteringen sker i tid och med hög kvalitet.
Arbetsuppgifterna omfattar även löpande bokföring, skatt och pensionsbokningar. Du kommer att arbeta tätt tillsammans med övriga redovisningsekonomer i teamet och bidra till att redovisningen är korrekt och i linje med gällande lagar och regler.
Kvalifikationer - Akademisk examen inom ekonomi, gärna med inriktning mot redovisning. -Flera års erfarenhet av redovisning, gärna i en större organisation. -Erfarenhet av bokslutsarbete och IFRS. -Tidigare erfarenhet av systembyten ses som meriterande. - Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. - Erfarenhet av ekonomisystem, t.ex. Axiom eller Business Central, är meriterande.

Personliga egenskaper Du är noggrann, strukturerad och ansvarsfull. Som person har du ett analytiskt sinne och lätt för att se samband. Du tar egna initiativ, bidrar med lösningar och är flexibel i förändringsarbete. Din sociala kompetens och kommunikationsförmåga gör att du samarbetar väl och trivs i en roll med många kontaktytor. Du är en positiv och prestigelös lagspelare som gärna hjälper till där det behövs.
Omfattning Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start enligt överenskommelse.
Ansökan Urval och intervjuer sker löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald i rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Redovisningsekonom - Deltid

Redovisningsekonom
Läs mer Aug 25
Om rollen Vi söker en erfaren redovisningsekonom för en direktanställning hos kund på ca 2 dagar i veckan. Rollen innebär att självständigt sköta hela ekonomifunktionen från ax till limpa. Du kommer att ha ansvar för redovisningen, löner, leverantörs- och kundreskontra samt rapportering, skatter och moms. Du blir den enda ekonomen i organisationen och får därför en central och självständig roll.
Arbetsuppgifter

- Löpande bokföring och avstämningar - Hantera leverantörs- och kundreskontra - Löneadministration - Moms- och skattedeklarationer - Upprätta delårsrapporter och underlag för bokslut - Driva förbättringar i processer och rutiner - Arbeta i Fortnox


Kvalifikationer

- Flera års erfarenhet som redovisningsekonom - Vana vid att arbeta självständigt med helhetsansvar för redovisning - Goda kunskaper i Fortnox eller liknande ekonomisystem - Erfarenhet av löner, skatter och moms - Noggrann, strukturerad och självgående

Ansök nu

Business Controller – Senior nivå

Business controller
Läs mer Jun 18
Vi söker en erfaren Business Controller som vill ta nästa steg i karriären och arbeta som en strategisk affärspartner till ledningen i en komplex och dynamisk organisation.
Som Business Controller kommer du att spela en central roll i att säkerställa finansiell styrning, driva affärsförbättringar och skapa värde genom analys, insikt och partnerskap.
Dina huvudsakliga ansvarsområden:
- Vara ett stöd och bollplank till ledning och affärsområden för att säkerställa stark finansiell prestation.


- Driva och stötta verksamheten i frågor kring riskhantering, lönsamhet och investeringar.


- Utveckla och implementera styrprinciper och riktlinjer kopplade till exempelvis prognoser, nyckeltal, kostnadsberäkningar och rörelsekapital.


- Följa upp finansiell och operativ prestation samt föreslå och driva åtgärder.


- Utföra ad hoc-analyser som stödjer strategiska och taktiska beslut.


- Delta i finansiella uppföljningsmöten med olika intressenter.


- Sammanställa och presentera rapporter till ledning och styrelse inklusive rekommendationer och tidiga varningssignaler.

Vi söker dig som har:

- Minst 8 års erfarenhet av kvalificerat arbete inom business controlling och analys.


- God förståelse för finansiell styrning i större organisationer, gärna internationellt.


- Förmåga att leda projekt och processer självständigt samt coacha andra.


- Starka analytiska färdigheter och vana att hantera komplexa frågeställningar.


- Erfarenhet av att arbeta nära ledning och fatta affärskritiska beslut baserat på data och insikter.

Om rollen:
Tjänsten är på en senior nivå och omfattar ansvar för ett funktionellt eller geografiskt område. Du kommer att arbeta nära flera delar av organisationen och bidra till både operativt och strategiskt beslutsfattande.
Om Eqwiry – Bli konsult på dina villkorHos Eqwiry tror vi på att du som konsult ska ha frihet att forma din vardag, flexibilitet att välja uppdrag som passar dig, och medbestämmande i din egen karriär.
Vi matchar dig med spännande uppdrag inom ekonomi men det är du som bestämmer vad som känns rätt. Vi lyssnar på dina önskemål, ser till att du får rätt förutsättningar och finns med som ett bollplank längs vägen.
Oavsett om du söker trygghet i längre uppdrag eller variation och tempo, så hjälper vi dig att hitta balansen.
Välkommen till Eqwiry

Ansök nu