Göteborg: Bostadssekreterare

Hitta ansökningsinfo om jobbet Bostadssekreterare i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-11-04 // Varaktighet: Heltid

Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med boendefrågor och som vill ta en aktiv del i den utveckling som pågår i Göteborgs stad och arbeta konkret för en jämlik stad.

Exploateringsförvaltningens bostadsenhet arbetar tillsammans med bostadsföretag och socialtjänst för att ordna med bostad till de hushåll som inte på egen hand kan teckna hyreskontrakt. På enheten är vi idag drygt 20 personer, varav 7 medarbetare är bostadssekreterare. 



Arbetsuppgifter
Arbetet som bostadssekreterare innebär att handlägga och utreda remisser för hushåll i behov av förtur till bostad från socialtjänsten samt att anskaffa och hyra ut bostäder i andra hand. Arbetet innebär ibland svåra avväganden som ska göras och sedan presenteras för socialtjänst och fastighetsägare.

Enhetens bostadssekreterare har oftast olika specialinriktningar inom området men på enheten pågår en lärande dialog kring ärenden och utveckling av metoder och arbetssätt. Medarbetarna på enheten är engagerade och ett kollegialt lärande är en del av vardagen.

 

Kvalifikationer
- Du har en akademisk examen, till exempel som socionom, eller annan akademisk examen i kombination med en längre erfarenhet från verksamheter inom boende- och uthyrningsfrågor
- Du har minst tre års erfarenhet av arbete med socialtjänstens målgrupper och av boende-och uthyrningsfrågor
- Du har goda kunskaper i tal och skrift, både i svenska och engelska

 

Det är meriterande:

- Om du har erfarenhet av att ha arbetat med hyreslagstiftning
- Om du har språkkunskaper utöver svenska och engelska

 

Vi sätter stort värde på att du är öppen och har ett positivt förhållningssätt. Arbetet har ett tydligt hyresgästperspektiv och bygger i hög grad på samverkan med andra instanser och utförare, vilket kräver att du har mycket god förmåga att samarbeta. I arbetet kommer du att möta personer med olika ursprung, så en vana av och intresse för människor med olika bakgrund och med olika funktionalitet är en stor fördel. Arbetet innebär många kontakter med personer som befinner sig i svåra situationer vilket ställer krav på en god förmåga att kommunicera.

Du behöver också kunna arbeta självständigt och det är viktigt att du är en trygg och ödmjuk person som har lätt för att hitta konstruktiva lösningar inom ramen för ditt uppdrag.



Välkommen med din ansökan!

 

Villkor
Inför en eventuell intervju behöver uppvisa pass/nationellt id/personbevis utfärdat av Skatteverket och eventuellt bevis på uppehållstillstånd om du har ett medborgarskap utanför EU/EES. Detta för att vi som arbetsgivare behöver säkerställa din identitet samt säkra att du har rätt att arbeta i Sverige. I processen kan du även bli ombedd att tillhandahålla examensbevis om detta är ett krav för tjänsten. 

Vi vill att exploateringsförvaltningen ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Om oss

Varje dag under hela året spelar Exploateringsförvaltningen en central roll i Göteborgs tillväxt och utveckling i nya bostadsområden, parker, torg, väg- och spårvägssträckor, broar och tunnlar, samtidigt som vi skapar förutsättningar för framtidens boende och näringsliv i egenskap av markägare. Förvaltningen arbetar också med att anskaffa och förvalta bostäder till hushåll som själva har svårt att ordna ett eget boende, samtidigt som vi arbetar aktivt med att få hemlösheten i Göteborg att upphöra till 2028. Exploateringsförvaltningen är en del av de stadsutvecklingsförvaltningarna som finns i Göteborg Stad.



Gemensamt arbetar vi med att skapa förutsättningar för en välfungerande infrastruktur, bostäder och lokaler med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv.



Besök gärna https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/vara-verksamheter/jobba-pa-eploateringsforvaltningen



eller följ oss på LinkedIn

https://www.linkedin.com/company/exploateringsforvaltningen-goteborgs-stad/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Sekreterare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Sekreterare.

Administratör, Sekreterare

Läs mer Jul 21
Vi söker en administratör/sekreterare med språkkunskaper och känsla för service
Vill du vara en del av en växande verksamhet inom estetisk medicin och bidra till att skapa en trygg och professionell upplevelse för våra kunder? Vi söker nu en administratör/sekreterare med erfarenhet av administrativa uppgifter och ett genuint intresse för människor och service.
Om rollen
Som administratör är du företagets ansikte utåt och en viktig länk mellan kunder, personal och samarbetspartners. Du ansvarar för att bemöta våra kunder på ett professionellt, vänligt och respektfullt sätt – både i receptionen, via telefon och digitalt. Du har god förmåga att fatta beslut, hantera flera arbetsuppgifter parallellt och kommunicera tydligt i olika sammanhang.
Vi söker dig som:
Har tidigare erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
Har god känsla för service och bemötande
Är strukturerad, noggrann och lösningsorienterad
Trivs med varierande arbetsdagar och kan anpassa dig efter förändringar
Är trygg i kontakten med både kollegor och kunder

Språkkunskaper
För att lyckas i rollen krävs att du behärskar följande språk obehindrat:
Svenska
Engelska
Persiska

Om anställningen
Tjänstgöringsgrad: Ca 100%
Arbetstider: Varierande, enligt schema och verksamhetens behov
Anställningsform: Tidsbegränsad med möjlighet till tillsvidareanställning
Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 3 augusti 2025



Vi erbjuder dig:
En möjlighet att vara del av en modern klinik inom estetisk medicin
En dynamisk arbetsmiljö där du får växa och utvecklas
Ett team som värdesätter engagemang, respekt och samarbete

Känner du igen dig i beskrivningen och vill bidra till en verksamhet där kvalitet, omtanke och professionalism står i centrum? Då ser vi fram emot att ta del av din ansökan senast 3/8–2025

Ansök nu

Administratör, Sekreterare

Läs mer Jul 15
Vi söker nu en manlig sekreterare i åldern 40 till 50 år som vill bli en viktig del av vårt team. Vi söker dig som har erfarenhet av administrativa uppgifter och som tryggt kan ta plats som företagets ansikte utåt. I den här rollen behöver du vara stabil i dina beslut, ha en god förmåga att hantera både interna och externa kontakter och vara van vid att möta människor på ett respektfullt och professionellt sätt.
Du är en person som har en naturlig fallenhet för service, som är tillgänglig när det behövs och som bemöter både kollegor och kunder med tålamod, lyhördhet och respekt. Vi lägger stor vikt vid din förmåga att bygga goda relationer och skapa förtroende. Det är viktigt att du har ett tydligt och vänligt sätt att kommunicera och att du kan hantera olika typer av människor med trygghet och balans.
Tjänsten kräver att du behärskar persiska, baluchiska och engelska obehindrat, då våra kunder och kontakter ofta kommunicerar på dessa språk. Dina språkkunskaper är en viktig nyckel till att kunna ge rätt stöd och skapa en trygg och professionell upplevelse för alla som kommer i kontakt med oss.
Vi erbjuder en arbetsmiljö där du får möjlighet att bidra med din erfarenhet, påverka din vardag och utvecklas i en meningsfull roll. Hos oss värdesätts engagemang, respekt och öppenhet, och vi söker en kollega som delar dessa värderingar.
Om du känner igen dig i beskrivningen och vill vara en del av ett sammanhang där din insats verkligen gör skillnad, ser vi fram emot att ta del av din ansökan.

Ansök nu

Account Manager – Rekrytering & Personalansvar

Läs mer Feb 5
Lärarvikarie Sverige AB söker en driven och engagerad Account Manager som vill vara med och utveckla vår verksamhet inom bemanning och rekrytering av vikarier till skolor. Vi erbjuder en dynamisk arbetsmiljö där du får möjlighet att arbeta med både kundrelationer, rekrytering och personalansvar.
Om rollen
Som Account Manager hos oss har du en central roll i att säkerställa att våra skolor får rätt vikarier vid rätt tidpunkt. Ditt arbete innefattar rekrytering, personalledning, kundbearbetning och affärsutveckling.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inkluderar:
Kundansvar – Bygga och utveckla relationer med skolor och kommuner för att säkerställa långsiktiga samarbeten.
Rekrytering – Aktivt rekrytera, intervjua och anställa vikarier för att säkerställa en högkvalitativ personalstyrka.
Personalansvar – Coacha och stötta vikarier för att säkerställa deras trivsel och prestation.
Affärsutveckling – Bidra till att utveckla och förbättra våra tjänster samt identifiera nya affärsmöjligheter.
Vem är du?
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av rekrytering, personalansvar eller försäljning – gärna inom bemanning, utbildning eller servicebranschen.
Är en naturlig relationsbyggare och trivs i en roll med mycket kundkontakt.
Är van att arbeta självständigt och driva processer framåt.
Har en stark kommunikationsförmåga och en känsla för att matcha rätt person till rätt uppdrag.
Är strukturerad, lösningsorienterad och trivs i ett högt tempo.
Vi erbjuder dig En nyckelroll i ett växande företag med stor påverkan på både verksamhet och organisation.
Möjlighet att utveckla din karriär inom rekrytering och bemanning.
Ett inspirerande team och en företagskultur där engagemang och innovation uppmuntras.
Konkurrenskraftig lön och möjlighet till bonus baserat på prestation.

Placering: HovåsOmfattning: HeltidTillträde: Enligt överenskommelse
Är du redo för nästa steg i din karriär? Skicka in din ansökan redan idag!
Vi ser fram emot att höra från dig!Lärarvikarie Sverige AB – Vi bemannar skolor med trygghet och kvalitet.
Rekrytering sker löpande – skicka din ansökan redan idag.

Ansök nu

Kommunledningssekreterare

Läs mer Jan 23
Beskrivning
Vi söker en engagerad kommunledningssekreterare!

Rollen som kommunledningssekreterare erbjuder en varierad och dynamisk möjlighet att arbeta nära förvaltningens ledning.

Du kommer att vara en central punkt för:

- Kommunstyrelsens presidium.
- Kommunfullmäktiges presidium.
- Kommundirektören.

Arbetsuppgifter
Samordning och Planering:
- Hantera kalendrar och mötesbokningar för presidierna och kommundirektören baserat på årshjulet.
- Organisera besök och boka lokaler.
- Beställa förfriskningar och mat för möten. 

Avtalshantering:
- Säkerställa att avtal signeras av kommunledningen och återlämnas till handläggarna.

Rutineffektivisering:
- Förbättra rutiner och sekreterarskapets arbetsuppgifter för att skapa ett hållbart arbetsflöde.

Evenemangsplanering:
- Planera och genomföra kommunövergripande evenemang som nationaldagsfirande, medborgarceremonier, öppet hus och nomineringar för årets eldsjäl.

Direkt samarbete:
- Arbeta nära kommunstyrelsens ordförande med veckovis planering, strukturerad informationshantering och framtagning av relevant underlag.

Kvalifikationer
- Högskoleutbildning eller gymnasieutbildning med relevant arbetslivserfarenhet.
- Tidigare erfarenhet från liknande roller är meriterande. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrigt


- Ansökan tas endast emot digitalt via kungalv.varbi.com

- Betyg/intyg lämnas på begäran eller vid en eventuell intervju.

- Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten ej behöver tas i anspråk av befintlig personal på grund av övertalighet eller annan orsak.

- Urvalsprocessen sker löpande under ansökningstiden.

- Vi använder oss av digitala verktyg och i arbetet kan du komma att behöva använda dig av e-legitimation.

- Innan eventuell anställning kräver vi att giltigt identitetskort där medborgarskap framgår samt giltigt arbetstillstånd uppvisas.

- Provanställning kan komma tillämpas enligt kollektivavtal.

- Inom de verksamheter där arbete med barn förekommer kräver arbetsgivaren in utdrag ur belastningsregistret innan tillsättning av tjänsten.

- Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta rekryteringsansvarig för hantering av din ansökan.

- Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

- Kungälvs kommun har upphandlade avtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GÖTEBORGS KOMMUN .

Lärare i fritidshem till Torslandaskolan F-3

Lärare i fritidshem/Fritidspedagog
Läs mer Nov 14
Nytt
Beskrivning
Torslandaskolan är en F-6-skola med cirka 400 elever.

Skolan är alldeles nybyggd och ligger i centrala Torslanda. Trots det centrala läget har vi nära till skog och natur. Vi söker nu en lärare till vårt fritidshem för de lägre åldrarna.

Arbetsuppgifter
Som lärare i vårt fritidshem kommer du att arbeta med att utveckla och bedriva pedagogiskt arbete tillsammans med arbetslaget som består av både grundskollärare och lärare i fritidshem.  Du tycker det är viktigt att skapa förutsättningar för alla barn så de får en god utveckling i en stimulerande miljö där lek och nyfikenhet står i fokus. 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är legitimerad lärare i fritidshem. Du har erfarenhet från pedagogiskt arbete med barn där man självständigt och i grupp planerat, genomfört och utvärderat arbetet. Det är meriterande att ha behörighet i Idrott och Hälsa.

Du är van att samarbeta med olika lärare/arbetslag och du är bra på att kommunicera med föräldrar. Du delar till fullo de värderingar som speglas i läroplanen. Barnens lärande står i fokus för dig och du har en vana att arbeta målstyrt. Du brinner för att ge barnen en meningsfull fritid och utgår från deras behov och intressen när du planerar verksamheten.

Att skapa goda relationer med elever, föräldrar och kolleger är en självklarhet för dig. Du förstår betydelsen av barnens lek och rörelse för inlärningen. Du är även flexibel och har lätt för att ta egna initiativ. Andra viktiga förmågor hos dig är att kunna skapa ett gott arbetsklimat, att ha ett lågaffektivt bemötande och att uppskatta att arbeta med människor.

Välkommen med din ansökan!

Övrigt
Som anställd i vår förvaltning erbjuds du bland annat friskvårdsbidrag, cykelförmån och medarbetarstöd.

Enligt Skollagen ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas av personer innan de anställs inom förskoleverksamhet, skola och skolbarnomsorg. Detta beställer du på Polisens hemsida.

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Om oss

Vi skapar framtiden i Göteborg – en lektion i taget



Varje vardag möts tusentals barn och unga i våra skolor – med dem formar vi framtidens Göteborg. I grundskoleförvaltningen är vi 10 000 engagerade medarbetare som jobbar tillsammans för att alla elever ska få lyckas och växa, oavsett bakgrund eller förutsättningar. Du har en viktig roll i att skapa en likvärdig skola med hög kvalitet, där du både får utvecklas och utveckla verksamheten. Du bygger kunskap, gemenskap och framtidstro tillsammans med dina kollegor. Hos oss får du vara med och göra skillnad – på riktigt.



Göteborgs grundskoleförvaltning ansvarar för stadens närmare 140 kommunala skolor, från förskoleklass till årskurs 9, anpassad grundskola, fritidshem och kulturskola. Välkommen att arbeta nära skogen, staden eller havet. Vi är Göteborg.

Ansök nu

Vårdplaneringsjuksköterska till Hisingen

Sjuksköterska, grundutbildad
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter

Vi söker dig som vill arbeta som vårdplaneringssjuksköterska i vårdplaneringsteamet på Hisingen.

Vårt kontor ligger på Lillekärr Södra 51. Du kommer arbeta måndag-fredag, dagtid med möjlighet till flextid.

Som vårdplaneringssjuksköterska ingår du i ett tvärprofessionellt vårdplaneringsteam i kommunal primärvård som består av sjuksköterskor och rehab. Du arbetar utifrån Göteborgs stads hälso- och sjukvårdsprocess samt hälso- och sjukvårdsavtalet för bedömning, beslut och planering av insatser efter slutenvård för patienter som ska skrivas in i kommunal primärvård. Vårdplaneringsteamet deltar på planeringsmöten och SIP (samordnad individuell plan) tillsammans med socialsekreterare från myndighet, slutenvården och den regionala primärvården och följer gällande riktlinjer för in- och utskrivningsprocessen.

I vårdplaneringsteamet arbetar du också med att bedöma behovet av kommunala hälso- och sjukvårdsinsatser utifrån gällande hälso- och sjukvårdsavtal för icke inskrivna patienter där vårdbegäran inkommer. Vårdbegäran från den regionala primärvården och slutenvården utreder du och tar tillsammans med Vårdplaneringsteamet ett beslut om inskrivning i kommunal primärvård. Utifrån ett patientfokuserat perspektiv upprättas en trygg vård och omsorgsplanering där alla i teamet medverkar för patientens bästa samt skapar en trygg och självständig vardag för patienten. Samarbete och samordning är en stor del av arbetet.

Som vårdplaneringssjuksköterska förväntas det att du tar en ledande roll där du stöttar dina kollegor på enheten gällande hälso- och sjukvårdsavtalet, in- och utskrivningsprocessen och egenvårdsbedömningar. Du har en viktig roll där du deltar aktivt i gruppen för att öka kunskap kring SIP och deltar i nätverk och forum för samverkan med både slutenvården och den regionala primärvården för att skapa god samverkan i nära vård. Välkommen att bli del av ett engagerat team. Tillsammans skapar vi världens bästa stad för ett långt och värdigt liv!

Kvalifikationer

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska och brinner för att göra en god och trygg planering för patienten i samband med bedömning och inskrivning i kommunal primärvård. Vi ser gärna att du har erfarenhet av sjuksköterskeyrket och/eller erfarenhet av vårdplanering. Du har god datorvana och en mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift, då arbetet ställer krav på dokumentation. Även B-körkort är ett krav då du i vissa fall kommer att behöva ta dig med bil till patienter.

Som person har du god självkännedom och känner dig trygg i din arbetsroll. Du känner glädje i att bidra till god vård för patienter och anhöriga. Yrket som sjuksköterska i vårdplaneringsteamet innebär många möten med olika människor. Vi ser därför att du ska ha förmåga att skapa förtroendefulla relationer, är lyhörd och samtidigt tydlig i ditt sätt att kommunicera. Du trivs med att arbeta i team och med din entusiasm och arbetsglädje bidrar du till arbetsgruppens framgång. Du kan fatta beslut samt strukturera och planera både ditt och andras arbete.  Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Övrigt

Vi är Sveriges största kommunala vård- och omsorgsaktör. Hos oss får du:
• En arbetsgivare som främjar lika rättigheter och möjligheter oavsett bakgrund eller yrkeskompetens
• Trygg anställning
• Meningsfulla arbetsuppgifter
• Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
• Heltidsanställning med möjlighet till deltid
• Goda semestervillkor
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden.
 
Läs mer om våra förmåner här: https://goteborg.se/wps/portal/start/jobba-i-goteborgs-stad/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/formaner-och-lon.

Du ansöker via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Har du skyddade personuppgifter? Ring rekryterande chef för att få reda på fler ansökningsalternativ istället för att skicka in en ansökan.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister tillsammans med giltig identitetshandling. Beställt utdrag ska vara oöppnat. Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister vilket du kan göra via följande länk:  https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/kontrollera-dina-uppgifter-i-belastningsregistret/ 
 
Vi undanber oss erbjudanden om kompetensförmedling, annonsering och rekryteringshjälp. I denna rekryteringsprocess är valet av rekryteringskanaler redan bestämt.

Om oss

Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?



Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!

Ansök nu

Projektledare Medborgarkontor

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Nov 14
Nytt
Beskrivning
Vi söker en kommunikativ och strukturerad projektledare som kan leda arbetet med etableringen av ett nytt medborgarkontor i Hammarkullen samt samordna en lokalprocess för att hitta ny lokal för ett av verksamhetens befintliga kontor.

Medborgarkontoren har ett tredelat uppdrag. Kontoren ska erbjuda samhällsvägledning, vara lokala mötesplatser som erbjuder aktiviteter som stärker den demokratiska delaktigheten och man ska i samverkan med andra verksamheter och aktörer erbjuda rådgivning och expertstöd.



Arbetsuppgifter
I din roll som projektledare för etableringen av ett nytt medborgarkontor i Hammarkullen har du helhetsansvaret för planering, genomförande och uppföljning av projektet. Du arbetar nära enheten och enhetschefen, som är projektägare, men det är du som driver projektet och du är kontaktperson gentemot stadsfastighetsförvaltningen, arbetsgrupper etc. I uppdraget ingår också att samordna ytterligare en lokalprocess med möjlig flytt för ett av verksamhetens befintliga kontor.

Du ansvarar också för att
-                            planera, utföra och följa upp kostnader
-                            utföra inköp kopplade till projektet
-                            samordna arbetet för de stödresurser som står till projektets förfogande

Du kommer att vara placerad på enheten Göteborg stads medborgarkontor och invånarguider. Tjänsten är en projektanställning på heltid under 2026.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant akademisk utbildning, erfarenhet av att driva projekt i samverkan med andra verksamheter såväl som fackliga representanter. Om du tidigare arbetat med lokalfrågor inom Göteborg stad så ser vi det som meriterande.


För att lyckas i rollen behöver du vara både driven och kommunikativ, Det är också viktigt att du har en god förmåga att arbeta tillsammans med andra för att nå målen. Som person tycker du om att arbeta strukturerat och är bra på att prioritera och hantera flera aktiviteter parallellt.





Villkor
Vi erbjuder en arbetsplats med en kund- och serviceorienterad arbetsplatskultur med verksamheter i kontinuerlig utveckling. Vi har medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid, friskvårdsbidrag och cykelförmåner.
När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet





Om oss

Vi på demokrati och medborgarservice jobbar för en enkel och hållbar vardag i en öppen stad där alla kan vara delaktiga. Vi arbetar med service, delaktighet och jämlikhet. God service innebär att boende, besökare och näringsliv ska uppleva kontakten med kommunen som enkel och trygg och att de får den hjälp de behöver. Vi samordnar, utvecklar och ger service i flera olika kanaler som är gemensamma för staden. Vi har i uppdrag att öka människors möjligheter till lokal demokrati, inflytande och delaktighet, både genom digitala verktyg och fysiska möten.



För att bidra till en hållbar och jämlik vardag erbjuder vi rådgivning och ser till att de som inte klarar sin ekonomi och livsföring själva får stöd. På vår förvaltning är vi drygt 250 medarbetare.

Ansök nu

Stödpedagog till Prilyckegatans boende med särskild service, Hisingen

Stödpedagog
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter
Prilyckegatan 149 är ett boende med särskild service.

Här bor det sju brukare och till verksamheten hör också en satellitlägenhet som ligger en bit bort från boendet. Hos oss bor brukare med intellektuella funktionsnedsättningar och personer inom autismspektrat.

Som stödpedagog har du det övergripande ansvaret för det pedagogiska arbetet inom verksamheten. Din roll är att samla och sprida kunskap om arbetssätt och metoder samt säkerställa att dessa används och utvecklas på ett effektivt sätt. Tillsammans med arbetsgruppen upprättar du, genomför och följer upp rutiner, handlingsplaner och aktivitetsbeskrivningar. På så sätt blir vi alla bättre på att förstå behov och ge rätt stöd. Då kan fler leva ett gott och självständigt liv som alla andra.

Som stödpedagog ser du till att social dokumentation och genomförandeplaner upprättas, vidareutvecklas och följs utifrån lagar och riktlinjer. Du verkar som stöd och vägledare för varje enskild medarbetare, arbetsgruppen och du är även stöd till chefen.
Du handleder arbetsgruppen utifrån verksamhetens behov och metoder. Tillsammans med dina kollegor har du en central roll i verksamhetens kvalitetsutveckling och det systematiska förbättringsarbetet.

Du ingår i nätverk med övriga pedagoger och samverkar med anhöriga, gode män och övriga nyckelpersoner för att tillförsäkra hyresgästen en god omvårdnad, stöd och service.

Boende med särskild service erbjuder stöd dygnet runt. Vi utgår från hyresgästernas behov och behöver anpassa arbetstider utifrån det. Arbetstiden är förlagd till dag- kväll- och helgtjänstgöring vid behov. Vi använder Time Care Planering för verksamhetsanpassade och påverkningsbara scheman.

Kvalifikationer
För tjänsten som stödpedagog krävs eftergymnasial specialisering inom funktionshinderområdet som omfattar minst 200 yh-poäng, 120 högskolepoäng eller 60 högskolepoäng med två års arbetserfarenhet med personer med funktionsnedsättning. Utbildningen ska ha relevanta poäng inom beteendevetenskap, pedagogik, psykologi, socialt arbete och (psykiatrisk) omvårdnad eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är ett krav för tjänsten att du har tidigare erfarenhet av att arbeta som stödpedagog.

Det är meriterande för tjänsten att du har kunskap och erfarenhet av lågaffektivt bemötande, alternativ och kompletterande kommunikation, tydliggörande pedagogik, ett självständigt liv, individens behov i centrum och motiverande samtal.

Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du säkerställer att ditt budskap går fram. Du anpassar din kommunikation efter mottagare, målgrupp och situation.
Du är uppmärksam och öppen för att förstå andra människors behov, känslor och åsikter. Du är mottaglig för vad andra säger eller uttrycker och visar respekt, hänsyn och omtanke i ditt bemötande.
Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt.
Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du ser till att arbetet slutförs i tid och följer upp resultatet. 

Välkommen med din ansökan!

Övrigt 
Urval och intervjuer påbörjas under ansökningstiden.

I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankett för begäran om registerutdrag för enskild person, utdrag nr 442.3)
 
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp. 

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu

Nätverksspecialist till Göteborgs Stad

Nätverkstekniker
Läs mer Nov 14
Nytt
Har du några års erfarenhet av att arbeta med komplexa nätverkslösningar och lockas av att arbeta för en samhällskritisk verksamhet? Nu söker vi på Kretslopp och vatten vår nästa Nätverksspecialist som vill bidra till något större: att skydda och utveckla kritisk infrastruktur i en tid av snabb förändring.

Vi söker dig som vill ta dig an både strategiska och operativa utmaningar i en verksamhet där teknik möter samhällsnytta! Läs mer om tjänsten nedan.


Om arbetsplatsen
Kretslopp och vatten är en förvaltning i Göteborgs Stad som ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar – vatten, avlopp och avfall. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart”. Vi bidrar varje dag till att skapa ett tryggt, fungerande och hållbart Göteborg.

Göteborg växer och vi står inför stora utmaningar kopplat till klimat, digitalisering och säkerhet. För att lyckas behöver vi förstärka vår IT-organisation med en erfaren nätverksspecialist som vill bidra till att utveckla och säkra våra nätverkslösningar.

Om rollen
Som nätverksspecialist ansvarar du för att designa, konfigurera och underhålla komplexa nätverkslösningar. Du blir en central del i vårt arbete med att säkerställa hög prestanda, tillförlitlighet och säkerhet i våra system. I den här rollen ligger ett särskilt fokus på att vidareutveckla och säkra våra brandväggsmiljöer. Rollen spänner över både strategiska och operativa delar, där du arbetar nära kollegor inom IT, verksamheten och med externa leverantörer.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Designa, implementera och underhålla avancerade nätverkslösningar
- Konfigurera, administrera och optimera brandväggar
- Ansvara för felsökning, patchning och uppdateringar av nätverksinfrastruktur
- Bidra i utvecklingen av robusta och säkra lösningar för samhällskritiska system

Här får du möjlighet att ta ett helhetsgrepp om nätverksinfrastrukturen och driva igenom de förbättringar och lösningar du ser, som stärker driftsäkerheten i våra viktiga OT-miljöer.

Svenskt medborgarskap, säkerhetsprövning med registerkontroll och drogtest krävs då tjänsten omfattar säkerhetsskyddad verksamhet.

Din Profil
För den här rollen söker vi dig som är analytisk, noggrann och lösningsorienterad. Du är även kommunikativ, samarbetsinriktad och har förmåga att arbeta självständigt och driva ditt eget arbete framåt. Vidare är du initiativtagande och har ett intresse för att utveckla både teknik och arbetssätt tillsammans med dina kollegor.

Vi söker dig som har:

- Erfarenhet av design, drift och underhåll av nätverk- och brandväggsmiljöer
- God kunskap om nätverksprotokoll, switchar och routing
- Erfarenhet av arbete i tvärfunktionella team
- Eftergymnasial utbildning inom nätverk/datakommunikation eller motsvarande kompetens

Meriterande:
Erfarenhet av produktionsnära IT- eller OT-miljöer, eller arbete med kritiska system inom offentlig sektor Kunskap inom VPN-gateway, reverse proxy, AD, virtualisering och Linux

Varför Kretslopp och vatten?
Här får du arbeta med teknik som betyder något – där varje förbättring du gör bidrar till att trygga vattenförsörjningen och hållbarheten i Göteborg. Vi erbjuder en arbetsplats med starkt samhällsengagemang, nybyggda lokaler i Alelyckan och kollegor som brinner för att göra skillnad.

Låter detta intressant?
Den här rekryteringsprocessen hanteras av Experis för Göteborgs Stads räkning, vilket innebär att du kommer att bli anställd direkt av Göteborgs Stad. Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Göteborg. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Sara Johansson på sara.johansson@jeffersonwells.se 

Sista ansökningsdag är 12 december. Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Kretslopp och vatten är till för göteborgarna. Vi ansvarar för att några av Göteborgs viktigaste samhällstjänster fungerar, alla dygnets timmar, hela året runt. Genom arbetet med vatten, avlopp och avfall bidrar Kretslopp och vatten till att skapa ett kretsloppssamhälle som möjliggör för göteborgarna att leva hållbart. Vår vision är ”Vi gör det lätt att leva hållbart” och vårt jobb är viktigt på riktigt.



Göteborg växer som aldrig förr. Vi arbetar med att säkra dricksvattenförsörjningen till staden genom att bygga och underhålla staden under marken. Vi påverkar och planerar för byggandet av ett Göteborg som ska klara morgondagens klimatutmaningar. Vi arbetar även med att se till att det avfall som göteborgarna genererar samlas in och behandlas på rätt sätt. Vi arbetar långsiktigt med göteborgarens medvetenhet och beteende kring kretslopp och användningen av dricksvatten.



Vi är en taxefinansierad förvaltning med stor fackkunskap med cirka 600 anställda. Inom organisationen har vi kompetens för att lösa vårt uppdrag – både när vi planerar och utför arbetet.



Delar du vår vision och vill veta mer om oss? Besök gärna http://www.goteborg.se/kretsloppochvatten eller följ oss på Facebook eller Linkedin.



Övrigt

Som anställd på Kretslopp och vatten kommer du att bli krigsplacerad inom ramen för Kretslopp och vattens roll i totalförsvaret.



Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Biträde till BmSS Jacobs Gata

Vårdbiträde
Läs mer Nov 14
Nytt
Arbetsuppgifter
Vi söker ett biträde till BmSS Jacobs Gata!

Jacobs gata är ett boende med särskild service.

Hos oss bor 8 brukare inom autismspektrumtillstånd och lättare funktionsnedsättning. Detta är ett serviceboende som ligger i Hisings Backa, med bra förbindelser från Bäckebol, Centrum, Eriksberg och Frölunda torg. Promenadavstånd till Selma Lagerlöfs torg och närhet till grönområden. Vi som jobbar här är ett gäng på 7 personal. Man utgår från personallägenheten som är på bottenplan och samtliga av våra hyresgäster bor i samma trappuppgång. 

Som biträde är det din roll att stötta hyresgästerna till delaktighet och skapa möjlighet att påverka beslut och insatser. Du är ett stöd i vardagen med allt från kommunikation, stimulans av fritidsaktiviteter till hushållssysslor. Din roll är att anpassa ditt stöd och bidra till ett gott och självständigt liv. Du samverkar med andra personer som finns runt hyresgästen såsom gode män, socialsekreterare, anhöriga och sjukvård. I arbetet ingår social dokumentation och medicinhantering enligt delegation. Genom att upprätta och följa genomförandeplaner ser du till att hyresgästernas behov står i fokus. De får ett tryggt hem med möjlighet att leva som alla andra. I din roll ingår att motivera hyresgästerna i deras vardag. Det kan vara att stimulera till kontakter utanför bostaden och skapa förutsättningar för en berikande fritid utifrån brukarens intressen. Som biträde gör du det möjligt för våra hyresgäster att utvecklas och växa.

All social dokumentation sker i dokumentationssystemet Treserva. Du som tidigare inte har använt dig av de system som används inom Göteborgs Stad får utbildning i dessa.

Det förekommer ensamarbete och det kan även förekomma utmanande beteende under arbetet. 

Du kommer arbeta på schema och arbetstiden är förlagd till dag- och kvällstid samt sovande jour och helger. Viss tid av arbetet kan förekomma på annan verksamhet. Vi planerar schematiden i TimeCare.

Vi erbjuder ett givande och omväxlande arbete med möjlighet att göra skillnad i människors liv.

Välkommen med din ansökan!

Kvalifikationer
Kommunikation och dokumentation är en viktig del av arbetet, vilket kräver att du har godkänt i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1. Du som inte uppfyller kvalifikationskraven i svenska 1 eller svenska som andraspråk 1 kan komma att erbjudas att göra ett språktest genom testanvändaren Educateit.

Det är ett krav att ha minst två års erfarenhet av målgruppen: psykiatri, neuropsykiatri och intellektuell funktionsnedsättning.

Vi ser det som meriterande att du har genomfört kurser inom psykiatri och/eller lågaffektivt bemötande. Det är även meriterande om kan arbeta personcentrerat, pedagogiskt och ha förståelse för funktionsnedsättningar.

Du är lugn och trygg i pressade och svåra situationer. Du kan ändra hur du jobbar när saker förändras. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och gruppens arbetsuppgifter. Du förmedlar information och idéer på ett tydligt sätt såväl muntligt som skriftligt. Du arbetar bra med andra genom att du lyssnar, visar intresse och respekt. Du har god förståelse för hur individer tar till sig kunskap och deras olika förutsättningar.

Övrigt
I den här rekryteringen kommer du få svara på ett antal frågor där du får beskriva din kunskap inom området i stället för att skicka ett personligt brev.

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden så tveka inte att skicka in din ansökan redan idag.

Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Som medarbetare i förvaltningen för funktionsstöd erbjuder vi dig:
- Trygg anställning med goda anställningsvillkor
- Heltid med möjlighet till deltid
- Introduktion vid nyanställning
- Kompetensutveckling
- Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

Vid arbete i den enskildes hem:
Före erbjudande om anställning ber vi dig uppvisa utdrag ur polisens belastningsregister. Beställt utdrag ska vara oöppnat.
Du ska själv begära ett utdrag från polisens belastningsregister. Detta görs på polisens hemsida https://polisen.se/tjanster-tillstand/belastningsregistret/ antingen via e-tjänst (Kontroll av egna uppgifter i belastningsregistret) eller med hjälp av Blankett för att kontrollera egna uppgifter (Blankettför begäran om registerutdragför enskild person, utdrag nr 442.3)

Har du skyddade personuppgifter ska du INTE söka via systemet utan kontakta ansvarig rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Tillsättning sker under förutsättning att tjänsten inte behöver tas i anspråk i förvaltningen eller stadens omställningsarbete.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Inför denna rekrytering har vi valt rekryteringskanaler och önskar inte erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- eller rekryteringshjälp.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om oss

Vi är alla olika. Vi är alla också lika och har samma rätt till ett tryggt hem, en meningsfull sysselsättning och att känna oss värdefulla. Med rätt förutsättningar kan vi växa, utvecklas och delta i samhället på våra egna villkor.



Inom förvaltningen för funktionsstöd ger vi stöd, service och omsorg till barn och vuxna med funktionsnedsättning och skapar möjlighet för dem att leva ett gott och självständigt liv, som alla andra. Genom att sprida kunskap och samarbeta inom Göteborgs Stad och med andra aktörer ökar vi förståelsen för individers behov och utformar insatser som gör verklig skillnad.



Med 6 200 engagerade medarbetare är vi Sveriges största funktionsstödsförvaltning. Vi arbetar inom boenden med särskild service, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, barn- och korttidsboenden, avlastning samt stöd och ledsagning.



Vill du vara med och bidra till ett mer inkluderande samhälle? Välkommen till oss!



Du är Göteborg.

Ansök nu