Göteborg: IT-Infrastrukturchef till Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet IT-Infrastrukturchef till Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2025-11-04 // Varaktighet: Heltid

IT-Infrastrukturchef till Göteborg
Är du en engagerad ledare med bred teknisk kompetens som gillar att framtidssäkra IT-miljöer? Vi på Blomsterlandet söker nu en infrastrukturchef som vill vara med på vår tillväxtresa.
På Blomsterlandet får du vara en del av ett engagerat team där IT och digital utveckling är en central del av vår framtid. Vi erbjuder en arbetsmiljö där kreativitet, samarbete och innovation står i centrum och där varje medarbetare bidrar till att bygga en stabil, säker och modern IT-infrastruktur. Du får stora möjligheter att påverka och får en spännande, strategisk och utvecklande roll hos oss.
Arbetsuppgifter
Som infrastrukturchef på Blomsterlandet får du en nyckelroll i att leda, utveckla och optimera vår tekniska infrastruktur. Du säkerställer att infrastrukturen är stabil, skalbar, säker och stöder våra affärsbehov. I befattningen har du personalansvar för ett team tekniska specialister och du kommer att arbeta tätt ihop med våra leverantörer och våra avdelningar. Du rapporterar till CTO och ingår i IT-ledningsgruppen.
Utveckla och genomföra vår IT-infrastrukturstrategi för att möta behoven på kontor, i butiker och inom e-handel
Leda och coacha ett tekniskt team och bidra till deras utveckling och skapa motivation
Driva den tekniska utvecklingen och förverkliga de förändringar som tar oss mot våra affärsmål med skalbara och säkra lösningar
Säkerställa att verksamheten alltid följer branschstandarder och regulatoriska krav kring IT-säkerhet och dataskydd
Ansvara för budgetplanering och uppföljning, med fokus på effektiv resursanvändning
Bygga starka relationer med våra leverantörer och partners för att säkerställa styrning, samarbete, kvalitet och kostnadseffektivitet



Vad har Liselotte Briscoe, Enterprise Architect, att säga om företaget?
"Innan jag började här hade jag länge jobbat inom retail men aldrig tidigare med växter, vilket kändes spännande! Det känns meningsfullt att arbeta med något som sprider glädje och är en del av så många av livets stora ögonblick. Blomsterlandet har både en stark historia och en tydlig vision framåt, vilket gör det roligt att vara med och forma framtidens IT-stöd i ett företag med så mycket potential.
Blomsterlandet är ett företag med hjärta, korta beslutsvägar och mycket samarbete. Här får man ta stort ansvar och vara med i många olika sammanhang, vilket gör jobbet både omväxlande och utvecklande. Dessutom är stämningen varm, prestigelös och fylld av glädje.
Vi har modet att tänka nytt och en tydlig riktning framåt. Vår IT-miljö och organisation utvecklas hela tiden och det finns en kreativ anda där idéer får ta plats."


Vad tänker Mathias Tonnby, IT-specialist, om sin roll och företaget?
"Stämningen i vårt team är bra, vi är en liten grupp men har ett väldigt bra samarbete. En typisk dag börjar med att ta en kaffe på morgonen och prata med kollegorna om läget, sen går jag igenom mejl innan dom första mötena för dagen. Mellan möten så betar man av lite genomgång av system, dokumentation eller felsökning.
Det är en kul variation mellan att hantera leverantörer, gå på möten och jobba med tekniken. Blomsterlandet strävar efter att ha en modern och stabil IT miljö med bra samarbete med leverantörer, vilket ger en möjlighet att lära och bredda sina kunskaper."


Din profil
För rollen som infrastrukturchef söker vi dig som är en trygg och engagerande ledare med både strategisk höjd och teknisk förståelse. Du gillar den operativa vardagen med att effektivisera den dagliga driften, samtidigt som du ser framåt och förverkligar Blomsterlandets strategier genom en framtidssäkrad infrastruktur.
Du har ett öga för såväl detaljer som helheten. Du leder och lyfter ditt team och samarbetar med leverantörer för att nå tydliga mål. Du har en god analytisk förmåga och är van att hantera komplexa tekniska utmaningar. I rollen är det viktigt att du har god förståelse för hur man bygger och utvecklar arbetssätt inom IT-infrastruktur samt kan hantera förändringar och säkerställa tydlig teknisk kommunikation.
Flera års erfarenhet av att arbeta med infrastruktur i ledande befattning
Högskoleutbildning inom IT, datavetenskap eller motsvarande erfarenhet
Det är meriterande om du arbetat inom detaljhandel, med både fysiska butiker och e-handel
Svenska och engelska i tal och skrift



Vi erbjuder
Vi är ett företag på en spännande förändringsresa med tydliga visioner för framtiden. Du får en vardag präglad av variation och många interna och externa kontaktytor. Vi arbetar i en kultur som präglas av engagemang, kompetens, affärsmässighet och nytänkande. Utöver detta erbjuder vi marknadsmässiga löner och attraktiva förmåner, hos oss får du både utveckling och trygghet.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288,och Malou Magnusson, 0707-588745 på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Om företaget
Blomsterlandet startades 1986. Vi kombinerar det stora kedjeföretagets styrka med den lokala butikens personliga engagemang. Blomsterlandet erbjuder växter för hem och trädgård samt interiörprodukter och trädgårdstillbehör. Vår verksamhet har omkring 900 medarbetare och omsätter cirka 1,9 miljarder kronor. Blomsterlandet drivs av S-Invest Trading AB och ägs av Stena Adactum, vilka tillhör Stena-Sfären.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

Data Scientist/Analyst - Mätning

Läs mer Nov 10
Företagsbeskrivning
Vill du vara med och forma framtidens klimatsmarta samhälle och bidra till utvecklingen av ett hållbart elnät?
På Vattenfall Eldistribution får du möjlighet att göra just det. Vattenfall Eldistribution driver en samhällskritisk infrastruktur som distribuerar drygt hälften av all el som produceras i Sverige - och nu står vi inför en spännande transformation mot en datadriven verksamhet. Vi bygger, underhåller och driver ett säkert, tillförlitligt och effektivt elnät. Vår verksamhet och en trygg elleverans är avgörande för att samhället alltid fungerar och kan utvecklas.
Hos oss blir du en del av driven och nyfiken organisation som tillsammans arbetar för att säkra framtidens elförsörjning. Du får vara med och påverka, arbeta strategiskt och operativt, och bidra till att skapa både samhällsnytta och innovativa lösningar.
Om rollen
Enheten Mätning har ett helhetsansvar för Eldistributions elmätare, med fokus på allt ifrån de faktiska elmätarna i fält, insamling av mätvärden, dialog med elhandlare, till kommunikationsutrustning och avrop av fälttjänster, för att slutligen kunna fakturera kund. Enheten består av 7st grupper med olika fokus i processen från mätare till kund. Du kommer tillhöra gruppen Automation & Analytics. Medarbetarna förväntas kunna ta stort individuellt ansvar för sina arbetsuppgifter och deltar i de frågor som är aktuella samt bidra med sin kompetens.
Vi befinner oss just nu i en läge där vi måste accelerera omställningen till ett fullt ut datadrivet arbetssätt, för att möta samhällets och industrins ökade krav på tillförlitlig, stabil och hållbar elförsörjning.
Vi söker nu två Data Scientists/Analysts med förmåga att utveckla vår analysverksamhet inom avdelning Mätning. Som Data Scientist/Analyst kommer du att spela en central roll i att utveckla och implementera datadrivna arbetssätt inom enheten Mätning. Du ingår i ett tvärfunktionellt team bestående av mjukvaruutvecklare, processutvecklare, nyckelanvändare och experter, där ni tillsammans stöttar verksamheten med analys-, automations- och beslutsstöd. Rollen innebär både tekniskt och strategiskt ansvar och du arbetar praktiskt med analysverktyg samtidigt som du identifierar behov, skapar struktur och driver förändring med fokus på verksamhetsnytta. Tillsammans med teamet kommer du att spela en avgörande roll i att säkerställa hög kvalitet och effektivitet i både vår elleverans och vår dataleverans.
Din roll som Data Scientist/Analyst:
Helhetsperspektiv: Skapa struktur och samordning där ansvaret idag är splittrat - samla trådar och säkerställa att olika delar av verksamheten jobbar mot gemensamma, datadrivna, mål.
Datadriven kultur: Etablera arbetssätt där data används som grund för beslut, prioriteringar och uppföljning - både operativt och strategiskt.
Behovsanalys & prioritering: Fånga in och förstå behov från olika delar av organisationen, analysera vad som är viktigast att utveckla först och skapa samsyn kring det.
Förbättrade processer: Identifiera förbättringsområden i befintliga arbetssätt och leda utvecklingen mot effektivare och mer hållbara processer.
Samverkansförmåga: Skapa forum och arbetssätt där människor från olika funktioner möts, delar kunskap och skapar lösningar tillsammans.
Verktyg och systemstöd: Säkerställa att rätt digitala verktyg och system är på plats och att de används på ett sätt som ger verkligt värde.
Mäta och följa upp: Etablera tydliga mål, nyckeltal och uppföljningsrutiner för att kunna följa upp utvecklingen och säkerställa resultat.

Kravspecifikation
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som gillar att ta initiativ och har förmågan att ta ett helhetsgrepp och leda utvecklingen mot en mer samordnad, datadriven och insiktsstyrd organisation. Vi söker en resultat- och förändringsorienterad person med en naturlig analytisk förmåga som kan bidra till vår operativa förmåga i en många gånger fartfylld vardag. Du motiveras av att förbättra verksamheten med hjälp av data och du prioriterar mellan initiativ utifrån nytta. Du är ansvarstagande och självgående, vilket i kombination med din erfarenhet gör att du utan problem kan driva arbetet framåt på egen hand. Du värdesätter samarbete och bidrar till en lärandeorganisation genom att aktivt dela med dig av din kunskap, och kan anpassa budskap utifrån mottagare.
Relevant utbildning, t.ex: Civilingenjör i industriell ekonomi, teknisk matematik, datavetenskap, eller motsvarande akademisk utbildning. Alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet
Erfarenhet av analysarbete i Azure Databricks (eller likvärdigt verktyg som ex eller Python) samt Power BI
Erfarenhet av att bidra till en datadriven kultur i större bolag
Erfarenhet av att upptäcka, hantera och lösa datakvalitetsbrister
Erfarenhet av att genomföra förflyttningar av verksamhetsprocesser från legacysystem till moderna lösningar
God kommunikationsförmåga i tal och skrift, både på svenska och engelska.

Det är meriterande om du har:
Erfarenhet av att leda, samordna eller driva arbetsgrupper, projekt eller initiativ
Erfarenhet av elbranschen
Erfarenhet av datadrivna organisationer


Ytterligare information
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle erbjuder vi dig ett utvecklande och omväxlande arbete med många kontaktytor. För oss på Vattenfall är det viktigt att arbete och privatliv har en god balans, därför erbjuder vi flexibilitet i arbetet samt möjlighet till att arbeta hemifrån vid behov. Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.


Placeringsort
Solna, Luleå, Trollhättan, Göteborg


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Vincent Gustafsson, 0704-496 793. För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Julia Norberg, julia.norberg@vattenfall.com


Fackliga representanter för denna tjänst är Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO. Alla kontaktpersoner nås via Vattenfalls växel 08-739 50 00.


Välkommen med din ansökan senast 2025-11-22. Urval och intervjuer sker löpande. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats. Vi tar inte emot personligt brev i ansökan. Du söker snabbt och enkelt genom att svara på urvalsfrågor och bifoga ditt CV.

Ansök nu

DevOps Engineer for Data Ops

Läs mer Nov 7
Etraveli Group is the globally leading company for tech solutions and fulfillment capabilities for online sales of flights. We are here to solve complexity, by connecting millions of flights and travelers across the globe, from search and selection to trip and beyond. We hold consumer online travel agency brands like Mytrip, GoToGate & Flight Network and serve exclusively Booking.com with flights. Etraveli Group has also established strategic partnerships with companies like Skyscanner, Google Flights, TUI, etc.
Every day we strive to make the world smaller for our customers and bigger for our people. Our diverse team of more than 2000 passionate professionals is what makes us the industry’s tech wonder and the best in the world at what we do. Our major offices are in Sweden (HQ), Canada, Greece, India and Poland.
Life at Etraveli Group
To be able to inspire you to be your best within a fast moving industry we work hard to provide for the best prerequisites to make you feel that you belong together with us on our journey.
Do you want to be part of it?
In alignment with the growing targets and needs, we are currently on the lookout for a DevOps Engineer ( Data Ops), to become part of our tight-knit team in Gothenburg. In this team, we are continuously looking to find new ways of working that decrease complexity and provide the tools for team members to do their best work.
The role
As a devops-dataops engineer in the Data Solution-Platform team you will deploy, manage and maintain our data infrastructure Platform; on-prem and in cloud. The team is often in charge of prototyping and implementing new technologies after proving its value. In collaboration with colleagues you will work to improve our systems, tools and processes to simplify and scale the analytics landscape environment.
Main responsibilities
Create, maintain and support our on-prem infrastructure
Monitor and troubleshoot system performance issues and security
Automating repetitive tasks to improve efficiency

Main tech stack: Kubernetes, Helm, Dremio, Spark, Airflow/DBT,ArgoCD/Jenkins/Harness Python, Object store and more
Requirements
B.S. in Computer Science, even though we value practical knowledge more than formal education
Deep knowledge of how analytics systems works in production, hence 5+ years of industry experience in devops-dataops are required
Experience in on-prem analytics stack is mandatory and nice to have cloud experience(AWS)
Previous experience of scaling analytics systems
Good knowledge and hands on experience on infrastructure as a code
Design and implementation of Continuous Integration/Continuous Deployment (CI/CD) data pipelines
You like to share knowledge, support your team-mates, are curious and willing to learn on things of deep complexity
Excellent communication skills in English

Benefits
At Etraveli Technology, you will be part of a gang of +200 people, all with different cutting-edge skills and personalities. We believe that it is precisely the differences that make us a good team because we share the same ambition - we strive for the same goals, are passionate about what we do and work hard.
Etraveli Group is a company that really wants to contribute to you reaching your full potential.
Our brand new office is located in Merkurhuset in Gothenburg a stone's throw from public transport and lunch restaurants
We love gaming and after works activities
We know the value of personal development and encourage continuous training
Hackatons and Dev Weeks - We believe in promoting creativity and trying new things. That's why we have recurring Hackaton and Dev weeks where the teams decide what they want to work on
Wellness allowance
Through partners, we offer comprehensive pension and health insurance
We have a hybrid working model so once you are onboarded you have the flexibility to work from home two days a week
And we serve breakfast every morning

At Etraveli Group we value diversity; we pride ourselves on being a company represented by people of all different backgrounds. During hiring, we are committed to ensure equality and promote diversity in the workplace at every selection stage. As such, we provide the same opportunities for all candidates regardless of race, religion or belief, gender, nationality, ethnicity, sexual orientation, age, marital status, disability, or any other characteristic protected under any anti-discrimination law or regulation.
As part of this recruitment process, we will be conducting background checks. You will be able to read more information and give your consent to this process in the application form.

Ansök nu

Senior DevSecOps Engineer

Läs mer Nov 6
Transport is at the core of modern society. Imagine using your expertise to shape sustainable transport and infrastructure solutions for the future. If you seek to make a difference on a global scale, working with next-gen technologies and the sharpest collaborative teams, then we could be a perfect match.


What you will do
As a DevSecOps Engineer, you play a pivotal role in shaping the future of digital initiatives centered around Aftermarket solutions on the Azure platform. Your mission involves identifying requirements and implementing the Software Development Life Cycle (SDLC), crafting CI/CD strategies, and ensuring the highest standards of code quality and security.


Who are you?
Your expertise in the Azure Cloud platform, vulnerability management, and security automation will be crucial. You’ll delve into Docker Container platforms (OpenShift, AKS or ECS), navigate code repositories, and contribute to the security of operating systems. Alongside Solution Architects, Data Engineers, and Software Engineers, you'll co-create highly scalable and high-performance software, engaging closely with stakeholders to define requirements and deliverables.


Your background
Your expertise in the Azure Cloud platform, vulnerability management, and security automation will be crucial. You’ll delve into Docker Container platforms (OpenShift, AKS or ECS), navigate code repositories, and contribute to the security of operating systems. Alongside Solution Architects, Data Engineers, and Software Engineers, you'll co-create highly scalable and high-performance software, engaging closely with stakeholders to define requirements and deliverables.


You should have
Experience in Azure Cloud platform including Azure CEP, certificate is a plus
Experience and knowledge around vulnerability management and security automation (SAST, SCA, DAST, container vulnerability)
Knowledge and hands on experience on monitoring, measuring operational effectiveness
Hands on experience in code repository/ CI&CD; including Github Actions, Azure DevOps Pipelines, Gitlab and other
Experience with OS security involving Active Directory, Windows networking, Group policies, DNS, PKI and Certificates
Has familiarity with Linux, Database and Application server’s administration in production environment
Experience in scripting languages like Powershell, Bash



An Ops background, knowledge of code quality and security tools, and familiarity with network configuration are valuable assets and are nice to have for this position. A strong merit would be if you're well-versed in Azure tools and services and have a knack for technologies like Databricks, Nginx, and Helm, we want to hear from you.





We value your data privacy and therefore do not accept applications via mail.





Who we are and what we believe in
We are committed to shaping the future landscape of efficient, safe, and sustainable transport solutions. Fulfilling our mission creates countless career opportunities for talents across the group’s leading brands and entities.





Applying to this job offers you the opportunity to join Volvo Group. Every day, you will be working with some of the sharpest and most creative brains in our field to be able to leave our society in better shape for the next generation. ?We are passionate about what we do, and we thrive on teamwork. ?We are almost 100,000 people united around the world by a culture of care, inclusiveness, and empowerment.


Group Digital & IT is the hub for digital development within Volvo Group. Imagine yourself working with cutting-edge technologies in a global team, represented in more than 30 countries. We are dedicated to leading the way of tomorrow’s transport solutions, guided by a strong customer mindset and high level of curiosity, both as individuals and as a team. Here, you will thrive in your career in an environment where your voice is heard and your ideas matter.

Ansök nu

DevOps Engineer

Läs mer Okt 31
Vi söker en DevOps Engineer som vill arbeta med att vidareutveckla, optimera och driva moderna plattformar för integration, automatisering och kontinuerlig leverans.
I rollen blir du en nyckelperson i att säkerställa stabil drift, effektiva utvecklingsflöden och hög säkerhet i en miljö där DevOps är en central del av leveransen.
Om rollen
Som DevOps Engineer kommer du att arbeta brett med utveckling, drift, felsökning och förbättring av automatiserade processer och CI/CD-flöden.
Du kommer att bidra till att stärka leveransförmågan och skapa en mer pålitlig, säker och automatiserad infrastruktur genom moderna verktyg och arbetssätt.
Arbetet sker i nära samarbete med utvecklingsteam, arkitekter och driftorganisationer, med fokus på effektivitet, skalbarhet och transparens.
Exempel på ansvarsområden
Förvalta, optimera och vidareutveckla automatiserade flöden och processer.
Säkerställa stabil drift och hantera incidenter i container- och molnplattformar.
Utveckla och förbättra CI/CD-pipelines och releaseflöden.
Automatisera drift- och förvaltningsuppgifter med exempelvis Bash, Python eller Ansible.
Etablera säkerhetsrutiner i pipelines, inklusive certifikathantering och TLS.
Implementera och förvalta lösningar för övervakning, loggning och mätetal.
Dokumentera konfigurationer, rutiner och miljöer samt bidra till standardisering.
Samarbeta tvärfunktionellt för att driva DevOps-principer och effektivt nyttjande av resurser.

Vem vi söker
Vi söker dig som har erfarenhet av DevOps och automatisering i komplexa IT-miljöer, gärna med bakgrund inom både utveckling och drift.
Du trivs i roller där du får förbättra arbetssätt, bygga stabila lösningar och bidra till en kultur av ständiga förbättringar.
Vi tror att du har:
Flera års erfarenhet av DevOps eller plattformsutveckling.
Erfarenhet av container- och molnbaserade miljöer (t.ex. Kubernetes, Docker, OpenShift).
Goda kunskaper inom CI/CD (t.ex. GitLab CI/CD, Jenkins, ArgoCD eller liknande).
Erfarenhet av Infrastructure-as-Code och automatisering (Helm, Ansible, Terraform, etc.).
God förståelse för Linux-baserade miljöer och databaser.
Kunskap inom säkerhet i DevOps-flöden och certifikathantering.
Erfarenhet av övervaknings- och loggverktyg (Prometheus, Grafana, ELK-stack, Loki eller liknande).

Du är en kommunikativ och lösningsorienterad person som uppskattar samarbete, delning av kunskap och ett strukturerat arbetssätt.
Varför den här rollen?
Det här är en möjlighet att få arbeta i en modern teknikmiljö där DevOps är en självklar del av kulturen.
Du får vara med och driva förbättringar, påverka arkitektur och arbeta nära både utveckling och drift för att skapa stabila, säkra och automatiserade leveranser.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Intenso Teknikrekrytering AB .

Projektledare till Göteborg

Projektledare, IT
Läs mer Nov 4
Projektledare till Göteborg
Vill du vara med och skapa tryggare samhällen genom smarta säkerhetslösningar? Cubsec söker nu en driven och tekniskt kunnig projektledare som vill ta ansvar för hela projektcykeln från idé till installation och samtidigt vara en nyckelspelare i vår växande teknikorganisation.
Om rollen
I rollen som projektledare arbetar du med att skapa och leverera säkerhetslösningar som gör verklig skillnad. Du leder projekt från tidigt skede till färdig installation, med ansvar för allt från teknisk projektering till inköp och samordning av underleverantörer. Du arbetar nära både kundservice och driftavdelningen, och är ofta ute hos kund för att säkerställa att lösningen motsvarar behov och förväntningar. Rollen innebär stor variation från mindre larmprojekt till omfattande säkerhetslösningar.
Du kommer att
Driva hela projektprocessen från kundmöte till färdig leverans
Projektera och kalkylera säkerhetsanläggningar (larm, passer, kamera)
Skapa underlag för säljorganisationen och bidra till affärsutveckling
Fungera som teknisk support och vara en nyckelperson i kunddialogen
Delta i förbättringsarbete och utveckling av interna rutiner



Din profil
Vi söker dig som har ett genuint teknikintresse och trivs med att ta ansvar. Du är en person som gillar att se helheten, men du har också öga för detaljer. Du är trygg i att arbeta självständigt, samtidigt som du är en lagspelare som gärna samarbetar och delar med dig av din kunskap. För att lyckas i rollen tror vi att du är strukturerad och noggrann med en god administrativ förmåga. Du har ett starkt självdriv, tar gärna initiativ och är affärsorienterad med en god förståelse för kundens behov.
Erfarenhet av att arbeta som projektledare
Tidigare erfarenhet av att verka inom säkerhetsbranschen
Kännedom om larmklasser och svensk standard inom området
Certifikat/behörig ingenjör inom inbrottslarm eller CCTV är meriterande
Mycket god svenska i tal och skrift
Körkort är ett krav



Vi erbjuder
Cubsec erbjuder en arbetsmiljö där vi tillsammans hjälps åt i en prestigelös och kreativ anda, och där alla hjälps åt. Vi erbjuder ett brett spektrum av tjänster vilket ger medarbetare möjlighet att både bredda sin kompetens och specialisera sig inom olika områden.
Vi har platta strukturer där medarbetarna får ansvar och inflytande, vilket gör att man känner sig som en viktig del av helheten. Dessutom erbjuder vi möjligheten att arbeta med samhällsnytta. Säkerhet och trygghet är grundläggande funktioner och ditt arbete bidrar till att människor och samhällen blir tryggare.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Maria Ahlén, 0708-490288, och Cassandra Åkerblad, 0720–708970, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om företaget
Cubsec är ett av Sveriges ledande säkerhetsföretag med ett brett utbud av tjänster och produkter för företag, offentlig sektor och privatpersoner. Vi erbjuder strategiska och operationella tjänster, säkerhetssystem samt säkra molntjänster. Med över 1000 medarbetare och kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö har vi vuxit stadigt sedan starten 2003. Vi tror på platta strukturer, mångfald och att varje medarbetare ska känna sig som en viktig del av helheten. Hos oss får du möjlighet att påverka, utvecklas och bidra till samhällsnytta. Läs mer om oss på: www.cubsec.se

Ansök nu

Customer Success Manager till Marinfloc

Customer success manager
Läs mer Okt 27
Customer Success Manager till Marinfloc
Göteborg med omnejd
Vill du kombinera teknik, kundrelationer och hållbarhetsarbete och samtidigt vara med och forma framtidens smarta lösningar för sjöfartsindustrin? Som Customer Success Manager på Marinfloc blir du en central del i att hjälpa våra kunder lyckas både operativt och strategiskt.
Marinfloc har i mer än 30 år lett utvecklingen inom maritim vattenrening ombord och offshore. Svenska högkvalitativa system utvecklade och tillverkade i Varekil på svenska västkusten som renar allt från oljigt länsvatten till svart- och gråvatten, alltid med miljön i fokus. Genom innovativ teknik, stark ingenjörskunskap och ett globalt servicenätverk gör Marinfloc skillnad på riktigt. Marinfloc’s vision är tydlig: A Clean Sea, ett rent hav, idag och för kommande generationer.
Varför Marinfloc?
Vi är ett svenskt teknikföretag som leder utvecklingen av miljö- och reningssystem för den globala sjöfartsindustrin. På Marinfloc kombineras innovation, miljöansvar och teknik i världsklass. Här blir du en del av ett team där idéer välkomnas, utveckling uppmuntras och din insats gör skillnad på riktigt.


Vad har Per Bolinder, Service Director, att säga om tjänsten och företaget?
"Marinfloc är en spännande arbetsgivare och givande arbetsplats där man jobbar för en global miljö och ett rent hav.
Vi är ett härligt gäng och har ett arbetsklimat vilket gör att man trivs. Det är högt i tak och man har alltid någon att fråga om råd eller hjälp när man behöver det. Vi har också en bra syn på balans mellan arbete och privatliv och därav har vi många kollegor som trivs och stannar på företaget länge.
För att trivas i rollen som Customer Success Manager är det viktigt att man vågar ta tag i saker och få dom avklarade. Kundrelationer och ett tekniskt intresse kommer vara en stor del av vardagen ihop med ett supporterande gäng kollegor."
Läs mer om oss på https://career.masterhelp.se/marinfloc


Arbetsuppgifter
I rollen som Customer Success Manager ansvarar du för att våra kunder får maximalt värde av våra digitala lösningar. Du guidar dem genom onboarding, utbildning och uppföljning i vår plattform MAR5, samtidigt som du analyserar data för att ge handlingsbara insikter som förbättrar effektivitet, minskar kemikalieförbrukning och stärker hållbarheten.
Du kommer även att
Bygga och vårda starka kundrelationer, från onboarding till långsiktigt partnerskap
Stötta kunder i att definiera och följa upp sina KPI:er via MAR5-portalen
Analysera driftsdata och identifiera förbättringar som leder till ökad effektivitet
Skapa rapporter, dashboards och användarmanualer tillsammans med våra tekniska team
Få utlopp för din vilja och skicklighet att kommunicera med kunder via mail och [PB1] telefon



Du kommer att få en gedigen introduktionsplan med utbildning av produkter. Dessutom kommer du initialt att följa en kollega på fältet för att skapa dig en god uppfattning om vår produktportfolio, vilket gör att du snabbt kommer att lära dig både tekniken och branschen.
Din profil
Teknisk utbildning inom el automation, IT, miljö eller motsvarande erfarenhet
Några års erfarenhet av kundnära roller, gärna inom digitala lösningar, SaaS eller industriell teknik
Intresse för dataanalys och systemintegrationer
Erfarenhet av CRM-system och grundläggande IT-/molnkompetens
Svenska och engelska flytande i tal och skrift
Det är meriterande om du har erfarenhet inom sjöfart



Din personlighet
För att passa i rollen som Customer Success Manager bör du trivas i en roll där teknik möter kundnytta. Som person är du analytisk, kommunikativ, strukturerad och lösningsorienterad. Du trivs i sociala sammanhang och bygger förtroende hos våra kunder. Framför allt har du ett genuint intresse för att hjälpa andra att lyckas.
Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Nicole Diener, 0735-258686, på Intenso Teknikrekrytering. För fackliga frågor kontakta Björn Aadnöy, 0304-606340, ordförande i fackklubben unionen som finns på plats hos Marinfloc.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!


Om Marinfloc AB
Marinfloc är ledande inom innovativa system för rening av avloppsvatten på fartyg och offshore-enheter. Vår reningsutrustning omfattar länsvatten, borrslänt, svart- och gråvatten samt oljigt slam. Framgången för Marinfloc ligger i vår kunskap och långa erfarenhet inom marinteknik. Vi är stolta över det faktum att all Marinfloc-teknik är grundligt utvecklad ombord på fartyg och offshore-installationer för att uppfylla villkoren ombord och inte bara för att uppfylla regler som inte speglar verkligheten.
Läs mer på www.marinfloc.com

Ansök nu

Plant Design Engineer Gothenburg

Maskinkonstruktör
Läs mer Okt 21
Plant Design Engineer Gothenburg
Are you ready to make a real impact in the world of energy and environmental technology? Do you want a role where your designs shape entire plants and your expertise drives sustainable solutions? We are looking for a Plant Design Engineer to join our ambitious team and contribute to cutting-edge flue gas cleaning projects.
Key Responsibilities
In the role as Plant Design Engineer, you are responsible for designing competitive and well-planned plant layout models in our 3D CAD environment. You will be involved from the offering phase, giving you the chance to follow projects from initial concept all the way through to delivery. Working closely with cross-functional teams, you will help drive projects forward. In the role you will visit customers, suppliers, and construction sites.
Responsible for our 3D plant design in close collaboration with the project team
Develop design drawings for filters, silos, ducts, structural steel and platforms
Develop technical specifications and participate in procurements
Participate in design reviews together with customers and suppliers
Perform certain delivery monitoring and assembly follow-up and participate in inspections of ongoing plant construction



Stefan Österberg, Mechanical Engineer Plant Layout, share his experience at the company.
"I started at GMAB as I found the role to be exciting and well aligned with my previous experience. The company offers strong technical solutions and products that contribute to a better environment, which I truly value. It's a highly creative job where I have the opportunity to develop my knowledge through many interesting projects. The work is very flexible and comes with a high level of personal responsibility.
Within the team, there is extensive experience and a great deal of knowledge. We also have strong teamwork and there are several team-building activities throughout the year, giving us the chance to socialize outside the office, which strengthens the group dynamic."


Your profile
We are looking for a social, collaborative, teamplayer who can plan and prioritize tasks effectively. You are highly organized with a structured approach, conscious of both cost efficiency and quality, and driven to deliver results. You take responsibility and are comfortable making independent decisions, ensuring projects stay on track while contributing to a positive and sustainable work environment.
B.Sc. or higher technical education, or equivalent work experience
Proven experience in plant design within energy or process industries
Proficiency in 3D CAD (AutoCAD Plant 3D is our tool)
Experience with dry flue gas cleaning and bag house filters is a strong advantage
Familiarity with project management tools such as MS Project, Excel, and Word
Fluent knowledge in a Scandinavian language and English, in both speech and writing



What we offer
We offer you a chance to work with the industry leader in providing advanced air emissions control and energy recovery equipment and technologies. With us, you will be able to work in a close and unpretentious technical environment where we constantly learn and develop as individuals and as a team. We are passionate about the climate – are you?


Contact and application
In this recruitment we are working with recruitment consultants Josefine Petersson, 0702-501429, and Maria Ahlén, 0708-490288, at Intenso Teknikrekrytering.
Send your application through the application button. Please apply asap as applications are processed continuously.
We welcome your application!
About Götaverken Miljö AB (GMAB)
Götaverken Miljö AB (GMAB), founded in 1988 as a spin-off from Götaverken Energy Systems, is a leading provider of advanced flue gas cleaning and energy recovery systems. GMAB delivered the world’s first flue gas condensation plant in a waste-to-energy facility in Gothenburg and continues to innovate in collaboration with universities and research institutes. With around 30 employees, GMAB serves waste- and biomass-fired combined heat and power plants, offering solutions including dry and wet flue gas cleaning, dioxin removal, absorption heat pumps, and water treatment. Projects range from SEK 10–100 million, supplying both subsystems and complete plants, primarily across Europe. GMAB is part of AUCTUS Capital Partners AG and partners with SPIG SpA, combining technical expertise with strong international growth ambitions. Read more about us: www.spig-gmab.com

Ansök nu

Teknisk projektledare till Velco West AB i Göteborg

Projektledare, VS
Läs mer Okt 21
Teknisk projektledare till Velco West AB i Göteborg
Trivs du i en miljö där gemenskap, teknisk kompetens och kundfokus står i centrum? Då kan rollen som teknisk projektledare på Velco West AB vara rätt för dig.
Om Velco
Velco West AB är ett etablerat VVS-bolag med stark lokal förankring och fokus på tekniska installationer i kommersiella fastigheter. Vi arbetar med entreprenadprojekt och service inom ventilation, VVS, kyla, styr och el främst i Göteborgsområdet. Våra kunder är privata fastighetsägare och större fastighetsbolag, främst kommersiella lokaler som kontor, butiker och köpcentrum.
Om rollen
Som projektledare hos oss får du en nyckelroll i att driva installationsprojekt från start till mål. Du ansvarar för planering, samordning och uppföljning av ventilationsentreprenader i både nyproduktion och ombyggnation. Du koordinerar arbetsinsatser mellan montörer, kunder, leverantörer och underentreprenörer för att säkerställa hög kvalitet, god lönsamhet och nöjda kunder.
Tjänsten omfattar både kundrelationer och att hitta tekniska lösningar på utmaningar. Du hanterar flera projekt samtidigt i olika faser, med löpande dialog med montörer och underentreprenörer. Dessutom ingår försäljningsarbete, där du samarbetar tätt med serviceledaren och ansvarar för projektets affärsmässiga delar.
Arbetsuppgifter
I rollen som projektledare leder du projektteam, deltar i möten hos kund och säkerställer att projekten genomförs enligt tidplan, budget och kvalitetskrav. Du samarbetar med både interna och externa aktörer, från konsulter och entreprenörer till beställare och myndigheter.
Projektplanering, resursfördelning och uppföljning
Ekonomisk uppföljning, inköp och offertarbete
Vara kundens kontaktperson och rapportera projektstatus
Bollplank internt för tekniska lösningar och förslag
Bidra med underlag till ritningar och samordna tekniska lösningar



Vad har Michaela Ingvarsson, Kyltekniker, att säga om företaget?
"Jag har arbetat på Velco i snart 1 år och jag trivs väldigt bra. Som relativt ny i branschen så känns det skönt att ha många kollegor att få stöttning av.
Det bästa med mitt arbete är att jag får frihet under ansvar, får vara delaktig i planeringen och har så många goa kollegor."
Läs mer om hur det är att arbeta på Velco.
https://career.masterhelp.se/velco


Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av projektledning inom VVS, bygg eller närliggande teknikområden. Du driver projekt framåt med engagemang, tar ansvar och hittar lösningar när utmaningar uppstår. Du trivs i en dynamisk miljö, är flexibel och har en prestigelös inställning till både människor och arbetsuppgifter. Du är strukturerad, kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende hos våra kunder.
Relevant utbildning, exempelvis VVS-ingenjör, teknisk KY/YH eller likvärdigt
Grundläggande kunskaper i ekonomi och entreprenadjuridik
God datorvana, gärna erfarenhet av kalkyl- och projekthanteringssystem
Teknisk kunskap och systemförståelse
Tidigare erfarenhet som montör eller arbetsledare är meriterande
Goda kunskaper i svenska och engelska



Vi erbjuder
Hos Velco får du mer än bara ett jobb du blir en del av ett sammansvetsat team där trivsel och gemenskap står i centrum. Vi har en familjär kultur med hög sammanhållning, vilket gör att många stannar länge hos oss. Vi värdesätter teknisk kompetens och att alla bidrar med sina erfarenheter och idéer. Du får en gedigen introduktion och stöd av kompetenta kollegor. Tillsammans skapar vi lösningar som håller i längden.


Kontakt och ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryteringskonsult Cassandra Åkerblad, 0720-708970, och Malou Magnusson, 0707-588745, på Intenso Teknikrekrytering.
Skicka in din ansökan via ansökningsknappen. Vi arbetar med löpande urval under denna rekrytering, vi vill därför gärna ha in din ansökan snarast möjligt.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Operatör med kunskap inom blästring

Maskinoperatör, ytbehandling
Läs mer Okt 21
Operatör med kunskap inom blästring till vår enhet i Västra Frölunda
Gillar du att arbeta i team, ta eget ansvar och har grundläggande erfarenhet från blästring? Då är du kanske vår nya medarbetare!
Om arbetsplatsen:
Verkstaden i Västra Frölunda är en av Bodycotes två verkstäder i Sverige som erbjuder legoytbehandling av aluminiumdetaljer. Totalt är vi 275 anställda inom koncernen i Sverige.
Bodycote Ytbehandling AB har funnits i Västra Frölunda sedan 1999 och har idag 42 anställda, vi servar både stora och små kunder inom en mängd områden, ex fordon, försvar, flyg, energi, tillverkande industri etc.
Arbetsuppgifter
Vi söker en blästrare med fokus på dekorativ blästring på aluminiumytor. Arbetet består av att förbereda eller efterbehandla aluminiumdetaljer som ska eller har gått igenom våra processer.
Arbetet består av manuell blästring samt semiautomatisk blästring med glassand. I rollen ingår också maskering, underhåll och skötsel av utrustning, kontroll av att både ytkvalitet och förarbetet håller vår höga standard m.m. Säkerhet är av högsta prioritet för oss, och du behöver säkerställa att du följer arbetsmiljö- och säkerhetsföreskrifterna. Vi jobbar aktivt med Lean och 5S. Hög kvalitet är en självklarhet i allt vi gör och ett krav från våra kunder, vilket kommer att ställa stora krav på att du är mycket kvalitetsmedveten och är kundorienterad.
Ca 50 - 60% av tjänsten kommer i huvudsak vara inriktad på att arbeta med blästring. Övrig tid kommer du hjälpa till i verksamheten som Operatör. När du arbetar som Operatör så kommer du exempelvis att jobba med fixturering, avsyning och paketering av aluminiumdetaljer. Utbildning kommer att ske på plats.
Dina kunskaper
Erfarenhet av ytbehandling eller blästring, det är meriterande om du blästrat med glas alternativt sand.
Mycket goda kunskaper i svenska i både tal och skrift, då både beskrivningar och säkerhetsföreskrifter är på svenska.
Förmåga att arbeta efter ritningar, då du skall kunna avgöra vilken sida som skall blästras och vilka hål som behövs pluggas.
Har en känsla för material och kan relativt enkelt få en förståelse för hur aluminium reagerar vid olika typer av blästring / legering.



Dina egenskaper:
Du är en kvalitetsmedveten lagspelare som gillar att ta ansvar. Du vill fortsätta att utveckla arbetsplatsen tillsammans med resten av teamet som består av tre personer. Du är noggrann och ansvarstagande, lösningsinriktad, initiativrik, pålitlig och lojal.


Vi erbjuder:
Kollektivavtal (Metall), friskvårdsbidrag, eget välutrustat gym och företagshälsovård. Utbildning i våra system, arbetssätt m.m. kommer ske löpande efter anställning under introduktionsperioden.
Kontakt
Har du ytterligare frågor är du välkommen att kontakta:
Produktionschef Jan Jansson på telefon 031 7095674 alt. jan.jansson@bodycote.com. Observera att vi inte kan ta emot ansökningar via mail. Vänligen skicka din ansökan via ansökningsknappen.
Vi har löpande urval så skicka in din ansökan snarast.


Bodycote plc är med ca 165 verksamheter världens mest respekterade företag inom materialtekniska tjänster med huvudinriktning mot värmebehandling, ytbehandling och het isostatisk pressning (HIP). Våra kunder finns inom hela den tillverkande industrin och vi bedriver verksamhet i 22 olika länder över hela världen. Vår verksamhet växer såväl organiskt som genom förvärv. Det innebär att vi i Sverige är i behov av nya medarbetare.
Bodycote Ytbehandling AB har två verkstäder i Sverige – Göteborg och Katrineholm våra systerföretag har ytterligare sju anläggningar i landet. Läs mer om oss på www.bodycote.com.
Enligt våra kärnvärden lever vi efter en kultur som består av ärligt och transparent beteende. Värdeskapande är kärnan i vår verksamhet och står i fokus i allt vi gör.

Ansök nu