Stadsmiljöförvaltningen har ett helhetsansvar för stadens offentliga rum och samlade framkomlighet. Vi arbetar för att skapa tillgängliga, attraktiva och levande stadsmiljöer och naturområden. Förvaltningen äger och förvaltar spårvagnsnätet i Göteborg. På förvaltningen arbetar cirka 850 personer.
Göteborg befinner sig i den mest omfattande utvecklingen i modern tid. Göteborgs Stad har sedan årsskiftet 22/23 en ny organisation för stadsutveckling. Syftet med förändringen är att skapa en mer sammanhållen stadsutvecklingsprocess, i såväl planering, genomförande som förvaltning av staden. Förändringen ska bidra till ökad effektivitet och transparens i arbetet med stadsutveckling för boende, besökare och näringsliv.
Göteborgs Stad arbetar utifrån demokratins värdegrund. Den avspeglar sig i stadens fyra gemensamma förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, Vi bryr oss, Vi arbetar tillsammans och Vi tänker nytt.
ARBETSUPPGIFTER
Enheten Tillstånd för parkering och färdtjänst söker nu en handläggare inom parkering. Arbetsuppgifterna innebär att fatta beslut om parkeringstillstånd för rörelsehindrade, boendeparkering, nyttoparkering, fordonsflytt samt utfärda dispenser från trafikförordningen.
I rollen som handläggare kommer du att ha mycket kundkontakt med boende, besökande och företag som verkar i Göteborg. Kontakten med kunderna sker vanligtvis genom telefon och mejl, men det förekommer även att kontakten sker med brev och även personliga besök.
För att kunna utföra arbetet krävs att du samarbetar med funktioner utanför den egna enheten/avdelningen. Därutöver behöver du hålla dig uppdaterad om gällande lagstiftning, praxis och stadens direktiv.
Du kommer tillhöra enheten Tillstånd för parkering och färdtjänst, där det arbetar 21 medarbetare. På enheten hjälps vi åt med att besvara ärenden och synpunkter från kunder via telefon och mejl. Tillsammans arbetar vi för en trygg och säker, hållbar och tillgänglig framkomlighet för boende, näringsliv och besökande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant för området, det vill säga erfarenhet inom myndighetsutövning, gärna med inriktning mot trafik-, parkerings och boendefrågor.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning, gärna med inriktning mot trafik- och parkeringsfrågor. God lokalkännedom om Göteborgsområdet samt B-körkort är meriterande för tjänsten. För att lyckas med uppdraget behöver du även ha datorvana samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska.
Vi söker dig som är serviceinriktad, samarbetsinriktad och kommunikativ. Det är också viktigt att du är noggrann och strukturerad då du fattar myndighetsbeslut och följer upp ditt arbete. Du behöver också kunna se möjligheter till förändring där idéer och förslag kan utvecklas.
Välkommen med din ansökan redan idag!
ÖVRIGT
Intervjuer planeras att hållas i slutet av vecka 10.
Vi erbjuder en arbetsplats i en förvaltning där utveckling står i fokus, både internt hos oss och även i flertalet av de uppdrag vi bedriver i staden. Våra medarbetare har breda och varierande kompetenser. Vi erbjuder medarbetarförmåner såsom flexibel arbetstid (undantag på vissa avdelningar), friskvårdsbidrag och cykelförmåner. Ett hållbart arbetsliv är viktigt för oss där du ska kunna kombinera ett spännande och givande arbetsliv med ditt privatliv. Vi vill att våra arbetsplatser ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.
Ansökningarna hanterar vi löpande och kan komma att bjuda in till intervjuer innan sista ansökningsdag.
Vill du veta mer om oss? Följ vår företagssida på LinkedIn:
https://www.linkedin.com/company/stadsmiljo-goteborgs-stad/
Ansök nu