Göteborg: Kreativt extrajobb inom design på Skyltverkstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Kreativt extrajobb inom design på Skyltverkstad i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-05-02 // Varaktighet: Deltid

Är du kreativ och har intresse för design? Trivs du i en roll i högt tempo där du får arbeta med händerna? Då kan du vara den vi söker till vikariattjänst på Skyltverkstaden. Vi söker nu för vårt systerbolag BemannIQs räkning personal för arbete 1-2 dagar per vecka med möjlighet till mer tid under sommaren.

Om uppdraget

Vi söker för kunds räkning en medarbetare till Skyltverkstaden. Tjänsten är som vikarie för pass ca 1-2 dagar per vecka med god möjlighet till längre vikariat i sommar. Skyltverkstaden arbetar med bland annat skyltar till stadens alla hållplatser, tillfälliga skyltar till trafikomläggningar, dekaler till delar av kollektivtrafiken samt foliering utav stora delar av Göteborgs Stads fordonsflotta.

Arbetstiderna är vardagar mellan kl 07.00 - 15.30 och arbetsplatsen är i Hildedal.

Dina kvalifikationer

Vi söker dig som är händig och med god vilja att lära dig nya saker. Vi ser gärna att du är stresstålig då tempot kan vara högt. Detta är ett arbete där man måste vara noggrann, kunna skära rakt efter en linjal, mäta och få det att stämma på millimetern. Krav för tjänsten är avslutad gymnasieexamen samt B-körkort. Meriterande är tidigare erfarenhet av foliering eller montering och design.

Vi söker dig som är självgående och drivande i ditt dagliga arbete. Du är ansvarstagande, hjälpsam och van vid att arbeta självständigt. Du arbetar noggrant, metodiskt och har ett stort tålamod. Du är en lagspelare med helhetssyn på företagets verksamhet och har lätt för att samarbeta.

Kvalifikationer:

- Gymnasieexamen
- Erfarenhet av självständigt arbete liksom god samarbetsförmåga
- Mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift
- Goda kunskaper i engelska
- B-körkort
- God fysik


Meriterande:

- Eftergymnasial utbildning inom Prepress eller liknande.
- Truckkort
- C-körkort
- Designutbildning
- Erfarenhet av arbete med storformatsprintrar eller liknande samt praktiska kunskaper inom folie och montering
- Goda kunskaper och vana av att arbeta med Officepaketet
- Erfarenhet av Adobe sviten och CAD-program
- Högt ansvarstagande, ordning och reda


Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi tar inte emot ansökningar via mejl men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare.

För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss under kontorstid på vikarie@bemanniq.se alternativt 08-122 00 450.

Bemannia är ett av Sveriges ledande bemannings- och rekryteringsföretag inom offentlig sektor. Vi har ramavtal med 220 kommuner och ett 100-tal förvaltningar, bolag och myndigheter. Bemannia är ett auktoriserat bemanningsföretag som har kollektivavtal. Detta är en trygghet och en kvalitetssäkring såväl för våra kunder som för dig som konsult. Bemannias etablerade samarbeten med tusentals attraktiva arbetsgivare i hela landet erbjuder dig mängder med spännande karriärmöjligheter.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Designassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Designassistent.

Zeekr Visualisation Internship

Läs mer Jan 17
About the Zeekr brand
Zeekr is Geely’s luxury EV brand and is committed to being a user-driven tech company. We create new ecosystems focused on innovation with users at the centre of operations.

We have a chance to define the values of the Zeekr brand first of all, and there are two statements that are important for its future: one is being human centric, and the other is about being technology driven. Both of these ideologies are pushing the design philosophy forward."- Stefan Sielaff, VP of Global Design, Geely Auto Group, Head of Zeekr Design & Head of Geely Design Center Gothenburg in Car Design News on Dec 12, 2022

About the team
We are a fast-growing team of both creative and management professionals with the task of delivering exciting global products suitable for volume production and innovative concepts. In an inspiring studio environment, we build and maintain a top-class design team of multiple nationalities. With best in class processes and tools we challenge pre-conceptions and deliver premium car design.

The benefits of working with us
We combine the speed and flexibility of a start-up with the knowledge and support of a global player. In our vibrant and creative teams, everyone has the chance to be heard. We strive for well-being, self-expression and conscious design. At Zeekr we are one big family and combine the best of both worlds!

Your new workplace
Welcome to Geely Design Center Gothenburg, the new multi-brand studio from Geely Auto Group, dedicated to supporting the design efforts for the premium high-tech electric brand Zeekr. This remarkable design house is spearheaded by automotive design veteran, Stefan Sielaff, who oversees more than 550 creative talents from all over the world in shaping tomorrow's cars.

Your future role as an intern at the Zeekr Visualization Team
As a full member of Design Visualization team, you will get the chance to work on CGI and animations for both Marketing and in-house production as well as VR and AI.
In close collaboration with the creative designers of Zeekr you will work on the future for development of our Viz team.

What are we looking for
We are searching for a proactive person that has a passion for cutting edge technologies and softwares with the eye for the details.

Are you a forward looking person with an open mindset, always looking after the newest tools and interest in Design Visualization that enjoys an ever changing environment you might be the person we are looking for.

Start: From the 1st of March 2024
Period: preferably 3-6 months

Where to apply
Please fill out the application form and upload your portfolio as a PDF (max 10MB) in the section below. (For online portfolios or websites use the question section and paste the link in the text box)

We look forward to receiving your application!

For more information please contact:

Robin Wöhr, Design Talent & Relationship Liaison, +46 76 127 15 91, for questions regarding the position & recruitment process

Last Application date: 28th of January 2024. Apply today. We will perform ongoing selection during the application window and the job post will be open until the position is filled. We look forward to hearing from you.

Please note that due to GDPR regulations we can only accept applications and CVs sent through the recruitment system, not via email or other channels.

The corporate language is English

Ansök nu

Vi söker en produktutvecklingsassistent till vårt design team!

Läs mer Mar 19
Vill du arbeta i en bred roll, med varierande arbetsuppgifter, i ett företag där vi värdesätter 
teamwork och tillsammans får saker att hända? Då kan detta vara rollen för dig!

Som produktutvecklingsassistent verkar du på avdelningen för design och 
produktutveckling där du arbetar med samtliga delar av Sportshopens varugrupper.

Du arbetar i ett team på sju personer och din roll spänner både över rena administrativa inköpsrelaterade sysslor såväl som arbete med tekniska skisser, passform och kvalité. Dina främsta arbetsuppgifter kommer vara att:

• Göra materialspecifikationer
• Kvalitetskontroll av ankommande plagg och prover
• Avmätning och avprovning av prover samt måttjusteringsförslag till leverantör
• Hantering av varuprover samt lab-dips
• Framtagande av måttlistor vid behov
• Göra plaggskisser, detaljbilder och tekniska beskrivning i Illustrator

Dina erfarenheter
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom textil eller annan utbildning som bedöms som likvärdig. Du har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i mode- eller sportbranschen samt har jobbat med ett brett spektrum av produktgrupper, gärna tekniska plagg. Du har kunskaper i illustrator eller liknande ritprogram och det är meriterande om du har erfarenhet av affärssystemet Navision (Dynamics NAV). Du behärskar engelska flytande i tal och skrift.

Vem är du?
Vi tror att du är lösningsorienterad, flexibel och gillar att arbeta med flera saker samtidigt. Du har ett noggrant och strukturerat arbetssätt och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter. Eftersom du är en del av ett team är det viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är positiv, framåt och gillar att arbeta tillsammans med andra. Du har med fördel ett naturligt intresse för sportbetonade plagg.

Som person är du både kommunikativ och strukturerad i ditt sätt att arbeta samt känner igen dig i våra värderingar som bygger på  ”ownership”, ”communication”, ”teamwork” och ”winners”. Allt för att främja en kultur som kort och gott innebär ”We make things happen”. 

Villkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning.

Bolaget har kontor både i Göteborg och i Grebbestad, därav träffas överenskommelse om placering vid anställning. Dock måste flexibilitet finnas för att verka ifrån Grebbestad som en del av din vecka. 

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Vilka är vi?

Swedemount Sportswear & Fashion AB startade år 1991 och har idag 18 butiker under namnet Sportshopen samt en butik under namnet Bazar. I Sörred utanför Göteborg har vi vårt 20 000 kvm automatiserade lager och kontor.
Vi finns belägna runt om i Sverige, från norr till söder med en växande E-handel som även sträcker sig mot den europeiska marknaden. Sportshopen tillhör idag en av de större enskilda aktörerna i Sverige av försäljning inom sport och fritid. Vårt sortiment består i huvudsak av kläder och skor från ledande märkesleverantörer, men vi utvecklar och tillverkar även våra egna varumärken – kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat, året runt.


Vi är över 350 härliga och engagerade medarbetare runt om i Sverige som arbetar för att hela tiden inspirera och hjälpa människor till ett aktivt liv! Vi vill genom kompetent personal, välsorterade butiker och bra priser visa att sport och friluftsliv kan vara något för alla. Vi värdesätter teamwork och drivs av passionen att alltid vara bättre än vad vi var igår. Läs gärna mer om oss på http://www.sportshopen.com.

Ansök nu

Assistant Designer to Lindex

Läs mer Feb 16
Do we catch your attention when we write fashion and design? Do you have a diploma in Design or equivalent experience and want to be part of a company with a higher purpose to empower and inspire women everywhere? We are looking for an Assistant Designer to our head office located in the heart of Gothenburg.

Your role in our team. You are part of a buying team in our purchasing department, and you assist the Designers and the team by handling the everyday operations within the design process. You work according to Lindex Brand Platform and the design & buying process. You make sketches, prints and art works for commercial fashion products. You make sure that design related tasks and deliveries are kept within the timeline and continuously follow up on the design part of each order.

This is a substitute position, approximately six months (preferably start beginning of March).

Is this you? We see that you have a strong interest and knowledge in commercial fashion, you are creative and able to work organized and of course – you always have the customer in mind. You enjoy working in an ever-changing environment, where you get to grow, learn new things and work with colleagues from different parts of a company. Leading yourself, being active in your own development and giving and taking feedback are all things you know well. You are curious about digital tools and how they can support you and help you to improve your work. You believe in togetherness, and you are motivated by the possibility to make an impact. Also, this probably sounds like you:

University diploma in Design and/or equivalent experience
Good knowledge in Photoshop, Illustrator, and InDesign
Swedish and English, both spoken and written
Meritorious: work experience from retail business, graphic competence, and 3D tool CLO
We are Lindex. A growing global fashion company from Sweden. Our dedication to women, sustainability and the customer runs through everything. It is a focus we have in every step going forward. We are in the middle of an exciting transformation, best described as becoming a global and sustainable fashion company, where being digital comes naturally in every step. 

Everything we do is powered by people and we believe in doing things together because that is when we can have a greater impact. This mindset, combined with the determination and innovative spirit of our teams, has consistently driven us to deliver positive financial results. If you value flexibility and teamwork, just like us, you'll feel right at home. We offer a hybrid work setup, with your primary work location at our Gothenburg head office and the option to work remotely when possible. If this relates to you, then we are probably a great match. 

Do you have a good feeling about this and want to join our journey? Apply today, we can’t wait to get to know more about you. Since we are eager in finding the right person to join our team, we will apply continuous selection. This means we might close the process before the set ending date. Since we like to keep it simple, we ask you to apply online (and not by email.)

Ansök nu

Designassistent extra till Jollyroom

Läs mer Okt 5
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm, Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Designassistent extra
Vårt inhouse-designteam söker nu efter en driven och kreativ assistent. Som designassistent ingår du i ett mindre team av designers och du kommer få vara med att bidra till designarbetet på Jollyroom. Vi tror att du har bredden inom olika designområden och tekniker. Vi är definitivt säkra på att du har ett riktigt starkt öga för design.

Kanske studerar du digital design och vill ha ett spännande extrajobb samt möjlighet till heltid på somrarna? Eller kan du vara egenföretagare som vill säkra upp med en anställning inom digital design. Med andra ord söker vi dig som har en annan sysselsättning såsom studier eller egen verksamhet som du kan kombinera med denna tjänst med, då arbetstiden beror på behovet.

Arbetsuppgifter kan bestå av:
- Produktion av bildmaterial
- Utveckling och produktion av våra nyhetsbrev - planering och val av innehåll utifrån kampanjplan, analytics, inspel från inköp och keywords
- Aktivt jobba med våra varumärkessidor och välja innehåll att fronta utifrån säsong, analytics, inköpsavdelningens inspel etc.
- Koordinera gällande översättning av texter
- Självständigt ta emot mindre beställningar från övriga organisationen
- Assistera övriga avdelningen vid prioriterade projekt

Din profil
- Kunskaper i Adobe CC-paketet
- Mycket god känsla för design, färg och form
- Kunskap av att arbeta med CMS-verktyg och webbpublicering
- Duktig på att skapa content
- Intresse av digital marknadsföring, rörlig bild samt copywriting
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning
- Meriterande om du har kunskaper inom HTML, CSS och i verktyget Emarsys

Som person är du kreativ och nyfiken på nya utmaningar. Du är strukturerad, noggrann och håller deadlines i ditt arbete. Vi som arbetar på Jollyroom är doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Omgående
- Omfattning: Visstidsanställning baserat på behov i verksamheten. I dagsläget cirka 2-3 dagar per vecka.
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111.
- Bifogas i ansökan: CV, personligt brev samt portfolio
- Kontakt vid frågor: Therese Wassén via therese.wassen@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!
Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi har öppnat en butik i Oslo!
https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu

Designassistent extra till Jollyroom

Läs mer Maj 22
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm, Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Designassistent extra
Vårt inhouse-designteam söker nu efter en driven och kreativ assistent. Som designassistent ingår du i ett mindre team av designers och du kommer få vara med att bidra till designarbetet på Jollyroom. Vi tror att du har bredden inom olika designområden och tekniker. Vi är definitivt säkra på att du har ett riktigt starkt öga för design.

Kanske studerar du digital design och vill ha ett spännande extrajobb samt möjlighet till heltid på somrarna? Eller kan du vara egenföretagare som vill säkra upp med en anställning inom digital design. Med andra ord söker vi dig som har en annan sysselsättning såsom studier eller egen verksamhet som du kan kombinera med denna tjänst med, då arbetstiden beror på behovet.

Arbetsuppgifter kan bestå av:
- Produktion av bildmaterial
- Utveckling och produktion av våra nyhetsbrev - planering och val av innehåll utifrån kampanjplan, analytics, inspel från inköp och keywords
- Aktivt jobba med våra varumärkessidor och välja innehåll att fronta utifrån säsong, analytics, inköpsavdelningens inspel etc.
- Koordinera gällande översättning av texter
- Självständigt ta emot mindre beställningar från övriga organisationen
- Assistera övriga avdelningen vid prioriterade projekt

Din profil
- Kunskaper i Adobe CC-paketet
- Mycket god känsla för design, färg och form
- Kunskap av att arbeta med CMS-verktyg och webbpublicering
- Duktig på att skapa content
- Intresse av digital marknadsföring, rörlig bild samt copywriting
- Har en annan huvudsaklig sysselsättning
- Meriterande om du har kunskaper inom HTML och CSS

Som person är du kreativ och nyfiken på nya utmaningar. Du är strukturerad, noggrann och håller deadlines i ditt arbete. Vi som arbetar på Jollyroom är doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg, ansökan och kontakt
- Start: Omgående
- Omfattning: Visstidsanställning baserat på behov i verksamheten. I dagsläget cirka 2-3 dagar per vecka.
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111.
- Bifogas i ansökan: CV, personligt brev samt portfolio
- Kontakt vid frågor: Saga Lundquist via saga.lundquist@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!
Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning -> https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi har öppnat en butik i Oslo!
https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Bemannia Kontor AB .

Dataskyddskonsult till Göteborg sökes

Datasäkerhetsansvarig
Läs mer Maj 8
Har du en mycket god kunskap om dataskyddsförordningen? Sök till tjänsten redan idag!
Om uppdragetVår kund i Göteborg söker nu en dataskyddssamordnare med uppdraget att verka för att verksamheten arbetar rättssäkert kopplat till dataskyddsförordningen (GDPR). Uppdraget utförs i kundens lokal belägeni Centrala Göteborg och beräknas starta omgående och pågå i 6 månader med möjlighet till förlängning i 12 månader.Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia.Tjänstgöringsgrad: 100%.
Dina arbetsuppgifterSom dataskyddskonsult kommer du att bidra med vägledning och praktiskt stöd i dataskyddsfrågor samt ta fram förslag till förbättrade rutiner utifrån dataskyddslagstiftning och nationella styrdokument. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom uppdraget kommer att vara följande:
Du stödjer arbetet att styr- och stödjande dokument upprättas och sprider information och kunskap kring dataskydd inom verksamheten
Du är ett stöd för medarbetare i frågor som rör dataskyddsförordningen
Du stödjer arbetet för att kartlägga och revidera nuvarande personuppgiftsbehandlingar
Du deltar och samverkar med din motsvarighet inom verksamheten och dess dataskyddskontakt
Du stödjer bolagets arbete med informationsklassning


Dina kvalifikationer
Mycket god kunskap om dataskyddsförordningen
God kunskap kring personuppgiftsregister – gärna systemstöd DraftIt
God kunskap att genomföra tröskel/konsekvensbedömningar
Erfarenhet att översätta regler till populärbeskrivningar
Arbetar strukturerat och lösningsorienterat
God kunskap att genomföra kartläggning/utredningar
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande
Du har arbetat med dataskyddsförordningen under några år i offentlig verksamhet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-05-27.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg,annelie.hammarborg@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 169 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Dataskyddskonsult till Göteborg sökes

Datasäkerhetsansvarig
Läs mer Maj 15
Har du en mycket god kunskap om dataskyddsförordningen? Sök till tjänsten redan idag!
Om uppdragetVår kund i Göteborg söker nu en dataskyddssamordnare med uppdraget att verka för att verksamheten arbetar rättssäkert kopplat till dataskyddsförordningen (GDPR). Uppdraget utförs i kundens lokal belägeni Centrala Göteborg och beräknas starta omgående och pågå i 6 månader med möjlighet till förlängning i 12 månader.Uppdraget är ett konsultuppdrag via Bemannia.Tjänstgöringsgrad: 100%.
Dina arbetsuppgifterSom dataskyddskonsult kommer du att bidra med vägledning och praktiskt stöd i dataskyddsfrågor samt ta fram förslag till förbättrade rutiner utifrån dataskyddslagstiftning och nationella styrdokument. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter inom uppdraget kommer att vara följande:
Du stödjer arbetet att styr- och stödjande dokument upprättas och sprider information och kunskap kring dataskydd inom verksamheten
Du är ett stöd för medarbetare i frågor som rör dataskyddsförordningen
Du stödjer arbetet för att kartlägga och revidera nuvarande personuppgiftsbehandlingar
Du deltar och samverkar med din motsvarighet inom verksamheten och dess dataskyddskontakt
Du stödjer bolagets arbete med informationsklassning


Dina kvalifikationer
Mycket god kunskap om dataskyddsförordningen
God kunskap kring personuppgiftsregister – gärna systemstöd DraftIt
God kunskap att genomföra tröskel/konsekvensbedömningar
Erfarenhet att översätta regler till populärbeskrivningar
Arbetar strukturerat och lösningsorienterat
God kunskap att genomföra kartläggning/utredningar
Goda kunskaper i Officepaketet
Goda kunskaper i svenska i både tal och skrift

Meriterande
Du har arbetat med dataskyddsförordningen under några år i offentlig verksamhet

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-05-27.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg,annelie.hammarborg@bemannia.se.
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 169 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Ekonomiassistent till kund i Göteborg

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 15
Har duminst två års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent? Varmt välkommen med din ansökan!

Om uppdraget
Vi söker en ekonomiassistent till vår kund i Göteborg. Tjänsten är ett konsultuppdrag via Bemannia som startar omgåendeoch pågår fram tills15/9 2024.Tänstgöringsgraden är 100% och du arbetar under kontorstider vid kundens kontor i centrala Göteborg.Dina arbetsuppgifter
I denna tjänst kommer du framförallt arbeta medinscanning och verifiering av pappersfakturor. Vidare arbetsuppgifter kan också förekomma:
Arbete med kundreskontra
Arbete med leverantörsreskontra
Allmän administration
Arbeta med löpande bokföring
Hantering av in- och utbetalningar

Dina kvalifikationer
Minst två (2) års arbetslivserfarenhet som ekonomiassistent
Gymnasieutbildning inom ekonomi eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Erfarenhet av att arbeta i ekonomisystem


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 22/5 2024.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Annelie Hammarborg annelie.hammarborg@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072 169 30 00.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Erfaren handläggare till Havs och Vattenmyndigheten i Göteborg

Handläggare, offentlig förvaltning/Utredare, offentlig förvaltning
Läs mer Maj 15
Har du arbetat som handläggare och söker nya utmaningar? Då kan det här vara uppdraget för dig!
Om uppdraget
Vi söker en erfaren handläggare för ett konsultuppdrag på Havs och Vattenmyndigheteni Göteborg. Uppdraget förväntas starta omgående till och med 28 februari 2025med möjlighet till förlängning. Uppdraget omfattar 100% motsvarande en heltid. Arbete sker i myndighetens lokaler i Göteborg men möjlighet till distansarbete finns enligt överenskommelse. Resor kan förekomma i tjänsten.
Dina arbetsuppgifter
I denna roll kommer du att medverka i utvecklingen av myndighetens arbete med havsplanering.Tillsammans med din arbetsgrupp hanterar du nuvarande uppdrag från regeringen genom att göra konsekvensbedömningar av havsplaner.Du kommer ha många kontaktytor med myndigheter och experter. Din tjänst kan också komma att innehålla:
självständigt arbete utifrån riktlinjer och praxis
utarbeta förslag, exempelvis beslutsunderlag
planera och följa upp ärenden
utreda, granska och handlägga ärenden, samt fatta beslut i enklare ärenden
avrapportera utredningsresultat och ge förslag på beslut
analysera och utvärdera arbetsuppgifter och projekt
arbete av utredande och/eller samordnande karaktär
genomföra och följa upp aktiviteter.



Dina kvalifikationer
högskoleutbildning eller likvärdig utbildning inom aktuellt område och minst tre (3) årsarbetslivserfarenhet från liknande arbete
Mycket goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift.
Akademisk examen inom samhällsvetenskapliga eller naturvetenskapliga discipliner (minst 3-årig utbildning)
Erfarenhet av konsekvensbedömning/beskrivning med dokumenterad arbetslivserfarenhet senaste tre åren

Meriterande
Erfarenhet av havs- och kustzonplanering
Erfarenhet av att sammanställa information och skriva rapporter
Kunskap om marina ekosystem
Yrkeserfarenhet av miljökonsekvensbeskrivningar
Yrkeserfarenhet av samhällsekonomiska bedömningar
Yrkeserfarenhet inom maritima näringar


Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 2024-05-22.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Pernilla Gärdén, pernilla.garden@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på072-175 40 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Växeltelefonister sökes för extraarbete i Göteborg

Receptionist, telefonist
Läs mer Maj 8
Studerar du just nu och söker något extraarbete vid sidan av och över sommaren?Har du minst ett års erfarenhet av att arbeta som receptionist eller inom service? Ta chansen och sök detta spännande uppdrag redan idag!
Om uppdragetVi söker nu en växeltelefonist med erfarenhet av administration för ett konsultuppdrag på behov. Vår kundär en statlig förvaltningsmyndighet som är belägen i Göteborg. Uppdraget kommer att starta omgående efter överenskommelse och förväntas pågå minst 6 månader framåt. Arbetet kommer att utföras från kundenslokaler.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Växeltelefonist kommer du att arbeta i en telefonistplattfrom där alla inkommande samtal kommer in till myndigheten.Plattformen har ca 2500 anknytningar och ca 300 inkommande samtal per dag till telefonist. Du kommer att ta emot olika samtal som kommer in och slussa dom till rätt anknytning. Växeln bemannas av tre stycken telefonister på heltid!
Ta emot inkommande samtal
Besvara frågor om import- och exportfrågor

Dina kvalifikationer
Minst ett (1) års arbetslivserfarenhet från liknande arbete
Gymnasium eller likvärdig utbildning
Goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
Kunna kommunicera obehindrat på svenska och engelska, såväl i tal som skrift
Annan huvudsaklig syssla

Vi ser att du som person behöver trivas i att arbeta i team och att ha många bollar i luften samtidigt.
Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, 17 maj 2024
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Alicia Belila, alicia.belila@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072 881 30 00
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu

Servicechef Tullverket

Administrativ chef
Läs mer Maj 7
Nu söker vi en interim servicehef till Tullverket
Om uppdraget
Nu söker vi en interim servicechef till Tullverket med placering på Tullverket i Göteborg. Uppdraget är på heltid under perioden 240801-241231 med möjlighet till förlängning.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som chefskonsult för serviceområde Väst är du med och driver och leder verksamheten mot enhetens uppsatta mål.Du har personalansvar för ca 8 medarbetare placerade i Göteborg.Tjänsten utförs på plats och du som konsult sitter i Tullverkets lokaler i Göteborg.Chef för serviceområde Väst är underställd enhetschefen och ingår i enhetens chefsgrupp.För chefer i Tullverket gäller att alla chefer ska företräda arbetsgivaren och verkställa fattade beslut.

Dina kvalifikationer
Erfarenhet av chefsbefattning från en organisation i Tullverkets storlek som har verksamhet på olika platser i landet samt distansledarskap.
Erfarenhet av förändringsledning.
Erfarenhet av att följa upp verksamhet, analysera resultat och föreslå förbättringsåtgärder.


Meriterande

Erfarenhet av liknande verksamheter och uppdrag är meriterande.

Vad vi erbjuder dig
Som konsult på Bemannia erbjuder vi dig en nära kontakt med din konsultchef och en möjlighet till fler uppdrag via oss. Hos oss får du utvecklas på lärorika arbetsplatser och känna att din kompetens kommer till nytta.
Om ansökan
Sök tjänsten genom att klicka på ansök nedan. Ladda gärna upp ditt cv i word-format och på svenska.Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag, skriv datum här.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du specifika frågor kring tjänsten besvaras dessa av ansvarig rekryterare, Jan Snellman, jan.snellman@bemannia.se
För generella funderingar kring din ansökan eller vår rekryteringsprocess når du oss underkontorstid på 072-194 5000.
Bemannia är ett publikt och svenskägt bemannings- och rekryteringsföretag som tillhandahåller kompetent och kvalificerad personal genom uthyrning, rekrytering och personalentreprenader inom Organisation & Ledarskap, PR & Information, Marknad & Sälj, Ekonomi, Juridik, HR & Personal, Fastighet & Teknik, IT & Data samt Kontor & Administration. Bemannia har ramavtal med merparten av Sveriges Myndigheter och Sveriges kommuner, dess förvaltningar och bolag. Bemannia är medlem i Kompetensföretagen och är ett auktoriserat Bemanningsföretag och Rekryteringsföretag samt har kollektivavtal med Unionen, Akademikerna, SEKO samt LO och Hotell- och Restauranganställdas förbund. Bemannia är certifierat enligt SS-EN ISO 9001:2015, Ledningssystem för kvalitet, SS-EN ISO 14001:2015, Miljöledningssystem – krav och vägledning, SS-ISO 45001:2018, Ledningssystem för arbetsmiljö och SS-ISO/IEC 27001:2013 Ledningssystem för informationssäkerhet
Ledningen för bolaget har varit verksam i branschen i 40 år.

Ansök nu