Göteborg: Junior installationstekniker / Tekniker inom Fiber till Netel

Hitta ansökningsinfo om jobbet Junior installationstekniker / Tekniker inom Fiber till Netel i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-04 // Varaktighet: Heltid

Om Netel

Netel är specialister på planering, utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation. De medverkar till att bygga de fysiska telekom- och bredbandsnäten i Norden som gör att du kan kommunicera på det sätt du önskar. De är väletablerade på marknaden och som sedan år 2000 levererat helhetslösningar för alla typer av kommunikationsnät åt bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare. De ser sig själva som den nytänkande och utvecklande entreprenören vars huvudsakliga målsättning är att våra kunder skall nå sina mål.

”Netel ska vara marknadens förstahandsval för utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation”

Din roll som Installationstekniker / Tekniker hos Netel

På Netel är ingen dag den andra lik där den röda tråden i uppdragen är installation och service. Du kommer i rollen arbeta över Västra Götalandsregionen med tydligt fokus på Göteborgsområdet med omnejd.

I arbetslag om 2 personer får ni uppdrag till er via en Koordinator och ni åker ofta raka vägen till dagens första kund med er servicebil. Uppdraget ligger primärt på installation/montering av fiberanslutningar runt om i regionen och ni kommer både hantera företags- och villakunder och kommer innebära fokus på kabeldragning och svetsning av fiber.

Det är viktigt för Netel att du är serviceinriktad och medlar en proffsig och tillmötesgående bild av företaget mot slutkund och efter arbetet är det viktigt att du dokumenterar vad du åtgärdat, detta används som faktureringsunderlag. Dokumentationen sker via telefon och dator.

Återkommande arbetsuppgifter är

Installation och Montering av Fiber.
Svetsning & Kabeldragning.
Tillhörande dokumentation.
Kundkontakt.


Dina kvalifikationer

Stort tekniskt intresse och praktisk läggning.
Körkort B.
Svenska i tal och skrift.


Det är meriterande om du arbetat med elinstallation eller liknande tidigare.

För att lyckas i rollen som Junior Installationstekniker/Montör hos Netel tror vi att du trivs att arbeta praktiskt och har ett tekniskt intresse, då kommer du snabbt kunna lära dig de olika momenten! Är du dessutom serviceinriktad och trivs att både arbeta självständigt och i team kan det här vara rollen för dig! Du erbjuds stor frihet under ansvar och i slutet på dagen är en nöjd kund erat största mål! Då regionen är stor och uppdragen ibland kan komma snabbt är det också bra om du är flexibel.

Vad företaget erbjuder dig?

Hos Netel får du en stor personlig frihet att tillsammans med din teamkompis planera era arbetsdagar. Du kommer till ett stabilt och väletablerat företag som nu satsar stort i Göteborg med flera stora och långa vunna avtal i grunden vilket tryggar en fortsatt etablering under många år. Du kommer också vara bland de första Installationstekniker/Teknikerna på plats i Göteborg, vilket innebär stora möjligheter att utvecklas!

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Vikariat 12 Månader på 100% (Goda chanser till överrekrytering efter inhyrningsperioden)

Plats: Göteborg, region väst.

Lön: Enligt överenskommelse.

Låter rollen som Junior Installationstekniker / Montör till Netel intressant? BRA! Urvalet sker löpande tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Fibertekniker/Optotekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Fibertekniker/Optotekniker.

Fibertekniker - Göteborg

Läs mer Feb 29
Till vår kund söker vi nu en fibertekniker som vill jobba på ett företag med god teamkänsla och högt i tak!
Om tjänsten
Du kommer ha ett varierande arbete där du utför arbetsuppgifter som fastighetsinstallation, fibersvetsning, kabeldragning, tekniska installationer, mätning, felsökning mm. Du kommer att jobba i ett team med härliga kollegor där alla jobbar för samma målsättning.
Tjänsten är en visstidsanställning på heltid med möjlighet att du efter en period som anställd via Boost, får erbjudande att gå över till anställning direkt hos kunden. Tillträde enligt överenskommelse. Kollektivavtal finns.
Om dig
Vi söker dig med relevant yrkesutbildning eller vana av kabel- och installationsarbete med fiber och koppar. Teleteknisk utbildning är meriterande. Du har ett brinnande intresse för teknik och en stor vilja av att lära dig. Stor vikt kommer att läggas på personlig lämplighet. Du gillar att träffa människor och har en god känsla för service och kundkontakt.
· Erfarenhet som fibertekniker är meriterande
· God social förmåga för arbete i team och kundkontakter
· Goda kunskaper i svenska och engelska i både tal och skrift
· Körkort B
Ansökan
Skicka ditt CV och personligt brev till oss där du talar om varför just du passar för den här tjänsten till: jobb.gbg@btp.se. Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan så fort som möjligt. Vid ansökan var god ange referens: Fibertekniker - Göteborg
Om oss
Boost är ett rekrytering- och bemanningsföretag inom installationsbranschen. Med 14 års erfarenhet från branschen har vi de bästa möjligheterna för dig som arbetssökande att hitta nästa utmaning inom installationsbranschen. Vi på Boost Technical Power tror på mångfald och jobbar alltid med fördomsfri rekrytering, schyssta anställningsvillkor och är självklart kollektivanslutna. Vår verksamhet finns där du finns oavsett geografi.

Ansök nu

Certifierade Fibertekniker för resejobb i Västsverige

Läs mer Feb 5
Om företaget

eLinked AB är expansivt konsultbolag som arbetar inom El installationsbranschen. Vi arbetar främst med uthyrning av våra fastanställda elektriker, tekniker, ledande montörer och arbetsledare/projektledare där vi arbetstoppar befintliga projekt eller går in med hela arbetslag. Alla anställda går under installationsavtalet samt bemanningsavtalet Tjänsteman och blir anställda och tillhörande på något av våra kontor/filialer Stockholm, Göteborg Malmö.

eLinked sätter alltid våra medarbetare i första rummet och värdesätter att ha en god kontakt med våra anställda.
Vi är lyhörda och måna om att alla skall trivas och må bra. Därför kör vi kontinuerlig uppföljning för att bemöta frågor och önskemål i den utsträckning som går.

eLinked söker nu certifierade fibertekniker till ett större anläggningsprojekt runt om i Väst Sverige, där resor med övernattning på vardagar kommer vara vanligt förekommande. 
Du startar din anställning hos eLinked AB under 6 månader på en provanställning, och har du trivts bra och gjort ett gott intryck kommer du därefter gå över på en fast anställning hos vår Kund.
Vår kund är ledande inom bygg och infrastruktur.


Jobbeskrivning

Som fibertekniker hos vår kund ansvarar du för installation, underhåll och reparation av fibernät. Du utför kvalitetsmätningar och felsökningar samt säkerställer att infrastrukturen fungerar optimalt. Du trivs att arbeta självständigt mot uppsatta mål och håller fokus på att leverera högkvalitativa lösningar till våra kunder. Vi ställer högt fokus på samarbetet, noggrannhet och att vårt arbete följer gällande kvalitet och säkerhetsföreskrifter.

Ditt arbetsområde är hela Västsverige och Värmlands län. Resor förekommer i perioder och du har ca 10-12 övernattningar per månad.

Om Dig

Vi vill att du har erfarenhet av installation och underhåll av fibernät samt är certifierad enligt Incert. Har du en bakgrund eller utbildning inom el är det meriterade. Du bör vara initiativtagande, noggrann och ha god problemlösnings förmåga. Du är bra på att kommunicera och trivs med att arbeta självständigt. Det är meriterande om du har behörighet B96 alternativt BE, B-körkort är ett krav.

 
Tjänsten erbjuder
Som konsult på eLinked arbetar du ofta ihop med våra övriga konsult, och ni går som uthyrd konsult till dom projekten vi är med och samarbetar på. När projektet sedan är klart placerar vi om dig på något nytt likvärdigt projekt, eller efter nya önskemål om du vill testa något annat. Här är möjligheten att få bredda sin kompetens och sitt kontaktnät mycket stora.
Många av våra anställda uppskattar variationen av arbetsplatser arbetsuppgifter vi kan erbjuda, där du även har chansen att bredda ditt eget kontaktnät i branschen. Utöver det så erbjuds många härliga arbetskollegor med flera trevliga aktiviteter på firman.
Vi arbetar kontinuerligt med att kompetensutveckla våra konsulter genom att följa deras erfarenhet och utbilda inom kurser. 

eLinked erbjuder:

God lön efter bakgrund/erfarenhet


Kollektivavtal: Installationsavtalet med tillhörande förmåner som reseersättning/restid mm.


Arbetstelefon med fria samtal och surf


Dator eller surfplatta - till projekt/ansvarsroller som kräver tydlig dokumentation


Fora: Olycksfalls försäkring - Tjänstepension


Friskvårdsbidrag via Nordic Wellness, Sats, 24/7.


Ett stort kontaktnät i el-branschen


Trevliga aktiviteter med firman


God uppföljning och kompetensutveckling


Möjlighet att växa internt


Utbildningar Kurser


Kontakt

Har du fler frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta eLinkeds Göteborgskontor på 031-133676.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Fibertekniker

Läs mer Feb 16
Tactpartner grundades våren 2009, till att börja med så utvecklades företaget mot fiberteknikbranschen och drev ett flertal projekt runt om i landet.
Allt eftersom har bolaget växt fram till ett teknikföretag som både utför egna projekt och konsultverksamhet inom de flesta av elteknikbranschens områden. Tactpartner är nu en ledande teknikkonsult inom larm/säkerhet, fiber/koppar-installationer, telekom och elteknik.
Vi har kontor i Stockholm, Göteborg och Falun men utför arbeten över hela landet från Malmö i söder till Östersund i norr.
Tactpartner har för varje år utvecklats och tagit nya marknadsandelar tack vare våra duktiga medarbetare. Vårt team består idag av ca 40st duktiga tekniker med olika specialkompetenser och personligheter som driver företaget mot våra högt satta mål när det gäller kvalité och kundbemötande.
Vem är du?
Du är en arbetsmyra som trivs i ett bra tempo med hög kvalité. Vi ser inga problem om du är i början på din karriär bara du har den rätta inställningen och rätt grundkompetens.
Du är en driven tekniker med erfarenhet av de ovan nämnda arbetsuppgifterna. Du är tekniskt intresserad och van vid att möta kunder och vara ett gott föredöme som representant för ditt företag. Ordning och reda är ett måste då du kommer ha mycket eget ansvar i din tjänst.
Som person ska du vara en lagspelare med positiv inställning. Ta ansvar för ditt eget handlande och se möjligheter istället för hinder.


Krav:
• Erfarenhet eller utbildning inom el/fiber/installation.
• Behärska svenska och engelska i tal och skrift
• B-Körkort
• Datakunskap


Vad kan då din nya arbetsgivare ge dig?
Anställning på ett innovativt företag som satsar inför framtiden. Högt i tak med nära till ledningen lokalt och korta beslutsvägar.
Om ditt jobb:
Du kommer att arbeta som tekniker inom projekt och service/underhåll.
Tjänsten innefattar både FTTH-installationer, fiber till företag, jobb i stamnät och service/underhåll i många olika sorters nät. Ditt arbete kommer innebära installation av cat 6-nät/fibernät, montera datauttag och converters, installation av telekom och montage och utrustning.
Du utgår hemifrån i egen servicebil.
Vi vill att du gärna har tidigare erfarenhet av att jobba med installation av data eller annat relevant installationsarbete.
Du kommer ingå i ett team där det är viktigt att man samarbetar för att teamet skall nå sina uppsatta mål samt även kunna ta ett stort eget ansvar för sin del i projektet.

Ansök nu

Tekniker inom koax- och fibernät

Läs mer Nov 3
Som arbetsgivare eftersträvar vi en trivsam arbetsplats med varierande projekt. Vi ska utveckla branschen med nya talanger samt ha den spetskunskap/erfarenhet som många projekt kräver.
Vi samarbetar med många intressanta kunder i Sverige och har erfarenhet av att varit en del i några av Sveriges största/komplexa projekt inom installation tex, sjukhusbyggnation, infrastrukturprojekt, arenabyggen och stora gallerior. Men en stor del av våran verksamhet består också av mindre lokala projekt och servicearbete med lokala mindre samarbetspartners runt om i Sverige.
Vi söker en driven tekniker med intresse och viss erfarenhet av de nämnda arbetsuppgifterna. Du är tekniskt intresserad och van vid att möta kunder och vara ett gott föredöme som representant för ditt företag.
Om man är rätt person kommer det finnas stora möjligheter att utvecklas i tjänsten.
Krav:
# Erfarenhet inom installation (el/tele/fiber/larm)
# God datorvana
# Behärska svenska och engelska i tal och skrift
# B-Körkort


Meriterande:
# Erfarenhet av att arbete i datanät
# Erfarenhet som fibertekniker/larmtekniker
# Erfarenhet av arbete i koax-nät.


Trivs du med att arbeta både självständigt och i team med installationer ute hos våra kunder så ska du söka detta jobb.
Dina arbetsuppgifter kommer vara att installera, uppgradera och konfigurera bredbandsnät. Både i fiber och koax-nät. Arbetet sker i Storgöteborg.

Ansök nu

Fibertekniker för fiberblåsning

Läs mer Sep 5
Vi söker en fibertekniker för fiberblåsning till AG Entreprenad i Landvetter. Inledningsvis är det en inhyrning på 6 månader och därefter goda möjligheter till anställning hos AG Entreprenad. Arbetsfältet är Göteborg med omnejd men det kan även förekomma jobb på andra orter men då är det planerade jobb.

AG Entreprenas utför fiberblåsning och kabelförläggning.

Arbetsuppgifter

Fiberblåsning och installation på olika kunders uppdrag.

Dig vi söker

Gymnasieutbildning inom el/energi eller att du har genuint intresse av att lära dig fiberblåsning. Har du arbetat med fiberteknik så är det en fördel men inget krav. Det viktigaste är intresse, driv och vilja att lära sig. Du talar och skriver svenska flytande. B-Körkort är ett krav.  Som person är du serviceinriktad, har hög arbetsmoral och har lätt för att samarbeta med dina kollegor. Du har framåtanda och arbetar på ett strukturerat sätt med kundens behov. Det är viktigt att du representerar företaget på ett bra sätt.

Villkor

Bra arbetskollegor

Servicebil

Bra lönevillkor

Gratis parkering

Ansökan

Har du frågor så är du välkommen att kontakta Krister Eliasson FMR Bemanning på telefon 0706-815907. Vi arbetar löpande med urval så vill vi att du ansöker så snart som möjligt. Tillsättning snarast!

Välkommen!


FMR är specialister på rekrytering och bemanning inom industri-, teknik- och bygg/fastighetsbranschen på både tjänstemanna- och kollektivsidan. Vi förmedlar personal på såväl assistent-, specialist- som chefsnivå. Som helhetsleverantör av HR-tjänster erbjuder vi rekrytering, second opinion, bemanning och outplacement.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Needo Recruitment Group AB .

Byggledare Telecom Mobilnät till Netel

Byggledare
Läs mer Okt 4
Har du ett intresse för Telecom och Mobilnät och trivs i en koordinerande/ledande roll? Då kan rollen som Byggledare för Netel i Göteborg vara rollen för dig!

Om Netel


Netel bedriver verksamhet i Norden och har långtgående serviceavtal i västra Sverige. De är ett entreprenadbolag specialiserat på planering, utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation och el. Netel levererar helhetslösningar för alla typer av el- och kommunikationsnät åt bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare.

Verksamheten är indelad i fyra huvudsakliga områden; telekom, fastnät, elinstallationer, samt service och underhåll. Gemensamt för samtliga områden är att de alltid bedrivs med kundernas behov i centrum. Viktigt är att bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer och givande samarbeten.

Om rollen som Byggledare inriktning Telecom Mobilnät hos Netel.

I rollen som Byggledare inom Telecom med inriktning mot mobilnät kommer du i Göteborg tillhöra ett litet team om 5 medarbetare. Du kommer hantera ett större antal byggprojekt i olika faser med inriktning mot en större kund, ex Telenor där du äger byggprojektet från det att beställning kommer till det att leveransen är utförd. Under projektperioden har hanterar du projektering, personal-(Under Entreprenörer) och materialanskaffning, koordinering och löpande uppföljning av projekten samt dokumentation och administrerar redovisning och fakturering.



Behövs specialutrustning i form av kran/helikopter eller liknande är det du som bokar det med. En station tar mellan 4-7 dagar att bygga om och du kan hantera ett större antal projekt parallellt med varandra.



Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara

Koordinera flertalet byggprojekt mot en av Netels större kunder.
Projektering, planering, material och personalanskaffning.
Löpande dialog och uppföljning med kunden samt dokumentation, redovisning och fakturering på avslutade projekt.


Om dig:

För att passa i rollen kan du antingen komma från branschen med fokus på Mobilt Telekom eller från byggsidan som Byggsamordnare, Byggledare eller Projektledare. Är du en engagerad och driven tekniker som idag agerar koordinerande i mindre projekt och är redo att ta nästa steg kan det här vara ett nästa steg.

Som person är du sannolikt driven & självgående och får saker ur händerna. Du trivs med stort eget ansvar och har en problemlösande ådra. Dessutom är du van att arbeta strukturerat och koordinerande.

Krav:

God teknisk förståelse.
God datavana Excell och resterande Officepaket.
Körkort.
Goda kunskaper i Svenska & Engelska.
Erfarenhet av att koordinera och samordna personal


Har du dessutom erfarenhet av någon av följande är det meriterande.

Erfarenhet av Hållfastighetslära/Byggnation
Erfarenhet som Projekterare, Byggledare eller liknande.
Erfarenhet av Telekom inriktning mobilnät.


Netel erbjuder dig

Förutom stora personliga utvecklingsmöjligheter får du en varierande vardag med stor personlig flexibilitet. 30 semesterdagar, 40timmar ATK, Kollektivavtal samt försäkringar och Friskvårdsbidrag om 2000kr/år. Samt bil som används i tjänsten.

Övrigt:

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Tjänsten är en Tillsvidareanställning hos Netel som tillämpar 6 mån provanställning.

Plats: Bäckebol, Göteborg

Lön: Enligt Överenskommelse



Låter rollen som Byggledare för Netel intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.?

Ansök nu

Service Desk Analyst till spännande Göteborgsföretag!

Helpdesktekniker/Supporttekniker
Läs mer Okt 20
Brinner du för kundservice och har ett stort intresse för IT? Vill du arbeta på en organisation där det är högt i tak och du blir del av en familjär grupp med engagerade kollegor? Är du naturligt kommunikativ och uppskattar problemlösning? Då har vi rollen för dig!
Din roll som Service Desk Analyst

I rollen som Service desk Analyst kommer du hantera IT-supportärenden via telefon, chat och mail. Teamet består av fem personer som struktureras enligt en 1stline och 2ndline support där du förväntas hantera enkla som såväl omfattande ärenden såsom djupare felsökningar, installationer och fjärrstyrning. I rollen ingår ett tätt samarbete med kollegor inom supportteamet där du förväntas med ditt engagerade förhållningssätt och analytiska ådra leverera hög service i varje ärende.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Supportera IT-ärenden via telefon, chat och mail

• Felsökningar, installationer och fjärrstyrning

• Löpande dialog med kollegor och kunder samt aktivt dokumentera ärenden Dina kvalifikationer

• Ett härligt driv och en analytisk förmåga • Initiativtagande och naturligt kommunikativ

• Goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift



Vi söker dig som brinner för att ge förstklassig service och att lösa problem. Du är ansvarsfull, flexibel och trivs som bäst när du har att göra. Eftersom arbetet ibland innebär högt tempo är du stresstålig och effektiv, utan att tumma på kvaliteten och servicen gentemot verksamhetens spännande kunder. Givetvis är alltid erfarenhet meriterande men störst vikt läggs vid personliga egenskaper och erfarenhet av någon typ av service.

Vad du kan förvänta dig

Du blir del av ett team med högt i tak, där gruppen tillsammans tar sig an ärenden och delar med sig av sina kunskaper.

Under den första tiden kommer du få en gedigen introduktion och löpande utbildas för att få rätt förutsättningar att trivas i rollen.



Övrigt
Start: Enligt överenskommelse

Omfattning: Konsultuppdrag 6 mån (goda möjligheter till förlängning eller övertagande)

Plats: Göteborg

Lön: Enligt överenskommelse.



Låter rollen som Service Desk Analyst intressant? Urvalet sker löpande, tveka därför inte att ansöka redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Teknisk Säljare till Nomo!

Utesäljare
Läs mer Okt 18
Drivs du av att leverera förstklassig service samtidigt som du skapar långsiktiga relationer? Har du ett tekniskt intresse och vill utmana dig själv inom försäljning? Vill du ha en flexibel arbetsmiljö där du självständigt planerar din arbetsdag? Då kan rollen som Teknisk Säljare hos Nomo Vara något för dig!Om företaget

Nomo grundades 1948 och har sedan dess utvecklat relationer med ledande och globala premiumtillverkare vilket resulterat i ett unikt teknologi- och produktutbud. Nomo erbjuder alla typer av glid- och rullningslager, transmissioner, tätningar och tillhörande tjänster kombinerat med en hög teknisk kompetens och hög leveransförmåga.



Nomo erbjuder sina kunder inom OEM och eftermarknaden specialiserade tekniker och försäljningsspecialister som kommunicerar på de nordiska språken. Med ca 180 erfarna medarbetare, baserade på 19 platser runt om i Norden kan deras kunder lita på att de alltid har specialistkunskap nära dem.

Om rollen

I rollen som Teknisk Säljare kommer du självständigt driva försäljningsprocesser gentemot Nomos befintliga, såväl som potentiella kunder inom den svenska industrin dit Nomo tillhandahåller lösningar inom lager, transmission och tätningar.



Du arbetar i rollen inom segmentet OEM, vilket innebär att kunden bygger in Nomos produkter i sina egna maskiner, tekniska lösningar och/eller produkter. Försäljningsprocesserna kan variera i tidsomgång och sträcka sig från 1 vecka upp till ett par år vilket ger en varierande såväl som utmanande vardag. I rollen bearbetar du kundens Inköpsfunktion såväl som deras teknikorganisation.



Största delen av arbetsveckan spenderas ute hos kunder i din region och de gånger det blir längre resor kan du välja att ligga över (1-2ggr månaden) annars planerar du dagen så att du är hemma i god tid på eftermiddagen. Resterande tid i veckan spenderar du med att följa upp förfrågningar, ta fram offerter och sköta administrationen.



Du genomför behovsanalyser och tar därefter fram de bästa tekniska lösningarna för varje specifik kund. Till din hjälp har du flera stödfunktioner i Nomos organisation så som Innesäljare och Applikationsingenjörer som bidrar med spetskompetens inom produkterna.



Beroende på var du bor kan du utgå hemifrån, från ett av Nomos kontor eller boka en plats på ett kontorshotell. I rollen kommer du ta över ett flertal kunder men också arbeta för att öppna egna konton.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:

Bearbeta befintliga och potentiella kunder genom kundbesök.
Följa upp förfrågningar, offerter och andra administrativa uppgifter.
Koordinera olika interna resurser beroende på kund och behov.


Om dig

Vi söker dig som har några års erfarenhet av försäljning i fält, gärna inom tekniska lösningar, och vill utvecklas inom området. Du har ett målmedvetet förhållningssätt med en naturlig fallenhet för att skapa och utveckla relationer. Sannolikt triggas du av att hitta lösningar på kunders problem där din problemlösningsförmåga kommer till nytta!

För att lyckas i rollen ser vi även att du behärskar svenska såväl engelska flytande, har en god systemvana, goda kunskaper i Excel samt B-körkort.

Det är meriterande om du tidigare arbetat mot kunder inom OEM segmentet.



Viktigt för rollen är:

Flerårig erfarenhet av fältförsäljning.
Tekniskt intresse med en vilja att lära sig Nomos produkter.
Behärskar svenska såväl som engelska flytande.
Erfarenhet av att arbeta i CRM-system och Excel.
B-körkort.


Nomo erbjuder dig.

Hos Nomo får du en konkurrenskraftigt fast månadslön, kollektivavtal (Unionen), Friskvårdsbidrag, Kostförmån, Flexibla arbetstimmar och 28 dagar semester. Till rollen får du också en tjänstebil.

Praktiska detaljer

Placering: Göteborg, Skövde eller Jönköping med omnejd.

Omfattning: Heltid

Lön: Fast lön enligt överenskommelse.



Låter rollen som Teknisk Säljare till Nomo intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, skicka in din ansökan redan idag. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Junior Byggledare Telecom Mobilnät till Netel

Byggledare
Läs mer Okt 10
Har du ett intresse för Telecom och Mobilnät och trivs i en koordinerande/ledande roll? Då kan rollen som Junior Byggledare för Netel i Göteborg vara rollen för dig!

Om Netel


Netel bedriver verksamhet i Norden och har långtgående serviceavtal i västra Sverige. De är ett entreprenadbolag specialiserat på planering, utbyggnad och underhåll av infrastruktur för kommunikation och el. Netel levererar helhetslösningar för alla typer av el- och kommunikationsnät åt bostadsrättsföreningar, kommunala bostadsbolag, operatörer och nätägare.

Verksamheten är indelad i fyra huvudsakliga områden; telekom, fastnät, elinstallationer, samt service och underhåll. Gemensamt för samtliga områden är att de alltid bedrivs med kundernas behov i centrum. Viktigt är att bygga långsiktiga, förtroendefulla relationer och givande samarbeten.

Om rollen som Junior Byggledare inriktning Telecom Mobilnät hos Netel.

I rollen som Junior Byggledare inom Telecom med inriktning mot mobilnät kommer du i Göteborg tillhöra ett litet team om 5 medarbetare. Du kommer hantera ett antal byggprojekt i olika faser med inriktning mot en större kund, ex Telenor där du äger byggprojektet från det att beställning kommer till det att leveransen är utförd. Under projektperioden har hanterar du projektering, personal-(Under Entreprenörer) och materialanskaffning, koordinering och löpande uppföljning av projekten samt dokumentation och administrerar redovisning och fakturering.



Behövs specialutrustning i form av kran/helikopter eller liknande är det du som bokar det med. En station tar mellan 4-7 dagar att bygga om och du kan hantera ett större antal projekt parallellt med varandra.



Dina huvudarbetsuppgifter kommer vara

Koordinera flertalet byggprojekt mot en av Netels större kunder.
Planering, material och personalanskaffning.
Löpande dialog och uppföljning med kunden samt dokumentation, redovisning och fakturering på avslutade projekt.


Om dig:

Som person är du sannolikt driven & självgående och får saker ur händerna. Du trivs med stort eget ansvar och har en problemlösande ådra. Dessutom är du van att arbeta strukturerat och koordinerande. Har du dessutom en teknisk och ett intresse för mobilt telecom har du en bra grund att stå på!

Du kanske idag är en driven tekniker som idag agerar koordinerande i mindre projekt och är redo att ta nästa steg i din utveckling?

Krav:

God teknisk förståelse.
God datavana Excell och resterande Officepaket.
Körkort.
Goda kunskaper i Svenska & Engelska.
Vilja att utvecklas inom projekt/byggledning.


Skulle du dessutom erfarenhet av någon av följande är det meriterande.

Erfarenhet inom Projekt-eller Byggledning.
Erfarenhet av Telekom inriktning mobilnät.


Netel erbjuder dig

Förutom stora personliga utvecklingsmöjligheter får du en varierande vardag med stor personlig flexibilitet. 30 semesterdagar, 40timmar ATK, Kollektivavtal samt försäkringar och Friskvårdsbidrag om 2000kr/år. Samt bil som används i tjänsten.

Övrigt:

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Tjänsten är en Tillsvidareanställning hos Netel som tillämpar 6 mån provanställning.

Plats: Bäckebol, Göteborg

Lön: Enligt Överenskommelse



Låter rollen som Junior Byggledare för Netel intressant? Urvalet sker löpande och rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag! I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.?

Ansök nu

Professionell och Relationsskapande Client Coordinator!

Inkassohandläggare
Läs mer Okt 10
Har du en fallenhet för att bygga relationer? Har du en professionell framtoning som utmärker engagemang, ansvar och resultatfokus? Har du en bakgrund inom bank, inkasso och/eller kredit? Då kan du vara rätt person för tjänsten som Client Coordinator hos Lowell!

Om Lowell

Lowell är Europas näst största aktör inom kredithantering och inkassotjänster. Företaget grundades i Storbritannien 2004, men i Norden sträcker sig vårt arv och erfarenhet över ett hundra år tillbaka i tiden då de var pionjärer för branschen. Lowell erbjuder såväl stora som små företag helhetslösningar inom kredithantering och inkasso. De har ett brett tjänsteutbud som omfattar hela kreditcykeln, från fakturering, inkassotjänster, köp av förfallna eller osäkra fordringar, samt omfattande analystjänster.

Företaget är ett värderingsstyrt bolag som lever efter värderingarna Pioneering, Ambition, Compassion, Excellence & Responsibility. Värderingarna är grunden för verksamheten och sättet att vara och arbeta på. Vi förutsätter därmed att ditt agerande går hand i hand med våra ledord.

Om tjänsten som Client Coordinator

Som Client Coordinator på Lowell kommer du att ansvara för att upprätthålla och utveckla ett gott samarbete med några av företagets viktigaste klienter. Du har ett nära samarbete med en Key Account Manager där ni tillsammans säkerställer implementation och leverans till nya och befintliga klienter. I dialog med klienterna är det ditt uppdrag som Client Coordinator att följa upp kundnöjdhet, analysera och redovisa data, rapporter, processer och särskild handläggning. Du blir en viktig funktion i teamet då du är en medlare mellan klienten och övriga teamet inom Client Center. Du förväntas också ha en tät dialog med Lowells IT-avdelning för att säkerställa och utveckla system och funktioner för att effektivisera och kvalitetssäkra optimala arbetssätt. Detta genom att hjälpa till att testa, utvärdera och implementera nya funktioner. Vid nya kundsamarbeten kommer du också vara delaktig som expert för den operativa leveransen för implementation av nya klienter. Vid tillfälle stöttar du upp säljavdelning och arbetar aktivt med att utöka Lowells affär.

Du blir en del av ett team bestående av tio medarbetare och rapporterar till Team Leader för Contact Center. Resor och övernattningar kan förekomma i tjänsten, då vanligtvis i Stockholm.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

Upprätthålla och utveckla samarbeten med några av Lowells viktigaste klienter i tät dialog med Key Account Manager.
Ta fram, analysera, redovisa och presentera data, processer och rapporter kring den operativa leveransen.
Driva samarbeten internt inom Lowellkoncernen.
Ha löpande kontakt med IT-avdelningen för att utveckla nya funktioner för att arbeta på ett kvalitetssäkert och effektivt sätt.


Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att förvalta och utveckla kundrelationer, fördelaktigt inom inkasso, bank och/eller kredit för förståelse kring regelverken. Vi ser också att du har erfarenhet av att ta fram och analysera data samt hittat tillvägagångssätt för att effektivisera och kvalitetssäkra processer. Har du även ett intresse för IT är detta meriterande. För att lyckas i tjänsten ser vi att du behärskar svenska så väl som engelska flytande samt besitter en mycket god systemvana och kunskap inom Officepaketet. Det är meriterande om du har arbetat i systemet Nova.

Som person söker vi dig som trivs i en roll med stort eget ansvar där klientens upplevelse av Lowell är i centrum. För att du på bästa sätt ska kunna bemöta Lowells viktigaste klienter ser vi att du är kvalitetsinriktad, analytisk och motiveras av att arbeta i ett högt tempo. Vi ser också att du är en kommunikativ person som har en god förmåga att utveckla relationer och engagera andra i ditt arbete.

Lowells erbjudande

Lowell erbjuder dig ett varmt företagsklimat, härliga kollegor samt bra förmåner och goda arbetsvillkor. På Lowell har de valt att arbeta i en hybridmodell vilket innebär att vi arbetar både på kontoret och hemifrån. Lite beroende på roll och uppgifter såklart.

Övrigt

Start: Enligt överenskommelse.

Omfattning: Heltid.

Plats: Göteborg.

Lön: Månadslön.

Låter tjänsten som Client Coordinator intressant? Urval sker löpande så sök redan idag. I denna rekryteringsprocess kommer stor vikt att läggas vid personliga egenskaper. Vi på Needo ser fram emot att höra från dig.

Ansök nu