Göteborg: Uppdragsledare Brokonstruktion

Hitta ansökningsinfo om jobbet Uppdragsledare Brokonstruktion i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-07-12 // Varaktighet: Heltid

Vill du bli en del av ett sammansvetsat och kul gäng och jobba med stora som små projekt? Har du intresse och erfarenhet av anläggningskonstruktion? Tycker du att det är kul att utveckla andra? Då kan det här vara nästa steg i din karriär!
KOM OCH ARBETA MED OSS PÅ ANLÄGGNINGSTEKNIK
Inom vår avdelning arbetar idag omkring 70 drivna medarbetare med nykonstruktion och underhåll av broar, tunnlar och marina konstruktioner. En stor del av våra uppdrag utförs tillsammans med andra enheter inom företaget och med våra bro- och kajspecialister främst i Danmark. Inom COWI ges även möjlighet att delta i internationella nätverk inom ditt specialområde och möjlighet att arbeta utomlands om det är något som lockar. Vi söker dig som brinner för att göra ett bra jobb, ha kul på jobbet, vill ingå i ett härligt anläggningsgäng och vara med oss att växa.
Dina arbetsuppgifter kan bland annat vara:
Leda både större mindre projekt inom området där du säkerställer hög kvalitet i våra projektleveranser.
Agera kontaktperson gentemot kund i de projekt som är koncentrerade till den anläggningstekniska disciplinen.
Handleda andra och fungera som mentor för yngre medarbetare.
Delta i interna utvecklingsprojekt likväl driva och utveckla marknad och affär.
Samverka med medarbetare såväl inom anläggningsteknik som inom andra discipliner och på så sätt koordinera arbetet mellan disciplinerna.
Upprätthålla en kontinuerlig dialog med beställare och interna resurser.
Möjlighet att delta under pågående entreprenadarbeten och delta i arbetet med byggplatsuppföljning.


I rollen som konsult ingår även att du aktivt deltar i att marknadsföra och sälja in din egen, gruppens samt företagets kompetens. Vi värdesätter affärsmässighet högt samt noggrannhet i arbete med avtal och beställare. I rollen ingår även att driva nödvändiga förändringar i projekten.
Våra medarbetare är vår största tillgång: det är våra anställda som gör projekten framgångsrika. På COWI får du en unik möjlighet att lära dig från de bästa och utveckla din potential, och du får delta i utformningen av framtidens samhälle. Tillsammans med din chef lägger du upp en plan för din egen utveckling, och du får möjlighet att från dag till dag bygga på din expertis i såväl lokala som globala projekt.
DIN KOMPETENS. VÅRT TEAM. TILLSAMMANS UTFORMAR VI FRAMTIDEN
Din kompetens är nyckeln till vår framgång. Vi arbetar över gränser och inom olika verksamhetsområden där vi delar med oss av våra kunskaper och bygger upp starka relationer med kunder och kollegor. Du bidrar med din expertis samtidigt som du får tillfälle att lära dig av de bästa.
För att lyckas i den här rollen behöver du motiveras av att leda och samarbeta med andra och att ha flera parallella kontaktytor, såväl internt som externt. Du har ett stort tekniskt intresse samt en vilja att utvecklas.
För att passa för tjänsten behöver du också:
Vara utbildad civilingenjör alternativt högskoleingenjör inom Anläggningsteknik.
Erfarenhet inom anläggningsområdet. Kan vara som entreprenör eller som konsult, gärna som bro- och anläggningskonstruktör, med ett brinnande intresse för projektledning.
Vilja utveckla dina kunskaper inom projektledning likväl som medarbetare och processer.
Ska trivas att ha dialog med medarbetare likväl kunder och andra berörda.
Ha ett intresse av att göra affärer och att leverera ett bra resultat både finansiellt och tekniskt.
Vara med att utveckla projektledningsverksamheten inom avdelningen, tillsammans med projektchefer och portföljägare.
Behärska svenska och engelska i tal och skrift.
En bakgrund som brokonstruktör eller anläggningskonstruktör är meriterande.
5–10 år erfarenhet som projektledare/uppdragsledare är meriterande.



HAR DU NÅGRA FRÅGOR?
Då kan du ringa Yubath Vocal, Gruppchef Anläggningsteknik Väst, på tel. +46 108501170 eller yavo@cowi.com.
SÅ HÄR ANSÖKER DU
Vi ser gärna att du skickar in din ansökan, inkluderande CV och personligt brev, så snart som möjligt eftersom rekryteringsprocessen redan är i gång.
Denna annons ligger ute under sommarperioden men vi behandlar inga ansökningar under denna tiden.
Vi kommer att börja behandla ansökningar i mitten/slutet av augusti. Men ansök gärna så snart som möjligt så vi har din ansökan i god tid!
REKRYTERINGSPARTNERS
Vi samarbetar redan med utvalda rekryteringpartners och undanber oss därför vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
#LI-Hybrid

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, gruv och metallurgi

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projekteringsingenjör, gruv och metallurgi.

Project Engineer, Gothenburg

Läs mer Aug 9
At BENTELER, we make it possible. From promoting individual talents to international career prospects, or from generous opportunities for designing your career to personal development opportunities – at BENTELER, we always have answers to your questions about the future, based entirely on your personal needs. Diverse options that make sure you can be anything and everything. Or, as we like to put it: BENTELER makes it happen!


Job description
We are now recruiting a new Project Engineer to our project team in Gothenburg. This office has a high customer focus and is currently representing the areas of sales and engineering within our automotive division.
As a Project Engineer you will lead, manage, and support all R&D-related activities in our global projects to make sure that deliveries and milestones are met. You will also be responsible for all technical aspects of the products towards the project team, suppliers and customers.
You will work closely with our customers in the automotive industry, which means that travel and on-site support will be required. Your duties will also include:
Represent the voice of the customer internally and act as a link between BENTELER and our customers for all engineering related topics.
In close cooperation with project leader ensure that the project meets the quality, cost and timing goals.
Propose and discuss product design and production concepts together with the customer.
Plan, manage and support prototype production deliveries, occasionally by on-site support.
Support project launches and work with continues improvements within current serial production.

The role includes approximately 30 travel days per year.


Qualifications
The requirements for this job position are:
Bachelor of Engineering degree or equivalent work experience
Minimum 3 years of working experience in a similar role
Fluent in Swedish and English
Drivers licence
Team player: open-minded, collaborative, ready to help out/support when needed.
Strong sense of urgency
Strong communication and networking skills



Additional valuable skills/experiences
German language skills
Previous experience from the automotive industry
3D-modelling software (e.g. CATIA)

Ansök nu

Project Engineer, Gothenburg

Läs mer Mar 22
At BENTELER, we make it possible. From promoting individual talents to international career prospects, or from generous opportunities for designing your career to personal development opportunities – at BENTELER, we always have answers to your questions about the future, based entirely on your personal needs. Diverse options that make sure you can be anything and everything. Or, as we like to put it: BENTELER makes it happen!


Job description
We are now recruiting a new Project Engineer to our project team in Gothenburg. This office has a high customer focus and is currently representing the areas of sales and engineering within our automotive division.
As a Project Engineer you will lead, manage, and support all R&D-related activities in our global projects to make sure that deliveries and milestones are met. You will also be responsible for all technical aspects of the products towards the project team, suppliers and customers.
You will work closely with our customers in the automotive industry, which means that travel and on-site support will be required. Your duties will also include:
Represent the voice of the customer internally and act as a link between BENTELER and our customers for all engineering related topics.
In close cooperation with project leader ensure that the project meets the quality, cost and timing goals.
Propose and discuss product design and production concepts together with the customer.
Plan, manage and support prototype production deliveries, occasionally by on-site support.
Support project launches and work with continues improvements within current serial production.

The role includes approximately 30 travel days per year.


Qualifications
The requirements for this job position are:
Bachelor of Engineering degree or equivalent work experience
Minimum 3 years of working experience in a similar role
Fluent in Swedish and English
Drivers licence
Team player: open-minded, collaborative, ready to help out/support when needed.
Strong sense of urgency
Strong communication and networking skills



Additional valuable skills/experiences
German language skills
Previous experience from the automotive industry
3D-modelling software (e.g. CATIA)

Ansök nu

Projekteringsingenjör

Läs mer Jun 15
Gillar du att arbeta med projektering och vill göra en positiv skillnad för miljön?

Golder Associates AB är ett internationellt konsultföretag inom miljö och geo med fokus på projekt inom infrastruktur, gruv- och tillverkande industri. Vi har ramavtal med SGU och har vunnit ett stort antal större efterbehandlingsuppdrag själva och i strategiska allianser och behöver nu stärka vårt team med ytterligare en projekteringsingenjör med erfarenhet från projektering av efterbehandlingsåtgärder för sanering av förorenade områden.

Som projekteringsingenjör kommer du att få delta i många viktigt miljöprojekt och få följa stora entreprenadprojekt både genom lokala och internationella samarbeten. Som projekteringsingenjör kommer du att tillsammans med övriga kollegor inom miljö och geo att ansvara för att projektera efterbehandlingslösningar för förorenade områden i hela Sverige. Du kommer också att vara delaktig i utförandeskedet och arbeta med aktiv design för att anpassa lösningar och uppskatta dess kostnader, utarbeta förfrågningsunderlag för upphandling av entreprenörer, agera beställarstöd samt följa upp och kontrollera föreslagna lösningar. Vidare kommer du tillsammans med övriga Golder-kollegor att utgöra ett stöd i frågor rörande kvalitet, säkerhet, hälsa och miljö, i entreprenad- och kontraktsfrågor liksom i all kommunikation med exempelvis myndigheter men även andra svenska aktörer.

Erfarenhet och utbildning:

• Vi tror att du har en universitets- eller högskoleutbildning med inriktning mot mark och anläggning eller miljö alternativt uppfyller ovanstående krav genom en längre yrkeskarriär
• Körkort B
• Erfarenhet av markprojektering, gärna med inslag av förorenad mark eller förorenat sediment för efterbehandlingsentreprenader
• Kunskap om svenska standarder för byggbranschen såsom AB, AMA, MER etc.
• Vi ser gärna att du har kunskaper om arbetsmiljörisker och skyddsåtgärder vid entreprenadarbeten, arbete i och på vatten samt avseende föroreningar och utbildning inom Bas-P och Bas-U är meriterande
• Erfarenhet av dokumentation samt data- och logistikhantering i stora entreprenader alternativt hantering av stora datamängder i annan verksamhet
• Erfarenhet av byggledning, övervakning och kontroller av entreprenader
• Erfarenhet av kommunikation med myndigheter, tredje man m.fl. gällande entreprenadarbeten
• Erfarenhet av samordning av entreprenadarbeten och införskaffande av erforderliga tillstånd
• Kunskaper om kemiska ämnen och dess påverkan på människa och miljö är meriterande
• God datorvana vad gäller Microsoft Office

Vi erbjuder:

• Utmanande och varierande projekt i samverkan med kollegor i Sverige och internationellt
• En samlad stor kunskap och erfarenhet hos kollegor som delas genom tekniska nätverk och samarbete i uppdrag
• Personlig och teknisk utveckling
• En arbetsplats med fokus på medarbetarnas hälsa, säkerhet och välbefinnande
• Trevliga och kompetenta kollegor i ett av världens största personalägda konsultbolag inom Geo och Miljö

Golder Associates är en global medarbetarägd organisation med över 50 års erfarenhet inom miljö, jord, berg, vatten och naturresurser. Vi har en integritet och omsorg i vår rådgivning och verkar för kostnadseffektiva lösningar och en hållbar samhällsutveckling. Vi har en unik laganda och en vilja att gå ett steg längre i våra tekniska lösningar, vår service och våra relationer. Totalt är vi över 6500 medarbetare varav 130 arbetar på kontor i Stockholm, Göteborg och Luleå.

Låter detta som något för dig?

Vi rekryterar kontinuerligt. Välkommen att skicka ett personligt brev och CV. Frågor om tjänsten besvaras av Markus Kappling, Affärsområdeschef, på telefon 08-506 306 46; eller Sara Henryson, Human Resource, på telefon 08-506 306 20.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Cowi AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Cowi AB .

Process Safety Engineer

Processingenjör, kemiteknik
Läs mer Apr 18
Are you a driven and experienced Process Safety Engineer? Would you like to work toward a sustainable society of the future? If so, come and work with us and take the next step in your professional development!


Create the solutions that will enable a better tomorrow
Development and green transition together with our clients, we are on a journey towards a greener industry. We are 330 colleagues working together with customers, such as Borealis, Preem, Stora Enso and Volvo and many more, on some of Sweden’s most significant projects all supporting the green transition. You could say that where there is something new and exciting going on, we are probably already a part of it.


We are looking for an experienced Process Safety Engineer who wants to join us on this exciting journey. By working with us, you'll have the chance to lead exciting projects, implement innovative solutions, and be a vital part of our success story.


As a part of this role, you will be responsible for the following key tasks and responsibilities:
• Conducting thorough risk analysis within our multidisciplinary projects.
• Collaborating on projects involving "Integrated safety philosophy," "emergency shutdown philosophy," and "firefighting philosophy."
• Engaging in process safety aspects, including SIL, LOPA, SRS, and more.
• Taking the lead in HAZID, What-If, and HAZOP analysis, ensuring comprehensive risk assessments.


Your skills. Our team. Together we create the future
The first step to success in this role is that you are eager to collaborate with the people around you, whether they are colleagues, partners or customers. Developing ties with others is something you do by acting respectfully and delivering on your promises. And you never get set in your ways, but keep exploring new insights and ways to improve.
On top of that, you will have:
• MSc. or BSc. in Chemical Engineering or a related field.
• Relevant work experience corresponding to the work tasks described above.
• Ability to communicate effectively in both English and Swedish language.


A place to work and so much more
At COWI, we work together with our customers to shape a sustainable and liveable world. We do it by applying our knowledge and curiosity – and sometimes even our courage – to create the solutions the world needs today to enable a better tomorrow. That is why we say no to fossil-based projects and aspire to have 100 per cent of our revenue come from activities that move our customers towards sustainability.
We value differences and development and cultivate an environment of belonging and having fun. Because that is what brings out the best in you, at work and at home.
With offices primarily located in Scandinavia, the UK, North America and India, we are currently 7,300 people who bring their expertise in engineering, architecture, energy and environment into play.


Do you have questions?
If you have any unanswered questions about the role or what we have to offer, please reach out to Head of Process Design, Leif Sjöblom lisj@cowi.com or Talent Acquisition Specialist, Sara Kuikka srki@cowi.com.
Get to know us even better at our website, www.cowi.com, where you can learn more about our projects, our strategy, what we want to achieve and what life is like at COWI.
We do our utmost to ensure that our recruitment process is as fair and unbiased as possible. You can help us by not including a photo in your CV when you apply.

Ansök nu

Data/BIM Specialist Infrastructure at AEC

Civilingenjör, väg
Läs mer Feb 8
Do you want to be challenged and develop your skills as a Data/BIM specialist in exciting infrastructure projects? Then our open position at AEC might be something for you!

AEC is one of Sweden's leading suppliers of BIM processes, software and services for the construction industry. Since 2009, AEC is part of the COWI Group. We are responsible for innovative leading projects and have some of the most sought-after BIM consultants in Sweden who are involved and give you support and guidance in your personal development.
For us, the most important thing is who you are - that you are a person who can listen to a customer's needs, are humble about the fact that all customers are different, that you are curious about new projects, software and like to keep track of the latest in the industry .
AEC is at the forefront and drives development in the field. With us, you can both join exciting projects and gain insight into the next generation of software for our customers. We are passionate about sustainability and our projects and products all contribute to environmental, cost and financial savings.


The role
In the role of Data/BIM specialist, you are a key person and the link between clients, project management, designers and other stakeholders. Your responsibility as a Data/BIM specialist is to create routines and work processes to ensure that the right person receives the right information at the right time.
You will work with automation of workflows and development of functions and software. It is a great advantage if you are familiar with the concepts and terminology of the industry. As an employee at AEC, you will get help driving development at the company and we also appreciate our employees' own initiative and entrepreneurship.
Location for the role can be either Gothenburg, Stockholm or Malmö.


Your profile
We are looking for you with knowledge in document management, CAD and BIM for large exciting infrastructure projects. We would like you to have at least two years of experience, that you are used to handle drawings, models, documents and other project-related information. It is an advantage if you have high general IT maturity.
We would like you to have the ability to see the whole of a project and enjoy planning, structuring and streamlining work using processes and IT tools. Of course, we want you to be able to collaborate well in a group but also work independently.


Working at AEC
At AEC, you will work in a creative environment where you get great opportunities to grow and develop. We offer a varied everyday life, where you will work in exciting projects, try new things and broaden your skills in a unique way.
We want to enjoy ourselves at work and therefore it is important to us to have a flat organization with high ceilings and where community and well-being with colleagues play a big role. We work together as a team and help each other achieve success in our different projects.


Our Future Now strategy
With our increased expertise in sustainability, we have a special responsibility to accelerate the green transition, which is also the biggest growth opportunity in COWI's history and the core of COWI's new vision and strategy.
We must be ready to take advantage of the green projects and support our customers, which also means leaving all fossil fuel projects. Instead, COWI will allocate all resources to projects that move our customers towards sustainability with clear ambition. Within about three to five years, 100 percent of our revenue must come from projects that drive sustainability.

Are you interested?
We hope so! Please send your application as soon as possible. Selections are made continuously, and the position may be filled before the application deadline, which is 10th of March. Please note that we do not accept applications via email due to GDPR, so please use the link in the ad.


If you want to know more about the position, please contact Flutura Gashi, Teamleader Civil at AEC, at 010 - 850 29 41 or fagi@aec.se. If you have any questions about the recruitment process, please feel free to contact Sarah Wallentin, Recruitment Partner at AEC, at 010 – 850 11 20 or srwa@cowi.com.
We look forward to receive your application!

Ansök nu

Sälj- och supportingenjör - Febdok, AEC Göteborg

Elingenjör
Läs mer Jan 18
AEC AB, dotterbolag inom COWI, är en av Sveriges ledande leverantörer av programvaror och tjänster för byggindustrin, infrastruktur och samhällsbyggnad.
Nu söker vi en Sälj- och supportingenjör med elbakgrund för att arbeta inom försäljning, support och utbildning av programmet Febdok, mjukvaruprogrammet för dimensionering av elkablar och skydd i elanläggningar. Som enda återförsäljare i Sverige är vi på AEC stolta över att kunna erbjuda denna nyckelprodukt till våra kunder såsom installatörer, el-konsulter, ingenjörer och skolor.
Vi söker dig som har intresse av att lära dig programmet – vi har Sveriges främsta expert inom området! - så om du är öppen för ny kunskap så förser vi dig med den. För oss är det viktigast vem du är - att du är en person som kan lyssna på kunders och användares behov, är ödmjuk inför att alla kunder är olika, är nyfiken på nya kundprojekt och gillar att hålla koll på det senaste inom branschen.
Om du är en driven och tekniskt kunnig person med branscherfarenhet inom el och söker en ny utmaning, är detta en fantastisk möjlighet för dig att bli en del av vårt team på AEC. Rollen innebär ett fritt och varierat arbete och förutom kontakt med kunder och slutanvändare kommer du att arbeta nära AEC’s produktansvarig för Febdok, men också ha kontakt med Nelfo gällande utveckling av programmet.
Rollbeskrivning
Rollen är bred och varierad och du kommer bland annat att:
utbilda och informera installatörer och andra användare om användningen av Febdok-programmet
tillhandahålla support och hjälp till befintliga och potentiella kunder vid tekniska frågor eller utmaningar relaterade till Febdok
samarbeta med säljavdelningen för att identifiera behov och möjligheter för att öka försäljningen av Febdok
aktivt delta i försäljningsprocessen inklusive demonstrationsmöten och förklaring av fördelarna med programvaran för intresserade parter



Då du även kommer att hålla Febdok-utbildning på plats hos kund är B-körkort ett krav för rollen.


Din profil
Vi söker dig med bakgrund som elingenjör eller elkonstruktör/elkonsult och som har arbetat med försäljning alternativt är intresserad av en säljande roll. Eftergymnasial utbildning inom el är meriterande, men inget krav. Däremot behöver du ha minst 5 års erfarenhet inom elbranschen, men önskvärt är ca 10 år.
Du har en mycket god förståelse för svensk standard och bestämmelser inom elinstallationer och god teknisk kunskap och erfarenhet av dimensionering av elkablar och skyddssystem.
Som person har du förmåga att kommunicera effektivt med olika kundgrupper och anpassa budskapet efter deras behov och du är självgående, initiativtagande och gillar att lösa problem.
Att arbeta på AEC
Genom att arbeta på AEC får du möjlighet till ett spännande och utmanande arbete inom en växande bransch och möjlighet att arbeta med ett ledande program inom elinstallationer för att skapa säkerhet och kvalitet för våra kunder.
På AEC får du arbeta i kreativ miljö där du även får stora möjligheter att växa och utvecklas.
Du kommer att tillhöra vårt kontor beläget i Platinan i centrala Göteborg, nära Centralstationen, men din egen bostadsort kan vara på annan plats så länge du har möjlighet att komma till kontoret någon/några dagar i veckan.
Vi vill trivas på jobbet och därför är det viktigt för oss med en platt organisation med högt i tak och där gemenskapen och trivseln med kollegorna spelar en stor roll. Vi arbetar tillsammans som ett team och hjälper varandra att nå framgång i våra respektive projekt. Sedan 2009 är AEC en del av COWI-koncernen. Det innebär att du kommer att ha den unika kombinationen av resurserna från ett storbolag kombinerat med flexibiliteten och snabbheten i ett mindre bolag som AEC.
Är du intresserad?
Det hoppas vi! Skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag som är 25 februari 2024. Observera att vi inte får ta emot ansökningar via epost pga GDPR, så använd länken i annonsen.


Om du vill du veta mer om tjänsten kontakta gärna Annelie Nyström, Commercial Manager AEC på 0705 – 44 73 98 eller aeny@aec.se. Har du frågor om rekryteringsprocessen så hör gärna av dig till Sarah Wallentin, rekryteringsparter AEC på 0707 – 20 67 43 eller srwa@cowi.com.


Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Experienced Project Process Engineer

Civilingenjör, kemiteknik
Läs mer Dec 7
Are you a driven and experienced Project Process Engineer? Would you like to work toward a sustainable society of the future? If so, come and work with us and take the next step in your professional development!
We are currently seeking a talented and accomplished individual to join our team as an Experienced Project Process Engineer. By working with us, you'll have the chance to lead exciting projects, implement innovative solutions, and be a vital part of our success story.
Create the solutions that will enable a better tomorrow
Development and green transition together with our clients, we are on a journey towards a greener industry. We are 330 colleagues working together with customers, such as Borealis, Preem, Stora Enso, Volvo and many more, on some of Sweden’s most significant projects all supporting the green transition. You could say that where there is something new and exciting going on, we are probably already a part of it.
We are looking for an experienced Process Project Engineer who wants to join us on this exciting journey. With our expertise, we support our clients in meeting today's industry standards and upcoming changes.
Your key responsibilities and tasks will be:
• Conduct process design, including mass and energy balances, as well as setting technical requirements.
• Participate in risk analyses.
• Propose suitable technologies and manage supplier contacts.
• Act as discipline lead in our multidisciplinary projects.
• Take responsibility for smaller projects.
• Lead and develop others.
Your skills. Our team. Together we create the future
The first step to success in this role is that you are eager to collaborate with the people around you, whether they are colleagues, partners or customers. Developing ties with others is something you do by acting respectfully and delivering on your promises. And you never get set in your ways, but keep exploring new insights and ways to improve.
On top of that, you will have:
• MSc. or BSc. in Chemical Engineering, or a related field.
• Relevant work experience corresponding to the work tasks described above.
• Ability to communicate effectively in both English and Swedish language.
A place to work and so much more
At COWI, we work together with our customers to shape a sustainable and liveable world. We do it by applying our knowledge and curiosity – and sometimes even our courage – to create the solutions the world needs today to enable a better tomorrow. That is why we say no to fossil-based projects and aspire to have 100 per cent of our revenue come from activities that move our customers towards sustainability.
We value differences and development and cultivate an environment of belonging and having fun. Because that is what brings out the best in you, at work and at home.
With offices primarily located in Scandinavia, the UK, North America and India, we are currently 7,300 people who bring their expertise in engineering, architecture, energy and environment into play.
Do you have questions?
If you have any unanswered questions about the role or what we have to offer, please reach out to Department Manager, Per Olsson peo@cowi.com or Talent Acquisition Specialist, Sara Kuikka srki@cowi.com.
Get to know us even better at our website, www.cowi.com, where you can learn more about our projects, our strategy, what we want to achieve and what life is like at COWI.
We do our utmost to ensure that our recruitment process is as fair and unbiased as possible. You can help us by not including a photo in your CV when you apply.

Ansök nu

Quality Assurance Engineer #ChallengeAccepted

Civilingenjör, kemiteknik
Läs mer Nov 27
Would you like to develop new ways of working with quality? Can you lead others towards a common goal – achieving high quality and efficiency in our projects? Then this might be the next step in your career!

Create the solutions that will enable a better tomorrow
Development and Green Transition Together with our clients, we are on a journey towards a greener industry. We are 330 colleagues working together with customers, such as Borealis, Preem, Stora Enso, Volvo and many more, on some of Sweden’s most significant projects all supporting the green transition. You could say that where there is something new and exciting going on, we are probably already a part of it.


We are looking for a Quality Assurance Engineer who wants to join us on this exciting journey. With our expertise, we support our clients in meeting today's industry standards and developing new energy-efficient solutions. In this role, you become part of our global team of experts, working closely with project managers, colleagues, and clients. Your main task as Quality Assurance Engineer will be to lead and develop the ways of working for our projects based at the COWI quality and management system (QMS) and client’s requirements. Projects are often multidisciplinary, so you will coordinate the work with the project manager and other discipline leads.

Your key tasks will be:
• Act as quality manager in COWI's project organization
• Develop ways of working for the project in accordance with the COWI QMS and our clients’ requirements. • Suggest improvements for our QMS
• Act project manager for smaller projects at COWI
• Collaborate with COWI’s Quality Director

Your skills. Our team. Together we create the future
The first step to success in this role is that you are eager to collaborate with the people around you, whether they are colleagues, partners or customers. Developing ties with others is something you do by acting respectfully and delivering on your promises. And you never get set in your ways, but keep exploring new insights and ways to improve.


On top of that, you will have:
• Proven experience with quality management • Three to five years of experience of roles which include developing quality and management systems and ways of working.
• Interpersonal skills with high integrity and excellent cooperation skills.
• Interest in project management and to see the whole picture.
• Ability to communicate effectively in both English and Swedish language.


A place to work and so much more At COWI, we work together with our customers to shape a sustainable and liveable world. We do it by applying our knowledge and curiosity – and sometimes even our courage – to create the solutions the world needs today to enable a better tomorrow. That is why we say no to fossil-based projects and aspire to have 100 per cent of our revenue come from activities that move our customers towards sustainability.
We value differences and development and cultivate an environment of belonging and having fun. Because that is what brings out the best in you, at work and at home.
With offices primarily located in Scandinavia, the UK, North America and India, we are currently 7,300 people who bring their expertise in engineering, architecture, energy and environment into play.


Do you have questions? If you have any unanswered questions about the role or what we have to offer, please reach out to Krister Thudén krtu@cowi.com och Sara Kuikka srki@cowi.com.
Get to know us even better at our website, www.cowi.com, where you can learn more about our projects, our strategy, what we want to achieve and what life is like at COWI.
We do our utmost to ensure that our recruitment process is as fair and unbiased as possible. You can help us by not including a photo in your CV when you apply.

Ansök nu

Account Manager, AEC Göteborg

Utesäljare
Läs mer Nov 16
Account Manager
AEC is one of Sweden's leading providers of digital solutions and services for the construction industry, infrastructure, and urban development. AEC is a competence company that helps innovative companies optimize their development processes, and we have some of the most sought-after BIM consultants in Sweden.


We are on an exciting growth journey - Do you want to join us? We are currently looking for an Account Manager to focus on our markets in Västra Götaland, Halland and Skåne.
Role description
As an Account Manager, your focus will be on long-term improvement and development of collaborations with existing customers, identifying new business opportunities, and strengthening the company's relationships with key individuals, decision-makers and endusers.
In practice, this involves:
· Selling AEC's full portfolio of digital solutions and services
· Maintaining and developing existing customers
· Initiating new customer relationships and establishing long-term collaborations with potential customers and partners
· Working at both an operational and strategic level to capture new market share
· Actively working with CRM
· Working closely with colleagues in development/consulting and marketing
· Writing proposals and negotiating contracts
· Working with customer project management


Your profile
We are looking for someone who is self-driven and can professionally handle the entire sales process based on our customers' diverse needs. You have extensive experience in creating, building and maintaining lasting relationships with new and existing customers. As a person, you are persistent, have broad business development experience and your ability to understand customer needs is what makes you successful in sales.


Furthermore, you have a strategic- and business-oriented mindset and know what it takes to achieve satisfied customers. It’s an advantage if you have previously worked in consultative sales (preferably within the construction industry), SaaS sales, and can engage in dialogues with decision-makers as well as end users.


Success Factors
To be successful in the Account Manager role you need to:
· have at least 3 years of relevant B2B sales experience
· have good knowledge of the Office suite
· speak and write Swedish and English fluently
· possess a valid driver's license (B)
· have a relevant post-secondary education in sales, technology, economics, or similar
· be result-oriented
· have analytical skills


If you have experience with software/services for the construction industry that will be a plus.


Working at AEC
At AEC, you will work in a creative environment where you will also have great opportunities for growth and development. You will be based at our office in Platinan, in central Gothenburg, close to the Central Station. However, your place of residence can be elsewhere as long as you can come to the office a few days a week.


We offer a varied everyday life with exciting projects, the opportunity to try new things, and broaden your skills in a unique way. We value workplace satisfaction, which is why we have a flat organization with an open and inclusive culture. We work together as a team and help each other succeed in our respective projects. Since 2009, AEC has been part of the COWI Group, which means you will have the unique combination of resources from a large corporation combined with the flexibility and agility of a smaller company like AEC.


Are you interested?
We hope so! Please send your application as soon as possible. The selection process will be ongoing, and the position may be filled before the application deadline, which is December 17, 2023. Note that we do not accept applications via email due to GDPR, so please use the link provided in the advertisement.


If you would like to know more about the position, please contact Annelie Nyström, Commercial Manager at AEC, at 0705-447398 or aeny@aec.se. If you have any questions about the recruitment process, please reach out to Sarah Wallentin, Recruitment Partner at AEC, at 0707-206743 or srwa@cowi.com.
Welcome with your application!

Ansök nu