Göteborg: Collector Assistant

Hitta ansökningsinfo om jobbet Collector Assistant i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-14 // Varaktighet: Heltid

På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår inkassoavdelning med fler nya Collector Assistants. Om du är en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - då kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team inom Operations Sverige.

Om rollen
Som Collector Assistant har du en viktig roll hos oss då du kommer att vara första kontakt med våra gäldenärer.

Ditt fokus blir att hantera inkommande samtal och mejl där du hjälper våra gäldenärer att bli skuldfria genom att upprätta effektiva betalningsplaner. Du kommer att arbeta i vårt affärssystem Nova och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till de inkassoteam som du tillhör. På Alektum har vi fem olika ben, B2B, Fastighets-, telecom-, bank, fakturainkasso.

I rollen som Collector ansvarar du bland annat för:

- Hantera inkommande samtal från gäldenärer

- Hantera inkommande mejl och post

- Upprätta betalningsplaner och slutbetalningar

Din Profil
Vi söker dig som är en lösningsorienterad, kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Du är driven, engagerad och har viljan att hjälpa andra. Du kommer att arbeta i team och bollar gärna med dina teamkollegor om ni ska lösa mer komplicerade ärenden tillsammans.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg med telefonen som ditt främsta arbetsredskap. Har du arbetat inom service eller kundtjänst, eller har erfarenhet från inkassoverksamhet och-/eller NOVA ser vi det som mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan så ser vi det som meriterande.

Ansökan
Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen kontakta Malin Johansson, rekryterare, på malin.johansson@alektumgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Inkassohandläggare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Inkassohandläggare.

Collection Advisor

Läs mer Mar 22
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Vi söker nu en engagerad Collection Advisor som vill vara med och forma framtiden med oss. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!



Din roll som Collection Advisor - B2B-teamet

Som Collection Advisor hos oss på PS Finance Group ansvarar du för hela kundupplevelsen och ingår i ett fantastiskt team med bred kunskap och varierande erfarenheter. Ansvarsområdet sträcker sig bland annat över ärendehantering av fordringar, kundansvar, rådgivning, kreditanalys, betalningsuppgörelser och rättsliga åtgärder. I den här rollen kommer agera ombud för våra B2B-kunder och sköta all kommunikation med din tilldelade kundstock. Du sköter också kommunikationen med kunders kunder samt myndigheter.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

- Intresse att arbeta med ekonomi och inkasso

- Tidigare erfarenhet av administration, kundservice eller handläggning inom relevant bransch, så som inkasso, försäkring, juridik eller liknande.

- YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller handel- och administration.

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

- Bra dator- och systemvana.

Du är kvalitetsmedveten, trivs i ett högt tempo och kan prioritera väl. Att fatta snabba välgrundade beslut är en av dina styrkor, och du sprider positiv energi omkring dig. Du är en initiativtagare som är hungrig på att lära dig mer och du drivs av att uppnå resultat!

Vad erbjuder vi?

PS Finance Group är inte bara en härlig arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av ett fantastisk kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag! Vi erbjuder:

- Möjligheten att påverka och göra skillnad för ett företag på sin tillväxtresa

- En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling

- Utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa

- Ett dedikerat team att samarbeta med

- Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan

- Bra förmånspaket med högt friskvårdsbidrag och friskvårdsaktiviteter, sjukförsäkring, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Sök redan idag och bli en del av vårt härliga B2B-team!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är 7 aprili 2024.

- Start: 1 Juni eller enligt överenskommelse. Start kan vara tidigare

- Omfattning: Heltid, 100%, kontorstider

- Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com.

Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Process Administrator

Läs mer Feb 15
Aktiv Delgivning är ett renodlat delgivningsbolag med närmare 25 års branscherfarenhet. Verksamheten bedrivs från vårt kontor i centrala Göteborg. Genom vårt stora nätverk av delgivare erbjuder vi våra kunder rikstäckande delgivningstjänster.

Varje dag jobbar vi aktivt för att säkerställa att våra delgivare har de bästa tänkbara förutsättningarna för att lyckas med sina uppdrag. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår administration med en ny handläggarassistent (Process Administrator).

Aktiv är ett dotterbolag i Alektum Group koncernen.

Om rollen

I rollen som Process Administrator blir ditt fokus att hantera inkommande samtal från delgivare, gäldenärer och myndigheter. Arbetet innefattar posthantering, registrering av nya uppdrag och efterforskning.

Du kommer arbeta i vårt affärssystem Nova och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till pågående delgivningsprocesser.

Du kommer att bli en del av ett positivt och dynamiskt team med olika bakgrund och erfarenheter. Du arbetar lösningsorienterat och tar beslut i ärenden med målsättning att hantera varje ärende på bästa sätt.

Din profil

Vi söker dig som är en lösningsorienterad och kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Har du erfarenhet av delgivning/administration eller av vårt affärssystem Nova, är det mycket meriterande.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper. Du är noggrann, bra på att prioritera och sätter stort värde på ordning och reda. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi och motiveras av att arbeta i en fartfylld miljö.



Ansökan

Tjänsten är på heltid, med placering på Aktiv Delgivnings kontor i centrala Göteborg.

Välkommen in med din ansökan senast den 29 februari. Urval sker löpande vilket gör att tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdatum, så tveka inte att skicka in din ansökan omgående.

Har du några frågor är du välkommen att kontakta Daniel Holm VD, Aktiv Delgivning, på telefon 0708160110 eller e-post, daniel.holm@aktivdelgivning.se

Ansök nu

Student sökes till PS Finance Group!

Läs mer Feb 14
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Här får du chansen att arbeta i ett företag som värdesätter engagemang, kvalitet och att rätt ska vara rätt! Vi söker just nu fler engagerade och serviceinriktade studenter som vill få större förståelse för kassaflöden och fordringshantering. Vi vill gärna träffa dig som trivs med att arbeta i team där vi hjälper varandra att nå framgång och skapa positiva kundupplevelser. Är detta du? Bli då en del av vårt team i Göteborg!

Din roll som student

Som Collection Advisor Assistant hos oss på PS Finance Group kommer du att assistera våra rådgivare i att hantera klienters uppdrag från det att fakturan har förfallit till dess att full inkassering har skett. Arbetet är varierande och kommer bland annat bestå av fordringshantering, administration, samt klient- och slutkundskontakt både via telefon och email. Du kommer att ge våra kunder professionell service, support och rådgivning gällande förfallna fordringar och inkassokrav.

I rollen arbetar du i ett nära samarbete med dina kollegor i inkassoteamet och med andra enheter inom bolaget.

Vem är du?

Vi söker dig som har

- pågående eftergymnasial utbildning inom finans, ekonomi, offentlig förvaltning eller liknande.

- något års erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke

- god telefon- och datorvana

- svenska och välbehärskad engelska i både tal och skrift

Som person är du:

- Administrativ och noggrann

- Serviceminded och kommunikativ

Vidare är du en person som vill vara med och utveckla en positiv arbetskultur där vi värderar engagemang och ansvarstagande! Du har social kompetens och en positiv inställning i allt du tar dig an. Du drivs av att jobba resultatinriktat mot uppsatta mål och du ser lösningar hellre än problem.

Sök redan idag och bli en del av vårt framgångsrika team!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är den 29 februari 2024.

- Start: Så snart som möjligt

- Omfattning: Deltid, 8-16 tim/vecka. Arbetsdagarna kan anpassas efter ditt studieschema. Sommarjobb, heltid över sommaren juni-augusti. Vårt mål är att du efter avslutad utbildning vill ha en heltidsanställning hos oss!

- Arbetstider: Kontorstider

- Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735206684.

Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collection Advisor

Läs mer Feb 14
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Vi söker nu en engagerad Collection Advisor som vill vara med och forma framtiden med oss. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!

Din roll som Collection Advisor - B2B-teamet

Som Collection Advisor hos oss på PS Finance Group ansvarar du för hela kundupplevelsen och ingår i ett fantastiskt team med bred kunskap och varierande erfarenheter. Ansvarsområdet sträcker sig bland annat över ärendehantering av fordringar, kundansvar, rådgivning, kreditanalys, betalningsuppgörelser och rättsliga åtgärder. I den här rollen kommer agera ombud för våra B2B-kunder och sköta all kommunikation med din tilldelade kundstock. Du sköter också kommunikationen med kunders kunder samt myndigheter.

Vem är du?

Vi söker dig som har:

- Intresse att arbeta med ekonomi och inkasso

- Tidigare erfarenhet av administration, kundservice eller handläggning inom relevant bransch, så som inkasso, försäkring, juridik eller liknande.

- YH- eller universitetsutbildning inom ekonomi, offentlig förvaltning eller handel- och administration.

- Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.

- Bra dator- och systemvana.

Du är kvalitetsmedveten, trivs i ett högt tempo och kan prioritera väl. Att fatta snabba välgrundade beslut är en av dina styrkor, och du sprider positiv energi omkring dig. Du är en initiativtagare som är hungrig på att lära dig mer och du drivs av att uppnå resultat!

Vad erbjuder vi?

PS Finance Group är inte bara en härlig arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av ett fantastisk kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag! Vi erbjuder:

- Möjligheten att påverka och göra skillnad för ett företag på sin tillväxtresa

- En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling

- Utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa

- Ett dedikerat team att samarbeta med

- Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan

- Bra förmånspaket med friskvårdsbidrag, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Sök redan idag och bli en del av vårt härliga B2B-team!

Urval sker löpande, så skicka in din ansökan genom att klicka på knappen "ANSÖK". Sista ansökningsdag är 29 februari 2024.

- Start: Enligt överenskommelse

- Omfattning: Heltid, 100%, kontorstider

- Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor? Kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner, på belinda.bergman@psfinancegroup.com eller 0735206684.

Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR. Skicka din ansökan via ansökningsknappen! Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Alektum Group AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Alektum Group AB .

Collector till Property

Inkassohandläggare
Läs mer Okt 19
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

TJÄNSTEN
I rollen som Collector arbetar du i inkassoteamet Property som hanterar fastighetsfordringar. Du blir Alektum Groups ombud och sköter all kommunikation med kunder, gäldenärer och myndigheter på ett professionellt och affärsmässigt sätt. I din roll kommer du att handlägga och utreda frågeställningar från gäldenärer samt upprätta olika former av betalningsuppgörelser. Du ansvarar även för att det dagliga samarbetet med vår kund stämmer överens med befintligt avtal, kundens förväntningar och våra kvalitetskrav. Du arbetar lösningsorienterat och tar beslut i ärenden med målsättning att hantera varje ärende på bästa sätt. Arbetet präglas av variation och stort eget ansvar för dina inkassoärenden.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som har några års erfarenhet från att arbeta med handläggning av fastighetsinkasso och det krävs att du har tidigare kunskaper inom inkasso med inriktning på specifikt fastighetsfordringar. Om du har erfarenhet av vårt affärssystem Nova eller handlägga elfordringar, är det mycket meriterande. Du har goda kunskaper i svenska och engelska, övriga språk är meriterande.

Vi söker dig som drivs av att hitta de bästa lösningarna för våra slutkunder. Du uppskattar möten med andra människor och kan sätta dig in i andra människors situation och skapa ett förtroende. Du är analytisk, noggrann, bra på att prioritera och kan fatta snabba, välgrundade beslut. Eftersom vi arbetar i team ser vi att du en lagspelare som tycker om att sprida positiv energi, är kommunikativ och motiveras av att arbeta i en fartfylld miljö. Du har även ett intresse i att bidra till ett fortsatt förändrings- och förbättringsarbete för att säkerställa kvalitet i vår leverans.

VAD ERBJUDER VI?
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Uppskattar du att arbeta i ett team där utveckling, nytänkande och kreativitet uppmuntras kommer du att trivas hos oss.

Arbetet som Collector hos oss ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi, för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss. Vi erbjuder dig även samtalscoachning för att du ska känna dig trygg i sättet att kommunicera med gäldenärer.

INTRESSERAD?
Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

VILL DU VETA MER OM TJÄNSTEN?
Om du vill veta mer om tjänsten eller frågor kring rekryteringsprocessen hör gärna av dig till rekryterare Malin Johansson, malin.johansson@alektumgroup.com eller rekryterande chef Bassima Kurdali, Team Manager Property, bassima.kurdali@alektumgroup.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Collector

Inkassohandläggare
Läs mer Sep 14
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Nu söker vi en Collector till teamet på PSP, Payment Solution Provider. Är du en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - samt står tryggt i din erfarenhet kring inkasso kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team.

Om rollen
Som Collector hos oss kommer du att vara bryggan mellan Alektum Groups kunder, gäldenärer samt myndigheter. Ditt fokus blir att hjälpa våra gäldenärer att bli skuldfria genom att upprätta effektiva betalningsplaner tillsammans med gäldenären via telefon. Du kommer att arbeta i vårt affärssystem NOVA och därigenom handlägga och utreda frågeställningar kopplade till det inkassoteam som du tillhör.

I rollen som Collector ansvarar du bland annat för:

- Upprätta betalningsplaner med gäldenärer
- Bedömningar av ärenden i vårt affärssystem NOVA
- Hantera bestridanden
- Rapportering till klienter
- Myndighetskontakt vid beslut i ärenden
- Säkerställa att vi följer befintligt avtal med våra kunder

Din Profil
Vi söker dig som är en lösningsorienterad och kommunikativ person som trivs i kontakten med andra människor. Som Collector hos oss kommer du att få driva dina egna ärenden som du själv analyserar och fattar beslut kring. Våra Collectors motiveras av att vi på Alektum Group får driva ärenden från ax till limpa, men även ta beslut kring fortsatt handläggning.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg i kontakten med olika intressenter så som våra kunder, gäldenärer och myndigheter. Du arbetar aktivt med telefon, mejl och i vårt affärssystem NOVA. Har du specifik erfarenhet från inkasso är det mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan nämnda så ser vi det som meriterande.

Ansökan
Tjänsten är ett vikariat på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen vänliga kontakta Malin Johansson, rekryterare, på malin.johansson@alektumgroup.com eller Åsa Nordahl, Team Manager, på Asa.Nordahl@alektumgroup.com .

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collector till Big Ticket

Inkassohandläggare
Läs mer Sep 14
På Alektum Group drivs vi av viljan att hjälpa människor leva ett liv de har råd med, idag och i morgon. Som ett av Europas främsta inkassobolag vet vi att livet händer, och att det bakom varje skuld finns en människa.

Vi hjälper företag från hela Europa att uppnå ett hållbart kassaflöde samtidigt som vi arbetar aktivt med våra kunder för att minska risken för överskuldsättning. Vi arbetar varje dag med att vägleda och hjälpa individer till en balanserad privatekonomi. Detta gör vi i mötet med skuldsatta personer, men också genom våra kommunikativa initiativ Shoppa Lagom och PengaPeppen. Där vi genom ett proaktivt tillvägagångssätt inspirerar individer till en hållbar privatekonomi, samtidigt som initiativen är en bärande del av hur vi positionerar vårt bolag gentemot våra kunder som en ansvarstagande aktör.

Alektum Group har en tydligt progressiv strategi. För att stödja bolagets tillväxtambitioner utökar vi nu vår avdelning som behandlar Big Tickets med ytterligare en Collector. Om du är en förtroendeskapande person som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer - samt står tryggt i din erfarenhet kring inkasso kanske det är just dig vi letar efter när vi nu stärker vårt team inom Operations Sverige.

TJÄNSTEN
I rollen som Collector inom Big Ticket ansvarar du tillsammans med dina kollegor för hanteringen av våra största fordringar. Ni hanterar både våra egenköpta fordringar och även våra kunders. Du arbetar kommunikativt, lösningsorienterat och relationsbyggande för att hjälpa människor bli skuldfria. Du kommer driva ärenden som du själv analyserar och fattar beslut kring. Rollen innebär också nära dialog och samarbete med Kronofogden.

I rollen som Collector ansvarar du bland annat för:

- Upprätta betalningsplaner med gäldenärer.

- Bedömningar av ärenden i vårt affärssystem NOVA.

- Kvalitetssäkra och vara aktiv i förbättringsarbete.

- Myndighetskontakt vid beslut i ärenden.

VEM SÖKER VI?
Vi söker dig som drivs av att hitta lösningar och stötta människor i tuffa situationer. Du är förtroendeingivande och grym på förhandling. Vi ser gärna att du har några års erfarenhet av inkasso men viktigast är att du har förmågan att fatta snabba beslut och kan förklara dessa på ett professionellt och pedagogiskt sätt. Du har god samarbetsförmåga och trivs i att jobba i grupp.

Vi ser gärna att du som söker känner dig trygg i kontakten med olika intressenter så som våra kunder, gäldenärer och myndigheter. Du arbetar aktivt med telefon, mejl och i vårt affärssystem NOVA. Har du specifikt erfarenhet inom större fordringar är det mycket meriterande.

Du har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift. Pratar du fler språk utöver ovan nämnda så ser vi det som meriterande.

VAD ERBJUDER VI?
Vi erbjuder dig ett omväxlande och utvecklande arbete där du får möjlighet att hjälpa människor till en sund ekonomi. Uppskattar du att arbeta i ett team där utveckling, nytänkande och kreativitet uppmuntras kommer du att trivas hos oss.

Arbetet som Collector hos oss ger dig en gedigen kunskap inom olika områden, så som kundhantering, service, ekonomi och juridik. I din introduktion till arbetet ingår en betald utbildning som omfattar både juridik och ekonomi, för att få rätt förutsättningar att göra ett bra arbete hos oss. Vi erbjuder dig även samtalscoachning för att du ska känna dig trygg i sättet att kommunicera med gäldenärer.

INTRESSERAD?
Tjänsten är på heltid med placering på Alektum Groups huvudkontor i centrala Göteborg. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

För frågor kring rollen vänliga kontakta Malin Johansson, rekryterare (malin.johansson@alektumgroup.com) eller Anna Jennings, Team Supervisor Big Ticket, anna.jennings@alektumgroup.com

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Team Supervisor

Inkassohandläggare
Läs mer Maj 24
Tjänsten

Som Team Supervisor leder du / har personalansvar för ett team bestående av 3-5 medarbetare som alla arbetar i rollen som Collector Assistants. Rollen är delad, där ca 50% av arbetstiden ägnas åt ledarskap och resterande tid arbetar du med handläggning av ärenden alternativt annat ansvarsområde som du och din Team Manager prioriterar.

Rollen innebär ansvar för att säkerställa och kvalitetssäkra att arbetet utförs enligt rådande lagstiftning, Integritetsskyddsmyndighetens rekommendationer för god inkassosed, GDPR och Alektum Groups samt kunders instruktioner.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att bestå i:

- Du som en del i gruppen ansvarar för att leda och fördela arbetet inom din gruppen i enlighet med Alektum Groups värderingar.

- Att resursplanera verksamheten på daglig basis.

- Att rekrytera, introducera och ansvara för att nya medarbetare utbildas enligt Alektum Groups riktlinjer och värderingar.

- Att vid behov vara behjälplig i gäldenärs- och kundkontakter rörande frågor inom ansvarsområdet.

- Aktivt utveckla, förbättra och implementera arbetsrutiner, processer och verktyg för teamet.

- Tillsammans med Team Manager sätta mål för teamet samt rapportera och kommentera gruppens resultat till teamet och Team Manager.

Du är en tydlig ledare med god energi som skapar en motiverande miljö, som är bekväm med att ge feedback på prestation, både positiv och konstruktiv, och som driver förbättringsområden, både internt och mot kund. Du är en förebild för våra värderingar och i den expansionsfas vi befinner oss i motiveras du av att arbeta med att skapa ett engagerat team. Rollen innebär personalansvar för din grupp.

Tjänsten är ett vikariat på heltid och sträcker sig till och med 2025-01-01, start sker enligt överenskommelse.

Din profil

Vi söker dig som har ett genuint intresse för inkasso samt för ledarskap. Du ska också ha en god kommunikations- och samarbetsförmåga, vilket för oss är en förutsättning för rollen som ledare på Alektum Group. Du tycker om, och är duktig på, att bygga och utveckla relationer och du motiveras av att leda din grupp mot gemensamma och individuellt uppsatta mål. Utmärkande för ditt ledarskap är enkelhet, tydlighet och delaktighet. Som person tror vi att du är trygg och ödmjuk och har hög integritet samt att du är strukturerad och har ett professionellt och affärsmässigt förhållningssätt.

För att lyckas i rollen ser vi att du som söker har flerårig erfarenhet inom inkasso samt eftergymnasial utbildning eller motsvarande erfarenhet där du tillförskaffat dig god förståelse för finansiella flöden. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i ledande befattning men för rätt person kan detta vara den första gången. Du har även goda språkkunskaper i såväl svenska som engelska, i både tal och skrift.

Vad erbjuder vi dig?

En arbetsplats där du får vara med och bidra till utveckling och skapa en miljö där alla trivs och vill vara, där du har roligt på jobbet helt enkelt. Hos oss blir du en del av ett drivet team och vi ingår i en koncern med möjligheter till både professionell och personlig utveckling. Vi håller till i fina lokaler i centrala Göteborg, med bra kommunikationsmöjligheter för dig som pendlar.

Intresserad?

Välkommen med din ansökan senast den 10 juni 2023. Urval och intervjuer sker löpande och vi ser gärna att tjänsten tillsätts så snart som möjligt så dröj inte med din ansökan!

Vill du veta mer om tjänsten?

Har du frågor om tjänsten, välkommen att kontakta Annika Skoglund, annika.skoglund@alektumgroup.com eller rekryterare Safiyah Ali, safiyah.ali@alektumgroup.com

Ansök nu