Göteborg: Office receptionist - Administrative assistant

Hitta ansökningsinfo om jobbet Office receptionist - Administrative assistant i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-26 // Varaktighet: Deltid

responsibilities include:
Receiving visitors at the front desk by , directing and announcing them .
Answering screening and forwarding incoming phone calls
Receiving and sorting daily mail
Job brief
We are looking for a Receptionist to manage our front desk on a daily basis and to perform a variety of administrative and clerical tasks.


What does a Receptionist do?
As a Receptionist, you will be the first point of contact for our company. Our Receptionist’s duties include offering administrative support across the organization. You will welcome guests and greet people who visit the business. You will also coordinate front-desk activities, including distributing correspondence and redirecting phone calls.


To be successful as a Receptionist, you should have a pleasant personality, as this is also a customer service role. while streamlining office operations. Multitasking and management skills are essential for this position. This role may require working in shifts, so flexibility is a plus.


Ultimately, a Receptionist’s duties and responsibilities are to ensure the front desk welcomes guests positively, and executes all administrative tasks .


Responsibilities
Greet and welcome guests as soon as they arrive at the office
Direct visitors to the appropriate person and office
Answer, screen and forward incoming phone calls
Ensure reception area is tidy and presentable, with all necessary stationery and material (e.g. pens, forms and brochures)
Provide basic and accurate information in-person and via phone/email
Receive, sort and distribute daily mail/deliveries
Order front office supplies and keep inventory of stock
handel incoming and outgoing shipments
contact customers and suppliers
Update calendars and schedule meetings
Arrange travel and accommodations, and prepare vouchers
Keep updated records of office expenses and costs
Perform other clerical receptionist duties such as filing, photocopying, transcribing and faxing
Requirements and skills
Proven work experience as a Receptionist, Front Office Representative or similar role
Proficiency in Microsoft Office Suite
Hands-on experience with office equipment (e.g. fax machines and printers)

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Frontofficepersonal

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Frontofficepersonal.

Vi söker kundtjänstmedarbetare - Collection Advisor Assistant

Läs mer Mar 28
Hos PS Finance Group väntar en spännande resa i ett snabbväxande bolag, där vi värdesätter våra medarbetare och strävar efter gemensam framgång! Vi söker nu en engagerad kundtjänstmedarbetare som vill vara med och forma framtiden med oss. Här får du chansen att arbeta i ett företag som värderar engagemang, det personliga bemötandet och att rätt ska vara rätt!

Om tjänsten
Du kommer att ansvara för att hantera inkommande telefonsamtal och e-mail på ett professionellt, ödmjukt och respektfullt sätt gällande förfallna fordringar och inkassokrav. Rollen innebär ständig kontakt med våra kunder och slutkunder. I tjänsten ingår även utgående telefoni och posthantering.
I rollen arbetar du i ett nära samarbete med dina kollegor i teamet och med andra enheter inom affärsområdet inkasso, där du vid behov assisterar våra Collection Advisors. Med stora utvecklingsmöjligheter kan du växa internt och ta på dig mer ansvar och så småningom hantera dina egna kundportföljer!
Din profil
Vi söker dig som har en fantastisk servicekänsla och det känns naturligt för dig att skapa en bra kundupplevelse. Du har god telefonvana och är en kommunikativ stjärna som trivs med ett arbete med mycket kundkontakt och administration. Då det är en rådgivande roll är du empatisk, tydlig och förstående. Du ser också lösningar hellre än problem.
Du kommer att arbeta i team så för oss är det viktigt att du är en prestigelös lagspelare som bidrar till positiv stämning i teamet, samtidigt som du gillar att arbeta självständigt.
Vi söker dig med:
Minst gymnasial utbildning
Gärna något års erfarenhet från kundtjänst eller annat serviceyrke
Meriterande om du har tidigare erfarenhet inom inkasso
Flytande svenska och välbehärskad engelska i både tal och skrift
God telefonvana och hög kommunikativ förmåga


Om PS Finance Group och vad vi erbjuder
PS Finance Group är inte bara en fantastisk arbetsplats, det är en möjlighet att vara en del av ett härlig kultur på ett framgångsrikt tillväxtbolag! Vi erbjuder:
Möjligheten att påverka och göra skillnad för ett företag på sin tillväxtresa
En vänlig och stödjande arbetsmiljö som främjar kompetensutveckling
Utmanande och varierande arbetsuppgifter som ger dig möjlighet att växa
Ett dedikerat team att samarbeta med
Flexibilitet och hemarbete en dag i veckan
Bra förmånspaket med högt friskvårdsbidrag, sjukförsäkring, pensionsavsättning, bonus och mycket mer!

Är du intresserad?
Urval kommer att ske löpande så ansök redan idag! Sista ansökningsdag är den 14 april 2024.
Start: 3 juni eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid, 100%.
Arbetstider: Kontorstider 08:00-16:30, två dagar i veckan med arbetstid 10:30-19:00.
Placering: Lindholmen, Göteborg

Har du frågor eller vill veta mer om tjänsten? Vänligen kontakta Team Leader, Heidi Thell på heidi.thell@psinkasso.com
Har du övriga frågor eller frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Belinda Bergman, People and Culture Partner på belinda.bergman@psfinancegroup.com
Vi tar ej emot ansökningar via mail på grund av GDPR-lagstiftningen. Skicka din ansökan via ansökningsknappen!

Ansök nu

Receptionist sökes till flexibelt extrajobb!

Läs mer Feb 28
Om tjänsten
Älskar du service och söker ett roligt extrajobb? Denna tjänst är perfekt för dig som studerar. Vi letar efter en flexibel stjärna till vårt team! I denna tjänst finns möjlighet att jobba inom alla våra olika områden: kontorsreception, infodisk i köpcentrum, konferens, café och event. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

- Välkomna medarbetare och kunder

- Telefon och mail

- Kontakt med leverantörer

- Administrativt arbete i system

- Post- och fakturahantering samt bud

- Bokningar och beställningar

- Agera moodmanager och ta hand om såväl besökare som medarbetare

- Ansvara för konferensrum samt ronderingar på kontoret

- Arbeta på olika event

Vem är du?
Vi vet att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du jobbar proaktivt och lösningsorienterat och ligger alltid steget före. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är energisk, driven, ambitiös och gillar att komma med nya idéer.

Krav för rollen

- Du har tidigare erfarenhet av serviceyreket så som café, reception, restaurang eller event.

- Du är van vid att arbetat i Office-paketet

- Talar flytande svenska och engelska.

Anställningen
Anställningsform: Timanställning med möjlighet att jobba mycket
Sysselsättningsgrad: Vid behov, du kan komma att rycka in vid kort varsel samma dag samt vid planerade ledigheter, man kan själv söka lediga pass samt lägga in sin tillgänglighet i vår schemaläggningsapp Quinyx.
Start: Omgående
Arbetstider: Varierande, man kan jobba både vardagar, kvällar och helger.

Om Middlepoint
Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.

Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.

Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:

http://instagram.com/middlepoi...

Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Receptionist sökes till flexibelt extrajobb!

Läs mer Apr 9
Om tjänstenÄlskar du service och söker ett roligt extrajobb? Denna tjänst är perfekt för dig som studerar.Vi letar efter en flexibel stjärna till vårt team! I denna tjänst finns möjlighet att jobba inom alla våra olika områden: kontorsreception, infodisk i köpcentrum, konferens, café och event. I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
Välkomna medarbetare och kunder
Telefon och mail
Kontakt med leverantörer
Administrativt arbete i system
Post- och fakturahantering samt bud
Bokningar och beställningar
Agera moodmanager och ta hand om såväl besökare som medarbetare
Ansvara för konferensrum samt ronderingar på kontoret
Arbeta på olika event

Vem är du?Vi vet att du är en riktig servicestjärna som brinner för det personliga mötet och älskar att jobba med människor. Du jobbar proaktivt och lösningsorienterat och ligger alltid steget före. Du är flexibel och prestigelös och kan jobba både självständigt och i team. Vi ser gärna att du är energisk, driven, ambitiös och gillar att komma med nya idéer.
Krav för rollen
Du har tidigare erfarenhet av serviceyreket så som café, reception, restaurang eller event.
Du är van vid att arbetat i Office-paketet
Talar flytande svenska och engelska.

AnställningenAnställningsform: Timanställning med möjlighet att jobba mycketSysselsättningsgrad: Vid behov, du kan komma att rycka in vid kort varsel samma dag samt vid planerade ledigheter, man kan själv söka lediga pass samt lägga in sin tillgänglighet i vår schemaläggningsapp Quinyx.Start: OmgåendeArbetstider: Varierande, man kan jobba både vardagar, kvällar och helger.
Om Middlepoint Vi vet att ett personligt och positivt bemötande är grunden till en god serviceupplevelse. Med omtanke och värdskap som röd tråd har Middlepoint levererat högklassig arbetsplats- och frontdeskservice sedan starten 2009. Vi är ISO-certifierade inom kvalité (9001), miljö (14001) och arbetsmiljö (45001) och är ett helägt dotterbolag till Coor. Genom noga och omsorgsfullt utvalda medarbetare skapar vi välkomnande miljöer där vi kan hålla fokus på alla detaljer och göra det lilla extra. Hos oss är kunderna mittpunkten.
Är du sugen på en utvecklande och riktigt rolig utmaning? Skicka in ditt cv och personliga brev.
Följ oss på Instagram för att se mer av vad som händer hos oss:
http://instagram.com/middlepoi...
Vännerna på Middlepoint!

Ansök nu

Koordinator

Läs mer Apr 26
Nytt
SÖKES: Koordinator med tekniskt intresse till SafeTeam i GöteborgFINNES: En av de bästa arbetsplatserna du kan få!
Helen på SafeTeam berättar:
Jag har sedan dag ett känt mig väldigt välkommen här på SafeTeam. Jag är så tacksam för alla grymma kollegor, alla är så hjälpsamma. Vijobbar mot samma mål och det känns verkligen.
En längre intervju med Helen hittar du här.

Varför jobba på SafeTeam?Vi på SafeTeam är övertygade om att vi kan göra fantastiska saker tillsammans när vi trivs och mår bra på vår arbetsplats. Därför jobbar vi medvetet med att skapa en arbetsmiljö och kultur som ger hög trivsel för alla medarbetare. Vi lever våra värderingar; Schyssta, Servicefokuserade och Säkra.
SafeTeam är stort nog för att erbjuda utvecklingsmöjligheter, stabilitet, kollektivavtal och fördelaktiga villkor – men samtidigt litet nog för en alldeles speciell och familjär stämning. Vi jobbar med ett brett produktutbud, allt ifrån passersystem, lås och larm till kameraövervakning, dörrautomatik, inbrottsskydd och brandskydd. Här hamnar du i gott sällskap, vi är cirka 200 härliga kollegor i Stockholm, Göteborg & region Väst, Linköpingoch Malmö.

Vad ingår i jobbet?Som koordinator för vår lås- och larmavdelning blir du en värdefull medlem av vårt koordinatorsteam där niarbetar tätt tillsammans. I din roll fungerar du som den första kontakten för kunder via telefon och e-post. Därmed är förmågan och att ge hög service viktigt, att vilja ge "det där lilla extra" – till såväl kunder som kollegor genom ett trevligt, servicefokuserat och förtroendeingivande bemötande.
En betydande del av rollen kommer att fokusera på schemaläggning och koordinering av våra serviceteknikers tid för olika uppdrag. Din förmåga att organisera och planera effektivt blir avgörande för att säkerställa att våra kunder får högsta möjliga service.
Vid behov kommer du även att stödja med fakturering och inköp av material, samt hantera allmän kontorshantering och telefonväxel för företaget.
Din samordnande funktion sträcker sig över många kontaktytor, och du spelar en viktig roll i att skapa tydlig och smidig kommunikation genom att återkoppla till både beställare och kunder. Koordinering av kontakter och fördelning av arbetsuppgifter till rätt person inom SafeTeam kommer att vara en central del av din roll.

Var?Du kommer att dela din arbetstid mellan vår lås- och larmavdelning, vilket skapar ett brett kontaktnät och en god inblick i de båda avdelningarna.Arbetet är på plats mellan 7.30-17 måndag till torsdagoch på fredagar mellan 7.30-14.30.
Du kommer att utgå från båda kontoren för vår lås- respektive larmavdelning.Båda kontoren ligger påHisingen, Virvelvindsgatan respektiveSödra Hildedalsgatan. Här får du sällskap av härliga kollegor i olika roller,koordinatorer, avdelningschefer och projektledare/projektörer, liksom tekniker.
Positiv stämning och en härlig laganda är vad som kännetecknar våra arbetsplatser. Vill du vara med och bidra? Då kommer du att trivas!

Vad kan du? För att kvalificera till denna tjänst vill vi att du har:
erfarenhet av liknande jobb
erfarenhet av kundtjänst
förmåga att ge hög service – "det där lilla extra" – till såväl kunder som kollegor. Service i särklass är nämligen kärnan i vår företagskultur.

För att lyckas i rollen som koordinator behöver du vara noggrann, strukturerad och ansvarstagande. Du har daglig kontakt med kunder och kollegor vilket ställer höga krav på ett trevligt och professionellt bemötande.
Du har avslutad gymnasial utbildning och några års erfarenhet av administrativt arbete i en serviceinriktad roll. Du hargoda kunskaper i Office-paketet.Vi tror även att du har ett stort tekniskt intresse.

Passar vi ihop?Vi lägger stor vikt vid vem du är som person. Vi vill nämligen att du ska passa in i vårt team, trivas och stanna länge! Jobbar du hos oss kommer vi göra allt vi kan för att det ska bli så. Vi hoppas på samma ärliga engagemang från dig.
Vi har formulerat det såhär:
SafeTeams medarbetarlöfteDu får jobba i ett proffsigt och familjärt företag där vi vill varandra och våra kunder väl. Här finns en genuin vilja att alltid göra sitt bästa. Vi gör det tillsammans, medarbetare och ledare har ett tätt samarbete hos oss. Det är viktigt att du tar ansvar och är prestigelös för att trivas, i utbyte får du möjligheter att utvecklas, en riktigt härlig gemenskap och en tillvaro som präglas av öppenhet och hjälpsamhet.


Nyfiken på vad andra SafeTeam:are säger?Se filmen där flera medarbetare berättar om hur det är att jobba på SafeTeam.
När kan du börja?Har vi fångat ditt intresse? Härligt! Vi intervjuar löpande, så vänta inte med din ansökan. Tjänsten kommer att tillsättas så snart vi hittar den rätta.
Frågor?Vill du veta mer om jobbet? Hör av dig tillJohan Möller, Regionchef Göteborg, johan.moller@safeteam.se.
Vill du veta mer om rekryteringsprocessen? Hör av dig till Linnéa Sandberg, Talent Acquisition Specialist, linnea.sandberg@safeteam.se.

I den här rekryteringen har vi valt samarbetspartners och annonsvägar. Vi tackar därför vänligt men bestämt nej till vidare kontakter med rekryterings- och bemanningsföretag.
Eftersom vi är verksamma i säkerhetsbranschen görs en kontroll i Polisens belastningsregister inför anställning, vidare behöver du vara flytande i svenska i tal och skrift.
Vill du veta hur vi behandlar dina personuppgifter?Vi använder Teamtailors verktyg för rekrytering. Vissa personuppgifter hanteras enligt Teamtailors integritetspolicy och vissa personuppgifter hanteras enligt SafeTeams integritetspolicy.

Ansök nu

Supporttekniker inom Ascom till Telia

Läs mer Apr 19
Om Bravura:

Vi på Bravura jobbar med bemanning och rekrytering. Hos oss finns möjligheter för dig som vill ta nästa steg i karriären. Välkommen att hitta ditt drömjobb genom oss – som konsult eller rekryterad.

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Telia har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Telia en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Uppdragstiden blir en ömsesidig testperiod där du som konsult har samma trygghet som en anställd. För dig som är ny på arbetsmarknaden är konsultuppdrag ett bra sätt att testa olika uppdrag, knyta kontakter och bygga upp ett konkurrenskraftigt cv. Läs mer om vad det innebär att vara konsult på Bravuras hemsida.

Om företaget:



Telia Company är ett kommunikationsföretag inom IT- och telekom. De hjälper företag och privatpersoner att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Sverige har en bredbandsinfrastruktur i världsklass med väl utbyggda fibernät och just nu moderniserar Telia hela mobilnätet med förstärkt 4G och 5G. Med cirka 21 000 medarbetare i sju länder, varav 4 700 kollegor i Sverige, erbjuder Telia den bästa uppkopplingen i de bästa näten och fortsätter att investera för ett mer digitalt och hållbart samhälle.

Digitaliseringen har kopplat samman människor och låter oss prata, lyssna, titta, läsa och tycka, nästan var i världen vi än befinner oss. Nationer, företag och individer möts över gränser och kontinenter, dygnet runt och året om. Telia Company tillhandahåller grunderna i det digitala samhället som är avgörande för att skapa en bättre framtid!

Välkommen till Telia, bättre nät, bättre upplevelser!

Arbetsuppgifter:

I rollen som supporttekniker hos Telia erbjuds du en utmanande och varierande tjänst där du får möjlighet att jobba med flera olika kunder och olika miljöer. Arbetsuppgifterna består av second-linesupport inom produktområdet Ascom. Du hanterar inkomna ärenden via ett ärendehanteringssystem samt till viss del per telefon. Främst supporterar du kunder remote men det kan förekomma att du behöver åka till kunder on-site, därför är det av vikt att du är öppen för det. Du stödjer kunder och användare inom Ascom-produkter genom att felsöka och lösa tekniska problem och frågor. Ärendena är relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar. Du samarbetar nära underleverantörer för att säkerställa bästa möjliga lösningar för kundernas behov.

Det närmsta teamet som jobbar med Ascom består av tre personer. Området är växande inom Telia. Därför finns det stora möjligheter för dig att vara med och bidra till avdelningen och vara delaktig i att sätta processer och rutiner tillsammans med teamet.

Dina arbetsuppgifter är:
• Hantera och koordinera ärenden via ärendehanteringssystem samt per telefon
• Felsöka och hantera ärenden relaterade till larm- och meddelandehanteringsplattformar, innefattande både mjukvara och hårdvara
• Vara den främsta kontaktpunkten med leverantören för att säkerställa snabb och effektiv problemlösning
• Ge support on-site till kunder vid behov
• Vara med och bidra till utvecklingen av området Ascom

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Erfarenhet av support och ärendehantering
• Relevant teknisk utbildning, alternativt erfarenhet inom IT-support eller liknande område, förvärvat från arbete eller hobby
• Erfarenhet eller förståelse för telefoni
• Mycket goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
• God dator- och systemvana, men fördel om du har erfarenhet av ServiceNow
• B-körkort
• Erfarenhet av Ascom-tjänsten är mycket meriterande

Om du är en ansvarstagande och engagerad person som brinner för att leverera exceptionell service och support till kunder kommer du trivas i rollen som supporttekniker hos Telia. Det är av stor vikt att du har en utmärkt kommunikationsförmåga och har lätt för att hantera människor och bygga relationer. Vi tror samtidigt att du trivs i att arbeta i en dynamisk och utmanande miljö, där du kan bibehålla en god kvalitet även när arbetsbelastning är hög. Vidare är du flexibel och prestigelös och ser positivt på att hjälpa dina kollegor och där det behövs.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Solna, Stockholm eller Göteborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport via mail, info@bravura.se eller telefon 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från LEUROX TECH AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från LEUROX TECH AB .

it ecommerce manager - IT Infrastructure

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Feb 26
The Global IT Manager, eCommerce will guide our customer facing organizational initiatives, specializing in website and eCommerce Infrastructure, and business/customer user enablement. This position requires a self-driven technically competent individual to provide guidance, technological recommendations, and transition strategies that support the development and implementation of value-creating business solutions. Initial activities will focus on risk mitigation of aging, failing, and poorly architected infrastructure and applications.
This role is relied upon for abilities to build, lead, and motivate a talented team of technical professionals. This role helps guide others towards technology solutions they believe in. The person in this role must possess a balance of management competencies, technical depth, and strong interpersonal skills.


Primary Job Duties & Responsibilities


This role is responsible for leading teams of business and IT personnel focused on the creation of end-to-end technical solutions to enable users and deliver business value.
Adheres and contributes to the development of the roadmap for recommendations.
Presents analysis and recommendations to help influence management and executive leadership decisions.
Provides guidance and coaching and helps with career development for team members.
Expert understanding of key business knowledge areas (eg, product, enterprise, industry, functional process, and competitors).
Requires thorough understanding of functional operations and how cross-functional interdependencies may affect achievement of goals.


MINIMUM QUALIFICATIONS


Bachelor's Degree in Information Technology, Engineering or other technical field
5 years of experience in enterprise, application, and/or information architecture required.
5 years of experience managing others and/or technical teams.
TECHNICAL SKILLS & COMPETENCIES


Technical Knowledge:
Advanced conceptual understanding of capabilities and direction of technology coupled with an in-depth knowledge of the technology required and the needs of business environments necessary to support assigned projects.
ERP, eCommerce, CRM, API/Integration frameworks, Master Data Management, PDM, PIM


Management & Team Orientation:
Able to understand staff roles and abilities and provide input regarding their development.
Able to build and maintain partnerships across the organization and influence effectively.
Able to put success of the team above own interest.


Problem Solving & Decision Making:
Advanced analytical and diagnostic skills.
Able to solve highly complex problems by using accepted processes or creating new approaches to leverage technology.
Able to see the big picture and is aware of broader enterprise direction.
Ability to assess the long-term and short-term implications of decisions.


Self-Management:
Able to manage cross-functional objectives and/or priorities.
Able to set appropriate levels of risk taking and gathers/synthesizes information before making decisions.
























































































































































































































































































Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

it ecommerce manager - IT Infrastructure

Chief Information Officer/CIO/IT-chef
Läs mer Jan 9
The Global IT Manager, eCommerce will guide our customer facing organizational initiatives, specializing in website and eCommerce Infrastructure, and business/customer user enablement. This position requires a self-driven technically competent individual to provide guidance, technological recommendations, and transition strategies that support the development and implementation of value-creating business solutions. Initial activities will focus on risk mitigation of aging, failing, and poorly architected infrastructure and applications.
This role is relied upon for abilities to build, lead, and motivate a talented team of technical professionals. This role helps guide others towards technology solutions they believe in. The person in this role must possess a balance of management competencies, technical depth, and strong interpersonal skills.


Primary Job Duties & Responsibilities


This role is responsible for leading teams of business and IT personnel focused on the creation of end-to-end technical solutions to enable users and deliver business value.
Adheres and contributes to the development of the roadmap for recommendations.
Presents analysis and recommendations to help influence management and executive leadership decisions.
Provides guidance and coaching and helps with career development for team members.
Expert understanding of key business knowledge areas (eg, product, enterprise, industry, functional process, and competitors).
Requires thorough understanding of functional operations and how cross-functional interdependencies may affect achievement of goals.


MINIMUM QUALIFICATIONS


Bachelor's Degree in Information Technology, Engineering or other technical field
5 years of experience in enterprise, application, and/or information architecture required.
5 years of experience managing others and/or technical teams.
TECHNICAL SKILLS & COMPETENCIES


Technical Knowledge:
Advanced conceptual understanding of capabilities and direction of technology coupled with an in-depth knowledge of the technology required and the needs of business environments necessary to support assigned projects.
ERP, eCommerce, CRM, API/Integration frameworks, Master Data Management, PDM, PIM


Management & Team Orientation:
Able to understand staff roles and abilities and provide input regarding their development.
Able to build and maintain partnerships across the organization and influence effectively.
Able to put success of the team above own interest.


Problem Solving & Decision Making:
Advanced analytical and diagnostic skills.
Able to solve highly complex problems by using accepted processes or creating new approaches to leverage technology.
Able to see the big picture and is aware of broader enterprise direction.
Ability to assess the long-term and short-term implications of decisions.


Self-Management:
Able to manage cross-functional objectives and/or priorities.
Able to set appropriate levels of risk taking and gathers/synthesizes information before making decisions.
















































































































































































































Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

it ecommerce manager - IT Infrastructure

CIO, Chief Information Officer/IT-chef
Läs mer Jun 1
The Global IT Manager, eCommerce will guide our customer facing organizational initiatives, specializing in website and eCommerce Infrastructure, and business/customer user enablement. This position requires a self-driven technically competent individual to provide guidance, technological recommendations, and transition strategies that support the development and implementation of value-creating business solutions. Initial activities will focus on risk mitigation of aging, failing, and poorly architected infrastructure and applications.
This role is relied upon for abilities to build, lead, and motivate a talented team of technical professionals. This role helps guide others towards technology solutions they believe in. The person in this role must possess a balance of management competencies, technical depth, and strong interpersonal skills.


Primary Job Duties & Responsibilities


This role is responsible for leading teams of business and IT personnel focused on the creation of end-to-end technical solutions to enable users and deliver business value.
Adheres and contributes to the development of the roadmap for recommendations.
Presents analysis and recommendations to help influence management and executive leadership decisions.
Provides guidance and coaching and helps with career development for team members.
Expert understanding of key business knowledge areas (e.g., product, enterprise, industry, functional process, and competitors).
Requires thorough understanding of functional operations and how cross-functional interdependencies may affect attainment of goals.


MINIMUM QUALIFICATIONS


Bachelor’s Degree in Information Technology, Engineering or other technical field
5 years of experience in enterprise, application, and/or information architecture required.
5 years of experience managing others and/or technical teams.
TECHNICAL SKILLS & COMPETENCIES


Technical Knowledge:
Advanced conceptual understanding of capabilities and direction of technology coupled with an in-depth knowledge of the technology required and the needs of business environments necessary to support assigned projects.
ERP, eCommerce, CRM, API/Integration frameworks, Master Data Management, PDM, PIM


Management & Team Orientation:
Able to understand staff roles and abilities and provide input regarding their development.
Able to build and maintain partnerships across the organization and influence effectively.
Able to put success of the team above own interest.


Problem Solving & Decision Making:
Advanced analytical and diagnostics skills.
Able to solve highly complex problems by using accepted processes or creating new approaches to leverage technology.
Able to see the big picture and is aware of broader enterprise direction.
Ability to assess the long-term and short-term implications of decisions.


Self-Management:
Able to manage cross-functional objectives and/or priorities.
Able to set appropriate levels of risk taking and gathers/synthesizes information before making decisions.












































































































































Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu