Göteborg: Speditör inom projektlogistik

Hitta ansökningsinfo om jobbet Speditör inom projektlogistik i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-20 // Varaktighet: Heltid

Vi rekryterar en kollega till vårt team inom projektlogistik i Göteborg, du där ansvarar för att driva både logistikprojekt och affärsutveckling!

Vår avdelning för projektlogistik specialiserar sig främst på ad-hoc sändningar. Det kan vara sändningar som är helt vanliga containersändningar från A till Ö, men även tunga och överdimensionerade projektsändningar som kräver extra handpåläggning och expertis. Vi erbjuder en omväxlande, rolig och utmanande roll som ger dig möjlighet till personlig såväl som professionell utveckling och att växa med din roll. Du blir en del av ett sammansvetsat team som alltid stöttar varandra, vill framåt och har en stark laganda.

På GEODIS kan vi erbjuda ett dynamiskt, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö. Vi vill vara en arbetsplats som erbjuder lika möjligheter för alla - för oss är jämställdhet och mångfald en förutsättning för vår framgång. Vi är stolta över att ha en jämställd ledningsgrupp, 56 % kvinnliga chefer och att drygt hälften av våra medarbetare är kvinnor. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Om tjänsten

Som Project Logistics Operations Specialist är ditt främsta fokus att planera och organisera skräddarsydda logistiklösningar för projekt och specialgods. Du ansvarar för egna kunder, projekt och sändningar men har också tät dialog med leverantörer för att hitta innovativa lösningar på kundernas förfrågningar. Du kommer ha ett nära samarbete med dina kollegor i Sverige, GEODIS globala nätverk samt kunder, leverantörer och partners över hela världen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:?

- Utveckla relationer och affärer med befintliga kunder och leverantörer

- Hantera sändningar från förfrågan hela vägen till fakturering

- Arrangera hämtningar och leveranser

- Ansvara för kundkontakt och uppföljning via telefon och besök

- Svara på leverantörs- och kundfrågor

- Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer?

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i centrala Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och lunchrestauranger. Nationella resor förekommer i tjänsten då och då i samband med kundbesök och upphandlingar. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, gemensam frukost varje vecka, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer!

Din profil

Vi söker dig som vill utvecklas vidare inom projektlogistik tillsammans med oss och bidra till att leverera förstklassig service och smarta lösningar till våra kunder.

Det viktigaste för oss är att hitta rätt person till vårt team, som har ett starkt driv och vill vara med och fortsätta utveckla avdelningen. Vi tror att du har minst några års erfarenhet inom spedition, men vi ser det som positivt om du har längre erfarenhet och har arbetat med projektlogistik och specialtransporter tidigare. Teamet arbetar med transporter inom sjö, flyg samt bil, och det är därför en fördel om du har arbetat med flera av transportslagen. Du har god systemvana och det är ett plus om du har jobbat i vårt produktionssystem CW1.?Svenska och engelska?används dagligen i arbetet, därför behöver du tala och skriva båda språken?obehindrat. Eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition är meriterande.

Rollen passar dig som är flexibel, lösningsorienterad och självständigt driver ditt arbete framåt. Du trivs med att jobba i team och bidrar aktivt till gruppens arbete och gemensamma mål. Du har förmåga att planera och organisera ett projekt och specialtransporter från början till slut, agerar proaktivt och har god struktur i ditt arbete. Du har god förståelse för finansiella aspekter och motiveras av att göra bra affärer. Du är mån om god kommunikation med både externa och interna samarbetspartners och har alltid god service och kvalitet i fokus.

Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Ansökan

Låter detta som en intressant roll för dig, ansök idag! Är du nyfiken på mer information om tjänsten eller hur det är att jobba på Project Logistics? Tveka inte att höra av dig till rekryterande chef Adam Carlsson, på 070 02 02?302 eller adam.carlsson@geodis.com.

Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, men senast 2024-04-02.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén:?tel 0101 631 828.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Designer inom spel och digitala medier

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Designer inom spel och digitala medier.

Trafikledare - Göteborg

Läs mer Dec 19
Vi söker en driven och erfaren Trafikledare

Om tjänsten:

Som Trafikledare på Best Transport kommer du att ha ett övergripande ansvar för att planera, optimera och fördela våra uppdrag. Du kommer också hantera kundtjänstärenden och dagligen ha kontakt med våra kunder, förare och åkare.

De huvudsakliga arbetsuppgifterna är att säkerställa att vi optimerar nyttjandet av fordonsflottan, att turerna och rutterna håller utlovade leveranstider samt hanteringen av de dagliga avvikelser och utmaningar som uppstår i driften.

Vi är i en utvecklingsfas och ser gärna att den som tillsätts tjänsten är delaktig i arbetet med att se över befintliga arbetsrutiner och bidrar till att hitta nya effektiva lösningar som effektiviserar verksamheten

Om Dig:

För att lyckas i rollen är du en självständig problemlösare med förmåga att fatta snabba beslut, du trivs med att ha många bollar i luften, är flexibel och mål- och resultatinriktad med administrativa färdigheter.

Du är noggrann och tar ansvar för att fullfölja dina arbetsuppgifter samt vill gärna leverera det ”lilla extra”.

Personliga egenskaper

Flexibel, strukturerad och detaljorienterad med helhetsfokus

Resultatdriven

Stresstålig och trivs i att arbeta i ett högt tempo.

Erfarenhet

Avslutad eftergymnasial utbildning inom logistik eller motsvarande flerårig arbetslivserfarenhet.

God Lokalkännedom

Goda kunskaper i Office.

Tillträde: Enligt överenskommelse

Placering: Göteborg

Omfattning: Heltid

Arbetstider: Dag och Kväll - Skiftarbete förekommer

Lön: Fast lön, enligt överenskommelse

Välkommen med din ansökan!

Vi genomför intervjuer löpande och rekommenderar därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt. Digitala urvalstester för slutkandidater kan komma att tillämpas

Carlos Maalouf,

Best Transport i Göteborg

Ansök nu

Sommarjobba med logistik på GEODIS

Läs mer Apr 17
Är du intresserad av att arbeta med logistik i en internationell verksamhet? Då har vi ett spännande sommarjobb för dig!Vi söker semestervikarier på heltid från juni till augusti till vårt kontor i Göteborg.
Vi kan erbjuda ett lärorikt och intressant sommarjobb där du ges möjlighet att utveckla dina kunskaper inom spedition och få praktisk erfarenhet som Speditör. I rollen får du en helhetsbild av kundernas logistikkedja och bygger ett brett nätverk internt och externt.
GEODIS är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi erbjuder en internationell arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Om tjänsten Som Speditör arbetar du med kundens godsflöde och har daglig kontakt med våra kunder och leverantörer. Du kommer arbeta på en av våra avdelningar inom framförallt sjöspedition, som hanterar sändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen och nära samarbete med ditt team, kundansvariga, leverantörer och kundrepresentanter.
I arbetsuppgifterna kommer du lära dig om:
Planering och bokning av transport enligt avrop från kund
Leveransbevakning/avvikelserapportering
Utfärdande av transportdokument
Fakturering samt kostnadskontroll
Förstklassig kundservice

Tjänsterna är semestervikariat på heltid under juni – augusti. Placering är på vårt huvudkontor i centrala Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och trevliga lunchrestauranger. Din profil Vi söker dig som, liksom vi, har ett stort intresse för transporter och logistik. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller annan erfarenhet inom administration är ett plus. Vi tror att du har god systemvana och lätt sätter dig in i nya system.Vi arbetar i en internationell miljödär svenska och engelskaanvänds dagligen, du behöver därför tala och skrivabåda språkenobehindrat.
Det är viktigt för oss att du har god samarbetsförmåga och arbetar som en del i ett team. Som person tror vi att du är lösningsorienterad, prestigelös och tar egna initiativ. Det är en självklarhet för dig att bidra till gruppens framgång och du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med noggrannhet, hög kvalitet och god struktur. Du är kommunikativ och förstår vikten av bra service till såväl interna som externa kontakter.
Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity. AnsökanLåter detta som ett intressant sommarjobb för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Intervjuer kommer hållas löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2024-04-25.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Persson på andreas.persson@geodis.com.
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 10 16 31828.

Ansök nu

Teamledare inom flyg-och sjötransport till EDS Logistics // Göteborg

Läs mer Mar 26
Har du en stark drivkraft att nå nya mål och att bygga långsiktiga kundrelationer? Välkommen till en operativ roll hos en av logistikbranschens främsta aktörer! Hos oss väntar en utvecklande arbetsmiljö med internationell närvaro och möjligheten att sätta ditt avtryck på en snabbväxande logistikkoncern!




Om din nya roll:
Till vårt centrala kontor i Vasastan söker vi nu dig som vill bli en del av vårt gäng på EDS. EDS är ett tillväxtbolag och en del av SPOC Logistics Group AB tillsammans med systerbolaget Sendify. Tillsammans är vi en spännande aktör på marknaden med ett starkt fokus på digitalisering. Som teamledare för vår flyg-och sjöavdelning blir din uppgift att ansvara för hela transportprocessen för att säkerställa smidiga leveranser och lösa eventuella logistikproblem. Detta genom att bland annat hantera dokumentation och tullklarering för internationella transporter, sköta kommunikationen med våra leverantörer och stötta teamet för att se till att det dagliga arbetet flyter på inom avdelningen. Dessutom kommer du att identifiera nya affärsmöjligheter och forma vägen framåt för teamet och våra processer på resans gång.




Vad vi erbjuder dig:

- En spännande och utmanande arbetsmiljö där du får utvecklas och sätta ditt avtryck på resan framåt för vår expansiva logistikgrupp där både EDS och Sendify ingår


- Ett brett utbud av kurser och utbildningar som stöttar din professionella utveckling

- Friskvårdsbidrag och friskvårdstimme

- Härliga, drivna och sociala kollegor som trivs i varandras sällskap, såväl under intensiva arbetsdagar som under afterwork- och teamaktiviteter



Det här har du med dig:

- Några års erfarenhet inom flyg/sjö-spedition

- Ett nätverk av leverantörer

- Omfattande kunskaper inom Air Export, NFO och IATA DGR

- Omfattande kunskap inom containersjöfart - extra plus i kanten med RoRo-erfarenhet

- Flytande kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

- Meriterande om du har tidigare erfarenhet av en ledande roll och merförsäljning



Om oss:
Vi grundades 2011 med ambitionen att vara det självklara valet när det kommer till innovativa, skräddarsydda logistiklösningar av högsta kvalitet. 2017 grundades vårt systerbolag Sendify som idag, tillsammans med EDS, tillhör SPOC Logistics Group AB. Tillsammans är vi en spännande utmanare i logistikbranschen, både på den svenska marknaden som den internationella. Två gånger har vi blivit nominerade av DI Gasell som ett av de snabbast växande företagen i Sverige. Idag har vår koncern en omsättning på 500 MSEK och vårt bolag består av ett team på 12 medarbetare som arbetar med några av de största företagen inom den svenska tillverkningsindustrin. Vill du bli en del av EDS? Skicka in din ansökan idag!



START: Enligt överenskommelse
PLATS: Göteborg
OMFATTNING: Heltid
LÖN: Fast lön
KONTAKT: Senior Talent Manager Mikaela Ehk, mikaela.ehk@oddwork.se (för frågor om tjänsten, ej ansökningar)
SISTA ANSÖKNINGSDATUM: Urval sker löpande



Som ledande byrå inom employer branding och rekrytering är vi här för att revolutionera vår bransch, matcha talanger med företagskulturer och stärka organisationers arbetsgivarvarumärken. Nyfiken på att veta mer? Välkommen in i?Oddworks?värld genom att klicka här (https://oddwork.se/sv/om-oss/) eller hitta fler karriärmöjligheter här. (https://oddwork.se/sv/jobba-hos-oss/)

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från GEODIS Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från GEODIS Sweden AB .

Sommarjobba med logistik på GEODIS

Expeditör, spedition
Läs mer Apr 17
Är du intresserad av att arbeta med logistik i en internationell verksamhet? Då har vi ett spännande sommarjobb för dig!Vi söker semestervikarier på heltid från juni till augusti till vårt kontor i Göteborg.
Vi kan erbjuda ett lärorikt och intressant sommarjobb där du ges möjlighet att utveckla dina kunskaper inom spedition och få praktisk erfarenhet som Speditör. I rollen får du en helhetsbild av kundernas logistikkedja och bygger ett brett nätverk internt och externt.
GEODIS är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investors in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare. Vi erbjuder en internationell arbetsmiljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Om tjänsten Som Speditör arbetar du med kundens godsflöde och har daglig kontakt med våra kunder och leverantörer. Du kommer arbeta på en av våra avdelningar inom framförallt sjöspedition, som hanterar sändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen och nära samarbete med ditt team, kundansvariga, leverantörer och kundrepresentanter.
I arbetsuppgifterna kommer du lära dig om:
Planering och bokning av transport enligt avrop från kund
Leveransbevakning/avvikelserapportering
Utfärdande av transportdokument
Fakturering samt kostnadskontroll
Förstklassig kundservice

Tjänsterna är semestervikariat på heltid under juni – augusti. Placering är på vårt huvudkontor i centrala Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och trevliga lunchrestauranger. Din profil Vi söker dig som, liksom vi, har ett stort intresse för transporter och logistik. Det är meriterande om du har eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition. Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller annan erfarenhet inom administration är ett plus. Vi tror att du har god systemvana och lätt sätter dig in i nya system.Vi arbetar i en internationell miljödär svenska och engelskaanvänds dagligen, du behöver därför tala och skrivabåda språkenobehindrat.
Det är viktigt för oss att du har god samarbetsförmåga och arbetar som en del i ett team. Som person tror vi att du är lösningsorienterad, prestigelös och tar egna initiativ. Det är en självklarhet för dig att bidra till gruppens framgång och du tar ansvar för att driva ditt arbete framåt med noggrannhet, hög kvalitet och god struktur. Du är kommunikativ och förstår vikten av bra service till såväl interna som externa kontakter.
Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity. AnsökanLåter detta som ett intressant sommarjobb för dig, tveka inte att ansöka redan idag! Intervjuer kommer hållas löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Sista ansökningsdag är 2024-04-25.
För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Andreas Persson på andreas.persson@geodis.com.
GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen. Kontaktperson: Tommy Sidén, tel +46 10 16 31828.

Ansök nu

Business Control Manager

Business controller
Läs mer Mar 20
We offer a dynamic position in a large international company that is constantly moving forward. You will play a key role in leading the development of Business Control and our Finance department, together with the other five managers within Finance. In this role, you will be able to develop yourself on a personal as well as professional level and build a large network within our organization.

GEODIS is a global logistics provider with roots in Gothenburg. We are among the top companies in our field, customer focused and working in a fast-paced international environment. Our ambition is to be a workplace that offers equal opportunities for everyone - for us, equality and diversity are a prerequisite for our success. We are proud to have an equal management team, 56% female managers and 50/50 men - women among our employees. We are certified according to the international standard Investors?in People. Our employees are our most important?asset, and we strive to be the best workplace for our employees.???

About the position
As Business Control Manager, you are responsible for the Business Control team and the Business Control area in Sweden. You are also process owner for Scandinavia within the area. Our Business Control team have a vital role in the organization and are responsible for delivering accurate, reliable, and relevant financial information at the right time and to the right receiver. You and your team will support managers and specialists within all functions.

In your role, you will provide the management team in Sweden with business decision support in financial matters as well as monitor business performance and secure high quality in reporting (volumes, gross margin, net sales, files etc). The role also includes business planning, budgeting and forecasting, where you will work close together with the accounting team.

Your key accountabilities will be:


- Full staff responsibility for the Business Control team, which consist of three employees.

- Inspire and develop your team.

- Lead the budget process.

- Responsible for the month-end reporting that concerns Business Control.

- Monitor business performance for Sweden.

- Perform planning and forecasting.

- Internal control.

- Part of Finance management team.

- Implement and align company processes, policies and routines.

- Act as a GEODIS ambassador.?

The Business Control team are part of our Scandinavian Finance department, consisting of almost 30 employees. You will work in a matrix organisation in an international environment and work closely to the management team in Sweden. You will be placed at our head office in central Gothenburg and report directly to the Scandinavian Finance Director.

This is a permanent position, starting upon agreement. GEODIS offers the opportunity of hybrid work in line with our remote work policy, weekly breakfast together, lunch subsidy, a great atmosphere, and much more. Be a part of our great GEODIS team!

Your profile
We are looking for a leader who acts as an ambassador, with passion for business controlling, people and development. To succeed in this role, we believe that you have an educational background on Bachelor or Master level with focus on Business Administration, Finance or similar. You have preferably at least 5 years’ experience in business controlling and experience of working in an international financial environment. It is highly preferred that you have previous leadership experience.

If you have experience from the logistics industry, it is a plus.

Other requirements:

- Professional communication skills in English and Swedish, both written and spoken.

- Advanced Excel skills.

- Interest for IT systems and data management.

- Experience in PowerBI and SAP S/4 HANA is a merit.

Your leadership promotes team spirit, collaboration, and commitment. You involve your employees in defining clear goals and expectations, and follow up regularly. Communication and teamwork are key drivers in your daily work. You structure and prioritize your work efficiently to meet deadlines, with focus on accuracy and high quality. You enjoy a dynamic environment and have a flexible mindset to discover new ways forward.

We are looking for you who want to work according to our values: Commitment, Innovation, Trust, Solidarity and Passion.

Application
If you have any questions about the role, please contact Nina Flagg, Scandinavian Finance Director at 0706 69 80 66. ?

Last application date is 2024-04-03. We are reviewing incoming applications continuously, so please do not wait to submit your application. We are looking forward to hearing from you!??

GEODIS has collective agreements and a close collaboration with Unionen, contact Tommy Sidén: tel +46 10 16 31828.

Ansök nu

Pricing Analyst inom sjöfrakt

Expeditör, spedition
Läs mer Mar 8
Detta är en roll för dig som är analytisk, initiativtagande och motiveras av att hitta nya lösningar. Rollen innebär ett stort eget ansvar och ger möjlighet till personlig såväl som professionell utveckling. Du har ett nära samarbete med kunden och leverantörer världen över och bygger ett stort nätverk.

På GEODIS kan vi erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Om tjänsten
Som Pricing Analyst är ditt övergripande mål att stötta vår kund globalt och lokalt för att vinna fler nya affärer och fortsätta utveckla befintliga. Du kommer fokusera på upphandling av sjöfrakt och tilläggstjänster för kundens räkning. Du arbetar nära tillsammans med dina två kollegor i Pricing teamet, kundrepresentanter och leverantörer över hela världen.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:

- Hantering av globala och regionala anbudsförfrågningar

- Ansvar för nomineringsprocess och nomineringsfiler

- Hantering av ad hoc-förfrågningar

- Administrering av rörliga kostnadskomponenter

- Marknadsanalyser

- Agera kunskapspartner kring priser och prisstrukturer

- Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer

Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering på vårt huvudkontor i Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och lunchrestauranger. Nationella resor förekommer i tjänsten då och då i samband med kundbesök och upphandlingar. Vi erbjuder möjlighet till hybridarbete i linje med vår remote work policy, gemensam frukost varje vecka, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer!

Din profil
Vi söker dig som är intresserad av att utvecklas inom prissättning och upphandling tillsammans med oss. Vi tror att du har minst några års erfarenhet inom spedition och det är meriterande om du har arbetat med sjöexport tidigare. Om du har arbetat med prisförfrågningar och/eller koordinering av fraktupphandlingar tidigare är det ett plus. Svenska och engelska?används dagligen i arbetet, därför behöver du tala och skriva båda språken?obehindrat. Goda yrkeskunskaper i Office 365, särskilt Excel, behövs då det är ett av dina främsta verktyg i rollen.

Rollen passar dig som är analytisk, noggrann och självständigt driver ditt arbete framåt. Du har förmåga att planera och organisera en aktivitet från början till slut, agerar proaktivt och har god struktur i ditt arbete. Du är mån om god kommunikation med både externa och interna samarbetspartners och har alltid god service och kvalitet i fokus. Du är trygg i din roll och att vid behov ifrågasätta och ge alternativa förslag på lösningar. Du trivs med att jobba i team och bidrar aktivt till gruppens arbete och gemensamma mål.

Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Ansökan

Låter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt men senast 2024-03-24.

Om du har några frågor är du välkommen att kontakta rekryterande chef Adnan Dulancic på 070 66 98?090 eller adnan.dulancic@geodis.com.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén:?tel 0101 631 828.

Ansök nu

Speditör sjöexport med fokus på storkund

Expeditör, spedition
Läs mer Aug 23
I denna roll kommer du ingå i ett team som ansvarar för en av företagets strategiska och globala storkunder. Du arbetar brett med både LCL, FCL, RORO och speciallösningar. Som speditör hos oss får du ett roligt och fartfyllt jobb där du får en helhetsbild av logistikkedjan.

På GEODIS kan vi erbjuda ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i en internationell miljö med goda möjligheter till personlig utveckling. Vi är kvalitetscertifierade enligt den internationella standarden Investor in People. Som medarbetare hos oss utgör du vår viktigaste resurs och vi strävar efter att vara den bästa arbetsplatsen för våra medarbetare.

Om tjänsten

Som Sjöspeditör har du den övergripande kontrollen över kundens godsflöde och daglig kontakt med våra kunder och leverantörer. Du ansvarar för dina egna kunduppdrag - sjösändningar från bokning till slutfakturering. Du har regelbundna kontakter med GEODIS nätverk runt om i världen och nära samarbete med kundansvariga, leverantörer och kundrepresentanter.

I dina arbetsuppgifter ingår:

- Aktivt arbete med kundrelation och att ge våra kunder riktigt god service

- Planering och bokning av transport

- Leveransbevakning/avvikelserapportering

- Utfärdande av transportdokument

- Fakturering samt kostnadskontroll

- Delta i kund- och leverantörsmöten

- Bidra till teamets utveckling och förbättring av arbetssätt, rutiner och processer

Du blir del av ett team med kunniga kollegor, som är måna om den nära kundrelationen. Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Placering är på vårt nyrenoverade huvudkontor i centrala Göteborg, med närhet till kollektivtrafik, butiker och lunchrestauranger. Vi erbjuder möjlighet att arbeta hemifrån två dagar per vecka, gemensam onsdagsfrukost, lunchsubvention, en härlig gemenskap och mycket mer!

Din profil

Vi söker dig som vill fortsätta utvecklas inom spedition tillsammans med oss och bidra till att leverera förstklassig service och smarta lösningar till våra kunder. Vi tror att du har några års erfarenhet av att arbeta med sjöspedition, framförallt inom export, och det är meriterande om du har arbetat med storkund och/eller speciallösningar tidigare.

Eftergymnasial utbildning inom logistik eller spedition är en merit. Svenska och engelska används dagligen i arbetet, därför behöver du tala och skriva båda språken obehindrat. Det är önskvärt att du är en van användare av Office365 och ett plus om du har jobbat i vårt produktionssystem CW1 tidigare.

Rollen passar dig som har god samarbetsförmåga och tycker om att jobba i team. Vi tror att du motiveras av att hitta effektiva transportlösningar för varje kund. Du är mån om att alltid ge god service och att leverera ditt arbete med hög kvalitet. Du tar egna initiativ för att driva ditt arbete framåt, är ansvarstagande och har ett strukturerat arbetssätt. Liksom vi, brinner du för arbetet som speditör!

Vi söker efter dig som vill arbeta i linje med våra värderingar: Passion, Commitment, Innovation, Trust och Solidarity.

Ansökan

Låter detta som en intressant roll för dig, tveka inte att ansöka idag! Intervjuer kommer hållas löpande så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, men senast 2023-09-06.

För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Linnéa Sjölin, tel. 0735 117 357 eller linnea.sjolin@geodis.com.

GEODIS har kollektivavtal och ett nära samarbete med Unionen, kontaktperson Tommy Sidén:?tel 0101 631 828.

Ansök nu