Göteborg: Managementkonsulter inom Supply Chain Management sökes (Gbg)

Hitta ansökningsinfo om jobbet Managementkonsulter inom Supply Chain Management sökes (Gbg) i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-08 // Varaktighet: Heltid

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar.
Vill du vara med och forma framtiden inom logistik? Just nu söker DB Schenker Consulting drivna Managementkonsulter inom Supply Chain Management.

Vi står nu inför en spännande tillväxtfas och behöver förstärka vårt team med ännu fler skickliga individer. Våra konsulter kännetecknas av hög kompetens, starkt driv och en ödmjuk inställning. Är du en ambitiös och resultatinriktad lagspelare med upp till 5 års erfarenhet inom Management Consulting? DB Schenker Consulting, en ledande aktör inom logistik och Supply Chain Management, letar efter dig!

Vad gör vi?
DB Schenker Consulting är ett fristående managementkonsultbolag inom DB Schenker med kunder både inom och utanför koncernen. Vi arbetar med dynamiska och utmanande projekt inom:

* Supply Chain Design & Strategi
* Effektivisering av transport- och logistikflöden
* Optimering av lagerdesign och analys av automationslösningar
* Senior rådgivning inom Supply Chain Management

Rollen innefattar att självständigt hantera kunddialog och driva uppdrag från start till avslut enligt kundens förväntningar. Du förväntas hålla presentationer, sälja in dina idéer samt aktivt bidra till vårt bolags affärs- och verksamhetsutveckling.

Unika möjligheter

* Brant utvecklingskurva genom varierande uppdrag med kunder inom olika branscher
* Projektledning av strategiska projekt för DB Schenker i Norden och Europa
* Förmånliga personalförmåner och friskvårdsbidrag
* En karriärväg som stödjer både personlig och professionell utveckling

Vi söker dig som:

* Har en Masterexamen inom relevant område
* Är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift
* Är en självgående individ som trivs med att leda projekt från start till mål
* Är passionerad för att utveckla och implementera innovativa lösningar inom Supply Chain Management

Information och ansökan:
Placeringsort: Göteborg
Deadline för ansökan: 2024-04-22

Vi ser fram emot att höra från dig! Vid frågor, kontakta Anton Brännmark på 073 866 52 04. Besök vår hemsida www.schenkerconsulting.se eller följ oss på LinkedIn www.linkedin.com/company/schenkerconsulting.

Skicka in din ansökan med CV, personligt brev och betyg. Vi behandlar ansökningar löpande och tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdag. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.


Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, organisationsutveckling

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Civilingenjör, organisationsutveckling.

Senior Manager, Manufacturing & Operational Excellence

Läs mer Apr 11
Seeking an experienced Manager to drive Operational Excellence and international Foster Growth

We are a dynamic and forward-thinking organization committed to delivering excellence in every facet of our value chain in operations. With a focus on innovation, efficiency and continuous improvement we are looking for a passionate and experienced Senior Manager, Manufacturing & Operational Excellence to join our team.

Unleash your potential at Swedish Match

As a Senior Manager, you'll play a pivotal role in shaping our organization's success by collaborating closely with the strategic team and VP of Operations to craft strategies that pinpoint and enhance our technical and organizational capabilities.

You will drive the implementation of manufacturing models, ensuring seamless alignment with our Operations strategy and executing them effectively with strong team involvement. You will also ensure governance of or operational excellence model, safeguarding the sustainability of our systems and processes.

Are we a good match?

Embark on a journey of transformation as you work with the identification and prioritization of improvement opportunities in Operations. As a part of the development of standardized tools and processes, you'll engage and approach activities with high commitment. Your expertise will be vital in ensuring efficiency and consistency, laying the foundation execution and transformative outcomes.

Through your expertice you will provide effecient management for operational business initiatives by establishing standard methods and procedures for the delivery, evaluation, measurement and reporting of operational excellence programs. You will be instrumental in propelling our operations towards its goals.

Qualifications

To succeed in the role, you need to be driven and structured while keeping a 360 perspective. Additionally, you thrive in a diverse cross functional team utilizing your strong communication skills and leadership capabilities.

- Strategic thinking, planning, and problem-solving skills.
- Excellent interpersonal and organizational skills.
- Global experience and ability to thrive in a multicultural environment.
- Proficiency in Change Management, Coaching, Facilitation, Problem Solving, and Risk Assessment.
- Strong achievement orientation and ability to drive results.
- Agile, adaptable, and strong analytical skills.
- Strong collaborative skills

How to apply

You apply by clicking the ”Apply now” button below, where you enter your personal details, enclose CV and cover letter written in English or Swedish. We kindly ask you to submit your application as soon as possible, as we may work continuously with the selection and interview process.

We look forward to hearing from you!


Swedish Match is a listed company on the international market. We develop, manufacture and sell well-known brands of the highest quality in the Smokeless Products and Lights segments. With a flexible, innovative, and sustainable approach, we are working for having the right strategy, people, competences, products and structure in place to quickly meet changing market conditions. We want to maximize enjoyment of our products by minimizing the carbon footprint. With a portfolio of modern brands and brands with a long tradition, Swedish Match offers products both with and without tobacco that meet market demand. Offering tobacco consumers alternatives to cigarettes is at the heart of what we are doing.

That's why we who work at Swedish Match are proud to work here – because together we make a difference!

Ansök nu

Technical Specialist: System Safety

Läs mer Sep 29
Are you the System Safety expert we are looking for, to be a part of our team in Gothenburg, Sweden? This team will work on the system safety tasks for the high-performance platform which is designed to host vehicle applications from basic vehicle state machines to advanced active safety and autonomous drive functionalities.

Your Role:

You will be part of a team of experts, working with the next-generation core compute platform consolidating both the software platform and the hardware. The scope of the team is to measure, report and improve the overall FUSA status of the product. The team shall provide consultation for the development of safety-related deliverables (e.g. SACA, guidelines, processes, etc.) and support the journey to launch a safe and reliable core system platform.

Your role will include involvement & coordination with system engineers as well as with teams that are deploying software. The assignment will be part of hands-on work packages and it is intended to foster a system safety culture throughout the organization.

Main responsibilities can include the following tasks:

- Technical Safety Concept (TSC), including the development of safety strategies and safety mechanisms
- Safety Requirement management (including Verification Reviews)
- Architecture (High Integrity Environment ASIL-D, High-Performance Environment ASIL-B)
- Design (support developers with knowledge of ISO-26262)

We are now looking for people with an excellent understanding of Functional safety concepts and know how to implement them to create a safe and reliable core system. You are humble with great communication and stakeholder management skills.
To be successful in this role, we are happy to see that you have:

- Experience in embedded systems within the automotive industry
- Deep knowledge in functional safety (e.g. ISO 26262)
- Knowledge of cyber security (ISO / SAE 21434) is desirable.
- Knowledge of Automotive SPICE is desirable.
- Skills for understanding and analysis of complex mechatronic systems
- Experience in automotive embedded software development as well as in the field of hardware and software architecture is meritorious

Applicants must have a valid work permit for the EU area.

For more information, please contact Jan Hansson, Talent Acquisition Partner, 0725-616900

Kindly note that due to GDPR, we will not accept applications via mail. Please use our career site.

We kindly but firmly refrain from direct contact with staffing, brokerage, and recruitment companies as well as other external actors and sellers of additional job advertisements.

Capgemini Engineering is an integral part of the Capgemini Group, a global leader in partnering with companies to transform and manage their business by harnessing the power of technology. The Group is guided every day by its purpose of unleashing human energy through technology for an inclusive and sustainable future. It is a responsible and diverse organization of 270,000 team members in nearly 50 countries. With its strong 50-year heritage and deep industry expertise, Capgemini is trusted by its clients to address the entire breadth of their business needs, from strategy and design to operations, fueled by the fast evolving and innovative world of cloud, data, AI, connectivity, software, digital engineering and platforms. The Group reported in 2020 global revenues of €16 billion.

Get the Future You Want | www.capgemini.com

Ansök nu

Trainee till Thomas Concrete Group

Läs mer Jan 22
Vill du kickstarta din karriär i arbetslivet?

Som Trainee på Thomas Concrete Group kommer du att få en exklusiv inblick i vårt bolag på både lokal och internationell nivå. Vår VD och Koncernchef kommer att vara din mentor genom hela programmet. Bara du själv kan sätta gränserna för vart traineeprogrammet kan leda dig.

Om tjänsten

Trainee-programmet är ett 12-månaders program där du som trainee får träffa olika nyckelfunktioner i bolaget och bygga ett starkt nätverk, i Sverige såväl som utomlands. För att bygga genuin verksamhetskunskap tillbringar du delar av året tillsammans med kollegorna inom våra affärsområden. Här får du vara med på allt från att pumpa betong och gjuta betongelement till strategi- och kundmöten. Större delen av tiden tillbringas på olika avdelningar där du är med i och driver olika utvecklingsinitiativ med syfte att förstå deras verksamhet, men också själv bidra till utveckling. Upplägget på ditt program kommer att skräddarsys utifrån din utbildningsbakgrund, dina intressen och tidigare kunskaper.

Året avslutas med några månader utomlands i ett av våra dotterbolag, där du är med och driver något utvecklingsprojekt. I och med det innebär tjänsten varierande arbetsuppgifter, såväl på en strategisk som en operativ nivå, för att få en bred kunskap om företaget. Som Trainee kommer du snabbt in i gänget och blir en del av ”Team Thomas”.

Genom hela programmet kommer du att ha Thomas Concrete Groups VD och Koncernchef som mentor men du kommer även att få mycket inspiration, stöd och ledning av ett flertal andra nyckelpersoner i bolaget som ser fram emot att se dig växa och utvecklas tillsammans med dem.

Programmet kommer att ge dig en omfattande förståelse för verksamheten och dess affärer samt en fördjupad kunskap om bygg- och betongbranschen.

Framtiden

När Traineeprogrammet är genomfört går du över i en fast tjänst. Vad det är avgör vi tillsammans. Det kommer då att finnas möjlighet att fortsätta utvecklingsresan inom Thomas Concrete Group såväl i Sverige som i USA, Tyskland eller Polen. Vem vet, kanske är det du som blir deras framtida ledare eller varför inte deras tekniska specialist.

Läs gärna bloggarna från våra tidigare traineer.

Vi söker dig som

Är civilingenjör eller har läst minst en master inom företagsekonomi. Du har alltså 300hp och vi ser gärna en utbildningsinriktning inom exempelvis industriell ekonomi, företagsekonomi, samhällsbyggnad, maskinteknik alternativt teknisk fysik eller kemi (med examen senast augusti 2024).

Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, då båda språken kommer att användas så väl i tal som i skrift.

Meriterande (men ej krav) är om du har:


• Erfarenhet från volontärarbete eller andra engagemang vid sidan av studierna
• Språkkunskaper i tyska och/eller polska

Du har givetvis ett intresse för vår bransch och vill bidra till Thomas Concrete Groups långsiktiga målsättningar, kultur och vision.

Som person är du driven, ambitiös och du vill ofta prestera lite mer och bättre än ursprungsplanen. Du tycker att det är kul att hugga i på alla nivåer av problemlösning och du ger dig inte förrän du har uppnått önskat resultat. För att nå uppsatta mål med andra bidrar du med ödmjukhet, arbetsglädje och god kommunikationsförmåga. Du inspireras när du får använda din analytiska och strategiska ådra på samma sätt som när du får vara med och skapa resultat i en grupp.

Övrig information


• Start: augusti
• Omfattning: Heltid tillsvidare med en inledande provanställning
• Lön: Marknadsmässig
• Placering: Utgångspunkt Göteborg med vissa resor inrikes samt ett längre utbyte till något av koncernens  utlandskontor

Information om företaget

Thomas Concrete Group är en svensk oberoende familjeägd koncern som producerar och distribuerar högkvalitativ betong för platsgjutet byggande. Företaget etablerades 1955 i Karlstad av Martin Thomas och bedriver i dag verksamhet i USA, Polen, Tyskland, Norge och Sverige. Huvudkontoret ligger i Göteborg. Koncernen har 2300 anställda, och omsätter ca 8 miljarder SEK. Dotterbolaget i Sverige är Thomas Betong AB.

Det som tidigare traineer främst uppskattat med bolaget är företagskulturen. Att det är ett ambitiöst och härligt gäng, med målet att bli bäst i branschen. Det är viktigt att ha kul ihop och balans i livet för att prestera bra. Det är en spännande miljö med en internationell koncernen, med ett långsiktigt tänk och ägare som historiskt sett investerat mycket i bolaget. Just nu satsas det bland annat mycket på digitaliseringsprojekt och hållbarhetsfrågor för att skapa en stabil plattform för framtiden. Koncernen är samtidigt inte större än att man som trainee får inblick i de flesta nyckelfunktionerna. Att få ha koncernchefen som mentor under hela programmet har varit väldigt uppskattat.

Hur söker du?

Du söker rollen enkelt och snabbt genom att svara på några frågor. Vi tar inte emot personligt brev och du kan inte ansöka via mail. Eftersom att en rättvis och träffsäker process är av vikt för oss, använder vi tester i processen. Sök rollen så snart som möjligt, men senast den 29 februari. Vi startar urvalsprocessen i början av mars och kommer att vara klara under april månad.

Om du har några frågor om rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta vår samarbetspartner Anki Stafwerfeldt på HOME of Recruitment (anki@homeofr.se).

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Head of Virtual Training Solution

Läs mer Feb 13
At Siemens we are always looking for world-class leaders who inspires others with a bold mindset and brings out the best in our people. By combining the real and the digital world- we build a better future for cities, societies, and industries to change the lives of billions of people for the better.

About us

The Virtual Training Solution business offers services and software for the industry with digital training to operators across the globe and has 22 team members with HQ in Gothenburg, Sweden. Virtual Training Solution (DI CS FA DIL VTS) is part of the Business Unit Customer Service within Siemens Digital Industries, which is a global and world-leading provider of digital transformation to the industry and offers a comprehensive portfolio of integrated hardware, software and technology-based services for manufacturing companies worldwide. Thus, Siemens contributes to increased productivity in the industry through more flexible and efficient manufacturing processes and reduced time required between production and finished product.

About the role

In this role you are responsible for the Virtual Training Solutions business globally with P&L, as part of the Subsegment DI Learning. You will define mission and strategy, including strategic targets and take responsibility for overall business results for the department.

Drive and maintain highest customer satisfaction, with the mindset “Customer first”. You ensure effective CS & Sales setup capitalizing synergies in collaboration within and across Siemens units (e.g. aligned setups, aligned processes, aligned incentive schemes, etc.).

Managing daily service business, being operational active in the strategic (sales) activities including opportunity generation/identification, lead management, clarification of customer requirements with the local Siemens organization, strategic pricing, contract negotiations and handover to delivery.

You will also

* Be responsible for the G2M approach.
* Define and ensure implementation of sales strategy, policies and guidelines, in line with the overall business strategy of the assigned organizational unit.
* Work in close contact and communication with DI sales channels, verticals and KAMs in HQ as well as in the regions.
* Organize and execute marketing / communication related activities such as regional & customer presentations, presentations at trade fairs, internal and external workshops.
* Agree on subordinated function related budget plans and sets and monitors achievement of respective targets.
* Acts as point of escalation to solve mission critical issues and problems.
* Furthermore, you are the leader of the team serving as a role model, empower and support the growth of the team.

The position is based in Gothenburg, Sweden and open for host-based delegations. It is a requirement to be based and relocate to Sweden, if hired for the position.

Who are you?

* You have collected at least 10 years of experience in sales, customer relationship management or service business, preferable in our Siemens DI regional companies.
* Background in Sales/Engineering (e.g. Electrical/Automotive/ Aerospace or other branches) with VR educational background as a merit.
* You have strong knowledge/interest of the virtualization and sales markets.
* CRM Experience in the project execution phase is highly recommended.
* Strong leadership skills – ability to build trust and collaboration with regional local setup.
* Driving & Focusing on the best possible business solutions and value add for our customers.
* Ability to influence and think “out of the box”.
* Excellent communication skills (verbal and written) in English are required, German and Swedish language are considered as an advantage.
* Your contribution with a strong network in the DI BU’s and further HQ organization, is based on your working experience in HQ.
* This opportunity requires international travel to customers and sales regions as well as to HQ location in Nuremberg.
* For the duration of your assignment you are ready to move to Gothenburg, Sweden.

What we offer

Good work atmosphere and organizational culture based on trust, responsibility, and respect. Opportunity to work with innovative and modern technologies - products and services in the field of electrification, automation, and digitalization. In this role you will be a part of our exiting journey and working in a department with strong team spirit. If you’re excited to shape the innovations of tomorrow, we want to hear from you.

Application

Apply already today, we will be interviewing continuously. We are looking forward to receiving your online application latest by 27st of February. For questions regarding the recruitment process contact Talent Acquisition Partner Erik Ekholm at e-mail: erik.ekholm@siemens.com

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Schenker AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Schenker AB .

Hållbarhetsansansvarig DB Schenker Sverige

Miljösamordnare/Miljökoordinator
Läs mer Maj 16
Nytt
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 76,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Nordic erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker är en viktig hörnsten i samhället och säkerställer tillgången på medicin, mat och andra varor.

Vi är ca 7000 medarbetare på ett 80-tal platser i Norden med ambitionen att erbjuda den bästa logistik- och transportservicen på marknaden. Kvalitet, effektivitet, enkelhet och miljöansvar skall genomsyra allt vi gör.

Play fair with people & planet är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Som företag innebär det att vi tar ett socialt ansvar för att förbättra vår värld för våra människor, våra kunder och kommande generationer.

Vi främjar en hälsosam arbetsplats där du får möjlighet att utvecklas, motiveras av bra ledare och bra kollegor samt bevara balansen mellan arbete och privatliv. Vi ser positivt på mångfald och har en stark teamkänsla och gemenskap.

Vill du vara med i vårt fortsatta arbete - varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Som Hållbarhetsansansvarig DB Schenker Sverige kommer du att vara en viktig del av vårt nordiska hållbarhetsteam. Tillsammans utvecklar vi DB Schenkers hållbarhetsarbete i de nordiska länderna med fokus på affärsutveckling, kund- och intressentdialog, efterlevnad av lagstiftning och resultatuppföljning.

Rollbeskrivning

* Bidra till förverkligandet av DB Schenkers hållbarhetsstrategi.
* Stärka DB Schenkers kunddialog genom att kommunicera DB Schenkers hållbarhetsarbete i möten, på konferenser, utbildningar och genom skriftlig kommunikation.
* Stärka den interna dialogen kring hållbarhet och utbilda våra medarbetare i hållbarhetsfrågor.
* Driva affärsutvecklingsprojekt med syfte att anpassa vår verksamhet till nya marknadsförhållanden.
* Bygga nära samarbeten med våra affärsenheter.
* Övervaka nationell lagstiftning och föra dialog med svenska myndigheter, NGO:s och andra intressenter.
* Arbeta tillsammans med vårt kvalitetsteam för att säkerställa efterlevnad av ISO 14001.
* Samla in och rapportera hållbarhetsdata.

Vi söker dig med:

Formell erfarenhet:

* Universitetsutbildning inom Business Management eller liknande.
* 5-10 års arbetslivserfarenhet.

Kunskap:

* Flytande engelska och svenska, finska är meriterande.
* Erfarenhet av att arbeta strategiskt med hållbarhet.
* Erfarenhet från transportsektorn är meriterande.

Utöver ovan kvalifikationer tror vi också att du är en person med starka intrapersonella färdigheter, som brinner för hållbarhet. Du behöver vara uthållig, kreativ och tålmodig för att systematiskt kunna arbeta med problemlösning. Samtidigt är det också viktigt att du är en lagspelare, med förmåga att förstå och hantera olika perspektiv.



Förmåner

Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Mental Health and Well-being, Professional Development, Work-life Balance

Information och ansökan

Rollen är en heltidsanställning med tillträde enligt överenskommelse. Placeringsort är i Göteborg.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Hanna Melander, Head of Sustainability DB Schenker Nordics, via hanna.melander@dbschenker.com.

Ansökningar hanteras löpande, och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag (xx/xx - 2024), så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som en del av rekryteringsprocessen genomförs en bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Ocean Freight Operational Accountant

Ekonomiassistent
Läs mer Maj 8
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!

Till kontoret i Göteborg söker Schenker nu en Operational Accountant till vårt faktureringsteam.

Har du sjöspeditionskunskap men vill enbart jobba med ekonomi? Då är du precis den vi söker!
Som Operational Accountant kommer du främst arbete olika administrativa ekonomiska uppgifter kopplade till våra godsflöden inom sjölogistik.

Exempel på arbetsuppgifter är:

* Du gör löpande fakturering och kostnadskontroll
* Du har tät kontakt med övriga avdelningar inom Division Ocean i hela Norden
* Du har daglig kontakt med våra leverantörer
* Du har viss kundkontakt
* Du uppdaterar våra IT-system med rätt information
* Du analyserar resultat på varje skeppning

Din Profil

* Vi ser helst att du tidigare arbetat med sjötransport
* Du har förmågan att arbeta strukturerat och noggrant och se övergripande mönster
* Du är ansvarstagande och strävar alltid efter att utmaningar löses på bästa sätt för alla inblandade parter
* Du är flexibel och gillar att arbeta i en bransch med snabba förändringar och ständigt nya förutsättningar
* Du är en god kommunikatör som obehindrat kan använda svenska och engelska i tal och skrift
* Du har goda kunskaper i Officepaketet, framför allt Excel
* Du har övergripande god IT-kunskap för att effektivt kunna arbeta i nya system

Vårt erbjudande
Vi kan erbjuda en utmanande tjänst i ett team med engagerade och serviceinriktade kollegor.
Tjänsten är tillsvidare med 6 månaders provanställning.

Information och ansökan
Din ansökan med CV och personligt brev skickar in senast den 10 juni via vår hemsida https://www.dbschenker.com/se-sv/karriaer/soek-jobb-/lediga-tjaenster
Ansökningar hanteras löpande och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter. Första omgången av intervjuer sker digitalt, i slutet av maj månad. Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Maja Seve tel 031-31 337 04 97eller maja.seve@dbschenker.com

Ansök nu

ISC Specialist Sales Ocean

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Apr 25
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss bidrar du, tillsammans med 74,000 kollegor världen över, till en samhällsviktig funktion. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi är ca 4000 medarbetare på ett 50-tal orter runt om i landet med ambitionen att kvalitet skall genomsyra allt vi gör, i syfte att tillsammans skapa det vinnande laget. Be one team with one goal är en av DB Schenkers grundläggande värderingar. Vill du spela i det vinnande laget - tveka inte att skicka in din ansökan!



Vi erbjuder:

* En renodlad och spännande säljroll där framgång premieras och ett bolag som ger stora utvecklingsmöjligheter.
* En organisation bestående av engagerade och kompetenta kollegor, där du blir en ytterst viktig del av teamet.
* Möjligheten att få representera vårt mycket starka varumärke
* Goda utvecklingsmöjligheter i vår globala organisation.

Vi söker just nu en Specialist Sales inom Ocean, med uppdrag och ansvar för att proaktivt sälja/erbjuda DB Schenkers produkt- samt tjänsteerbjudande med fokus på sjötransporter till både befintliga samt nya kunder. Du kommer tillhöra vår Interkontinentala Supply Chain Solutions avdelning (ISC), som i tillägg till sjöfrakt, erbjuder våra kunder Order Management eller Freight Management lösningar.

Du har ett stort fokus på nykundsbearbetning och bidrar till ökad försäljning genom etablering av nya affärsrelationer och där man som affärsansvarig även ansvarar för att driva utvecklingen av redan befintliga kunder. Vidare ansvarar du för att kontinuerligt arbeta med att säkerställa våra kunders transportbehov samt deras strategiska utvecklingsbehov. Ditt arbete sker genom målstyrda aktiviteter, förhandlingar samt omförhandlingar med våra kunder. Som ISC Specialist Sales Ocean ansvarar du även för utförandet av aktivitetsplaner, affärsplaner samt att kontinuerligt arbeta efter uppsatta mål och riktlinjer.

För att trivas i rollen behöver du motiveras av mål samt resultatstyrning med mycket eget ansvarstagande, och vi tror dessutom att du:
* Har erfarenhet av framgångsrik tjänsteförsäljning både genom fysiska möten och digitala kanaler.
* Har erfarenhet av "value based selling".
* Har erfarenhet av Order Management eller Freight Management Services, då det är meriterande
* Har kunskap och erfarenhet inom logistik samt av sjötransporter.
* Är engagerad och resultatorienterad med hög ambitionsnivå. Flexibel, lösningsorienterad samt van beslutsfattare är andra viktiga egenskaper.
* Har hög affärsmässighet med professionell profil, med en känsla för att vara förtroendeingivande.
* Intresse för människor men självständig i ditt arbete.
* Svenska & engelska i tal och skrift är ett krav.
* God datorvana, Excel och Powerpoint är ett krav och där erfarenhet av CRM-system är meriterande.
* Körkort är ett krav.

Information och ansökan:

Rollen är en tillsvidaretjänst. Placeringsort i Göteborg (Head Office, Mektagonen).

Vid frågor är du välkommen att kontakta Head of ISC Nordics Magnus Olsson (magnus.olsson@dbschenker.com)

Din ansökan vill vi ha senast 31 maj. Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och vi välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundkontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

DB Schenker söker tulldeklaranter!

Servicehandläggare
Läs mer Apr 12
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!


Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Schenker AB söker nu två tulldeklaranter till Schenker Customs med placering i Göteborg. I denna roll krävs det att du strävar efter att leverera en hög kvalitet samtidigt som du är serviceinriktad.

I rollen som tulldeklarant på Schenker jobbar du i huvudsak med att producera tulldeklarationer, transiteringar, intrastat, tillfällig lagring samt fakturering. Du kommer i hög grad arbeta med service åt Schenkers transportkunder. De flesta kundkontakterna är interna, men viss extern kundkontakt förekommer också.

Även kontakt med myndigheter är en stor del i arbetet och att hålla sig uppdaterad i tullagstiftningen är därmed viktigt för att klara tjänsten som tulldeklarant.

Som deklarant är det viktigt att sätta kundernas behov i centrum. Du måste vara serviceinriktad och ha lätt att samarbeta. Tjänsten kräver att du kan hantera ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom tull och hålla många bollar i luften i samtidigt.


* Du är noggrann, strukturerad och har god siffervana.
* Du är mål- och resultatinriktad och strävar alltid efter att leverera hög kvalitet.
* Du har god analytisk förmåga och att du är van vid problemlösning.
* Har du speditionserfarenhet från land-, sjö och flygtransporter är detta meriterande.
* Du bör ha någon form av tullutbildning eller besitter erfarenhet från operativt tullarbete.
* Engelska behärskar du i tal och skrift.

Information och ansökan:
Tjänsten är tillsvidareanställning, start sker enligt överenskommelse.
Placeringsort är Göteborg.


Din ansökan skickar Du senast den 10 maj. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Zorman, Customs Manager, på tel 0725-869219 eller mejla till rebecca.zorman@dbschenker.com.
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

DB Schenker söker tulldeklaranter!

Backofficepersonal
Läs mer Apr 12
För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos oss blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 76.000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. Vi tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad. Bli en av oss!


Dessutom erbjuder vi:

* Friskvårdsbidrag, Personalförmåner via Benify
* Kollektivavtal och försäkringar enligt avtal
* Klämpermission - en individuell pott med timmar som kan tas ut som ledighet, primärt i samband med klämdagar
* Möjlighet att hyra semesterboenden på flera orter till ett förmånligt pris
* Karriärmöjligheter och kompetensutveckling
* Trevliga kollegor & ett gott arbetsklimat

Schenker AB söker nu två tulldeklaranter till Schenker Customs med placering i Göteborg. I denna roll krävs det att du strävar efter att leverera en hög kvalitet samtidigt som du är serviceinriktad.

I rollen som tulldeklarant på Schenker jobbar du i huvudsak med att producera tulldeklarationer, transiteringar, intrastat, tillfällig lagring samt fakturering. Du kommer i hög grad arbeta med service åt Schenkers transportkunder. De flesta kundkontakterna är interna, men viss extern kundkontakt förekommer också.

Även kontakt med myndigheter är en stor del i arbetet och att hålla sig uppdaterad i tullagstiftningen är därmed viktigt för att klara tjänsten som tulldeklarant.

Som deklarant är det viktigt att sätta kundernas behov i centrum. Du måste vara serviceinriktad och ha lätt att samarbeta. Tjänsten kräver att du kan hantera ett brett spektrum av arbetsuppgifter inom tull och hålla många bollar i luften i samtidigt.


* Du är noggrann, strukturerad och har god siffervana.
* Du är mål- och resultatinriktad och strävar alltid efter att leverera hög kvalitet.
* Du har god analytisk förmåga och att du är van vid problemlösning.
* Har du speditionserfarenhet från land-, sjö och flygtransporter är detta meriterande.
* Du bör ha någon form av tullutbildning eller besitter erfarenhet från operativt tullarbete.
* Engelska behärskar du i tal och skrift.

Information och ansökan:
Tjänsten är tillsvidareanställning, start sker enligt överenskommelse.
Placeringsort är Göteborg.


Din ansökan skickar Du senast den 10 maj. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Rebecca Zorman, Customs Manager, på tel 0725-869219 eller mejla till rebecca.zorman@dbschenker.com.
Ansökningar hanteras löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt. DB Schenker främjar mångfald och välkomnar sökanden med olika bakgrund och erfarenheter.

Rekryteringsprocessen består bland annat av urval, intervju och referenstagning. Som ett steg i rekryteringsprocessen genomförs bakgrundskontroll på aktuella slutkandidater.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu