Comcube AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos Comcube AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

TEKNISK SÄLJARE – AUTOMATION

Key account manager
Läs mer Apr 10
STILL Sverige söker en Teknisk säljare – Automation med placering i Göteborg eller Malmö, med omnejd, som vill vara med och utveckla vårt affärsområde Automatiserade truckar.

Om du har arbetat med teknisk försäljning inom automatiserade produkter samt har en analytisk förmåga så kan detta vara jobbet för dig! Hos oss har du möjlighet att bli en nyckelspelare i ett växande företag där ditt arbete kommer ha stort inflytande. 

Som Teknisk säljare för våra automatiserade truckar och lagerteknik kommer du att vara en del av ett framstående team bestående av erfarna kollegor. Tillsammans strävar vi efter att vara en världsledande leverantör av truckar och lagerteknik. Vi har haft en betydande positiv tillväxt under de senaste åren, och vi är fast beslutna att fortsätta denna framgångsresa. Som Teknisk säljare kommer du att spela en central roll i att driva försäljningen av våra automatiserade truckar och utöka vår marknadsandel.

Dina ansvarsområden:

Du har ett nära samarbete med dina nordiska kollegor i en internationell miljö. Du har ett övergripande försäljningsansvar för affärer inom automationslösningar i din region (Göteborgsområdet och söderut). Här är du delaktig i hela säljcykeln, från att initialt skapa intresse och genomföra demonstrationer till att förhandla och slutföra affärer. Du får naturligtvis stöd av vårt tekniska team för att säkerställa att kundernas krav uppfylls och att våra produkter och tjänster levereras med högsta kvalitet.

Nyckeluppgifter som ingår i ditt ansvar:

- Driva och hantera försäljningscykeln: Från lead till offert och avslutande försäljning.
- Fastställa kundens krav och behov, säkerställa samsyn, analys och arbeta fram vinnande kundlösningar.
- Skapa kalkyler och offerter.
- Arbeta och samarbeta med Solution Designers och projektledning.
- Aktivt deltagande i avtalsförhandlingar.

Tjänsten är på heltid med placering på något av våra kontor i Göteborg eller Malmö. Du ingår i vårt ”automationsteam” som består av sex medarbetare och rapporterar till vår försäljningschef. Resor förekommer löpande (mest dagsresor men också enstaka övernattningar varje månad). Körkort är ett krav. Ditt engagemang och samarbete med andra teammedlemmar kommer att vara avgörande för att säkerställa framgång i att leverera högkvalitativa lösningar och överträffa kundens förväntningar.

Vi letar efter dig, som har:

Vi vill att du har minst fem års erfarenhet från B2B-försäljning och en teknisk eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har en bakgrund av framgångsrik försäljning av komplexa tekniska lösningar, gärna inom automation. Har du dessutom erfarenhet av truckar och materialhantering är det ett plus.

Du har ett strukturerat arbetssätt, analytisk förmåga och ansvarstagande attityd samt ett öga för såväl helhet som detaljer. Ditt stora teknikintresse inkluderar maskiner och fordon av alla slag och du är medveten om att komplexa lösningar kräver uthållighet och långsiktighet. 

Du är duktigt på att bygga relationer och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, skriftligt och muntligt, samt kan leda försäljningsmöten och förhandlingar framgångsrikt.

Hitta din plats i vårt lag

STILL är en världsledande leverantör av intralogistiska lösningar för truckar och lagerteknik. Vi ingår i koncernen KION Group som med cirka 40 000 medarbetare globalt är en av marknadens starkaste aktörer. Hos STILL Sverige får du tryggheten med att jobba inom en stor koncern kombinerat med lokal gemenskap, flexibilitet och korta beslutsvägar. På STILL Sverige har vi kommit dit vi är tack vare våra grymma kollegor – vi är ett superlag! Vi hjälper varandra framåt och utvecklas tillsammans. På kontoren i Malmö och Göteborg är vi ett glatt gäng som ställer upp för varandra. 

Vad vi kan erbjuda dig

Om du vill bli en del av en global och innovativ verksamhet där du har möjlighet att utvecklas så är STILL och KION Group rätt arbetsplats för dig. Vår företagskultur kännetecknas av våra värderingar integritet, samarbete, mod och enastående. Vi har högt i tak, välkomnar mångfald och våra medarbetares engagemang. Att våra medarbetare ska ha en trygg och säker arbetsmiljö är en självklarhet för oss, likaså att vi har en hållbar verksamhet.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev som också ger svar på frågorna: 

- Varför är du intresserad av tjänsten som Teknisk säljare – Automation?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Teknisk säljare – Automation?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:696069/Vi tar endast emot ansökningar via denna länk! Vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

STILL är ett av världens största truckföretag med säte i Hamburg, Tyskland. Koncernen är ledande inom utveckling och produktion av högkvalitativ materialhanteringsutrustning och erbjuder sina kunder helhetslösningar. STILL Sverige AB, beläget med huvudkontor i Malmö, är ett helägt dotterbolag till STILL GmbH som i sin tur ägs av KION Group AG. Besök gärna https://www.still.se/ och https://www.kiongroup.com/

Ansök nu

TEKNISK SÄLJARE – AUTOMATION

Key account manager
Läs mer Feb 9
STILL Sverige söker en Teknisk säljare – Automation med placering i Göteborg eller Malmö, med omnejd, som vill vara med och utveckla vårt affärsområde Automatiserade truckar.

Om du har arbetat med teknisk försäljning inom automatiserade produkter samt har en analytisk förmåga så kan detta vara jobbet för dig! Hos oss har du möjlighet att bli en nyckelspelare i ett växande företag där ditt arbete kommer ha stort inflytande. 

Som Teknisk säljare för våra automatiserade truckar och lagerteknik kommer du att vara en del av ett framstående team bestående av erfarna kollegor. Tillsammans strävar vi efter att vara en världsledande leverantör av truckar och lagerteknik. Vi har haft en betydande positiv tillväxt under de senaste åren, och vi är fast beslutna att fortsätta denna framgångsresa. Som Teknisk säljare kommer du att spela en central roll i att driva försäljningen av våra automatiserade truckar och utöka vår marknadsandel.

Dina ansvarsområden:

Du har ett nära samarbete med dina nordiska kollegor i en internationell miljö. Du har ett övergripande försäljningsansvar för affärer inom automationslösningar i din region (Göteborgsområdet och söderut). Här är du delaktig i hela säljcykeln, från att initialt skapa intresse och genomföra demonstrationer till att förhandla och slutföra affärer. Du får naturligtvis stöd av vårt tekniska team för att säkerställa att kundernas krav uppfylls och att våra produkter och tjänster levereras med högsta kvalitet.

Nyckeluppgifter som ingår i ditt ansvar:

- Driva och hantera försäljningscykeln: Från lead till offert och avslutande försäljning.
- Fastställa kundens krav och behov, säkerställa samsyn, analys och arbeta fram vinnande kundlösningar.
- Skapa kalkyler och offerter.
- Arbeta och samarbeta med Solution Designers och projektledning.
- Aktivt deltagande i avtalsförhandlingar.

Tjänsten är på heltid med placering på något av våra kontor i Göteborg eller Malmö. Du ingår i vårt ”automationsteam” som består av sex medarbetare och rapporterar till vår försäljningschef. Resor förekommer löpande (mest dagsresor men också enstaka övernattningar varje månad). Körkort är ett krav. Ditt engagemang och samarbete med andra teammedlemmar kommer att vara avgörande för att säkerställa framgång i att leverera högkvalitativa lösningar och överträffa kundens förväntningar.

Vi letar efter dig, som har:

Vi vill att du har minst fem års erfarenhet från B2B-försäljning och en teknisk eftergymnasial utbildning är meriterande. Du har en bakgrund av framgångsrik försäljning av komplexa tekniska lösningar, gärna inom automation. Har du dessutom erfarenhet av truckar och materialhantering är det ett plus.

Du har ett strukturerat arbetssätt, analytisk förmåga och ansvarstagande attityd samt ett öga för såväl helhet som detaljer. Ditt stora teknikintresse inkluderar maskiner och fordon av alla slag och du är medveten om att komplexa lösningar kräver uthållighet och långsiktighet. 

Du är duktigt på att bygga relationer och kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska, skriftligt och muntligt, samt kan leda försäljningsmöten och förhandlingar framgångsrikt.

Hitta din plats i vårt lag

STILL är en världsledande leverantör av intralogistiska lösningar för truckar och lagerteknik. Vi ingår i koncernen KION Group som med cirka 40 000 medarbetare globalt är en av marknadens starkaste aktörer. Hos STILL Sverige får du tryggheten med att jobba inom en stor koncern kombinerat med lokal gemenskap, flexibilitet och korta beslutsvägar. På STILL Sverige har vi kommit dit vi är tack vare våra grymma kollegor – vi är ett superlag! Vi hjälper varandra framåt och utvecklas tillsammans. På kontoren i Malmö och Göteborg är vi ett glatt gäng som ställer upp för varandra. 

Vad vi kan erbjuda dig

Om du vill bli en del av en global och innovativ verksamhet där du har möjlighet att utvecklas så är STILL och KION Group rätt arbetsplats för dig. Vår företagskultur kännetecknas av våra värderingar integritet, samarbete, mod och enastående. Vi har högt i tak, välkomnar mångfald och våra medarbetares engagemang. Att våra medarbetare ska ha en trygg och säker arbetsmiljö är en självklarhet för oss, likaså att vi har en hållbar verksamhet.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen bifoga CV och ett personligt brev som också ger svar på frågorna: 

- Varför är du intresserad av tjänsten som Teknisk säljare – Automation?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som Teknisk säljare – Automation?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:696069/Vi tar endast emot ansökningar via denna länk! Vi tillämpar löpande urval. Tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

STILL är ett av världens största truckföretag med säte i Hamburg, Tyskland. Koncernen är ledande inom utveckling och produktion av högkvalitativ materialhanteringsutrustning och erbjuder sina kunder helhetslösningar. STILL Sverige AB, beläget med huvudkontor i Malmö, är ett helägt dotterbolag till STILL GmbH som i sin tur ägs av KION Group AG. Besök gärna https://www.still.se/ och https://www.kiongroup.com/

Ansök nu

BUTIKSCHEF MED KÄNSLA FÖR VÄLBEFINNANDE

Biträdande butikschef
Läs mer Jun 14
Sök & Finn är butiken som vill få dig i balans och komma ikapp livet.

Hos oss möts du av väldoftande rökelser och eteriska oljor. Från taket hänger drömfångare och i våra hyllor trängs litteratur med unika smycken av ädla stenar och vackra kristaller från fjärran länder. Här råder ett behagligt lugn, som stilla låter dig få upptäcka spännande böcker eller hur du på olika vis kan finna vägar till harmoni i tillvaron. Sök & Finn är för väldigt många det självklara valet. Är detta något som lockar dig? Känner du igen dig? Ta då chansen och ansök om tjänsten som butikschef i Göteborg (Korsgatan) – Vi ser fram emot din ansökan!  

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som butikschef har du det yttersta ansvaret för all aktivitet i och omkring butiken. Du arbetar med alla förekommande uppgifter i butiken vilket framför allt utgörs av:

- Ekonomiska ansvaret för butiken; budgetering och uppföljning, rapporteringar och samarbete med revisorer m.fl.
- Att leda och utbilda butikspersonalen; coacha, följa upp rutiner och policys, schemaläggningar och anställningar.
- Sortiment och lager; lagerhållning med inventering, inköp och inleveranser, kontakt och samarbete med leverantörer.
- Marknadsföring; sociala medier, influencers, kampanjer, butiksevents.
- Butikssäkerhet; fungerande säkerhetssystem, utbilda och informera personalen i säkerhetsrutiner.
- Butiksförsäljning; försäljning och kundbemötande, skyltning.

Initialt kommer du genomgå en internutbildning i vår Malmöbutik. Det kan röra sig om ca 3 veckor i Malmö. Förutom butikskollegorna i Göteborg, Malmö och Stockholm kommer du också ha ett nära samarbete med vår Sverigechef som du också rapporterar till. Då tjänsten är heltidsbaserad ser vi att du har en privat situation som möjliggör arbete vissa lördagar och helgdagar. Körkort är ett önskemål men inget krav.

Bakgrund och personliga egenskaper

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet och arbetat inom handels. Butiksförsäljning av konsumentprodukter är ett krav och erfarenhet av produkter som kräver viss specialistkompetens är meriterande med specifik inriktning inom alternativ hälsa, livsstil och personlig utveckling. Erfarenhet som butikschef B2C och/eller egen verksamhet (t.ex. café, salong, träningsanläggning) där du varit ytterst ansvarig för lokal och försäljning ses som meriterande.

Kunskap och nätverk inom butiksnäringen i Göteborg är viktigt för oss. Eventuellt har du en eftergymnasial utbildning inom sälj, retail och/eller marknadsföring. Vidare har du goda IT-kunskaper (MS Office, kassasystem, ekonomisystem, Teams och sociala medier) och hanterar såväl svenska som engelska utan hinder i både tal och skrift.

Som person är du en människokännare av rang med ett stort intresse för hur vi når välbefinnande, harmoni och balans i livet. Du har lätt för att sätta dig in i människors olika behov och ser en tjusning i att vägleda och hjälpa våra kunder. Andra utmärkande egenskaper är struktur, engagemang, entusiasm, social förmåga, prestigelöshet, handlingskraft och resultatfokus. För att kunna trivas och göra ett bra jobb tror vi det är viktigt att du också har en entreprenöriell ådra.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du arbeta som butikschef på Sök & Finn i Göteborg?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som butikschef i Göteborg?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:623383/?lang=se

Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Sök & Finn är en mötesplats och inspirationskälla för dig som söker harmoni och balans i livet. Med olika produkter, aktiviteter och litteratur inom livsstil, hälsa och kost vill vi inspirera dig till att finna en väg till ökat välbefinnande. Vi är övertygade om att vägen till inre harmoni och välbefinnande ser olika ut för de flesta av oss. Detta vill vi bejaka och återspegla i vår verksamhet som vi hoppas ska innehålla något för alla. I dagsläget har vi en butik i Malmö, som startade för mer än 30 år sedan, och en butik i Göteborg som startades 2022. Med åren har vi hunnit inse att intresset för det vi erbjuder alltid är aktuellt. Kanske är det t o m mer aktuellt nu än någonsin, då så många upplever vardagen alltmer krävande – med höga ideal och en ständig nåbarhet. Välkommen och läs mer om oss på https://www.sokofinn.se/

Ansök nu

ANALYTIKER MED STORT INTRESSE FÖR OMVÄRLDEN (GÖTEBORG)

Marknadsanalytiker
Läs mer Apr 24
Demoskop ligger i branschens absoluta framkant vad gäller marknads- och opinionsundersökningar.

Sedan mer än 30 år kombinerar vi tung expertis och erfarenhet inom opinion, samhällsundersökningar, varumärkesbyggande, kommunikation, arbetsliv, privatekonomi och företagande. Vi jobbar nära våra kunder och ser att det ger dem en affärsnytta som andra har svårt att ge.

För att möta växande efterfrågan förstärker vi nu vår organisation med en eller två analytiker. Arbetet är omväxlande och ställer krav på framför allt stark visuell och kommunikativ förmåga men också affärsintresse, kunddialog och kreativitet. Uppskattar du en dynamisk organisation, med högt i tak och korta beslutsvägar toppat med positiv teamkänsla och många skratt kan detta vara det perfekta jobbet för dig. Med rätt inställning och attityd kommer du att göra skillnad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi arbetar tillsammans i team där kvalitet, kreativitet och lust till uppgiften driver oss. Uppdragsgivarnas utmaningar och viljan att skapa insikter genomsyrar allt vårt arbete. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

- analysera och bearbeta statistik och data
- visualisera data och slutsatser. Exempelvis i form av dashboards och rapporter
- kommunicera slutsatser baserad på statistik och data
- delta vid kundmöten, offertskrivning, rapportsammanställning och presentationer 

Tjänsten är på heltid, och vi rekryterar både till vårt kontor i Stockholm och till vårt kontor i Göteborg. Du arbetar tätt med kollegor både i Stockholm och Göteborg och rapporterar till analyschef och ingår i något av våra fyra affärsområden; samhälle & opinion, marknad & media, arbetsliv & organisation samt privatekonomi. Vi arbetar under devisen frihet under ansvar och eftersom vi ofta befinner oss i hetluften har vi en varierande arbetsbörda, vilket vi ser som en fördel om du uppskattar. 

Kvalifikationer och personlighet

Du har arbetat med statistik, undersökningar och analys i minst tre år tidigare. Du är duktig på att visualisera data och att kommunicera i tal och skrift. Vidare har du adekvat akademisk examen (ekonomi, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, statistik, sociologi eller dyl.). Tjänsten förutsätter goda kunskaper i Microsoft Officepaketet, i synnerhet Power Point och Excel. Du har också tidigare arbetat i statistikverktyg så som SPSS och R. 

Eftersom tjänsten innebär daglig dialog, både muntligen och skriftligen, med kunder, samarbetspartners och leverantörer är det av stor vikt att du obehindrat uttrycker dig på såväl svenska som engelska.

Som person är du analytisk, engagerad och prestigelös. Du har ett digitaliserat tankesätt och en kreativitet, utöver det vanliga, som ofta bidrar till smarta lösningar. Ett levande intresse för omvärldsutveckling ser vi som en förutsättning.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför är du intresserad av att arbeta som analytiker på Demoskop?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som analytiker? 

Har du några frågor är du mycket välkommen att kontakta oss via e-post på helena.fransson@comcube.se. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: 
https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:622243/?lang=se

Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Demoskop grundades för 30 år sedan och erbjuder undersökningar och avancerade analyser inom opinion, varumärkesbyggande, kommunikation och affärs- och verksamhetsutveckling. Under snart 30 år har Demoskop undersökt väljarnas sympatier i Väljarbarometern. Tillsammans med Inizio var Demoskop det företag som kom närmast resultatet i Riksdagsvalet 2018. Inizio startades 2012 och har från start varit banbrytande i metodutveckling och analys av nya datakällor. En viktig del har varit Inizio-panelen med över 65 000 deltagare. Sedan 2019 har företagen gått samman till Demoskop AB. Inizionamnet finns kvar för vidareutveckling av digitala tekniker, däribland Inizio-panelen. Undersökningsbranschen är i stark utveckling. Tillsammans kombinerar Demoskop och Inizio tung expertis och erfarenhet, vilket banar väg för nya, starka erbjudanden. Det gäller såväl inom traditionella datainsamlingsmetoder, som inom så kallad big data och automatisering. Välkommen att läsa mer om oss på https://www.demoskop.se/

Ansök nu

BUTIKSCHEF MED KÄNSLA FÖR VÄLBEFINNANDE

Biträdande butikschef
Läs mer Apr 26
Sök & Finn är butiken som vill få dig i balans och komma ikapp livet.

Hos oss möts du av väldoftande rökelser och eteriska oljor. Från taket hänger drömfångare och i våra hyllor trängs litteratur med unika smycken av ädla stenar och vackra kristaller från fjärran länder. Här råder ett behagligt lugn, som stilla låter dig få upptäcka spännande böcker eller hur du på olika vis kan finna vägar till harmoni i tillvaron. Sök & Finn är för väldigt många det självklara valet. Är detta något som lockar dig? Känner du igen dig? Ta då chansen och ansök om tjänsten som butikschef i Göteborg (Korsgatan) – Vi ser fram emot din ansökan!  

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som butikschef har du det yttersta ansvaret för all aktivitet i och omkring butiken. Du arbetar med alla förekommande uppgifter i butiken vilket framför allt utgörs av:

- Ekonomiska ansvaret för butiken; budgetering och uppföljning, rapporteringar och samarbete med revisorer m.fl.
- Att leda och utbilda butikspersonalen; coacha, följa upp rutiner och policys, schemaläggningar och anställningar.
- Sortiment och lager; lagerhållning med inventering, inköp och inleveranser, kontakt och samarbete med leverantörer.
- Marknadsföring; sociala medier, influencers, kampanjer, butiksevents.
- Butikssäkerhet; fungerande säkerhetssystem, utbilda och informera personalen i säkerhetsrutiner.
- Butiksförsäljning; försäljning och kundbemötande, skyltning.

Initialt kommer du genomgå en internutbildning i vår Malmöbutik. Det kan röra sig om ca 3 veckor i Malmö. Förutom butikskollegorna i Göteborg, Malmö och Stockholm kommer du också ha ett nära samarbete med vår Sverigechef som du också rapporterar till. Då tjänsten är heltidsbaserad ser vi att du har en privat situation som möjliggör arbete vissa lördagar och helgdagar. Körkort är ett önskemål men inget krav.

Bakgrund och personliga egenskaper

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet och arbetat inom handels. Butiksförsäljning av konsumentprodukter är ett krav och erfarenhet av produkter som kräver viss specialistkompetens är meriterande med specifik inriktning inom alternativ hälsa, livsstil och personlig utveckling. Erfarenhet som butikschef B2C och/eller egen verksamhet (t.ex. café, salong, träningsanläggning) där du varit ytterst ansvarig för lokal och försäljning ses som meriterande.

Kunskap och nätverk inom butiksnäringen i Göteborg är viktigt för oss. Eventuellt har du en eftergymnasial utbildning inom sälj, retail och/eller marknadsföring. Vidare har du goda IT-kunskaper (MS Office, kassasystem, ekonomisystem, Teams och sociala medier) och hanterar såväl svenska som engelska utan hinder i både tal och skrift.

Som person är du en människokännare av rang med ett stort intresse för hur vi når välbefinnande, harmoni och balans i livet. Du har lätt för att sätta dig in i människors olika behov och ser en tjusning i att vägleda och hjälpa våra kunder. Andra utmärkande egenskaper är struktur, engagemang, entusiasm, social förmåga, prestigelöshet, handlingskraft och resultatfokus. För att kunna trivas och göra ett bra jobb tror vi det är viktigt att du också har en entreprenöriell ådra.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför vill du arbeta som butikschef på Sök & Finn i Göteborg?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som butikschef i Göteborg?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:623383/?lang=se

Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Sök & Finn är en mötesplats och inspirationskälla för dig som söker harmoni och balans i livet. Med olika produkter, aktiviteter och litteratur inom livsstil, hälsa och kost vill vi inspirera dig till att finna en väg till ökat välbefinnande. Vi är övertygade om att vägen till inre harmoni och välbefinnande ser olika ut för de flesta av oss. Detta vill vi bejaka och återspegla i vår verksamhet som vi hoppas ska innehålla något för alla. I dagsläget har vi en butik i Malmö, som startade för mer än 30 år sedan, och en butik i Göteborg som startades 2022. Med åren har vi hunnit inse att intresset för det vi erbjuder alltid är aktuellt. Kanske är det t o m mer aktuellt nu än någonsin, då så många upplever vardagen alltmer krävande – med höga ideal och en ständig nåbarhet. Välkommen och läs mer om oss på https://www.sokofinn.se/

Ansök nu

JUNIOR ANALYTIKER MED KÄNSLA FÖR OMVÄRLDSUTVECKLING

Marknadsanalytiker
Läs mer Jul 28
Demoskop ligger i branschens absoluta framkant vad gäller marknads- och opinionsundersökningar.

Sedan mer än 30 år kombinerar vi tung expertis och erfarenhet inom opinion, samhällsundersökningar, varumärkesbyggande, kommunikation, privatekonomi och företagande. Vi jobbar nära våra kunder och ser att det ger dem en affärsnytta som andra har svårt att ge.

För att möta växande efterfrågan förstärker vi nu vår organisation med en junior analytiker. Arbetet är omväxlande och ställer krav på framför allt stark visuell och kommunikativ förmåga men också affärsintresse, kunddialog och kreativitet. Uppskattar du en dynamisk organisation, med högt i tak och korta beslutsvägar toppat med positiv teamkänsla och många skratt kan detta vara det perfekta jobbet för dig. Med rätt inställning och attityd kommer du att göra skillnad.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Vi arbetar tillsammans i team där kvalitet, kreativitet och lust till uppgiften driver oss. Uppdragsgivarnas utmaningar och viljan att skapa insikter genomsyrar allt vårt arbete. Bland dina huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden ingår att:

- analysera och bearbeta statistik och data
- visualisera data och slutsatser i rapporter, i digitala kanaler och i rörlig bild
- kommunicera slutsatser baserad på statistik och data
- delta vid kundmöten, offertskrivning, rapportsammanställning och presentationer
- medverka i teamet som arbetar med events, webbinars och digital marknadsföring

Tjänsten är på heltid med placering i centrala Göteborg. Du arbetar tätt med kollegor både i Stockholm och Göteborg och rapporterar till vår utvecklingschef. Vi arbetar enligt devisen frihet under ansvar och eftersom vi ofta befinner oss i hetluften behöver du både tycka om och ha en privat situation som, då och då, medger arbete utanför kontorstid.

Kvalifikationer och personlighet

Du har en adekvat akademisk examen (ekonomi, medie- och kommunikationsvetenskap, statsvetenskap, statistik eller dyl.) och detta är förmodligen ditt första jobb efter examen. Du har kunskaper i undersökningar, statistik och analys. Vidare är du duktig på att visualisera data och att kommunicera i tal och skrift. Tjänsten förutsätter goda kunskaper i Microsoft Officepaketet, i synnerhet PowerPoint och Excel. Meriterande är vana vid statistikverktyg såsom SPSS och R.

Eftersom tjänsten innebär daglig dialog, både muntligen och skriftligen, med kunder, samarbetspartners och leverantörer är det av stor vikt att du obehindrat uttrycker dig på såväl svenska som engelska.

Som person är du analytisk, engagerad och prestigelös. Du har ett digitaliserat tankesätt och en kreativitet, utöver det vanliga, som ofta bidrar till smarta lösningar. Ett levande intresse för omvärldsutveckling ser vi som en förutsättning. 

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

- Varför är du intresserad av att arbeta som junior analytiker på Demoskop?
- Vad tror du framför allt att du kan bidra med som junior analytiker?

Har du några frågor är du mycket välkommen att kontakta oss via e-post på helena.fransson@comcube.se. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: 

https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:532243/?lang=se

Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Demoskop grundades för 30 år sedan och erbjuder undersökningar och avancerade analyser inom opinion, varumärkesbyggande, kommunikation och affärs- och verksamhetsutveckling. Under snart 30 år har Demoskop undersökt väljarnas sympatier i Väljarbarometern. Tillsammans med Inizio var Demoskop det företag som kom närmast resultatet i Riksdagsvalet 2018. Inizio startades 2012 och har från start varit banbrytande i metodutveckling och analys av nya datakällor. En viktig del har varit Inizio-panelen med över 65 000 deltagare. Sedan 2019 har företagen gått samman till Demoskop AB. Inizionamnet finns kvar för vidareutveckling av digitala tekniker, däribland Inizio-panelen. Undersökningsbranschen är i stark utveckling. Tillsammans kombinerar Demoskop och Inizio tung expertis och erfarenhet, vilket banar väg för nya, starka erbjudanden. Det gäller såväl inom traditionella datainsamlingsmetoder, som inom så kallad big data och automatisering. Välkommen att läsa mer om oss på https://www.demoskop.se/

Ansök nu

SÄLJARE / DISTRIKTSCHEF VÄSTRA GÖTALAND

Utesäljare
Läs mer Jan 12
Vi är en av världens ledande leverantörer av kundanpassade intralogistiska lösningar för truckar, lagerteknik, mjukvara och tjänster.

Just nu söker vi en Säljare/Distriktschef till Västra Götaland. Vill du arbeta med tekniska produkter i ett välmående företag är detta en fantastisk möjlighet. Tycker du om försäljning och tekniska produkter samtidigt som du har förmågan att arbeta självständigt, strategiskt och strukturerat kan detta vara det perfekta arbetet för dig. Hos oss får du möjlighet att göra skillnad!

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som Säljare/Distriktschef arbetar du framför allt med att:

- Underhålla och bygga upp STILLs kundplattform i relevanta branscher i regionen.
- Säkerställa utvecklingen av STILLs marknadsandelar i distriktet och inneha yttersta ansvaret för kund och kundkontakter.
- Via telefon, mail och framför allt personliga besök bearbeta potentiella kunder samt utveckla och underhålla våra befintliga kunder.
- Skriva och följa upp offerter och avtal.
- Löpande arbeta i vårt CRM-/Säljstödsystem.
- Månatligen leverera prognos- och utfallsrapporter till vår försäljningschef.
- Löpande samarbeta med övriga distriktschefer och vår serviceorganisation.

Tjänsten som Säljare/Distriktschef i Västra Götaland är på heltid och du rapporterar till vår försäljningschef i Malmö. Du utgår ifrån vårt Göteborgskontor (Arendal) och arbetet är förknippat med en hel del resande inom regionen. Körkort och en privat situation som medger kontinuerligt resande (dagtid) är därför helt avgörande och ett krav.

Bakgrund och personliga egenskaper
Du har gymnasiekompetens och minst 5-10 års erfarenhet av B2B försäljning av industritekniska produkter/helhetslösningar i närtid. Troligen har du dessutom någon eftergymnasial utbildning inom teknik och/eller försäljning. Du behärskar MS Office utan hinder och är en van användare av CRM-system. Som person är du affärsfokuserad, resultatdriven, engagerad och självgående. Du är en tävlingsmänniska som trivs med och är van vid att arbeta mot uppsatta mål och budget. Du har dessutom lätt för att knyta kontakter och skapa långsiktiga relationer samtidigt som du har ett starkt behov av att komma till avslut och följa upp. Du talar och skriver svenska obehindrat och tar dig fram utan svårigheter på engelska.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera bifoga CV och ett motivationsbrev som svarar på:

Varför vill du jobba på STILL Sverige AB?
Vad tror du framför allt att du kan bidra med?

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:443454/?lang=se

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

STILL är ett av världens största truckföretag med säte i Hamburg, Tyskland. Koncernen är ledande inom utveckling och produktion av högkvalitativ materialhanteringsutrustning och erbjuder sina kunder helhetslösningar. STILL Sverige AB, beläget med huvudkontor i Malmö, är ett helägt dotterbolag till STILL GmbH med ansvar för försäljning och service av koncernens produkter på den svenska marknaden. Bolaget har växt kraftigt de senaste åren, tack vare stora försäljningsframgångar inom nyproduktion och eftermarknad. Den starka expansionen fortsätter och STILL Sverige AB omsätter idag 514 MSEK i en organisation med 110 anställda. Besök gärna https://www.still.se/

Ansök nu

BUTIKSCHEF MED KÄNSLA FÖR VÄLBEFINNANDE

Biträdande butikschef
Läs mer Nov 3
Sök & Finn är butiken som vill få dig i balans och komma ikapp livet.

Hos oss möts du av väldoftande rökelser och eteriska oljor. Från taket hänger drömfångare och i våra hyllor trängs litteratur med unika smycken av ädla stenar och vackra kristaller från fjärran länder. Här råder ett behagligt lugn, som stilla låter dig få upptäcka spännande böcker eller hur du på olika vis kan finna vägar till harmoni i tillvaron. Sök & Finn är för väldigt många det självklara valet. Är detta något som lockar dig? Känner du igen dig? Ta då chansen och ansök om tjänsten som butikschef i vår nya butik i Göteborg – Vi ser fram emot din ansökan!  

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som butikschef har du det yttersta ansvaret för all aktivitet i och omkring butiken. Du arbetar med alla förekommande uppgifter i butiken vilket framför allt utgörs av:

- Ekonomiska ansvaret för butiken; budgetering och uppföljning, rapporteringar och samarbete med revisorer m.fl.
- Att leda och utbilda butikspersonalen; coacha, följa upp rutiner och policys, schemaläggningar och anställningar.
- Sortiment och lager; lagerhållning med inventering, inköp och inleveranser, kontakt och samarbete med leverantörer.
- Marknadsföring; sociala medier, kampanjer, butiksevents.
- Butikssäkerhet; fungerande säkerhetssystem, utbilda och informera personalen i säkerhetsrutiner.
- Butiksförsäljning; försäljning och kundbemötande, skyltning.

Vi kommer under 2022 att etablera vår butik i Göteborg. Som butikschef kommer du att få vara med från dag ett vilket innebär allt ifrån planering av butiken, inköp av produkter till rekrytering av butikspersonal och öppning. Initialt kommer du genomgå 2 veckors internutbildning i vår Malmöbutik.

Förutom butikskollegorna i Malmö kommer du också inledningsvis att ha ett nära samarbete med både VD och andra berörda personer inom vårt ägarbolag. Då tjänsten är heltidsbaserad ser vi att du har en privat situation som möjliggör arbete vissa lördagar och helgdagar. Körkort är ett krav.

Bakgrund och personliga egenskaper

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet och arbetat inom handels. Butiksförsäljning av konsumentprodukter är ett krav och erfarenhet av produkter som kräver viss specialistkompetens är meriterande med specifik inriktning inom alternativ hälsa, livsstil och personlig utveckling.

Kunskap och nätverk inom butiksnäringen i Göteborg ser vi som ett extra plus. Eventuellt har du en eftergymnasial utbildning inom sälj, retail och/eller marknadsföring. Vidare har du goda IT-kunskaper (MS Office, kassasystem, ekonomisystem och sociala medier) och hanterar såväl svenska som engelska utan hinder i både tal och skrift.

Som person är du en människokännare av rang med ett stort intresse för hur vi når välbefinnande, harmoni och balans i livet. Du har lätt för att sätta dig in i människors olika behov och ser en tjusning i att vägleda och hjälpa våra kunder. Andra utmärkande egenskaper är engagemang, entusiasm, social förmåga, prestigelöshet, handlingskraft, struktur och resultatfokus. För att kunna trivas och göra ett bra jobb tror vi det är viktigt att du också har en entreprenöriell ådra.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Vi tillämpar löpande urval. Vänligen inkludera, i din ansökan, CV och ett motivationsbrev som svarar på:

* Varför vill du vara med och etablera Sök & Finn i Göteborg?
* Vad tror du framför allt att du kan bidra med som butikschef? 

Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 070-554 03 42 eller Helena Fransson 070-554 05 04, som hjälper oss i detta uppdrag. Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:444243/?lang=se

Välkommen med din ansökan! Vi tar endast emot ansökningar via ovan länk.

Sök & Finn är en mötesplats och inspirationskälla för dig som söker harmoni och balans i livet. Med olika produkter, aktiviteter och litteratur inom livsstil, hälsa och kost vill vi inspirera dig till att finna en väg till ökat välbefinnande. Vi är övertygade om att vägen till inre harmoni och välbefinnande ser olika ut för de flesta av oss. Detta vill vi bejaka och återspegla i vår verksamhet som vi hoppas ska innehålla något för alla. I dagsläget har vi en butik i Malmö som startade för mer än 30 år sedan. Med åren har vi hunnit inse att intresset för det vi erbjuder alltid är aktuellt. Kanske är det t o m mer aktuellt nu än någonsin, då så många upplever vardagen alltmer krävande – med höga ideal och en ständig nåbarhet. Välkommen och läs mer om oss på https://www.sokofinn.se/

Ansök nu

AFFÄRSUTVECKLANDE SÄLJARE

Key account manager
Läs mer Feb 26
Smekab Citylife går som tåget! Vi arbetar med produkter för urbana miljöer och som får människor att trivas.

Just nu rekryterar vi en Affärsutvecklande Säljare till vårt Göteborgskontor – en chans för dig som vill arbeta med hållbara produkter och intressanta kunder i ett välmående bolag med trevliga kollegor.

Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Som affärsutvecklare hos oss får du både stor frihet och mycket ansvar. Inom Smekab Citylife är vi en säljenhet som hjälper, stöttar och lyfter varandra. Vad som är bäst för kunden är viktigast för oss och därför arbetar vi både teambaserat och gränsöverskridande för en ökad flexibilitet.

I rollen som affärsutvecklare arbetar du som företagets förlängda arm ut mot marknaden för att hitta nya affärsmöjligheter och skapa nya relationer. Det är en hög fokus på just relationsskapande där du är proaktiv i ditt uppsökande för att hitta långsiktiga projekt där målet är att få med våra produkter och lösningar i ett föreskrivande skede. För att lyckas med detta ser vi att du är målmedveten, modig, lyhörd och har en hög servicekänsla både mot kund och andra interna avdelningar. Marknadsnärvaron är extremt viktig både fysiskt och digitalt.

Tjänsten är på heltid med placering på vårt säljkontor i Göteborg (Grimbo). Du ingår i ett team om ett tiotal säljare som är placerade på våra kontor i Önnestad (HK), Stockholm och Göteborg. I den dagliga driften arbetar du även en hel del självständigt och du är ute och besöker kunder och föreskrivande aktörer flera dagar i veckan, så körkort (tjänstebil ingår) och en privat situation som möjliggör resande är en förutsättning. Uppskattningsvis rör det sig om 2-4 övernattningar per månad. 

Kvalifikationer och personlighet

Vi söker dig som arbetar med (eller i närtid har arbetat med) försäljning av produkter B2B under minst två år. Relevant eftergymnasial utbildning är meriterande liksom erfarenhet av försäljning mot kommuner och föreskrivande led såsom arkitektkontor. Du talar och skriver såväl svenska som engelska obehindrat och du är en van användare av digitala verktyg likt CRM-system och MS Office.

Utmärkande för din personlighet är ditt engagemang, din positiva attityd och ditt affärsfokus. Du är duktig på att knyta nya kontakter, utveckla befintliga relationer och att komma till ett bra avslut för alla parter. För att trivas och kunna göra ett bra jobb hos oss är ett stort mått av flexibilitet, entreprenörsanda och samarbetsförmåga helt avgörande.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen skickar du in en personlig presentation och ditt CV på svenska där du tydligt beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Du ska också specificera ev. erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink via 070-554 03 42 alt. helena.heijmink@comcube.se eller Helena Fransson via 070-554 05 04.

Notera att vi arbetar med urvalet löpande! Ansök därför redan idag!

Du ansöker om tjänsten genom att bifoga din personliga presentation och ditt CV via denna länk: https://comcube.varbi.com/what:job/jobID:384245/?lang=se

Ansökningar tas endast emot via denna länk. Välkommen med din ansökan!

Smekab Citylife utvecklar, producerar och säljer produkter och lösningar för att skapa attraktiva urbana miljöer. Räckes- och avspärrningslösningar har sedan 70-talet varit en stor del av företagets erbjudande vilket fortfarande består och utvecklas. Utbudet har kompletterats under åren och i dag erbjuds ett brett sortiment av möbler för offentlig utemiljö, väderskydd för hållplatser, cykelparkeringar och produkter för cyklism. Företaget har cirka 100 anställda med huvudkontor i skånska Önnestad, och bemannade kontor i Göteborg, Stockholm och Köpenhamn. Välkommen att läsa mer om oss på www.smekabcitylife.se

Ansök nu

AFFÄRSINTRESSERAD BUTIKSCHEF

Butikschef
Läs mer Dec 15
Flisby AB är en av Sveriges ledande aktörer avseende trädgårds- och utomhusmiljöer såsom betongvaror, natursten, dekorsten, kantsten, mm med ett av marknadens bredaste produktsortiment.

Nu står vi inför en kraftig tillväxtresa och behöver förstärka vår butik i Göteborg med en butikschef som drivs av entreprenörskap, resultatfokus och välfungerande långvariga relationer. Hos oss blir du en del av ett genuint och familjärt företag med ett välkänt varumärke, fina produkter och trevliga kollegor.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden

Tjänsten som butikschef är en mycket viktig roll inom Flisby där du framför allt ansvarar för/att:

- resultatet i butiken
- den dagliga driften av vår stenbutik med tillhörande lager
- sälja sten till våra kunder (anläggare och privatkunder)
- packa och lasta order
- optimera och boka frakter
- lossa lagerlass och hantera lager
- bearbeta och skapa nya kunder
- aktivt utarbeta kundplaner för ökad försäljning, lönsamhet och kundnöjdhet
- analysera försäljningsdata och säkerställa att informationen i vårt affärssystem är korrekt
- planera för optimala flöden på butikens lager
- säkerställa att veckovisa inventeringar och andra obligatoriska inventeringar utförs och är korrekta

Tjänsten är på heltid med placering i vår göteborgsbutik (Hisings Kärra). Du har tät kontakt med huvudkontoret i Flisby där försäljningschef, marknadsavdelning och ekonomiavdelning stödjer dig i ditt arbete. Du rapporterar till vår driftschef och har personalansvar för en heltidsanställd samt säsongsanställda. Flisbys försäljning är säsongsbetonad och det krävs en större insats på sommarhalvåret. B-körkort är ett krav liksom erfarenhet av att köra truck.

Kvalifikationer och personlighet

Du har arbetat som butikschef eller avdelningschef i byggmaterialhandeln, DIY eller liknande. Alternativt har du erfarenhet som egenföretagare inom bygg- och/eller stenläggningsbranschen och vill ta en annan inriktning i karriären. Du kan arbeta i MS Office (Excel, Word) på en basnivå och är inte vara rädd för att lära dig mer.

Du har lätt för att kommunicera och uttrycker dig obehindrat på svenska i såväl tal som skrift.

Utmärkande för din personlighet är att du är driven, ansvarstagande, affärsintresserad samt sälj- och resultatfokuserad. Du har lätt för att skapa och underhålla långsiktiga relationer och finner dig väl i en miljö som karaktäriseras av högt tempo och snabba beslut. Du har lätt för att samarbeta, är prestigelös och ödmjuk och kan därmed ta tag i både högt och lågt för att hitta de bästa lösningarna.

Kontakt och ansökan

I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Fransson +46 70 554 05 04 eller Helena Heijmink +46 70 554 03 42, som hjälper oss i detta uppdrag. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: 
https://comcube.varbi.com/se/what:job/jobID:371139/

Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!

Flisby AB - 1966 lade vi den första grundstenen till vår kunskap inom marktäckning. Sedan dess har vi möblerat trädgårdens golv med kvalitet och kunnande och idag har vi marknadens bredaste produktsortiment för både konsumenter, anläggare och entreprenörer. Hos oss hittar du allt ifrån marksten och stenplattor till dekorsten och mursten. Vårt huvudkontor ligger i Flisby (Nässjö kommun) och våra butiker i Göteborg, Halmstad, Malmö, Jönköping och Flisby. Totalt är vi ca 30 anställda och 2019 omsatte vi drygt 90 MSEK. Välkommen och läs mer om oss på www.flisbyab.se

Ansök nu