Brightvision AB jobb i Göteborg

Hitta lediga jobb hos Brightvision AB i Göteborg. Välj att läsa mer om ett jobb eller gå vidare och ansök jobbet i Göteborg.

Extrajobb inom digital marknadsföring och sociala medier - Göteborg

Marknadsassistent
Läs mer Dec 22
Är du mitt i dina studier inom marknadsföring eller liknande? Vill du jobba med ett företags närvaro på sociala medier i ett högt tempo?



Vi är Brightvision, ett företag som skapar tillväxt för B2B-tech företag. I över 20 år har vi gjort vårt avtryck i sektorn, drivit på tillväxt och stöttat snabb tillväxt av teknologiska innovationer. Detta gör vi genom att erbjuda helhetslösningar för marknadsföring och försäljning, exklusivt för B2B-tech företag i Europa.

Transparens, lagarbete och personlig utveckling präglar vår företagskultur. Vår vision är att bli den största och mest betrodda tillväxtpartnern för B2B-tech företag, vår vision är starkt kopplad till att vi tror på teknologi och dess kraft att lösa mänsklighetens problem.
Lär dig mer om oss och vår kultur här.



Möjligheten

Vi letar nu efter en person som kan jobba med våra sociala medier bredvid sina studier och säkerställa att vi har en hög närvaro med organiska inlägg över flera olika plattformar. Med stort eget ansvar och en uppmuntran till kreativitet samt en nyfikenhet på nya sätt att synas i sociala medier, tror vi att rollen erbjuder tillväxt på för oss som företag men även för dig som person.

Med hjälp av både nytt och existerande content, från till exempel webinars, events, podcasts och bloggar kommer du skapa material att publicera i sociala kanaler. Med aktiv närvaro på sociala medier och en förståelse för vad som fungerar tillsammans med viljan att experimentera kommer du öka vår följarbas med relevanta personer och driva trafik till olika landningssidor.



Arbetsuppgifter

- Producera och redigera underlag utifrån både nytt och existerande material till olika sociala medier, som tex video-redigering.

- Jobba kreativt med nya sätt att producera underlag att publicera.

- Redigera poddcasts

- Schemalägga och publicera inlägg på olika sociala plattformar.

- Uppnå veckovisa KPIer på publicerade inlägg.

- Kunna hjälpa till med lite olika uppgifter som kan dyka upp kring marknadsföring.

- Jobba aktivt med olika AI för att effektivisera jobbet, vi ser gärna att du har egna ideér kring system att använda här!

Kvalifikationer

- Vi tror du studerar troligtvis något åt ekonomi/marknadsföring, men om du är grym på sociala medier och kommer från annat håll är vi öppna för det också.

- Har privat erfarenhet av att vara aktiv på sociala medier

- Kunna närvara på kontoret i Göteborg (som ligger på Drottninggatan 5 i Göteborg)

- Högt driv och en vilja att utvecklas

- Kunna jobba ca 10-15 h/vecka

Varför välja Brightvision?

Vi är en trevlig grupp av "ödmjuka vinnare" med en god humor (om vi får säga det själva). Sedan vår start år 2000 har vi strävat efter att vara "remote first", vilket innebär att du kommer ha kollegor runt om i världen och även ha möjligheten att jobba hemifrån (Fast vi ser gärna att du kommer in till kontoret ofta).

Enligt vår personal så skapar, bland annat, områdena nedan en bra trivsel på Brightvision:

- Bra lagsammanhållning med fantastiska kollegor

- Decentraliserad organisation där du jobbar i mindre team

- Fokus på kompetensutveckling och intern coaching

- Fantastiska kickoffer och sociala aktiviteter

- Mycket transparens och bra kommunikation

- Internationell miljö med kollegor runt om i världen

- Hälsa & välmående program

- Fokus på världsklass ledarskap

- Möten med din chef varannan vecka

Låter det som vi letar efter dig?

Ansök med CV och personligt brev nedan, lägg gärna med länkar till olika sociala medier där du jobbat med andra företags sociala medier.

Handbook | Growth Agency | B2B Tech (https://brightvision.com/handbook)

Ansök nu

Marketing Automation Specialist/Solution Architect

Marknadskonsult
Läs mer Mar 31
Om Brightvision

Brightvision är en B2B tillväxtbyrå som skapar marknadskampanjer åt techbolag. Vi är över 100 personer runtom i världen som arbetar med de största och mest intressanta företagen inom tech. Vårt enda fysiska kontor ligger i Göteborg. Så oroa dig inte, du kan bo vart du önskar runtom i världen.



Marketing Automation Specialist/Solution Architect

Vårt inbound-team växer och vi letar efter en kollega som är en expert inom Marketing Automation, och som förstår och har erfarenhet inom Inbound Marketing.

I rollen arbetar du i kundprojekt tillsammans med ett team av kollegor. Kundprojekten är oftast långsiktiga, där du genom veckomöten och workshops arbetar tillsammans med kunder för att genomföra implementationer, processer, utbildningar. Relation- och kundansvar ingår också, beroende på projekt.

För att passa in i rollen och kunna agera rådgivare åt våra kunder så behöver du erfarenhet, tekniskt intresse och förmågan att utforma och driva planeringen tillsammans med våra kunder. Med support av teamet så klart.

Ansvar:

- Agera rådgivare inom Marketing Automation och Inbound Marketing

- Hantera olika projekt inom Marketing Automation

- Kundansvar

Våra önskemål:

- Tidigare erfarenhet av liknande projekt

- God förståelse av modern marknadsföring inom B2B

- Minst 2 års erfarenhet i Hubspot

Även önskvärt:

- Kunna ge strategisk rådgivning till kunder inom Marketing Automation och digital marknadsföring.

- Tidigare byrå-erfarenhet i roller som projektledare eller specialist

-

- Erfarenhet av transformationsarbete

- Djup erfarenhet av både marknad och försäljning

- Tidigare konsulterfarenhet

- En vilja att växa och ta mer ansvar i teamet



Varför välja Brightvision?

Vi är ett trevligt gäng ödmjuka vinnarskallar med mycket humor. Vi har sedan länge varit remote-first, vilket innebär att du kan jobba hemifrån så mycket du vill, oavsett vart i världen du bor (Vi har medarbetare i 4 världsdelar). Nedan kan du läsa hur vi hjälper dig att trivas på Brightvision (enligt vår personal):

- Härlig teamkänsla med fantastiska kollegor

- Arbetar med de största och mest utmanande kunderna inom Tech

- Decentraliserad organisation med små teams

- Fokus på kompetensutveckling och intern coaching

- Kick-offer och sociala aktiviteter

- Massor av transparens och god kommunikation

- Internationell miljö med kollegor runt om i världen

- Årligt bonusprogram för alla (25% av vinsten som bonus till alla medarbetare)

- Stipendie ifall du arbetar remote för att täcka kostnader

- Friskvårdsprogram

- Fokus på bra ledarskap

- Medarbetarmöten varje eller varannan vecka

Läs mer om oss på vår karriärsida: Career page. (https://brightvision.com/careers)

Så nu hoppas vi att du som känner att Brightvision vore ett roligt och utmanande ställe att jobba på hör av dig till oss!

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Ansök nu

Marketing Automation specialist for Inbound agency

Marknadsförare
Läs mer Dec 23
Would you like to join the journey towards building Europe's best B2B agency in IT & Tech? We are growing at a record pace, and we are now looking for a Marketing Automation specialist who wants to be part of our team! Our corporate culture is characterized by transparency, teamwork and development. Read more about our corporate culture in our culture handbook here! (https://brightvision.com/handbook)

About Brightvision

Brightvision is a B2B agency that creates marketing campaigns for tech companies. There are close to 100 of us around the globe, working with some of the largest and most exciting companies in the tech industry. Our only office is in Gothenburg, Sweden, but almost all our colleagues are working remotely. Even team managers. So don’t worry, you can live wherever you want in the world.



Marketing Automation specialist

Our inbound marketing team is growing, so we are looking for an ambitious new colleague that knows their way around marketing automation systems and is an expert in inbound marketing. The position is remote and independent of location.

As a marketing automation specialist you will work with our clients that either want's support on how to work in their marketing automation system according to best practice, or help them set up a completely new marketing automation system and get them started with working with inbound marketing.

The projects usually contain several workshops where we educate the clients on best practice and gather information about their processes. Followed by creating plans and executing them together with the clients, all of this will be managed and executed by the marketing automation specialist.

These projects means being an expert in the inbound methodology while also understanding the technical aspects of setting up a marketing automation system. This role will also include building long term client relationships and take the responsibility to pitch new projects and managing your accounts.

Responsibilities:

- Act as a best practice advisor in the area of inbound marketing
- Managing projects that contain support or setup of marketing automation tools
- Account management of your existing clients
- Develop long term client relationship


Requirements:

- Have at least 2-3 years experience of working within a marketing automation tool
- Have a good understanding of the Inbound methodology
- Be used to working towards deadlines
- Be comfortable in a project based environment


Desirable experience:

- Experience in working with HubSpot (sales, marketing and service)
- Experience in B2B-marketing
- Experience in working with streamlining sales processes
- Experience in working with streamlining marketing processes
- Previously worked at an agency in a role where you had a lot of customer contact


Why choose Brightvision?

We are a nice bunch of "humble winners" with a good sense of humor (if we do say so ourselves). Since our start in 2000, we have strived to be "remote first", which means that you can work from home as much as you want, no matter where you live in the world.

Areas that make you thrive at Brightvision (according to the staff themselves):

- Good team spirit with awesome colleagues
- Working with the largest and most challenging customers in the tech industry
- Decentralized organization where you work in smaller teams
- Focus on competence development and internal coaching
- Great kick offs and social activities
- Lots of transparency and good communication
- International environment with colleagues around the world
- Annual bonus program for everyone (we pay out 25% of our revenue as a bonus to all employees)
- Stipend if you work remotely to contribute to your costs
- Health & wellness program
- Focus on world-class leadership
- Meetings with your manager every two weeks


Welcome to look at what daily life at Brightvision might look like on our Instagram:
https://www.instagram.com/brightvision_gbg/) (https://www.instagram.com/brightvision_global/)

Or read more about us on our Career page. (https://brightvision.com/careers)

If you feel that Brightvision would be a perfect match for you, please send in your application as soon as possible.

We hope to hear from you soon!

Ansök nu

Senior Designer for B2B marketing agency

Marknadsförare
Läs mer Dec 23
Would you like to join the journey towards building Europe's best B2B agency in IT & Tech? We are growing at a record pace: there is simply too much work and not enough people. So, Brightvision is now recruiting for a Senior Designer to join our Creative team. We are looking for someone who’s both creative and strategic: a team player with a strong background in concept development who isn’t afraid to go outside of the “B2B box” and come up with innovative ideas for client campaigns. In exchange, we can offer you a few things that other agencies can’t: work-life balance, internal development opportunities, and career stability to name a few.

About Brightvision

Brightvision?is a?B2B marketing agency that works exclusively with clients in the IT/Tech industries.?We help clients with inbound marketing, outbound marketing, ABM campaigns, lead generation campaigns, and much more. We take pride in delivering great service and delivering it with heart.?We are also a remote-first company with close to 100 employees around the globe and a head office in Gothenburg.



Who we’re looking for

We are looking for a designer with previous agency experience: someone who enjoys concept creation and pitching ideas to clients but is tired of the standard ad agency culture. As part of the Brightvision Creative team, you will be working day-to-day with a team of copywriters, project managers, optimization/automation specialists, developers, and fellow designers.?You must have great eye for design and excel at designing e-books, ads, infographics, etc. But most of all, you should love to collaborate, and you thrive as part of a team.



Requirements

- 4+ years’ experience as a designer
- 1+ years agency experience (preferred)
- A portfolio of creative work


- Well-developed communication skills including ability to articulate creative concepts and rationale for client and team
- Experience/familiarity with the inbound marketing methodology
- Ability to work on multiple projects simultaneously
- Experience with all the latest design tools, platforms, and versions of applicable software programs: Mac OS, Adobe CC, Figma, etc.




And what do you get in return???

- First and foremost:?a company that truly cares about things like work/life balance, employee happiness, transparency, and good communication (read?our? employee handbook (https://brightvision.com/handbook)?to learn more).?
- You will be working on campaigns for some of the biggest names in the tech industry.??
- You’ll be part of an?interesting and diverse team made up of creative professionals from some of the best-known agencies in Sweden (and?around the world).??
- You will be part of a company?full?of great people?who always strive for excellence - but know how to have fun too.?




Take a?look?at what daily life at?Brightvision?might look like on our Instagram:????

- (https://www.instagram.com/brightvision_global/)?



or read more about us on?our? Career page. (https://brightvision.com/careers)??

If you feel that?Brightvision?would be a perfect match for you,?please send in your application?as soon as possible.???

?We?hope to hear from you soon!

Ansök nu

Experienced B2B agency copywriter

Marknadskonsult
Läs mer Dec 23
We are looking for an experienced copywriter with a strong agency background: someone who can come up with great campaign concepts, then execute those concepts with excellence. In exchange, we offer something many other agencies can’t: work-life balance. If you love being a copywriter but are sick of ad agency culture, a position at Brightvision might be just what you’re looking for.

About Brightvision

Brightvision is a B2B marketing agency that works exclusively with clients in the IT/Tech industries. We help clients with inbound marketing, outbound marketing, ABM campaigns, lead generation campaigns, and much more. We take pride in delivering great service and delivering it with heart. We are a remote-first company, meaning that you can live anywhere in the world: we also have a beautiful office in the center of Gothenburg, Sweden.

What does the position entail?

As part of the Creative team, you will be working day-to-day with a team of designers, art directors, project managers, optimization/automation specialists, developers, and fellow copywriters. This means you need to be a great collaborator and communicator. One of the core values at Brightvision is teamwork, and we take it very seriously: a lone wolf likely won’t last long here.

Who are you?

Our ideal copywriter will, of course, have agency copywriting experience and a great portfolio. But what we’re really looking for is a copywriter who:

- Enjoys writing about topics like IT security, SaaS, network hardware and video conferencing.

- Enjoys brainstorming, coming up with campaign concepts, and pitching ideas to clients.
- Has great command over the English language (and maybe another European language too).
- Knows how to organize their time, manage multiple projects, and work to a deadline.
- Is a fan of 1990’s Britpop (optional but recommended).




Why choose Brightvision?

- First and foremost: a company that truly cares about things like work/life balance and employee happiness (read our employee handbook (https://brightvision.com/handbook) to learn more).
- You will be working on campaigns for some of the biggest names in the tech industry.
- You’ll be part of an interesting and diverse team made up of creative professionals from some of the best-known agencies in Sweden (and around the world).
- You will be part of a company full of great people who always strive for excellence - but know how to have fun too.




Does this sound like a good match? Then submit your application right away!

Ansök nu

Arbeta remote/hemifrån som Business development representative

Medlemsvärvare, intresseorg./Telefonkommunikatör
Läs mer Okt 11
Vi växer i rekordtakt och vi söker nu fler drivna Business development representatives som vill vara en del av vårt team!

Vi söker dig som är utåtriktad och bra på att etablera relationer. För att lyckas hos oss krävs uthållighet och fokus men i gengäld får du tillhöra ett framgångsrikt team som hjälper IT- och Tech bolag att växa sin affär. Hos oss finns det också många möjligheter att växa och utvecklas exempelvis till projektledare eller teamledare.

Vad vi gör? Vårt fokus ligger i första delen av säljprocessen - att hjälpa IT-företag inom B2B att få komma ut och träffa rätt beslutsfattare på rätt företag. Du utbildas kring våra kunders tekniska lösningar, du kontaktar ansvariga på medelstora- och stora företag i Norden och pratar med dem om deras nuvarande lösningar och utmaningar på områden inom IT. Finns där ett intresse till att höra mer så bokar du ett möte där vår kund får ta bolaget vidare i sin säljprocess.

Vem är du? Vi ser gärna att du har någon form av tidigare säljerfarenhet och det är en fördel om du har intresse för IT och tech branschen.

Du pratar och skriver flytande på svenska. Då vi både har kollegor och kunder utspridda över hela världen så är det viktigt att du känner dig bekväm med engelska både i tal och skrift.

Det är en fördel om du är van att driva och planera ditt eget arbete och har ditt fokus på resultat för kunden. Eget ansvar är också av största vikt. Vi är bäst på det vi gör, och har jobbat efter vår "remote first" sedan starten 2000. Arbetet sker hemifrån oavsett vart du sitter i världen.

Vi på Brightvision har en kultur som är vi ofta beskriver som ett team av Humble winners, och vi letar efter dig som känner att vår kultur (som vi skriver mer om på vår hemsida) passar dig väl att jobba och trivas i.

Välkommen att ta en titt på hur det dagliga livet på Brightvision kan se ut på vår Instagram: https://www.instagram.com/brightvision_crew/

Områden som gör att man gillar att jobba på Brightvision (enligt personalen själva) är bland annat:

- God gemenskap med sköna kollegor - Att få jobba med de största och mest utmanande kunderna inom B2B (IT & Tech) - Decentraliserad organisation där man jobbar i mindre team - Stort fokus på kompetensutveckling - Grymma kick-off:er - Hög transparens och bra kommunikation i bolaget - En internationell miljö med kollegor i Sydamerika, USA, Europa och Asien.

Så nu hoppas vi att du som känner att Brightvision vore ett roligt och utmanande ställe att jobba på hör av dig till oss!

Vi arbetar med löpande urval så ansök gärna så snart som möjligt.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Marknadsansvarig till B2B-byrå i techbranschen – Föräldrarvikariat

Marknadsförare
Läs mer Jun 28
Marknadsansvarig till B2B-byrå i techbranschen

Vi letar nu efter en marknadsansvarig till vårt marknadsteam på Brightvision, antingen på kontoret i Göteborg eller remote. Tjänsten är ett föräldravikariat på drygt 1,5 år med start i september.

I denna roll kommer du att skapa och hantera digitala marknadskampanjer för att marknadsföra Brightvision. Huvudmålet är att öka inflödet MQLs till vår databas samt generera s till säljansvarig varje månad. Du behöver ha +2 års erfarenhet av B2B marknadsföring och det är en fördel om du har arbetat inom techbranschen.

För att passa i denna roll behöver du att vara operativ såväl som strategisk, älska utmaningar och inte vara rädd för att testa nya saker. Du behöver vara en “true digital native” och kunna hantera CRM, marketing automation och annonserings-plattformar och vara duktig på att skriva. Att vara datadriven, och kunna ta de bästa besluten baserat på data, är något du också duktig på.

Ansvarsområden

Digitala events - Marknadsföra och producera digitala events och webinars. Driva marknadsföringsaktiviteter via emails, annonsering och sociala medier för att generera trafik och leads till eventen.

Contentskapande - Skapa content anpassade efter personas inom våra serviceområden. Exempel på content; blogg, podcast, och eBöcker. Det är viktigt att du är duktig på att skriva.

Leadsgenerering - Driva leads till säljansvarig på veckobasis genom olika initiativ.

Rapportering och optimering - Rapportera och mäta alla digitala marknadsföringskampanjer för att jämföra utfall och hitta förbättringspotential. Fokusera på att generera resultat från samtliga initiativ.

Marketing automation - sätta upp samt förbättra existerande aktivitet i vårt CRM/marketing automation system (HubSpot).

För att passa för rollen behöver du:

- Kunna hantera annonsering på digitala annonserings-plattformar
- Vara duktig att skapa content (framförallt copy, om du kan designa är det meriterande)
- Ha ett öga för design
- Ha erfarenhet av CRM och marketing automation (HubSpot är meriterande)
- Prata och skriva engelska obehindrat
- Vara duktig på att skapa marknadskampanjer utifrån inbound marketing-metodologin


Områden som gör att man gillar att jobba på Brightvision (enligt personalen själva)?är bland annat:

- Modern arbetsgivare med ”remote first” kultur som erbjuder en superflexibel arbetsplats där du får välja om du vill arbeta från kontoret eller hemifrån
- Arbetar med internationella kunder och har kollegor i 12 olika länder
- Vi arbetar med största och mest utmanande kunderna inom B2B IT/Tech
- Hög transparens och bra kommunikation i bolaget?trots vår geografiska spridning
- Stort fokus på kompetensutveckling


Vi på Brightvision har en kultur som är vi ofta beskriver som ett team av ”Humble winners”, och vi letar efter dig som känner att vår kultur (som vi skriver mer om på vår hemsida) passar dig väl att jobba och trivas i. Så nu hoppas vi att du som känner att Brightvision vore ett roligt och utmanande ställe att jobba på hör av dig till oss.

Tjänsten är antingen baserad på kontoret i Göteborg eller remote. Startdatum är i september. Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Om Brightvision
Brightvision är en resultatdriven marknadsbyrå som ökar försäljningen åt B2B techbolag genom innovativa marknadskampanjer. Vårt tjänsteutbud innefattar bland annat inbound marketing, telemarketing och account based marketing (ABM). Våra kunder består av ledande teknik- och IT bolag i Europa. Vårt huvudkontor ligger i centrala Göteborg och vi är ungefär 75 anställda. Läs mer om oss på? www.brightvision.com (http://www.brightvision.com)

Ansök nu

Projektledare till B2B byrå

Marknadskommunikatör
Läs mer Jun 22
Vårt inbound marketing-team växer och vi behöver bli fler. Därför söker vi nu en ambitiös person som älskar digital marknadsföring och som vill vara med på resan för att bygga upp Nordens bästa B2B-byrå inom IT & Tech.

Som projektledare arbetar du med att genomföra och projektleda digitala kampanjer för Brightvisions kunder. Våra kampanjer är baserade på ”inbound marketing”, konceptet innebär att driva leads till våra kunders säljkår med hjälp av engagerande och utbildande content, i kombination med effektiva mediastrategier.

I rollen som projektledare kommer du ha ett helhetsansvar över dina kampanjer och att se till att de genomförs enligt tidplan och satt strategi. Du kommer även ha det strategiska ansvaret att ta fram lämplig strategi och plan för att genomföra kampanjerna på bästa sätt. I projekten kommer du jobba i nära samarbete med produktionsledare, copywriters, designers och utvecklare.

Som projektledare på Brightvision så har man även ett kundansvar över sina egna kunder. Detta innebär att man förväntas förlänga projekt och expandera sina kunder och på sikt få en rådgivande funktion gentemot sina kunder.

I denna roll kommer du bland annat att:

- Vara en rådgivande konsult kring inbound marketing
- Skapa och presentera kampanjplaner gentemot kunder
- Analysera data från digitala kampanjer
- Utveckla långa kundrelationer
- Merförsälja/expandera dina egna kunder


För att passa för rollen behöver du:

- 5 års erfarenhet av att arbeta strategiskt med digital marknadsföring
- Erfarenhet av att analysera data från digitala kampanjer
- Tidigare erfarenhet av roll som kräver mycket kundkontakt
- God förståelse för inbound marketing
- Vana av att arbeta mot deadlines
- Trivas i en projektbaserad miljö med högt tempo
- Van vid att arbeta i kreativa team
- Vara bekväm i att prata engelska med kunder och kollegor
- Vara en strukturera person som älskar att lösa kunders problem
- Uppskatta att jobba både individuellt och i team


Det är ett meriterande om du har erfarenhet av:

- B2B-branschen
- Kan något av de övriga europeiska språken


Tjänsten är baserad på kontoret i Göteborg, men för rätt person kan en remote-anställning också vara aktuell. Är du egen företagare och vill fakturera oss är det också en möjlighet för denna roll.

Det är inte heller fel om du gillar att spela en runda pingis på kontoret, smaka på en kladdkaka lite dådå med kollgor, vill följa med på en afterwork och överlag är en social person då vi gillar att ha kul ihop! Välkommen att ta en titt på hur det dagliga livet på Brightvision kan se ut på vår Instagram: https://www.instagram.com/brightvision_crew/

Områden som gör att man gillar att jobba på Brightvision (enligt personalen själva) är bland annat:

- God gemenskap med sköna kollegor - Att få jobba med de största och mest utmanande kunderna inom B2B (IT & Tech) - Decentraliserad organisation där man jobbar i mindre team - Stort fokus på kompetensutveckling - Modern och luftig kontorsmiljö - Grymma kick-off:er - Hög transparens och bra kommunikation i bolaget

Så nu hoppas vi att du som känner att Brightvision vore ett roligt och utmanande ställe att jobba på hör av dig till oss!

Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

Om Brightvision:

Brightvision är en Lead Generation-byrå som accelererar försäljningen på B2B-företag genom innovativa marknadskampanjer. Våra kunder består av ledande teknik- och IT bolag i Norden. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi är ungefär 50 anställda. Läs mer om oss på www.brightvision.com (http://www.brightvision.com/)

Ansök nu

Frilansande Digital Designer sökes för B2B byrå

Reklamman
Läs mer Apr 6
Brightvisions digitala team växer och allt fler kunder efterfrågar högkvalitativt content och digitala marknadskampanjer. Därför söker vi nu en vass och kreativ frilans-designer som älskar digital marknadsföring, som vi skulle vilja knyta till oss på Brightvision och som skulle tycka det vore roligt att vara med på resan för att bygga upp Nordens bästa byrå för B2B bolag inom IT & Tech.

Du har en självklar känsla för grafisk design och formspråk, och har en bredd i att kunna leverera både mindre format som banners till rapport och e-boksdesign såväl som konverterande landningssidor.

Du har god förståelse för marknadsföring och vet vilka budskap som lämpar sig för olika kanaler genom hela kundresan. Vi tror att du har tidigare erfarenhet av att grafisk design/produktion för B2B tidigare. Har du dessutom ett intresse/erfarenhet från Inbound Marketing så är detta ett plus!

Vi letar efter vassa frilansare som vill ta på sig både små och stora projekt. Vi intervjuar löpande, så skicka in din ansökan till oss idag!



Som en del av Brightvisions content-team kommer du bland annat att:

- Skapa vass och konverterande design i olika format för kundprojekt
- Arbeta med internationella kampanjer åt stora kunder
- Arbeta helt location-independent, men alltid välkommen att sitta på vårt kontor


Vi söker dig som uppfyller följande kriterier:

- Minst 3 års erfarenhet med designarbete
- Erfarenhet av B2B-marknadsföring
- Trivs i att arbeta i ett högt tempo med deadlines
- Social, positiv och utåtriktad person som vågar ta för sig


Om Brightvision

Brightvision är en B2B byrå som accelererar försäljningen på B2B-företag genom innovativa marknadskampanjer. Våra kunder består av ledande teknik- och IT bolag i Norden. Vårt huvudkontor ligger i Göteborg och vi är ungefär 70 anställda. Läs mer om oss på www.brightvision.com (http://www.brightvision.com/)

Så nu hoppas vi att du som känner att Brightvision vore en rolig byrå att jobba med, hör av dig till oss!



Varmt välkommen att skicka in din ansökan!

OBS - glöm inte att du behöver skicka med eller länka till din portfolio

Ansök nu

HR specialist/ansvarig till växande B2B byrå i Göteborg

HR-specialist/HR-adviser
Läs mer Feb 15
Brightvision växer, och vi behöver förstärka vårt HR arbete, och letar därför efter en erfarenhet HR person som kan hjälpa oss både skala upp organisationen och jobba med rekryteringsprocessen samtidigt utveckla och förbättra andra HR relaterade processer i företaget, så att vi kan fortsätta utveckla oss och bli ännu bättre som både som arbetsgivare och som partner till våra kunder.

Vi har inte haft en HR roll tidigare, så vi skulle vilja hitta en erfaren HR specialist som kan tänka sig jobba ca 50-60% hos oss, fram till sommaren, då vi kommer att göra en utvärdering och se om vi skall skala upp tjänsten.

Vi söker en "modern" HR roll, som är affärsdrivande och har bolagets övergripande tillväxtmål och strategi i fokus, som han intresse av att vara med och utveckla en redan välfungerade remote working strategi, till att gå från bra till kanonbra.

Vi söker också dig som har erfarenhet av ledarskapsutveckling, och har stöttat ledare i organisationer kring ledarskap och ledarskapsutveckling och vill coacha, peppa och bolla med våra gruppchefer i deras jobb med att leda olika teams, rekrytera nya konsulter och utveckla sitt team.

Exempel på uppgifter kan vara

Rekryteringsstöd

Ledarcoaching/Ledarskapsutveckling

Företagskultur/Happy Employees

Utveckla HR processer som internutbildning



Det är meriterande som du har erfarenhet från konsultbolag eller personalintensiva serviceföretag, med stort fokus på personalpolitik, kärriärsmöjligheter etc.

VI har en kultur som är vi ofta beskriver som ett team av Humble winners, och vi letar efter ngn som känner att vår kultur (som vi skriver mer om på vår hemsida) passar dig väl att jobba och trivas i.

Vi hopas du känner att Brightvision kan bli det ställe du skall vara på och utvecklas hos framöver :)

Om du är intresserad, skicka in din ansökan till Brightvision senast 25 febr.

PS - Vi söker en person som relativt snabbt kan starta hos oss.

Om Brightvision:

Brightvision är en B2B byrå, som erbjuder tjäsnter till Tech bolag, som vill öka sin försäljning. Vi har kunder i hela europa och är idag ca 65 anställda.

Läs mer om oss på www.brightvision.com

Ansök nu