Göteborg: Team Manager

Hitta ansökningsinfo om jobbet Team Manager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-03-18 // Varaktighet: Heltid

Vi söker en ledare i världsklass som vill vara med och driva vår spännande resa!
Gillar du att arbeta i en föränderlig och expansiv miljö där Arbetsglädje, Uppriktighet, Lärande och Mod är viktiga delar? Är du en ledare som är övertygad om att det alltid börjar med människor? Då har du kanske hittat ditt drömjobb här hos oss på Ropo Capital?

Om Ropo Capital
Ropo Capital är ett digitalt inkassobolag och vårt mål är att hjälpa våra kunder att bli framgångsrika genom en oslagbar fakturahanteringsprocess. Vi är pionjärer som förändrar vår bransch genom nya angreppssätt, en oslagbar plattform och en genomgående digitaliserad faktureringsprocess. Genom specialistkunskap inom en mängd olika branscher har vi utvecklat processer för att snabbt eller stegvis göra företag såväl som privatpersoner skuldfria.
Vi är en ledande leverantör av fakturahanteringstjänster i Finland och täcker hela värdekedjan för kundfordringar i Sverige och Norge. Hos oss arbetar ca 360 ekonomi- och teknikspecialister och vi har över 10 000 kunder. Vårt mål är att bli den ledande leverantören av tjänster inom kredithantering i Norden till år 2023. Vi är inte här för att underhålla vad som redan existerar – vi vågar riva ner det som är gammalt för att skapa något nytt.

Om tjänsten
Som Team Manager leder och coachar du ett team med Rådgivare som arbetar med att handlägga inkassoärenden samt bemöta och rådge både gäldenärer och våra uppdragsgivare.I ditt uppdrag ingår att leda dina medarbetare och ditt team mot goda resultat och uppsatta mål. Du ansvarar för att utveckla verksamheten i enlighet med vår strategi och vision, med syfte att säkerställa en kvalitativ och effektiv organisation med förutsättningar att leverera det som efterfrågas. I rollen har du en viktig del i att stötta och coacha dina medarbetare för att skapa engagemang och inspiration inom teamet samt att verka för ett gott samarbete både inom det egna teamet såväl som inom hela organisationen
Dina främsta arbetsuppgifter är att:
- Utveckla och coacha - för att skapa de bästa förutsättningarna för medarbetarna att göra ett bra jobb
- Prioritera och fördela arbetet för att säkerställa en god leverans och uppsatta mål
- Kontinuerligt utveckla och förbättra verksamheten för en effektiv och högkvalitativ leverans
- Uppföljning, rapportering och analys för att säkerställa bästa lönsamhet och effektivitet
- Tillsammans med övriga kollegor i Operations ledningsgrupp arbeta och verka för att enheten når uppsatta mål
- Delta i kunddialoger, forum för samverkan och andra interna samarbeten för att säkerställa bästa möjliga leverans och kundvärde

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vilken föregås av 6 månaders provanställning med start enligt överenskommelse. Du rapporterar till vår Chief Operating Officer och ingår i Operations Ledningsgrupp.

Vem söker vi?
För att lyckas i rollen har du några års ledarerfarenhet, är trygg i dig själv och rollen som ledare, har god självkännedom samt mod att fatta beslut. Du har förmågan att skapa tillit och engagemang i en miljö med snabba förändringar och innovation och drivs av att skapa goda finansiella resultat.
Som ledare hos oss bör du trivas i en uppriktig miljö med stark entreprenörsanda. Som person ser vi gärna att du besitter en stor vilja att förändra och förbättra samt att du har en god kommunikativ förmåga där du kommunicerar på ett enkelt och tydligt sätt och är bra på att få med dig andra.


Vad erbjuder vi?
Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.
Du får ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, chans att vara en del av ett spännande företag i tillväxtfas med goda personliga utvecklingsmöjligheter. Vi är ett modernt företag och erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg med möjlighet till distansarbete.
Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till HR@ropocapital.se. Sista ansökningsdag är den 9 April 2021. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan därför komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Chief Operating Officer Pernilla Almström på telefonnummer +46 708-946175.
Vi ser fram emot din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Teamledare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Teamledare.

Vi söker Teamledare

Läs mer Feb 8
Varje år deltar över 2 000 personer under Gothia Cup, som tillsammans möjliggör en mötesplats för världens ungdomar, oavsett religion, hudfärg eller nationalitet. Som Teamledare är du en viktig del för att deltagarna ska få en bra upplevelse.
Uppdraget innebär att skapa en hemkänsla på skolan där lagen bor. Du har huvudansvaret över ditt team och tillsammans ansvarar ni för organisationen på skolan. Ni finns behjälpliga med service, säkerhet och information för lagen och tillsammans bor och sover ni på skolan.
Vi söker dig som är strukturerad, trivs i en ansvarstagande roll och har vana som arbetsledare. Service är något du brinner extra för. Dessutom är du en glädjespridare och älskar att stödja och hjälpa andra. Du innehar gymnasial utbildning samt några års erfarenheter inom yrkeslivet.
Uppdraget pågår mellan 13-21 juli, 2024
Möjligheten för uppdrag som Teamledare under Partille cup 1-6 juli finns också.
Som Teamledare får du nya erfarenheter, måltider under turneringen, funktionärskläder, utbildning samt ekonomisk ersättning.
Skicka in din ansökan snarast för mer information!

Ansök nu

Group Leader and Senior Sales Manager - Power Solutions

Läs mer Mar 27
Company Description
At Bosch, we shape the future by inventing high-quality technologies and services that spark enthusiasm and enrich people’s lives. Our promise to our associates is rock-solid: we grow together, we enjoy our work, and we inspire each other. Join in and feel the difference.


Job Description
Job Description
In this role you will be responsible for leading the Sales Team for Power Solutions (PS) in Sweden responsible for Volvo Group. The PS portfolio covers components, systems and services within combustion, exhaust aftertreatment, control systems, sensors, electromobility and hydrogen solutions. We give you space to lead the sales organization, spreading your wings as you also coach your team to spread theirs. You will have a variety of opportunities to develop, both your own, and your teams’ talents. That's the culture we live at Bosch. Together with your team you will:
Identify upcoming acquisition opportunities across the entire PS portfolio in order to ensure further profitable growth. In close collaboration with key stakeholders across the business, the team is responsible to define the overall acquisition strategy, align pre-selling activities & negotiate with our customer
Secure project deliverables in ongoing industrialization projects preparing for Start Of Production (SOP) and smooth ramp-up
Maintain running projects
Further extend and develop customer relationship

You will report directly to Vice President Sales in Gothenburg.


Qualifications
We are looking for someone that wants to shape the future of Bosch with Volvo Group together with a great Bosch team. The right person should have solid experience in leadership, sales and a technical automotive interest, combined with an entrepreneurial mindset.
You have a trustworthy personality and are able to lead & motivate your associates, as well as the wider team. We believe that you are pro-active and self driven, however you have also strong cross-functional collaboration abilities and communication skills. Additionally, you are a relationship builder that can navigate both internally and externally.
We would also like you to have:
Minimum relevant Bachelor´s degree, preferably in Engineering.
Profound experience in Sales/Acquisition or a Sales related function, preferably from the automotive industry
Several years of experience in leading and developing cross-functional teams
Strong commercial know-how, strategic understanding and experience from customer negotiations on different levels
Fluent in English and Swedish, German is meritorious
Strong intercultural competencies

Here you will have the opportunity to work with market-leading products at the cutting edge of technology. At Bosch, you become part of a company driven by innovation, sustainability and a spirit of the future. You will have good opportunities to grow and develop leadership skills, your business acumen and your knowledge in complex sales. You will be offered to work in many exciting projects and since Bosch is an international company, there are good development opportunities in the long term. As an employee you will have the possibility to flexible work time and hybrid work.


Additional Information
Your future job location offers you:
Good view across the city of Gothenburg from our new office in Citygate. Flexible work time and work place options, medical services, employee discounts, catering facilities, collective bargaining agreement, wellness contribution, access to local public transportation, parking, and room for creativity.
Diversity is our strength! At Bosch we look at diversity in gender, generation, nationalities and culture as our advantage. We believe mixed teams to be more successful because they utilize the potential offered by different perspectives and solution strategies. We therefore promote mixed teams at all levels and draw on the entire talent pool.
Welcome with your application, including CV and cover letter.
Note: To be considered for this position you must either be an EU national or already have a valid work permit for Sweden. We expect you to live in the Gothenburg area.

Ansök nu

Produktägare - Identity Access Management (IAM)

Läs mer Mar 18
Vill du vara med och forma Trafikverkets IT-tjänster inom IAM-området? Vi söker en produktägare med passion för agilt arbete och tjänsteutveckling inom IAM. Vill du vara med på vår resa?


Produktägare - Identity Access Management (IAM)

Arbetsuppgifter

Trafikverkets IT-miljö är omfattande och komplex med både ny och gammal teknik och på enheten Teknisk Plattform är vi igång med att forma och formulera våra IT-tjänster inom IAM-området. I vår leveransmodell grupperar vi våra leveranser i teknikområden och underliggande delteknikområden, varav Identitet är ett. Delteknikområde Identitet har ansvar för att drifta, förvalta och vidareutveckla IT-infrastruktur och behörighetsadministrativa system som möjliggör att personer, datorer och IT-system kan autentisera sig på ett effektivt och säkert sätt och att rätt person ska ha rätt behörighet vid rätt tillfälle. Arbetet bedrivs i idag olika leveransteam, var och ett med fokus på sin plattform eller applikation.
Vår successiva förflyttning mot ett teambaserat och agilt arbetssätt har påbörjats och vi söker nu en produktägare med erfarenhet av tjänstearbete och agila metoder. I rollen identifierar du behov och prioriterar dessa utifrån ett verksamhetsperspektiv i kombination med vad som är strategiskt rätt för IAM-områdets fortsatta utveckling genom att:
Säkerställa förberedande arbete utifrån övergripande roadmap, samt ansvara för att följa upp och kommunicera status och resultat till relevanta intressenter
Vägleda teamen mot måldriven förvaltning och drift med kontinuerliga leveranser utifrån ett effekt-, kostnads-, tids- och användarperspektiv
Ta fram en tydlig prioriterad roadmap för teamet samt ta fram beslutsunderlag för hantering av åtgärder som går utanför fastställd plan 

På Trafikverket tror vi att goda prestationer kommer när du har förutsättningar för en god balans mellan arbete, familj och fritid. Vi erbjuder en modern arbetsplats där vi möter varandra med respekt och omsorg i en öppen och nyskapande kultur. Du får en engagerad chef som ser till att skapa bästa möjliga förutsättningar för att du ska kunna göra ett bra jobb.

Övrig information

Placeringsort för tjänsten är Borlänge, Gävle, Göteborg eller Örebro. Önskar du att arbeta delvis på distans? I den här tjänsten finns det möjlighet att arbeta hemifrån upp till 40 procent av din arbetstid.
#LI-Hybrid
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet. Intervjuer sker initialt via Skype och planeras till v. 19.
Du är varmt välkommen att höra av dig till rekryterande chef, Marie Mognaschi (marie.mognaschi@trafikverket.se) om du har frågor om tjänst, verksamhet etc.
Vi använder främst mail (från mejladress: noreply@heroma.se) för att göra utskick och kallelser. Kolla din inkorg och även skräppost/SPAM regelbundet under denna tid för att vara säker på att du får all information från oss!
#LI-JJ1

Kvalifikationer

Vem är du?
Du har god förmåga att planera, strukturera och fatta beslut utifrån ett helhetstänk och skapar utifrån detta genomförbara planer på kort och lång sikt. Du drivs av att leverera resultat som bidrar till att teamen når sina mål och skapar nytta för de som konsumerar våra IAM-tjänster.
För att lyckas i ditt uppdrag ska du vara en god relationsbyggare som bygger nya nätverk och vårdar befintliga samt ha en god kommunikationsförmåga som innebär att du förmedlar budskap på ett enkelt sätt genom att vara lyhörd och anpassar din kommunikation till mottagaren. Du drivs av utveckling och ständiga förbättringar, är öppen för förändringar och ser innovativa lösningar samt har förmåga att förmedla dina och andras idéer om hur leveransen kan utvecklas.
Vi söker dig som har
en högskoleexamen med inriktning mot IT 180 hp (120 p), t ex systemvetare, dataingenjör eller annan utbildning i kombination med erfarenhet som vi bedömer likvärdig
minst ett års aktuell och relevant erfarenhet av att leda och facilitera agila team i deras dagliga arbete exempelvis som produktägare, teamledare, förvaltningsledare
erfarenhet av agil planering, prioritering och kravanalys
kunskap om IT-infrastruktur, gärna inom IAM
goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har
certifiering inom SAFe och/eller Scrum
erfarenhet av Azure DevOps eller motsvarande stödverktyg
erfarenhet av samarbetsmodell för förvaltning, t.ex. PM3


Ansökan

De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör. Om det inte står något annat i annonsen vill vi att du bifogar ditt CV. Vi har slutat begära in personligt brev eftersom vi inte har med det som del av urvalsunderlaget.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.

Ansök nu

Freight & Production Teamleader till Jollyrooms e-handelslager

Läs mer Mar 11
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Välkommen till Jollyroom! Här vi inte bara strävar efter att bli nummer 1 i Europa inom barn- och babybranschen på nätet, utan också att bedriva den mest effektiva logistikapparaten med de nöjdaste medarbetarna och kunderna. Vi har nu skapat en ny roll som Freight & Production Teamleader, en roll vars huvudsakliga ansvarsområden är att leda, motivera och följa upp sin personalgrupp samt att förbättra, effektivisera och löpande utvärdera samarbetet med en av våra fraktleverantörer.

Freight & Production Teamleader på Jollyroom
Som Freight & Production Teamleader kommer du att ha en central roll i att säkerställa att våra logistik- och produktionsprocesser flyter smidigt med en hög effektivitet. Du är en stark ledare som har förmågan att tydligt kommunicera och motivera, och som inte bara drivs av utan ser det som en självklarhet att nå sina uppsatta mål. En förutsättning för att trivas och prestera i rollen är att ta fram svaret på ”hur” vi ska nå ett visst mål och tillsammans med kollegor och medarbetare ta oss dit.

Dina huvudsakliga ansvarsområden:

• Ansvarig för ett av våra fraktbolag – På daglig basis följa upp och agera vid avvikelser kopplat till deadlines, konstant sträva efter förbättring, både kring kostnadsbild samt leveranskvalitet, aktivt deltaga i förhandlingar samt prognosframtagning och transportbokningar.
• Ansvarig för produktionen – Daglig uppföljning av teamets statistik för att säkerställa att vi når våra servicemål, vid avvikelser agerar Freight & Production Teamleader, gärna proaktivt.
• Personalansvar för teamet – Hålla individuella KPI-samtal, och andra typer av samtal, med medarbetare, kommunicera kring rutiner, målsättningar och utfall samt vid behov rehabiliteringsansvar.

Freight & Production Teamleader rapporterar till, och samarbetar tätt med, Supervisor. I rollen är det viktigt att hela tiden arbeta för att verksamheten förbättras, och att ständigt sträva efter att utveckla både lagret och bolaget i sin helhet.

Vi söker dig som:

• Framgångsrikt varit ledare för ett eller flera team
• Har en mycket god förståelse kring personalrelaterade frågor och rutiner
• Flytande kan kommunicera i tal och skrift på svenska och engelska
• Beskriver dig själv som en god kommunikatör
• Är van vid att jobba nära den operativa verksamheten och medarbetarna
• Är van att arbeta i Excel
• Drivs av att sätta upp och nå de uppsatta målen, tillsammans med ditt team

Har du erfarenhet av lager, truckkort (A-B) och att samarbeta med frakt- eller transportörsbolag är det meriterande. Kan du i tillägg andra språk än svenska och engelska är även det en fördel i rollen.

Personliga egenskaper:

Vi söker dig som drivs av att få ta stort ansvar och som dina kollegor beskriver som en passionerad ambassadör med högt engagemang. Det är viktigt att du har jobbat självständigt och har en hög grad av självledarskap. Som ledare vill vi att du ska vara tydlig och förstå vikten av att kommunicera med dina medarbetare och andra kollegor i bolaget. Du har ett öga för detaljer och strävar alltid efter effektivitet och förbättring.

Fördelar med att jobba på Jollyroom:
Utöver trivselfaktorer som friskvårdsbidrag och 30 dagars semester erbjuder vi stora möjligheter i vår entreprenörsdrivna verksamhet. Vi befinner oss i en spännande bransch med stor potential vilket innebär en hög utvecklingstakt och karriärmöjligheter: förra året tillsatte vi mer än 50% av alla tjänster internt. I anslutning till vårt kontor, 15 minuter från Göteborg city har vi ett nybyggt gym på 300 kvadratmeter du kan nyttja - gratis såklart.

Upplägg och praktisk information:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid, 40 h/vecka (6 månaders provanställning)
- Arbetstid: Främst måndag-fredag kl. 7-16, men tjänsten har förtroendearbetstid och arbetstiderna kan därmed variera
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 eller 113
- Kollektivavtal: Tjänstemannaavtalet, Unionen
- Kontakt & frågor: Ansvarig HR Partner Annett Hanna via epost annett.hanna@jollyroom.se.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Ropo Capital Sweden AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Ropo Capital Sweden AB .

Kundservicemedarbetare Contact Center

Inkassohandläggare
Läs mer Okt 25
För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja – från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.
Nu söker vi en driven och engagerad kollega som vill arbeta med oss i vårt Contactcenter. Tjänsten avser en heltid.

Om tjänsten
I rollen som Kundservicemedarbetare i vårt Contact Center/kundservice arbetar du i det Team som möter våra kunders kunder. Du ansvarar för att säkerställa att vi har en god service och ett proffsigt bemötande i samtliga kanaler.
Du handlägger ärenden och hittar lösningar som passar varje enskilt ärende. Ditt främsta arbetsverktyg är telefonen, men du hanterar även mail och chatt vid behov.
Placering på vårt kontor i centrala Göteborg.

Vi tror att du som söker
…har erfarenhet av liknande arbete
…är utåtriktad, flexibel och driven
…har positiva kundupplevelser i fokus och gillar att ta stort eget ansvar
…trivs med att arbeta i ett högt tempo med många olika arbetsuppgifter
…drivs av att nå uppsatta mål tillsammans med andra
...besitter ett proffessionellt språkbruk på såväl svenska som engelska.



Vi värdesätter personliga egenskaper såsom nyfikenhet, driv och engagemang.
Enkelt sagt söker vi dig som får energi av att prata med människor och är intresserad av att skapa ett värde för kunden. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med inkasso, bank eller med fakturahantering.

Om Ropo Capital
Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, dvs. allt från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Genom att vi vågar tänka nytt och sätta nya normer skapas värde för våra klienter och deras kunder i form av stärkta kundrelationer och bättre finansiella resultat.
Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.

Vårt erbjudande till dig
Du erhåller ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, friskvård och välmående, samt chans att vara en del av ett spännande och snabbt växande företag.
Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö, med ett flexibelt arbetssätt mitt i centrala Göteborg.
Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.
Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till hr@ropocapital.se. Urval och intervjuer sker löpande.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Teamchef Shahin Farrokhi på mailadress shahin.farrokhi@ropocapital.se.

Ansök nu

Ropo Legal söker juriststudent till processavdelning

Juristassistent/Paralegal
Läs mer Sep 27
För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja – från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.
Nu söker vi en driven och engagerad kollega som vill arbeta extra med oss i vårt Legal Team

OM TJÄNSTEN
På Ropo Legal bistår vi våra kunder med kvalificerad affärsjuridisk rådgivning.

Vi fokuserar på tvistemålsprocesser inom främst hyresrätt, fastighetsrätt och insolvensrätt. Tempot är högt och vi driver ett stort antal processer samtidigt som vi agerar proaktivt och biträder våra kunder med förebyggande juridik, tvistemål, avtalsgranskning, medling etc.
I denna tjänst assisterar du våra processjurister med allehanda uppgifter i det dagliga arbetet. Arbetet innebär såväl administrativa som juridiska uppgifter samtidigt som du kommer att ha kontakt med vår organisation, våra kunder samt domstol och övrig myndighet.
Rollen ställer höga krav på att du snabbt lär dig och förstår behovet och utmaningarna i branschen samt kan arbeta strategisk i ett högt tempo med hög kvalité.
Tjänsten är en visstidsanställning på deltid under kontorstid. Du har möjlighet att bestämma ditt eget veckoschema för att kunna kombinera arbete och studier på det sätt som passar dig.
Vi tror att du som söker
·Studerar juridik,
·Har en god analytisk förmåga samtidigt som du utrycker dig väl i tal och skrift.
·Är social, har ett stort engagemang och en hög energinivå.
·Har lätt för att lära, är positiv, lösningsorienterad och professionell i ditt arbete.
·Ser vad som behöver göras, är flexibel, och prestigelös.
·Värdesätter gott samarbete, samt låter inget falla mellan stolarna.
Vårt erbjudande till dig
?Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.
Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö centralt på Kungsgatan i Göteborg.

Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till HR@ropocapital.se
Urval och intervjuer sker löpande, vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Martina Skog på telefonnummer +46 10 174 01 38.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collection Advisor-Vikariat

Servicehandläggare
Läs mer Maj 13
För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.

Om du gillar att jobba i en miljö där arbetsglädje, uppriktighet, lärande och mod är viktiga delar har du kanske just hittat ditt drömjobb!

Om tjänsten
I tjänsten som rådgivare ansvarar du för att säkerställa den mest effektiva inkasseringen för våra kunders räkning och arbetar för en god och förtroendefull relation. Din roll innefattar bland annat kundkontakt, analys, beslut om rättsliga åtgärder, kontakt med myndigheter samt administrativt arbete. För att trivas i rollen ser vi att du är en proaktiv lagspelare som drivs av gemensamma mål och har förmågan att se helheten och ser förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen.
Tjänsten avser ett vikariat med start omgående till slutet av mars med möjlighet till förlängning, med placering på vårt kontor i Göteborg.

Vi tror att du som söker
Är utåtriktad, flexibel och driven.
Har förmågan att fatta snabba välgrundade beslut och trivs med att arbeta i ett högt tempo.
Har en känsla för service med kunden i fokus, kvalitét och gillar att ta eget ansvar.
Kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Det är tillsammans vi når framgång.

Vi värdesätter personliga egenskaper såsom nyfikenhet och engagemang! Enkelt sagt söker vi dig som får energi av att prata med människor och är intresserad av att skapa ett värde för kunden.
Universitetsstudier inom juridik eller ekonomi är meriterande samt att du har erfarenhet inom energi- eller telekom inkasso.

Om Ropo Capital
Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, dvs. allt från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Genom att vi vågar tänka nytt och sätta nya normer skapas värde för våra klienter och deras kunder i form av stärkta kundrelationer och bättre finansiella resultat.
Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.

Vad erbjuder vi
Du erhåller ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, friskvård och välmående, samt chans att vara en del av ett spännande och snabbt växande företag.
Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg, och ett flexibelt arbetssätt med möjlighet till arbete på distans.
Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.
Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till hr@ropocapital.se.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt dock senast den 15 juni.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Teamchef Åsa Nordahl på telefon 073-151 36 05.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Collection Advisor

Servicehandläggare
Läs mer Maj 13
För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.

Om du gillar att jobba i en miljö där arbetsglädje, uppriktighet, lärande och mod är viktiga delar har du kanske just hittat ditt drömjobb!

Om tjänsten
I tjänsten som rådgivare ansvarar du för att säkerställa den mest effektiva inkasseringen för våra kunders räkning och arbetar för en god och förtroendefull relation. Din roll innefattar bland annat kundkontakt, analys, beslut om rättsliga åtgärder, kontakt med myndigheter samt administrativt arbete. För att trivas i rollen ser vi att du är en proaktiv lagspelare som drivs av gemensamma mål och har förmågan att se helheten och ser förbättringsarbete som en naturlig del av vardagen.
Tjänsten avser en heltid, med placering på vårt kontor i Göteborg.

Vi tror att du som söker
Är utåtriktad, flexibel och driven.
Har förmågan att fatta snabba välgrundade beslut och trivs med att arbeta i ett högt tempo.
Har en känsla för service med kunden i fokus, kvalitét och gillar att ta eget ansvar.
Kan arbeta självständigt såväl som i grupp. Det är tillsammans vi når framgång.


Vi värdesätter personliga egenskaper såsom nyfikenhet och engagemang! Enkelt sagt söker vi dig som får energi av att prata med människor och är intresserad av att skapa ett värde för kunden.
Universitetsstudier inom juridik eller ekonomi är meriterande samt att du har erfarenhet inom energi- eller telekom inkasso.

Om Ropo Capital
Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, dvs. allt från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Genom att vi vågar tänka nytt och sätta nya normer skapas värde för våra klienter och deras kunder i form av stärkta kundrelationer och bättre finansiella resultat.
Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.

Vad erbjuder vi
Du erhåller ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, friskvård och välmående, samt chans att vara en del av ett spännande och snabbt växande företag.
Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg, och ett flexibelt arbetssätt med möjlighet till arbete på distans.

Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.
Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till hr@ropocapital.se.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Vi vill därför gärna ha din ansökan så snart som möjligt dock senast den 15 juni.
För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Teamchef Åsa Nordahl på telefon 073-151 36 05.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Rådgivare Contact Center/Kundservice

Servicehandläggare
Läs mer Maj 13
För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja – från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.

Nu söker vi en driven och engagerad kollega som vill arbeta med oss i vårt Contact Center /Kundservice.

Om tjänsten
I rollen som rådgivare i vårt Contact Center arbetar du i det Team som möter våra kunders kunder. Du ansvarar för att säkerställa att vi har en god service och ett proffsigt bemötande i samtliga kanaler.
Du handlägger ärenden och hittar skräddarsydda lösningar som är anpassade efter kundens unika behov,
Ditt främsta arbetsverktyg är telefonen, men du kommer även hantera mail och chatt vid behov.
Placering på vårt kontor i centrala Göteborg.

Vi tror att du som söker
…har erfarenhet av liknande arbete
…är utåtriktad, flexibel och driven
…har positiva kundupplevelser i fokus och gillar att ta stort eget ansvar
…trivs med att arbeta i ett högt tempo med många olika arbetsuppgifter
…drivs av att nå uppsatta mål tillsammans med andra

Vi värdesätter personliga egenskaper såsom nyfikenhet, driv och engagemang.
Enkelt sagt söker vi dig som får energi av att prata med människor och är intresserad av att skapa ett värde för kunden. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med inkasso, bank eller försäkringsbranschen.
Om Ropo Capital
Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, dvs. allt från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Genom att vi vågar tänka nytt och sätta nya normer skapas värde för våra klienter och deras kunder i form av stärkta kundrelationer och bättre finansiella resultat.
Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.
Vårt erbjudande till dig
Du erhåller ett riktigt bra förmånspaket, med aktiv satsning på hälsa, friskvård och välmående, samt chans att vara en del av ett spännande och snabbt växande företag.
Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö mitt i centrala Göteborg, och ett flexibelt arbetssätt med möjlighet till arbete på distans.
Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.

Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till hr@ropocapital.se. Urval och intervjuer sker löpande.För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Teamchef Shahin Farrokhi på mailadress shahin.farrokhi@ropocapital.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Handläggare Contact Center /Kundservice -Sommarjobb och Extra

Inkassohandläggare
Läs mer Maj 13
För Ropo Capital är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Vi präglas av arbetsglädje och effektivitet, engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Ropo Capital erbjuder tjänster som täcker hela fakturans värdekedja – från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vi konkurrerar på marknaden som en teknisk pionjär med en affärsmodell grundad på digitaliseringens fördelar och avancerad automatisering.

Nu söker vi en driven och engagerad kollega som vill arbeta med oss i vårt Contactcenter i sommar, och även fortsätta extra några timmar varje vecka under hösten.

Om tjänsten
I rollen som handläggare i vårt Contact Center/kundservice arbetar du i det Team som möter våra kunders kunder. Du ansvarar för att säkerställa att vi har en god service och ett proffsigt bemötande i samtliga kanaler.
Du handlägger ärenden och hittar lösningar som passar varje enskilt ärende. Ditt främsta arbetsverktyg är telefonen, men du hanterar även mail och chatt vid behov.
Placering på vårt kontor i centrala Göteborg.

Vi tror att du som söker
…har erfarenhet av liknande arbete
…är utåtriktad, flexibel och driven
…har positiva kundupplevelser i fokus och gillar att ta stort eget ansvar
…trivs med att arbeta i ett högt tempo med många olika arbetsuppgifter
…drivs av att nå uppsatta mål tillsammans med andra

Vi värdesätter personliga egenskaper såsom nyfikenhet, driv och engagemang.
Enkelt sagt söker vi dig som får energi av att prata med människor och är intresserad av att skapa ett värde för kunden. Vi ser det som meriterande om du tidigare arbetat med inkasso, bank eller försäkringsbranschen.

Om Ropo Capital
Ropo Capital erbjuder vad vi kallar för Invoice Life Cycle-tjänster, dvs. allt från distribution och reskontrahantering till påminnelser och inkasso. Vårt fundament bygger på egenutvecklad teknik och vi brinner för att skapa extraordinära kundupplevelser med hjälp av data och en oslagbar fakturahanteringsprocess. Genom att vi vågar tänka nytt och sätta nya normer skapas värde för våra klienter och deras kunder i form av stärkta kundrelationer och bättre finansiella resultat.
Ropo Capital är marknadsledande inom fakturahantering i Finland och har genom förvärv de senaste åren expanderat till den nordiska marknaden. Idag har vi ca 400 anställda specialister i Finland, Sverige och Norge och mer än 10 000 kunder. Totalt levererar Ropo Capital över 170 miljoner fakturor och andra dokument årligen. Vårt mål är att år 2023 vara den ledande leverantören i Norden av tjänster inom fakturans livscykel.
Vårt erbjudande till dig
Som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi präglas av arbetsglädje och av engagerade människor som drivs av att få saker att hända. Vi tänker stort och utmanar oss själva varje dag.
Vi är ett modernt företag som erbjuder dig en stimulerande och fartfylld arbetsmiljö centralt på Kungsgatan i Göteborg. Många av våra anställda är unga och vi hittar på saker tillsammans.
Varmt välkommen att skicka ditt CV och personliga brev till hr@ropocapital.se. Urval och intervjuer sker löpande.För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta Teamchef Shahin Farrokhi på mailadress shahin.farrokhi@ropocapital.se.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu