Göteborg: Industrial Service Sales Manager - Sweden

Hitta ansökningsinfo om jobbet Industrial Service Sales Manager - Sweden i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2021-03-19 // Varaktighet: Heltid

Sales Manager Industrial Service Sweden
Do you thrive on finding business opportunities and want to be part of developing our future service business? Are you looking to work in a multicultural company with Sweden as your assigned territory, then this could be the right opportunity for you to lift your career by joining Konecranes.

What we expect from you
Sales Manager Industrial Service will lead Country Salespeople and direct all Industrial Service activities that occur in the relevant market. The Sales Manager is the primary driver of all sales related matters in Sweden.

Key responsibilities:
• Establish, follow up and act on set KPIs and goals, according to business plan.
• Visualize the targets and goals into a compelling customer and sales story.
• Support employees to work according to agreed ways in order to enable that desired goals are met
• Lead Sales Team, Identify and develop team members' skills and competences
• Follow actively relevant sales activities, sales development, customer satisfaction,
• Sales performance & Funnel Management including data accuracy, funnel quantity by sales stage and service product.
• Provide accurate short, medium, long term orders forecasts
• Drive Customer Segmentation and relevant account management.
• Situational pricing overview and coaching especially on large cases in conjunction with Win Planning.
• Plan, Action and be responsible for All sales related KPI Improvements.

Why join us?
We offer you an international environment with a high focus on developing the best products. As a world-leading trademark Konecranes offers a variety of opportunities of personal development for all employees. We put trust in our people and believe that each and everyone of us makes a difference.
Learn more about Konecranes as an employer and what your future colleagues have to say by checking career stories in Youtube https://www.youtube.com/watch?v=AklPBQd_p0I&t=1s or our site www.konecranes.com in Careers: Meet our people.

What should you bring?
You will need to be a highly motivated, energetic self-starter with a strong business acumen who loves to create winning teams and are passionate about customer relationships. To be successful in this role we think you need to possess strong communication and interpersonal skills to manage both ups and downs, be able to lead change and work closely together with our operational team. You also need to have a strong sales orientation, good knowledge in contractual and commercial law and situational pricing. Previous experience from sales management in service/aftermarket business is an advantage.

Interested?
We welcome you to apply via our career site latest the 31st of march, in English. We appreciate early applications and reserve a right to finalize the recruitment process once the suitable candidate for the role has been identified.
This is a national role and location of this position can be negotiated within the main Konecranes business locations in Sweden.

For further information about the products that we offer, check out our video in Youtube https://www.youtube.com/watch?v=QZ8aXn5A8DY

For further information about the role please contact Director Sales, IS EMEA North, Petteri Ijäs via email petteri.ijas@konecranes.com or call +35840035581
or Recruiter Annika Sandberg Telephone +46 733 617 988 or email annika.sandberg@konecranes.com

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Försäljningschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Försäljningschef.

Franchise Gekomm Göteborg, Uppstart av nytt kontor!

Läs mer Mar 18
Är du en entreprenöriell & målinriktad person med passion för affärer? Vill du arbeta på ett nationellt bolag som ligger i absoluta framkanten i Sverige inom Telekommunikation, Dokumenthantering, Mötesteknik, IT och Kontorsmöbler?

Då ska du ansöka som Franchise tagare på Gekomm AB.

Gekomm AB tillhandahåller expertis och unika, tekniskt avancerade, hållbara och framtidssäkra B2B-lösningar.

Gekomm AB produkter och tjänster används primärt av verksamheter inom kontor, små/medelstora företag.

Om tjänsten

Nu startar vi nytt kontor i Göteborg & är ute efter vår nya ledare som ska representera oss i regionen.

Vi söker en entreprenöriell franchise tagare som kommer att starta upp, leda, planera och verkställa Gekomm AB fungerande försäljningsstrategi i Göteborg. Som Franchise tagare har du det övergripande resultatansvaret för verksamhetens försäljning i Göteborg och driver arbetet både operativt och strategiskt. Tillsammans med ditt team har du fokus på affärsutveckling av befintliga och nya kunder. Du kommer arbeta nära marknadsavdelningen och andra funktioner i bolaget som VD, delägare och administratör.

Som Franchise tagare har du bland annat följande arbetsuppgifter och ansvar:

- Resultat- och budgetansvar

- Planering och uppföljning av bolagets försäljningsstrategi och aktiviteter

- Rekrytering

- Leda och utveckla teamet

- Driva och utveckla försäljningen

- Offert- och avtalshantering samt uppföljningar

- Samarbete med Marknadsavdelningen

- Identifiera nya potentiella affärer och branscher

- Eget budgetansvar från första månaden

Du kommer att ingå i ledningsgruppen och förväntas att engagerat delta i aktuella ledningsfrågor och ta ett gemensamt ansvar för bolagets strategiska arbete. Du rapporterar till VD samt delägare och rollen är baserad i Göteborg.

Personlighet

Vi söker dig som är driven, entusiasmerande och har förmåga att utveckla dina ansvarsområden och dina medarbetare. Du är strukturerad, affärsmässig och har en förmåga att utveckla goda och långsiktiga relationer med din omgivning. Du är van att bygga upp framgångsrika team, har ett starkt driv och erfarenhet inom försäljning som lätt smittar av sig på omgivningen. Du har även förmågan att skapa förtroende internt och externt. Andra ledord som värdesätts är prestigelöshet, noggrannhet, lojalitet och transparens.

Nedan följer några av egenskaper och kunskaper för att klara rollen.

- Dokumenterad erfarenhet som Försäljningschef

- Erfarenhet av att arbeta med teknisk B2B lösningsförsäljning

- Vara noggrann och strukturerad

- Målorienterat arbetssätt som skapar engagemang och driv

- Stark på att kunna prioritera

- Meriterande om du har erfarenhet av att bygga/utveckla försäljningsorganisationer.

Vi ser gärna att du har relevant akademisk utbildning eller motsvarande och vara flytande i svenska och engelska, både tal och skrift.

Villkor

- Fastlön

-Förmånsbil

-Eget budgetansvar

-Heltid

Ansök nu

Marknads- och Försäljningschef till Fria Bröd

Läs mer Maj 14
Fria Bröd AB är ett familjeägt bolag som utvecklar och tillverkar gluten-, laktos och mjölkproteinfria bageriprodukter sedan 1996. Fria Bröd är idag Nordens ledande varumärke inom frysta glutenfria bageriprodukter. Produktionen sker i Frias lokaler i Bårhult, Landvetter. Detta för att kunna erbjuda högsta säkerhet och bästa smak och kvalitet. Frias produkter finns idag på alla stora kedjor i Norden och i ett flertal europeiska länder. Vi erbjuder våra kunder det goda glutenfria livet. Läs mer om oss på www.friabrod.se

Vi erbjuder
En spännande roll i ett dynamiskt och växande företag med möjlighet att påverka och forma framtiden för glutenfria livsmedel. Fria Bröd har en ledande position inom segmentet fryst på den nordiska marknaden och vi ser stora möjligheter att ytterligare stärka vår position och bredda vårt erbjudande. Gemensamt drivs vi av vår vision att skapa det goda glutenfria livet.

Arbetsbeskrivning
Marknads- och Försäljningschefens viktigaste uppgift är att tillsammans med sitt team skapa efterfrågan för våra produkter samt maximera försäljningen med god lönsamhet. Du kommer ansvara för att sätta försäljnings & marknadsstrategin i Norden och därefter skapa rätt aktiviteter för att nå våra gemensamma mål. Du leder ett team på åtta personer inom försäljning, produktutveckling och marknad. Du kommer få stora möjligheter att utforma rollen i bolaget där din kunskap och erfarenhet är viktig för vår fortsatta framgång.

• Leda, engagera och entusiasmera dina medarbetare
• Utveckling och genomförande av strategiska planer för marknad och försäljning
• Ansvara för att driva och nå försäljningsmålen
• Ansvara för rätt marknadsaktiviteter
• Budgetansvar för försäljnings- och marknadsföringsaktiviteter
• Prissättning för optimal lönsamhet
• Säkerställa ett konkurrenskraftigt sortiment
• Aktivt arbete för tillväxt och utveckling av marknadspositionen i Norden

Erfarenhet och personliga egenskaper
Vi söker dig som har en bakgrund inom livsmedelssektorn och DVH med egen erfarenhet från försäljning och marknadsföring. Som person är du kommunikativ och entusiasmerande med ett starkt driv att skapa resultat tillsammans med andra. Du är initiativrik, har lätt att knyta kontakter och skapa förtroende.

• Ledarskap och personalansvar
• Kunskap och erfarenhet kring att sätta försäljning och marknadsstrategier
• Tidigare egen erfarenhet inom försäljning mot DVH med goda resultat
• Erfarenhet av att samarbeta med externa säljbolag och eller/distributörer
• Erfarenhet av att arbeta med externa byråer inom reklam, design och research
• Erfarenhet från att arbetat i ett ägarlett bolag
• Stark analytisk förmåga och kommersiellt tänkande
• Resultatinriktad med en kreativ ådra för problemlösning
• Mycket god förmåga att kunna formulera sig på svenska och engelska i tal och skrift
• Civilekonom eller motsvarande med inriktning mot marknadsföring

Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med rekryterings- & search företaget Spritter, ansöker gör du med ditt CV på www.spritter.se. För ytterligare information om tjänsten vänligen kontakta rekryteringskonsult Gabriella Christiansen på 070-090 59 58 eller gabriella@spritter.se. Vi träffar kandidater löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan det slutgiltiga ansökningsdatumet. Du är varmt välkommen att söka tjänsten så snart som möjligt. Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Chief Commercial Officer till Lundby Container Service!

Läs mer Maj 6
Vill du vara en nyckelspelare i en tillväxtresa? Får du energi av att göra affärer och driva upp försäljningen? Vill du ta ägandeskap och sätta strategin för de kommersiella aktiviteterna? – Då kan rollen som CCO hos LCS vara din nästa utmaning!

Om Lundby Container Service
”Med kunden i fokus tillhandahåller vi på Lundby Container Service produkter och service lokalt och internationellt till människor och företag och ger dem möjligheten att förverkliga sina idéer där containern är en del av lösningen, något vi gjort i över 50 år tillsammans med samma ägare.
Vi säljer, hyr ut, lagrar och konstruerar mobila lösningar till människor och företag med containrar i centrum, där vi arbetar efter att vara en innovativ och pålitlig partner.

Med en passion för logistik och mobila lösningar strävar vi efter att leverera högkvalitativa, funktionella och hållbara lösningar inom våra affärsområden.
Vi bedriver allt ifrån försäljning uthyrning till specialproducerade skräddarsydda containerlösningar och en terminalverksamhet i Arendal, i närheten av Göteborg’s hamn, på vår 75 000m2 stora anläggning.”

Om tjänsten som CCO till LCS
I rollen som CCO kommer ditt främsta ansvarsområde vara att öka försäljning och kundnärvaro i LCS:s samtliga fyra verksamhetsområden – Försäljning, uthyrning, Specialcontainers och Terminal. Målsättningen är en proaktiv och framåtlutad försäljningskultur med kunden i fokus, där du förväntas vara en nyckelspelare i en tillväxtresa och agera som en ledare i organisationen. Försäljningsorganisationen består idag av en Försäljningsansvarig som fokuserar på Specialcontainers och en innesäljare där du kommer ha personalansvaret och äga enhetens fullständiga budget och resultatansvar och rapporterar direkt till VD. Du förväntas därför ta ett helhetsgrepp på den framtida försäljningen genom att staka ut den strategiska riktningen, sätta säljprocesserna på plats, ansvara för marknadsföringen samtidigt som du givet organisationens storlek också kommer vara operativ i säljarbetet och ansvara för det kommersiella arbetet i terminalen. I rollen ansvarar du också över marknadskommunikationen där du säkerställer i vilka kanaler och omfattning som LCS ska verka framåt! Rollen innebär också att du är en del av ledningsgruppen där du har möjlighet att på riktigt påverka ett klassiskt Göteborgsbolags riktning framåt!

Du utgår även från kontoret i Arendal när du inte är ute på kundbesök.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Sätta strategin och strukturerna för det kommersiella arbetet.
• Driva upp försäljningen genom operativt såväl som strategiskt säljarbete.
• Hantera marknadskommunikationen på hemsida och övriga kanaler.

Om dig
För att lyckas i rollen har du med fördel eftergymnasial utbildning inom relevant område. Du har gedigen erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat, med fördel inom liknande område eller kundsegment.
Som person ser vi att du har en entreprenöriell ådra som trivs med att etablera externa och interna relationer och förstår samt värdesätter vikten av samarbete. Sannolikt har du erfarenhet av att arbeta strategiskt och har ett strukturerat förhållningssätt, och ses, om du inte redan har erfarenhet av ledarskap, som en inofficiell ledare som ofta går först i ledet och stakar ut riktningen!

Viktigt för tjänsten är:
• En entreprenöriell ådra med ambition att vara centralt bidragande i en tillväxtresa.
• Erfarenhet av B2B-försäljning med dokumenterat goda resultat.
• Erfarenhet av logistikbranschen.
• Van användare av CRM-system.
• Svenska och engelska i tal och skrift.
• B-körkort.

LCS erbjudande
LCS erbjuder dig möjligheten att vara en nyckelspelare i en tillväxtresa samt vara en del av ledningsgruppen. Du erbjuds förmånsbil, kollektivavtal och friskvårdsbidrag.

Övrigt
Start: Enligt överenskommelse.
Omfattning: Heltid.
Placering: Arendal, Göteborg.
Lön: Enligt överenskommelse.

Vill du vara en centralt bidragande faktor i en tillväxtresa som ansvarig för de kommersiella aktiviteterna? Då ska du söka rollen som CCO till Lundby Container Service, vi på Needo ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Operativ försäljningschef till DM/TM

Läs mer Maj 16
Nytt
Jobbify är en jobbplattform för vassa kandidater.
För kunds räkning har vi publicerat denna annons, vill du komma i kontakt med den slutgiltiga arbetsgivaren kan du klicka dig vidare till annonsen:
Om rollen
Som försäljningschef är ditt huvudsakliga ansvar att driva försäljning och bygga en affär och kultur för den långsiktiga utvecklingen av bolaget. Som ledare och säljansvarig sätter du mål, både dagliga och långsiktiga där du fokuserar på att skapa ett högt engagemang för våra kunder. Vidare ansvarar du för att förvalta och utveckla vår kundstock genom nära kundsamarbeten och i samarbete med dem följa upp KPI: er och utfall.

Dina arbetsuppgifter består bland annat av;

Fullt personalansvar över dina medarbetare som arbetar med mötesbokning

Att leda, coacha samt driva den dagliga säljledningen av dina medarbetare

Rekrytera nya medarbetare

Att skapa struktur och processer för att maximera försäljningspotential

Uppdatera avtal, priser och kundsamarbeten tillsammans med att utveckla nya      affärsmöjligheter

Ansvara för uppföljning och rapportering av statistik på kundkonton

Utmana befintliga processer för att öka effektivitet

Coacha och utmana teamet för att säkerställa deras utveckling och framgång

Driva team- och kulturstärkande aktiviteter


 
Om dig
I din roll medverkar du till att skapa ett gott arbetsklimat och stort engagemang i våra kunder. För att lyckas i rollen vill vi att du har tidigare erfarenhet av framgångsrik försäljning inom B2B och att du är duktig på att skapa goda affärsrelationer med ett stort kund- och resultatfokus.

Du är noggrann och strukturerad och vet hur man prioriterar och planerar för att hålla fokus och en hög kvalitet. Det är viktiga egenskaper när du går igenom resultatrapporter och nulägesrapporter med kunder.

Du kommer att vara en del av vår ledning vilket kräver en personlig mognad. Du kan motivera och driva igenom beslut för verksamhetens bästa och kommer gärna med synpunkter och förslag, samtidigt som du står upp för våra gemensamma beslut.

Du är en närvarande ledare som har förmågan att inspirera och engagera andra till att vilja lyckas. Du är prestigelös och tvekar inte att lyfta på luren för att visa vägen. Genom tydliga mål och förväntningar på dina medarbetare skapar du ett arbetsklimat som stärker arbetsmoralen och viljan att vara tillsammans på kontoret.

Som du förstår söker vi dig som är en erfaren, inspirerande och empatisk ledare med utmärkta kommunikationsförmågor som naturligt kan motivera andra till att uppnå satta mål.

 
Nu när du ska gå vidare, hur går du vidare?
För att hitta vår nästa medarbetare samarbetar vi med rekryteringsbyrån Competence Club. De är specialiserade och genuint intresserade av människor som arbetar med sälj, marknad, kommunikation och management. De vet när det är rätt, när det klickar. Eftersom vi gör löpande urval och intervjuer kan tjänsten bli tillsatt innan sista ansökningsdatum som är 9/6 2024. Vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi kan tyvärr inte ta emot din ansökan via mejl, du behöver ansöka direkt via annonsen.

Du är välkommen att höra av dig om du har frågor. Ansvarig för den här rekryteringen är Louise Moser Grammatikas som du når på louise@competenceclub.se
 
Om DM/TM AB
DM/TM AB arbetar med kvalitativa och kvantitativa besöksbokningar för att öka uppdragsgivarens marknadsandelar och samtidigt höja deras närvaro hos de viktigaste kunderna. Företaget grundades 1994 och visionen är att vara det självklara valet när läkemedelsföretag lägger ut sin besöksbokning. Alltid med marknadens högsta kvalitet och bokningsfrekvens. DM/TM AB genomför dessutom marknadsundersökningar där de tillsammans med kunden tar fram underlag, frågeställningar och levererar analyser och beslutsunderlag.

Ansök nu

Client Success Manager

Läs mer Jan 23
Are you ready to work with a world-class team and help disrupt the energy industry and the way consumers use energy and interact with utility companies? Are you excited to develop strong relationships and expand our business with large energy companies?


At Eliq, you'll be joining a fast growing SaaS startup that helps utility companies accelerate the clean energy transition and transform end-customer experience. Currently, we serve 15+ utilities with our SaaS service, energy analytics, white-label mobile apps, enabling millions of consumers to understand and manage their energy usage and are on a mission to reach 100s of millions of end-customers over the coming years. We're now expanding our Customer Success team to accelerate the growth in Europe.


The Role: As the business is growing quickly in Europe, we are now looking to grow our Customer Success team who work closely with our European clients (energy suppliers).
As a Customer Success Manager, it is your job to ensure clients get the maximum value out of the Eliq platform, become advocates of the solution and ultimately to renew and grow their business with Eliq. You will follow up on engagement metrics on behalf of our customers and work closely with the product team. You help clients engage end-customers with their energy consumption, accelerate the green energy transition and facilitate the ability in offering new energy related services, directly from your mobile phone.


Examples of key responsibilities are:
Make our clients satisfied, leverage our services and reach joint goals,
Analyse client data to identify new opportunities and scale each account,
Develop supporting materials/documents with help from the team,
Manage and help to close upgrades opportunities with help from the sales team,
Represent Eliq at relevant conferences and tradeshows and ensure proper positioning of the company’s products and services.

Requirements:
2+ years of working experience in customer success, account management, project management, product management or business development,
Highly motivated and you’re a very strong communicator, have a commercial mind-set and enjoy working with people,
Excellent communication skills in a [local] language and English (other European languages may also be of value),
As a person you take responsibility for what you do by being structured and drive your work,
You are solution oriented and work well with complex issues and enjoy working with others,
Technical skills such as or other data processing knowledge desirable but not essential
Knowledge of the Utility industry is a bonus
BA/BS degree or equivalent working experience.

Location:
The role, which reports to the Head of Client Success will be based at our Swedish Headquarters in Gothenburg, but we expect you will need to travel to customers around the UK/Europe one or two days per week


Remuneration:
Attractive basic salary, plus results based incentive, paid holidays, pension and expenses.


Do you want to be a part of shaping a sustainable energy future? We look forward to your application!


*Please apply with a CV and cover letter in English.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Konecranes AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Konecranes AB .

Service Technician

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Mar 29
At Konecranes, we believe that great customer experience is built on the people behind the Konecranes name. Everything we do, we do with passion and drive. We believe diversity drives business success and is the foundation for our growth. We welcome different backgrounds and skills that enrich our community and we promote a place where we can ALL be ourselves. This is what makes Konecranes a unique place to work.
Vill du bli en del i vår framgångsrika resa och vara med i vårt team i där du får möjlighet till ett varierat arbete med stort eget ansvar. Då är det dags att söka till oss på Konecranes!
Konecranes AB söker servicetekniker med elbakgrund till Göteborg/Uddevalla!
Vi söker dig som vill bidra med service i toppklass i området Göteborg/Uddevalla.

Din arbetsdag
Att vara servicetekniker på Konecranes innebär att vara ansiktet utåt mot våra kunder och ha daglig kundkontakt. Vi har moderna servicesystem, processer och hjälpmedel och ligger i absolut framkant avseende teknikutveckling.
Du kommer att ingå i ett serviceinriktat team med för närvarande 4 st tekniker, elektriker och mekaniker som servar våra kunders traverser och lyftutrustningar ute på fältet. Arbetet är varierande och innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.


Varför Konecranes?
Vi erbjuder ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar. I rollen som servicetekniker är du en av våra viktigaste medarbetare och vi värdesätter ditt arbete högt.


Förutom marknadsmässig lön har vi även individuellt bonusprogram för våra tekniker. Kontinuerlig kompetensutveckling genom internutbildningar av hög klass samt möjlighet till karriärutveckling både i Sverige samt globalt.


Våra omfattande internutbildningar ser till att du alltid håller hög kunskapsnivå inom vårt affärsområde. Eftersom arbetet innebär mycket kundkontakter är det bra om du trivs med att vara den kunden vänder sig till i första hand och komma med förslag på förbättringar som hjälper kunden att bibehålla en avbrottsfri produktion. Vi tror också att du är initiativrik, kreativ och har god samarbetsförmåga.

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad industrielektriker, elektriker eller liknande. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom industrin eller servicebranschen och att du har en mycket god förståelse för och erfarenhet av att jobba med felsökning och underhåll.

Vidare ser vi att du har:
Mekanisk erfarenhet är meriterande.
Tidigare erfarenhet av service av lyftutrustning är meriterande.
Goda kunskaper i Svenska.
Giltigt B-körkort är ett krav.


Frågor:
För ytterligare frågor om tjänsten samt företaget vänligen kontakta Servicechef, Ola Hultman ola.hultman@konecranes.com, 076-6964895. I denna befattning rapporterar du direkt till Servicechef.

Ansökan:
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan med CV samt presentationsbrev som du skickar in via vår rekryteringsportal, www.konecranes.se

Konecranes is a global leader in material handling solutions, serving a broad range of customers across multiple industries. We consistently set the industry benchmark, from everyday improvements to the breakthroughs at moments that matter most, because we know we can always find a safer, more productive and sustainable way. That's why, with 16 000+ professionals in over 50 countries, we are trusted every day to lift, handle and move what the world needs.
Konecranes is committed to ensuring that all employees and job applicants are treated fairly in an environment which is free from any form of discrimination.

Ansök nu

Service Technician Göteborg/Uddevalla

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jan 30
At Konecranes, we believe that great customer experience is built on the people behind the Konecranes name. Everything we do, we do with passion and drive. We believe diversity drives business success and is the foundation for our growth. We welcome different backgrounds and skills that enrich our community and we promote a place where we can ALL be ourselves. This is what makes Konecranes a unique place to work.
Vill du bli en del i vår framgångsrika resa och vara med i vårt team i där du får möjlighet till ett varierat arbete med stort eget ansvar. Då är det dags att söka till oss på Konecranes!
Vi söker dig som vill bidra med service i toppklass i området Göteborg/Uddevalla.
Din arbetsdag
Att vara servicetekniker på Konecranes innebär att vara ansiktet utåt mot våra kunder och ha daglig kundkontakt. Vi har moderna servicesystem, processer och hjälpmedel och ligger i absolut framkant avseende teknikutveckling.
Du kommer att ingå i ett serviceinriktat team med för närvarande 4 st tekniker, elektriker och mekaniker som servar våra kunders traverser och lyftutrustningar ute på fältet. Arbetet är varierande och innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.
Varför Konecranes?
Vi erbjuder ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar. I rollen som servicetekniker är du en av våra viktigaste medarbetare och vi värdesätter ditt arbete högt.
Förutom marknadsmässig lön har vi även individuellt bonusprogram för våra tekniker. Kontinuerlig kompetensutveckling genom internutbildningar av hög klass samt möjlighet till karriärutveckling både i Sverige samt globalt.
Våra omfattande internutbildningar ser till att du alltid håller hög kunskapsnivå inom vårt affärsområde. Eftersom arbetet innebär mycket kundkontakter är det bra om du trivs med att vara den kunden vänder sig till i första hand och komma med förslag på förbättringar som hjälper kunden att bibehålla en avbrottsfri produktion. Vi tror också att du är initiativrik, kreativ och har god samarbetsförmåga.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från industrin eller servicebranschen, helst som utbildad industrielektriker. Du har i alla fall en mycket god förståelse för och erfarenhet av att jobba med felsökning och underhåll.
Vidare ser vi att du har:
Mekanisk erfarenhet är meriterande.
Tidigare erfarenhet av service av lyftutrustning är meriterande.
Goda kunskaper i Svenska.
Giltigt B-körkort är ett krav.

Frågor:
För ytterligare frågor om tjänsten samt företaget vänligen kontakta Servicechef, Ola Hultman ola.hultman@konecranes.com, 076-6964895. I denna befattning rapporterar du direkt till Servicechef.
Ansökan:
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan med CV samt presentationsbrev som du skickar in via vår rekryteringsportal, www.konecranes.se
Konecranes is a global leader in material handling solutions, serving a broad range of customers across multiple industries. We consistently set the industry benchmark, from everyday improvements to the breakthroughs at moments that matter most, because we know we can always find a safer, more productive and sustainable way. That's why, with 16 000+ professionals in over 50 countries, we are trusted every day to lift, handle and move what the world needs.
Konecranes is committed to ensuring that all employees and job applicants are treated fairly in an environment which is free from any form of discrimination.

Ansök nu

Automation Engineer

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Dec 6
Are you searching for your place in a company that is at the absolute forefront of technology development, where you can put your top-notch automation engineering skills and technical understanding to good use? Are you excited by the challenge of setting up new ways of working and leaving your mark on how things are done?


As an Automation Engineer in Konecranes’ Swedish engineering team, you have a key role in ensuring a high-standard delivery to our customers. You are responsible for the technical solution and technical support, focusing on price-efficient modernisations and optimising the technical solutions to customer needs. This is a new role profile on the team, so you will have the chance to help create structure and processes for how the work is managed. Your workdays are spent both doing office work, and out in the field, travelling regularly (mostly) within Sweden.
In this position, you report directly to the Operations Support Manager.
Your key responsibilities
Supporting Sales with the choice of technical solutions, including quotation calculation
Technical description of solutions and delivery of technical documentation
Designing PLC programs
Commissioning of automation systems and locally designed applications
Technical support to local service organisation
Working in close contact with automation teams in Global Modernisations and ETO to ensure a Konecranes delivery according to the latest standards



What should you bring?
At least 4 years of proven experience working with industrial automation
A good technical understanding
Strong PLC programming skills
Proficiency with using Siemens S7 and TIA Portal, Human Machine Interface, and frequency converters
Fluent spoken and written English
A driver’s licence



You are the perfect fit for this team if you are a self-starter, thorough, structured, support-oriented, you like to get things done and finish the activities started. You can prioritize your tasks and enjoy working independently but are equally good at teamwork and collaboration with internal and external stakeholders to achieve results.
Why join us?
At Konecranes, you will be at the heart of events and take on a challenging and exciting role as an Automation Engineer in a company that values quality and strong customer relationships. The work atmosphere is relaxed and rather than hierarchies, the focus is on open communication. You will get to work in an international setting, collaborating closely with teams in Finland, Norway and beyond. Here, you will find outstanding possibilities for skills development and career growth.
Want to learn more about Konecranes and what your future colleagues have to say – visit our Career pages!
Interested?
Submit your application and CV in English via the ’Apply now’ button by 26 December 2023 at the latest. We appreciate early applications, as we will start interviewing on the go, and the position is filled when the suitable candidate is found.
If you have further questions, please contact Marion Soon, Global Talent Acquisition Specialist by email – marion.soon(at)konecranes.com

Ansök nu

Servicetekniker i Halmstad

Servicetekniker, maskin
Läs mer Maj 17