Göteborg: Servicetekniker i Halmstad

Hitta ansökningsinfo om jobbet Servicetekniker i Halmstad i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2019-05-17 // Varaktighet:

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som

Nedan visas andra jobb i Göteborg som .

Solcellsmontör

Läs mer Apr 15
Vi har mycket att göra och behöver bli fler!
Nu behöver vi stärka företaget med ytterligare ett team av solcellsmontörer. Vi vill stärka med ett nytt professionellt solcellsteam bestående av 2-3 personer.
Tjänsten är planerad att starta omgående. Arbetstiderna är förlagda måndag-fredag kl 07:00-16:00. Tjänsten är heltid, 100% (40h).
Tjänsten innebär att du kommer vara anställd som solcellsmontör, arbetsområdet är Västra Götaland, med utgångspunkt Göteborg men vi har ibland uppdrag i andra regioner.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Ansök nu

Programledare investeringsprogram Kapacitet väst

Läs mer Mar 28
Företagsbeskrivning
Vattenfall är en av Europas största producenter och återförsäljare av el och värme. Våra huvudmarknader är Sverige, Tyskland, Nederländerna, Danmark och Storbritannien. Inom Vattenfallkoncernen finns cirka 20?000 anställda. Vi har elektrifierat industrier, levererat energi till bostäder och förvandlat tillvaron genom innovation i över hundra års tid. Vi vill nu göra det möjligt att leva fossilfritt inom en generation och vi driver på övergången till ett hållbart energisystem.
Vattenfall Eldistribution AB distribuerar el till hushåll, företag och samhälle – dygnet runt året om. Vårt elnät är över 12 000 mil långt och vi distribuerar el till nästan 900 000 kunder. Vi bygger, driver, underhåller och investerar i vårt elnät för att du som kund ska få en tillförlitlig leverans.
Läs mer om oss på https://www.vattenfalleldistribution.se/om-oss/
Vill du som Programledare hos oss på Vattenfall Eldistribution göra skillnad?


Jobbeskrivning
Vill du ha en spännande vardag och jobba för en fossilfri framtid? Hos oss får du vara med och påverka morgondagens klimatsmarta samhälle och skapa framtidens elnät.
Avdelning Program Management växer och söker nästa stjärna som vill vara med oss på resan. Just nu består vårt team av ett glatt gäng på sju programledare som tillsammans utgör hjärtat av vår programledning. Vi har skapat en miljö med hög psykologisk trygghet, där erfarenheter och åldrar varierar, och där vi tillsammans utmanar och levererar resultat.
Proaktivitet, engagemang och en öppen dialog värdesätts. Ledarskapet präglas av förtroende, fokus på resultat och en förväntan på ömsesidigt engagemang och leverans. Här får du inte bara vara en del av arbetskulturen utan också möjlighet att bidra till och forma den.
Ditt huvudsakliga uppdrag innebär att leda och styra ett eller flera investeringsprogram. Som programledare ansvarar du för hela programmet med ingående projekts resultat gällande tid, kostnad och innehåll. För denna roll är det program Kapacitet Väst aktuellt. Detta är ett program som är i sin linda och du får som programledare möjlighet att vara med och starta upp, forma och etablera programmet.
Du är projektsponsor och även ombud i kontrakt. Du har ett stort åtagande i att stötta och vägleda projektledare samt fatta beslut i strategiskt viktiga frågor. En av huvuduppgifterna är att säkra programmets leverans och framdrift genom både finansiella beslut och TG beslut. Till din hjälp har du din programstyrgrupp där du också får stöd i att vid behov prioritera inom programmet.
Du leder ett programteam där stödfunktioner till programmet och dig som programledare finns. Du är också ansiktet utåt mot entreprenörer, leverantörer och ev. kunder. På avdelningen förväntas du också bidra till utvecklingen av programstyrningen samt bidra och driva det förändringsarbete som behövs. Du rapporterar till chef för avdelningen Program Management.
Resor i tjänsten förekommer regelbundet.


Kravspecifikation
För att lyckas i rollen är det viktigt du är resultatorienterad och har förmågan att leda många personer på ett prestigelöst och tydligt sätt. Du är strukturerad i ditt arbetssätt och driver ditt arbete på egen hand i samverkan med teamet runt omkring dig. I rollen som programledare har du många intressenter och det är därför viktigt att du är en god kommunikatör, ledare och förhandlare.
Vi söker dig som har
Akademisk utbildning om minst 300 hp.
Minst 10 år erfarenhet av större projekt och program med verifierat positivt resultat och budget ansvar.
Du ska ha ledarerfarenhet och vara bekväm att leda andra resurser
Mycket god förmåga att uttrycka dig i både tal och skrift på svenska och engelska
Körkort B

Vi erbjuder: En utmanande och givande roll där du kan påverka framtidens energiprojekt. Ett stöttande arbetsklimat där din professionella utveckling prioriteras och möjlighet att bidra till förändringsarbete och utveckling inom programstyrning


Ytterligare information
Förutom att du får vara med och forma framtidens smarta energisamhälle kommer du som programledare att ha en central roll i vår vision att möjliggöra ett klimatsmart liv inom en generation. Hos oss får du möjlighet att arbeta i en företagskultur där vi strävar efter att vara öppna, aktiva och positiva med arbetsuppgifter som utvecklar och utmanar dig. Våra medarbetares och samarbetspartners hälsa och välbefinnande är viktig för oss. En god arbetsmiljö är grundläggande i allt vi gör och säkerheten står alltid i centrum. För oss är det viktigt att dina personliga värderingar stämmer överens med vår kultur som präglas av att göra varandra bättre, ligga steget före samt att hålla vad vi lovar.
Vi har även en hel del andra personalförmåner som exempelvis arbetstidsförkortning, förmånliga tjänstepensionsavtal, föräldraledighetstillägg med mera. Läs mer om våra förmåner här.
Placeringsort Trollhättan eller Göteborg


För mer information om själva tjänsten kontakta rekryterande chef Pernilla.ngomagnusson@vattenfall.com
För frågor om rekryteringsprocessen kontakta rekryterare Jessica Petersson, jessica.petersson@vattenfall.com.


Fackliga representanter via Vattenfalls växel, 08 739 50 00
Christian Ericsson, Ledarna, Anne-Marie Sjöbohm, Akademikerna, Asim Nokic, Unionen, Ulf Tengman, SEKO


Vi gör urval löpande och välkomnar din ansökan senast 15 april. Vi tar endast emot ansökningar via vår webbplats.


Vi är övertygade om att mångfald bidrar till att bygga ett mer lönsamt och tilltalande företag och strävar efter att vara goda förebilder när det gäller mångfald. Vattenfall arbetar aktivt för att alla medarbetare ska ha samma möjligheter och rättigheter oavsett ålder, etnisk eller kulturell bakgrund, könstillhörighet, religion/tro, sexuell läggning eller funktionsförutsättning. Läs mer om hur vi arbetar med mångfald och inkludering här.


Vattenfall är en del av Sveriges kritiska infrastruktur, därmed är många av våra tjänster säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Arkivarie

Läs mer Jun 29
Göteborg växer och förändras snabbt. Få städer har den utvecklingspotential som finns här. Planeringen av det framtida Göteborg är ett lagarbete med många inblandade och Stadsbyggnadskontoret har en central roll i denna utmaning. Gemensamt arbetar vi med förutsättningar för en stor arbetsmarknadsregion, bostäder med kvalitet, en inbjudande offentlig miljö och verkar för att staden blir hållbar ur alla perspektiv. Det vi gör ger avtryck i Göteborg för lång tid framåt. Tillsammans med andra förvaltningar skapar våra 380 medarbetare förutsättningar för en konkurrenskraftig, attraktiv och långsiktigt hållbar stad.

ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten är placerad inom enheten Ärendeprocess som är en del av avdelningen för Verksamhetsstyrning. På enheten arbetar utöver arkivarier även bland annat nämndsekreterare och ärendecontrollers. En av våra arkivarier ska nu vara föräldraledig och vi söker därför en vikarie.

Enheten för ärendeprocess uppdrag är att styra, stödja och utveckla stadsbyggnadskontorets ärendeprocess och informationsförvaltning. Vi arbetar med att styra kontorets informationsflöde för att säkerställa en trygg och långsiktig informationsförsörjning där information framställs, hanteras, förvaras, överförs, skyddas och vårdas på ett sådant sätt att den kan tillgängliggöras, användas och återanvändas upprepat under hela den tid den ska bevaras.

I enhetens uppdrag ligger även att administrera och kvalitetssäkra myndighetens ärende- och nämndprocess i syfte att säkerställa att byggnadsnämndens beslut bereds och fattas på ett korrekt, rättssäkert och språkligt lättillgängligt sätt. Enheten ger även administrativt stöd till direktör och förvaltningsledning.

Som vikarierande arkivarie på stadsbyggnadskontoret kommer en stor del av ditt arbete utgöras av traditionellt arkivarbete, kundservice samt eftersökning, menprövning och utlämnande av allmänna handlingar. Du kommer även arbeta med kvalitetshöjande arbete i vårt e-arkiv Comprima. Tillsammans med dina kollegor är du ett stöd till förvaltningens kärnverksamheter i arkivfrågor.

KVALIFIKATIONER
Du har högskole- eller universitetsutbildning om minst 180 högskolepoäng varav minst 60 poäng inom arkivvetenskap. Erfarenhet av arbete inom arkivområdet samt av kundarbete inom offentlig förvaltning där utlämnande av allmänna handlingar ingått är meriterande. För tjänsten krävs goda kunskaper i arkivlagen, tryckfrihetsförordningen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen. Det krävs också att du har kunskaper i verksamhetsbaserad/processorienterad arkivredovisning.

För oss är det en självklarhet att arbeta serviceinriktat. Därför har du som söker hög social kompetens och god förmåga att samarbeta med andra. För tjänsten krävs att du har god förmåga att kunna växla mellan ett övergripande analytiskt perspektiv och en detaljerad nivå. Du är också noggrann och ansvarstagande och sköter ditt arbete strukturerat och organiserat. Som arkivarie hos oss är det viktigt att du är lösningsfokuserad och att du arbetar effektivt och resultatinriktat.


ÖVRIGT
Vi vill att stadsbyggnadskontoret ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald bidrar till att utveckla vår verksamhet.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings-, kandidatsöknings- och rekryteringsföretag samt försäljning av ytterligare annonser.

Ansök nu

Distriktssköterska/Barnsjuksköterska BVC

Läs mer Jun 29
Närhälsan utvecklar primärvård i världsklass. Med hundratals mottagningar i Västra Götaland finns vi nära invånarna och gör skillnad för deras liv och hälsa. Vi erbjuder dig ett stimulerande och meningsfullt arbete med kompetenta kollegor, tydligt ledarskap och utvecklingsmöjligheter.



Om oss

Närhälsan Gibraltargatan vårdcentral & BVC är en väletablerad vårdcentral med gott rykte, en god ekonomi och med hög kontinuitet.

Här finns drygt 16000 listade patienter i alla åldrar varav många studenter. På vårdcentralen arbetar 42 medarbetare. Vi bildar tillsammans med dig en arbetsgrupp som präglas utav hög kompetens, stort engagemang och en härlig arbetsglädje.

Hos oss har vi ett närvarande, tydligt och stödjande ledarskap samt kollegium. Stor vikt läggs vid att alla skall trivas då vi är övertygade om att det gynnar våra patienter. Vi har högt satta mål och vill att alla skall vara delaktiga i de processer som leder verksamheten framåt. Inom vårdcentralen är det korta beslutsvägar och du kommer att möta en god gemenskap. Vi är stolta över vår vårdcentral och söker nu Dig som är engagerad, lösningsorienterad och positiv!

Om arbetet

Du får ett omväxlande arbete där du följer barn och föräldrar från nyfödd till dess att skolhälsovården tar vid. Som BVC-sköterska har du en central roll i att möta familjernas behov, göra medicinska och omvårdnadsmässiga bedömningar och prioriteringar. Vi erbjuder barnhälsovård enligt basprogrammet, ett kvalificerat föräldrastöd utifrån en helhetssyn på familjen. Du kommer bland annat arbeta med hälsokontroller, vaccination och föräldragrupper.

Om dig

Vi söker dig som är legitimerad sjuksköterska med vidareutbildning inom antingen hälso- och sjukvård för barn och ungdom eller öppen hälso- och sjukvård. Har du erfarenhet från BVC och journalsystemet Asynja Visph är det meriterande.

Ett professionellt arbetssätt och gott bemötande av kunder och patienter är en självklarhet för dig. Stor vikt kommer att läggas på personliga egenskaper såsom flexibilitet, hög samarbets- och organisationsförmåga samt att du lever upp till Närhälsans kärnvärden som är Pålitlig, Omtänksam och Nytänkande.

Intervjuer sker löpande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland. Vill du veta mer om VGR kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken www.vgregion.se/introduktion


Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.


Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Ansök nu

Solcellsmontör

Läs mer Jun 29
Har du erfarenhet av solceller? Då har vi en spännande tjänst för dig!
Vi på Solgruppen Norden fortsätter att utvecklas med nya spännande mål under 2021 och ska nu starta upp ytterligare ett installationsteam i Göteborg. Vi söker därför Solcellsmontörer till team! Ta chansen att få vara med att starta upp vårt nya team och häng med på vår spännande resa framåt.
Vi installerar solcellsanläggningar stora som små.
Vad kommer du att göra som Solcellsmontör hos Solgruppen:
Som Solcellsmontör i ett nystartat team blir du en person av två som skall jobba tillsammans. Ditt arbete består av att vara med och montera våra kunders anläggningar.
Några av dina arbetsuppgifter är:
Montagearbete tillsammans med kollegorna.
Arbetsmiljöansvar på tak, där du även säkerställer att alla i teamet arbetar säkert.
Du har dagliga avstämningar med ditt team och projektledare, samt säkerställer att teamet arbetar säkert och ser till att teamet fungerar bra ihop.
Planering, ledning och fördelning av installationsarbetet på tak för teamet görs av båda i samförstånd.
Administrativa ansvar som att uppdatera planeringschecklistor och sköta egenkontroller.

Vem är du?
Du är kommunikativ i i ditt arbete och är inte rädd för att fråga om du är osäker. Du vågar ha idéer och lyfta saker direkt när något inte fungerar.
Du är målinriktad och gillar att jobba mot deadline. Du driver arbetet framåt och ser till att ditt team levererar mot de uppsatta målen.
Du har förmågan att arbeta strukturerat, lägga upp en plan för dig själv och ditt team.

Vi vill att du…
Har praktiskt erfarenhet av att arbeta med installation av solceller eller liknande som snickeri
har fullständiga gymnasiebetyg
kan svenska och engelska i tal och skrift
Kanske har du även…
B-körkort (Meriterande)
erfarenhet av att jobba som ledande montör eller arbetsledare inom bygg eller installation
diverse utbildningar kopplade till branschen (såsom BAS U, BAM, taksäkerhet, fallskydd mm.)
intresse av solceller, förnyelsebar energi & ny teknik
Placering & början
Arbetet utgår ifrån Göteborg med start omgående eller enligt överenskommelse. Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med provanställning.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Konecranes AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Konecranes AB .

Service Technician

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Mar 29
At Konecranes, we believe that great customer experience is built on the people behind the Konecranes name. Everything we do, we do with passion and drive. We believe diversity drives business success and is the foundation for our growth. We welcome different backgrounds and skills that enrich our community and we promote a place where we can ALL be ourselves. This is what makes Konecranes a unique place to work.
Vill du bli en del i vår framgångsrika resa och vara med i vårt team i där du får möjlighet till ett varierat arbete med stort eget ansvar. Då är det dags att söka till oss på Konecranes!
Konecranes AB söker servicetekniker med elbakgrund till Göteborg/Uddevalla!
Vi söker dig som vill bidra med service i toppklass i området Göteborg/Uddevalla.

Din arbetsdag
Att vara servicetekniker på Konecranes innebär att vara ansiktet utåt mot våra kunder och ha daglig kundkontakt. Vi har moderna servicesystem, processer och hjälpmedel och ligger i absolut framkant avseende teknikutveckling.
Du kommer att ingå i ett serviceinriktat team med för närvarande 4 st tekniker, elektriker och mekaniker som servar våra kunders traverser och lyftutrustningar ute på fältet. Arbetet är varierande och innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.


Varför Konecranes?
Vi erbjuder ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar. I rollen som servicetekniker är du en av våra viktigaste medarbetare och vi värdesätter ditt arbete högt.


Förutom marknadsmässig lön har vi även individuellt bonusprogram för våra tekniker. Kontinuerlig kompetensutveckling genom internutbildningar av hög klass samt möjlighet till karriärutveckling både i Sverige samt globalt.


Våra omfattande internutbildningar ser till att du alltid håller hög kunskapsnivå inom vårt affärsområde. Eftersom arbetet innebär mycket kundkontakter är det bra om du trivs med att vara den kunden vänder sig till i första hand och komma med förslag på förbättringar som hjälper kunden att bibehålla en avbrottsfri produktion. Vi tror också att du är initiativrik, kreativ och har god samarbetsförmåga.

Vem är du?
Vi söker dig som är utbildad industrielektriker, elektriker eller liknande. Vi ser gärna att du tidigare arbetat inom industrin eller servicebranschen och att du har en mycket god förståelse för och erfarenhet av att jobba med felsökning och underhåll.

Vidare ser vi att du har:
Mekanisk erfarenhet är meriterande.
Tidigare erfarenhet av service av lyftutrustning är meriterande.
Goda kunskaper i Svenska.
Giltigt B-körkort är ett krav.


Frågor:
För ytterligare frågor om tjänsten samt företaget vänligen kontakta Servicechef, Ola Hultman ola.hultman@konecranes.com, 076-6964895. I denna befattning rapporterar du direkt till Servicechef.

Ansökan:
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan med CV samt presentationsbrev som du skickar in via vår rekryteringsportal, www.konecranes.se

Konecranes is a global leader in material handling solutions, serving a broad range of customers across multiple industries. We consistently set the industry benchmark, from everyday improvements to the breakthroughs at moments that matter most, because we know we can always find a safer, more productive and sustainable way. That's why, with 16 000+ professionals in over 50 countries, we are trusted every day to lift, handle and move what the world needs.
Konecranes is committed to ensuring that all employees and job applicants are treated fairly in an environment which is free from any form of discrimination.

Ansök nu

Service Technician Göteborg/Uddevalla

Servicetekniker, elektronik
Läs mer Jan 30
At Konecranes, we believe that great customer experience is built on the people behind the Konecranes name. Everything we do, we do with passion and drive. We believe diversity drives business success and is the foundation for our growth. We welcome different backgrounds and skills that enrich our community and we promote a place where we can ALL be ourselves. This is what makes Konecranes a unique place to work.
Vill du bli en del i vår framgångsrika resa och vara med i vårt team i där du får möjlighet till ett varierat arbete med stort eget ansvar. Då är det dags att söka till oss på Konecranes!
Vi söker dig som vill bidra med service i toppklass i området Göteborg/Uddevalla.
Din arbetsdag
Att vara servicetekniker på Konecranes innebär att vara ansiktet utåt mot våra kunder och ha daglig kundkontakt. Vi har moderna servicesystem, processer och hjälpmedel och ligger i absolut framkant avseende teknikutveckling.
Du kommer att ingå i ett serviceinriktat team med för närvarande 4 st tekniker, elektriker och mekaniker som servar våra kunders traverser och lyftutrustningar ute på fältet. Arbetet är varierande och innefattar förebyggande underhåll, felsökning, reparationer samt montage och installation av nya produkter.
Varför Konecranes?
Vi erbjuder ett flexibelt arbete med stor frihet under ansvar. I rollen som servicetekniker är du en av våra viktigaste medarbetare och vi värdesätter ditt arbete högt.
Förutom marknadsmässig lön har vi även individuellt bonusprogram för våra tekniker. Kontinuerlig kompetensutveckling genom internutbildningar av hög klass samt möjlighet till karriärutveckling både i Sverige samt globalt.
Våra omfattande internutbildningar ser till att du alltid håller hög kunskapsnivå inom vårt affärsområde. Eftersom arbetet innebär mycket kundkontakter är det bra om du trivs med att vara den kunden vänder sig till i första hand och komma med förslag på förbättringar som hjälper kunden att bibehålla en avbrottsfri produktion. Vi tror också att du är initiativrik, kreativ och har god samarbetsförmåga.
Vem är du?
Vi söker dig med tidigare erfarenhet från industrin eller servicebranschen, helst som utbildad industrielektriker. Du har i alla fall en mycket god förståelse för och erfarenhet av att jobba med felsökning och underhåll.
Vidare ser vi att du har:
Mekanisk erfarenhet är meriterande.
Tidigare erfarenhet av service av lyftutrustning är meriterande.
Goda kunskaper i Svenska.
Giltigt B-körkort är ett krav.

Frågor:
För ytterligare frågor om tjänsten samt företaget vänligen kontakta Servicechef, Ola Hultman ola.hultman@konecranes.com, 076-6964895. I denna befattning rapporterar du direkt till Servicechef.
Ansökan:
Urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt. Ansökan med CV samt presentationsbrev som du skickar in via vår rekryteringsportal, www.konecranes.se
Konecranes is a global leader in material handling solutions, serving a broad range of customers across multiple industries. We consistently set the industry benchmark, from everyday improvements to the breakthroughs at moments that matter most, because we know we can always find a safer, more productive and sustainable way. That's why, with 16 000+ professionals in over 50 countries, we are trusted every day to lift, handle and move what the world needs.
Konecranes is committed to ensuring that all employees and job applicants are treated fairly in an environment which is free from any form of discrimination.

Ansök nu

Automation Engineer

Projekteringsingenjör, elkraft
Läs mer Dec 6
Are you searching for your place in a company that is at the absolute forefront of technology development, where you can put your top-notch automation engineering skills and technical understanding to good use? Are you excited by the challenge of setting up new ways of working and leaving your mark on how things are done?


As an Automation Engineer in Konecranes’ Swedish engineering team, you have a key role in ensuring a high-standard delivery to our customers. You are responsible for the technical solution and technical support, focusing on price-efficient modernisations and optimising the technical solutions to customer needs. This is a new role profile on the team, so you will have the chance to help create structure and processes for how the work is managed. Your workdays are spent both doing office work, and out in the field, travelling regularly (mostly) within Sweden.
In this position, you report directly to the Operations Support Manager.
Your key responsibilities
Supporting Sales with the choice of technical solutions, including quotation calculation
Technical description of solutions and delivery of technical documentation
Designing PLC programs
Commissioning of automation systems and locally designed applications
Technical support to local service organisation
Working in close contact with automation teams in Global Modernisations and ETO to ensure a Konecranes delivery according to the latest standards



What should you bring?
At least 4 years of proven experience working with industrial automation
A good technical understanding
Strong PLC programming skills
Proficiency with using Siemens S7 and TIA Portal, Human Machine Interface, and frequency converters
Fluent spoken and written English
A driver’s licence



You are the perfect fit for this team if you are a self-starter, thorough, structured, support-oriented, you like to get things done and finish the activities started. You can prioritize your tasks and enjoy working independently but are equally good at teamwork and collaboration with internal and external stakeholders to achieve results.
Why join us?
At Konecranes, you will be at the heart of events and take on a challenging and exciting role as an Automation Engineer in a company that values quality and strong customer relationships. The work atmosphere is relaxed and rather than hierarchies, the focus is on open communication. You will get to work in an international setting, collaborating closely with teams in Finland, Norway and beyond. Here, you will find outstanding possibilities for skills development and career growth.
Want to learn more about Konecranes and what your future colleagues have to say – visit our Career pages!
Interested?
Submit your application and CV in English via the ’Apply now’ button by 26 December 2023 at the latest. We appreciate early applications, as we will start interviewing on the go, and the position is filled when the suitable candidate is found.
If you have further questions, please contact Marion Soon, Global Talent Acquisition Specialist by email – marion.soon(at)konecranes.com

Ansök nu

Industrial Service Sales Manager - Sweden

Försäljningschef
Läs mer Mar 19
Sales Manager Industrial Service Sweden
Do you thrive on finding business opportunities and want to be part of developing our future service business? Are you looking to work in a multicultural company with Sweden as your assigned territory, then this could be the right opportunity for you to lift your career by joining Konecranes.

What we expect from you
Sales Manager Industrial Service will lead Country Salespeople and direct all Industrial Service activities that occur in the relevant market. The Sales Manager is the primary driver of all sales related matters in Sweden.

Key responsibilities:
• Establish, follow up and act on set KPIs and goals, according to business plan.
• Visualize the targets and goals into a compelling customer and sales story.
• Support employees to work according to agreed ways in order to enable that desired goals are met
• Lead Sales Team, Identify and develop team members' skills and competences
• Follow actively relevant sales activities, sales development, customer satisfaction,
• Sales performance & Funnel Management including data accuracy, funnel quantity by sales stage and service product.
• Provide accurate short, medium, long term orders forecasts
• Drive Customer Segmentation and relevant account management.
• Situational pricing overview and coaching especially on large cases in conjunction with Win Planning.
• Plan, Action and be responsible for All sales related KPI Improvements.

Why join us?
We offer you an international environment with a high focus on developing the best products. As a world-leading trademark Konecranes offers a variety of opportunities of personal development for all employees. We put trust in our people and believe that each and everyone of us makes a difference.
Learn more about Konecranes as an employer and what your future colleagues have to say by checking career stories in Youtube https://www.youtube.com/watch?v=AklPBQd_p0I&t=1s or our site www.konecranes.com in Careers: Meet our people.

What should you bring?
You will need to be a highly motivated, energetic self-starter with a strong business acumen who loves to create winning teams and are passionate about customer relationships. To be successful in this role we think you need to possess strong communication and interpersonal skills to manage both ups and downs, be able to lead change and work closely together with our operational team. You also need to have a strong sales orientation, good knowledge in contractual and commercial law and situational pricing. Previous experience from sales management in service/aftermarket business is an advantage.

Interested?
We welcome you to apply via our career site latest the 31st of march, in English. We appreciate early applications and reserve a right to finalize the recruitment process once the suitable candidate for the role has been identified.
This is a national role and location of this position can be negotiated within the main Konecranes business locations in Sweden.

For further information about the products that we offer, check out our video in Youtube https://www.youtube.com/watch?v=QZ8aXn5A8DY

For further information about the role please contact Director Sales, IS EMEA North, Petteri Ijäs via email petteri.ijas@konecranes.com or call +35840035581
or Recruiter Annika Sandberg Telephone +46 733 617 988 or email annika.sandberg@konecranes.com

Ansök nu