Göteborg: Verksamhetschef till hemtjänst

Hitta ansökningsinfo om jobbet Verksamhetschef till hemtjänst i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-07 // Varaktighet: Heltid

A-omsorg är ett företag med huvudkontor i Örebro och erbjuder hemtjänst till kunder som bor i kommuner som tillämpar LOV, samt städning till företag och privatpersoner med RUT-avdrag.
Vi finns idag i Örebro, Motala, Skövde, Upplands Väsby, Jönköping, Göteborg och Mölndal.
ARBETSUPPGIFTER:
Som verksamhetschef har du nyckelrollen på enheten och ansvarar för verkställighet av insatser åt kunder enligt HSL och SoL.
I din roll som verksamhetschef ska du leda och organisera det dagliga och långsiktiga arbetet så att uppdraget utförs utifrån ställda krav från uppdragsgivare, lagar och regler. Du kommer vara placerad i Göteborg och ansvara för Göteborg/Mölndals-enheten.
Dina närmsta medarbetare kommer bestå av samordnare som arbetar operativt med omvårdnadspersonalen; undersköterskor och vårdbiträden.
I din roll arbetar du operativt med kunden i fokus. Det gör du genom att skapa goda förutsättningar för medarbetarna, som i sin tur kan ge en god kvalitativ service till kunderna. Samverkan med legitimerad personal, myndighetsutövare, uppdragsgivare och andra externa intressenter kommer också vara en del av dina arbetsuppgifter. Ansvar utanför kontorstid förekommer.
Befattningsinnehavaren kommer ingå i regionchefens ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER:
Socionomexamen, högskolans sociala omsorgsutbildning eller likvärdig högskoleutbildning.
Med likvärdig utbildning avses högskoleutbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning. Utbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning ska innehålla, alternativt ha kompletterats med, minst 15 högskolepoäng inom social juridik eller social omsorg för att vara likvärdig utbildning.
Kunskaper i svenska motsvarande lägst gymnasiet eller svenska som andraspråk 3 för att behärska det svenska språket i tal och skrift.
DU ska kunna styrka din utbildning i CV och med kopia på ditt examensbevis eller annan likvärdig handling.
Du har chefserfarenhet, minst 2 år från äldreomsorg, eller kommunal hälso- och sjukvård.
Som verksamhetschef behöver du vara trygg i din yrkesroll och ha förmåga att leda, inspirera och motivera dina medarbetare. Du förväntas också vara klar och tydlig i din kommunikation samt ha en god samarbetsförmåga. Du behöver också kunna fatta snabba beslut, prioritera och agera för verksamheten och kundernas bästa. Du är intresserad av digitalisering och tekniska lösningar.
Intervjuer sker löpande, skicka därför in CV och personligt brev snarast. Rekryteringen kan avslutas tidigare om vi hittar vår nya chef tidigare. Provanställning kan komma att tillämpas.
Då några av våra uppdragsgivare kräver ett godtagbart utdrag från polisens belastningsregister ber vi dig beställa ett sådant när vi kallar till intervju för att kunna visa upp inför anställning.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Områdeschef, hemtjänst

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Områdeschef, hemtjänst.

Biträdande verksamhetschef, hemtjänst - Bli en del av oss!

Läs mer Dec 18
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Du kommer arbeta både i Göteborg, Mölndal och närliggande kommuner utifrån verksamheternas behov.

I din roll som biträdande verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till verksamhetschef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp med övriga verksamhetschefer och regionledning där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ditt ledarskap. Du kommer att få regional introduktion, där vi bla kommer att gå igenom vår ledarhandbok utifrån vårt arbetssätt Attendo way.

Beskrivning av tjänsten

Som biträdande verksamhetschef ansvarar du tillsammans med verksamhetschef för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning.

I hemtjänsten arbetar vi efter Lean som förbättrande arbetssätt på segment, region och enhetsnivå.

- Tillsvidaretjänst 100 %

- Arbetstider dagtid måndag - fredag

- Tillträdesdatum enligt överenskommelse

- Körkort är ett krav

Vi erbjuder

- Utbildningar

- Utvecklingsmöjligheter

- Personalförmåner

- Trygga anställningsvillkor

- Digitala arbetsverktyg

Kvalifikationer

Du har relevant högskoleutbildning så som socionom, sjuksköterska eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Meriterande för tjänsten är att du har minst två års erfarenhet av ledande befattning inom hälso-och sjukvård och/eller social omsorg, meriterande inom privat omsorg.

Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras närstående. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.

B-körkort är ett krav för tjänsten.

Personliga egenskaper som efterfrågas:

Du är kundfokuserad och drivs av att nå goda resultat. Engagemang och flexibilitet kännetecknar dig och du vill utveckla Attendo i sin helhet.

Vill ständigt utveckla verksamheten och lära både dig själv och verksamhetens medarbetare. Du ser positivt på utmaningar och medverkar i förbättringsarbeten.

Du utgår från Attendos uppförandekod, uppdrag och värderingar. Du representerar på ett positivt sätt och är stolt över det vi gör.

Du har förmågan att lyssna in kunder, beställare, kollegor och närstående.

Du är en tydlig kommunikatör och arbeta för att skapa ett engagerat team.

Uppdraget som biträdande verksamhetschef i Attendo

I Attendo ges du som biträdande verksamhetschef stora möjligheter att växa och utvecklas. Du kommer under ditt första år ha en utsedd mentor, som du har till stöd i din nya roll.

Uppdraget ger också möjligheten till att få utökade ansvarsområden där du coachar och inspirerar andra ledare i organisationen.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag. Mångfald värderas högt, vårt arbete ska stärka individen och vi arbetar för att ge utmärkt service både till våra kunder och kollegor. Attendo verkar i en platt organisation, är en trygg arbetsgivare, med kollektivavtal, avtalsförsäkringar och det finns stora möjligheter att utvecklas.

All vår omsorg utgår från mänskliga möten - stunder i vardagen där vi visar att vi bryr oss om varandra. På Attendo kallar vid det med hjärta för omsorg.

Attendos ledord är Omtanke, Engagemang och Kompetens.

Vi går igenom ansökningarna löpande.

Före anställning ska utdrag ur belastningsregistret tillsammans med giltig fotolegitimation visar upp.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Ansök nu

Avdelningschef Hemtjänst, Skövde kommun

Läs mer Nov 16
Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling. Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.

Välkommen att vara med och spela med oss du också!

Du är inbjuden!

Vill du leda en nybildad avdelning där du tillsammans med engagerade medarbetare gör skillnad för kommunens invånare? Är du en engagerad ledare med erfarenhet från kommunalt eller privat vård- och omsorgsarbete? Då är detta definitivt en tjänst för dig!

Här spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor vård och omsorg. Vi erbjuder ett brett utbud av stöd, hjälp och omsorg till människor i alla åldrar. Vår verksamhet ska kännetecknas av ett gemensamt förhållningssätt som grundar sig i trygghet, ansvar och respektfullt bemötande. Vår verksamhet präglas av mänskliga värden och vi vill skapa trygghet för de personer som behöver vårt stöd.

Som medarbetare hos oss är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.



Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.

Vi är öppna och lyhörda – Vi tar ansvar för helheten – Vi gör varandra bättre – Vi vågar



Välkommen - tillsammans förverkligar vi drömmar och får Skövde att växa!

Arbetsuppgifter

Uppdraget som chef för den nybildade avdelningen är att skapa en välfungerande organisation med brukaren i centrum. Vi står inför stora förändringar där nya arbetssätt med hjälp av ny teknik är nödvändiga och du leder förändringsarbetet i nära samarbete med dina medarbetare. Sektor vård och omsorg satsar mycket på verksamhetsutveckling och effektivisering vilket du blir delaktig i. Du deltar aktivt i sektorns ledningsgrupp och bidrar till en välfungerande helhet.

Som avdelningschef har du det samlade ansvaret för verksamhet, ekonomi och personal inom din avdelning som innefattar Hemtjänst, Serviceboende och Natt och larm. Du har personalansvar för 13 enhetschefer. Till avdelningen finns också stödresurser inom utveckling, HR, kommunikation och ekonomi. Avdelningen har totalt ca 400 medarbetare. Du ingår i Sektor vård och omsorgs ledningsgrupp och är direkt underställd sektorchef. I ledningsgruppen ingår förutom sektorchef totalt fem avdelningschefer, kvalitets- och utvecklingschef, biståndschef, chefscontroller, kommunikatör och HR-partner. Ledningen av sektorns verksamheter bedrivs i nära samarbete mellan dessa olika funktioner.

Kvalifikationer

Vi söker dig med erfarenhet av att leda och utveckla en verksamhet med fokus på gott och hållbart ledarskap, förändringsarbete och ekonomistyrning. Du har god erfarenhet av vård- och omsorgsverksamhet och är väl insatt i socialtjänstlagen. Relevant akademisk utbildning är ett krav och har du tidigare lett andra chefer är det ett plus.

Du är trygg i din ledarroll och har förmåga att engagera och utveckla grupper. I rollen har du många kontaktytor och för att lyckas krävs att du värdesätter gott samarbete. Du är mål- och resultatorienterad, har god kommunikativ förmåga och som ledare är du en förebild genom ett tydligt och engagerande ledarskap. Du har förmåga att utifrån ett helhetsperspektiv se möjligheter och lösningar. Du har intresse för verksamhetsutveckling med ny teknik. Då verksamheten har ett stort allmänintresse behöver du ha förståelse för medias roll och känner dig trygg om vi granskas. Goda kunskaper i svenska tal, skrift och förståelse förutsätts.

Ansökan

I den här rekryteringen samarbetar Skövde kommun med Maquire. Du är välkommen att kontakta Per Synnes på 070-299 15 30 alt per.synnes@maquire.se om du har frågor. Det går bra att ringa även utanför ordinarie kontorstid. Sista ansökningsdag är den 10 december och löpande urval sker - vi ser fram emot att höra av dig!

Ansök nu

Verksamhetschef - Bli en av oss!

Läs mer Nov 14
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Vi söker nu en verksamhetschef till hemtjänsten i Göteborg/Mölndal!
I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil.

Beskrivning av tjänsten

Sysselsättningsgrad: 100%

Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning.

Vi erbjuder

- Utbildningar

- Utvecklingsmöjligheter

- Personalförmåner

- Trygga anställningsvillkor

- Digitala arbetsverktyg

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen, högskolans sociala omsorgsutbildning eller likvärdig högskoleutbildning. Med likvärdig utbildning avses högskoleutbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning. Utbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning ska innehålla, alternativt ha kompletterats med, minst 15 högskolepoäng inom social juridik eller social omsorg för att vara likvärdig utbildning.

Meriterande är om du har arbetat i liknande roll tidigare.

Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.

Körkort B är ett krav.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 27 000 medarbetare. På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor om tjänsten, kontakta regional verksamhetschef Helene Rönnberg helene.ronnberg@attendo.se

Ansök nu

Verksamhetschef - Bli en av oss!

Läs mer Okt 20
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Vi söker nu en verksamhetschef till hemtjänsten i Göteborg/Mölndal!
I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil.

Beskrivning av tjänsten

Sysselsättningsgrad: 100%

Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning.

Vi erbjuder

- Utbildningar

- Utvecklingsmöjligheter

- Personalförmåner

- Trygga anställningsvillkor

- Digitala arbetsverktyg

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen, högskolans sociala omsorgsutbildning eller likvärdig högskoleutbildning. Med likvärdig utbildning avses högskoleutbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning. Utbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning ska innehålla, alternativt ha kompletterats med, minst 15 högskolepoäng inom social juridik eller social omsorg för att vara likvärdig utbildning.

Meriterande är om du har arbetat i liknande roll tidigare.

Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.

Körkort B är ett krav.

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 27 000 medarbetare. På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor om tjänsten, kontakta regional verksamhetschef Helene Rönnberg helene.ronnberg@attendo.se

Ansök nu

Verksamhetschef - Bli en av oss!

Läs mer Okt 19
Välkommen till en värderingsstyrd organisation

Vi söker nu en verksamhetschef till hemtjänsten i Göteborg/Mölndal!
I din roll som Verksamhetschef arbetar du självständigt med att driva, leda och utveckla verksamheten. Du rapporterar direkt till Regionchef. Du ingår i en kompetent ledningsgrupp där du får stöd och vägledning för att nå framgång i din roll. Vi har en decentraliserad organisation där du får utrymme att utveckla dina idéer och ledarstil.

Beskrivning av tjänsten

Sysselsättningsgrad: 100%

Som verksamhetschef ansvarar du för verksamhetens medarbetare, kvalitet, ekonomi och kundkontakter. Du får tillgång till ett färdigt koncept som grundar sig på ett väl inarbetat kvalitetsarbete och ett systematiskt arbetsmiljöarbete med stöd från regionala resurser samt kvalitets-, ekonomi-, marknads- och HR-avdelning.

Vi erbjuder

- Utbildningar

- Utvecklingsmöjligheter

- Personalförmåner

- Trygga anställningsvillkor

- Digitala arbetsverktyg

Kvalifikationer

Vi söker dig som har socionomexamen, högskolans sociala omsorgsutbildning eller likvärdig högskoleutbildning. Med likvärdig utbildning avses högskoleutbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning. Utbildning med vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig inriktning ska innehålla, alternativt ha kompletterats med, minst 15 högskolepoäng inom social juridik eller social omsorg för att vara likvärdig utbildning.

Meriterande är om du har arbetat i liknande roll tidigare.

Vi söker dig som sätter kunden i centrum och vill skapa värde för dem och deras anhöriga. Du är trygg i ditt ledarskap, kommunikativ och förtroendeingivande. Vi lägger vikt vid att du är resultatorienterad och drivs av ständig förbättring. Du är engagerad, flexibel och arbetar strukturerat så väl i grupp som självständigt.

Du har goda kunskaper i Officepaketet och hanterar svenska språket obehindrat i tal och skrift. Ytterligare erfarenhet från servicesektorn och/eller erfarenheter inom försäljning är meriterande.

Körkort B: krav

Om Attendo

Attendo är ett av Sveriges ledande vård- och omsorgsföretag med 27 000 medarbetare. På Attendo arbetar vi tillsammans för vår vision att stärka individen. Detta gör vi genom våra värderingar kompetens, omtanke och engagemang som fungerar som ledord i vårt dagliga arbete. Med din värdefulla kunskap och kompetens är du en nyckelperson i företaget och du ses som en viktig lagspelare för att utveckla verksamheten i nära samarbete med din chef.

Låt oss tillsammans utveckla framtidens viktigaste bransch!

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi går igenom ansökningar löpande, tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Har du frågor om tjänsten, kontakta regional verksamhetschef Helene Rönnberg helene.ronnberg@attendo.se

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från A-Omsorg AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från A-Omsorg AB .

Undersköterskor till hemtjänsten, heltid, deltid och vikarier till Göteborg

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Nov 20
Om jobbet

Är du en serviceinriktad, ansvarstagande, intresserad och kreativ person? Då ska du läsa vidare!


Vilka är vi?


A-omsorg bedriver hemtjänst samt hushållsnära tjänster. Vi arbetar för våra kunder och hemtjänsten är verksam veckans alla dagar, 7-23. Vi strävar efter att ha en nära och bra relation med våra brukare men även att relationen skall bygga på ett gott samarbete och samverkan. Det som är viktigt för oss är att det skall vara väl förankrat för alla som får hjälp av oss att vi jobbar för deras trygghet, säkerhet och välbefinnande. Vår kunskap är baserade på den långa erfarenheten vi har inom vård och omsorgsarbete, men även genom olika utbildningar som vi under tiden har skaffat oss. Vår styrka ligger i att vi tillsammans kan bli en helhet som kan göra vardagen bättre för dem olika grupper som är i behov av hjälp.


Som medarbetare hos oss ger du omvårdnad, social omsorg och service utifrån varje kunds individuella behov och önskemål. Arbetet är självständigt och flexibelt. Vi söker dig som har erfarenhet av äldreomsorg.


Vem är det vi söker?


Vi söker dig som är undersköterska eller vårdbiträde, gärna med erfarenhet från hemtjänst. Du ska ha förmåga att bemöta människor på ett professionellt sätt och vara lyhörd för kundens behov. Du bör vara lugn, stresstålig samt ha ett tydligt kundfokus. Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt likväl som att arbeta i team. Du som person ska vara självständig, lyhörd, kunna ta egna initiativ och det är viktigt att du är flexibel.


Vad ingår i arbetsuppgifterna?


Tjänsten innefattar omsorgsarbete, ledsagningar men även serviceinsatser. I arbetet ingår dokumentation vilket innebär att du måste ha datorvana samt ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Som undersköterska ska du ge god vård, omvårdnad och social omsorg till kunden enligt beslut från biståndshandläggare. Detta innebär t ex hjälp med personlig omvårdnad, delegerade insatser från sjuksköterska, inköp, städ, tvätt och övriga fixartjänster. Du ska också hjälpa och stödja vårdtagaren med rehabilitering och sociala kontakter.


Tillträde och tjänstgöringsgrad: Enligt överenskommet utifrån verksamhetens behov. Tidsbegränsad anställning eller timanställning vid behov till en början, med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.


Skicka in CV och personligt brev och en bild på dig själv, skynda dig att söka, då vi rekryterar löpande! Låter detta fortfarande intressant? Uppfyller du kraven? Sök redan idag. Skicka in CV och personligt brev och en bild på dig själv som 2 PDF: er.


Då vissa av våra uppdragsgivare kräver polisutdrag kan följande gälla, beroende på placering: Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Ansök nu

Undersköterskor till hemtjänsten, heltid, deltid och vikarier till Göteborg

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Okt 3
Om jobbet

Är du en serviceinriktad, ansvarstagande, intresserad och kreativ person? Då ska du läsa vidare!


Vilka är vi?


A-omsorg bedriver hemtjänst samt hushållsnära tjänster. Vi arbetar för våra kunder och hemtjänsten är verksam veckans alla dagar, 7-23. Vi strävar efter att ha en nära och bra relation med våra brukare men även att relationen skall bygga på ett gott samarbete och samverkan. Det som är viktigt för oss är att det skall vara väl förankrat för alla som får hjälp av oss att vi jobbar för deras trygghet, säkerhet och välbefinnande. Vår kunskap är baserade på den långa erfarenheten vi har inom vård och omsorgsarbete, men även genom olika utbildningar som vi under tiden har skaffat oss. Vår styrka ligger i att vi tillsammans kan bli en helhet som kan göra vardagen bättre för dem olika grupper som är i behov av hjälp.


Som medarbetare hos oss ger du omvårdnad, social omsorg och service utifrån varje kunds individuella behov och önskemål. Arbetet är självständigt och flexibelt. Vi söker dig som har erfarenhet av äldreomsorg.


Vem är det vi söker?


Vi söker dig som är undersköterska eller vårdbiträde, gärna med erfarenhet från hemtjänst. Du ska ha förmåga att bemöta människor på ett professionellt sätt och vara lyhörd för kundens behov. Du bör vara lugn, stresstålig samt ha ett tydligt kundfokus. Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt likväl som att arbeta i team. Du som person ska vara självständig, lyhörd, kunna ta egna initiativ och det är viktigt att du är flexibel.


Vad ingår i arbetsuppgifterna?


Tjänsten innefattar omsorgsarbete, ledsagningar men även serviceinsatser. I arbetet ingår dokumentation vilket innebär att du måste ha datorvana samt ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Som undersköterska ska du ge god vård, omvårdnad och social omsorg till kunden enligt beslut från biståndshandläggare. Detta innebär t ex hjälp med personlig omvårdnad, delegerade insatser från sjuksköterska, inköp, städ, tvätt och övriga fixartjänster. Du ska också hjälpa och stödja vårdtagaren med rehabilitering och sociala kontakter.


Tillträde och tjänstgöringsgrad: Enligt överenskommet utifrån verksamhetens behov. Tidsbegränsad anställning eller timanställning vid behov till en början, med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.


Skicka in CV och personligt brev och en bild på dig själv, skynda dig att söka, då vi rekryterar löpande! Låter detta fortfarande intressant? Uppfyller du kraven? Sök redan idag. Skicka in CV och personligt brev och en bild på dig själv som 2 PDF: er.


Då vissa av våra uppdragsgivare kräver polisutdrag kan följande gälla, beroende på placering: Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Ansök nu

Enhetschef

Enhetschef, hemtjänst/Områdeschef, hemtjänst
Läs mer Sep 4
Presentation:


Vi på A-omsorg erbjuder hemtjänst och hushållsnära tjänster med en stark inriktning på att skapa trygghet, säkerhet och välbefinnande för våra kunder. Vårt team arbetar engagerat alla dagar i veckan, från kl. 7 till 23, för att tillhandahålla högkvalitativ vård och omsorg. Vi värdesätter nära och givande relationer med våra brukare, där samarbete och ömsesidig förståelse är grundläggande. Vårt team har en gedigen kompetensgrund, byggd på lång erfarenhet inom vård och omsorg samt kontinuerlig vidareutbildning. Tillsammans strävar vi efter att förbättra vardagen för olika grupper som behöver vår hjälp.


Vi är nu i behov av en enhetschef för vår enhet i Göteborg.


Arbetsuppgifter:


Som enhetschef kommer du att ha ansvar för att leda, planera och samordna verksamheten inom hemtjänsten. Det övergripande ansvaret omfattar verksamheten i sin helhet, inklusive ekonomi och personal.


Kvalifikationer: Vi söker dig med lämplig högskoleutbildning och/eller motsvarande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant. Erfarenhet av ledande befattningar och arbete inom omsorg är meriterande. Viktigast är din personliga lämplighet för rollen. B-körkort är ett krav.


Övrigt:


Tillträde sker enligt överenskommelse, och vi påbörjar rekryteringsprocessen löpande. Så skicka in din ansökan redan idag, eftersom tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag.

Ansök nu

Undersköterskor till hemtjänsten, heltid, deltid och vikarier till Göteborg

Undersköterska, hemtjänst och äldreboende
Läs mer Jul 25
Om jobbet

Är du en serviceinriktad, ansvarstagande, intresserad och kreativ person? Då ska du läsa vidare!


Vilka är vi?


A-omsorg bedriver hemtjänst samt hushållsnära tjänster. Vi arbetar för våra kunder och hemtjänsten är verksam veckans alla dagar, 7-23. Vi strävar efter att ha en nära och bra relation med våra brukare men även att relationen skall bygga på ett gott samarbete och samverkan. Det som är viktigt för oss är att det skall vara väl förankrat för alla som får hjälp av oss att vi jobbar för deras trygghet, säkerhet och välbefinnande. Vår kunskap är baserade på den långa erfarenheten vi har inom vård och omsorgsarbete, men även genom olika utbildningar som vi under tiden har skaffat oss. Vår styrka ligger i att vi tillsammans kan bli en helhet som kan göra vardagen bättre för dem olika grupper som är i behov av hjälp.


Som medarbetare hos oss ger du omvårdnad, social omsorg och service utifrån varje kunds individuella behov och önskemål. Arbetet är självständigt och flexibelt. Vi söker dig som har erfarenhet av äldreomsorg.


Vem är det vi söker?


Vi söker dig som är undersköterska eller vårdbiträde, gärna med erfarenhet från hemtjänst. Du ska ha förmåga att bemöta människor på ett professionellt sätt och vara lyhörd för kundens behov. Du bör vara lugn, stresstålig samt ha ett tydligt kundfokus. Arbetet kräver god förmåga att arbeta självständigt likväl som att arbeta i team. Du som person ska vara självständig, lyhörd, kunna ta egna initiativ och det är viktigt att du är flexibel.


Vad ingår i arbetsuppgifterna?


Tjänsten innefattar omsorgsarbete, ledsagningar men även serviceinsatser. I arbetet ingår dokumentation vilket innebär att du måste ha datorvana samt ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Som undersköterska ska du ge god vård, omvårdnad och social omsorg till kunden enligt beslut från biståndshandläggare. Detta innebär t ex hjälp med personlig omvårdnad, delegerade insatser från sjuksköterska, inköp, städ, tvätt och övriga fixartjänster. Du ska också hjälpa och stödja vårdtagaren med rehabilitering och sociala kontakter.


Tillträde och tjänstgöringsgrad: Enligt överenskommet utifrån verksamhetens behov. Tidsbegränsad anställning eller timanställning vid behov till en början, med eventuell möjlighet till tillsvidareanställning.


Skicka in CV och personligt brev och en bild på dig själv, skynda dig att söka, då vi rekryterar löpande! Låter detta fortfarande intressant? Uppfyller du kraven? Sök redan idag. Skicka in CV och personligt brev och en bild på dig själv som 2 PDF: er.


Då vissa av våra uppdragsgivare kräver polisutdrag kan följande gälla, beroende på placering: Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.

Ansök nu

Verksamhetsansvarig hemtjänst

Enhetschef, hemtjänst/Områdeschef, hemtjänst
Läs mer Sep 25
Bli en del av A-omsorg AB – Vi söker en verksamhetsansvarig!


Vi söker dig som är utbildad inom socionom, högskolans sociala omsorg eller med en likvärdig vård-, omsorgs- eller beteendevetenskaplig högskoleutbildning. Om din utbildning är likvärdig, bör den innehålla eller ha kompletterats med minst 15 högskolepoäng inom social juridik eller social omsorg.


Din erfarenhet:



• Minst 24 månader som chef under de senaste sju åren med en tjänstgöringsgrad på minst 75%.
• Erfarenhet inom äldreomsorg, kommunal hälso- och sjukvård, eller omsorg av individer med funktionsnedsättning.


Ditt uppdrag:



• Utarbeta och driva strategiska planer i samarbete med ledningen.
• Leda och motivera vårt team för att uppfylla organisationens mål.
• Ansvara för att organisationen agerar enligt alla relevanta lagar och förordningar.
• Stärka och bibehålla relationer med intressenter, myndigheter och företag.


Vi värderar:



• Utmärkta kommunikationsfärdigheter och ledarskap.
• Hög moral och etiska principer.
• Ekonomisk förståelse med en förmåga att hantera budgetar och rapportering.


Om du brinner för att göra en positiv skillnad för de mest utsatta i samhället och har ambitionen att föra vår organisation framåt, vill vi träffa dig! Erfarenhet från liknande organisationer ses som en pluspunkt.

Ansök nu

Samordnare

Administrativ assistent
Läs mer Sep 25
Samordnare sökes för hemtjänstverksamhet


Inom vår hemtjänst har vi ett team av samordnare ansvariga för att planera medarbetarnas dag. Vi tar hjälp av Carefox som vårt primära planeringsverktyg.


Vi letar nu efter en ny kollega. Som samordnare blir du en central länk mellan vårdtagare, anhöriga, medarbetare, biståndshandläggare, sjuksköterskor, rehabpersonal, externa partners och enhetschefer.


Arbetsmiljö Våra samordnare har sina arbetsplatser på våra kontor i Sisjön och Eriksberg.


Arbetsbeskrivning Som samordnare kommer du:



• Att sköta den dagliga planeringen i Carefox i samarbete med ansvariga enhetschefer och hemtjänstteam.
• Ha regelbunden kontakt med våra hemtjänstvårdtagare.
• Ansvara för bokning av timvikarier och schemaläggning.
• Hantera beställningar från biståndshandläggare och kommunicera med externa via Treserva.
• Rekrytera personal.
• Utföra andra relevanta administrativa uppgifter.
• Samarbeta nära med enhetschefer och andra medarbetare.


För närvarande är arbetstiden vardagar, men detta kan komma att ändras. Flexibilitet, initiativförmåga och en positiv inställning är avgörande egenskaper.


Krav och kvalifikationer



• Självständighet och förmåga att arbeta i team.
• Serviceorienterad, initiativrik och organiserad.
• God datorvana.
• Flytande svenska i både tal och skrift.
• Erfarenhet från hemtjänst eller hemsjukvård.
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter.
• Körkort och körvana.
• Personlig lämplighet värderas högt.


Anställningsinfo



• Heltidsanställning, dagtid måndag till fredag.
• Startdatum bestäms i samråd.
• Lön sätts individuellt.

Ansök nu