Göteborg: Personalplanerare Sommarvikarie Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Personalplanerare Sommarvikarie Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-02-18 // Varaktighet: Heltid

Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se

Nobina söker nu sommarvikarie till vår Personalplanering
Vi söker dig som vill arbeta med personalplanering i sommar. Du kommer att arbeta i vårt team på 14 personaplanerare med placering antingen på vårt kontor i centrala Göteborg eller i centrala Landskrona.

Vi erbjuder  
Som personalplanerare arbetar du med schemaläggning genom att fördela tjänster till våra bussförare och hantera inkommande önskemål om ledigheter och annan frånvaro. Gällande kollektivavtal och arbetstidsregler ligger som grund i all planering. I rollen har du daglig kontakt med våra förare via telefon och e-post och du samarbetar tätt med andra personalplanerare samt andra roller ute i våra trafikområden.
I arbetet ingår det också andra personaladministrativa arbetsuppgifter såsom lönerapportering och intygshantering.

Personliga egenskaper och utbildning  
Du är analytisk och noggrann samt har förmågan att kunna arbeta under tidspress med bibehållen kvalitet. Du har lätt att lära och du förstår vikten av att följa lagar och avtal.
För att trivas och lyckas i rollen är det viktigt att du har en god kommunikativ förmåga, i tal och skrift, vilket även innefattar en mycket god social förmåga, då du har kontakt med många personer. Du är lyhörd och trivs med att ge en bra service.
Vi ser att du har relevant utbildning mot ekonomi eller personaladministration. Vidare har du mycket goda datakunskaper, du har lätt att lära nya system och du hanterar Word och Excel utan problem.
Det är meriterande om du har erfarenhet från schemaläggning eller personaladministration.

Om tjänsten 
Sommarvikariatet är på heltid från juni-augusti, med startdatum och slutdatum enligt överenskommelse. Vi arbetar dagtid mellan 8-17.  Upplärning sker under våren. För rätt person ges möjlighet till vidare anställning efter sommaren som timanställd.  
Individuell lönesättning tillämpas.
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.

Frågor gällande rekryteringsprocessen:  
Jennifer Johnson, e-post: jennifer.johnson@nobina.se  

Ansökan
Vi vill ha din ansökan senast: [Project.ApplicationDue]  men vänta inte med att söka då urval sker löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Personaladministratör/Personalassistent.

Undersköterska med Administrativa Uppgifter

Läs mer Apr 27
Vi söker en mångsidig och driven administrativ chef/undersköterska till vårt team!


Vi är på jakt efter en individ med exceptionella administrativa färdigheter och en passion för vård och omsorg. Som administrativ chef/undersköterska kommer du att spela en nyckelroll i vår verksamhet genom att bistå med administrativa uppgifter samtidigt som du ger värdefullt stöd inom vården.


Administrativa ansvar: Ansvara för allmän administration inklusive schemaläggning, dokumenthantering och korrespondens. Du kommer att säkerställa att vår verksamhet fungerar smidigt genom att hantera rutinuppgifter och koordinera resurser effektivt. Hantera inkommande och utgående kommunikation, både via telefon och e-post.
Patientvård och stöd: Delta aktivt i vårdprocessen genom att assistera våra vårdgivare och patienter. Detta kan inkludera att ge grundläggande vård, övervaka patientens välbefinnande och rapportera till ansvariga.
Kvalitetskontroll: Bidra till att upprätthålla höga standarder för vård och service genom att delta i kvalitetskontrollprocesser och följa föreskrifter och riktlinjer.



Kvalifikationer:
- Starka administrativa färdigheter och förmåga att hantera dokumentation noggrant.
- God kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika team.
- Flexibilitet och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
- Grundläggande IT-färdigheter.




Anställningsvillkor
- Anställningsform: Heltid
- Arbetsplats: Göteborg
- Tillträde: Omgående


Om du är redo att anta denna utmaning och bli en viktig del av vårt dedikerade team, skicka in din ansökan, inklusive CV och personligt brev.

Ansök nu

Försäljningskonsult

Läs mer Apr 25
Vi letar efter en engagerad individ som vill spela en nyckelroll i vårt tillväxtorienterade team inom IT-sektorn. Hos Aveer AB, en del av en växande koncern inom konsultbranschen, behöver vi en person som kan fungera som länken mellan våra kunder och våra konsulter. Den här rollen är inte bara administrativ; den innebär att vara den centrala kontaktpersonen och driva processen för att matcha rätt uppdrag till våra konsulter.
Vi är Aveer, ett dynamiskt IT-konsultföretag och vi är just nu på en spännande tillväxtresa och söker en erfaren administratör som är redo att leda och ta ansvar för att växa och blomstra. Hos Aveer är alla möjligheter öppna för dem med stora visioner som vill vara med och bygga vår framtid. Vi är en del av Nordic Invest.in Group och det ger oss fördelen av ett starkt gemensamt nätverk med mycket kompetens inom koncernen – en rik källa till kunskap och stöd. Hos oss på Aveertror vi på att samarbete är nyckeln till framgång och strävar efter en arbetsmiljö präglad av hög ambition och öppenhet. Vi älskar att lösa problem och att leverera resultat.
Vi söker någon somär proaktiv, detaljorienterad och som inte är rädd för att ta egna initiativ.Att vara delaktig i företagets tillväxtresa kräver att du är en självgående person med en stark vilja att driva din utveckling och vara modig nog att anta nya utmaningar.
Rollen innefattar att
Hanteraoch underhålla relationer med stora globala klienter samt konsulter.
Administrera kontrakt och avtal med kunder och konsulter.
Aktivt delta i förhandlingar samt upprätthålla kommunikation med nyckelkunder ochpartners.
Koordinera och organisera möten, evenemang och affärsresor.
Arbeta nära försäljnings- och rekryteringsteam för att förstå klienters behov samt säkerställa rätt matchning av IT-konsulter.

Vi ser gärna att du
Har gedigen erfarenhet inom administration, företrädesvis inom IT eller konsultbranschen.
Besitter djup förståelse för IT-sektorn och dess komplexa affärsmiljöer.
Har utmärkt kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i tal och skrift,på både svenska och engelska.
Är proaktiv, beslutsfattande och kan hantera flera uppgifter samtidigt i en snabbt föränderlig miljö.
Har starka relationsskapande färdigheter samt förmåga att arbeta effektivt med både kunder och konsulter.
Har försäljningskompetens och är resultatinriktad, initiativtagande, flexibel samt organiserad och noggrann.

Den person vi söker värdesätter relationsbyggande och tar ansvar för att leverera hög kvalitet gentemot både kunder och kollegor. Rollen kräver stark organisatorisk förmåga, effektiv kommunikation och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt. Vi behöver någon som tar eget ansvar för att skapa möjligheter och driver aktivt för att nå uppsatta mål.

Ansök nu

Kundrelationskoordinator

Läs mer Apr 25
Wabra AB är ett expanderande konsultbolag specialiserat inom ekonomi och juridik. Vi är på en spännande tillväxtresa och söker en engagerad och proaktiv individ som vill spela en central roll i vårt team. Som en del av Wabra AB kommer du att vara länken mellan våra kunder och våra konsulter och därmedvara en nyckelperson i processen med att matcha rätt uppdrag med rätt kompetens.
Vi söker en erfaren säljare, administratör eller relationshanterare för att hantera och stärka våra relationer inom ekonomisektorn, där vi specialiserar oss på att tillhandahålla ekonomikonsulter till globala börsnoterade företag.
Vi behöver dig som är som är proaktiv, detaljorienterad och som inte är rädd för att ta egna initiativ. Rollen innefattar ett stort administrativt ansvar och ett ständigt pågående arbete med återkoppling och uppföljning. Därmed är struktur och dokumentation av yttersta värde.

Vi söker dig som kan:
Hantera och underhålla relationer med stora globala klienter och ekonomikonsulter.
Sköta administrationen kring kontrakt och avtal med kunder och konsulter inom ekonomiområdet.
Koordinera och organisera möten, evenemang och affärsresor för våra kunder och konsulter.
Aktivt delta i förhandlingar och upprätthålla kommunikation med nyckelkunder och partners inom ekonomisektorn.
Arbeta nära försäljnings- och rekryteringsteam för att förstå och uppfylla klienters specifika behov inom ekonomi och säkerställa rätt matchning av ekonomikonsulter.

Vi ser gärna att du:
Har gedigen erfarenhet inom administration, företrädesvis inom ekonomi eller konsultbranschen.
Besitter djup förståelse för ekonomisektorn och dess komplexa affärsmiljöer, särskilt inom börsnoterade företag.
Har utmärkt kommunikationsförmåga och uttrycker dig väl i både tal och skrift, på bådesvenska och engelska.
Är proaktiv, beslutsfattande och kan hantera flera uppgifter samtidigt i en snabbt föränderlig miljö.
Har starka relationsskapande färdigheter och förmåga att effektivt arbeta med både kunder och ekonomikonsulter.
Är resultatinriktad, har försäljningskompetens, är driven och självgående samt organiserad och noggrann.

Känner du att detta är ett uppdrag för dig? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande!

Ansök nu

Relationskoordinator

Läs mer Apr 25
Vi söker en engagerad och kvalificerad Relationskoordinator till Lärarvikarie Sverige ABför att underlätta och optimera administrationen av våra lärare.Du kommer att spela en viktig roll i att säkerställa att processen mellan lärare och skola fungerar effektivt och smidigt. Vi behöver dig som vill vara navet i verksamheten och arbeta för att säkerställa att både lärare och utbildningsverksamhet har bästa möjliga förutsättningar.
Vad innefattar rollen:
Som Relationskoordinator spelar du en central roll i att stödja en effektiv och smidig utbildningsmiljö. I rollen agerar du kontaktperson åt både skolor och gentemot lärare vilket kräver att du är kommunikativ, detaljorienterad och organiserad som person. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från konsultbranschen inom utbildningssektorn för att kunna axla rollen. Du behöver också kunna jobbatätt och effektivt med vårt rekryteringsteam för att kontinuerligt hitta och attrahera de bästa lärarna till vår lärarpool.

Rollen innefattar ett stort administrativt ansvar och ett ständigt pågående arbete med återkoppling och uppföljning. Därmed är struktur och dokumentation av yttersta värde.
Vad vi ser hos dig:
Relevant utbildning eller erfarenhet inom utbildningsadministration eller liknande områden.
Relationsbyggande förmåga, förhandlingsförmågasamt försäljningskompetens.
Förmåga att hantera utmanande situationer med högt fokus och effektivitet.
Utmärkta organisatoriska och kommunikativa färdigheter.
Stark kommunikationsförmåga och förmåga att samarbeta med olika intressenter.
Är proaktiv, lösningsinriktad och anpassningsbar.
Har erfarenhet av och förståelse för rekryteringsprocesser, särskilt inom utbildningsområdet.
Du är resultatinriktad, initiativtagande, flexibel samt har starkt kundservicefokus.

Om du är en ambitiös och driven individ som vill göra en positiv inverkan på utbildningssektorn, ser vi fram emot din ansökan!
Rekrytering sker löpande och kan komma att tillsättas inom kort. Vänta inte, skicka in din ansökan idag!

Ansök nu

Administrativ koordinator

Läs mer Apr 8
AI Högskolan är en nyskapande yrkeshögskola dedikerad till att forma framtidens experter inom artificiell intelligens. Vår institution är designad för att vara mer än bara en läroanstalt; den är en katalysator för innovation och expertis inom AI.
Som en banbrytande institution inom AI-utbildning, är AI Högskolan på en spännande resa mot att bli en central aktör i teknikvärlden. Vår målsättning är att skapa en unik lärmiljö där studenter inte bara får akademisk kunskap, utan också praktiska färdigheter som är direkt applicerbara i arbetslivet. Vi söker nu engagerade och proaktiva individer som vill vara med och forma framtidens AI-experter. Som en del av AI Högskolans team kommer du att ha en nyckelroll i att utveckla och genomföra innovativa utbildningsprogram, samt att vara en viktig länk mellan studenter, industri och akademisk värld.
Vi behöver dig som är som är proaktiv, detaljorienterad och som inte är rädd för att ta egna initiativ.Rollen innefattar ett stort administrativt ansvar och ett ständigt pågående arbete med återkoppling och uppföljning. Därmed är struktur och dokumentation av yttersta värde.
Vi söker dig som kan:
Sköta och koordinera ansökningsprocessen för yrkeshögskoleutbildningar.
Hantera administrationen kring övertagande av nya skolenheter.
Förbereda och skicka in ansökningar för att bedriva nya utbildningar i samarbete med vårt team.
Underhålla och utveckla relationer med relevanta myndigheter och intressenter.
Samarbeta nära med andra avdelningar för att säkerställa en smidig och effektiv process.

Vi ser gärna att du:
Har gedigen erfarenhet av administrativt arbete, gärna inom utbildningssektorn eller liknande områden.
Besitter stark organisatorisk förmåga och är van vid att hantera komplexa administrativa processer.
Har utmärkta kommunikativa färdigheter och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift,på både svenska och engelska.
Är proaktiv, noggrann och bådekan arbeta självständigt samt i team.
Har förståelse för och intresse av utbildningssektorns dynamik och utmaningar.



Vi prioriterar personlighet framför enbart utbildning och erfarenhet. Vi ser varje medarbetare som en del av vår arbetsfamilj och tror på att bygga starka relationer. Hos oss är arbetsklimatet lika viktigt som kompetensen – vi strävar efter en rolig och trivsam arbetsplats där varje individ känner sig värderad.
Känner du att detta är ett uppdrag för dig? Ansök redan idag, rekrytering sker löpande!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Nobina Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Nobina Sverige AB .

Sommarvikarier CTL Väst

Trafikledare, vägtrafik
Läs mer Mar 12
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se    


 


CTL Väst är en av Nobinas tre trafikledningar i Sverige. Med drygt 30 medarbetare ansvarar vi för trafikledning dygnet runt för trafikområden både i Västra Götaland, Halland och Värmland. Tillsammans förfogar vi över ca 1000 bussar. På CTL Väst arbetar vi engagerat för att ge våra förare de bästa av förutsättningar att förenkla våra kunders vardagsresor.  


 


Vi erbjuder  


Nu fortsätter vi att förstärka CTL med nya medarbetare och söker dig som vill ha ett händelserikt och utmanande arbete. Som trafikledare kommer du ha det yttersta ansvaret för att ge våra förare stöd i utförandet att leverera till våra kunder. Du har likaså ett operativt ansvar som innebär att leda och fördela resurser, i syfte att minimera påverkan för kunden. En viktig del i din roll är att du ansvarar för att förmedla relevant störningsinformation till kunder, förare och övriga intressenter genom våra tekniska system.  


 


Alla medarbetare får en gedigen introduktion samt möjlighet till vidare kompetensutveckling. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision ”Alla vill resa med oss” och vår affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor”. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald och ser gärna kvinnliga sökande. 


 


Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter!  


 


Personliga egenskaper och utbildning  


Du hanterar uppkomna problem och avvikelser metodiskt. Du kan analysera, prioritera och löpande värdera den information du får. Du arbetar långsiktigt, lösningsorienterat och kan arbeta under tidspress med bibehållen kvalitet.  


 


Som person har du hög servicevilja, är prestigelös, empatisk och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du har gymnasiekompetens och intresse för teknik och fordon. B-körkort är ett krav och det är meriterande med god lokalkännedom i området, D-körkort och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i branschspecifika system som exempelvis OMS, Hastus och trafiksystem.  


 


Om tjänsten  


Tjänsten är sommarextra, eventuell fortsatt timanställning kan bli aktuell efter sommaren. Individuell lönesättning tillämpas.  


 


Frågor gällande rekryteringsprocessen:  


Nico Hedberg, e-post: nico.hedberg@nobina.se.  


 


 


Ansökan  


Vi vill ha in din ansökan senast: [Project.ApplicationDue]  


Urval sker löpande.

Ansök nu

Mekaniker Göteborg

Bussmekaniker
Läs mer Mar 8
Mekaniker till Nobina Göteborg Kruthusgatan


MEKANIKER


Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se   I Göteborg och Kruthusgatan depå är det vi som tillhandahåller bussförare, bussar och underhåll av dessa till Västtrafik.


Vi erbjuder


Hos oss får du möjligheten att göra skillnad för både samhället och miljön genom att bidra till en väl fungerande kollektivtrafik. Vi erbjuder dessutom möjligheten till ett stimulerande och utvecklande arbete som sker både i grupp och enskilt med varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat få genomföra service, reparationer och felsökningar på våra bussar. Även uppgifter som elarbeten, karosserireparationer och inredningsreparationer förekommer.  


Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och goda möjligheter till utveckling inom yrket.


Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”. Dessutom bidrar vi alla till att våra resenärer får en trygg resa.


Nobina tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning.


Personliga egenskaper och utbildning  

För den här tjänsten söker vi dig som har B-behörighet för bil och fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet, samt behärskar svenska i tal och skrift. Vi tror att du har god datorvana då vi använder dator både med diagnosprogramvaror och för arbetsorderhantering. Har du D-behörighet för buss och erfarenhet av fordons-el är detta starkt meriterande, bussarna är både el-bussar och biodrivmedels-bussar.  


Utöver detta tror vi att du möter stressiga situationer och miljöer med lugn och trygghet, är utåtriktad, flexibel och tycker om människor. I våra verkstäder håller vi ordning och reda så proffsighet och noggrannhet värderas högt.


Om tjänsten  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning samt individuell lönesättning tillämpas.


Frågor gällande rekryteringsprocessen:


Eroll Dema, eroll.dema@nobina.se Telefon: 0701871439


Facklig representant: Reza Bahadori, reza.bahadori@nobina.se  Telefon: 0701-872053


Ansökan  

Välkommen med din ansökan senast: 2024-04-30. Urval sker löpande.

Ansök nu

Bussförare Kruthusgatan Tillsvidare

Bussförare/Busschaufför
Läs mer Mar 18
Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se.



Vårt trafikområde  består av ca 700 medarbetare och vi kör varje dag ca 230 bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare Västtrafik ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i område bland annat Centrala Göteborg och Angered.


Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss.




Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss! 


Personliga egenskaper och kvalifikationer

Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt.


Du behärskar svenska i tal och skrift.  

Du har D-körkort och YKB.  


Som ny medarbetare på Nobina får du en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling.  


Nobina gillar olika

Vi på Nobina vet att mångfald och inkludering berikar både individer, grupper och oss som företag. Allas samlade erfarenheter är viktiga för att vi som jobbar på Nobina, likväl som samhället runt omkring oss, ska kunna växa och utvecklas på bästa möjliga sätt.


Om tjänsten  

Vi erbjuder anställningsform Timanställning.

Vi erbjuder även Tillsvidareanställning.

Lön enligt kollektivavtal.  


Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig Marcus Himmelman, marcus.himmelman@nobina.se 


Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast: 2023-04-26. Urval sker löpande.

Ansök nu

Bussförare Kruthusgatan Tillsvidare

Bussförare/Busschaufför
Läs mer Dec 20
Med 13 000 medarbetare i fyra länder är vi Nordens största företag inom kollektivtrafiken. Varje dag, året runt, väljer en miljon människor att resa mer hållbart med oss. Från norr till söder, i stadsmiljö och på landsbygden. Till nästa hållplats, eller hela vägen hem. Tillsammans med våra resenärer och uppdragsgivare är vi stora nog att göra skillnad, på riktigt. Läs mer om oss på www.nobina.se.



Trafikområde Göta älv består av ca 700 medarbetare och vi kör varje dag ca 230  bussar. Tillsammans med vår uppdragsgivare Västtrafik ansvarar vi för att driva och utveckla busstrafiken i område centrum/ Nordost.


Ett av våra viktigaste uppdrag är att leva upp till Nobinas resenärslöfte. Våra resenärer ska alltid känna sig välkomna och trygga, få information som är betydelsefull för sin resa och veta att de reser hållbart med oss.




Vill du bli vår kollega? Sök jobbet som bussförare hos oss! 


Personliga egenskaper och kvalifikationer

Som bussförare är du utåtriktad, flexibel och tycker om både service och kundkontakter. Du möter stressiga situationer och miljöer på ett lugnt och tryggt sätt. Du har ett säkert körsätt och kör miljövänligt.


Du behärskar svenska i tal och skrift.  

Du har D-körkort och YKB.  


Som ny medarbetare på Nobina får du en gedigen introduktion och möjlighet till fortsatt kompetensutveckling.  


Nobina gillar olika

Vi på Nobina vet att mångfald och inkludering berikar både individer, grupper och oss som företag. Allas samlade erfarenheter är viktiga för att vi som jobbar på Nobina, likväl som samhället runt omkring oss, ska kunna växa och utvecklas på bästa möjliga sätt.


Om tjänsten  

Vi erbjuder anställningsform tillsvidare på heltid 100%

Lön enligt kollektivavtal.  


Vid frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta rekryteringsansvarig marcus.himmelman@nobina.se 


 Facklig kontaktperson Kommunal: reza.bahadori@nobina.se


Ansökan

Vi vill ha din ansökan senast: datum 29/2. Urval sker löpande.

Ansök nu

Timanställd trafikledare CTL Väst

Trafikledare, vägtrafik
Läs mer Jan 24
Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se    


 


CTL Väst är en av Nobinas tre trafikledningar i Sverige. Med drygt 30 medarbetare ansvarar vi för trafikledning dygnet runt för trafikområden i Västra Götaland, Halland och Värmland. Tillsammans förfogar vi över ca 1000 bussar. På CTL Väst arbetar vi engagerat för att ge våra förare de bästa av förutsättningar att förenkla våra kunders vardagsresor.  


 


Vi erbjuder  


Nu fortsätter vi att förstärka CTL med nya medarbetare och söker dig som vill ha ett händelserikt och utmanande arbete. Som trafikledare kommer du ha det yttersta ansvaret för att ge våra förare stöd i utförandet att leverera till våra kunder. Du har likaså ett operativt ansvar som innebär att leda och fördela resurser, i syfte att minimera påverkan för kunden. En viktig del i din roll är att du ansvarar för att förmedla relevant störningsinformation till kunder, förare och övriga intressenter genom våra tekniska system.  


 


Alla medarbetare får en gedigen introduktion samt möjlighet till vidare kompetensutveckling. Hela vårt arbetssätt präglas av strävan mot vår vision ”Alla vill resa med oss” och vår affärsidé ”Vi förenklar kundens vardagsresor”. Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning såväl som etnisk och kulturell mångfald och ser gärna kvinnliga sökande. 


 


Nobina är ett mångfaldens företag. Vi tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning. Vi välkomnar olikheter!  


 


Personliga egenskaper och utbildning  


Du hanterar uppkomna problem och avvikelser metodiskt. Du kan analysera, prioritera och löpande värdera den information du får. Du arbetar långsiktigt, lösningsorienterat och kan arbeta under tidspress med bibehållen kvalitet.  


 


Som person har du hög servicevilja, är prestigelös, empatisk och har god samarbetsförmåga. Vi ser att du har gymnasiekompetens och intresse för teknik och fordon. B-körkort är ett krav och det är meriterande med god lokalkännedom i området, D-körkort och tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i branschspecifika system som exempelvis OMS, Hastus och Västtrafik´s trafiksystem.  


 


Om tjänsten  


Tjänsten gäller timanställning. Individuell lönesättning tillämpas.  


 


Frågor gällande rekryteringsprocessen:  


Nico Hedberg, Chef Central Trafikledning Väst, nico.hedberg@nobina.se, ansökningar tas endast emot genom vår hemsida.


 


Ansökan  


Vi vill ha in din ansökan senast: [Project.ApplicationDue]  


Urval sker löpande.

Ansök nu

MEKANIKER TILL NOBINA KRUTHUSGATAN, GÖTEBORG

Bussmekaniker
Läs mer Jan 22
MEKANIKER TILL nobina Kruthusgatan, Göteborg


MEKANIKER


Nobina är Nordens största och mest erfarna operatör inom kollektivtrafik. Vi ser till att över en miljon människor dagligen kommer till sitt jobb, sin skola eller andra aktiviteter genom att leverera kontrakterad kollektivtrafik på uppdrag av samhället. Vår framgång skapar ett bättre samhälle i form av ökad rörlighet, minskad miljöbelastning och lägre samhällskostnader. Läs mer på www.nobina.se   I Göteborg är vi med och tillhandahåller bussförare, bussar och underhåll av dessa till Västtrafik.


Vi erbjuder


Hos oss får du möjligheten att göra skillnad för både samhället och miljön genom att bidra till en väl fungerande kollektivtrafik. Vi erbjuder dessutom möjligheten till ett stimulerande och utvecklande arbete som sker både i grupp och enskilt med varierande arbetsuppgifter. Du kommer bland annat få genomföra service, reparationer och felsökningar på våra bussar. Även uppgifter som elarbeten, karosserireparationer och inredningsreparationer förekommer.  


Alla medarbetare på Nobina får en bra introduktion och goda möjligheter till utveckling inom yrket.


Hela vårt arbetssätt präglas av vår affärsidé att ”Förenkla kundens vardagsresor” och strävan mot vår vision att ”Alla vill resa med oss”. Dessutom bidrar vi alla till att våra resenärer får en trygg resa.


Nobina tror på mångfald och att det berikar personer, grupper och oss som företag. På Nobina arbetar vi aktivt med att främja mångfald och att ta tillvara kompetens hos alla medarbetare oavsett kön, sexuell läggning, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, ålder, religion eller annan trosuppfattning.


Personliga egenskaper och utbildning  

För den här tjänsten söker vi dig som har B-behörighet för bil och fordonsteknisk utbildning eller motsvarande erfarenhet, samt behärskar svenska i tal och skrift. Vi tror att du har god datorvana då vi använder dator både med diagnosprogramvaror och för arbetsorderhantering. Har du D-behörighet för buss och erfarenhet av fordons-el är detta starkt meriterande.  


Utöver detta tror vi att du möter stressiga situationer och miljöer med lugn och trygghet, är utåtriktad, flexibel och tycker om människor. I våra verkstäder håller vi ordning och reda så proffsighet och noggrannhet värderas högt.


Om tjänsten  

Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%. Provanställning samt individuell lönesättning tillämpas.


Frågor gällande rekryteringsprocessen:


Amir Nazar, Amir.Nazar@nobina.se Telefon: 070-187 24 25


Facklig representant: Reza Bahadori, Reza.Bahadori@nobina.se Telefon: 076-22 95 124


Ansökan  

Välkommen med din ansökan senast: 2023-12-31


Urval sker löpande.

Ansök nu