Hitta ansökningsinfo om jobbet CHEF - IT SERVICE DESK i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.
Arbetsuppgifter
Till vår kund i Göteborg som arbetar inom länstrafiken söker vi nu efter en Chef som kan ta ansvar för avdelningen IT-Service Desk. Kunden är mitt i en transformation av Digital Infrastruktur, vilket innebär att uppdraget innehåller ett stort mått av förändringsledning och förändringsarbete; inklusive nya arbetssätt och ny organisation. Hos vår kund är ledarskap en profession, vilket innebär att du som Chef för avdelningen har förmågan att visa vägen, ta fram mål och strategier för avdelningen utifrån vision och kundlöfte. Du kommer att driva utveckling och effektivisering av IT-Service Desk, coacha medarbetarna och förbättra avdelningens arbetssätt. Rollen innebär fullt personal-, budget- och verksamhetsansvar. Sammanfattningsvis kommer du att arbeta med daglig operativ ledning av avdelningen, utveckling av avdelningens verksamhet samt ersätta ordinarie Chef i ITs ledningsgrupp samt i ledningsgruppen för Digital Infrastruktur.
Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.
Kvalifikationer
- Du har relevant utbildning inom ekonomi/teknik/informatik eller motsvarande arbetslivserfarenhet.
- Du har tidigare erfarenhet av att arbeta i en ledande roll på en IT avdelning.
- Du har erfarenhet av att utveckla servicedesk för att förbättra för slutanvändaren.
- Du har erfarenhet av ServiceNow och att implementera standardprocesser för IT Servicedesk (Request, Incident, Knowledge).
- Du har erfarenhet av framgångsrik IT Servicedesk-verksamhet i en agil organisation.
- Du har erfarenhet av att rekrytera till ditt team.
- Du talar och skriver svenska obehindrat.
- Meriterande om du tidigare har arbetat inom offentlig verksamhet.
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Chef för IT Servicedesk så är du bra på att kommunicera och har lätt för att samarbeta. Du är en trygg ledare med stor förmåga att motivera, prioritera och skapa rätt förutsättningar för att dina medarbetare ska lyckas i sitt arbete. Du involverar och engagerar dina medarbetare. Du är även van vid förändringsarbete och kan enkelt leda i förändring.
Lön
Lön, enligt överenskommelse.
Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 1 juli 2022 och uppdraget förväntas löpa i 12 månader, med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår kund med nya fräscha kontor i Göteborg. Skicka in din ansökan (gärna i Word-format) då intervjuer sker löpande. Sökord: Chef, IT, Servicedesk, IT-Chef, Agil