Göteborg: CE-chaufför till vårt lager

Hitta ansökningsinfo om jobbet CE-chaufför till vårt lager i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-06-27 // Varaktighet: Heltid

Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens ledande barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym och restaurang för våra medarbetare. Vi har även ett kontor i Umeå samt en fysisk butik i Stockholm Kungens Kurva. Vår personalstyrka växer löpande och utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Är du CE-chaufför? Vi behöver stärka upp vårt chaufförsteam och söker nu dig som har körkort för tung lastbil och YKB.

Ansvar och arbetsuppgifter:
Vi söker en lagermedarbetare med chaufförsuppgifter med omgående start. Rollen innebär att du kommer fungera som en länk mellan våra lager i Göteborg och andra eventuella logistikpartners i Göteborgsområdet. Du kommer att arbeta med upphämtning, omlastning och avlämning av varor. Tjänsten innefattar även arbetsuppgifter som finns på lagret såsom truckkörning och registrering av varor.

Vem vi söker:
- YKB för yrkesförare av tung lastbil
- Körkort för tung lastbil (behörighet CE)
- Van vid fysiskt tunga jobb, då tunga lyft kan förekomma
- Hög ansvarskänsla och punktlighet i ditt arbete
- Meriterande med Truckkort A+B

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt och en spännande bransch med stor potential
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Tillgång till stort personalgym på arbetsplatsen i Göteborg
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och ansökan:
- Start: Omgående eller enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid med 6 månaders provanställning
- Arbetstider: Måndag till fredag kl.07.00-16.00
- Placering: Torslanda, Göteborg
- Kontakt & frågor: Sanna Nyman Alenäs via sanna.nyman.alenas@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Nedan finner du våra senaste PR-meddelanden där du kan läsa mer:

Vi kom upp i två miljarder i omsättning- > https://www.market.se/affarsnyheter/forsaljning/vd-ns-besked-efter-att-jollyroom-betat-av-ytterligare-en-miljard-vill-expandera-till-fler-lander/

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi vann svenska SEO-priset i kategorin Barn & Leksaker för tredje året i rad! -> https://svenskaseopriset.se/#winners

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Lagerarbetare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Lagerarbetare.

Produktionsarbetare i Kungälv

Läs mer Apr 22
Vi söker dig som är intresserad av att arbeta som produktionsmedarbetare på ett kyllager. Arbetet innebär viss fysisk belastning, så därför är det fördelaktigt om du har någorlunda god fysik.
Arbetstiderna är förlagda måndag -fredag 07.00-16.00 ena veckan, och veckan därpå är det 10.00-19.00.
Vi söker dig som kan arbeta i ett högt tempo, vara noggrann och tar egna initiativ. För att lyckas i rollen ska du vara flexibel, ansvarstagande och ha ett öga för detaljer. Vidare ser vi även att du har en känsla för kvalitet och har en god arbetsmoral. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är prestigelös och inte är rädd för att ta i.
Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult
Krav:
- Behärskar svenska i tal och skrift
- Körkort och tillgång till bil
- Kunna hantera att arbeta i kyla (ca 3-5 grader)
Om ansökan: Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Bli spindeln i nätet på växande företag

Läs mer Apr 10
Är du en flexibel och ansvarstagande person som trivs i en varierande arbetsmiljö? Brinner du för att lösa problem och har en positiv inställning till utmaningar? Då har vi den perfekta tjänsten för dig!
Om tjänsten: Vi söker en lager- och logistikkonsult med god truckvana och förmågan att snabbt anpassa sig till nya arbetsuppgifter. Som en central del av vårt team kommer du att fylla viktiga funktioner hos våra kunder, där behoven kan variera från dag till dag. Ditt uppdrag blir att agera som en "flygande" resurs, redo att hoppa in där du behövs mest, oavsett om det gäller att plocka ordrar, lossa lastbilar eller säkerställa att verksamheten löper smidigt.
Krav för tjänsten:
God truckvana med truckkort, särskilt med skjutstativ, motviktstruck och ledstaplare.
Flytande kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
Förmåga att ta eget initiativ och agera ansvarstagande i alla situationer.
Gott humör och utmärkta kommunikationsfärdigheter.

Din vardag hos oss:
Du kan komma att plocka en order för kund X på förmiddagen, för att sedan hjälpa till att lossa en bil i port Y.
Flexibilitet att hjälpa till med diverse uppgifter, såsom att rensa upp på gården eller hoppa in och stötta upp vid sjukdom.
Hjälpa till med kontorsuppgifter.

Detta är en roll för dig som trivs med att ha många bollar i luften och som ser glädje i att bidra på olika sätt. Din förmåga att snabbt anpassa dig och ditt positiva förhållningssätt gör dig till en värdefull resurs i vår verksamhet.
Vi erbjuder: En dynamisk arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik. Du får möjlighet att arbeta med ett brett spektrum av uppgifter och utveckla dina färdigheter inom lager och logistik.
Är du redo för en ny utmaning och vill bli en del av vårt team? Skicka din ansökan redan idag!

Ansök nu

Nogrann lagerarbetare med öga för detaljer

Läs mer Apr 10
Vi söker nu en driven och engagerad medarbetare för omfördelning av artiklar till EU-pallar inom vår logistikterminal. Denna position är idealisk för dig som trivs med fysiskt arbete, både i team och på egen hand, och som vill vara en del av en framgångsrik och expanderande verksamhet.
Dina huvuduppgifter inkluderar:
Ompackning av artiklar som anländer till terminalen till EU-pallar.
Arbeta effektivt både individuellt och i ett litet team om cirka tre personer.
Hantering av truckar med precision – ett giltigt truckkort och gedigen erfarenhet av att köra stora truckar är ett krav.

Vem är du?
Du har utmärkt förmåga att kommunicera på svenska, både i tal och skrift.
Du har ett truckkort och är van vid att hantera stora truckar.
Du besitter personliga egenskaper såsom noggrannhet, pålitlighet, ambition, driv, engagemang och ansvarskänsla.


Detta är en hyrrekrytering, vilket innebär att du initialt kommer att vara anställd av oss med goda möjligheter till en fast anställning direkt hos kunden baserat på din prestation och kompetens.
Arbetstider: Måndag till fredag, 07:00-16:00.
Är du redo att ta nästa steg i din karriär och vill du vara en del av en växande global verksamhet? Om du är den ambitiösa, noggranna och pålitliga person vi söker, skicka då din ansökan till oss. Låt oss tillsammans bygga framgång och utforska de oändliga möjligheterna som väntar!
Ansök idag för att bli en nyckelspelare i vårt team och ta del av en spännande framtid!

Ansök nu

Lagerarbetare till kund i Landvetter sökes omgående

Läs mer Mar 25
Är du en dedikerad lagspelare som gillar fysiskt arbete och trivs med att jobba mot uppsatta mål? Då är det här jobbet för dig. Välkommen med din ansökan!

Om tjänsten
Som lagerarbetare hos våra kunder är du en mycket viktig del av verksamheten. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer bestå av att plocka, packa och utleverera beställningar, men även andra arbetsuppgifter som hör till lager, exempelvis truckkörning, inleveranser, containerlossning och inventering.

Arbetsuppgifter

- Containerlossning

Orderplock

Sortering

Om dig som söker
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och tror att man kommer långt med rätt inställning! Eftersom du är vårt ansikte utåt hos våra kunder är det utav oerhörd vikt att du är kvalitetsmedveten och känner stolthet i att det inte bara går fort utan att det också blir rätt. Du utför ditt arbete strukturerat, med noggrannhet och engagemang.

Krav

- Truckkort A + B

Meriterande

- Körkort B

Vad vi kan erbjuda dig
Tranpenad hjälper dig forma din framtid! Som Tranpenadare är du en viktig del av vår bemanningsstyrka och får en anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. Du får även ett förmånligt friskvårdsbidrag och en generös rabatt hos gymkedjorna Nordic Wellness, SATS och Fitness24Seven!

Övriga villkor
Arbetstider: Dagtid, måndag-fredag
Omfattning: Heltid
Lön: Enligt gällande kollektivavtal
Start: Omgående

Om Tranpenad Group
Sedan 1999 har vi på Tranpenad arbetat för att få företag och människor att växa. Idag är vi en av Sveriges största aktörer inom vårt segment, med 2 500 medarbetare och kontor i Stockholm, Eskilstuna, Göteborg, Borås, Trollhättan, Jönköping och Helsingborg. Genom att vara personliga, kompetenta och ansvarstagande i allt vi gör - och ha roligt medan vi gör det - blir vi det personliga bemanningsföretaget som alla pratar om. Tranpenad är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag och anslutet till Kompetens­företagen via Almega.

Sedan 2022 är matchningsbolaget Eyes4work (https://www.eyes4work.se/) en del av Tranpenad Group. Eyes4work startades 2018 med målsättningen att tillsammans med lokalt förankrad personal och samarbetspartners skapa effektiva kedjor där utbildning och matchning är delar i den process som leder individen framåt, mot ett nytt jobb eller vidare mot nästa mål. Eyes4work finns idag på ett 100-tal orter i landet och varje dag går 8 deltagare vidare till ett nytt jobb eller en utbildning.



Ansökan

Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Vi tar inte emot ansökningar via e-post eller telefon.

Efter att du skickat in din ansökan kommer du även få göra ett personlighetstest som skickas till din mejl från Alva Labs. Det finns inga rätt eller fel, testet är ett sätt för oss att på ett objektivt sätt få en bild av vem du är. Du behöver genomföra testet så snart som möjligt efter att du fått länken skickad till dig.

Ansök nu

Extra lagerarbetare sökes i Låssby

Läs mer Mar 4
Nu söker vi dig som är intresserad av att arbeta extra som lagermedarbetare. Som lagermedarbetare är dina främsta arbetsuppgifter att plocka och packa artiklar på lagret, samt hantera pallar och emballage.

Vi erbjuder dig som har en annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50% att arbeta extra hos oss. Kanske studerar du, driver egen verksamhet eller har ett annat arbete på deltid som gör att du vill bli en del av vår arbetsstyrka några dagar i veckan.

För att lyckas i rollen som lagermedarbetare ska du vara självständig, flexibel och ansvarstagande. Vidare ser vi även att du har en känsla för kvalitet och har en god arbetsmoral. Det är viktigt att du har en god samarbetsförmåga, är prestigelös och inte rädd för att ta i.

Arbetstiderna är förlagda måndag till fredag tvåskift. Antingen 06.00-15.00 eller 15.00-00.00.
Vi ser att du har möjlighet att arbeta 2-3 pass per vecka.

Vi letar efter personer som har ett bra bemötande mot kollegor, är ordningsamma och håller tider.

Anställningen är på Logent Bemanning som ambulerande bemanningskonsult.

Krav:

- Behärska svenska i tal och skrift

- B körkort och tillgång till bil

- Annan huvudsaklig sysselsättning på minst 50%

Meriterande:

- Truckkort A1 - B4

- Tidigare erfarenhet av lager eller truckkörning

Om ansökan:

Du ansöker tjänsten via annonsen,

Vi jobbar löpande med rekryteringen och tjänsterna kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Vi ber er vänligen att inte ringa oss för att ansöka till tjänsten. Det är enbart ansökningar via länken som läses.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Jollyroom AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Jollyroom AB .

Kategorichef till e-handelsbolaget Jollyroom i Göteborg

Inköpare
Läs mer Apr 30
Nytt
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Kategorichef
Jollyrooms produktsortiment är det största lagerförda sortimentet inom branschen, bestående
av både externa och egna varumärken. Vi söker nu en passionerad Kategorichef som kan driva tillväxt och lönsamhet. Du älskar att göra affärer, har en passion för försäljning och är samtidigt en inspirerande och stark ledare. Din förståelse för kostnader, intäkter, vinst, marknader och avkastning kommer vara avgörande för din framgång.

I rollen ansvarar du för sex medarbetare i rollerna Inköpare, Inköpsassistenter, Produktchef och Content Producer. Du blir en viktig del av Inköpsledningen och rapporterar till Inköpschefen, som ingår i företagets ledningsgrupp.

Som Kategorichef på Jollyroom har du bland annat följande ansvarsområden:
- Fullt budget- och resultatansvar för ditt affärsområde, gällande exempelvis försäljning, marginaler, lönsamhet, kostnader mm.
- Att upprätta och verkställa strategiplan samt tillhörande handlingsplan för teamet
- Personalansvar – säkra att dina medarbetare har förståelse för nuläget samt vad som skall göras för att bidra till att teamet når sitt mål
- Vara en aktiv part i Inköpsledningen och bidra till att lyfta avdelningen till nästa nivå
- Att konkurrensanalyser och prisstrategier genomförs och kommuniceras till övriga teamet

Som Kategorichef har du stort inflytande på Jollyrooms resultat. Du tar, tillsammans med de andra Kategorichefer, ett stort ansvar och har ofta kontakt med bolagets koncernledning.

Vi söker dig som:
- Har erfarenhet av och förståelse för vad som driver en lönsam affärsmodell. Du är van sedan tidigare vid att ha budget-, försäljning och marginalansvar
- Har ett analytiskt affärstänk
- Har förståelse för FMCG produkter och dynamiken med rätt produkt till rätt pris i rätt tid
- Har erfarenhet av e-handel och därmed är duktig på att omvandla stora datamängder till förståeliga analyser
- Har förmågan att förhandla fram de bästa avtalen och samtidigt bygga långsiktiga relationer

Meriterande erfarenhet/kunskap
- Erfarenhet av tillväxtbolag
- Bransch- och produktkunskap
- SAP
- Qlikview/Qliksense

Dina personliga egenskaper
Hos oss är motivation en av de viktigaste parametrarna, vi ska på sikt bli störst i Europa och vi söker dig som vill vara med och leda den resan för just ditt segment. Du arbetar med stor passion för dina produkter, medarbetare och varumärken. Du är lösningsorienterad, strukturerad, affärsmässig och en stjärna på att bygga goda relationer både internt och externt. Du har en förmåga att sätta dig in i marknaden och är kommersiell. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som doers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål.

Fördelar med att jobba på Jollyroom
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Stora karriärmöjligheter, vi har under 2023 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Friskvårdsbidrag samt tillgång till ett fantastiskt och stort gym på kontoret
- Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största e-handelsanläggning

Upplägg och kontakt:
- Start: Enligt överenskommelse
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111 i Torslanda, Göteborg
- Kontakt & frågor: Nicole Bellman, nicole.bellman@jollyroom.se.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal och mail från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Head of Development, Jollyroom

Backend-utvecklare
Läs mer Apr 18
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Jollyroom was founded in 2010 and is now the largest online child and baby shop in Scandinavia. We are currently one of the fastest growing e-commerce companies in Europe. We have more than 2,000,000 customers and have everything you need for children aged 0 to 12 and a large choice of products for expecting and pregnant mothers. In our 75,000 square meter warehouse, we have more than 35,000 products from many new and well-known brands. A great range of products, an easily accessible website, quick delivery, and a great costumer service are the foundation which makes Jollyroom the obvious choice in all families’ everyday life.

We keep things simple, since simple solutions are usually the best!

We look for a lead developer to head our team of inhouse developers and consultants. Your job is to foster quality and holistic solutions and ensure that Jollyroom has top class solutions.

If you’re up for it let us know!

Some more details about the job:
You and your team will be responsible for:
- Architecture, development and technical quality for all end-to-end software solutions at Jollyroom. Including website solution, ERP, BI among others
- Plan and execute development projects and initiatives
- Together with the Process Developers/Product Owners design and develop and roll out solutions that continuously improve and enhance our everyday business
- Continues improvement and performance optimization
- Secure continuous high performing operation of critical systems

The Head of Development reports to the CTO and is a part of the IT management team, together with Head of Process Development & Product Owners.

The role is based in Göteborg.

To succeed in the role:
- You will need a couple of years prior experience of leading a software development teams or/and working as an enterprise or web architect
- Good knowledge of ecommerce or/and retail
- Love to bring the best possible end-to-end solutions to the people
- Broad software and tech knowledge
- Love to drive continous improvement and create structure

If you also have a habit of waking up in the middle of the night with the perfect solution, then you’re the perfect match.

We as a company offer you:
- An entrepreneur-driven business
- High rate of development and an exciting industry with great potential
- Career opportunities
- A youthful and vibrant environment
- Collective agreement
- Wellness allowance
- Location near Gothenburg; 15 minutes by car to the city

Practical information
- Start: As soon as possible/ per agreement.
- A full-time permanent employment, with 6 months probationary period.
- Location: Gothenburg, Sörredsvägen 111.
- Questions? Contact Annett Hanna, annett.hanna@jollyroom.se

Do you think that most of this ad sounds exciting and do you recognize yourself in our requirements profile? Apply as soon as possible because we may fill the position before the last application day!

Were you even more curious about Jollyroom? Do not forget to follow us on LinkedIn and Instagram!

As part of ensuring high quality in our recruitment processes, we carry out tests, taking reference and background checks.

We are currently avoiding calls from recruitment and advertising providers.

Ansök nu

Jollyroom söker Norsktalande Kundserviceagenter!

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 19
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Vi letar efter våra nästa stjärnor till det norska kundserviceteamet!

Vårt syfte är att underlätta livet för barnfamiljen och hur gör vi det? Jo, genom att ha en solid styrka på Kundservice och satsa på det viktigaste vi har: KUNDEN! Glada medarbetare som ger enastående service till våra kunder är nyckeln till att uppnå vårt mål. Vi satsar stort och planerar att expandera vårt redan fantastiska team här på platsen i Göteborg för att erbjuda den ultimata kundupplevelsen. Var med oss!

Vårt kundtjänst team består för närvarande av individer med olika arbetslivserfarenheter, men en gemensam nämnare är att de alla har erfarenhet av att arbeta med kundservice på olika sätt. De är målinriktade, serviceorienterade och tar initiativ. För oss är det viktigt att du delar liknande erfarenheter och egenskaper. Detta ger oss möjlighet att leverera den bästa servicen inom branschen till våra kunder. Känner du igen dig i den här beskrivningen? Tveka inte att skicka in din ansökan redan idag!

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med i matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Som Customer Service Agent har du följande arbetsuppgifter:
- Leverera utomordentlig kundsupport och lösa frågor på ett effektivt sätt via telefon, e-post, sociala medier och chatt för våra norska & svenska kunder
- Skapa och upprätthålla starka kundrelationer genom att lyssna, förstå och erbjuda skräddarsydda lösningar
- Samarbeta med teamet för att säkerställa att varje kundinteraktion är en positiv och smidig upplevelse
- Vara delaktig i arbetet med att skapa rutiner inom service och utveckla avdelningen

Vi tror att du har följande bakgrund:
- Flytande kunskaper i både skrift och tal i norska
- God kommunikationsförmåga på engelska & svenska
- Van vid kundbemötande och erfarenhet från serviceyrke, gärna inom kundservice, eventuell som butikssäljare
- Mycket god datavana och snabblärd i nya affärs- och kundvårdssystem

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har under 2022 tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Praktisk information och upplägg
- Start: Omgående eller enligt ÖK
- Omfattning: Heltid, 40 h/veckan (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Arbetstider: Måndag-fredag, kl. 8-17
- Kontakt & frågor: Annett Hanna, frågor via e-post; annett.hanna@jollyroom.se

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn och Instagram! Nedan finner du ett axplock av våra senaste nyheter:

Vi har byggt ett nytt JollyCampus i Göteborg -> https://www.helahisingen.se/jollyrooms-vd-bygger-campus-och-ar-inte-radd-for-amazon-vi-kan-ge-dem-en-match/

Vi har öppnat en butik i Oslo! -> https://www.dagenshandel.se/article/view/1020648/ny_butik_for_jollyroomvi_har_letat_efter_ratt_lokal_under_en_lang_tid

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi arbetar löpande med rekryteringen, var gärna snabb med din ansökan.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantör.

Ansök nu

Säljare till Jollyrooms showroom/outlet på Hisingen i Göteborg

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Apr 3
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Är du en prestigelös lagspelare som uppskattar tempo och att tillsammans nå framgång? Då är du varmt välkommen in i Jollyteamet! Vi söker dig som vill jobba extra i vår verksamhet där vi har både Showroom & Outlet. Då sommaren snart står i farstun söker vi dig som har möjlighet och vill jobba mer under sommarperioden, när ordinarie personal i omgångar har semester.

Showroom/outlet är en yta på 3000 m2 där vi dels guidar kunder till dom bästa köpen och säkerställer att produkter frontas på ett inbjudande sätt. Lokalen är stor och ligger vägg-i-vägg med vårt e-handelslager, därav ingår visst fysiskt jobb för att vi ska ha rätt sortiment samt att vi hanterar e-handelsorders.

We work together, we are brave and we create value for the customer – är du med på matchen att bidra till Jollyrooms viktigaste syfte: att underlätta livet för barnfamiljen?

Arbetsuppgifter
Ditt främsta fokus är att ge service i världsklass och inspirera varje kund från första steget in i butik till genomfört köp. Genom din kunskap och intresse för vårt sortiment jobbar du mot försäljningsmål med ett fokus på personlig försäljning. Eftersom lokalen är uppbyggd med Showroom, outlet och paketuthämtning så är det en stor variation i arbetet och det finns ständigt något att göra. Dina dagliga arbetsuppgifter kommer att innefattas av kassaarbete, paketutlämning, uppackning & montering av produkter, påfyllning och prissättning.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av butiksarbete, allra helst ska du ha jobbat med eller ha ett stort intresse för barn- och babyprodukter. Du är serviceinriktad, ger alltid förstklassig service och har en förmåga att analysera kundens behov. Du är prestigelös och är inte rädd för att hugga i och göra det som behövs för att en arbetsdag för teamet skall fungera på bästa sätt.

Vi ser att du har en annan huvudsaklig syssla, så som studier eller föräldraledighet och du ska vara öppen för att jobba både helger och kvällar.

Meriterande
- Kunskap i SAP
- Kunskaper i annat affärs- betalnings- eller kassasystem

Vad vi erbjuder dig
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Hög utvecklingstakt
- Spännande bransch
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city

Upplägg och kontakt
- Start: Omgående
- Omfattning: Visstidsanställning baserat på behov, 1-4 dagar dagar i veckan. Vi ser gärna att du är flexibel med arbetstider och har möjlighet att arbeta både helger och vardagskvällar. Under sommarsäsongen kommer det finnas möjlighet att jobba mer.
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Arbetstider: Måndag 12.30-18, Tisdag-fredag 09:30-18:15, lördagar 09:30-17:15 & söndagar 10:30-17:15.
- Kontakt: Nicole Bellman, via nicole.bellman@jollyroom.se.

Blev du ännu mer nyfiken på Jollyroom? Glöm inte att följa oss på LinkedIn!

Ansök nu

Customs Coordinator

Tulltjänsteman
Läs mer Apr 19
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Vi söker en Customs Coodinator till vårt Inboundteam på Jollyroom. Som Customs Coodinator säkerställer du att Jollyroom följer och agerar helt i enlighet med de lagar och regler som finns inom tull. Du ansvarar även för att data, rutiner och dokumentation som rör tull sköts och hålls uppdaterad. I rollen ingår det även att vara behjälplig inom administrativa arbetsuppgifter tillsammans med teamets andra Inbound Coordinators.

Dina arbetsuppgifter innefattar i huvudsak:

Inom tull:
- Ytterst ansvarig hos Jollyroom för all tullhantering, tullfrågor samt att vara kontaktperson mot myndigheter
- Löpande säkerställa att vi får tillgång till nya regler, lagar eller rekommendationer samt se till att berörda avdelningar är uppdaterade med det senaste inom regelverket
- Säkerställa att vi har korrekt klassificering på alla våra artiklar samt underhålla vår master data med korrekt tullinformation
- Egenkontroll av importdeklarationer
- Ansvarig för exportflödet till Norge
- Övergripande kontroll över vårt returflöde från Norge
- Ansvarig för intrastatrapportering
- Driva tullrelaterade projekt
- Säkerställa att processer och rutiner existerar och efterföljs
- Ansvara för att genomföra utbildningar gällande tull inom bolaget där det behövs

Inom inbound:
- Enklare administration i affärssystemet
- Kontroll av leverantörsdokument utefter Jollyrooms incoterms
- Kontakt med externa partners och interna avdelningar gällande inkommande gods

Vi söker dig som har:
Minst två års erfarenhet av liknande tjänst, i enlighet med ovan listade uppgifter. Utbildning inom relevant område så som supply chain management, tulladministration etc. Det är meriterande om du arbetat med import och tull. Du har koll på tulldeklarationer och du är väl bekant med rådande regelverk samt handelsrestriktioner. Det är även meriterande om du har arbetat med norsk klassificering samt ursprungsregler. Vi ser stor fördel om du tidigare har arbetat i affärssystemet SAP.

Som person är du ansvarstagande, självgående och har intresse i att utveckla både verksamheten och dig själv. Du är kommunikativ och orädd i mötet med externa och interna beslutsfattare. Ditt arbetssätt präglas av noggrannhet, ordning och reda. Vi som arbetar på Jollyroom kännetecknas som Do:ers med hög arbetskapacitet - vi verkställer våra planer och når våra mål. Vi söker efter dig som känner igen dig i den beskrivningen.

Vi erbjuder:
- Entreprenörsdriven verksamhet
- Stort eget ansvar och varierande arbetsuppgifter
- Goda möjligheter till personlig utveckling och till karriär
- Ungdomlig och pulserande miljö
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Friskvårdsbidrag
- Kollektivavtal för alla anställda
- Nybyggda lokaler samt tillgång till Jollyrooms eget fullt utrustade gym

Upplägg och kontakt:
- Start: Snarast möjligt
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Sörredsvägen 111, Torslanda
- Kontakt & frågor: Elin Svensson via; elin.svensson@jollyroom.se

Vi arbetar löpande med rekryteringen och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag, så skicka in din ansökan redan idag!

Som ett led i att säkerställa hög kvalitet på våra rekryteringsprocesser genomför vi tester, referenstagning och bakgrundskontroll.

Vi undanber oss för närvarande samtal från rekryterings- och annonsleverantörer.

Ansök nu

Inköpsassistent

Inköpsassistent
Läs mer Apr 2
Jollyroom etablerades år 2010 och är Nordens största barn- och babybutik på nätet. Vi befinner oss i stark tillväxt och är ett av de snabbaste växande bolagen inom e-handeln i Europa. Vi servar idag fler än 2 000 000 kunder och har allt för barnen mellan 0 till 12 år samt ett heltäckande sortiment för gravida. I vårt 75 000 kvm stora lager, med över 35 000 artiklar finner barnfamiljen både välkända och nya varumärken. Ett brett sortiment, en tillgänglig webbutik, snabba leveranser och kunnig kundservice är våra grundpelare som gör Jollyroom till det självklara valet i barnfamiljens vardag. I Göteborg ligger Campus Jollyroom, här finns ett stort nybyggt kontor, flera moderna lager, showroom för våra kunder samt gym för våra medarbetare. Vi har även en fysisk butik i Stockholm och en i Oslo. Vår personalstyrka utgör i dagsläget 500 fantastiska medarbetare, 300 medarbetare arbetar på heltid och resterande på behovsbasis. Möjligheten till expansion och framgång har aldrig varit större. Efter att ha vunnit nr. 1 positionen på den Nordiska marknaden har vi nu påbörjat expansionen in i Europa. På sikt skall Jollyroom bli den ledande aktören inom barn- och baby på nätet i Europa. Vi skall ge europeiska konsumenter den bästa upplevelsen. Vi är med i matchen för att vinna.

Inköpsassistent
I rollen som Inköpsassistent arbetar du tillsammans med Kategorichef, Produktchef, Inköpare och andra Inköpsassistenter för att säkerställa att vi har rätt produkter, i rätt tid till rätt pris. Teamet köper in, säljer och ansvarar för branschens mest attraktiva sortiment för barnfamiljen.

Som Inköpsassistent ansvarar du främst för löpande orderläggning och import av produktdata. Du har i rollen möjlighet att ta en aktiv roll i utvecklingen av inköpsarbetet på Jollyroom. Målet för våra Inköpsassistenter är att jobba för att Jollyroom skall bli bäst i Europa utifrån ett sortimentsperspektiv.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper i denna rekrytering. Vi söker dig som arbetar med stor passion. Du är lösningsorienterad, strukturerad och driven.

Som Inköpsassistent arbetar du bland annat med:
- Löpande orderläggning
- Import av produktdata i vårt affärssystem SAP
- Konkurrensanalys och omvärldsbevakning
- Besvara frågor från andra avdelningar gällande produkterna
- Stötta Inköpare i det löpande arbetet

Vi ser gärna att du som Inköpsassistent:
- Är målinriktad, intresserad och bra på att samarbeta
- Har en stark administrativ förmåga
- Är snabb på tangenterna med goda kunskaper i Excel
- Gillar siffror och drivs av försäljning
- Studerar inom relevant område
- Är flytande i tal och skrift på svenska

Det är meriterande med kunskap i SAP, QlikSense, Inriver samt Litium. Det är även meriterande med en utbildning eller bakgrund inom relevant område.

Fördelar med att jobba hos oss:
- Vara en del av en spännande och expansiv framtidsbransch
- Bli en del av ett mycket härligt och kompentent team!
- Stora karriärmöjligheter, vi har i år tillsatt mer än 50 procent av alla tjänster internt
- Stora möjligheter att påverka affären, komma med egna initiativ och ta stort ansvar
- Kollektivavtal för alla anställda
- Placering nära Göteborg; 15 minuter med bil till city
- Splitternya fräscha lokaler och kontor med bland annat eget gym. Campus Jollyroom i Sörred har växt fram under två års tid och är Nordens största E-handelsanläggning.

Upplägg och praktisk information
- Start: Omgående
- Omfattning: Heltid (6 månaders provanställning tillämpas)
- Placering: Göteborg, Sörredsvägen 111
- Kontakt & frågor: Elin Svensson, frågor via e-post; elin.svensson@jollyroom.se

Ansök nu