Göteborg: Byggsäljare till Optimera Västra Frölunda

Hitta ansökningsinfo om jobbet Byggsäljare till Optimera Västra Frölunda i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-09-14 // Varaktighet: Heltid

Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 500 miljarder SEK och har mer än 180 000 anställda i 67 länder.


Söker du ett utvecklande arbete i ett expansivt företag, då kan detta vara någonting för dig! Optimera Svenska AB är en ständigt växande aktör inom byggbranschen som just nu söker en ny byggsäljare till vår enhet i Västra Frölunda.

Vi söker dig som är en driven säljare med några års erfarenhet, och det är en fördel om du redan idag har kännedom om byggbranschen i området. I tjänsten är du främst innesäljare men även proaktivt säljarbete förekommer, därför är det viktigt att du trivs i rollen med nykundsbearbetning och att göra arbetsplatsbesök. Hos oss på Optimera Västra Frölunda arbetar vi tillsammans och det är viktigt att du är en lagspelare. Rätt personlighet kommer att värderas högt. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du kommer att arbeta med våra proffskunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Försäljning av byggmaterial
Bearbetning och kontakt med nya och befintliga kunder
Supportera säljarna med kundansvar och förhandling gentemot kund
Ordermottagning, offertskrivning samt uppföljning


Dina kvalifikationer:
God produktkännedom inom byggsektorn meriterande
Lokalkännedom och kontakter i branschen
B-körkort
Gymnasieutbildning
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter


Dina personliga egenskaper:
Målmedveten och handlingskraftig
Har förmåga och talang inom sälj
Strukturerad och organiserad
Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt
Plikttrogen


Ansökan
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken och fylla i formuläret så snart som möjligt dock senast den 16 oktober 2022.
Passa på att söka nu direkt! Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Butikssäljare, fackhandel

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Butikssäljare, fackhandel.

Säljare 100% (andreman) - Skidor och cyklar

Läs mer Apr 17
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL Bäckebol! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar – Verkstad - Lager och logistik - Kassa.
På cykel- och skidavdelningen säljer vi alla produkter och utrustningar för cyklar och skidor, vi erbjuder även flera tjänster som till exempel smörjning av skidor och montering av extrautrustning till cyklar. Som andreman är du, tillsammans med din säljledare,ansvarig för avdelningens drift och resultat. Du ska som andreman och kollegamotivera, stödja och inspirera teamet så att de har bästa möjliga förutsättningar för att prestera sitt bästa.
Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter kommer att vara:
Uppföljning och utveckling av teamet tillsammans med din säljledare
Utbildning av nya anställda
Sörja för att kampanjer genomförs enligt plan
Delegera arbetsuppgifter och ansvar till avdelningens anställda
Följa upp och bidra aktivt med att ordna avdelningens arbetsmiljöarbete

För att lyckas i tjänsten tror vi att du:
Har ett intresse för skid och cykelsporter, och för produkterna vi säljer
Motiveras av att skapa goda kundupplevelser i samarbete med ditt team
Är beslutsam, du kan ta och genomföra beslut
Har goda samarbetsförmåga
Är effektiv och lösningsorienterad, och kan snabbt anpassa dig till förändringar
Är strukturerad och ordningsam

Kvalifikationer:
Relevant erfarenhet från liknande tjänst inom detaljhandel
Goda resultat från försäljning och kundservice
Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?
Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga löne- och bonusupplägg och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!
Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (teamtailor.com)
Är du den vi söker?Då ser vi fram emot din ansökan!
Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personligabrevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Butikssäljare - Carpe Diem Beds, Göteborg

Läs mer Apr 3
Är du en passionerad säljare som älskar att överträffa kundförväntningar och har ett intresseför design och inredning?
Carpe Diem, en ledare inom högkvalitativa sängprodukter och en del av en av världens största sängkoncerner, söker nu en drivande butikssäljare till vårt dynamiska team. Som en central del av vårt företag blir du vårt ansikte utåt och spelar en nyckelroll i att inspirera och vägleda våra kunder i vår konceptbutik. Ta del av en spännande expansionsfas och gör skillnad varje dag i en miljö där ditt arbete värdesätts!
Om rollen:
I rollen som butikssäljare hos Carpe Diem innebär ditt arbete huvudsakligen:
Försäljning och kundservice:Fokus att skapa en exklusiv kundupplevelse genom individanpassad service, djup produktkunskap och ett passionerat säljande förhållningssätt.
Samarbete och support:Nära samarbete med kollegor och kunder, inklusive inredningsarkitekter och återförsäljare, för att stärka konceptet ochförsäljningen.
Visuell merchandising: Bidra till butikens visuella uttryck för att skapa en välkomnande atmosfär som representerar vårt koncept.
Event och aktiviteter: Aktivt delta i och bidra till butikens event och kampanjer, såväl inom som utanför butiken.

Erfarenheter och utbildning:
Vi söker dig som:
Har erfarenhet från försäljning, gärna inom lyxsegmentet eller liknande branscher.
Meriterande om du har erfarenhetfrån möbel- och sängbranschen.
Tala och skriva flytande svenska samt ha goda kunskaper i engelska. Ytterligare språkkunskaper är ett plus.

Personliga egenskaper och kompetenser:
För att trivas och lyckas i denna roll söker vi dig som är:
Försäljningsinriktad: Har ett stort intresse för att skapa affärer och bygga långsiktiga relationer.
Nyfiken: Besitter en stark drivkraft och en ständig vilja att utforska och lära nytt. Du är framåtlutad och lösningsorienterad, du engagerar dig iatt hitta nya vägar framåt.
Samarbetsorienterad: En teamplayersom tar ansvar för sin prestation och somtrivs med att vara en del i ettteam där alla bidrar för att nå gemensammamål.
Strukturerad: Har förmågan att planera, organisera och följa upp arbete effektivt för att säkerställa framgång både för dig själv och för butiken.

Vad Carpe Diem Beds erbjuder dig:
En spännande position i ett företag meden tydlig framtidsvision.
Möjligheter att påverka och forma vår kundupplevelse och försäljningsstrategier.
Vi är en del avHilding Anders och karriärs möjligheterna är många.
Individuell och teambaserad provision.
En varierande arbetsmiljö i ett litet arbetslag, där din insats kommer att vara avgörande.
Gedigen och omfattande introduktion och kontinuerlig utbildning erbjuds.

Anställningsvillkor:Anställningsform: Tillsvidare. Provanställning tillämpas.Anställningsgrad: Deltid (80%)Löneform: Fast månadslön samt provision Start: Enligt överenskommelse
I den här rekryteringsprocessen samarbetar Carpe Diem Bedsmed Retail Knowledge och ansvarig rekryterare är Tina Pascotto tina.pascotto@retailknowledge.seUrval, tester och intervjuer sker löpande.
ABOUT THE HILDING ANDERS FAMILY Hilding Anders is a leading SLEEP company within the health and wellness industry, offering a wide array of products that help people sleep better. As a team of close to 10 000 individuals based across Europe, Russia and Asia, we are driven to become the global leader in sleep products and services. With a broad portfolio ranging from luxury & premium to private label and international to local brands, we are proud to deliver sleep products and services for all needs in over 60 countries worldwide. The company is based in Malmö, Sweden, and is majority owned by US based Private Equity firm KKR. Read more on:
www.carpediembeds.com
www.hildinganders.com

Ansök nu

Assisterande butikschef Göteborg

Läs mer Mar 21
Vi söker en assisterande butikschef till vår butik på Korsgatan 15 Göteborg.

Som medarbetare på Sök och Finn älskar du att sälja och inspirera till en balanserad livsstil. Du tycker om att arbeta med hjärtat och tar hand om alla som besöker vår butik på bästa sätt.

Du är nyfiken, varm och välkomnande. Du tycker det är kul med försäljning där du har lätt för att presentera produkter anpassat till kundens behov.

Du vet att god service ger kunderna en upplevelse som skapar återkommande kunder och ökad försäljning till butiken. Du välkomnar utmaningar och är engagerad i butikens mål och resultat. Du bidrar till nya idéer för att ta oss framåt och du är en kollega att lita på i alla lägen.

Förutom försäljning till kund ser du till att butiken alltid presenteras på bästa sätt samt bidrar till att hålla en god arbetsmiljö i teamet.

Utöver att vara butikens främsta säljare är du en av butikens ledare och delaktig i butikens marknadsaktiviteter och administration.

- Rekrytering sker löpande

- Anställningsstart enligt överenskommelse

Tjänsten är tillsvidare på 22 tim/v, start med provanställning i 6 månader.

Ansök nu

Stjärnsäljare till Life (Flera tjänster!) Frölunda Torg

Läs mer Mar 8
Nordens största hälsokedja söker nu en motiverad & resultatorienterad butikssäljare till vår mysiga Lifebutik på Frölunda Torg.
Tycker du om - och är bra på - att sälja? Vill du samtidigt hjälpa människor att hitta balansen när de påverkas av livets alla utmaningar så som stress eller otillräcklig kost och motion? Då kan du vara den vi söker.

Du är en hälsointresserad stjärnsäljare!

Vi söker dig som är hälsointresserad med ett driv att kontinuerligt utveckla dina kunskaper inom kost, motion och hälsa. Du är en duktig säljare som tycker om att möta människor och har erfarenhet av både försäljning och service. Du arbetar noggrant och strukturerat och tar gärna egna initiativ för att få våra kunder och kollegor att trivas. Du är självgående och deltar aktivt i butikens förekommande arbetsuppgifter med fokus på den dagliga försäljningen. Du behärskar det svenska och engelska språket och kan lätt uttrycka dig i både tal och skrift. Erfarenhet inom försäljning i butik, kassahantering samt även inom kost, motion och hälsa är starkt meriterande.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Sälja hälso-, tränings- och hudvårdsprodukter med omtanke.

- Informera om våra produkter och ge tips och råd till våra kunder så att de kan hitta balansen.

- Ansvara för att våra kunder får en positiv upplevelse i butiken.

- Vara uppdaterad om säljmål för dig själv och för butiken, och följa upp det varje dag.

- Ta emot leveranser, kontrollera mot följesedlar och packa upp varor.

- Ställa i ordning hyllor och kampanjbord.

- Se till att butiken är fräsch och välkomnande.

- Sköta och redovisa kassan.

Nästa steg:

Intervjuer sker löpande, ju snabbare du skickar in din ansökan desto bättre. Din ansökan vill vi dock allra senast ha in 2024-03-31. I den här rekryteringen söker vi säljare på flera olika tjänster (5 h/vecka samt 20 h/vecka) - ange vilken tjänst just du är intresserad av i urvalsfrågorna. Tjänsten är en tillsvidareanställning, med 6 månaders provanställning. Vi är anslutna till kollektivavtal för anställda inom Handels. Tillsättning sker enligt överenskommelse.

Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa en fördomsfri och rättvis rekryteringsprocess. Tänk på att din ansökan inte ska innehålla känsliga personuppgifter, såsom exempelvis uppgifter om hälsa, religiös eller filosofisk övertygelse, politiska åsikter eller facktillhörighet. Observera att vi endast tar emot ansökningar via rekryteringsverktyget på vår hemsida (ansökning via mail undanbedes). Vid frågor kontakta Lifes rekryteringsteam: rekrytering@lifeeurope.com

Vi är Nordens största hälsokedja!

Vi brinner för varje människas hälsa. Vi spelar en viktig roll i människors strävan att må bra och hitta balansen. Det gör vi med ca 270 butiker i Sverige, Norge och Finland, ett brett utbud av hälsoprodukter, samt personlig hälsorådgivning i alla våra butiker. Life innefattar Lifekoncernen inklusive Lifes medlems- och franchisebutiker.



Precis som Life brinner för våra kunders hälsa, brinner vi också för våra medarbetares välmående. Därför är vi riktigt stolta över att Life Sverige 2022 blivit certifierade som ett Great Place to Work® för andra året i rad. Vi har många eldsjälar på Life som är riktigt stolta över att bidra med sin kunskap och hjälpa människor att hitta hälsobalansen i livet. Kulturen präglas av en stark gemenskap och en familjär omgivning där omtanke för både kunden och kollegan står i fokus. Som Life-medarbetare får du utveckla din kompetens genom hälsoutbildningar och försäljningskurser och du får självklart rabatt på vårt breda hälsosortiment. Vill du bli en del av Life-familjen?



Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Säljare - Sport, löpning och träning vikariat 50%

Läs mer Mar 1
Nu har du chansen att bli en del av vårt kompetenta team på XXL xxxxxx! Vi arbetar för att ge våra kunder den bästa shoppingupplevelsen inom sport och friluftsliv och arbetar tillsammans som ett team för att nå våra gemensamma mål! Vi delar upp våra varuhus i följande avdelningar: Sport, löpning och träning - Barn och fritid - Friluftsliv och jakt - Skidor och cyklar - Verkstad - Lager och logistik - Kassa.

I avdelningen för Sport, löpning och träning har vi allt för boll- och racketsport, ishockey, vattensport, löpning och träningsutrustning. I tjänsten som säljare är ditt viktigaste mål att kunderna får en trevlig kundupplevelse och är nöjda när de lämnar butiken.


Arbetsuppgifter:

- Hjälpa kunderna att hitta rätt produkter

- Packa upp och ställa upp varor, och bidra till att hålla avdelningen ren och snygg

- Bidra med utbildning av egna kollegor

- Praktisera XXL:s driftsstandarder och följa gällande rutiner och riktlinjer

För att lyckas i rollen tror vi att du:

- Motiveras av att skapa goda kundupplevelser

- Har ett intresse för sport och friluftsliv, och för produkterna vi säljer

- Har god samarbetsförmåga och arbetar för att nå teamets gemensamma mål

- Trivs med att jobba i ett högt tempo

- Är självgående och tar initiativ

- Behärskar svenska eller ett skandinaviskt språk, skriftligt och muntligt

Vad kan du förvänta dig som anställd hos oss?

Hos XXL har vi fokus på våra medarbetare, deras utveckling och ett bra arbetsklimat. Vi arbetar strukturerat med utbildning och vidareutveckling av våra medarbetare. Hos oss finns goda möjligheter till intern utveckling och karriärmöjligheter. Vi har ett inkluderande klimat, där vi som team arbetar tillsammans för att nå våra mål. Vi kan erbjuda goda personalrabatter, friskvårdsbidrag, konkurrenskraftiga villkor och möjlighet att bli en del av Nordens största sportkedja!

Du kan läsa mer om hur det är att arbeta hos oss på vår karriärsida: Karriärsida - XXL Sverige (https://xxlsverige.teamtailor.com/)

För tillfället erbjuder vi ett vikariet på 50% med start omgående t.o.m 2024.09.30

Är du den vi söker?
Då ser vi fram emot att ta emot din ansökan!

Observera att vi endast behandlar ansökningar som kommer via vårt elektroniska ansökningsformulär. Ansök på tjänsten via knappen "Ansök här". Vi har valt att ersätta det personliga brevet med frågor. När du ska söka tjänsten kommer du att bli ombedd att ladda upp ditt CV och svara på våra frågor.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Optimera Svenska AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Optimera Svenska AB .

Regional KAM Optimera Göteborg

Key account manager
Läs mer Jul 31
Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?Vi söker en driven regional Key Account Manager med inriktning på proaktiv försäljning med regionala kunder och projekt. Det är viktigt att du drivs av att göra affärer, har förmåga att etablera och underhålla nya samt befintliga kundrelationer. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du kommer att arbeta med våra proffskunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


• Proaktiv försäljning av byggmaterial gentemot befintliga och nya kunder
• Skriva avtal med regionala kunder och projekt
• Driva expansion på distriktet
• Bearbetning och kontakt med nya samt befintliga kunder
• Kundansvar och förhandling gentemot kund
• Offertskrivning samt uppföljning

Varför arbeta hos oss?
Vårt mål är att bli branschen bästa arbetsgivare, med mantrat; våra medarbetare som konkurrensfördel. Vi är måna om att alla skall känna sig motiverade på jobbet och ges möjlighet att växa. Att vi har medarbetare som är innovativa, utvecklas och har kul på jobbet är viktigt för att våra kunder ska välja oss och för vår fortsatta framgångsresa. Hos oss erbjuds variation och möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vår kultur är prestigelös där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.? 

Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande. 

Dina kvalifikationer



• God produktkännedom inom byggsektorn och erfarenhet av offertskrivning
• Minst 5 års erfarenhet av liknande tjänst med proaktiv bearbetning av företag inom byggbranschen med fokus på projektförsäljning
• Lokalkännedom och kontakter i branschen är meriterande

• Gymnasieutbildning med handels- eller ekonomiinriktning eller motsvarande kunskap förvärvad genom erfarenhet

Dina personliga egenskaper


• Målmedveten och handlingskraftig, du är driven och självgående
• Ett stort kundfokus
• Har förmåga och talang inom sälj
• Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
• God kommunikativ förmåga
• Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt

Ansökan
Låter det intressant?

För frågor om tjänsten kontakta regionchef Morgan Fasth, morgan.fasth@optimera.se 

Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti 2023. Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Optimera

Optimera är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder med fokus på kvalitet, service och flexibilitet. Vi är alltid på tå för att vara det självklara valet för proffs inom bygg. Vi ingår i SGDS Gruppen som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS Gruppen omfattar förutom Optimera bolagen Bevego, Dahl, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150?000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3?000 medarbetare.?Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://www.sgdsgruppen.se/, https://www.optimera.se/bygghandel/proffs

Ansök nu

Innesäljare Optimera Göteborg

Innesäljare
Läs mer Jul 31
Vill du arbeta i en relationsdriven bransch som andas personlig service, försäljning och framåtanda? Vår vision är att vara den ledande möjliggöraren av hållbart byggande i Sverige. Vi tar ansvar för våra medarbetare, kunder och vår planet, vill du vara med och göra skillnad?Vi söker nu en driven innesäljare med fokus på kalkyl och mängdning projekt. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du kommer att arbeta i nära samarbete med våra regionsäljare, ut mot våra största proffskunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter


• Ordermottagning, upprättande och utskrift av order och offerter
• Kundservice (pris- och produktinformation)
• Priskontroll – faktura
• Produktansvar – leverantörskontakter
• Verkställa inköp för kunds räkning
• Merförsäljning
• Mindre offertberäkningar

Varför arbeta hos oss?
Vårt mål är att bli branschen bästa arbetsgivare, med mantrat; våra medarbetare som konkurrensfördel. Vi är måna om att alla skall känna sig motiverade på jobbet och ges möjlighet att växa. Att vi har medarbetare som är innovativa, utvecklas och har kul på jobbet är viktigt för att våra kunder ska välja oss och för vår fortsatta framgångsresa. Hos oss erbjuds variation och möjlighet att vara en del av det stora bolagets trygghet samtidigt som du upplever entreprenörsandan av det lilla bolaget. Vår kultur är prestigelös där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.? 

Vi erbjuder bland annat kollektivavtal, friskvård, unika personalrabatter och möjlighet till fördelaktigt aktiesparande. 

 Dina kvalifikationer


• Gymnasieutbildning med handels- eller ekonomiinriktning eller motsvarande kunskap förvärvad genom erfarenhet
• God säljvana
• Produktkunskap och branschkännedom
• Erfarenhet av ordermottagning
• God datorkunskap

Dina personliga egenskaper


• Målmedveten och handlingskraftig, du är driven och självgående
• Ett stort kundfokus
• Har förmåga och talang inom sälj
• Uppskattar högt tempo och är en lagspelare
• God kommunikativ förmåga
• Lätt för att skapa goda relationer såväl internt som externt

Ansökan
Låter det intressant?

För frågor om tjänsten kontakta regionchef Morgan Fasth, morgan.fasth@optimera.se

Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV så snart som möjligt, dock senast den 31 augusti 2023. Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum.

Välkommen med din ansökan!

Optimera

Optimera är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder med fokus på kvalitet, service och flexibilitet. Vi är alltid på tå för att vara det självklara valet för proffs inom bygg. Vi ingår i SGDS Gruppen som ägs av den franska industrikoncernen Saint-Gobain. SGDS Gruppen omfattar förutom Optimera bolagen Bevego, Dahl, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel. Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150?000 proffskunder, omsätter drygt 19 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3?000 medarbetare.?Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. https://www.sgdsgruppen.se/, https://www.optimera.se/bygghandel/proffs

Ansök nu

Vik. Butikssäljare till Optimera Göteborg

Butikssäljare, fackhandel
Läs mer Dec 1
Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 500 miljarder SEK och har mer än 180 000 anställda i 67 länder.

Söker du ett utvecklande arbete i ett expansivt företag, då kan detta vara någonting för dig!
Optimera Svenska AB är en ständigt växande aktör inom byggbranschen och vi söker just nu en butikssäljare till vår enhet i Göteborg.

Vi söker dig som är en säljtalang redo att anta nya utmaningar. Som butikssäljare hos Optimera arbetar du med att ta hand om våra kunder, orderregistrering samt rådgivning till kunder gällande maskiner och förnödenheter. Det är viktigt att du har förmåga att driva ditt eget arbete. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag, där du har ett nära samarbete med övriga kollegor på enheten. Tjänsten är ett föräldravikariat med start i början av 2023 och anställningen löper till början av 2024 med chans till förlängning..

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Butiksförsäljning till våra proffs- och konsumentkunder
Kundservice
Rådgivning till kund
Inköp för kunds räkning
Uppackning och exponering av varor i butiken


Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning
Kunskap och intresse av förnödenheter och byggvaror
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Kunskap om maskiner, skruv och infästning är meriterande
Kunskaper muntligt i svenska och engelska, då större delen av all kommunikation internt och externt sker på dessa språk


Dina personliga egenskaper:
Självgående med god säljförmåga
God relationsskapare
Serviceinriktad
Uppskattar högt tempo
Gott ordningssinne
Prestigelös gällande arbetsuppgifter
Intresse och förmåga att kunna utvecklas inom bolaget


Övrigt:
Vikariat från början 2023 som löper till början av 2024 med chans till förlängning.
Butiken är öppen 06:30-16:00 på vardagar, stängt helger och röda dagar.


Ansökan
Låter det intressant?
Skicka din ansökan genom att följa länken och fylla i formuläret så snart som möjligt, dock senast den 22 december 2022.
Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Passa på att söka nu direkt! Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/

Ansök nu

Lagersäljare till Optimera Västra Frölunda

Lagerarbetare
Läs mer Sep 30
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 500 miljarder SEK och har mer än 180 000 anställda i 67 länder.


Optimera söker just nu en ny lagersäljare till vår enhet i Västra Frölunda. Vi söker dig som är driven och gillar försäljning, har god kännedom om byggmaterial samt erfarenhet av kundservice. Vi kan erbjuda dig ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag. I rollen som lagersäljare jobbar du främst med kundbemötande, försäljning, orderplock och lagerpåfyllnad i vår bygghall på enheten.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Kundservice och försäljning
Lagerpåfyllnad och varumärkning
Plockning av gods


Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning
Har goda kunskaper muntligt och skriftligt i svenska, då alla order och all service till kunder sker på svenska
Kunskap och intresse av byggvaror
Truckkort
Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
Erfarenhet från branschen är meriterande


Dina personliga egenskaper:
Serviceinriktad, självständig och självgående
Uppskattar högt tempo
Strukturerad och planeringsförmåga
Gott ordningssinne


Övrigt:
B-körkort är ett krav och erfarenhet av affärssystemet Trygg är en merit. Arbetet innebär en del tunga lyft. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökanden.


Ansökan:
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken och fylla i formuläret så snart som möjligt dock senast den 31 oktober 2022.
Passa på att söka nu direkt! Urval sker löpande och tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!


SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/

Ansök nu

Butiksansvarig Optimera Västra Frölunda

Butiksansvarig
Läs mer Mar 23
Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 66 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4,5 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.


Optimera i Västra Frölunda söker en butikssäljare/butiksansvarig


Vi erbjuder dig ett intressant och omväxlande arbete där du ansvarar för och deltar i det löpande säljarbetet i vår butiksdel på vår enhet i Västra Frölunda. Optimera är en bygghandel inriktad mot proffs och med dina kollegor kommer du få chansen att vara med på en spännande resa och vidareutveckla vår enhet. Du kommer att vara huvudansvarig för kontakter med leverantörer av butikssortiment och arbeta med sortimentsutveckling och exponering i butik. Vi kan erbjuda ett spännande och utvecklande arbete i ett expansivt företag.

Vi söker dig som är beredd på att ge det där lilla extra och vill vara en del av utvecklingen. Du som söker brinner för att ge kundservice på toppnivå. Du är självgående och strukturerad i ditt arbetssätt och har en god planeringsförmåga. Det är viktigt att du har förmåga att driva ditt eget arbete. Du ska också ha lätt för att skapa goda relationer med såväl kunder som kollegor. Eftersom vi vill att våra medarbetare ska känna arbetsglädje och stort engagemang i sitt arbete, kommer vi att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Vi ser gärna både kvinnliga och manliga sökande.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Ledning av det dagliga säljarbetet i butiken
Butiksförsäljning till våra kunder
Kundservice
Rådgivning till kund
Planering och genomförande av marknadsföringsaktiviteter
Inköp för kunds räkning
Uppackning och exponering av varor i butiken


Dina kvalifikationer:
Gymnasieutbildning
Kunskap och intresse av förnödenheter och byggvaror
Kunskap om maskiner, skruv och infästning
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Datorvana, kunskaper inom affärssystemet Trygg och Qlikview är meriterande
B-körkort


Dina personliga egenskaper:
Självgående med god säljförmåga
God relationsskapare
Serviceinriktad
Gott ordningssinne
Prestigelös gällande arbetsuppgifter
Intresse och förmåga att kunna utvecklas inom bolaget


Ansökan:
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken och fylla i formuläret så snart som möjligt dock senast den 22 April.
Notera att rekrytering och urval sker löpande och att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

SGDS Gruppen erbjuder
Saint-Gobain Distribution Sverige omfattar bolagen Bevego, Dahl, Optimera, Kakelspecialisten och Konradssons Kakel med respektive dotterbolag. SGDS Gruppen är det svenska moderbolaget.
Tillsammans har vi Sveriges bredaste sortiment av produkter och tjänster inom området bygg och installation. Vi har över 150 000 proffskunder, omsätter drygt 16 miljarder, har över 170 etableringar och är nästan 3 000 medarbetare.
Vi är specialister i samverkan – det gör oss unika på svensk marknad. Vi strävar alltid efter att göra allt lite bättre. Våra medarbetare drivs av att skapa värde för våra kunder och var och en tillsammans strävar efter att upplevas som tillgängliga, tillförlitliga och kompetenta. Hos oss arbetar personer med varierad ålder och bakgrund och kulturen är prestigelös och dynamisk där alla bidrar med sin expertis, kompetens och stora engagemang.
https://www.sgdsgruppen.se/

Ansök nu