Göteborg: Support Specialist inom fordonsteknik och Connectivity Volvo/MSX

Hitta ansökningsinfo om jobbet Support Specialist inom fordonsteknik och Connectivity Volvo/MSX i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-04 // Varaktighet: Heltid

MSX International Ltd

Är du en tekniskt intresserad person som vill arbeta med att ge support till Volvo Cars återförsäljare och interna kundserviceavdelning? Då är rollen som support specialist hos MSX International något för dig. I denna roll kommer du att arbeta med komplexa tekniska frågor och frågor gällande konnektivitet. Du kommer att arbeta i ett engagerat team tillsammans med duktiga och rutinerade medarbetare.

Arbetsuppgifter:
* Hantera inkommande tekniska ärenden och frågor från kundserviceavdelningen.
* Daglig uppföljning av aktuella ärenden baserat på gällande prioriteringsordning.
* Bli specialist inom Connectivity frågor, såsom fordonsappar.
* Ha en nära relation och dialog med tekniska supporten och kundrelationsavdelningen.
* Initiera/upprätthålla kommunikation med produktteknisk personal på Volvo Cars.
* Kontinuerligt hålla sig uppdaterad gällande produkter genom att delta på Volvo Cars utbildningar samt studera instruerande tekniska dokument.

Kvalifikationer:
* Teknisk fordonsbakgrund.
* Goda kunskaper inom IT.
* Engagerad och analytisk problemlösare.
* Kommunikativ och serviceinriktad.
* Erfarenhet av att arbeta med Volvo är meriterande men inte ett krav.
* Erfarenhet av connectivity är meriterande men inte ett krav.
* Flytande svenska tal och skrift är ett krav.
* Goda kunskaper inom engelska (särskilt skrift) är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Torslanda. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.
Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Kundmottagare/Verkmästare, bilverkstad

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Kundmottagare/Verkmästare, bilverkstad.

Servicesäljare

Läs mer Jan 2
Vill du vara med på en spännande tillväxtresa?
Hedin Bil består av ett gäng härliga, duktiga människor vars stora passion är fordon och fordonstjänster. Vi hjälper varandra, vi utmanar varandra och vi strävar tillsammans för att nå våra gemensamma mål. Med drivna, motiverade och engagerade medarbetare är det alltid roligt att komma till arbetet!

Våra medarbetare är grunden till att Hedin Bil växt framgångsrikt under många år. Hos oss är sätter vi kunden främst - för att det som är bra för våra kunder i längden är bra för oss.

Arbetsuppgifter
Som Servicesäljare kommer du planera, leda och fördela det dagliga arbetet för verkstaden, samt följa upp att utfört arbete håller tidsramar och kvalitet- från bokning av arbete, förberedelser och mottagning av kund och fordon. I rollen ingår att optimera verkstadens drift och produktivitet. Arbetsuppgifterna innefattar att ta emot verkstaden kunder både via kundbesök och telefon och upprättar kostnadsförslag för beställda reparationer och servicearbeten.

- Bidra till en kreativ och positiv arbetsmiljö som präglas av ömsesidig respekt och hjälpsamhet mellan kollegor.

- Följa upp så att effektivitet, lönsamhet och kvalitet uppnås i alla led, från första kontakt med kund till slutlig leverans.

- Förklara olika val av åtgärder och presentera olika alternativ utifrån kundens behov.

Nyckelkompetenser/förmågor:

- Ett par års erfarenhet inom service och försäljnings inriktade arbetsuppgifter, där du visat prov på god social förmåga och leverans gentemot kund

- God dator- och telefonvana

- B-körkort

- God känsla för service och har inställningen att hitta de bästa lösningarna för dina kunder

- Mål- och resultatinriktad och har ett högt driv

Varför jobba med oss?
Som arbetsgivare är vi bra på att tillvara ta på drivna och engagerade medarbetare. Hos oss finns det många karriärvägar att välja - vår inställning är att individer med rätt potential ska kunna växa med oss. När du som medarbetare växer med oss växer även vi som företag. Vi är ansvarstagande och säkerställer schyssta och rättvisa anställningsvillkor och samtliga verksamheter omfattas av kollektivavtal. Vi värnar om våra medarbetare och ser ett långsiktigt och hållbart arbetsliv som en stark konkurrenskraft.

Vi erbjuder ett brett sortiment av förmåner så som förskottsemester, extra föräldrar lön och ett generöst friskvårdsbidrag för att värna om våra medarbetares hälsa. Läs mer på vår hemsida www.hedinbil.se (http://www.hedinbil.se/)

Ansök nu

Kundmottagare/reservdelsman inom släp och fritidsbranschen

Läs mer Mar 14
Fullständig jobbeskrivning


Är du en serviceinriktad person som brinner för att leverera exceptionell kundservice? Har du ett intresse för fordon och teknik? Då kan du vara den vi söker för en spännande tjänst i vår butik som specialiserar sig på reparation och försäljning av släpvagnar, husvagnar och husbilar, samt montering av reservdelar och dragkrokar.
Om oss:
Vi är en ledande verkstad med en lång historia av att tillhandahålla kvalitetstjänster inom vårt område. Vårt team består av passionerade och kunniga medarbetare som alla bidrar till en positiv och dynamisk arbetsmiljö. Vi värderar kvalitet, noggrannhet och framför allt vår kunds nöjdhet.
Om rollen:
Som kundmottagare kommer du att vara vårt ansikte utåt. Du kommer att ha en nyckelroll i att upprätthålla och utveckla relationer med våra kunder genom att erbjuda förstklassig service. Rollen innebär även hantering av försäljning, order, lager samt vissa administrativa uppgifter. Vi söker dig som är självständig, initiativtagande och har en vilja att kontinuerligt lära och utvecklas.
Krav för ansökan:
B-körkort.
Goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift.
God datavana och förmåga att snabbt sätta sig in i nya system.
Förmåga att arbeta självständigt och ta initiativ.
Intresse och vilja att lära sig att köra truck.
Förståelig engelska.
Lojalitet och förmåga att samarbeta i grupp.
Serviceinriktad och alltid sätter kunden först.

Meriterande:
Innehav av truckkort.
3 års avslutad gymnasieutbildning.
Tekniskt kunnande relaterat till fordon, släpvagnar eller liknande.
Kunskaper i tyska.
E-körkort.

Vi erbjuder:
En spännande arbetsmiljö där ingen dag är den andra lik.
Möjlighet till personlig och professionell utveckling inom företaget.
Konkurrenskraftiga anställningsvillkor och möjligheter till fortbildning, inklusive truckkörning.
Ett engagerat och stöttande team som arbetar mot gemensamma mål.

Ansökan:
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan bestående av ett personligt brev där du berättar om dig själv och varför du är intresserad av tjänsten, samt ditt CV inkluderande en bild på dig själv. Vi ser fram emot att lära känna dig!
Provanställning i 6 månader samt efterfrågas referenser från tidigare arbetsgivare. Söker du deltid eller heltidsanställning?
Ansökningar accepteras fram till 30 april 2024. Skicka din ansökan till
Bli en del av vårt team och hjälp oss att ta vår service till nästa nivå!

Ansök nu

KUNDMOTTAGARE

Läs mer Mar 14
Arbetsuppgifter
Till vår kund söker vi nu en Kundmottagare! I rollen kommer du vara den första kontakten för servicekunder vid inkommande ärenden, detta för att hjälpa kunden med aktuell frågeställning.

I rollen kommer du ta emot inkommande ärenden från kund, besvara frågor gällande service, lägga serviceordrar samt övriga tillhörande administrativa uppgifter. Detta kan exempelvis innebära ärenden inom produkt-, leverans-, prisfrågor och orderläggning.

Du kommer bland annat ha följande arbetsuppgifter:
- Vara första kontaktperson vid inkommande samtal eller mail från kund
- Lägga serviceorder i affärssystem med grund i information från kund
- Säkerställa att det svar som lämnas överensstämmer med företagets policies och regler
- Kontinuerligt arbeta med att skapa och upprätthålla goda relationer med kunderna
- Hålla avtalsregistret och kunddata i ERP uppdaterat

Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag som är inriktade mot tjänstemän och har funnits sen 2011. Vi på JobBusters bryr oss om våra konsulter och vårt mål är alltid att bygga långsiktiga relationer med både konsult och kund. Vårt mål är alltid att matcha våra kunders drömkandidat med våra kandidaters drömjobb!

Företagspresentation
Vår kund är en multinationell koncern inom lås-, säkerhet och dörrlösningar. Företaget är börsnoterat och har sitt huvudkontor i Stockholm samt kontor i andra delar av Sverige.

Kvalifikationer
- Du har omkring 2-3 års erfarenhet inom servicebranschen, liknande roll eller annat relevant område.
- Du är flytande i svenska i tal och skrift.

Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen som Kundmottagare är du strukturerad, relationsskapande och kommunikativ. Du har också en god samarbetsförmåga och är självgående och ansvarstagande.

När du blir en av oss
Som konsult hos JobBusters kan du känna dig trygg med ett kollektivavtal i ryggen, tillgängliga konsultchefer och engagerade rekryterare. Du som konsult får även tillgång till vårt nätverk av spännande företag och uppdragsgivare! För oss är det viktigt att du som konsult trivs, känner en trygghet och gemenskap till oss som arbetsgivare. Vi erbjuder tjänstepension, löneväxling och möjlighet till flexpension. Du får även tillgång till vår förmånsportal, där du utöver friskvårdsbidrag har tillgång till mängder av rabatter och erbjudanden inom hälsa, hem och fritid, transport, sjukvård och mycket mer! Ditt välmående är av högsta prioritet för oss och vi erbjuder bland annat en digital lösning som hjälper våra medarbetare att hitta verktyg för att hantera vardagens alla utmaningar, både på jobbet och i privatlivet.

Lön
25 000 kr i månaden.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start omkring 2024-05-12 och uppdraget förväntas löpa t.o.m. 2025-01-31 med möjlighet till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult hos vår spännande kund. Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Rollen kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan (gärna i Word-format).

Ansök nu

Verkmästare till Scania Sverige AB, Region Väst - Hisings Backa

Läs mer Mar 20
Brinner du för att utveckla människor i en teknisk utmanande miljö?
Vill du vara med och skapa engagerade medarbetare som hjälper våra kunder på bästa möjliga sätt? Då kan du vara den vi söker!
Hos oss får du representera ett av världens starkaste varumärken där stolta, glada och krävande kunder är en del av din vardag. Vi söker nu en ny verkmästare till vår anläggning i Hisings Backa, där du kommer att ingå i ett drivet och kompetent serviceteam.
Verkmästare
Du ansvarar för att det dagliga arbetet utförs enligt gällande instruktioner på ett säkert, effektivt och kvalitativt sätt, vilket är ekonomiskt både för kunden och för verkstaden. På Scania är arbetsmiljöarbete prioriterat och du har en ledande roll att uppmuntra och säkerställa ett säkert och långsiktigt hållbart arbetssätt.
Som en medlem av serviceteamet är du delaktig i verkstadens administration och arbetar kontinuerligt med att upprätthålla goda relationer med kunden. Du säkerställer att planering av arbeten och information om utfört arbete är tydliga, både internt och till kund.
Huvudsakliga arbetsuppgifter i denna roll kommer vara att planera arbeten i dialog med kund och med tekniker på verkstaden, ha kontakt med teknisk support och att säkerställa effektivitet och kvalité på arbetet som utförs. I serviceteamet täcker vi upp för varandra, och du kan komma att kliva in även i andra roller.
Din profil
Du trivs med många kontakter, att hantera en mängd ärenden och du kan snabbt rycka in och hjälpa dina kollegor med tekniska problem. Du bidrar med gott humör och hög arbetsmoral.
Du är driven, kommunikativ och besitter god förmåga att skapa och upprätthålla relationer. Du är skicklig på att planera och organisera. Som person är du serviceinriktad och ordningsam. Framförallt brinner du för att utveckla människor.
Som en del av vårt team är du flexibel och trivs med utmaningen att lösa såväl snabba som mer komplexa ärenden åt våra kunder. Du behärskar svenska och engelska både i tal och skrift.
B- behörighet är ett krav, har du även C, CE och D-behörighet är det meriterande.
Dina bidrag med goda idéer i vårt förbättringsarbete välkomnas, då vi ständigt utmanar våra processer.
Vi kan ge dig
Trivsam arbetsmiljö med duktiga och trevliga kollegor inom reservdelar, verkstad samt försäljning, vilka hjälper dig att växa med uppgiften. Mycket goda möjligheter till vidareutbildning och egen utveckling inom Scania. Tjänsten är på heltid.
Ytterligare information
Välkommen att kontakta servicechef Christer Jonson, telefon: 010-706 69 70
Ansökan
Din ansökan ska innehålla CV, personligt brev och relevanta utbildningsintyg/betyg. Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden. En bakgrundskontroll kan komma att genomföras för denna tjänst.
Välkommen med din ansökan senast den 9 april 2024.
Scania Sverige AB är ett bolag inom Scaniakoncernen, och distributör för Scanias produkter och tjänster på den svenska marknaden. Scania Sverige ansvarar för ett brett produkt- och tjänsteutbud inklusive försäljning och service via ett återförsäljarnät med 90-talet Scaniaanläggningar och 2 000 medarbetare, varav knappt 1 000 personer i den egna återförsäljarverksamheten i storstadsregionerna Stockholm, Göteborg och Malmö samt inom Gävleborg, Dalarna, Södermanland och Västmanland. Huvudkontoret ligger i Stockholm, Kungens Kurva. 2022 registrerade Scania Sverige 2 462 tunga fordon till en marknadsandel på 40,6%, därtill registrerade Scania Sverige 239 Scaniabussar.

Ansök nu

Service Advisor - Gothenburg

Läs mer Mar 20
What to Expect
Do you want to help accelerate the world’s transition to sustainable energy?
At Tesla, that’s our mission.
Our Service Advisors coordinate a seamless service experience for our customers. They are our front line and brand ambassadors, supporting Tesla’s mission.


We offer…
A dynamic and fast-paced environment where inclusion, learning and collaboration are key to success
The chance to work with innovative technology
Ongoing training and development to help you grow your skills and career
A competitive compensation and benefits package
A safe, clean and fun workplace

What You’ll Do
Communicate: Support and update customers through their entire service journey, from first contact to when they are reunited with their Tesla vehicle. We depend on you to create an experience where every Tesla customer feels valued, heard and informed
Coordinate: Act as a coordination point between our customers and the rest of the Service team to deliver excellence during every service visit
Collaborate: By partnering across teams and departments you aim to ensure consistency in our customer experience
Innovate: As a team, you will be trusted to continuously create, identify and implement improvements to the customer experience

What You’ll Bring
Customer-centric above all: You act with the customer in mind. You have a solid background within customer service, and will contribute to the team’s ability to deliver an excellent customer experience
A skilled multi-tasker: You prioritize your time and tasks efficiently and deliver on time
Eager to learn: We don’t require you to be an automotive expert, but we expect you to have a genuine interest in cars and technology and be eager to learn
An excellent communicator: You communicate clearly and respectfully in English and Swedish
Digitally savvy: You adopt and adapt quickly to new technology and systems
Flexible team player: You like collaborating closely with different kinds of people and can work in shifts to support your team. This may include weekends as well as morning and evening shifts.
Safe to drive: We require you to hold a full valid driver’s license

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Msx International Ltd. England, Filial

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Msx International Ltd. England, Filial .

Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 2
Nytt
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande:
* Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.
* Ständiga förbättringar av processer och verktyg


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.
* B-körkort
* Kunskap kring elbilar är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag. 


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom bilindustrin (vikariat)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska och engelska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu efter en vikarie till vår Ford hub i Munkebäck.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter:
* Kommunicera med kunder baserat på deras behov via mail, chatt och telefon för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Service Specialist tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att självständigt. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt och en problemlösare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera skriftligt och verbalt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.



Arbetsplats och omfattning:
Detta är ett vikariat med start i juni. Jobbet är på heltid och arbetstiderna är indelade mellan måndag-fredag från 8:00-16:30. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.  


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Teknisk Support inom fordonsteknik Volvo Cars / MSX International

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 9
MSX International Ltd

Brinner du för teknik och problemlösning? Är du en analytisk person med stort intresse för teknik och bilar, då är rollen som diagnostekniker hos Volvo Cars/MSX International något för dig.
Som diagnostekniker ger du support till Volvo Cars återförsäljare och tjänsten är en del av vårt nordiska team som expanderar. Vi söker just nu två personer, en som behärskar svenska och en som behärskar finska.

Arbetsuppgifter:
* Supportera och coacha återförsäljare med avancerad diagnostisk felsökning
* Bistå med rekommendationer för fortsatt felsökning
* Kommunicera direkt med Volvos utvecklingsteam
* Daglig uppföljning av aktuella ärenden
* Rapportering av produktavvikelser till Volvo
* Kontinuerlig kompetensutveckling

Kvalifikationer:
* Teknisk erfarenhet från Volvo är ett krav, Nivå 4
* God förståelse för diagnossystem och mjukvara
* Solid erfarenhet från auktoriserad märkesverkstad
* Goda kunskaper inom IT, elektronik och felsökning
* Engagerad och analytisk problemlösare
* Kommunikativ och serviceinriktad
* Flytande svenska och engelska eller flytande finska och engelska

Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Torslanda. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.
Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 2
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande:
* Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.
* Ständiga förbättringar av processer och verktyg


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.
* B-körkort
* Kunskap kring elbilar är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag. 


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Team Manager

Teamledare
Läs mer Apr 2
MSX International Ltd

Drivs du av att leda och utveckla team? Har du tidigare erfarenhet av ledarskap från fordonsindustrin? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda i en kunddriven verksamhet med korta ledtider från behov till lösning. Team Manager är en nyckelperson i att säkerställa marknadens resultat och leverans mot både interna och externa intressenter. Låter det intressant, då skulle du passa in i vårt team i Göteborg.

Arbetsuppgifter
* Som Team Manager förväntas du hantera löpande personalfrågor och planera den dagliga bemanningen för teamet. Följa upp teamets ärenden, coacha och driva utveckling både i arbetssätt och i kvalitet. Vi arbetar systematiskt och följer noggrant upp vår kvalitet för att utveckla och skapa värde varje dag.
* First point of contact mellan kund och teamet av agenter som jobbar med kundsupport.
* Semesterplanering
* Utvecklingssamtal
* Supportera och ta ärenden vid behov från agenter
Upprätthålla KPI-er


Är du den vi söker?
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av ledarskap och som jobbat kundnära inom fordonsindustrin. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av elbilar. Du behöver vara närvarande och tillgänglig för ditt team, tänka lösningar och ha förmågan att arbeta självständigt och strukturerat i en tvärfunktionell verksamhet. Det är viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. För att komma till din rätt i rollen behöver du ha erfarenhet från liknande servicearbete med kundkontakt, administration och från liknande supportroller med stort kundfokus.

I den här rollen krävs det att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”. För rollen krävs det även att du har B-körkort.


Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. Placering är i Göteborg.

Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Customer Service Specialist (Norska/Danska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 20
MSX International Ltd

Kan du norska eller danska och engelska i både tal och skrift och om du också har ett starkt driv av att hjälpa kunder i deras bilägande, då är det dig vi söker. Om du dessutom tycker om att lösa problem och har lätt för att förstå bilens funktioner skulle rollen i vår Nordiska Customer Service för Ford Motor Company vara något för dig!

Vi erbjuder:
Detta är en heltidstjänst och ett tidbegränsat uppdrag på 6 månader. MSX har kollektivavtal samt erbjuder konkurrenskrafitg fast månadslön samt friskvårdsbidrag. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.   

Arbetsuppgifter
* Som Customer Service Agent förväntas du ta hand om kunder genom att agera proaktivt stöd  under kundens vertstadsbesök. Vi möter kunden i flera kommunikationskanaler via datorn, chat och telefon.
* Hantera kundens frågor kring bilen, besöket och bilägandet
* Agera och svara affärsmässigt och professionellt på kundernas frågor och evetuella klagomål
* Agera kommunikativt mellan återförsäljare och kund
* Ansvara för att kunden fråga får en lösning, från start till mål
* Agera proaktivt och verka aktivt för mervärde för kunden
* Ansvara för att all data kring kundärendet hanteras korrekt i systemen


Kvalifikationer
* Erfarenhet från innesälj alt ett stort intresse för att ge förstklassig service
* Gymnasieutbildning gärna med någon påbyggnadsutbildning 
* Danska/norska samt engelska obehidnrat i både tal och skrift
* Teamplayer med en postiv attityd
* Tidigare erfarenhet från liknande roll
Intresse för bil och dess funktioner är meriterande


Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en duktig problemlösare som gillar att arbeta strukturerat och tvärfunktionellt i team men samtidigt är självgående i uppgifter du tar dig an. Eftersom vi också har dialog med flera olika marknader är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från att agera i en serviceorganisation med flera kontaktytor, trivas med administration och ha erfanrehet från liknande supportroller där allt vi gör drivs av kunden.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från branscher som gett dig fordonskunskap, bilens tillbehör och bilägande. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”.


Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Ansök nu