Göteborg: Project Sales Representative i Väst Tarkett

Hitta ansökningsinfo om jobbet Project Sales Representative i Väst Tarkett i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-12-14 // Varaktighet: Heltid

Nu söker Tarkett en driven, initiativrik och designintresserad Projektsäljare som ska ansvara för kontakten gentemot entreprenörer och det föreskrivande ledet, framför allt arkitekter, kommuner och regioner. Tarkett är idag ett av världens största golvföretag med verksamhet i över 100 länder. Ursprunget till Tarkett kommer dels från Sverige och Frankrike och präglas av ett starkt industriellt entreprenörskap, en tidig tro på internationalisering och ett brinnande intresse för alla slags golvmaterial. I rollen som Projektsäljare har man fullt ansvar för sina kunder och för att driva tillväxt. Man kommer att arbeta i Väst, framför allt i Göteborg, söder om Göteborg och i Halland. Fokus kommer att ligga mycket på miljö och återvinning, då miljö och hållbarhet är hjärtefrågor på Tarkett. Man kommer ha hela Tarketts sortiment i sitt erbjudande; allt från homogena plastgolv, heterogena plastgolv, våtrumsmattor, trägolv/parkettgolv, designgolv, till sportgolv och många andra attraktiva produkter. Som grädde på moset får du dessutom arbeta i ett riktigt härligt gäng med kollegor som trivs på jobbet!  

I Göteborg finns även ett av Tarketts showroom, som man också ansvarar för och där möjligheten att bjuda in kunder och hålla event finns. I övrigt så är rollen hybrid och man kan utgå från kontoret i Göteborg.

Här erbjuds en självständig roll i ett globalt företag med utvecklingsmöjligheter både i Sverige och globalt. Låter det spännande läs då vidare…

VI ERBJUDER

Möjligheten att komma in ett företag med en öppen kultur och platt organisation där frihet och förtroende för medarbetaren präglar ledarskapet. Tarkett erbjuder även:

·        Att man blir en del av ett världsledande företag inom hållbarhet och recycling, där man arbetar med återbruk i alla led.

·        Globalt företag med globala utvecklingsmöjligheter.

·        Stor frihet i rollen att utforma jobbet och vardagen.

·        Marknadsledande och starkt varumärke som öppnar dörrar.

·        Framåtlutat produktsortiment och framtidens försäljning.

VI SÖKER DIG SOM
För att lyckas i rollen som Projektsäljare på Tarkett behöver du i första hand drivas av att skapa långsiktiga kundrelationer. Samtidigt är du van vid att ta egna initiativ och arbeta självständigt, kreativt och med stort engagemang. Det är viktigt att du har ett stort intresse för miljö och hållbarhet. I övrigt söker vi dig som:

·        Har minst 3 års erfarenhet av B2B försäljning gärna från arbete mot arkitekter

·        Har ett gott sinne för affärer och erfarenhet av att göra offerter och att räkna på jobb

·        Trivs i en social roll där man presenterar sitt erbjudande enskilt eller i grupp

·        Stark meriterande om man arbetat med föreskrivande led och/eller har nätverk av arkitekter

·        Talar flytande svenska och kan tala och skriva på engelska

·        Körkort är ett krav

Väckte annonsen ditt intresse och checkar du i flera av boxarna ovan, sök då tjänsten redan idag!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys Rekryteringskonsult Johanna Nygren. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Johanna på tel: 076-186 00 92 eller via mail: johanna.nygren@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, varpå vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

OM FÖRETAGET

Tarkett är idag ett av världens största golvföretag med verksamhet i över 100 länder.

Företaget är noterat på Euronext i Paris och huvudkontoret ligger i samma stad. Ursprunget till Tarkett kommer dels från Sverige och Frankrike men även från andra delar av världen och präglas av ett starkt industriellt entreprenörsskap, en tidig tro på internationalisering och ett brinnande intresse för alla slags golvmaterial.

Under 1940-talet utvidgades verksamheten med tillverkning av plastplattor i den nyförvärvade fabriken i Ronneby. 1947 lanserades den första plastplattan som marknadsfördes under namnet Tarkett. Så småningom introducerades även väggmattor och mönstrade vinylgolv för hemmiljö. Tillverkningen av plastgolv sker fortfarande i Ronneby och härifrån levereras idag homogena plastgolv av högsta kvalitet till sjukhus, skolor, sportanläggningar, äldreboenden, butiker och andra offentliga miljöer världen över. Produktionen av Tarketts trägolv sker idag i flera länder, även om verksamheten till stor del fortfarande är koncentrerad till den lilla orten Hanaskog i nordöstra Skåne.

På 1970-talet övertog Swedish Match samtliga aktier i Tarkett AB. Willi Senn utsågs till VD och 1976 uppgick omsättningen till 400 miljoner kronor. Den internationella expansionen fortsatte och på 1980-talet var Tarkett redan ett av världens största golvföretag. Tarkett förblev ett svenskt företag fram till i början av 1990-talet. Redan på den tiden kom ca 90% av omsättningen från marknader utanför Sverige. I slutet av 1997 bildades nuvarande Tarkett genom en sammanslagning av Tarkett AG (då noterat på Frankfurt-börsen) och franska Sommer Alliberts golvdivision. Ursprunget till Sommer bildades 1887 i Trelinum i Belgien där golv började tillverkas med baksida av tjärpapp.

Läs mer på: https://www.tarkett.se/

 

Projektsäljare, sälj, försäljare, försäljning, ”account manager”, AM, ”key account manager”, KAM, b2b, sales, ”sales only”

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utesäljare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utesäljare.

Säljare, Göteborg

Läs mer Apr 18
Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?
Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.



Om tjänsten
Som säljare hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Göteborg med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder. Du ansvarar för ordertagning, påfyllnad och försäljning på dina butiker. Körkort B krävs då detta är en rörlig roll där du kör lätt lastbil mellan butikerna. Körkort C och YKB är meriterande.

Vem är du?
Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör!

Låter detta som din nästa utmaning?
Då är du varmt välkommen med din ansökan via www.recruitpartner.se . Skicka gärna in din ansökan snarast då urval görs löpande, dock senast 2024-05-05. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Engdal, 0706-658448 eller emma.engdal@polfarskt.se
Om oss
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.
Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.
Totalt har Polfärskt över 1100 anställda varav över 500 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Ansök nu

Säljare inom cleantech till ledande solcellsföretag i Göteborg!

Läs mer Apr 24
Om oss 1KOMMA5 satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5 siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden.

Om rollenVi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder.
Vi kommer ge dig:
Möjlighet att sälja våra innovativa produkter
En fast lön och en attraktiv provisionsmodell
En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter
Kompentensutveckling inom försäljning
Utbildning av våra produkter och branschen
Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Vi tror att du:
Har tidigare erfarenhet av försäljning
Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem
Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid
Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska
Arbetat med CRM-system (meriterande)
Har b-körkort (meriterande)

START: Enligt överenskommelsePLATS: StockholmOMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagarLÖN: Fast lön + provisionARBETSTIDER: Måndag-torsdag kl.12-20, fredag kl.12-16
1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Säljare inom cleantech till ledande solcellsföretag i Göteborg!

Läs mer Apr 17
Om oss 1KOMMA5 satsar på energismarta lösningar såsom solceller, laddboxar och ellagring samt energistyrsystemet Heartbeat. Företaget grundades 2021 och har idag över 1200 anställda på över 55 olika platser i Norden, Europa och Australien. 1KOMMA5 siktar på att bli marknadsledande i Europa med en försäljning på över 100 miljarder SEK per år senast 2030.Tillsammans har vi redan installerat över 20 000 anläggningar i Norden.

Om rollenVi erbjuder en spännande möjlighet för dig som säljare att ta hand om hela säljprocessen, från prospektering till avtal. Du kommer att vara en värdefull del av ett dynamiskt team, där det är av yttersta vikt att du trivs med att arbeta i ett snabbrörligt tempo. Tillsammans med ditt team kommer du att åka ut till villaområden och knacka dörr i förhoppning om att hitta intresserade kunder, du bör därför vara resultatintresserad och engagerad samt van vid att arbeta mot kalla kunder.
Vi kommer ge dig:
Möjlighet att sälja våra innovativa produkter
En fast lön och en attraktiv provisionsmodell
En utvecklande och utmanande arbetsplats med goda karriärmöjligheter
Kompentensutveckling inom försäljning
Utbildning av våra produkter och branschen
Friskvårdsbidrag och tjänstepension

Vi tror att du:
Har tidigare erfarenhet av försäljning
Är en driven vinnarskalle och ser lösningar istället för problem
Är flexibel och har möjlighet att arbeta kvällstid
Du kan uttrycka dig i tal så väl som i skrift på både svenska och engelska
Arbetat med CRM-system (meriterande)
Har b-körkort (meriterande)

START: Enligt överenskommelsePLATS: StockholmOMFATTNING: 90% med möjlighet till kortare fredagarLÖN: Fast lön + provisionARBETSTIDER: Måndag-torsdag kl.12-20, fredag kl.12-16
1KOMMA5 strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare som är fri från diskriminering och ger lika möjligheter för alla. I vår personalsammansättning vill vi spegla samhället i övrigt och välkomnar både kvinnor och män i olika åldrar och med olika bakgrund till att bli vår kollega. För att säkerställa att våra medarbetares värdegrund stämmer överens med 1KOMMA5º tar vi en bakgrundskontroll som en del av rekryteringsprocessen.

Ansök nu

Värvare hos Naturskyddsföreningen i Göteborg.

Läs mer Apr 10
Bli en del av vårt framgångsrika team.
Är du driven, säljinriktad och karriärsugen? Vill du vara en del av ett team som arbetar för att bevara och skydda vår natur? Då är du precis den vi letar efter!
Naturskyddsföreningen söker engagerade och entusiastiska värvare som vill vara med och driva vårt arbete framåt. Som värvare hos oss får du möjlighet till fast anställning med månadslön, periodbiljett (A) och andra förmåner. Men det bästa är att du inte bara får en lön – du får också möjligheten till personlig och professionell utveckling.
Vi erbjuder kanske den bästa sälj- och kommunikationsträningen i branschen, vilket ger dig de verktyg du behöver för att lyckas. Dessutom finns det stora karriär- och utvecklingsmöjligheter inom organisationen. Jobbet som värvare innebär inte bara en möjlighet till att påverka vår värld positivt, det ger också kunskaper och färdigheter som du kommer ha nytta av resten av livet.
Så om du är redo att ta nästa steg i din karriär och samtidigt göra en insats för miljön, ansök redan idag och bli en del av vårt fantastiska team!
Krav:
Engagemang för miljöfrågor
God kommunikationsförmåga
Förmåga att arbeta självständigt och i team
Positiv attityd och vilja att lära

Ansökan: Skicka ditt CV och ett personligt brev där du berättar varför du vill arbeta som värvare hos Naturskyddsföreningen till [kontaktinformation].
Vi ser fram emot att höra från dig!

Vill du komma i kontakt med oss?
Raluca Roiescu,F2F chef,073-782 01 65,raluca.roiescu@naturskyddsforeningen.se
Göran BeskowF2F säljledare073-675 57 17


Fackliga kontaktpersoner
Unionen: GertStraschewski, 08-702 65 52, gert.straschewski@naturskyddsforeningen.se
Saco: Petra Holgersson, 072-565 44 05, petra.holgersson@naturskyddsforeningen.se

Ansök nu

Säljande Distributör i Göteborg

Läs mer Apr 4
Nu tar Polfärskt nästa steg, vill du vara med på resan?
Polfärskt har genom åren byggt upp en framgångsrik organisation för att sälja och samdistribuera bröd från olika bagerier. Vår lokala förankring och det starka entreprenörskap som genomsyrar hela vår organisation kombinerat med den stordrift vi får genom samordnad kedjedrift har gjort oss framgångsrika på marknaden.



Om tjänsten
Som säljare hos oss är du en viktig länk i Polfärskts leveranskedja, där vi ansvarar för att rätt bröd, i rätt mängd, kommer i rätt tid, till livsmedelsbutiker i Göteborg med omnejd. Du är serviceinriktad och förvaltar relationer med våra kunder. Du ansvarar för ordertagning, påfyllnad och försäljning på dina butiker. Körkort B krävs då detta är en rörlig roll där du kör lätt lastbil mellan butikerna. Körkort C och YKB är meriterande.

Vem är du?
Det här är ett jobb för dig som är ansvarstagande och gillar att jobba med frihet under ansvar. Som person är du noggrann, serviceinriktad och gillar att ge det lilla extra. Det är meriterande om du har jobbat i livsmedelsbutik tidigare.

Vad kan vi erbjuda dig?
Vi erbjuder dig ett jobb där du blir en viktig del i en växande organisation som utvecklas och satsar! Hos oss får du jobba med kända varumärken, kvalitetsprodukter och med kollegor som brinner för det de gör!

Låter detta som din nästa utmaning?
Då är du varmt välkommen med din ansökan via www.recruitpartner.se . Skicka gärna in din ansökan snarast då urval görs löpande, dock senast 2024-05-05. Vid eventuella frågor kontakta ansvarig rekryterare Emma Engdal, 0706-658448 eller emma.engdal@polfarskt.se
Om oss
Polfärskt Bröd är en rikstäckande distributör av bröd och kakor till dagligvaruhandeln. Företaget omsätter ca 3 miljarder kronor och säljer och levererar några av marknadens starkaste varumärken inom matbröd så som Polarbröd, Korvbrödsbagarn, Fazer och Skogaholm. Polfärskt säljer även bröd från Hatting och Brödverket samt kaffebröd från Gille och Hägges. 51 procent av Polfärskt Bröd AB ägs av Polarbröd AB. Resten ägs av de regionala och egenägda Polfärsktföretagen som står för distribution, försäljning och lokal service.
Tillsammans med våra kunder och partners skapar vi attraktiva, lönsamma och säljande brödavdelningar i Sveriges alla dagligvarubutiker. Detta gör vi genom lokalt ägandeskap och central gemenskap i en unik kombination.
Totalt har Polfärskt över 1100 anställda varav över 500 säljande distributörer som utgår från 31 strategiskt utplacerade brödterminaler över hela Sverige. Läs mer på www.polfarskt.se.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Salesonly Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Salesonly Sverige AB .

AREA SALES MANAGER SVERIGE - EASY-LASER

Account manager
Läs mer Apr 5
Easy-Laser är världens ledande tillverkare och leverantör av laserbaserade mät- och uppriktningssystem. Vi utvecklar lättbegripliga produkter gjorda för att snabbt och enkelt kunna utföra exakta mätningar och rikta upp alla typer av maskiner med högsta precision.

Easy-Laser AB söker en Area Sales Manager till den svenska marknaden inom service- och underhållsindustrin - En nationell säljroll med möjlighet att arbeta med ett nischat produktsortiment och tillsammans med slutkunder från olika industrier.

OM TJÄNSTEN
På kontoret i Mölndal arbetar idag runt 85 personer i olika roller, och som Area Sales Manager kommer du ingå i ett säljteam på totalt sju personer. Easy-Laser jobbar i övriga världen med ett distributörsnätverk, men i din roll kommer du vara den viktiga länken mellan bolaget och våra slutanvändare på den svenska marknaden.



I rollen ingår att ha eget kundansvar, bygga starka relationer och att vara Easy-Lasers ansikte utåt. Du är driven och den som öppnar dörrar till nya, spännande affärsmöjligheter.

Tjänsten innefattar resor inrikes och ibland utrikes vilket innebär att du som person behöver vara flexibel och kunna lösa uppgifter både från kontoret samt ute på fältet. Du förväntas ha god förståelse för olika industrier, och vara nyfiken så du snabbt kan lära dig nya saker.

DINA ARBETSUPPGIFTER:

Identifiera nya och vårda befintliga kundrelationer.
Offerera, demonstrera och sälja Easy-Lasers kompletta produktsortiment.
Analysera och utvärdera potentialen för bredare försäljningskanaler tillsammans med övrig säljfunktion.
Representera företaget på branschrelaterade mässor och konferenser.
Ge tekniskt stöd i användningen av Easy-Lasers produkter.
Hålla teknisk produktutbildning.
Aktivt bidra till utveckling av säljprocesser och rutiner som kan leda till ökad affärsmässighet.
Resor över hela Sverige för att säkerställa lönsamhet.

DINA KVALIFIKATIONER & ERFARENHETER

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom att du är lyhörd, engagerad och en fena på att skapa kontakt och bygga relationer. För att bli lyckosam i rollen, behöver du trivas med att resa i tjänsten samt ha förmåga att finna och driva nya affärsmöjligheter. Du motiveras av att inspirera andra och har en naturlig fallenhet för att anpassa dig till olika personer. 

Din tekniska kompetens och förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer kommer vara avgörande för Easy-Lasers fortsatta framgång i Sverige. Vidare ser vi gärna att du har:

Minst fem års relevant erfarenhet inom industriell och teknisk B2B-försäljning, gärna från service- och underhållsindustrin.
Teknisk eftergymnasial utbildningsbakgrund. Kunskap om roterande maskiner är meriterande.
God kommunikationsförmåga, samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera och prioritera ditt arbete självständigt och effektivt.
Vilja och möjlighet att arbeta agilt och flexibelt, för att kunna lösa uppgifter både från kontoret samt ute på fältet.
B-körkort och trivs med att resa inrikes och ibland utrikes. 
Tekniskt intresse, exemplifiera gärna i din ansökan.

EASY-LASER ERBJUDER

Som anställd på Easy-Laser blir du en del av ett expansivt bolag. Du ges stora möjligheter att växa tillsammans med oss och utöka vår verksamhet inom olika marknadsområden. Vi prioriterar arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald högt, och vi strävar efter att varje medarbetare ska kunna utnyttja sin fulla potential.

En trygg anställning och en del av den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.
Trivsamma lokaler i Mölndal, där drygt 80 dedikerade personer arbetar.
Marknadsmässig lön. Kollektivavtal (Teknikavtalet), tjänstepension, friskvårdsbidrag och friskvårdstid, flextid, subventionerad massage mm.


Låter detta intressant samt matchar dina erfarenheter och ambitioner? 

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kajsa via mejl alt sms: kajsa.sanden@salesonly.se / +46 735 216 531. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 16-18. Varmt välkommen!

OM EASY-LASER 
https://youtu.be/5ZXyXIfbbyM

Easy-Laser AB är ett innovativt företag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument för industriellt bruk. Vi hanterar hela kedjan från idé till färdig produkt internt. Tillsammans med våra återförsäljare löser vi mät- och uppriktningsproblem för användare i mer än 80 länder runt om i världen. På Easy-Laser AB ger vi arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor hög prioritet och vi strävar efter att alla medarbetare skall få utnyttja sin potential. Vi finns i trevliga lokaler i ett expansivt område i Mölndal och vi är idag drygt 80 medarbetare. Företaget ingår i den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.

Ansök nu

Teknisk Exportsäljare / International Area Sales Manager

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Mar 12
Precimeter - ett världsledande företag med HK i Göteborg söker Exportsäljare! Har du en teknisk kunskap inom el-/automation och vill arbeta med försäljning över hela världen, då finns nu chansen att utvecklas som internationell säljare tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor på tillväxtbolaget Precimeter - en del av Lagercrantz Group. Koncernen består av ett 70-tal värdeskapande företag, en teknikgrupp som alla fokuserar på mervärde i nischer, d v s att erbjuda specifik teknik till specifika kunder på specifika marknader.

OM TJÄNSTEN – ANSVAR OCH UPPGIFTER
I rollen som Area Sales Manager / Exportsäljare kommer du med ditt affärsinriktade och engagerade förhållningssätt aktivt att bearbeta en marknad av både nya och befintliga kunder och agenter. Vidare ansvarar du för att självständigt driva hela affärsprocessen, från att identifiera potentiella slutkunder, till att kontraktera lönsamma och långsiktiga samarbeten. Världen är din arbetsplats och du träffar kunder från olika kulturer, vilket kräver ett agilt arbetssätt, självledarskap och affärsmannaskap på hög nivå. Du deltar även på mässor några gånger om året.

Du rapporterar direkt till Försäljningschef Jonatan Lindstrand och tillsammans bygger ni upp och utvecklar ett starkt kund- och agentnätverk på den utländska marknaden. När du inte är på affärsresor utanför Sverige, utgår du från Precimeters nybyggda huvudkontor i Göteborg.

OM PRECIMETER
Precimeter levererar högpresterande premiumprodukter inom mätteknik och flödesstyrning för gjuterier. Precimeter är ett världsledande och globalt företag som fokuserat på att ligga i framkant av utvecklingen och strävat efter att överträffa marknadens förväntningar. Precimeter är ett växande bolag med en stark ägare och en företagskultur med värderingar som präglas av långsiktighet, kvalité, kundfokus och engagemang.



https://youtu.be/yx144raVnls

PRECIMETER ERBJUDER
Attraktiv tjänst som kan leda långt i en stabil koncern med en stark ägare – Lagercrantz Group.
Internationell tjänst, där du får chans att utveckla ditt affärsmannaskap på hög nivå och inom olika kulturer.
Möjlighet att bygga upp och vidareutveckla ett internationellt partnernätverk / agenter, samt identifiera slutkunder och kanaler till dessa.
En arbetsplats som andas hög kompetens, kundfokus, ett genuint engagemang och laganda.
Utveckling, eget initiativtagande, ansvar och en del av en grupp som trivs tillsammans!

OM DIG – EGENSKAPER OCH FÖRMÅGOR

Vi söker dig som med eget driv och resultatfokus, vill vara med och bidra till Precimeters fortsatta utveckling internationellt. Du har lätt för att bygga relationer och skapar enkelt starkt förtroende hos kunder. Med god samarbetsvilja, stort kundfokus och förståelse för helheten, arbetar du för att Precimeter når långsiktiga sälj- och resultatmål. Om dig i korthet:

Teknisk och erfarenhet från försäljning av tekniska lösningar, system och produkter, samt gärna teknisk utbildning inom el, automation och/eller mekatronik.
Dynamisk, social och positiv - en god relationsbyggare med fokus på att skapa långsiktiga samarbeten.
Lagspelare och du motiveras av att skapa arbetsglädje och resultat tillsammans med dina kollegor.
Engagerad och genuint intresserad av att skapa förtroende hos kunder och kollegor.
Affärsmässig, med förståelse för helheten i affärsprocessen och mod att utmana kunden och ställa rätt frågor.
Starkt självledarskap och ansvarstagande för ditt uppdrag.
God affärsengelska i tal och skrift, samt gärna erfarenhet från försäljning på den utländska marknaden.
B-körkort, samt vilja och möjlighet att resa internationell i tjänsten.


Du som söker kan med fördel vara relativt nyexaminerad från Chalmers eller annan relevant teknisk utbildning och ha upp till 2-3 års erfarenhet av teknisk B2B försäljning. Har du kunskap inom El-/automation och vill du jobba internationellt för att tillsammans med partners worldwide sälja avancerade mätinstrument som mäter flödesnivåreglering inom gjuteribranschen? Då ser vi fram emot din ansökan - Varmt välkommen!

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsulter Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via e-post: kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 11-14.

KORT OM PRECIMETER
The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. Precimeter is a globally active company headquartered in Sweden. We are also located in Germany, U.S.A and China. In order to provide excellent service to our worldwide customers we are working with local representatives worldwide and are represented in more than 50 countries servicing the local markets.

The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. To achieve this Precimeter is divided in four different product areas. Precimeter Non Ferrous provides sensors and equipment for control of molten nonferrous metals, especially liquid aluminium. The companies that use our equipment are given a solid step forward towards success.

Ansök nu

Innesäljare inom VA – Wavin

Innesäljare
Läs mer Mar 22
Wavin söker en innesäljare inom segmentet VA för region Väst! Här får du möjlighet att arbeta hos världens största tillverkare av plaströr med ett gott renommé på marknaden med varierande arbetsuppgifter.

Om oss

Wavin är en innovativ leverantör av lösningar för bygg- och infrastruktur över hela världen. Uppbackade av över 60 års expertis är vi inriktade på att hantera några av världens största utmaningar: vattenförsörjning, sanitet, klimatbeständiga städer och effektivt byggande. Wavin fokuserar på att skapa en positiv förändring i världen och vår passion är att bygga beständiga och älskvärda platser. Vi samarbetar med ledare, ingenjörer, konsulter och installatörer för att göra städer framtidssäkra och byggnader bekväma och energieffektiva. Wavin är en del av Orbia, ett företagskluster som är bundna av ett gemensamt syfte: att främja livet runt om i världen. Wavin har ca 12 000 anställda i över 40 länder. För att läsa mer om Wavin besök dem på LinkedIn eller titta på filmen längre ner.

Vi erbjuder
Ett väletablerat företag med gott renommé på marknaden.
Meningsfulla och trygga arbetsförhållanden - Ett attraktivt erbjudande för dig som väljer att jobba med oss.
Möjligheten att arbeta hos världens största plaströrstillverkare .
Med vår svenska fabrik nära kunderna skapar vi möjligheter för att snabbt hjälpa till med både standardartiklar, samt kundunik tillverkning.
Starkt hållbarhetsperspektiv och drivna av vårt syfte – att bygga hälsosamma miljöer
En rolig och varierande tjänst. Du blir en del i ett mycket kompetent säljgäng, med god gemenskap och mångårig kunskap om marknaden.
Karriärmöjligheter - Vi vill att du skall utvecklas med oss. I en stor koncern som vår finns det möjligheter att utbyta erfarenheter med kollegor och vidareutveckla sig.
 Professionella kollegor - Engagerade och entusiastiska kollegor är en av våra främsta styrkor.

Om rollen

I rollen som innesäljare ingår du i ett kompetent team av utesäljare, innesäljare och kundservice där ni stöttar varandra i de olika projekten. Inom segment VA (vatten och avlopp), utvecklar och arbetar du med kunder inom området. Kunderna är grossister, kommuner, entreprenörer och föreskrivande led.

Med gemensamt kundansvar är du delaktig under hela säljprocessen och genom samtliga faser i kundens projekt. Du agerar spindeln i nätet och har daglig kontakt med både kunder, utesäljare och övriga avdelningar inom Wavin. Detta innebär att du verkar för ett starkt samarbete internt och externt gentemot kund. Du kommer att vara en nyckelperson som ansvarar för en serviceupplevelse i världsklass!

Som innesäljare håller du ihop affären i regionen, samt hanterar hela order och offertflödet. Vidare ansvarar du för att erbjuda rätt lösningar och produkter, samt följer upp och återkopplar till kund. För att uppnå gemensamt uppsatta mål, krävs god vana av att jobba snabbt och effektivt med digitala system och vara lösningsorienterad. Kundservice med både noggrannhet och effektivitet är avgörande för en god kundupplevelse.

Lämplig placeringsort Göteborg med omnejd på hemmakontor eller Eskilstuna med omnejd med placering på vårt kontor i Kjula. Du jobbar tätt tillsammans med utesäljaren för distriktet som är placerad i Göteborgsområdet samt med övriga i teamet. Du rapporterar till Försäljningschef VA, Mikael Gabrielsson.

Vem är du?

För att trivas (och lyckas) i rollen är dina personliga egenskaper avgörande och vi lägger stor vikt vid dessa. Du är en person som identifierar dig som en lagspelare som arbetar bäst tillsammans med andra. Du är ansvarstagande, lösningsorienterad och initiativtagande, har ett högt driv och självledarskap samt ett öppet, initiativrikt, socialt och serviceinriktat förhållningssätt.

Du har förmågan att arbeta självständigt men med ett högt i intresse i att vilja att samarbeta –Hos oss på Wavin går laget före jaget- alltid!

Av erfarenhet vet du att ordning och reda är oerhört viktigt för att vara framgångsrik i säljarbetet. Digitala arbetsverktyg behärskar du obehindrat och visst är CRM din bästa vän för att kunna vara proffsig gentemot dina kunder och ditt team internt?

Övriga kvalifikationer:

God produktkännedom om branschspecifika produkter och lösningar (VA alt. VVS)
Mycket goda kunskaper i CRM, Powerpoint, SAP, Excel och goda allmänkunskaper i MS Office och andra it-verktyg
God förståelse för försäljningsprocessen
Servicevana
Svenska och engelska i tal och skrift
Möjlighet att resa till vårt kontor utanför Eskilstuna ca 2 ggr i månaden (blir troligtvis mer under on-boardingen)
Körkort
Minst gymnasieutbildning, gärna av teknisk karaktär men inget krav.

Ansökan

Om du känner igen dig i beskrivningen uppmanar vi dig att ansöka genom att klicka på knappen nedan. Eller, har du någon i ditt nätverk som du tror skulle vara en bra match? Dela gärna denna möjlighet med dem.

Vi ser fram emot din ansökan!

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Johanna Nygren. För bästa möjliga kandidatupplevelse ber vi dig att använda ansökningsknappen i annonsen. Vi ber dig också svara på urvalsfrågorna – det går snabbt! Har du frågor om tjänsten, kontakta Johanna på johanna.nygren@salesonly.se. Vi avser att tillsätta tjänsten så snart som möjligt så vänta inte med din ansökan! Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. SalesOnly tar inte längre emot eller hanterar ansökningar via e-post, enligt GDPR-direktiven. Din ansökan måste skickas in via den här annonsen. Besök gärna vår LinkedIn-sida eller hemsida för ytterligare information.

?https://www.youtube.com/watch?v=UbEI2rrTpGY&t=10s

[Sökord: säljare, sälj, försäljare, försäljning, innesäljare, ”inside sales”, ”sales support”, sales, ”technical sales”, VA, ”vatten och avlopp”,vvs]

Ansök nu

AREA SALES MANAGER SVERIGE - EASY-LASER

Account manager
Läs mer Jan 15
Easy-Laser är världens ledande tillverkare och leverantör av laserbaserade mät- och uppriktningssystem. Vi utvecklar lättbegripliga produkter gjorda för att snabbt och enkelt kunna utföra exakta mätningar och rikta upp alla typer av maskiner med högsta precision.

Easy-Laser AB söker en Area Sales Manager till den svenska marknaden inom service- och underhållsindustrin - En nationell säljroll med möjlighet att arbeta med ett nischat produktsortiment och tillsammans med slutkunder från olika industrier.

OM TJÄNSTEN
På kontoret i Mölndal arbetar idag runt 85 personer i olika roller, och som Area Sales Manager kommer du ingå i ett säljteam på totalt sju personer. Easy-Laser jobbar i övriga världen med ett distributörsnätverk, men i din roll kommer du vara den viktiga länken mellan bolaget och våra slutanvändare på den svenska marknaden.



I rollen ingår att ha eget kundansvar, bygga starka relationer och att vara Easy-Lasers ansikte utåt. Du är driven och den som öppnar dörrar till nya, spännande affärsmöjligheter.

Tjänsten innefattar resor inrikes och ibland utrikes vilket innebär att du som person behöver vara flexibel och kunna lösa uppgifter både från kontoret samt ute på fältet. Du förväntas ha god förståelse för olika industrier, och vara nyfiken så du snabbt kan lära dig nya saker.

DINA ARBETSUPPGIFTER:

Identifiera nya och vårda befintliga kundrelationer.
Offerera, demonstrera och sälja Easy-Lasers kompletta produktsortiment.
Analysera och utvärdera potentialen för bredare försäljningskanaler tillsammans med övrig säljfunktion.
Representera företaget på branschrelaterade mässor och konferenser.
Ge tekniskt stöd i användningen av Easy-Lasers produkter.
Hålla teknisk produktutbildning.
Aktivt bidra till utveckling av säljprocesser och rutiner som kan leda till ökad affärsmässighet.
Resor över hela Sverige för att säkerställa lönsamhet.

DINA KVALIFIKATIONER & ERFARENHETER

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper, såsom att du är lyhörd, engagerad och en fena på att skapa kontakt och bygga relationer. För att bli lyckosam i rollen, behöver du trivas med att resa i tjänsten samt ha förmåga att finna och driva nya affärsmöjligheter. Du motiveras av att inspirera andra och har en naturlig fallenhet för att anpassa dig till olika personer. 

Din tekniska kompetens och förmåga att bygga och underhålla långsiktiga relationer kommer vara avgörande för Easy-Lasers fortsatta framgång i Sverige. Vidare ser vi gärna att du har:

Minst fem års relevant erfarenhet inom industriell och teknisk B2B-försäljning, gärna från service- och underhållsindustrin.
Teknisk eftergymnasial utbildningsbakgrund. Kunskap om roterande maskiner är meriterande.
God kommunikationsförmåga, samt talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.
Ett strukturerat arbetssätt samt förmåga att planera och prioritera ditt arbete självständigt och effektivt.
Vilja och möjlighet att arbeta agilt och flexibelt, för att kunna lösa uppgifter både från kontoret samt ute på fältet.
B-körkort och trivs med att resa inrikes och ibland utrikes. 
Tekniskt intresse, exemplifiera gärna i din ansökan.

EASY-LASER ERBJUDER

Som anställd på Easy-Laser blir du en del av ett expansivt bolag. Du ges stora möjligheter att växa tillsammans med oss och utöka vår verksamhet inom olika marknadsområden. Vi prioriterar arbetsmiljö, jämställdhet och mångfald högt, och vi strävar efter att varje medarbetare ska kunna utnyttja sin fulla potential.

En trygg anställning och en del av den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.
Trivsamma lokaler i Mölndal, där drygt 80 dedikerade personer arbetar.
Marknadsmässig lön. Kollektivavtal (Teknikavtalet), tjänstepension, friskvårdsbidrag och friskvårdstid, flextid, subventionerad massage mm.


Låter detta intressant samt matchar dina erfarenheter och ambitioner? 

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Kajsa via mejl alt sms: kajsa.sanden@salesonly.se / +46 735 216 531. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer sker under vecka 5-6. Varmt välkommen!

OM EASY-LASER 
https://youtu.be/5ZXyXIfbbyM

Easy-Laser AB är ett innovativt företag som utvecklar, tillverkar och säljer laserbaserade mätinstrument för industriellt bruk. Vi hanterar hela kedjan från idé till färdig produkt internt. Tillsammans med våra återförsäljare löser vi mät- och uppriktningsproblem för användare i mer än 80 länder runt om i världen. På Easy-Laser AB ger vi arbetsmiljö-, jämställdhets- och mångfaldsfrågor hög prioritet och vi strävar efter att alla medarbetare skall få utnyttja sin potential. Vi finns i trevliga lokaler i ett expansivt område i Mölndal och vi är idag drygt 80 medarbetare. Företaget ingår i den stabila och framgångsrika Indutradekoncernen.

Ansök nu

SÄLJARE AV INREDNINGSTEXTIL - DISTRIKT VÄST

Fältsäljare/Utesäljare
Läs mer Jan 18
Ludvig Svensson söker en Säljare av inredningstextil till distrikt väst. Vi erbjuder drömjobbet för dig som är bra på att förstå vad kunden behöver och har förmågan att ge råd och kunskap om textila miljöer och dess påverkan för en hållbar arbetsmiljö. Vi arbetar konsultativt med ljud- och ljuslösningar genom textiler som bidrar till en bättre och mer estetisk miljö för människor. Har du en känsla för textiler och bekvämlighet i att prata tekniska lösningar för att åstadkomma kreativa och hållbara miljöer? Känner du igen dig, då vill vi gärna att du läser vidare och ser fram emot din ansökan!

OM TJÄNSTEN
Du ingår i ett nordiskt säljteam som leds av Lina Ek, Försäljningschef Sverige. Vi arbetar med offentlig miljö där våra kunder är arkitekter, möbelproducenter, formgivare och återförsäljare av möbler och inredning. Det är en konsultativ säljroll med fokus på att förstå kundens behov och erbjuda innovativa, hållbara och estetiska lösningar till dina kunder. Du delar erfarenheter, bjuder på kunskap och inspiration samt samverkar med dina teamkollegor. Genom att hjälpa dina kunder att bli framgångsrika, bidrar du till Svenssons utvecklingsresa.

Dina kunder finns primärt i Göteborg, men du ansvarar även för kunder norrut mot Värmland, vilket innebär en hel del resor i tjänsten. I ditt dagliga arbete utgår du från ditt hemmakontor och största delen av din arbetstid är du ute hos kund. Du använder även vårt showroom i centrala Göteborg för kundmöten och events. Vårt huvudkontor och produktion ligger i Kinna.

VAD KAN LUDVIG SVENSSON ERBJUDA DIG?
En arbetsgivare med mycket ? och sunda värderingar: Långsiktig, pålitlig och dynamisk.
En internationell och spännande miljö med egen produktion i Sverige och lång intressant historia.
Produkter av hög kvalitet, då utveckling och innovation står i fokus.
Ett väletablerat varumärke med ett mycket gott rykte.
Högt i tak, korta beslutsvägar, samt ett tydligt och personligt ledarskap.
Kunniga och hjälpsamma kollegor, samt en miljö som främjar kompetensdelning, samarbete och att alla är viktiga för teamet.
En utvecklande roll, där din insats syns och där du på riktigt kan påverka dina kunders arbetsmiljö.
Spännande kundprojekt och ett ansvarsfullt arbete i en omväxlande och dynamisk miljö.


https://youtu.be/mKtnEgs8C6M

VEM ÄR DU?
Du har ett sinne för trender och tendenser och motiveras av att förstå dina kunders utmaningar. Du är tekniskt intresserad, lyhörd, rådgivande och genuint engagerad. I din säljroll är du professionell och har en naturlig förmåga att entusiasmera, inspirera och bjuda på kunskap. Du har intresse av ljud- och ljuslösningar i offentlig miljö, samt erfarenhet från värdebaserad projektförsäljning inom B2B och gärna gentemot föreskrivande led. Vi värdesätter att du har ett starkt självledarskap samt förmåga att strukturerat planera och prioritera ditt säljarbete, såsom att dagligen använda CRM, förbereda kundpresentationer och skapa unika kundlösningar.

Våra kunder uppskattar våra textiler och klimatlösningar och inte minst det värde våra kunniga säljare bidrar med. Därför lägger vi stor vikt vid din personlighet och att du har en naturlig fallenhet för att skapa kvalitativa kundrelationer. Din energi är utmärkande och med ditt nyfikna och jordnära förhållningssätt, bidrar du till en positiv stämning och goda samarbeten - externt såväl som internt. Du är en lagspelare som sätter teamet först och förstår vikten av att dela kunskap och erfarenhet. Har du viljan, den rätta inställningen och det engagemang som krävs? Då hoppas vi att just du söker denna tjänst!

ÖVRIGA MERITERANDE KVALIFIKATIONER:

Eftergymnasial eller universitetsutbildning inom ekonomi eller marknad.
Branscherfarenhet och gärna ett nätverk hos inredare och arkitekter i region väst, primärt i Göteborg.
Körkort, samt möjlighet och vilja att resa i tjänsten.

ANSÖKAN

I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsult Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information når du Kajsa på 0735-21 65 31 eller kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 5–7. Varmt välkommen med din ansökan!

OM AB LUDVIG SVENSSON

Ludvig Svensson - Ett familjeägt företag grundat 1887 och som ägs och drivs av fjärde generationen. Under varumärket Svensson erbjuder vi klimatlösningar för offentlig miljö och professionell växthusodling.

Vi är ett mål- och värderingsstyrt företag med korta beslutsvägar organiserat i två affärsområden: Klimatvävar och Inredningstextil. Med djupa rötter i Kinna och Sjuhäradsbygden har vi världen som arbetsfält med dotterbolag i Norge, Finland, Estland, Nederländerna, Spanien, Tyskland, USA, Mexiko, Kina och Sydkorea. Textilierna produceras i våra egna fabriker i Kinna Sverige, Shanghai Kina och i Elva Estland för export till över 130 länder. Koncernen omsätter 800 MSEK och har totalt 370 medarbetare.

A better climate for people and plants (ludvigsvensson.com) Välkommen till vår familj!



Sökord: Säljare, "Account Manager", Säljtjänst, Projektsäljare, Textil, inredning, inredningsarkitekter, design, "offentlig miljö", möbeldesign, textiler, "Ludvig Svensson", Salesonly

Ansök nu

Teknisk Exportsäljare / International Area Sales Manager

Internationell säljare/Exportsäljare
Läs mer Jan 9
Precimeter - ett världsledande företag med HK i Göteborg söker Exportsäljare! Har du en teknisk kunskap inom el-/automation och vill arbeta med försäljning över hela världen, då finns nu chansen att utvecklas som internationell säljare tillsammans med kompetenta och trevliga kollegor på tillväxtbolaget Precimeter - en del av Lagercrantz Group. Koncernen består av ett 70-tal värdeskapande företag, en teknikgrupp som alla fokuserar på mervärde i nischer, d v s att erbjuda specifik teknik till specifika kunder på specifika marknader.

OM TJÄNSTEN – ANSVAR OCH UPPGIFTER
I rollen som Area Sales Manager / Exportsäljare kommer du med ditt affärsinriktade och engagerade förhållningssätt aktivt att bearbeta en marknad av både nya och befintliga kunder och agenter. Vidare ansvarar du för att självständigt driva hela affärsprocessen, från att identifiera potentiella slutkunder, till att kontraktera lönsamma och långsiktiga samarbeten. Världen är din arbetsplats och du träffar kunder från olika kulturer, vilket kräver ett agilt arbetssätt, självledarskap och affärsmannaskap på hög nivå. Du deltar även på mässor några gånger om året.

Du rapporterar direkt till Försäljningschef Jonatan Lindstrand och tillsammans bygger ni upp och utvecklar ett starkt kund- och agentnätverk på den utländska marknaden. När du inte är på affärsresor utanför Sverige, utgår du från Precimeters nybyggda huvudkontor i Göteborg.

OM PRECIMETER
Precimeter levererar högpresterande premiumprodukter inom mätteknik och flödesstyrning för gjuterier. Precimeter är ett världsledande och globalt företag som fokuserat på att ligga i framkant av utvecklingen och strävat efter att överträffa marknadens förväntningar. Precimeter är ett växande bolag med en stark ägare och en företagskultur med värderingar som präglas av långsiktighet, kvalité, kundfokus och engagemang.



https://youtu.be/yx144raVnls

PRECIMETER ERBJUDER
Attraktiv tjänst som kan leda långt i en stabil koncern med en stark ägare – Lagercrantz Group.
Internationell tjänst, där du får chans att utveckla ditt affärsmannaskap på hög nivå och inom olika kulturer.
Möjlighet att bygga upp och vidareutveckla ett internationellt partnernätverk / agenter, samt identifiera slutkunder och kanaler till dessa.
En arbetsplats som andas hög kompetens, kundfokus, ett genuint engagemang och laganda.
Utveckling, eget initiativtagande, ansvar och en del av en grupp som trivs tillsammans!

OM DIG – EGENSKAPER OCH FÖRMÅGOR

Vi söker dig som med eget driv och resultatfokus, vill vara med och bidra till Precimeters fortsatta utveckling internationellt. Du har lätt för att bygga relationer och skapar enkelt starkt förtroende hos kunder. Med god samarbetsvilja, stort kundfokus och förståelse för helheten, arbetar du för att Precimeter når långsiktiga sälj- och resultatmål. Om dig i korthet:

Teknisk och erfarenhet från försäljning av tekniska lösningar, system och produkter, samt gärna teknisk utbildning inom el, automation och/eller mekatronik.
Dynamisk, social och positiv - en god relationsbyggare med fokus på att skapa långsiktiga samarbeten.
Lagspelare och du motiveras av att skapa arbetsglädje och resultat tillsammans med dina kollegor.
Engagerad och genuint intresserad av att skapa förtroende hos kunder och kollegor.
Affärsmässig, med förståelse för helheten i affärsprocessen och mod att utmana kunden och ställa rätt frågor.
Starkt självledarskap och ansvarstagande för ditt uppdrag.
God affärsengelska i tal och skrift, samt gärna erfarenhet från försäljning på den utländska marknaden.
B-körkort, samt vilja och möjlighet att resa internationell i tjänsten.


Du som söker kan med fördel vara relativt nyexaminerad från Chalmers eller annan relevant teknisk utbildning och ha upp till 2-3 års erfarenhet av teknisk B2B försäljning. Har du kunskap inom El-/automation och vill du jobba internationellt för att tillsammans med partners worldwide sälja avancerade mätinstrument som mäter flödesnivåreglering inom gjuteribranschen? Då ser vi fram emot din ansökan - Varmt välkommen!

ANSÖKAN
I denna rekrytering samarbetar vi med SalesOnlys rekryteringskonsulter Kajsa Sandén. Önskas ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta Kajsa, på tel: 0735-21 65 31 eller via e-post: kajsa.sanden@salesonly.se. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval sker löpande och intervjuer genomförs under vecka 4-6.

KORT OM PRECIMETER
The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. Precimeter is a globally active company headquartered in Sweden. We are also located in Germany, U.S.A and China. In order to provide excellent service to our worldwide customers we are working with local representatives worldwide and are represented in more than 50 countries servicing the local markets.

The core business and focus of Precimeter is molten metal level and flow control. To achieve this Precimeter is divided in four different product areas. Precimeter Non Ferrous provides sensors and equipment for control of molten nonferrous metals, especially liquid aluminium. The companies that use our equipment are given a solid step forward towards success.

Ansök nu