Göteborg: Senior projektchef

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior projektchef i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-02-27 // Varaktighet: Heltid

Rätt kompetens och samarbete ger goda resultat, och i Fasadglas entreprenadavdelning arbetar engagerade projektledare, produktionsledare, projektörer och montörer tillsammans med arkitekter, konsulter, byggföretag och fastighetsägare för att ta fram byggbara lösningar som möter unika projektmål.
Nu söker vi en driven, lyhörd och erfaren projektchef för en spännande roll!

Vill du arbeta i en familjär och prestigelös företagskultur som uppmuntrar delaktighet och ansvarstagande? Då kan den här rollen vara något för Dig!

Fasadglas ligger i framkant med materialval och tankar om hållbarhet och chanserna till utveckling är goda.
Fasadglas nyfikenhet och satsningar har resulterat i nya lösningar, system och processer - såsom investering i tredje generationens solceller samt deras nya träbaserade fasadsystem bARK Timber Facade System.
Med hjälp av bARK kan de erbjuda sina kunder ett mer hållbart alternativ där man i snitt kan halvera fasadens totala CO2-avtryck.


Dina arbetsuppgifter
I avancerade byggprojekt är det av stor vikt att tidigt få en bild av projektets utmaningar och möjligheter. Det gäller ofta designmässiga utmaningar, men även konstruktion, miljö och ekonomi.

Rollen som seniorprojektchef är bred och du kommer ansvara för och arbeta med ett härligt gäng på 10-15 personer i olika projekt.
I din tjänst kommer du bland annat att ansvara för:
Personalansvar för gruppen (utbildning, befintliga avtal, medarbetarsamtal etc)
Att projektens leveranser sker med rätt kvalitet, vid rätt tidpunkt och till rätt budget
Att leda och motivera avdelningen
Att projektet drivs enligt projektprocessen
Ansvara för gruppens dagliga och långsiktiga planering och arbetsfördelning
Projektchefen ska även, i mån av tid, driva egna projekt i den omfattning som hen anser vara rimlig
Kort- och långsiktig resursplanering för projektledare, produktionsledare och montörer



Din profil
Du som söker är en närvarande chef som lyssnar och planerar ihop med ditt team.
Vi ser att du har 10 års branscherfarenhet och minst 2 års erfarenhet som projektchef.
Du har är högskoleingenjör eller har motsvarande akademisk utbildning

När du skickar in din ansökan vill vi gärna att du berättar hur du i tidigare eller nuvarande roll har:
-Arbetat efter företagets policys, strategier, mål, rutiner och instruktioner.
-Medverkat till att en god stämning råder inom gruppen och företaget.
-Utvecklat din avdelning och processerna.
-Hur har du lett ditt team och din personal.


Övrig information
Placeringsort: Göteborg, resor till Skåne förekommer vid behov
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidareanställning
Arbetstid: Vardagar 08-17, med möjlighet till flex.
Lön: Individuell lönesättning

Fasadglas har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess.
Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök gärna på www.maxkompetens.se redan idag!
Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Fasadglas är ett kunskapsdrivet företag med ambitionen att utveckla nya lösningar och koncept för framtidens byggindustri. Innovation och hållbarhet är en del av vår kärnverksamhet. Vi vill hjälpa våra kunder att bygga mer hållbart med ny teknik och nya system. Vi är nyfikna och vågar testa nya synsätt, metoder och produkter.
Det har resulterat i nya lösningar, system och processer - såsom investering i tredje generationens solceller samt vårt nya träbaserade fasadsystem bARK Timber Facade System.
Med hjälp av bARK kan vi erbjuda våra kunder ett mer hållbart alternativ där vi i snitt kan vi halvera fasadens totala CO2-avtryck.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Projektledare, bygg och anläggning.

Projektledare inom teknikinformation och driftsäkerhet

Läs mer Feb 20
Projektledare inom Teknikinformation och Driftsäkerhet till Berg Marin

Berg Marin, en del av Ö-borgenkoncernen med säte i Karlskrona, befinner sig i en expansiv fas och söker nu en projektledare som kan sammanföra expertis från både teknikinformations- och underhållsberedningsområdena. Vår verksamhet innefattar utveckling av tekniska beskrivningar och manualer, underhållsberedning och driftsäkerhet för marina och industriella anläggningar.

Denna roll är tilltänkt att utgå från Tjörn eller Öckerö.

Om rollen:

I denna nyckelposition kommer du att ha en central roll i att koordinera och leda projekt som involverar teknikinformatörer och underhållsingenjörer. Ditt ansvar omfattar att säkerställa att tekniska dokument och underhållsplaner är korrekt utformade, organiserade och kommunicerade både internt och externt. Du kommer att arbeta nära våra kunder och team för att säkerställa att alla projekt levereras med högsta kvalitet, i tid och inom budget.

Du kommer även vara med och producera i denna roll inför bland annat projektleveranser, uppstarter och likande, men huvudfokus ligger på att hålla ihop projekten.

Denna roll är belagd på antingen Djupvik eller Öckerö, beroende på vad som passar dig bäst.

Vem är du?

- Du har erfarenhet som projektledare

- Är tekniskt kunnig med förmågan att förstå och översätta komplexa tekniska koncept.

- Har starka organisatoriska och kommunikativa färdigheter.

- Kan leda och motivera team för att uppnå mål och hålla höga prestandastandarder.

- Erfarenhet från den marina branschen är meriterande.

Krav:

- Teknisk bakgrund, gärna inom maskin- eller mariningenjörsvetenskap dock inget krav.

- Förmåga att effektivt hantera flera projekt samtidigt.

- Goda kunskaper i MS Office, särskilt Excel.

- Starka ledaregenskaper och förmåga att arbeta effektivt i team.

Om Jobwise

Vi tror att ledarskap är kärnan i att attrahera, behålla och noggrant vårda begåvade individer. Att avancera i våra rekryteringsprocesser ger dig möjlighet att ta ditt nästa karriärkliv i en utvecklande miljö där vi, som rekryteringsföretag, ger chefer och ledare insikter för en effektiv onboarding och värdefulla verktyg för arbetstagarens långsiktighet. Därav blir omsorgsfulla samarbeten med duktiga ledare nyckeln till din, vår partners och vår framgång.

Med denna filosofi och metodik, erbjuder vi de optimala förutsättningarna för din framgång och utveckling. Vi fokuserar inte enbart på rekrytering av kompetens, utan även på att skapa rätt villkor när våra kandidater tar nästa karriärsteg och hittar den nivå som ger nya anställda känslan av att hela tiden utvecklas.

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Apr 15
Letar du en ny utmaning? Vi söker projektledare!
LW Sverige befinner sig i en expansiv fas och vi har flera spännande projekt både i Stockholm, Göteborg och i andra delar av landet.
Vi söker därför ännu fler engagerade och drivna medarbetare!
Vi är en av Sveriges ledande leverantörer av tak- och fasadlösningar eller som vi väljer att kalla det, klimatskal. Titta gärna in på vår hemsida, www.lwab.se, där kan du se vilken typ av projekt vi arbetar med.
Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i helt nybyggda kontorslokaler. Vi präglas av driv och eget ansvar. Med en unik bredd i våra projekt får du möjlighet att utvecklas som person och i din yrkesroll. Att arbeta hos oss är att arbete med roliga, utmanande och intressanta projekt med fokus på lösning och kund.
Vi söker dig som har engagemang, är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med människor.
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
• Ansvar för att optimera tilldelade resurser.
• Ansvar för att de uppställda kvalitetskraven uppfylls.
• Dokumentation nödvändigt för projekten.
• Delta i förbättrings- och optimeringsarbetet i projekten.
• Representera företaget gentemot kund samt merförsäljning.
• Operationellt personalansvar för, inom projektet, arbetande personal.
Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ, arbetar självständigt och tar eget ansvar.
Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot bygg eller motsvarande kunskaper, meriterande är om du har erfarenhet av projektledning och/eller projektering.
Du har god analytisk förmåga och utför uppgifter med hög kvalitet.
Den här tjänsten bygger mycket på hur hungrig man är på att lära sig nya saker därför lägger vi stor vikt vid din personlighet då vi rekryterar.
Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, så är även B-körkort.
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Feb 2
Letar du en ny utmaning? Vi söker projektledare!

LW Sverige befinner sig i en expansiv fas och vi har flera spännande projekt både i Stockholm, Göteborg och i andra delar av landet.

Vi söker därför ännu fler engagerade och drivna medarbetare!

Vi är en av Sveriges ledande leverantörer av tak- och fasadlösningar eller som vi väljer att kalla det, klimatskal. Titta gärna in på vår hemsida, www.lwab.se, där kan du se vilken typ av projekt vi arbetar med.

Vi erbjuder en stimulerande arbetsplats i helt nybyggda kontorslokaler. Vi präglas av driv och eget ansvar. Med en unik bredd i våra projekt får du möjlighet att utvecklas som person och i din yrkesroll. Att arbeta hos oss är att arbete med roliga, utmanande och intressanta projekt med fokus på lösning och kund.

Vi söker dig som har engagemang, är serviceinriktad och har lätt för att ta kontakt med människor.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat:

Ansvar för att optimera tilldelade resurser.

Ansvar för att de uppställda kvalitetskraven uppfylls.

Dokumentation nödvändigt för projekten.

Delta i förbättrings- och optimeringsarbetet i projekten.

Representera företaget gentemot kund samt merförsäljning.

Operationellt personalansvar för, inom projektet, arbetande personal.

Du är en god lagkamrat samtidigt som du gärna tar initiativ, arbetar självständigt och tar eget ansvar.

Du har en eftergymnasial utbildning med inriktning mot bygg eller motsvarande kunskaper, meriterande är om du har erfarenhet av projektledning och/eller projektering.

Du har god analytisk förmåga och utför uppgifter med hög kvalitet.

Den här tjänsten bygger mycket på hur hungrig man är på att lära sig nya saker därför lägger vi stor vikt vid din personlighet då vi rekryterar.

Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav, så är även B-körkort.

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Projektledare / platschef till Weldin Gothenburg AB

Läs mer Apr 29
Med över 30 års erfarenhet erbjuder Weldin Gothenburg AB tekniskt avancerade helhetslösningar och installationer av rör och stålkonstruktioner.

Våra kunder finns främst inom process- och tillverkningsindustri, livsmedel, medicin och infrastruktur.
Weldin bildades då företagen Teknikrör i Kinna och Gunnar Hansson Svetsteknik gick samman 2023. Weldin omsätter ca 50 MSEK och har drygt 35 medarbetare. Weldin är en del av Proton Group. Läs mer på weldin.se.

Vi söker nu en erfaren, driven och jordnära projektledare/ platschef. Vårt team håller hög leverans och kvalitet och därför söker vi fler likasinnade som vill vara med och utvecklas tillsammans med oss, men även ute hos våra kunder.

VÅRT ERBJUDANDE
Vi som jobbar på Weldin tror på att vi gör saker bättre ihop än själva. Vi värnar om vår gemenskap och är stolta över att vi har varit en stabil arbetsgivare med över 30 år på nacken. Dessutom har vi en stark ägare bakom oss i form av Proton Group som tror på det vi gör och satsar stort.

Hos oss erbjuds du en spännande arbetsplats med ett varierande arbete där ingen dag är den andra lik. Vi ser positivt på framtiden och rustar oss nu för att kunna erbjuda fler tjänster till fler kunder.

TJÄNSTEBESKRIVNING
Som projektledare ansvarar du för att säkerställa leverans av överenskomna arbetsinsatser, tidsplaner och resultat. Du jobbar med hela beredningsprocessen och granskar kalkylunderlag inför överlämning till offertsammanställning. Du bedömer inkomna förfrågningar, bidrar i teknisk genomgång vid orderläggande av ny affär eller ändring i befintlig produkt. Ditt arbete bygger på tätt samarbete med försäljning, inköp och teknik. 

Du upprättar tidsplaner, beredningar och samordnar projekt så att rätt arbetsinstruktioner och resurser finns på plats. Du har också ett stort ansvar i dialogen gentemot våra kunder, detta kan ske genom kunders digitala portaler, mejl/ telefon eller möten.

Vi vill hela tiden bli bättre. Du som projektledare har tillsammans med teknikgrupp, inköp & produktion i uppgift att alltid utvärdera och föreslå alternativa konstruktions/ material/ processlösningar som leder till ökad kvalité och lägre kostnad.

PERSONPROFIL
Vi tror att du har någon form av teknisk utbildning eller likvärdig erfarenhet inom till exempel projektledning. Du har flerårig erfarenhet från en linjeorganisation, gärna från liknande tjänst/ kundbas. Vi ser det som meriterande om du har vana av att räkna på projekt själv. 

Du är strukturerad och bygger din analys på fakta, vilket krävs vid projektredovisning och uppföljning. Du har ett högt affärsmannaskap och ser helheten. Ditt mod, driv och vilja gör att du ständigt försöker utveckla etablerade mönster, tekniker och processer.  

Vi ser också att du har en hög personlig integritet och är trygg som person. Du är ett gott föredöme och verkar för att skapa en bra arbetsmiljö tillsammans med oss andra. Som ledare är du synlig för dina kollegor, tydlig i din kommunikation samt en god lyssnare.

För att lyckas krävs att du är duktig på Office, är van att jobba i olika affärssystem/ projektredovisningssystem samt behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

KONTAKTUPPGIFTER & ANSÖKAN
Är du driven och intresserad av att utvecklas? Vill du till ett företag med stora tillväxtmöjligheter? Välkommen att skicka in din ansökan till oss via länken nedan.

Sista ansökningsdag för tjänsten är 26 maj. Löpande urval sker så skicka in din ansökan så snart du kan.

Frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen besvaras av rekryterande chef Peter Fahar, 072-819 80 98 eller HR chef Mari Lundqvist, 0370-65 62 05. 

Vi ser fram emot din ansökan!

Vi har gjort våra medieval i denna rekrytering och undanber oss att bli kontaktade av annonssäljare och rekryterare.

Ansök nu

Projektledare

Läs mer Apr 26
Vill du förse göteborgarna med smarta och miljövänliga energilösningar? Vi söker just nu en projektledare som vill stärka upp teamet på vårt dotterbolag, Göteborg Energi Nät AB.

Din uppgift
Som projektledare erbjuds du en tillsvidaretjänst och en roll med frihet under ansvar. Du har hela göteborgsområdet som arbetsplats och kommer att vara en av våra viktigaste länkar ut mot kund. Några av dina närmsta kontaktytor blir bland annat distributionselektriker, anslutningsingenjörer, projektörer, installatörer och underentreprenörer. I din roll har du:

- Ansvar för budget, tidplan och leveranser/resultat för projekt som i första hand rör kundärenden och servisanslutningar.
- Dialog med kund, där du tar fram offerter på arbeten som ska utföras.
- Ledning av arbeten som utförs och ansvar för arbetsunderlag, miljö- och kvalitetsplaner, tekniska beskrivningar, mängdförteckning och arbetsmiljöplaner.
- Ansvar för resursplanering och arbetsledning gällande distributionselektrikerna för servisärenden och kundärenden tillsammans med andra projektledare. 

I tjänsten kan beredskap ingå på sikt. 

För att vi ska kunna möta stadens utvecklingsbehov är det viktigt att följa den tekniska utvecklingen inom verksamhetsområdet. Därav kommer du som projektledare även att bli involverad i ytterligare förbättrings- och utvecklingsarbete inom avdelningen.

Ditt team
Tjänsten och ditt team är placerat på ett av dotterbolagen inom koncernen Göteborg Energi, Göteborg Energi Nät AB (GENAB). GENAB transporterar el till 250 000 kundanläggningar inom Göteborgs kommun. 

Du kommer att ingå i ett gott gäng med distributionselektriker och projektledare! Vi jobbar vanligtvis i par. Avdelningen arbetar med drift, förebyggande och avhjälpande underhåll, anslutning av nya kunder samt deltar i ny- och ombyggnad av elanläggningar. Just vår enhet svarar främst för nyanslutningar i elnätet.

Din kompetens
Vi söker dig som har en förmåga att arbeta mot flera ärenden, mål och deadlines samtidigt och trivs i en miljö där du har flera parallella kontakter. Vidare är du lyhörd, förtroendeskapande och relationsbyggande och arbetar lika bra i grupp som självständigt.
För att lyckas i rollen är du strukturerad, kommunikativ, har en helhetssyn, ledarerfarenhet och en god samarbetsförmåga. Du har förmåga att utrycka dig väl i det svenska språket i både tal och skrift. Vi tror att du har tidigare relevant erfarenhet från eldistributionsbranschen och kunskaper inom om dess materiel och arbetssätt.

Du som söker har en akademisk högskoleutbildning/YH utbildning inom elkraft eller gymnasieutbildning med inriktning el med god praktisk erfarenhet. Alternativt har du en kompetens som bedöms som likvärdig.

Vi ser gärna att du har 3-4 års relevant erfarenhet av arbetsledning eller projektledning inom mark och schaktarbete. Kunskaper om kostnadsreglering enligt EBR liksom kunskap i entreprenadjuridik och mark-AMA ser vi som meriterande. B-körkort är ett krav.

Göteborg Energi är en del av Sveriges kritiska infrastruktur och många av våra tjänster är säkerhetsklassade. Är denna tjänst säkerhetsklassad kommer säkerhetsprövning genomföras innan anställning, i enlighet med säkerhetsskyddslagen.


Vår arbetsplats

Göteborg Energi är ett energibolag som ägs av Göteborgs Stad. Det innebär att vi arbetar för alla göteborgare och med hela staden. Förutom att leverera och utveckla nya lösningar inom energi och stadsfiber för boende, företag och transporter, jobbar vi också för ett större mål – ett hållbart Göteborg. Delar du vår vision och vill vara med oss på resan för att skapa en mer hållbar vardag för göteborgarna? Välkommen till Göteborg Energi!


Som anställd hos oss kan du räkna med en arbetsplats som är både spännande och utvecklande. Vi har förmåner som uppmuntrar till ett hållbart arbetsliv. Det ska vara tryggt att jobba med oss. Men det ska kännas roligt också. Hos oss har du goda möjligheter att växa på jobbet och utvecklas inom organisationen. Läs mer om vårt erbjudande på https://www.goteborgenergi.se/om-oss/jobba-med-oss .


Vi tror på en arbetsplats med mångfald och jämställdhet. Medarbetare med olika erfarenheter utvecklar vår verksamhet! Styrkan i olikheter skapar framgång. Delar du våra värderingar och vill vara med och bidra till en inkluderande arbetsplats? Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Maxkompetens Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Maxkompetens Sverige AB .

Erfaren Projektledare till Fasadglas Göteborg

Projektledare, bygg och anläggning
Läs mer Feb 27
Rätt kompetens och samarbete ger goda resultat, och i Fasadglas entreprenadavdelning arbetar engagerade projektledare, produktionsledare, projektörer och montörer tillsammans med arkitekter, konsulter, byggföretag och fastighetsägare för att ta fram byggbara lösningar som möter unika projektmål.

Nu söker vi en driven och erfaren projektledare för en spännande roll!
Vill du arbeta i en familjär och prestigelös företagskultur som uppmuntrar delaktighet och ansvarstagande?
Då kan den här rollen vara något för Dig!

Fasadglas ligger i framkant med materialval och tankar om hållbarhet och chanserna till utveckling är goda.
Fasadglas nyfikenhet och satsningar har resulterat i nya lösningar, system och processer - såsom investering i tredje generationens solceller samt deras nya träbaserade fasadsystem bARK Timber Facade System.
Med hjälp av bARK kan de erbjuda sina kunder ett mer hållbart alternativ där man i snitt kan halvera fasadens totala CO2-avtryck.


Dina arbetsuppgifter
Rollen som projektledare är bred och du kommer arbeta med ett härligt gäng!

I din tjänst kommer du bland annat att ansvara för:
-Leda byggnadsentreprenader vilket inkluderar ledning av projektteamet, produktionsplanering, inköp av material och underentreprenörer, kontakt med kund och avslut av projekt.
-Delta i ekonomiavstämningar där budget och prognoser lämnas till ekonomi- och entreprenadchef.
-Driva projektet för att nå budgeterat mål.


Din profil
Vi söker dig som är en erfaren ledare och har minst 5 års kvalificerad erfarenhet från hela byggprocessen.
Du har goda kunskaper inom byggteknik, entreprenadjuridik, upphandling, ekonomi-och tidsstyrning. Vidare tror vi att du drivit större projekt med goda resultat.

Du som söker är en närvarande, driven och strukturerad person som lyssnar och planerar ihop med ditt team.

När du skickar in din ansökan vill vi gärna att du berättar hur du i tidigare eller nuvarande roll har:
-Drivit större projekt med goda resultat
-Arbetat efter företagets policys, strategier, mål, rutiner och instruktioner
-Medverkat till att en god stämning råder inom gruppen och företaget
-Hur du arbetat i projektprocesser tidigare



Övrig information
Placeringsort: Göteborg
Start: Enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Arbetstid: Vardagar 07.30 - 16.30 med möjlighet till flex
Lön: Individuell lönesättning

Fasadglas har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten så kontakta gärna ansvarig rekryterare på Maxkompetens, Malin Rangstedt på malin.rangstedt@maxkompetens.se

Urval och intervjuer kommer ske löpande i denna process så ansök via Maxkompetens här redan idag!


Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Fasadglas är ett kunskapsdrivet företag med ambitionen att utveckla nya lösningar och koncept för framtidens byggindustri. Innovation och hållbarhet är en del av vår kärnverksamhet. Vi vill hjälpa våra kunder att bygga mer hållbart med ny teknik och nya system. Vi är nyfikna och vågar testa nya synsätt, metoder och produkter.
Det har resulterat i nya lösningar, system och processer - såsom investering i tredje generationens solceller samt vårt nya träbaserade fasadsystem bARK Timber Facade System.
Med hjälp av bARK kan vi erbjuda våra kunder ett mer hållbart alternativ där vi i snitt kan vi halvera fasadens totala CO2-avtryck.

Ansök nu

Servicetekniker inom Asfaltsmaskiner/ Entrepenadmaskiner

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Feb 15
Har du ett tekniskt intresse, gillar att jobba med problemlösning och förstår vikten av en god relation till din kund? Kanske är du personen som mekar med bilar eller gårdens fordon på fritiden? Har du erfarenhet av att jobba som fälttekniker eller inom andra delar av fordonsbranschen? Då är du rätt person till Wirtgen Sweden AB.

Wirtgen Group är ett internationellt verksamt företag inom beläggnings- och anläggningsindustrin. Sedan 2017 ingår Wirtgen Group i John Deerekoncernen. Företaget representerar och ansvarar för försäljning och eftermarknad för sina produktvarumärken; WIRTGEN, VÖGELE, HAMM, KLEEMANN, BENNINGHOVEN och JOHN DEERE. De erbjuder kunderna maskiner för bygg- och väganläggning/restaurering, krossning, siktning och sortering av stenmaterial och återvinningsmaterial till mobila och fasta verk för produktion av asfaltsmaterial. Wirtgen Groups svenska huvudkontor ligger i Alvesta, Kronobergs län. Kontor finns även i Nora, Örebro län, och tekniker och verkstäder från Malmö till Östersund och från Göteborg till Stockholm. Ambitionen inom bolaget är att täcka hela landet. Läs gärna mer på https://www.wirtgen-group.com/en-se/

Detta är en rekrytering vilket innebär att Maxkompetens sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd hos Wirtgen Group. Du kommer att tillhöra Wirtgen Groups serviceavdelning i södra Sverige som är ett team på åtta personer och ha din närmaste kollega i Göteborg.

Dina arbetsuppgifter
I rollen som Servicetekniker hos Wirtgen Sweden kommer du serva och underhålla våra olika maskiner, främst inom asfaltläggning. Du har dagliga serviceärenden som innefattar allt ifrån felsökningar och reparationer till garanti, uppgraderingar samt igångkörningar. Du har dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, samt dokumenterar ditt arbete i app/ dator.
Som servicetekniker är du nyckelpersonen i vår leverans till kund och därför ingår det i tjänsten att du ser till att bibehålla och skapa kontakt med våra kunder för långvariga relationer.


Din profil
För denna tjänst söker vi dig som älskar att felsöka, reparera och serva fordon/maskiner, samt förstår vikten av god service.
Troligtvis har du en utbildning inom fordon, el, hydraulik eller liknande. Har du erfarenhet från fordonsbranschen, asfaltläggning, anläggning eller möjligtvis entreprenadmaskiner är det meriterande likaså om du jobbat som fälttekniker inom något annat segment.

Eftersom tjänsten innebär mycket arbete på egen hand är det viktigt att du känner dig trygg i dig själv och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Som servicetekniker har du mycket kundkontakt och det är därför viktigt med en god social kompetens och att du har en vilja att hitta bästa lösningen för kund.
Som person är du strukturerad och effektiv, gillar problemlösningar och ser positivt på det mesta. Eftersom serviceteamet gärna vill fortsätta att jobba som ett lag föredrar vi att du delar med dig av din kunskap till oss och inte är rädd för att be dina kollegor om hjälp.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Kunskaper inom fordon/maskiner.
B-Körkort.
Goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändigt.

Vi erbjuder dig
Wirtgen Sweden AB erbjuder dig en viktig och ansvarsfull roll där du får stor möjlighet att reparera och serva maskiner i världsklass. Du får möjlighet att arbeta i en flexibel organisation som präglas av starkt kundfokus, innovativa problemlösningar och samtidigt en familjär prägel med korta beslutsvägar och bra stöttning. Våra varumärken ger märkesutbildningar både inom applikation och maskinkunskap och erbjuder årligen utbildningar i Tyskland. Du kommer även få interna utbildningar på våra maskiner.

Har du inte tidigare haft en kvinnlig servicechef så är det dags nu. Nea, servicechef, berättar: "Jag leder en avdelning där den enskildes tankar och idéer är betydelsefulla och beslut ska kunna tas ute på plats hos våra kunder. Vi har lätt till förändring och vill bli bättre och göra bättre."

Övrig information
Placeringsort: Göteborg
Arbetstid: Dagtid, måndag- fredag.
Omfattning: Tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning
Start: Efter överenskommelse

Du utgår från vår verkstad i Göteborg och jobbar främst runt omkring stor-Göteborg. Du får tillgång till en välutrustad servicebil med alla nödvändiga verktyg och utrustning. Under ett par månader under vintern 2024/2025 behöver du kunna veckopendla (mån-torsdag) till Alvesta, Kronobergs län, där vi har vårt svenska huvudkontor.
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Wirtgen Group har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjärned på telefon 073 320 56 35.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Okt 25
Är du redo att ta steget mot en framgångsrik karriär i ett ledande företag inom industriell automation och anslutningsteknik? Vi söker en passionerad och drivande individ, en lagspelare som brinner för att skapa affärer och bygga starka kundrelationer.

Som Account Manager hos Phoenix Contact får du inte bara en roll, du blir en del av något större. Du ges frihet under ansvar och möjligheten att forma och påverka säljorganisationen. Phoenix Contact tror på att ge medarbetare de verktyg de behöver för att blomstra och nå nya framgångar.

Phoenix Contact är en värderingsstyrd organisation som satsar på framtiden och värnar om sin personal. Här genomsyras hela företaget av en stark kultur av trygghet, närhet och öppenhet, vilket skapar en familjär atmosfär.

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du att ha ansvar för att utveckla och driva försäljningen inom ditt distrikt inom affärsområdena Industrial Components and Electronics (ICE) och Industry Management and Automation (IMA)

Som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du att arbeta med frihet under ansvar och få möjligheten att bidra till säljorganisationens utveckling.

I denna roll kommer du att:
bearbeta befintliga kunder, prospektera nya affärsmöjligheter samt boka och genomföra kundmöten både fysiskt och digitalt.
ansvara för att kvalitativt följa upp och skapa kontakt med nyckelpersoner hos dina kunder.
ansvara för att upprätta en försäljningsbudget och säkerställa att försäljningsmålen uppnås.
upprätta och underhålla kontoplaner för dina strategiskt viktiga kunder samt att bygga och underhålla en pipeline som motsvarar tillväxtplanen.
i kundprojekt vara en sammanhållande kraft tillsammans med applikationsingenjörer och produktchefer.

Du kommer att rapportera till försäljningschefen och ha möjlighet att arbeta flexibelt, både hemifrån och från kontoret.

Din profil
Vi söker efter en person med en passion för affärer och möten med kunder. Du ser möjligheter där andra ser hinder och är en driven lagspelare som alltid strävar framåt. Din entusiasm smittar av sig och din kommunikationsförmåga är en viktig tillgång när du bygger starka relationer både internt och externt. Du bör vara prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper och trivas i ett team där samarbete och gemensamma mål är i fokus. Utbildning i Phoenix Contacts komponenter kommer att tillhanda hållas intern, vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom automationsbranschen och har kunskap om marknaden och produkterna.

Du bör även ha erfarenhet av:
arbete med komplexa helhetslösningar och värdesätta affärsmannaskap och långsiktiga kundrelationer.
behärskar både svenska och engelska flytande i både tal och skrift
arbeta med CRM-system och andra program som Office365 och BI-system.
B-körkort.

Övrig information
Placeringsort: August Barks Gata, Göteborg
Start: enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare

Phoenix Contact har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare anders.gustavsson@maxkompetens.se
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 22 000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privatägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till ca 60 medarbetare nationellt.

Ansök nu

Servicetekniker Fordon till Wirtgen Sweden, Göteborg

Servicetekniker, maskin
Läs mer Okt 17
Har du ett tekniskt intresse, gillar att jobba med problemlösning och förstår vikten av en god relation till din kund? Kanske är du personen som mekar med bilar eller gårdens fordon på fritiden? Har du erfarenhet av att jobba som fälttekniker eller inom andra delar av fordonsbranschen? Då är du rätt person till Wirtgen Sweden AB.

Wirtgen Group är ett internationellt verksamt företag inom beläggnings- och anläggningsindustrin. Sedan 2017 ingår Wirtgen Group i John Deerekoncernen. Företaget representerar och ansvarar för försäljning och eftermarknad för sina produktvarumärken; WIRTGEN, VÖGELE, HAMM, KLEEMANN, BENNINGHOVEN och JOHN DEERE. De erbjuder kunderna maskiner för bygg- och väganläggning/restaurering, krossning, siktning och sortering av stenmaterial och återvinningsmaterial till mobila och fasta verk för produktion av asfaltsmaterial. Wirtgen Groups svenska huvudkontor ligger i Alvesta, Kronobergs län. Kontor finns även i Nora, Örebro län, och tekniker och verkstäder från Malmö till Östersund och från Göteborg till Stockholm. Ambitionen inom bolaget är att täcka hela landet. Läs gärna mer på https://www.wirtgen-group.com/en-se/

Detta är en rekrytering vilket innebär att Maxkompetens sköter rekryteringsprocessen men du blir anställd hos Wirtgen Group. Du kommer att tillhöra Wirtgen Groups serviceavdelning i södra Sverige som är ett team på sju personer.


Dina arbetsuppgifter
I rollen som Servicetekniker hos Wirtgen Sweden kommer du serva och underhålla våra olika maskiner, främst inom asfaltläggning. Du har dagliga serviceärenden som innefattar allt ifrån felsökningar och reparationer till garanti, uppgraderingar samt igångkörningar. Du har dagligen kontakt med både kunder och medarbetare, samt dokumenterar ditt arbete i app/ dator.
Som servicetekniker är du nyckelpersonen i vår leverans till kund och därför ingår det i tjänsten att du ser till att bibehålla och skapa kontakt med våra kunder för långvariga relationer.

Din profil
För denna tjänst söker vi dig som älskar att felsöka, reparera och serva fordon/maskiner, samt förstår vikten av god service.
Troligtvis har du en utbildning inom fordon, el, hydraulik eller liknande. Har du erfarenhet från fordonsbranschen, asfaltläggning, anläggning eller möjligtvis entreprenadmaskiner är det meriterande likaså om du jobbat som fälttekniker inom något annat segment.

Eftersom tjänsten innebär mycket arbete på egen hand är det viktigt att du känner dig trygg i dig själv och tar stort eget ansvar för ditt arbete. Som servicetekniker har du mycket kundkontakt och det är därför viktigt med en god social kompetens och att du har en vilja att hitta bästa lösningen för kund.
Som person är du strukturerad och effektiv, gillar problemlösningar och ser positivt på det mesta. Eftersom serviceteamet gärna vill fortsätta att jobba som ett lag föredrar vi att du delar med dig av din kunskap till oss och inte är rädd för att be dina kollegor om hjälp.

För att vara aktuell för tjänsten har du som söker:
Kunskaper inom fordon/maskiner.
B-Körkort.
Goda kunskaper i svenska och engelska är nödvändigt.

Vi erbjuder dig
Wirtgen Sweden AB erbjuder dig en viktig och ansvarsfull roll där du får stor möjlighet att reparera och serva maskiner i världsklass. Du får möjlighet att arbeta i en flexibel organisation som präglas av starkt kundfokus, innovativa problemlösningar och samtidigt en familjär prägel med korta beslutsvägar och bra stöttning. Våra varumärken ger märkesutbildningar både inom applikation och maskinkunskap och erbjuder årligen utbildningar i Tyskland. Du kommer även få interna utbildningar på våra maskiner.

Har du inte tidigare haft en kvinnlig servicechef så är det dags nu. Nea, servicechef, berättar: "Jag leder en avdelning där den enskildes tankar och idéer är betydelsefulla och beslut ska kunna tas ute på plats hos våra kunder. Vi har lätt till förändring och vill bli bättre och göra bättre."

Övrig information
Placeringsort: Göteborg
Arbetstid: Dagtid, måndag- fredag.
Omfattning: Tillsvidare
Lön: Individuell lönesättning
Start: Efter överenskommelse

Du utgår från vår verkstad i Göteborg och jobbar främst runt omkring stor-Göteborg. Du får tillgång till en välutrustad servicebil med alla nödvändiga verktyg och utrustning. Under ett par månader i lågsäsong behöver du kunna veckopendla (mån-torsdag) till Alvesta, Kronobergs län, där vi har vårt svenska huvudkontor.
Tycker du att beskrivningen passar in på dig och låter som en rolig utmaning? Ansök då till tjänsten redan idag. I den här rekryteringsprocessen kommer vi lägga stor vikt vid din personlighet och vi ser fram emot att läsa just din ansökan. Vi tillämpar löpande urval och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag.

Wirtgen Group har valt att samarbeta med Maxkompetens i den här rekryteringsprocessen. Vid frågor är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare, Nathalie Stjarned på telefon 073 320 56 35.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003. Vi har kunduppdrag i hela landet och kontor i; Stockholm, Växjö, Kristianstad, Halmstad, Borås & Göteborg. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och har 250 anställda. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Ansök nu

Account Manager

Account manager
Läs mer Sep 15
Är du redo att ta steget mot en framgångsrik karriär i ett ledande företag inom industriell automation och anslutningsteknik? Vi söker en passionerad och drivande individ, en lagspelare som brinner för att skapa affärer och bygga starka kundrelationer.

Som Account Manager hos Phoenix Contact får du inte bara en roll, du blir en del av något större. Du ges frihet under ansvar och möjligheten att forma och påverka säljorganisationen. Phoenix Contact tror på att ge medarbetare de verktyg de behöver för att blomstra och nå nya framgångar.

Phoenix Contact är en värderingsstyrd organisation som satsar på framtiden och värnar om sin personal. Här genomsyras hela företaget av en stark kultur av trygghet, närhet och öppenhet, vilket skapar en familjär atmosfär.

Dina arbetsuppgifter
Som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du att ha ansvar för att utveckla och driva försäljningen inom ditt distrikt inom affärsområdena Industrial Components and Electronics (ICE) och Industry Management and Automation (IMA)

Som Account Manager hos Phoenix Contact kommer du att arbeta med frihet under ansvar och få möjligheten att bidra till säljorganisationens utveckling.

I denna roll kommer du att:
bearbeta befintliga kunder, prospektera nya affärsmöjligheter samt boka och genomföra kundmöten både fysiskt och digitalt.
ansvara för att kvalitativt följa upp och skapa kontakt med nyckelpersoner hos dina kunder.
ansvara för att upprätta en försäljningsbudget och säkerställa att försäljningsmålen uppnås.
upprätta och underhålla kontoplaner för dina strategiskt viktiga kunder samt att bygga och underhålla en pipeline som motsvarar tillväxtplanen.
i kundprojekt vara en sammanhållande kraft tillsammans med applikationsingenjörer och produktchefer.

Du kommer att rapportera till försäljningschefen och ha möjlighet att arbeta flexibelt, både hemifrån och från kontoret.

Din profil
Vi söker efter en person med en passion för affärer och möten med kunder. Du ser möjligheter där andra ser hinder och är en driven lagspelare som alltid strävar framåt. Din entusiasm smittar av sig och din kommunikationsförmåga är en viktig tillgång när du bygger starka relationer både internt och externt. Du bör vara prestigelös och delar gärna med dig av dina kunskaper och trivas i ett team där samarbete och gemensamma mål är i fokus. Utbildning i Phoenix Contacts komponenter kommer att tillhanda hållas intern, vi ser gärna att du har arbetslivserfarenhet inom automationsbranschen och har kunskap om marknaden och produkterna.

Du bör även ha erfarenhet av:
arbete med komplexa helhetslösningar och värdesätta affärsmannaskap och långsiktiga kundrelationer.
behärskar både svenska och engelska flytande i både tal och skrift
arbeta med CRM-system och andra program som Office365 och BI-system.
B-körkort.

Övrig information
Placeringsort: August Barks Gata, Göteborg
Start: enligt överenskommelse
Varaktighet: Tillsvidare

Phoenix Contact har valt att samarbeta med Maxkompetens i denna rekryteringsprocess. Har du frågor angående tjänsten eller processen i sin helhet så kontakta gärna ansvarig rekryterare anders.gustavsson@maxkompetens.se
Urval och intervjuer sker löpande så ansök redan idag!

Ansökningar via e-post mottages ej på grund av GDPR.

Om Maxkompetens
Maxkompetens är ett av Sveriges ledande rekrytering och bemanningsbolag sedan 2003 och har kontor på fem orter fördelade på Kristianstad, Växjö, Halmstad, Borås och Stockholm. Varje år tillsätter vi över 1200 jobb och varje dag har vi ca 280 konsulter ute på uppdrag. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Inköp & Logistik, Industri.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt! Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar, friskvård och tjänstepension.

Om kunden
Vi är en världsledande tillverkare av industriell automation och erbjuder innovativa produkter och inspirerande lösningar för anslutning, automation, anpassning samt omvandling. Med 22 000 medarbetare i över 60 länder, etablerar vi partnerskap med våra kunder inom olika marknader runt om i hela världen. Moderbolaget Phoenix Contact GmbH är privatägt och grundades i Tyskland 1923 och sen 1966 har huvudkontoret varit beläget i Blomberg. Vårt svenska huvudkontor ligger i Huddinge och tillsammans med regionkontoren i Göteborg och Malmö uppgår personalstyrkan till ca 60 medarbetare nationellt.

Ansök nu