Göteborg: Karriärkonsult sökes till projekt Rusta och Matcha

Hitta ansökningsinfo om jobbet Karriärkonsult sökes till projekt Rusta och Matcha i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-12 // Varaktighet: Heltid

Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.

Arcus söker nu en driven och engagerad karriärkonsult till tjänsten Rusta & Matcha!

Som Karriärkonsult möter du dagligen människor som varit arbetssökande under en längre tid och behöver din stöttning för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen.

För att lyckas i rollen som karriärkonsult så ska du:

• Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt
• Vara förtroendeingivande och ha förmågan att skapa goda relationer med såväl deltagare som arbetsgivare.
• Ha en god servicekänsla och lyhördhet som kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor.
• Brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier.
• Kunna tillämpa Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad.

Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom bland annat individuella samtal, workshops, intervjuträning och företagsbesök.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som kan utveckla ett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Formell kompetens

Alternativ 1

Utbildning:
Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng.

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Göteborg.
Resor i tjänsten förekommer mellan våra kontor Sävedalen och Mölnlycke.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-26.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Mölnlycke/Sävedalen

Kontaktperson
Områdeschef: Cornelia Gustafsson
Mail: cornelia.gustafsson@arcus.nu

Välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Jobbcoach/Utbildningscoach

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Jobbcoach/Utbildningscoach.

Jobbcoach Göteborg

Läs mer Maj 15
Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2.
Rollen som jobbcoach kräverstrukturerat ochnoggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete ellerutbildning.
Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.
Därefter jobbar du med att finnamöjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägledadem iderasprocesser.
Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare föratt skapa bra matchningar.
Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarigjobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacherpå Yrkescentrums övriga kontor.
Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kanplanera och organisera ditt arbete.Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad.
I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:
Kompetenskrav
Alternativ 1
Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.
Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.
Alternativ 2
Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:
Arbetsledning med personalansvar
Rekrytering
Omställningsarbete för arbetssökande

- Studie- och yrkesvägledning
Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
- Arbete med social- och gruppsykologi
Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.
Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.
Önskvärda egenskaper:
• Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

• Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.
• Du är social och öppen för att knyta kontakter.
• Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.
• Goda kommunikativa förmågor.
• Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.
Anställningsvillkor:
Tjänsten är på 50%, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete.
Tillträde omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.
Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.
Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Jobbcoach Göteborg

Läs mer Mar 26
Vi söker en driven Jobbcoach som vill matcha våra deltagare ut mot arbete eller utbildning inom Arbetsförmedlingens tjänst rusta och matcha 2.

Rollen som jobbcoach kräver strukturerat och noggrant administrativt arbete, förmågan att möta människor med olika behov samt förmågan att matcha dem mot ett varaktigt arbete eller utbildning.

Vi arbetar enligt strukturerad modell med fokus på ny sysselsättning till våra deltagare. Genom en fokuserad och individuell coachning hjälper vi våra sökande att klarlägga behov och förutsättningar samt skapa de underlag som krävs för en effektiv marknadsföring av individen och dennes kompetens.

Därefter jobbar du med att finna möjligheter som passar den enskilda individen- oavsett om det gäller jobb eller utbildning. Företagskontakter är en viktig del i matchningen och du behöver kunna utveckla och vårda kontakter med arbetsgivare eller utbildningsanordnare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Genomföra individuella möten med deltagare för att stötta och vägleda dem i deras processer.

- Skapa ett nära samarbete med lokala arbetsgivare och utbildningssamordnare för att skapa bra matchningar.

- Planera och genomföra föreläsningar och workshops.

Du kommer att arbeta som ensam ansvarig jobbcoach på vårt kontor men ingår i ett hjälpsamt och stöttande team av jobbcoacher på Yrkescentrums övriga kontor.

Det vi söker hos dig är: servicekänsla, engagemang, noggrannhet, analytisk förmåga och att du självständigt kan planera och organisera ditt arbete. Du ska även kunna tillämpa Yrkescentrums metoder och arbetssätt för att säkerställa avtalsefterlevnad.

I rollen som jobbcoach bidrar du konkret till individens utveckling samtidigt som du får arbeta nära ditt lokala näringsliv. Vi ser positivt på sökande som har ambitionen att utvecklas inom företaget, men du måste redan nu uppfylla behörighetskraven för tjänsten:

Kompetenskrav

Alternativ 1

Du har minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från yrkeshögskola. Utbildningen har genomförts inom områdena; arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Du har minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Du ska ha erhållit arbetslivserfarenheten under de senaste fem åren.

Alternativ 2

Du har ett års eftergymnasial utbildning och du har minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något av följande områden:

- Arbetsledning med personalansvar
- Rekrytering
- Omställningsarbete för arbetssökande


- Studie- och yrkesvägledning

- Handläggning i personalfrågor (dock ej enbart personaladministration)

- Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor

- Arbete med social- och gruppsykologi

- Karriärvägledning

Arbetslivserfarenheten inom ovanstående områden har du erhållit de senaste 5 åren. Vi ser gärna att du har dokumenterad branschkunskap och god kunskap inom den lokala arbetsmarknaden.

Vi ser gärna att du tidigare arbetat med Stöd och Matchning, men detta är inget krav.

Önskvärda egenskaper:

Ett bra nätverk lokalt på orten och naturligtvis även regionalt.

Goda språkkunskaper i svenska, arabiska, somaliska och/eller ytterligare språkkunskaper välkomnas.

Du är social och öppen för att knyta kontakter.

Du är strukturerad, initiativtagande och flexibel. I en mindre verksamhet arbetar vi ofta gränsöverskridande och hjälps åt.

Goda kommunikativa förmågor.

Du har ett naturligt driv men är ödmjuk med en förmåga att skapa glädje och entusiasm runt omkring dig.

Anställningsvillkor:

Tjänsten är på 100%, med arbetstid mån-fre. Inget distansarbete. Du kommer att fördela din tid på våra två kontor i Göteborg.

Tillträde omgående. Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Lön enligt kollektivavtal, individuell lönesättning.

Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan så snart som möjligt.

Ansök nu

Jobbcoach i ett spännande ESF-projekt för ukrainska flyktingar

Läs mer Jan 31
Under 2023 har Merit Utbildning bedrivit ett projekt för personer som omfattas av EU:s massflyktsdirektiv till följd av kriget i Ukraina. Vi har haft runt 800 deltagare varav cirka 350 fick jobb under resans gång.

Nu startar vi nästa ESF-projekt för ukrainare - Care Match direkt. Vill du bli en del av ett projekt som arbetar med att förbereda nyanlända ukrainare inför anställning i Sverige?

Många i målgruppen är högutbildade och behovet av kontakter med arbetsgivare och näringslivet är stort. Målet med projektet är arbete och studier.

Deltagarna har en stark önskan att få komma ut i en svensk verksamhet och prova på! Göra praktik, eller trainee, bara för att ta reda på hur det ser ut, få en inblick i hur det fungerar på dessa arbetsplatser och utröna var de själva står. Sondera terrängen, för att sedan kunna ta ut riktningen för framtiden, göra upp mer långsiktiga planer och mål.

Vi söker dig som

- Har erfarenhet av karriärvägledning och kompetensanalys

- Har ett eget kontaktnät med arbetsgivare i olika branscher för trainee och praktik

- Har erfarenhet av att matcha mot arbetsgivare

Det är ett extra plus om du pratar ukrainska!

Merit AB är ett växande utbildnings- och coachningsföretag som drivs av pedagoger. Merit finns till för deltagarna. Vi arbetar med kompetensförsörjning tillsammans med arbetsgivare och utbildningar. Våra insatser håller hög kvalitet med effektiva metoder med starkt resultatfokus. På Merit är teamkänslan stark och det finns en mångfald av kompetenser bland personal och deltagare. Välkommen till en kreativ, rolig och stolt arbetsplats!

Ansök nu

Samarbetspartner Rusta och Matcha 2 - Göteborg

Läs mer Feb 26
Är du en engagerad handledare och entreprenör? Då står Ability redo att samarbeta med just dig för att skapa en bättre värld!

Vår kund Ability Coaching söker vi nu underleverantörer/samarbetspartners i Göteborg för att stödja dem i att utföra tjänsten "Rusta och Matcha 2" på uppdrag av Arbetsförmedlingen.
Vi är särskilt intresserade av individer som är villiga att verka på platser där Ability för närvarande inte är etablerade. För att se vart kontoren redan finns, besök gärna deras webbplats: https://www.ability.se/kontor-rustamatcha/

Som underleverantör/samarbetspartner kommer du att arbeta nära Abilitys erfarna ledare och kollegor för att skapa en trygg och stödjande arbetsmiljö. Du kommer även få stöd inom bl a administration och ekonomi. 
I rollen kommer du ansvara och driva ditt/dina kontor under eget bolag. 

Du ges möjligheten att utvecklas och nå en hög kompetensnivå inom tjänsten, och du kommer att ingå i ett omfattande nätverk som sträcker sig över hela landet.

Tillsammans strävar Ability efter att bli Sveriges största och bästa leverantör inom tjänsten Rusta och Matcha. De är redan på rätt väg, och med din medverkan kommer Ability att nå sina ambitiösa mål. Ta chansen att bli en del av ett framgångsrikt team och bidra till att forma framtiden för arbetsmarknadsintegration!


Personliga egenskaper Målinriktad
Strukturerad
Kommunikativ
Driven

Bakgrund
Vi ser gärna att de har ett starkt lokalt nätverk med ingångar till såväl arbetsgivare som civilsamhället. Du bör även ha erfarenhet av tidigare ledande roller eller av att driva eget företag. Stor vikt kommer dock att läggas vid personlig lämplighet, tidigare erfarenhet och goda referenser.

Det är viktigt att du uppfyller kraven som Arbetsförmedlingens (AF) ställer för handledning/matchning i tjänsten Rusta och Matcha 2:

Alternativ 1:
Utbildning: Högskoleutbildning om minst 180 högskolepoäng (120 poäng enligt det tidigare systemet). Leverantören har befogenhet att själv bestämma den mest lämpliga studieinriktningen för att uppnå målet med tjänsten.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett (1) års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.
Arbetslivserfarenhet: Minst tre (3) års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter: Arbetsledning med personalansvar, rekrytering, omställningsarbete för arbetssökande, studie- och yrkesvägledning, handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration), arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor, samt arbete med social och gruppsykologi, karriärvägledning. Även deltidsarbete kan godkännas om den ackumulerade arbetstiden motsvarar heltid under tre (3) år.

Välkommen med din ansökan! Har du frågor om tjänsten eller processen är du välkommen att kontakta Victor Karlsson på Werket Personal som hanterar denna rekrytering till Ability Coaching.

Ansök nu

Handledare ( Göteborg )

Läs mer Maj 14
Vid intresse endast skicka cv till hanledare.gbg@gmail.com och skriv ämne ( Göteborg )


Du skall i din tjänst handleda och matcha arbetssökande mot jobb eller vidare mot studier. Du drivs av att jobba med människor med olika bakgrunder och behov och ser lösningar för individer. Du bör drivas av mål, uppföljning och resultat.


Arbetsuppgifter:


- Stödja och motivera målgruppen att bli självförsörjande genom arbete eller studier.


- Arbeta coachande med enskilda individer och med grupper, du måste därför ha god förmåga att anpassa arbetssätt och insatser utifrån den enskildes, eller gruppens, behov.


- Upprätta jobbplaner, planera och följa upp insatser för den enskilde.


- Samverka med interna och externa aktörer. Du kommer att arbeta med externa aktörer såsom arbetsgivare inom olika branscher och myndigheter såsom stadsdelsförvaltningar, arbetsförmedlingar och Jobbtorg, varför en god samarbetsförmåga är ett måste.


- Väl dokumentera ditt arbete enligt gällande avtalsregler, god kännedom och van att arbeta i främst Word men även Excel och PowerPoint förekommer i ditt arbete.




Kompetenskrav (alternativ 1) Sammanräknat motsvarande två års heltidsarbete under de senaste fem åren, gäller alla yrken. Minst 120 poäng från högskola eller yrkeshögskola inom något av områdena: Arbetsliv Arbetsterapeut Arbetslivspsykologi Beteendevetenskap Företagsekonomi Organisation och personalarbete Socionomutbildning Studie- och Yrkesvägledning


Kompetenskrav (alternativ 2) Ett godkänt resultat från ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå, alt 60 poäng från högskola. Samt tre års heltidsarbete under de senaste fem åren.




Vid intresse endast skicka cv till hanledare.gbg@gmail.com och skriv ämne ( Göteborg )

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Arcus Utbildning & Jobbförmedling AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Arcus Utbildning & Jobbförmedling AB .

Timanställda karriärkonsulter sökes!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Mar 12
Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.

Arcus söker nu en driven och engagerad karriärkonsult till tjänsten Rusta & Matcha!

Som Karriärkonsult möter du dagligen människor som varit arbetssökande under en längre tid och behöver din stöttning för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen.

För att lyckas i rollen som karriärkonsult så ska du:

• Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt
• Vara förtroendeingivande och ha förmågan att skapa goda relationer med såväl deltagare som arbetsgivare.
• Ha en god servicekänsla och lyhördhet som kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor.
• Brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier.
• Kunna tillämpa Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad.

Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom bland annat individuella samtal, workshops, intervjuträning och företagsbesök.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som kan utveckla ett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Formell kompetens

Alternativ 1

Utbildning:
Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng.

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Göteborg.
Resor i tjänsten förekommer mellan olika närliggande orter.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-04-12.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Avtalad visstid

Omfattning
Timmar vid behov

Tjänstgöringsort
Göteborg

Kontaktperson
Områdeschef: Cornelia Gustafsson
Mail: cornelia.gustafsson@arcus.nu

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

YKB instruktör till Göteborg

Trafiklärare
Läs mer Mar 11
Yrkesakademin är en framstående utbildningskoncern som erbjuder högkvalitativa yrkesinriktade utbildningar för studenter runt om i landet. Koncernen har en bred portfölj av utbildningar som sträcker sig över olika sektorer och branscher.

Arcus utbildning & jobbförmedling har sedan 2022 varit en del av Yrkesakademi-koncernen. Tillsammans arbetar vi för att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

YKB instruktör till Göteborg för att utbilda framtida yrkesförare!
Nu söker Arcus YKB instruktörer till Göteborg som vill utbilda framtidens förare för lastbil och buss. Arcus har fått tilldelning att bedriva transportutbildning och utbilda nya yrkesförare på flera orter i landet med Arbetsförmedlingen som kund.

Din profil
Som YKB lärare hjälper du oss att undervisa YKB (C, CE eller D). Inom ramen för vårt uppdrag ansvarar du för att planera, genomföra samt följa upp utbildningens olika moment tillsammans med övriga kollegor. Vi söker dig som i första hand är godkänd tunglärare av Transportstyrelsen på behörigheterna C, CE eller D. Du får gärna ha erfarenhet av att undervisa både i fordon samt i klassrum. Du ska även vara godkänd YKB lärare av Transportstyrelsen.

Som person är du flexibel och gillar pedagogiska utmaningar. Du brinner för utbildning och har förmåga att anpassa ditt sätt att lära ut efter individens behov. Du har stort tålamod och förmåga att skapa relationer samt inger förtroende. Vi lägger stor vikt i ditt personliga engagemang och för att du ska vara aktuell för tjänsten är det viktigt att du lever våra värderingar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vad vi erbjuder dig som anställd
Som anställd hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. Arcus är ett framgångsrikt och växande företag, och här finns stora möjligheter för dig att ta ansvar och utvecklas.

Så här söker du
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta Ulrika Friberg-Pallin. email: ulrika.friberg-pallin@ya.se, telefon: 0705-872719.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Trafiklärare med B-behörighet till Göteborg

Trafiklärare
Läs mer Mar 11
Yrkesakademin är en framstående utbildningskoncern som erbjuder högkvalitativa yrkesinriktade utbildningar för studenter runt om i landet. Koncernen har en bred portfölj av utbildningar som sträcker sig över olika sektorer och branscher.

Arcus utbildning & jobbförmedling har sedan 2022 varit en del av Yrkesakademi-koncernen. Tillsammans arbetar vi för att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Trafiklärare med B-behörighet till Göteborg för att utbilda framtida yrkesförare!
Nu söker Arcus utbildade trafiklärare till Göteborg som vill utbilda framtidens förare för lastbil och buss. Arcus har fått tilldelning att bedriva transportutbildning och utbilda nya yrkesförare på flera orter i landet med Arbetsförmedlingen som kund. Arbetar du idag som B-trafiklärare och har minst ett års erfarenhet på trafikskola och längtar efter en utmaning? Har du idag behörighet att köra C, CE och/eller D? Är du redo att växla upp och förmedla sina kunskaper till våra elever som ska ta buss- eller lastbilskörkort? Om svaret på alla dessa frågor är JA - passa på att ta chansen och kom till oss på Arcus i Göteborg!

Vad innebär det att arbeta hos oss?
Som färdigutbildad trafiklärare och innehar en eller fler tunga behörigheter så kommer du främst arbeta operativt med att utbilda inom behörigheterna C, CE och D. I arbetsuppgifterna ingår att undervisa i klassrum samt i fordon. Inom ramen för ditt uppdrag ansvarar du för att planera, genomföra samt följa upp utbildningens olika moment tillsammans med övriga kollegor. I tjänsten kan det även ingå att utbilda inom olika fortbildningsområden.

Din profil:
Du är utbildad B-trafiklärare med körkort på C, CE och/eller D och har arbetat på B-trafikskola i minst ett år. Som person är du flexibel och gillar pedagogiska utmaningar. Du brinner för utbildning och har förmåga att anpassa ditt sätt att lära ut efter individens behov. Du har stort tålamod och förmåga att skapa relationer samt inger förtroende. Vi lägger stor vikt i ditt personliga engagemang och för att du ska vara aktuell för tjänsten är det viktigt att du lever våra värderingar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vad vi erbjuder dig som anställd
Som anställd hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. Arcus är ett framgångsrikt och växande företag, och här finns stora möjligheter för dig att ta ansvar och utvecklas.

Så här söker du
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta Ulrika Friberg-Pallin. email: ulrika.friberg-pallin@ya.se, telefon: 0705-872719.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Karriärkonsult sökes till projekt Rusta och Matcha!

Jobbcoach/Utbildningscoach
Läs mer Mar 12
Arcus är ett utbildning- och jobbförmedlingsföretag som utför tjänster till både offentliga verksamheter, privata kunder och är en leverantör till Arbetsförmedlingen.
I över 25 år har vi levererat våra tjänster och finns idag på över 100 orter i Syd- och Mellansverige redo att stötta våra deltagare ut i arbete eller mot vidare studier.

Arcus vision är att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Vi vill vara det självklara valet inom vår bransch och den leverantör som alltid överträffar kundens förväntningar. Vårt engagemang, vårt driv och vårt professionella förhållningssätt hjälper oss att nå våra mål och vara den goda och erkända leverantör vi önskar.
Arcus bygger broar för ett bättre samhälle – för alla!

Arcus är sedan 2022 en del av YA koncernen där vi tillsammans är ca. 900 medarbetare i hela Sverige.

Arcus söker nu en driven och engagerad karriärkonsult till tjänsten Rusta & Matcha!

Som Karriärkonsult möter du dagligen människor som varit arbetssökande under en längre tid och behöver din stöttning för att hitta sin plats på arbetsmarknaden igen.

För att lyckas i rollen som karriärkonsult så ska du:

• Ha ett möjlighetsorienterat förhållningssätt
• Vara förtroendeingivande och ha förmågan att skapa goda relationer med såväl deltagare som arbetsgivare.
• Ha en god servicekänsla och lyhördhet som kommer naturligt för dig och du är van att ha mycket kontakt med andra människor.
• Brinna för att deltagarna ska lyckas komma i arbete eller studier.
• Kunna tillämpa Arcus metoder och arbetssätt för att skapa resultat och säkerhetsställa avtalsefterlevnad.

Du kommer att jobba med människor både enskilt och i grupp genom bland annat individuella samtal, workshops, intervjuträning och företagsbesök.

Företagskontakter är en viktig del i matchningen ut mot arbete vilket innebär att vi söker dig som kan utveckla ett kontaktnät samt har stor förmåga att skapa och vårda företags- och kundkontakter.

Formell kompetens

Alternativ 1

Utbildning:
Högskoleutbildning om lägst 180 högskolepoäng.

Arbetslivserfarenhet:
Minst 2 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid. Även deltid kan godkännas om den sammanräknade arbetstiden motsvarar heltid under två år.

Alternativ 2

Utbildning: Minst ett 1 års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet:
Minst tre 3 års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid i något eller några av följande yrken eller arbetsuppgifter:

• Arbetsledning med personalansvar
• Rekrytering
• Omställningsarbete för arbetssökande
• Studie- och yrkesvägledning
• Handläggning i personalfrågor (ej enbart personaladministration)
• Arbete med arbetslivs- och arbetsmarknadsfrågor
• Arbete med social- och grupp-psykologi
• Karriärvägledning

Vår organisation karaktäriseras av sunda värderingar och god förståelse för människan bakom arbetet. Vi är därför måna om att våra medarbetare tillför positiv energi och bidrar till trivsel och samarbete, vilket också gör det viktigt att du ser dig själv som en lagspelare. Slutligen ser vi gärna att du är ansvarstagande och är bra på att organisera och planera din tid.

På Arcus är vi professionella, agila, goda förebilder och engagerade!

Information
Tjänsten är på uppdrag av Arbetsförmedlingen och utlyses i Göteborg.
Resor i tjänsten förekommer mellan våra kontor Sävedalen och Mölnlycke.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-26.
Om du känner att du är rätt person så sökt tjänsten omgående då intervjuer hålls löpande och tillsättning av tjänsten kan komma att ske innan sista ansökningsdatum. Pga. GDPR tas ansökningar inte emot via mejl, vänligen skicka in din ansökan på vår hemsida.

Bifoga följande dokument till din ansökan
CV
Tjänstgöringsintyg
Examensbevis eller betyg

Anställningsform
Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning.

Omfattning
100 %

Tjänstgöringsort
Mölnlycke/Sävedalen

Kontaktperson
Områdeschef: Cornelia Gustafsson
Mail: cornelia.gustafsson@arcus.nu

Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Utbildningsassistent till transportutbildning i Göteborg

Utbildningsassistent
Läs mer Feb 1
Yrkesakademin är en framstående utbildningskoncern som erbjuder högkvalitativa yrkesinriktade utbildningar för studenter runt om i landet. Koncernen har en bred portfölj av utbildningar som sträcker sig över olika sektorer och branscher.

Arcus utbildning & jobbförmedling har sedan 2022 varit en del av Yrkesakademi-koncernen. Tillsammans arbetar vi för att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Utbildningsassistent till transportutbildning i Göteborg!
Arcus har tilldelats att bedriva transportutbildning och utbilda nya yrkesförare på flera orter i landet med Arbetsförmedlingen som kund. Nu söker Arcus två utbildningsassistenter till Göteborg. Som utbildningsassistent inom transportutbildningen finns du som ett viktigt stöd i deltagarnas studiemiljö med arbetsuppgifter som till exempel:

• Att fungera som praktiskt stöd för deltagarna i deras studier
• Att stödja deltagarna i studieteknik
• Att coacha deltagarna mot uppsatta mål

För att trivas i rollen ser vi att du som person är utåtriktad, flexibel och social. Du är ser möjligheter där andra kan se problem. Du är noggrann och tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter, samt att du gärna vill hjälpa och stödja medarbetare i de områden där det behövs. Du måste vara självgående samt kunna och våga ta initiativ. I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Tjänsten är på heltid. Vi tillämpar 6 månaders provanställning, därefter övergår tjänsten till tillsvidare.

Din profil

• God pedagogisk förmåga
• B-körkort är önskvärt
• Är du även godkänd YKB-lärare av Transportstyrelsen är det ett stort plus men inget krav.

Vad vi erbjuder dig som anställd
Som anställd hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. Arcus är ett framgångsrikt och växande företag, och här finns stora möjligheter för dig att ta ansvar och utvecklas.

Så här söker du
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Trafiklärare till transportutbildning i Göteborg

Trafiklärare
Läs mer Feb 1
Yrkesakademin är en framstående utbildningskoncern som erbjuder högkvalitativa yrkesinriktade utbildningar för studenter runt om i landet. Koncernen har en bred portfölj av utbildningar som sträcker sig över olika sektorer och branscher.

Arcus utbildning & jobbförmedling har sedan 2022 varit en del av Yrkesakademi-koncernen. Tillsammans arbetar vi för att sänka arbetslösheten och minska utanförskapet genom att stötta och vägleda människor mot ett varaktigt arbete!

Trafiklärare till Göteborg för att utbilda framtida yrkesförare!
Arcus har fått tilldelning att bedriva transportutbildning och utbilda nya yrkesförare på flera orter i landet med Arbetsförmedlingen som kund. Nu söker vi trafiklärare med tunga behörigheter (C, CE, D, DE) till Göteborg. Som Trafiklärare ansvarar du för att utbilda framtidens yrkeschaufförer. Det innebär att du både kommer undervisa i klassrum samt i fordon. Inom ramen för vårt uppdrag ansvarar du för att planera, genomföra samt följa upp utbildningens olika moment tillsammans med övriga kollegor. I tjänsten kan det även ingå att utbilda inom olika fortbildningsområden.

Din profil
Vi söker dig som är godkänd tunglärare av Transportstyrelsen på behörigheterna (C, CE). Du får gärna ha tidigare erfarenhet av att undervisa både i fordon samt i klassrum. Är du även godkänd YKB-lärare av Transportstyrelsen är det ett stort plus, men inget krav. Som person är du flexibel och gillar pedagogiska utmaningar. Du brinner för utbildning och har förmåga att anpassa ditt sätt att lära ut efter individens behov. Du har stort tålamod och förmåga att skapa relationer samt inger förtroende. Vi lägger stor vikt i ditt personliga engagemang och för att du ska vara aktuell för tjänsten är det viktigt att du lever våra värderingar.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Vad vi erbjuder dig som anställd
Som anställd hos oss har du ett viktigt och meningsfullt arbete: tack vare dig får fler människor ett jobb att gå till. Arcus är ett framgångsrikt och växande företag, och här finns stora möjligheter för dig att ta ansvar och utvecklas.

Så här söker du
Sök tjänsten genom att klicka på ansökningsknappen nedan. Då urval och intervjuer sker löpande önskar vi din ansökan snarast. Har du frågor är du välkommen att kontakta Ulrika Friberg-Pallin. email: ulrika.friberg-pallin@ya.se telefon: 0705-872719.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu