Göteborg: Processingenjör till Swedish Exergy AB i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Processingenjör till Swedish Exergy AB i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-03-21 // Varaktighet: Heltid

Swedish Exergy AB är ett innovationsdrivet och nischat energiteknikföretag som erbjuder sina kunder egenutvecklade, innovativa och energieffektiva konceptlösningar. Tekniken har minst CO2 ’foot-print’ med jämförbar teknik på marknaden, dessutom eliminerar deras teknik risken för brand och explosion samt har lägsta ’Life Cycle Cost’. Nu söker vi efter en kvalitetsmedveten processingenjör som vill vara med och bidra till en mer hållbar framtid!
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Som Processingenjör kommer du att ställas inför uppdrag som utmanar din kreativitet och tekniska kompetens. Du kommer vara delaktig i hela processen i ett projekt, från start, genomförande och avslut, för att säkerställa miljövänliga torkanläggningar av hög kvalitet. Du samarbetar med dina kollegor i respektive projektgrupp som också bistår dig med sin kompetens och vägledning. För rätt person kommer finns möjlighet att utveckla sin roll och sina ansvarsområden. Exempel på löpande arbetsuppgifter:
Processberäkningar av exempelvis flöde, tryckfall, värme- och massbalans.
Rita flödesscheman & dimensionera utrustning.
Rita P&ID; med listor
Kontakt med underleverantörer
Ta fram kostnadsunderlag & skriva kundoffert
Kontakt med kunder i tekniska frågor
Delta i FAT
Driftsätta torkanläggningar
Delta på kundmöten & mässor
Administrera offerthantering.
Utvärdera kundförfrågningar.

Som processingenjör på Swedish Exergy kommer du arbeta nära VD och det interna projektteamet för att tillsammans utveckla och förvalta företagets projekt och tjänster.
Vem är du?
Vi söker dig som trivs med att arbeta med hela processer i projektform, på ett mindre bolag. Du är ansvarstagande samt har en god samarbets- och problemlösningsförmåga. Du är noggrann och kvalitetsmedveten. Arbetet innebär regelbundna möten med kunder och leverantörer, så det är viktigt att du har en fallenhet och trivs med att presentera och argumentera för dina lösningar inför kollegor, kunder och leverantörer.
Dina kvalifikationer:
Du är utbildad civil-/högskoleingenjör inom kemi-/maskinteknik eller likvärdig teknisk utbildning.
Vi söker dig med några års arbetserfarenhet med liknande arbetsuppgifter.
Du ska kunna kommunicera obehindrat i både tal och skrift på både svenska och engelska.
Du behärskar AutoCAD och office 365, meriterande med kunskaper i andra program t.ex. VTIGER (affärssystem)
Du ska vara beredd på att resa internationellt, främst som idriftsättare vid uppstart av våra anläggningar.

I denna rekrytering är de personliga egenskaperna lika viktiga som dina kvalifikationer, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser
Om Swedish Exergy AB:
Swedish Exergy startades 1979 och har över 35 års erfarenhet av design, utveckling och leverans av egenutvecklade torkanläggningar och indunstare. Swedish Exergy AB är ett expansivt och komplett teknikföretag med både internationella och lokala kunder, de har bland annat varit med och byggt några av världens största anläggningar för produktionen av bio-bränsle. Företaget ingår i Exergy-gruppen vilket innebär att delar av verksamheten finns i Indien och Tyskland. Swedish Exergy är i en tillväxtfas och antalet anställda i Sverige är idag 11 personer, hela Exergy-gruppen består sammanlagt av 41 anställda. Gå gärna in på www.swedishexergy.com för mer information.
Vad kan Swedish Exergy erbjuda dig?
Företaget erbjuder dig en spännande roll i ett mindre tillväxtbolag med internationella kontaktytor! Du kommer få arbeta med frihet under ansvar utifrån uppsatta mål, med möjlighet att både påverka och utveckla ditt arbetssätt inom ditt kompetensområde. Du kommer ha en viktig roll för Swedish Exergys fortsatta tillväxtresa, du kommer ingå i ett positivt team med framåtanda och med korta beslutsvägar. Swedish Exergys energieffektiva lösningar minskar vårt klimatavtryck och på så sätt kan vi tillsammans bidra till en mer hållbar framtid!
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta:
Företag: Swedish Exergy AB
Tjänst: Processingenjör
Tillträde: Omgående eller efter överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Sista ansökningsdag: 2024-04-26
Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se Denna rekrytering sker i samarbete med AdwiseHR, dock är Prem Verma ansvarig för rekryteringen, önskas därför ytterligare information om tjänsten är du välkommen att direkt ta kontakt med Prem Verma på telefonnummer 070-213 39 92. Alla ansökningshandlingar behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Processingenjör, elkraft

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Processingenjör, elkraft.

Processingenjör/ Senior Processingenjör

Läs mer Feb 12
Företagsbeskrivning


AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 hängivna experter inom infrastruktur, industri, energi och digitalisering, som skapar hållbara lösningar för kommande generationer.


Jobbeskrivning


AFRY:s uttalade satsning mot en mer hållbar Processindustri ger oss möjligheter att rekrytera ytterligare eftersom vi har många intressanta projekt och uppdrag framför oss! Vi söker nu efter Processingenjörer som vill bli en del av ett grymt team!
I din roll som Processingenjör kommer du att arbeta i uppdrag eller projekt, både stora och mindre och ansvara för att ta fram processdesign, funktionsbeskrivningar, dimensionering, kravspecifikationer, för processinstallationer och processutrustningar mm. Vi arbetar i enlighet med vår väl etablerade projektmodell och kvalitetssystem där vi har genomarbetade rutiner, instruktioner och mallar för våra projektgenomföranden.
Dina närmsta kollegor består av ca 50 drivna processingenjörer med en imponerande sammanslagen meritlista. Vi är stolta över den erfarenhetsspridning vi har inom sektionen och gör alltid vårt bästa för att stötta varandra i uppdrag och utveckling. Exempel på uppdrag kan vara att modernisera och effektivisera en produktionsprocess eller anläggning, bygga ut kapacitet eller bygga en helt ny produktionslinje. Leverans sker genom experttjänster såväl som kompletta funktions- eller totalåtaganden. Kunderna finns i stort sett inom alla industrisektorer med en särskilt stark ställning inom process-, kemikalier, petrokemi, bio-raffinaderi, batteri, cirkuläraprocesser, CCS/CCU och vätgas/power-to-x.
Som medarbetare hos oss kommer du antingen arbeta In-house och utgå från vårt kontor i Malmö, Göteborg- eller Stenungsund (beroende på dina önskemål) eller så kommer du utgå från kundens projektorganisation. Vi i sektionen befinner oss i en spännande fas - därför söker vi nu flera engagerade medarbetare för att utveckla verksamheten till att kunna ta fler och större åtaganden inom process!


Kravspecifikation


I alla våra rekryteringar läggs stort vikt vid dina personliga egenskaper och på AFRY lever vi efter våra värdeord: ”Brave – Devoted – Team players” vilket även säger mycket om de medarbetare vi söker. Vi vill att du ser möjligheter, är nyfiken och har en vilja att tillsammans med oss vidareutveckla verksamheten.
Du har en fallenhet för att skapa många och goda relationer med kunder, medarbetare och kollegor, och är intresserad av att bygga kontakter både internt och externt. Du gillar att ansvara för ditt arbete och kan utföra det självständigt samtidigt som du gillar att samarbeta med olika kompetenser och människor där alla har samma mål och där ni tillsammans måste hitta rätt väg att nå målet!
För att lyckas bra i rollen som Processingenjör ser vi att du har:
Examen som civilingenjör inom processteknik, kemiteknik eller liknande relevant område.
Minst 5 års erfarenhet arbetslivserfarenhet av processdesign, gärna med erfarenhet från processindustriella projekt.
Vana av att arbeta i projektform.



Extra meriterande är om du har erfarenhet ifrån petrokemi, bio-raffinaderi, plaståtervinning, vätgas eller CCS/CCU då flertalet av våra uppdrag i dagsläget finns inom dessa områden.
Utöver detta har du mycket goda kunskaper vad gäller svenska och engelska, i såväl tal som skrift, samt har B-körkort då resor i tjänsten och kundbesök förekommer.


Ytterligare information


Vi erbjuder dig ett utvecklade arbete, tack vare vår bredd och storlek inom vår bransch kan vi erbjuda dig spännande projekt och uppdrag där du är med och gör skillnad.
Vi erbjuder också en flexibel arbetsmiljö och stor frihet under ansvar då vi förstår att allas liv ser olika ut och vikten av att ha en god balans mellan jobb och fritid. På AFRY delar vi en stark kultur som präglas av att dela kunskap och kompetensutveckling i form av interna och externa utbildningar samt individuella utvecklingsplaner.
Utöver detta erbjuder vi dig generöst årligt friskvårdbidrag, företagshälsovård, tjänstepension samt tillhörighet i vår fantastiska personalförening Club AFRY. Här anordnar vi roliga aktiviteter så som skidresor, handledda träningstillfällen, stuguthyrning, gästföreläsningar och mycket, mycket mer!
Kontaktuppgifter
Hanna Perzon – Sektionschef Göteborg/Stenungsund
hanna.perzon@afry.com
+46 10 505 27 03
Catariya Lundgren – Sektionschef Malmö
catariya.lundgren@afry.com
+46 10 505 15 43
Sista ansökningsdag: 2024-03-31
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Dagvattenutredare

Läs mer Feb 16
Job Description
Är du en person som bryr sig om klimatet och vill säkra vårt samhälle? Har du några års erfarenhet inom Miljö, Dagvatten, Kustskydd, VA-strategi eller något annat relevant område? Brinner för innovativa lösningar och är redo att driva de fram?
Om du känner igen dig, och vill veta mer, kan denna roll vara något för dig. Kom och jobba som vår nya dagvattenutredare, och hjälp oss i vårt arbete mot en hållbar framtid.

Din nya befattning
Som vår nya dagvattenutredare kommer du att vara en del av vår enhet Water Networks and Climate Adaptation i Göteborg. Vi erbjuder våra kunder konsulttjänster inom dagvatten- och skyfallsutredningar, högvatten och kustskydd, VA-strategi, skyfallsanalyser och hydraulisk modellering. För erfarna medarbetare finns även möjlighet att arbeta med internationella uppdrag. Enheten präglas av en laganda och högt i tak och samarbetar ofta med medarbetare från olika enheter, nationellt eller internationellt för att nå bästa resultat.
Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara:
Utföra dagvatten- och skyfallsutredningar, inklusive fältinventeringar och föroreningsberäkningar.
Delta i strategiskt arbete med klimatsäkring på både kommunal och regional nivå.
Samordna med hydraulisk modellering eller utföra den själv.
Samverka med övriga discipliner och enheter.


Din nya arbetsgrupp
Du kommer att utgöra en del av enheten Water Infrastructure and Climate Adaptation (WICA) i Göteborg. WICA finns med ca 120 konsulter representerade i Stockholm, Uppsala, Göteborg, Halmstad, Malmö, Linköping/Norrköping och Sundsvall. Du kommer att vara en del av vår verksamhet inom vattenresurser, dricksvatten- och avloppsvattenrening, ledningsnät för vatten och avlopp, dagvattenfrågor samt klimatanpassningsfrågor. Hos oss kommer du ha möjligheter att arbeta både nationellt och internationellt.

Om dig
Från din allra första dag på Ramboll kommer vi ge dig det stöd du behöver för att maximera din personliga och professionella potential inom företaget.
De kvalifikationer, färdigheter och kunskaper som kommer att vara viktiga för dina framgångar och din utveckling hos oss är:
Du har stark drivkraft att förbättra dagvattenhanteringen och vattenmiljön i Sverige.
Du har 2 år relevant erfarenhet.
Du har Högskoleutbildning eller annan relevant teoretisk grund inom relevant område.
Du är prestigelös, engagerad, målmedveten och noggrann.
Du talar och skriver flytande svenska samt har goda kunskaper i engelska.


Vad vi kan erbjuda dig
Utvecklingsmöjligheter där dina drivkrafter och motivation är styrande
Trygga ledare i ett värderingsstyrt bolag med medarbetaren i fokus
En inkluderande arbetsmiljö där olika erfarenheter och perspektiv värdesätts
En internationell kunskapsmiljö med erfarenheter från 35 länder
Långsiktiga mål i ett stiftelseägt företag som investerar i sina medarbetare samt i forskning och humanitära insatser runt om i världen
Flexibel arbeidstid


Arbeta med hållbar förändring
Vi är övertygade om att hållbara förändringar ska vara till nytta för både människor och miljö. Det är vår utgångspunkt - och grunden för vårt arbetssätt. Våra medarbetare är vår främsta tillgång, och våra grundare hade en tydlig vision av hur ett ansvarstagande företag ska agera. Öppenhet och nyfikenhet är hörnstenar i vår företagskultur. Vi har ett mindset där vi alltid håller ögonen öppna efter nya och innovativa synsätt. Vi respekterar och välkomnar mångfald och fokuserar på att aktivt främja en inkluderande miljö till förmån för alla medarbetares yrkesmässiga och personliga utveckling.

Är du redo att börja jobba hos oss?
Skicka in din ansökan. Glöm inte att bifoga viktiga dokument som CV, personligt brev m.m.
Sista ansökningsdag: 2024-03-10
Vi ser fram emot att ta del av din ansökan.

Ramboll i Sverige
Ramboll grundades i Danmark och är en stiftelseägd, internationell teknik-, och arkitektkonsult. Vår målsättning är att vara med och bygga framtidens hållbara städer och samhällen. Vi har tusentals anställda världen över, varav ca 2 000 i Sverige. Vi inriktar oss på hållbara förändringar i marknader som byggnader & fastigheter, infrastruktur, urban utveckling, energi samt vatten- miljö- och managementkonsulttjänster. Vår tillväxt bygger på de etiska värderingar som kommer med ägarformen och på våra individfokuserade lösningar. Hos oss får du bidra till en hållbar framtid på ett företag som främjar öppenhet, samarbete och personlig utveckling. Genom att kombinera lokala erfarenheter med globala kunskaper kan vi tillsammans forma morgondagens samhällen.

Lika möjligheter för alla
För att skapa samhällen och städer där både människor och natur kan blomstra behöver olika erfarenheter och perspektiv finnas representerade hos oss – det är våra olikheter som gör att Ramboll och våra medarbetare hela tiden utvecklas! Vi välkomnar ansökningar oavsett ålder, könstillhörighet, kulturella perspektiv, livssituation eller livsåskådning. Vi värdesätter en inkluderande arbetsmiljö och kultur och strävar efter att våra arbetsplatser ska ha god tillgänglighet för alla medarbetare oavsett behov. Vi lyssnar och lär av varandra, och ser till att det finns en balans mellan arbete och fritid.

Ansök nu

Junior ingenjör som gillar kvalitet, standarder och processer

Läs mer Feb 6
Företagsbeskrivning


AFRY erbjuder tjänster inom teknik, design, digitalisering och rådgivning. Vi är hängivna experter inom industri, energi- och infrastruktur, som skapar värde för kommande generationer. AFRY har en global räckvidd med djupa rötter i Norden. Tillsammans accelererar vi omställningen till ett mer hållbart samhälle.


Jobbeskrivning


Vi har alltid en stor efterfrågan från våra kunder på juniora konsulter och därför söker vi efter dig som är i början av din ingenjörskarriär och tycker att det är kul med kvalité, standarder och/eller processer!
Vill du lära dig mer om vilka produktrelaterade lagkrav som behöver uppfyllas för att man ska få sälja en produkt i ett specifikt land eller vill du vara med och säkerställa kvalitén på produkten innan lansering? Älskar du precis som vi att organisera din omgivning och komma på smartare mer effektiva arbetssätt? Då är du förhoppningsvis vår nästa medarbetare och kollega!
I din roll som junior konsult kommer du att vara i uppdrag ute hos någon av våra kunder och t.ex. arbeta med att:
Följa upp produktkvalitet och leverantörer genom mätning eller ankomstkontroll.
Utreda kvalitetsproblem eller genomföra avvikelseutredningar.
Ta fram processbeskrivningar, skapa smarta mallar och skriva lättlästa arbetsinstruktioner.
Delta i produktutvecklingsprocessen t.ex. genom att testa och verifiera och sammanställa underlag till produktansökningar.
Delta i GAP-analyser, riskanalyser, datainsamling och interna revisioner.



Vårt affärsområde Specialized Operational Excellence (SOE) har ca 100 medarbetare utspridda över landet som är uppdelade i tre segment; Compliance & Quality Management, Safety & EHS Management och Technical Communication.
I vår sektion som tillhör segmentet med samma namn är vi allt från nyexaminerade till seniora konsulter med en bred kompetens inom kvalitet, compliance och produktsäkerhet. Vi arbetar i olika branscher så som verkstadsindustri, MedTech och konsumentprodukter, med allt från produktutveckling till produktion och eftermarknad.
Varför jobba med oss? – Britta-Stina rekryterande chef: Som ledare är jag inkluderande, strukturerad och stöttande. Jag tror att många utvecklas av frihet under ansvar vilket speglar mitt ledarskap. Jag älskar tydlig kommunikation, onsdagsfika och att fira framgångar tillsammans!


Kravspecifikation


Du är en civil-/högskoleingenjör i början av din karriär som tycker att kvalitet, standarder, maskin- och/eller produktsäkerhet, arbetsmiljö, teknisk dokumentation och/eller verksamhetsutveckling verkar spännande! Har du något eller några års erfarenhet inom området är det såklart intressant men inget krav.
Du är på jakt efter ett jobb som är utmanande, roligt och kräver handlingskraft samtidigt som du så klart kommer att få stöd av seniora kollegor. Du är flexibel, har ett strukturerat arbetssätt och är bra på att arbeta självständigt. Du är dessutom bra på att kommunicera och har goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift.


Ytterligare information


Vår konsultgrupp präglas av samarbete, öppenhet, professionalism och vi drivs av att skapa mervärde för våra kunder. Vårt affärsområde kan utöver konsulttjänster även erbjuda våra kunder paketerade lösningar och produkter.
Vi erbjuder en arbetsplats med framåtanda och trygghet i form av kollektivavtal och personalförmåner för samtliga av våra medarbetare. Vår personalklubb arrangerar sociala aktiviteter på och utanför kontoret. Allt från skidresor, sjunga i kör till att spela brädspel – det finns något för alla.
För frågor gällande tjänsten, kontakta Segmentschef Britta-Stina Karlsson brittastina.karlsson@afry.com
För frågor gällande rekryteringsprocessen, kontakta Rekryteringspartner Fanny Sjödell, fanny.sjodell@afry.com
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt säljare av ytterligare jobbannonser.
Vi har ej möjlighet att ta emot ansökningar via e-post. Varmt välkommen med din ansökan, senast den 29 februari!
På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Expeditor, Procurement, Process industries, PMO, Sweden

Läs mer Dec 7
Företagsbeskrivning
AFRY är ett ledande europeiskt företag med global räckvidd inom teknik, design och rådgivning. Vi accelererar omställningen mot ett hållbart samhälle.
Vi är 19 000 dedikerade experter inom områdena industri-, energi- och infrastruktur, som arbetar över hela världen för att skapa hållbara lösningar för kommande generationer. Med nordiska rötter och en global närvaro genererar AFRY en nettomsättning på 24 miljarder SEK och är noterat på Nasdaq Stockholm.
Process Industries
AFRYs Division Process Industries, med ett av sina affärsområden i Sverige, stödjer processindustrin inom många sektorer som Mining & Metals, Pulp & Paper, Chemicals & Biorefining samt sektorer i tillväxt som Batteri, Power to X med flera.
I Sverige har AFRY kontor på mer än 90 orter och i affärsområdet Process Industries Sweden finns vi med våra 1000 lagspelare på närmare 40 av dessa.
Jobbeskrivning
AFRY:s uttalade satsning mot Processindustrin ger oss möjligheter att rekrytera ytterligare eftersom vi har många intressanta projekt och uppdrag framför oss. I affärsområdet Process Industry Sverige har vi samtliga discipliner och teknisk kompetens som krävs för att driva EPCM-projekt i processindustrin. Detta ger oss en bred kompetens att marknadsföra gentemot våra kunder och möjligheter att ta större in-house projekt.
Project Management Office (PMO) är idag ett team med 50+ härliga kollegor med placering över hela landet. Vi driver och hjälper vår organisation med projektledning, planering, dokumentkontroll, ekonomisk uppföljning, inköp, teknisk ledning och samordning av hälsa, miljö och säkerhet (HSE).
För att genomföra vår strategi för framtiden vill vi nu vidareutveckla PMO genom att rekrytera Expeditor, Procurement.
Expeditor inom inköp spelar en viktig roll i att säkerställa AFRY´s kontraktuella åtaganden i våra projekt. Syftet med rollen är att säkerställa att expeditingprocessen för material, utrustning och entreprenadkontrakt genomförs effektivt och i enlighet med AFRY´s riktlinjer och krav.
Som Expeditor, Procurement kommer du ha följande huvudansvarsområden:
Orderhantering: Vara kravställande och hantera och övervaka inköp och/eller orderprocessen enligt SMIR (dokumenthantering) samt säkerställa att inköpsordrar/avtal/kontrakt uppfyller/innehåller AFRY´s kontraktuella åtagande gentemot Kunden.
Kommunikation med leverantörer (ev. FAT besök): Vid behov, följa upp och revidera leverantören på plats tillsammans med ansvarig disciplin (inköpare, ingenjör m.m,) att säkerställa samtliga leverabler enl. SMIR.
Leveransbevakning: Bevaka och följa upp leveranser för att säkerställa att de anländer i tid och uppfyller specificerade kvalitetsstandarder enligt ex.- vis SMIR. Informera förseningar eller problem i leveranskedjan.
Dokumentation: Säkerställa att all dokumentation enl. SMIR är korrekt och komplett.
Riskhantering: Identifiera, hantera och informera till Ledande Inköpare potentiella risker i inköpsprocessen och vara behjälplig att vidta åtgärder för att minimera dessa risker.
Uppföljning och utvärdering: Utvärdera och analysera prestationen hos leverantörer för att identifiera möjligheter till förbättring och effektivisering.


Kravspecifikation
Vem är du?
Du har flera års erfarenhet av inköpsprocesser och leverantörsrelationer.
God förståelse för försörjningskedjan och logistik.
Stark kommunikationsförmåga (engelska & svenska) och förmåga att arbeta effektivt med både interna (projektet) och externa (Kunder) intressenter.
Analytisk förmåga för att utvärdera leverantörsprestationer och identifiera förbättringsområden.
God organisationsförmåga och förmåga att hantera flera uppgifter samtidigt.
Du är en driven person som tar egna initiativ och kan jobba självständigt men även gillar att samarbeta med kollegor och olika intressenter.

Det är viktigt att du är intresserad av att bygga kontakter både internt och externt samt att du är lyhörd och kommunikativ för att kunna vårda de kontakterna på bästa sätt. Att dela med dig av dina kunskaper till kunder och kollegor är en självklarhet. Hos oss blir du delaktig i ett varierande arbete med täta kundkontakter. Vi förutsätter att du har körkort B då resor är en naturlig del av din roll.
Ytterligare information
Vi erbjuder dig:
Fast lön och kollektivavtal
Flexibel arbetsmiljö med frihet och ansvar för att uppnå en sund balans mellan arbete och privatliv.
Utbildningsmöjligheter via AFRY Academy: vår “in-house” utbildningsplattform
Club AFRY – vår personalförening med möjligheter till olika idrotts och kulturevenemang, stugbokning, skidresor mm.
Mångfald av intressanta arbetsuppgifter och stora möjligheter att fördjupa din expertis inom ett specifikt område eller bredda dina kunskaper till nya områden, efter dina egna intressen. Vi stödjer din karriärutveckling och professionella tillväxt.

På AFRY driver vi förändring i allt vi gör, från de lösningar vi skapar till hur vi upprätthåller en hälsosam balans mellan arbete och fritid. Vi gör detta med ett högre syfte, att påskynda övergången mot ett hållbart samhälle. Det är så vi formar framtiden.
Med vår starka ingenjörsarv och expertis inom olika branscher har vi en unik position för att ta itu med några av världens mest komplexa utmaningar. Men det som verkligen gör oss unika är hur vi gör saker, vad som ligger bakom våra lösningar och vår företagskultur. Läs mer på: https://afry.com/en/about-us
Kontakt:
För att få veta mer om tjänsten kontakta Anders Patriksson, Sektion Manager Procurement anders.patriksson@afry.com
Intresserad av tjänsten?
Senast ansökan 21 januari 2024. Intervjuer och urval sker löpande och tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vi välkomnar därför din ansökan till oss redan idag!

Välkommen att kolla in övriga lediga jobb inom PMO’s discipliner
https://afry.com/sv/vi-starker-upp-vara-projektleveranser-inom-processindustrin


På AFRY driver vi förändring i allt vi gör. Vi anser att förändring sker när modiga idéer möts, när vi samarbetar, skapar innovation och omfamnar kreativa lösningar, det är så vi skapar framtiden. Vi söker konstant kvalificerade kandidater som vill ansluta sig till våra inkluderande team runt om i världen. Bli en del av oss och påskynda den gröna omställningen

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från AdwiseHR i Väst AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från AdwiseHR i Väst AB .

Verktygstekniker till Sönnergrens Verkstäder i Mölndal

Verktygsmakare
Läs mer Apr 16
Sönnergrens Verkstäder AB erbjuder sina kunder allt ifrån prototyptillverkning till legotillverkning av en mängd olika mekaniska delar och komponenter. I en mix av genuin tradition och modern teknik erbjuder Sönnergrens Verkstad sina kunder rätt kvalitet och säkra leveranser till rätt pris. Hög kvalitet, professionell service och korta leveranstider kännetecknar hela deras verksamhet.
Vi söker nu efter en noggrann verktygstekniker som vill arbeta i en mekaniskverkstad med modern teknik och genuin tradition sedan 1895.
Dina arbetsuppgifter
Som verktygstekniker har du ett precisionsarbete med höga krav på exakthet. Arbetet består i främst i att underhålla och reparera verktyg, vill du utvecklas inom området och på sikt även tillverka pressverktyg finns den möjligheten hos oss på Sönnergrens verkstäder. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att:
Slipa och göra i ordning verktyg.
Reparation och underhåll av verktyg

Utveckling av nya verktyg sker idag med hjälp av extern part, men har du kompetens inom området inkluderas detta som en del av tjänsten, vilket i sådana fall innebär att du utifrån CAD-ritningar kommer att utforma pressverktyg efter kundernas kravspecifikation. Tillverkningen sker i både CNC-styrda maskiner men även i manuellt styrda verktygsmaskiner och handverktyg.
Vem är du?
Vi söker dig som har viljan och intresset av att arbete i en mekanisk verkstad som verktygstekniker samt har relevant utbildning inom området. Har du erfarenhet av att arbeta som verktygstekniker i en mekanisk verkstad/tillverkande industri är det meriterande men inget krav då möjlighet till upplärning finns. Gymnasieutbildning är ett krav och det är meriterande med en industriteknisk inriktning. Du bör ha erfarenhet av ritningsläsning. Du bör ha vana att hantera både CNC-styrda maskiner men även manuellt styrda verktygsmaskiner för både verktygssvarvning och verktygsfräsning. Erfarenhet av Excenterpressar är inget krav men meriterande. Goda kunskaper i svenska är ett krav.
Arbetet som verktygstekniker är ett precisionsarbete och det förekommer perioder med tidspress, så för att lyckas i rollen tror vi att du är noggrann, ansvarstagande och strukturerad. I denna rekrytering kommer vi lägga stor vikt på dina personliga egenskaper samt goda referenser från ditt yrkesliv.
Vad erbjuder de dig?
På Sönnergrens Verkstad kommer du bli en del av ett härligt gäng på 16 anställda. De är ett företag som är få till antalet men besitter gedigen kompetens inom sitt område, de erbjuder dig en arbetsplats med modern teknik och genuin tradition sedan 1895. För rätt person med vilja och driv finns möjlighet att utveckla verksamheten. Läs gärna mer på www.sonnergrens.se
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Sönnergrens Verkstäder AB
Tjänst: Verktygstekniker
Lön: Fast månadslön
Arbetstider: 07:00-16:00
Tillträde: enligt överenskommelse
Placeringsort: Mölndal
Sista ansökningsdag: 2024-05-31

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Catalytum AB i Göteborg

Ekonomikontorist
Läs mer Apr 16
Vi söker nu efter en erfaren ekonomiadministratör till Catalytum AB som trivs med att arbeta varierat inom ekonomi- och orderadministration och som värdesätter att arbeta på ett mindre företag!
Om jobbet
Som ekonomiadministratör hos Catalytum kommer du att arbeta självständigt och varierat, inom ekonomi, orderadministration samt övriga kontorsgöromål. Du kommer fungera som en ”spindeln i nätet” där du kommer serva både Kovalent AB och Genetec AB som är systerbolag, inom ekonomi och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
Löpande bokföring
Månadsbokslut
Hantering av kund- och leverantörskontra
Löneadministration samt inbetalning av skatter och arbetsgivaravgifter
Hantering av tulldeklaration
Ta fram ekonomiska rapporter och underlag
Administration av order, frakter samt beställningar.
Kontakt med kunder och leverantörer per telefon och mejl.



Vem är du?
Vi söker dig som är trygg i din profession och som trivs med att arbeta självständigt och strukturerat. Du är ansvarstagande och är van att själv kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen tror vi det är viktigt att du har erfarenhet av och trivs med att arbeta brett med arbetsuppgifter inom både ekonomi och administration på ett mindre företag. Har du erfarenhet eller ett intresse av att analysera och se förbättringspotential utifrån ekonomiska rapporter och underlag är detta meriterande och något som kommer uppmuntras från företagsledningen. Som person är du noggrann, analytisk och positiv. Du har även en god samarbetsförmåga och ser värdet i att leverera ett arbete med god kvalitet och service.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning är meriterande men gedigen erfarenheten kan motsvara en utbildning.
Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta på ett mindre företag.
Mycket god system- och datavana samt goda kunskaper i officeprogrammen och Visma Business är meriterande.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

I denna rekrytering kommer fokus ligga på både din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Vad kan Catalytum AB erbjuda dig?
Som anställd hos Catalytum kommer du att arbeta i trivsamma lokaler i Göteborg, där du kommer ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor. Du kommer att få arbeta varierat och självständigt med ekonomi- och orderadministration. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar. Vi tror på att ge förtroende, tillit och trygghet till våra medarbetare och att de trivs samt är engagerade i sitt arbete. Vi tror att förtroende, tillit och trygghet är tre begrepp som bygger upp en positiv känsla över tid, vilket vi även vill spegla till våra kunder.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Catalytum AB
Tjänst: Ekonomiadministratör
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: 100%
Lön: Fast månadslön
Tillträde: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-04-30

Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Ann-Charlotte Bjurbäck på 073–7771869. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Ekonomiadminstratör

Ekonomikontorist
Läs mer Mar 27
EKONOMIADMINISTRATÖR TILL CATALYTUM AB I GÖTEBORG!
Vi söker nu efter en erfaren ekonomiadministratör till Catalytum AB som trivs med att arbeta varierat inom ekonomi- och orderadministration och som värdesätter att arbeta på ett mindre företag!


Om jobbet
Som ekonomiadministratör hos Catalytum kommer du att arbeta självständigt och varierat, inom ekonomi, orderadministration samt övriga kontorsgöromål. Du kommer fungera som en ”spindeln i nätet” där du kommer serva både Kovalent AB och Genetec AB som är systerbolag, inom ekonomi och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
Löpande bokföring
Månadsbokslut
Hantering av kund- och leverantörskontra
Löneadministration samt inbetalning av skatter och arbetsgivaravgifter
Hantering av tulldeklaration
Ta fram ekonomiska rapporter och underlag
Administration av order, frakter samt beställningar.
Kontakt med kunder och leverantörer per telefon och mejl.



Vem är du?
Vi söker dig som är trygg i din profession och som trivs med att arbeta självständigt och strukturerat. Du är ansvarstagande och är van att själv kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen tror vi det är viktigt att du har erfarenhet av och trivs med att arbeta brett med arbetsuppgifter inom både ekonomi och orderhantering, administration på ett mindre företag. Har du erfarenhet eller ett intresse av att analysera och se förbättringspotential utifrån ekonomiska rapporter och underlag är detta meriterande och något som kommer uppmuntras från företagsledningen. Som person är du noggrann, analytisk och positiv. Du har en god samarbetsförmåga och ser värdet i att leverera ett arbete med god kvalitet och service.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.



Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning är meriterande men gedigen erfarenheten kan motsvara en utbildning.



Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta på ett mindre företag.



Mycket god system- och datavana samt goda kunskaper i officeprogrammen och Visma Business är meriterande.



Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.



I denna rekrytering kommer fokus ligga på både din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Vad kan Catalytum AB erbjuda dig?
Som anställd hos Catalytum kommer du att arbeta i trivsamma lokaler i Göteborg, där du kommer ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor. Du kommer att få arbeta varierat och självständigt med ekonomi- och orderadministration. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar. Vi tror på att ge förtroende, tillit och trygghet till våra medarbetare och att de trivs samt är engagerade i sitt arbete. Vi tror att förtroende, tillit och trygghet är tre begrepp som bygger upp en positiv känsla över tid, vilket vi även vill spegla till våra kunder.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Catalytum AB
Tjänst: Ekonomiadministratör
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: 100%
Lön: Fast månadslön
Tillträde: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-04-15

Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Ann-Charlotte Bjurbäck på 073–7771869. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Ekonomiadministratör till Catalytum AB i Göteborg

Ekonomikontorist
Läs mer Mar 19
Vi söker nu efter en erfaren ekonomiadministratör till Catalytum AB som trivs med att arbeta varierat inom ekonomi- och orderadministration och som värdesätter att arbeta på ett mindre företag!
Om jobbet
Som ekonomiadministratör hos Catalytum kommer du att arbeta självständigt och varierat, inom ekonomi, orderadministration samt övriga kontorsgöromål. Du kommer fungera som en ”spindeln i nätet” där du kommer serva både Kovalent AB och Genetec AB som är systerbolag, inom ekonomi och administration. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
Löpande bokföring
Månadsbokslut
Hantering av kund- och leverantörskontra
Löneadministration samt inbetalning av skatter och arbetsgivaravgifter
Hantering av tulldeklaration
Ta fram ekonomiska rapporter och underlag
Administration av order, frakter samt beställningar.
Kontakt med kunder och leverantörer per telefon och mejl.



Vem är du?
Vi söker dig som är trygg i din profession och som trivs med att arbeta självständigt och strukturerat. Du är ansvarstagande och är van att själv kunna prioritera bland dina arbetsuppgifter. För att lyckas i rollen tror vi det är viktigt att du har erfarenhet av och trivs med att arbeta brett med arbetsuppgifter inom både ekonomi och administration på ett mindre företag. Har du erfarenhet eller ett intresse av att analysera och se förbättringspotential utifrån ekonomiska rapporter och underlag är detta meriterande och något som kommer uppmuntras från företagsledningen. Som person är du noggrann, analytisk och positiv. Du har även en god samarbetsförmåga och ser värdet i att leverera ett arbete med god kvalitet och service.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
Eftergymnasial utbildning inom ekonomi och redovisning är meriterande men gedigen erfarenheten kan motsvara en utbildning.
Det är meriterande med erfarenhet av att arbeta på ett mindre företag.
Mycket god system- och datavana samt goda kunskaper i officeprogrammen och Visma Business är meriterande.
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

I denna rekrytering kommer fokus ligga på både din arbetslivserfarenhet och dina personliga egenskaper, vilket du bör kunna styrka med goda och relevanta referenser.
Vad kan Catalytum AB erbjuda dig?
Som anställd hos Catalytum kommer du att arbeta i trivsamma lokaler i Göteborg, där du kommer ingå i ett härligt team med kompetenta kollegor. Du kommer att få arbeta varierat och självständigt med ekonomi- och orderadministration. Vi är en platt organisation med korta beslutsvägar. Vi tror på att ge förtroende, tillit och trygghet till våra medarbetare och att de trivs samt är engagerade i sitt arbete. Vi tror att förtroende, tillit och trygghet är tre begrepp som bygger upp en positiv känsla över tid, vilket vi även vill spegla till våra kunder.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Catalytum AB
Tjänst: Ekonomiadministratör
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: 100%
Lön: Fast månadslön
Tillträde: enligt överenskommelse
Sista ansökningsdag: 2024-04-15

Ansökan: Vi arbetar med löpande urval så ansök omgående! Ansökan sker endast via www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Ann-Charlotte Bjurbäck på 073–7771869. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu

Erfaren innesäljare till Richard Magnusson AB i Göteborg

Innesäljare
Läs mer Mar 22
Nu söker vi efter en serviceinriktad medarbetare som kan bidra till Richard Magnussons fortsatta tillväxt och som värdesätter att arbeta på ett mindre familjärt företag!
Om tjänsten
Som innesäljare hos Richard Magnusson kommer du att administrera och hantera order som kommer in från kunder via mail och telefon. Du kommer främst att bearbeta befintliga kunder, men arbete med att hitta nya, potentiella kunder kan förekomma, genom att följa upp leads. Huvudsakliga arbetsuppgifter är följande:
Daglig kontakt med kunder, ta emot och registrera order samt lämna ordererkännande
Ta hand om förfrågningar och offertarbete
Beställningar
Upprätta en tillverkningsorder
Följa upp lead
Följa upp transporter kan förekomma.

Utöver de huvudsakliga arbetsuppgifterna innebär tjänsten att vara behjälplig med olika arbetsuppgifter utifrån behov som kan uppstå hos övriga kollegor i teamet likaväl som de kan hjälpa dig i ditt arbete.
Vem är du?
Vi söker dig som är tekniskt intresserad och som trivs med att arbeta varierat inom innesälj gärna från industri. För att lyckas i rollen behöver du som person vara relationsskapande, självgående, engagerad och ha en vilja att lära. Du bör även ha en god samarbetsförmåga och drivas av att leverera arbete med hög kvalité och god service. I denna rekrytering lägger vi vikt på dina personliga egenskaper samt goda referenser från ditt yrkesliv.
Dina kvalifikationer
Vi söker dig som har några års tidigare erfarenhet av försäljning, meriterande med erfarenhet från industribranschen. I övrigt har du:
Relevant eftergymnasial utbildning inom försäljning alternativt gedigen tidigare erfarenhet som kan kompensera för en utbildning
Goda kunskaper i Officeprogrammen
Meriterande med kunskaper i Jeevs eller andra liknande affärssystem.
Mycket god förmåga att utrycka dig i tal och skrift i både svenska och engelska är ett krav.
B-körkort är ett krav för tjänsten.

Om Richard Magnusson AB
1947 grundande Richard Magnusson familjeföretaget Richard Magnusson AB, även känt som RIMA, med idén om att serva skeppsvarv och sjöfart med underhållsmaterial såsom packningar, tätningar, slangar, verktyg med mera. Idag drivs företaget av bröderna Richard och Fredrik Magnusson och de har växt till att bli tolv anställda. De samarbetar med världsledande materialproducenter på marknaden, vilket medför att de kan erbjuda ett brett urval av material med genomgående hög kvalité. De har ett stort kunnande av att tillverka och sälja packningar och drivs av att alltid leverera hög kvalité och god service!
Vad kan Richard Magnusson erbjuda dig?
Richard Magnusson AB är ett mindre, familjärt företag med stort kunnande och lång erfarenhet av att tillverka och sälja packningar. Du kommer ingå i ett team med härliga medarbetare, det är en platt organisation med korta beslutsvägar så du kommer ha möjlighet att vara med att påverka verksamheten. Som innesäljare hos Richard Magnusson AB kommer du att få en varierad arbetsroll med mycket kundkontakt. Det finns utvecklingsmöjligheter inom försäljning om viljan och intresset finns.
Välkommen med din ansökan!
Snabbfakta
Företag: Richard Magnusson AB
Tjänst: innesäljare
Omfattning:100%
Lön: fast månadslön
Tillträde: enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Sista ansökningsdag: 2024-04-10

Ansökan: Vi arbetar med löpande urval ansök omgående! Ansökan sker endast genom www.adwisehr.se Önskas ytterligare information om tjänsten är du välkommen att ta kontakt med rekryteringskonsult Ann-Charlotte Bjurbäck från AdwiseHR AB på 073-777 18 69. Ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt och i enlighet med GDPR.

Ansök nu