Göteborg: Plant Controller (Financial Manager) till IAC Group Sweden AB

Hitta ansökningsinfo om jobbet Plant Controller (Financial Manager) till IAC Group Sweden AB i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-03 // Varaktighet: Heltid

IAC Group Sweden AB is looking for a commited and ambitous plant controller (financial manager) with high drive and experience from manufacturing.


Your main responsibilities will be :
Actively and closely work together with General Manager and Plant Management team to achieve budgeted EBITDA and cash flow.
Member of Plant Management team.
Full finance responsibility for P&L, balance sheet and cash flow forecasting.
Lead and co-ordinate preparation of budget, forecast, weekly flash and cash flow forecast.
Deliver accurate and complete monthly financial results with variance analysis.
Be a business partner in improving and planning for the future.
Review and challenge costs. Work close to business.
Support in preparation of capital investment requests and costing for future business wins



Qualifications

University degree in accounting preferably with 5 years’ experience from manufacturing industry and with previous experience of leading team.
Good ability to structure and prioritize work tasks. Hands on committed personality with urge to improve processes. Good problem-solving skills
Fluent written and spoken English/Swedish.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Ekonomichef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Ekonomichef.

Ekonomi och HR-chef till Texla

Läs mer Apr 19
Texla söker nu en dynamisk och engagerad Ekonomi och HR-chef som kan bli en del av vårt team. Vi letar efter dig som har en passion för siffror och människor, och som vill bidra till vår fortsatta framgång genom att säkerställa en effektiv hantering av företagets ekonomi.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar.
Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation.
Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk.
Direkt personalansvar för en Ekonomi- och HR-assistent.

Vi söker dig som:
Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team.
Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning.
Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering.
Är redo att ta nästa steg i karriären.

Vad erbjuder vi?
En unik möjlighet att arbeta i en viktig roll hos Texla, där du kommer att spela en central roll i att forma företagets ekonomiska och personalmässiga framtid. Du får chansen att arbeta i en stöttande och uppmuntrande miljö där ditt arbete gör skillnad.
Är du den drivna och engagerade Ekonomi och HR-chef vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team!

Om Texla
Vi startade vår verksamhet i Sverige 1962 med en övertygelse om att man genom att kombinera olika material kan skapa nya produkter. Det blev rätt och idag har vår koncern 5 bolag spridda över Europa och Nordafrika med en total omsättning på 90 M.
Vår svenska verksamhet finns i Göteborg. Vi förser den svenska fordonsindustrin med delar samtförser den skandinaviska marknaden med mjuka och hållbara produkter till säng- och inredningsindustrin.
Texla Sverige är huvudkontoret för Texla Group.

Ansök nu

Finance Manager to Mimbly

Läs mer Mar 28
Join us at Mimbly as our Finance Manager and be a part of revolutionizing the way we use drinkable water. We believe that cleantech is essential to positively impacting the environment, and Mimbly is turning that belief into reality. We offer a unique opportunity to contribute to a better future while developing and refining our financial infrastructure.
We are Mimbly
We design and develop sustainable laundry solutions. Our first product, the Mimbox, is a connected device that recycles water while preventing microplastics from laundry machines from entering waterways and oceans. We want to continue developing innovative solutions in water and microplastic capturing and act as a thought leader in cleantech.
Mimbly consists of 13 passionate team members. We want to have an impact on the world by saving water, energy, and microplastics. The Mimbox is an add-on solution used in laundry rooms that can save up to 70% of the water that is used in a wash. It filtrates Microplastic and reduces CO2 emitted from the water heating process. Please read more about our product here: The Mimbox — Mimbly
What will you do?
As our Finance Manager, you will play a pivotal role in our company. You will be responsible for overseeing and managing the company's finances, including budgeting, forecasting, financial reporting and working closely with the team. A key part of the role involves capital raising, where you will identify and negotiate financing opportunities to support our growth and development, in close collaboration with our CEO.
Your strategic thinking will be crucial as you design and implement financial strategies that lead to profitability and sustainable growth. You will work closely with the founders, board of directors, management team and the whole team to ensure all financial decisions and plans support the company's goals and vision.
As you progress on your journey with Mimbly you will handle legal tasks related to finance, contracts, and regulations within our industry. This means you will be the company's go-to person for all things finance and legal, thereby becoming a key player in our continued success. As we grow as a company, there’s a big opportunity to grow with it and take on more responsibility.
We encourage you to apply if the following tasks pique your interest:

Being a part of a Start-up, with all that entails


Being the sole expert in your field and working with numerous stakeholders


Create and maintain the structures needed so that Mimbly can focus on creativity and creating products that help our planet



Who are you?
We believe that you’re a person who thrives in an innovative and dynamic environment, with a keen eye for detail, but at the same time, the big picture. Our mission is to create a positive impact on the planet by addressing issues such as water usage, microplastics, and CO2 emissions. To excel in this role, it's essential to share our passion for this mission and act as a thought leader. Some of the experiences we believe you should have are:

Relevant university degree in finance, economics, law, or a related field.


At least 5 years of experience in a leading financial role, preferably within a startup environment.


Strong skills in financial modeling, budgeting, and financial analysis.


Participated in and completed the financial statements together with an accounting firm.


Excellent communication skills and the ability to work well under pressure.


Collaboration skills across departments and people


Strategic thinking with a proactive approach to problem-solving.


Fluent in English & Swedish, both written and spoken.


We see it as extra meritorious if you have:

Experience in capital raising and negotiating with investors.


Knowledge of legal matters related to corporate finance and contract law.


Being a part of presenting financial reports for Management or the Board.


International experience


What we can offer
Besides our benefit program consisting of a Health Allowance, pension, and more, we believe our most attractive offer is that you get to be a part of something meaningful. Here, you will have the opportunity to not only be a part of but be a leader in a cleantech company at the forefront of technology. You will make your mark, create a stable financial outlook, and be a key player in saving the world from microplastics, unnecessary use of clean water, and CO2 usage
How to apply
Please click the “Apply here”-button to send your application. Due to GDPR, we don’t accept any applications sent via email.
However, if you have any questions, please contact our recruiter Daniel at: daniel@mimbly.se
The role is to be filled as soon as possible and we are continuously interviewing for our new colleague, so send your application today!

Ansök nu

Ekonomi och HR-chef till Texla

Läs mer Mar 1
Texla söker nu en dynamisk och engagerad Ekonomi och HR-chef som kan bli en del av vårt team. Vi letar efter dig som har en passion för siffror och människor, och som vill bidra till vår fortsatta framgång genom att säkerställa en effektiv hantering av företagets ekonomi.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Sköta all bokföring och redovisning i enlighet med gällande lagar och förordningar.

- Löpande rapportera resultat till ledningen för att säkerställa god insyn i företagets ekonomiska situation.

- Hantera alla personalfrågor med ett människo-centrerat tillvägagångssätt, samtidigt som du ser till att allt sköts enligt gällande avtal och regelverk.

- Direkt personalansvar för en Ekonomi- och HR-assistent.

Vi söker dig som:

- Älskar att arbeta med människor och passar in i vårt team.

- Har erfarenhet av löpande bokföring och resultatredovisning.

- Besitter kunskap och erfarenhet inom HR-relaterade frågor, inklusive avtal och lönehantering.

- Är redo att ta nästa steg i karriären.

Vad erbjuder vi?

En unik möjlighet att arbeta i en viktig roll hos Texla, där du kommer att spela en central roll i att forma företagets ekonomiska och personalmässiga framtid. Du får chansen att arbeta i en stöttande och uppmuntrande miljö där ditt arbete gör skillnad.

Är du den drivna och engagerade Ekonomi och HR-chef vi söker? Skicka in din ansökan redan idag och bli en del av vårt team!

Om Texla

Vi startade vår verksamhet i Sverige 1962 med en övertygelse om att man genom att kombinera olika material kan skapa nya produkter. Det blev rätt och idag har vår koncern 5 bolag spridda över Europa och Nordafrika med en total omsättning på 90 M€.

Vår svenska verksamhet finns i Göteborg. Vi förser den svenska fordonsindustrin med delar samt förser den skandinaviska marknaden med mjuka och hållbara produkter till säng- och inredningsindustrin.

Texla Sverige är huvudkontoret för Texla Group.

Ansök nu

Interim CFO för kunds räkning

Läs mer Dec 25
Vi söker CFO för kunds räkning. Bolaget är i tillväxt och behöver dig som trivs i en bred roll av löpande redovisning och strategiskt bollplank till VD.

Start i slutet av januari. Om du är intresserad, sänd in din CV så återkommer vi till dig med mer information 2-3 januari.

För frågor kontakta Patrik Petersson patrik.petersson@pspartner.se

Ansök nu

Affärsorienterad CFO till internationellt retailbolag

Läs mer Apr 25
Vi söker en CFO för kunds räkning till ett växande internationellt retailbolag

Executive Recruitment söker för kunds räkning en affärsdriven och nyfiken CFO med stort engagemang som vill fortsätta att utveckla bolagen inom koncernen och dess verksamheter vår kunds länder. Arbetet kan till stor del ske remote.
 
Som CFO ska du agera som bollplank och stöd inom ekonomifrågor till företagets VD och ledning. Du ingår i företagets ledningsgrupp som tillsammans ansvarar för företagets utveckling framåt. Som CFO arbetar du också för att främja ett innovativt klimat och bidrar till att skapa en organisation där verksamheten och försäljningsvolymen utvecklas. Du inspirerar medarbetare och driver på aktiviteter som krävs för att nå bolagets mål. Rollen verkar även för att säkerställa relevant systemstöd för de finansiella processerna samt agerar kravställare i de fall som systemskifte krävs för att optimera processerna eller i övrigt effektivisera och digitalisera verksamheten.
 
Övergripande arbetsuppgifter
 
Du har ett övergripande ansvar för företagets finansiella processer med tyngdpunkt på affärsstödjande aktiviteter. För oss är det viktigt att du som CFO är en visionär som driver arbetet framåt mot satta mål och visioner. Du rapporterar till VD och styrelse.
 
Du har personalansvar och är ansvarig för att coacha och utveckla medarbetare samt ledare inom Ekonomifunktionen. 
 
• Koncernredovisning
• Kassaflödesanalyser och nyckeltalsberäkningar.
• Budgetarbete och prognoser, analyser och uppföljning
• Strategisk och proaktiv verksamhetsstyrning
• Övergripande ansvar. för den löpande ekonomiska redovisningen
• Kontinuerlig utveckling av processer och rutiner
• Intern styrning och kontroll
• Avtalshantering
• Personalansvar

Din bakgrund

Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom ekonomiområdet, har arbetat som CFO/ekonomichef i minst 5 år samt har erfarenhet av koncernredovosning och ledningsgruppsarbete. Vår kund förespråkar Agil verksamhetsstyrning och ser det som starkt meriterande om du arbetat i en ledande position med detta fokus tidigare, meriterande inom retail och arbetat internationellt.
 
Du ser utvecklingspotential av arbetsmetoder, skapar nya metoder och har drivit igenom större förändringsprojekt med viljan att fullfölja mål och hålla tidsplaner. 
 
Vem är du?
Som person tänker vi oss att du har god självkännedom och är trygg i din roll som ledare. Du är säker i din kompetens och har viljan, förmågan och drivet att utveckla. Du kännetecknas av att vara självgående, har god samarbetsförmåga, har lätt för att kommunicera ditt budskap på ett pedagogiskt sätt och tycker om att leda i förändring. Du är van att presentera och kommunicera på olika nivåer, från butiksgolvet upp till styrelsenivå.
 
Söker du en utvecklingsorienterad roll i ett dynamiskt företag är detta något för dig.
 

I denna rekrytering är Executive Recruitment och ansvarig rekryterare är Senior Executive Recruiter Olle Mikkelsen.
 
Observera att vi inte tar emot ansökningar via mail, utan endast via registrerad ansökan via vår hemsida.
 



Executive Recruitment erbjuder search/headhunting/rekrytering samt Interim av ledningsgrupp, management och högre specialister inom E-Commerce, Retail, FMCG och närliggande branscher.

Vi är seniora recruiters och specialister som har samlat all vår interna spetskompetens, erfarenheter och kontaktnät. Med vårt Executive-erbjudande har vi skräddarsytt ett unikt koncept för högre tjänster och ledningsgrupp med fortsatt fokus på företag inom Retail, FMCG (Fast Moving Consumer Gods) Detaljister, leverantörer samt närliggande branscher i Sverige och Europa.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Prowork Bemanning AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Prowork Bemanning AB .

Driven Projektchef med erfarenhet från bygg

Produktionschef, bygg
Läs mer Apr 19
Projektchef - konceptbyggnation

Har du minst fem års erfarenhet från byggbranschen, är du engagerad, kan ha många bollar i luften och vill vara med och utveckla produktionen i ett växande företag? – då kan du vara den vi söker!

Vår kund som arbetar rikstäckande har en imponerande historik med fokus på restauranger, butiker, caféer och offentliga miljöer. Deras styrkor inkluderar flexibilitet och 50 års spetskompetens inom detalj servicehandel. De är vana vid att arbeta i stora ombyggnationer och minimerar driftstörningar för att bibehålla försäljningen i pågående verksamheter. Den absoluta styrkan ligger i att vara en komplett byggpartner med fokus på service, kvalitet och kommunikation. Visionen är att sträva efter att bli bäst i Sverige på att bygga butiker med en hög affärsmoral och respekt för arbetsmiljön. 


Om Rollen:

Som Projektchef kommer du: Ansvara för att leda, engagera och utveckla produktionen. 
Bedriva verksamheten efter uppsatta mål och riktlinjer och alltid eftersträva nöjd kund, lönsamhet, produktivitet, hållbar utveckling, kvalitet samt en god och säker arbetsmiljö.
Ansvarar för projektportföljen och projektuppföljning.
Marknadsaktiviteter; -bibehålla och utveckla befintliga kundrelationer samt generera affärsmöjligheter.
Övergripande ansvar för budgetfrågor, så som prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp.
Vi söker dig med erfarenhet och förmåga att leda människor och grupper, som trivs med att bygga relationer både internt och externt. Du är en framdriftsmotor när det kommer till din egen, företagets och andras utveckling, och du har en naturlig drivkraft att uppnå resultat och att ta dig framåt. Du har en affärsmässig syn på din roll och drivs av det. Du tycker om att interagera och är intresserad av andra. Du kan hantera en hög arbetsbelastning och har ett helhetsperspektiv. Du utgår från kontoret i Göteborg men har kunder i hela landet - vilket medför en del resor i tjänsten. 

Resor: 

Då projekten finns i hela landet förekommer resor i tjänsten minst 1 gång/vecka. 

Krav: Eftergymnasial byggteknisk utbildning (minst 2 år).
Minst fem år inom byggbranschen i ledande position, meriterande med erfarenhet inom konceptbyggnation.
Körkort: B-körkort.
Data/IT-kunskaper: Mycket god datavana och goda kunskaper i Officepaketet.
Språk: Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
Vissa av jobben som utförs kräver att du är svensk medborgare och klarar en säkerhetsprövning.

Du erbjuds:
En nyckelroll i ett tryggt, framgångsrikt företag med en spännande resa framför sig. En genuin stämning med trevliga kollegor.
Konkurrenskraftig lön, pensionsavtal och försäkring.
Tjänstebil.
Sjukvårdsförsäkring.
Arbetstidsförkortning.

Är du den vi söker? – Skicka din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten via länken och kontakta ansvariga rekryterare Sanna Vestin på 073-506 68 39 vid frågor. 
Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund. 
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Ansök nu

Driven Projektchef med erfarenhet från bygg

Produktionschef, bygg
Läs mer Mar 6
Projektchef - konceptbyggnation

Har du minst fem års erfarenhet från byggbranschen, är du engagerad, kan ha många bollar i luften och vill vara med och utveckla produktionen i ett växande företag? – då kan du vara den vi söker!

Vår kund som arbetar rikstäckande har en imponerande historik med fokus på restauranger, butiker, caféer och offentliga miljöer. Deras styrkor inkluderar flexibilitet och 50 års spetskompetens inom detalj servicehandel. De är vana vid att arbeta i stora ombyggnationer och minimerar driftstörningar för att bibehålla försäljningen i pågående verksamheter. Den absoluta styrkan ligger i att vara en komplett byggpartner med fokus på service, kvalitet och kommunikation. Visionen är att sträva efter att bli bäst i Sverige på att bygga butiker med en hög affärsmoral och respekt för arbetsmiljön. 


Om Rollen:

Som Projektchef kommer du: Ansvara för att leda, engagera och utveckla produktionen. 
Bedriva verksamheten efter uppsatta mål och riktlinjer och alltid eftersträva nöjd kund, lönsamhet, produktivitet, hållbar utveckling, kvalitet samt en god och säker arbetsmiljö.
Ansvarar för projektportföljen och projektuppföljning.
Marknadsaktiviteter; -bibehålla och utveckla befintliga kundrelationer samt generera affärsmöjligheter.
Övergripande ansvar för budgetfrågor, så som prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp.
Vi söker dig med erfarenhet och förmåga att leda människor och grupper, som trivs med att bygga relationer både internt och externt. Du är en framdriftsmotor när det kommer till din egen, företagets och andras utveckling, och du har en naturlig drivkraft att uppnå resultat och att ta dig framåt. Du har en affärsmässig syn på din roll och drivs av det. Du tycker om att interagera och är intresserad av andra. Du kan hantera en hög arbetsbelastning och har ett helhetsperspektiv. Du utgår från kontoret i Göteborg men har kunder i hela landet - vilket medför en del resor i tjänsten. 

Resor: 

Då projekten finns i hela landet förekommer resor i tjänsten minst 1 gång/vecka. 

Krav: Eftergymnasial byggteknisk utbildning (minst 2 år).
Minst fem år inom byggbranschen i ledande position, meriterande med erfarenhet inom konceptbyggnation.
Körkort: B-körkort.
Data/IT-kunskaper: Mycket god datavana och goda kunskaper i Officepaketet.
Språk: Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
Vissa av jobben som utförs kräver att du är svensk medborgare och klarar en säkerhetsprövning.

Du erbjuds:
En nyckelroll i ett tryggt, framgångsrikt företag med en spännande resa framför sig. En genuin stämning med trevliga kollegor.
Konkurrenskraftig lön, pensionsavtal och försäkring.
Tjänstebil.
Sjukvårdsförsäkring.
Arbetstidsförkortning.

Är du den vi söker? – Skicka din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten via länken och kontakta ansvariga rekryterare Sanna Vestin på 073-506 68 39 vid frågor. 
Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund. 
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Ansök nu

Driven Projektchef - Bygg

Platschef, bygg
Läs mer Mar 8
Projektchef - konceptbyggnation
Har du minst fem års erfarenhet från byggbranschen, är du engagerad, kan ha många bollar i luften och vill vara med och utveckla produktionen i ett växande företag? – då kan du vara den vi söker!
Vår kund som arbetar rikstäckande har en imponerande historik med fokus på restauranger, butiker, caféer och offentliga miljöer. Deras styrkor inkluderar flexibilitet och 50 års spetskompetens inom detalj & servicehandel. De är vana vid att arbeta i stora ombyggnationer och minimerar driftstörningar för att bibehålla försäljningen i pågående verksamheter. Den absoluta styrkan ligger i att vara en komplett byggpartner med fokus på service, kvalitet och kommunikation. Visionen är att sträva efter att bli bäst i Sverige på att bygga butiker med en hög affärsmoral och respekt för arbetsmiljön.
Om Rollen:
Som Projektchef kommer du:
Ansvara för att leda, engagera och utveckla produktionen.
Bedriva verksamheten efter uppsatta mål och riktlinjer och alltid eftersträva nöjd kund, lönsamhet, produktivitet, hållbar utveckling, kvalitet samt en god och säker arbetsmiljö.
Ansvarar för projektportföljen och projektuppföljning.
Marknadsaktiviteter; -bibehålla och utveckla befintliga kundrelationer samt generera affärsmöjligheter.
Övergripande ansvar för budgetfrågor, så som prognosarbete, anbudslämning, kontraktsskrivning, avtal och inköp.

Vi söker dig med erfarenhet och förmåga att leda människor och grupper, som trivs med att bygga relationer både internt och externt. Du är en framdriftsmotor när det kommer till din egen, företagets och andras utveckling, och du har en naturlig drivkraft att uppnå resultat och att ta dig framåt. Du har en affärsmässig syn på din roll och drivs av det. Du tycker om att interagera och är intresserad av andra. Du kan hantera en hög arbetsbelastning och har ett helhetsperspektiv. Du utgår från kontoret i Göteborg men har kunder i hela landet - vilket medför en del resor i tjänsten.
Resor:
Då projekten finns i hela landet förekommer resor i tjänsten minst 1 gång/vecka.
Krav:
Eftergymnasial byggteknisk utbildning (minst 2 år).
Minst fem år inom byggbranschen i ledande position, meriterande med erfarenhet inom konceptbyggnation.
Körkort: B-körkort.
Data/IT-kunskaper: Mycket god datavana och goda kunskaper i Officepaketet.
Språk: Tala och skriva svenska och engelska obehindrat.
Vissa av jobben som utförs kräver att du är svensk medborgare och klarar en säkerhetsprövning.

Du erbjuds:
En nyckelroll i ett tryggt, framgångsrikt företag med en spännande resa framför sig. En genuin stämning med trevliga kollegor.
Konkurrenskraftig lön, pensionsavtal och försäkring.
Tjänstebil.
Sjukvårdsförsäkring.
Arbetstidsförkortning.

Är du den vi söker? – Skicka din ansökan redan idag. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löpt ut. Sök tjänsten via länken och kontakta ansvariga rekryterare Sanna Vestin på 073-506 68 39 vid frågor.
Detta är en rekrytering och du blir direkt anställd av vår kund.
Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork – så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Ansök nu

Manufacturing Engineer till företag i Färgelanda

Produktionsingenjör, maskin
Läs mer Feb 13
För kunds räkning söker vi nu en Manufacturing Engineer.


Om tjänsten


Vi söker dig med en bakgrund från tillverkande industri. Ditt huvudsakliga ansvarsområde innefattar bland annat att se till att produkterna är i linje med tekniska krav och specifikationer samt är genomförbara och kvalitetssäkrade. Rollen innebär att medverka tvärfunktionellt projektteam där ni tillsammans jobbar mot genomförbara och kostnadseffektiva produkter.


Tjänsten innebär bland annat:
- Kontinuerlig förbättring
- Jobba med kvalitets-, miljö-, hälso-, och säkerhetspolicies
- Leda multifunktionella produktionsmöten
- Uppföljning och dokumentering av avdelningens prestation
- Hantera riskbedömningar av nya maskiner, utrustningar, och andra inventarier
- Leda team och projekt relaterat till processutveckling, change management, med mera
- Utvärdera och säkerställ att det faktiska resultatet av en förändring uppfyller det uppskattade QMS-resultatet. Om det faktiska utfallet avviker från det beräknade resultatet leda arbetet för att säkerställa att man når uppsatta mål
- Ansvara för produkter vad gäller tekniska krav och kvalitet samt produktens genomförbarhet genom hela tillverkningsprocessen
- Nära samarbete med kunder och leverantörer
- Se till att alla APQP tekniska krav är uppnådda
Bakgrund


- Erfarenhet av liknande roll inom tillverkande industri
- Ledarskapsförmåga
- Teknisk och administrativ kunskap
- God kommunikationsförmåga
- Kunskaper i Lean och 5S
Meriterande


- Utbildning från universitet eller yrkeshögskola
- Kännedom om kvalitetsstandarder såsom, ISO/TS16949, QS9000 & ISO14001

Ansök nu

Transportchef inom entreprenad sökes omgående!

Transportledare
Läs mer Feb 15
Transportchef inom entreprenadbranschen sökes omgående! 
En av våra kunder i Kungälv söker nu en duktig och driven transportchef. 
Duktig på att lägga pussel? Vi söker dig som gillar att prioritera och koordinera samt vill få utlopp för din serviceförmåga. Du kommer sitta med i ledningsgruppen där du kommer få utveckla och leda strategier för att driva företaget framåt. 
Dina arbetsuppgifter
I rollen som transportchef kommer du serva och vägleda kunder till att beställa rätt maskiner och transporter till rätt plats och i rätt tid. Du ansvarar för kund- och ordermottagning och genom din goda serviceförmåga matchar du kundens behov. Dina kontaktytor är många i form av kunder, åkare och chaufförer, där du blir den naturliga länken mellan parterna och agerar supportfunktion. I rollen ingår telefon- och mailhantering samt tillhörande administration, så som lägga in ordrar, fakturering och uppföljning.Vad söker vi
Vi söker dig om är duktig på att bygga relationer, har erfarenhet inom entreprenadbranschen sedan tidigare samt har en starkt driv att leda och utveckla företaget framåt. Din förmåga att prioritera, strukturera och organisera är mycket god. Du är lika duktig på att se detaljerna som att förstå helheten - du ser till att pusslet blir lagt! Du har en genuin affärsmässighet och är duktig på att förstå samt lösa kundens behov. Eftersom du arbetar i nära samarbete med andra transportledare i mindre team, ser vi din ödmjukhet och samarbetsförmåga som viktiga egenskaper. Ditt arbetssätt karaktäriseras av proaktivitet och prestigelöshet samtidigt som din attityd signalerar möjligheter och lösningar. Krav
B-körkort 
God datavana 

Villkor
Tjänsten är placerad i Kungälv och är på heltid. Du kommer även få tillgång till en förmånsbil. 

Urvalet sker löpande!

Genom att skicka in dina handlingar till oss på Prowork - så godkänner du vår Integritetspolicy som finns att läsa på www.prowork.se

Ansök nu