Göteborg: Receptionschef till Hotel Vasa & Center Hotel i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Receptionschef till Hotel Vasa & Center Hotel i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2024-04-04 // Varaktighet: Heltid

Receptionschef med ansvar för båda hotellen.
Om hotellen:
Hotel Vasa är ett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från Avenyn. Detär ett klassiskt hotell mitt i Vasastan ochhar tagit emot hotellgäster sedan slutet av 1800-talet.
Center Hotel är även detett mindre hotell i centrala Göteborg, endast några minuters gångpromenad från shoppinggatorna. Center är placerat innanför vallgraven, precis vid stenpiren.
Verksamheterna är en del avkedjan BestWestern men ägs av Got City Center Hotels.
Arbetsuppgifter:
I arbetsuppgifterna ingår bland annat:
Kvalitetsansvar över receptionen och frukostserveringen
Schemaläggning
Anställningar och upplärning
Sätta nya rutiner och policies
Vara tillgänglig vid behov
Se till så alla medarbetare inom avdelningarna ger sitt yttersta för gästerna

Vem vi söker:
Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster och medarbetare. Du är en person som älskar hotellbranschen och ser dig själv arbeta inom den många år framöver.
Vi ser gärna att du långsiktigt vill vidareutvecklas inom branschen och organisationen.
Tjänsten:
Heltid med egen schemaläggning, men det förväntas arbete på helger och kvällar (minst varannan helg & ett flertal kvällar per månad)
Samtliga hotell i koncernen har kollektivavtal: Visita-Unionen & Visita-HRF.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Receptionschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Receptionschef.

Front Office Manager

Läs mer Mar 5
Vill du bli en del av Sankt Jörgen Park Resort (https://sanktjorgenpark.se/) - och bidra till vår tolkning av den moderna country cluben? Hos oss checkar gästen in till en livsstil där avkoppling och aktiviteter balanseras med matupplevelser och hotellnjuteri. Vår resort består bland annat av hotell, konferens, spa, Pool Club, en energifylld Sport & Health Club, golfbana och flertalet restauranger. Under våren slår vi dessutom upp portarna till vår nyrenoverade restaurang Inez & Ernst och en helt ny bar.



Just nu söker vi en Front Office Manager som tar hand om våra anställda, driften och alla gäster i vår Spa reception. Just i den här receptionen möts alla gäster, allt från spagäster, hotellgäster, daggäster, sportmedlemmar, lunch och fikagäster, och många fler. Frågeställningarna som uppstår här är många och väldigt varierande varvid det är viktigt att du är trygg i alla möjliga situationer för att kunna lösa allt mellan himmel och jord.

Arbetet innebär att:

- tillsammans med kollegorna sträva efter att skapa minnesvärda upplevelse för alla gäster och en härlig arbetsmiljö

- vara ansvarig för att sätta rutiner kring den dagliga driften kring spa, hotell och sport reception

- ha personalansvar med ansvar inom schemaläggning, bemanningsplanering samt rekrytering, för receptionspersonal och våra terapeuter

- du är operativ, älskar försäljning och kommer att trivas med att vara delaktig i den dagliga driften

- är ansvarig för inköp samt att underhålla våra goda relationer med leverantörer

Stämmer det in på dig att du:

- brinner för ett närvarande ledarskap och att få dina kollegor att växa

- är en god ledare som kan skapa ett framgångsrikt team med ett gott arbetsklimat

- har känsla för detaljer och för att skapa en mysig miljö för våra gäster

- trivs med att arbeta under eget ansvar och vågar ställa frågor och ta egna initiativ

- Har ca 3 års erfarenhet av en liknande roll



- Har erfarenhet av besöksnäringen och känner dig trygg i den

Då ser vi fram emot att ha dig som vår kollega.

Tjänsten innebär både tidiga morgon- och sena kvällspass samt helgjobb. Vi följer kollektivavtal.

Vi finns tio minuter från Göteborg i lummiga gröna miljöer. Hos oss får du vara med och skapa upplevelser att minnas. Det gör vi när vi tar hand om varandra. Känslan är familjär och närvarande. Vi är övertygade om att sånt smittar det av sig. Service och genuint mottagande är det viktigaste vi har. Vi pratar om vårt gröna hjärta. Det inspirerar till glädje, omhändertagande och möjligheter som gör att man vill komma tillbaka till oss gång på gång, både som anställd och gäst.

Förmåner

Vår företagskultur är inget vi tar för givet utan vi har ett arbetssätt där du som personal har stort inflytande på var vi är på väg och hur vi kommer dit. Vi är måna om att du mår bra och erbjuder därför både träning, rabatterade behandlingar, PT-lektioner, övernattningar och besök på Sveriges bästa spahotell m.m.

Ansökan

Beskriv varför just du skulle passa för denna roll och lite om vad du gjort tidigare som matchar våra krav. Vänta inte med att skicka in din ansökan. Intervjuerna sker löpande. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet. Vi ska passa för varandra.

Ansök nu

MANAGER TO BARCEPTION WANTED

Läs mer Maj 3
We’re Comfort Hotel® – a hotel chain that promises to give our guests what they need, and skip the unnecessary. We have great locations, urban design and we’re offering selected services, but the service we give is great. We aim to be Easy on the wallet, have Easy access, be Easy to enjoy and last but definitely not least – be Easy on the planet.

Comfort Hotel® is part of Strawberry.

Comfort Hotel Göteborg has the ambitions to become one of the city's best hotel. The hotel is created to be a social meeting place, with space for more than just staying. Here we will gather entrepreneurs, startups, freelancers, guests and locals. Comfort also values ??diversity in the company and everyone should feel welcome, both guests and employees. We have room for everyone!

The hotel is a stone's throw from Drottningtorget and Gothenburg central in one direction and located at Stenpiren in the other direction. The hotel has 289 hotel rooms, 2 suites that we sometimes use as meeting rooms, the world famous Taket roof top bar and last but not least our Asian fusion restaurant OGBG. We also have a gym, a sauna and a Barception. The hotel's hub where guests can check in, hang out at the bar and order something to eat. Now we need a fantastic manager and leader for our Barception! Is it you? Or maybe someone you know?

A little about you:

You are a person who is up to date on what is happening, you know your city and have a tight local network. You are a joy spreader with an infectious laugh. And speaking of infection; we also want your energy to rub off on both guests and other employees. You have a relaxed style, but are professional at the same time. You are a natural talent when it comes to socializing with others and providing service. You are reliable and take full responsibility for achieving both goals and results. You're the one your friends call when there's an emergency or when they need tips on where to take their Tinder date to dinner.

Your main tasks include:

- Working in our Barception and be a role model
- Administrative tasks
- Achieve set target results
- Responsible for Barception employees
- Deliver extraordinary personal service daily
- Manage check-in and check-out
- Serve at the bar and take care of our Barception Deli

You must have basic knowledge of Swedish and English. Knowledge of other languages ??is an asset.

Do you feel this is a perfect match? In that case, we think you should send in an application via the advertisement link.

Application deadline: 3/6, the position can be filled before the application deadline so don't wait to long to send your application in!

Ansök nu

R&D engineer

Läs mer Apr 29
Job description
R&D engineer - Gothenburg
 
Would you like the opportunity to work in a pharmaceutical company? Do you enjoy working in the lab? Then this might be the right role for you! We are now seeking an R&D engineer for one of our clients in Gothenburg to join their team. Could you be the one?


This is a consulting assignment with Randstad Life Sciences. Randstad Life Sciences is specialized in competences within Life Science. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many social activities.

Responsibilities
Responsibilities: 
Plan, execute and document analyses and product development activities in the laboratory.                  
Prototype manufacturing and participate in test runs in the production.                   
Method development and method validation.                    
Instrument responsibility.                 
Cooperation with external suppliers.   

About randstad life sciences
Randstad Life Sciences is specialized in competencies within Life Science. As a consultant with us, you get a competitive salary, benefits, and collective agreements. Your consultant manager is always there for you and ensures that you get varying and developing assignments at different companies, within different industries. At Randstad Life Sciences, your personal development is in focus, and you are offered a large network and many activities.


Do you have knowledge within the lab and want to develop your analytical skills further? Then apply now!
For more information: Please contact Katan Ali, katan.ali@randstad.se

Qualifications
Who you are 


You can work independently but also in teams, are open minded with a flexible and adaptable approach. As a person you are eager to learn and have the eye to see what needs to be done. Since the role involves close
collaboration with colleagues and other stakeholders, you are comfortable reaching out to other people and can quickly build a network of personal relations. 


Qualifications/Background:               
An academic background in chemistry, chemical engineering, mechanical engineering or similar.                      
Some years’ experience from practical work in the laboratory.                       
Previous experience in prototype/product development of MedTech products is valuable.                     
Very good documentation and communication skills in English and at least basic knowledge in Swedish.


About the company

Randstad AB

Ansök nu

Receptionschef Holterman

Läs mer Mar 25
Receptions Chef, Sommar                                          
Chalmers Konferens & Restauranger är ett expansivt bolag. Vi finns på ett flertal ställen i stan, Chalmers Campus Johanneberg, Universeum, Chalmerska huset, Wijkanders, Lindholmen Science Park och givetvis på Holterman Hostel där denna tjänst idag finns vakant. 
Totalt driver vi ca 26 enheter varav två av Göteborgs största konferensanläggningar, restauranger, café/pub, butik, företagsreception, hotell och cateringverksamhet. Att expandera och växa ställer krav på oss som företag, inte minst när det gäller hållbarhet. Vi vill jobba med ett hållbart ledarskap, en hållbar arbetsmiljö och en hållbar miljöpåverkan. Vi menar att vi jobbar med hållbarhet på riktigt och vi vill därför att alla som jobbar hos oss ska tycka att det är lika viktigt.
Vi söker dig som kan känna igen dig och bli nyfiken på vad våra kärnvärden har för betydelse för oss;
Pålitlig, Personlig och Passionerad. Har vi väckt din nyfikenhet? Vi är nyfikna på dig.
Arbetsplats
Holterman Hostel, Holtermansgatan 1 E, 411 29, Göteborg.
Om rollen:
Vi söker efter en Receptionsansvarig med positiv energi, som älskar service och med ett naturligt och hållbart ledaskap inspirerar du din omgivning. Du har en passion för våra gäster, och erbjuder det lilla extra som något helt naturligt. Vi ser gärna att du är nyfiken, modig och engagerad i ditt arbete och du ser vikten av att skapa goda relationer med andra. Du behöver vara initiativtagande och arbeta bra på egen hand.  
I arbetet ingår det att:

Styra all administration från Reception Bokningar, Förfrågningar, Samtal Check ins – outs, Betalningar


Leda och fördela arbetet i reception/lobby


Ta beställningar och Servera mat till våra Gäster


Mottagning och Beställning av varor


Matproduktion


Styra kommunikationen med Housekeeping


Dagliga rutiner och kontroller


Mål och ekonomisk daglig uppföljning


Driva & utveckla vårt hållbarhetsarbete


Egenskaper & Kvalifikationer

Du är mycket organiserad, strukturerad och ordningsam


Du är lösningsorienterad och kreativ


Du är bra på administration


Du är självgående och tar ansvar för dina arbetsuppgifter


Du är inte rädd för att ta i om det behövs


Du har ledaregenskaper


Du är duktig på försäljning


Du får gärna vara händig


Du behärskar svenska och engelska obehindrat i tal och skrift


Du har god vana vid att arbeta med sociala medier och behärskar Office paketet


Du är en ”doer” och känner dig väl hemma i dagens teknik och den digitala världen.


Ansökan
Vi tar emot ansökningar fram till 10-05-24. Intervjuer sker löpande vilket kan innebära att tjänsten tillsätts innan ansökningstiden har gått ut så vänta inte med din ansökan. 
Anställningsform
Sommarjobb/Säsongsanställning med möjlighet till fastanställning
Heltid 100%
Perioden:
15 Juni – 17 Aug 3 månader
Lön
Enligt överenskommelse eller enligt avtal.
Tillträde
From  11 Juni 2024 eller efter avtal.
Kontaktpersoner
För frågor om tjänsten, kontakta Hotell manager Kristian Delvret +46 31 772 3954
Besök gärna vår hemsida www.chalmerskonferens.se för mer information om oss.
 
Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Got City Center Hotels AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Got City Center Hotels AB .

Löneadministratör/ekonomiassistent

Löneadministratör/Lönekonsult
Läs mer Maj 13
Om bolaget:
Got City Centers Hotels är ett familjeföretag som lever hotell. Vihar huvudkontor på ett centralt läge i Vasastan, Göteborg. Vi växer och söker nu efter en vass löne- och personaladministratör.Rollen är tvådelad och innefattar även vissa arbetsuppgifter som ekonomiassistent.Idag har vi 10 hotell runt om i landet och ca 150 anställda.
Tjänsten:
Som löneadministratör ansvarar du självständigt för löneprocessens alla delar och stöttar våra chefer på våra hotell runtom i Sverige i HR och- lönefrågor. Du kommer att hantera lön för både kollektivanställda och tjänstemän och du tolkar kollektivavtal inom hotell & restaurang. Samt enklare redovisningsuppgifter.
Arbetsuppgifter:
Hantering av alla delar i löneflödet (tex inrapportering, reseräkningar osv till löneutbetalning)
Säkerställa att lönesystemet är uppdaterat
Hålla sig uppdaterad i arbetsrättsliga lagar och regler
Supportera och stötta chefer samt medarbetare i frågeställningar gällande lön, avtal, pension- och försäkringsfrågor och förmåner
Administrativt ansvar för medarbetarnas utbildningar och uppföljning
Semesterhantering, årsslut, kontrolluppgifter
HR administration såsom kontakt och uppdateringar mot Försäkringskassan, Skatteverket, Fora och Collectum
Proaktivt bidra till fortsatt utveckling, digitalisering och automatisering av löneavdelningens arbete
Vid behov delta i HR projekt
Säkerställa att nyanställda får information kring regelverk och rutiner kring lön och förmåner
Annan HR administration ex. uppdateringar av policys och rutiner, personalhandbok mm.
Leverantörsreskontra
Enklare redovisningsuppgifter

Vem vi söker:
För att lyckas i rollen har du tidigare erfarenheter av att arbeta i löne- och ekonomisystem och en god förståelse för kopplingen mellan Lön, HR och ekonomi. Du gillar ordning och reda, är noggrann och levererar i tid. Du ser till att hålla dig uppdaterad kring lagar och regler inom området och du gillar att optimera och kvalitetssäkra löneprocessen, genom att nyttja system och finna kvalitetssäkra lösningar. Du triggas av att hitta lösningar på problem och har lätt för att förstå program och system.
Då detta är ett familjebolag så ser vi att du är prestigelös och kan hoppa in där det behövs. Som person är du positiv och nyfiken och bidrar med stort engagemang och humor på arbetsplatsen.

Ansök nu

Housekeeper till Hotel Allén i Göteborg

Hotellstädare
Läs mer Apr 13
Om hotellet:Hotel Allén är ett mindre hotell i centrala Göteborg, några minuters gångpromenad från Centralstationen och Avenyn. Verksamheten ingår i hotellgruppen GCCH. Hotellet ingår även i kedjan Best Western.
Dina arbetsuppgifterI arbetsuppgifterna ingår vanliga städuppgifter. I huvudsak fokuserar vår housekeeping avdelning enbart på gästrummen och inte de allmänna ytorna.
Vem vi sökerDu är serviceinriktad med en stor passion för att hålla ordning och reda och framför allt så har du en positiv och proffsig attityd mot våra gäster.Du är flexibel, trivs att arbeta i team men även självständigt då man ofta är ensam på avdelningen. Du pratar antingen svenska eller engelska på en bra nivå.
Vad vi sökerVi söker housekeepers som vill jobba allt mellan 50 - 75%, extrapersonal samt sommarpersonal.

Ansök nu

Receptionist till Hotel Allén i Göteborg

Hotellreceptionist
Läs mer Apr 11
Om tjänsten:
Hotel Allén är ett mindre hotell i centrala Göteborg, några minutersgångpromenad från Centralstationen och Avenyn. Verksamheten ingår i hotellgruppen GCCH. Hotellet ingår även i kedjan Best Western.
Arbetsuppgifter:
I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga receptionsuppgifter som in- och utcheckning. Du svarar i telefon, lägger in bokningar, tar betalningar och liknande.
I arbetsuppgifterna ingår även att hjälpa kollegorna inomfrukost och städ. På hotellet arbetar vi alla ihop och vi samarbetar alltidmellan avdelningarna.
Vem vi söker:
Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster.
Du ska varaflexibel, trivas med att arbeta i team samtidigt som du klarar av att varasjälvständig då man ofta arbetar ensam i receptionen. Du får gärna tycka om att hålla rent och snyggt omkring dig.
Vad vi söker:
Vi söker receptionister till både förmiddag &eftermiddag;.
Vi söker främst extrapersonal som kan hoppa in med kort varsel men eventuellt även en procentuell tjänst uppemot 60-80%

Ansök nu

Hotellmedarbetare till Mini-Hotel i Göteborg

Hotellreceptionist
Läs mer Apr 4
Om tjänsten:
Mini-Hotel Göteborg är ett vandrarhem i området Linné i Göteborg. Vi har har tagit emot gäster sedan 2000.Verksamheten ingår i hotellgruppen Got City Center Hotels.
Arbetsuppgifter:
I arbetsuppgifterna ingår sedvanliga receptionsuppgifter som in- och utcheckning. Du svarar i telefon, lägger in bokningar, tar betalningar och liknande.
I arbetsuppgifterna ingår även frukostservering samtall städning av gästtoaletter, kök, gästrummen och liknande.
Vem vi söker:
Vi söker dig som är serviceinriktad med en stor passion för service och som framför allt har en positiv och proffsig attityd mot våra gäster.
Du ska varaflexibel och trivas med att arbeta självständigt då man ofta arbetar ensam på vandrarhemmet. Du ska tycka om att hålla rent och snyggt omkring dig.
Vad vi söker:
Vi söker medarbetare till både förmiddag &eftermiddag;.
Vi söker deltidspersonal samt extra till helger m.m.

Ansök nu

Housekeeper till Hotel Arena i Göteborg

Hotellstädare
Läs mer Feb 3
Om hotellet: Hotel Arena är ett mindre hotell i centrala Göteborg, några minuters
gångpromenad från Centralstationen. Verksamheten ingår i hotellgruppen GCCH. Hotellet ingår även i kedjan Best Western.

Dina arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna ingår vanliga städuppgifter. I huvudsak fokuserar vår housekeeping avdelning enbart på gästrummen och inte de allmänna ytorna.
På hotellet arbetar vi alla ihop och hjälper varandra mellan avdelningarna hela tiden.

Vem vi söker
Du är serviceinriktad med en stor passion för att hålla ordning och reda och framför allt så har du en positiv och proffsig attityd mot våra gäster.
Du är flexibel, trivs att arbeta i team men även självständigt då man ofta är ensam på avdelningen. Du pratar antingen svenska eller engelska på en bra nivå.

Vad vi söker
Vi söker housekeepers som vill och kan jobba extra. Det finns även möjlighet att få en av våra sommarvikariat.

Ansök nu