Göteborg: Senior Digital Copywriter till Stena Recycling

Hitta ansökningsinfo om jobbet Senior Digital Copywriter till Stena Recycling i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2022-10-20 // Varaktighet: Heltid

Om Oss

Tillsammans skapar vi en hållbar morgondag. Det är den vision som styr Stena Recycling mot framtiden tillsammans med våra medarbetare, kunder och partners. Ju duktigare vi är på att samarbeta ju mer värden skapar vi.

Stena Recyclingkoncernen har verksamhet i 8 länder. Förutom Norden så har vi dotterbolag i Polen, Italien, Tyskland och USA. Som ledande återvinningsföretag erbjuder vi helhetslösningar inom återvinning, återbruk och cirkulära tjänster. Vi spelar därmed en viktig och central roll i omställningen mot en cirkulär ekonomi.

Varje år återvinner vi nära sex miljoner ton material från över 100 000 kunder i olika branscher. De återvunna råvarorna blir insatsvaror i nya produkter.

Stena Recycling är del av Stena Metallkoncernen som utöver att erbjuda tjänster inom ­återvinning och cirkulära tjänster även levererar stålprodukter, aluminium­legeringar och marint bränsle ­till kunder över hela världen. Med koncernens produkter och tjänster skapas värden alla drar nytta av – kunderna, kundernas kunder, miljön och samhället i stort. Totalt omsätter Stena Metall ca 28 000 MSEK och vi är ca 3 500 medarbetare.

Vi erbjuder

Du kommer vara en del av ett kreativt team om totalt åtta personer där vi tar vara på varandras styrkor och motiveras av att arbeta mot ett gemensamt mål. Varje dag på jobbet bidrar vi till att göra världen lite mer cirkulär tack vare de tjänster och lösningar som vi erbjuder våra kunder.

Du kommer främst arbeta med att skapa innehåll för webben och våra sociala kanaler men även få chansen att bidra till kampanjer, lokala annonser och enklare film.

Hos oss är teamwork själva kärnan som gör att vi når våra mål. Var och en är experter inom sitt område och tillsammans levererar vi resultat. Alla i teamet är prestigelösa och lösningsfokuserade.

Din resa börjar med en gedigen introduktionsplan för att få en tydlig bild av vår kultur och verksamhetsmål. I planen ingår att du introduceras till de nyckelpersoner du kommer ha nära samarbete med. En viktig del av introduktionen är också att besöka våra filialer och anläggningar.



Rollen

Som Senior Digital Copywriter kommer du ansvara för att beskriva vad vi erbjuder till våra befintliga kunder och hjälpa oss att locka nya! Tack vare din kunskap om webb och sociala kanaler kan vi på bästa sätt tillvarata möjligheterna som erbjuds och omsätta detta i att skapa ett attraktivt erbjudande mot kund. För dig är det viktigt att bygga ett starkt varumärke och du vet hur du bidrar till det.



Du ansvarar för navigeringen i det digitala ekosystemet och använder din kunskap inom SEO för att utveckla vår avdelning. Din kreativitet kommer verkligen få blomstra, för även om du mest kommer arbeta med text så ser vi också att du kommer arbeta med ljud, bild och film.

I en organisation motiveras du av att skapa gott samarbete mellan avdelningar och att få bidra med din expertis som skribent. Du trivs i en komplex organisation och ser fördelarna med att vara en viktig roll i ett stort bolag. Liksom oss delar du målbilden att kunden ska känna igen oss, oavsett var i processen man kommer i kontakt med Stena. 

Om dig

Du är en lagspelare som gillar att nätverka, har hög energinivå, känner dig trygg i din roll och du är prestigelös och nyfiken.

·        Några års erfarenhet från en liknande roll.

·        Gärna erfarenhet inom B2B där du är van vid att samarbeta med flera olika stakeholders i en komplex organisation.

·        Talar och skriver obehindrat på svenska och engelska.

·        Relevant eftergymnasial utbildning.

·        Att arbeta affärsfokuserat och följa kundresan är inget nytt för dig

Låter det intressant?

I den här rekryteringen samarbetar vi med KIMM, en del av Wise Professionals. Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på kimm.se. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Vi vill tidigt i processen samla in så mycket fakta som möjligt för att vi ska kunna göra den bästa matchningen. Som kandidat får du göra testerna tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete.

Skicka in din ansökan så snart som möjligt, vi gör löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor om tjänsten kan du kontakta ansvarig rekryteringskonsult Malin Johansson malin.johansson@wise.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Copywriter

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Copywriter.

Copywriter till Walley

Läs mer Mar 28
Vill du jobba med en avNorden största betalaktörer och ta vårt varumärke till nästa nivå?Är du en erfaren copywriter med några års byråerfarenhet där komplexa B2B uppdragär en del av din vardag?Då är vi en perfekt match!
Som copywriter hos Walleykommer du haen nyckelroll i såväl kreativa som strategiska processer. Vi söker dig som kan lyfta Walleys varumärkemed hjälp av kommunikation och strategiska insikter.
OM ROLLEN
Ditt huvuduppdrag är attskapa innehåll för olika kanaler med målet att leverera en enhetlig story och konverterande budskap.Du känner dig trygg i att kunna leda diverse projekt och kampanjer tillsammans med Marknadsteamet och andra relevanta personer inom Walley. Du vet vad som krävs för och kan ta fram både innehålls- och contentstrategi med hjälp av noggrant researcharbete medsyfte att träffa rätt målgrupp.Vi ser även attdu ärdatadriven och mycket välbevandrad inom digitala verktyg så som FIGMA, Creative Cloud,ChatGPT m.m.
Ansvarsområden
Ansvara för Walleys kommunikation från ax till limpa
Leda diverse interna och externakommunikationsprojekt
Skriva olika typer avkonverterande och engagerandecopy, så som webbcontent, artiklar, UX-copy, längreguider, bloggposter, Stories ochSoMe content
Leda och producerakommunikation för marknadskampanjer, produkt och webb
Ansvara för kommunikationsprojekt med externa parter (byråer och frilansare)
Kontinuerligt korrekturläsa och finjustera texter


OM DIG
Du har en stor egen initiativförmåga och är en kreativ doer som kan omsätta ideér till verklighet. Du är utåtriktad,gillar att ta lead och driva projekt framåt, alltid med teamet med på tåget. Du är noggrann ochstrukturerad i ditt arbetssätt och förstår vikten av att planera ditt egna arbete.Walleys marknadsteamär ett tight team där vi värderar samarbete högt och ser därför att du är enrelationsbyggande person medförmågan att bidra till och dra nytta av kollektiv kunskap och kompetens.Vi ser också att du är en person somtrivs i en snabbfotad och förändringsbenägenmiljö ochkan hållaett högt tempo när så krävs.
Kvalifikationskrav
Utbildningi copywriting, journalistik, kreativt skrivande eller liknande
Minst 5 års erfarenhet av copywriting, gärna från byrå
Utmärkta skriftliga och muntliga kommunikationsfärdigheter
Erfarenhet från att jobba med diverse digitala verktyg
Hög förståelse för hur budskap bäst anpassas för olika kanaler som LinkedIn och META


NORION BANKS ERBJUDANDE TILL DIG
För oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling. Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.
Vi tillämpar 4 dagar på plats på vårt huvudkontor i centrala Göteborg.

OM WALLEY
Walley är en strategisk partner inom betallösningar för stora e-handlare och butiker i Norden. Genom att erbjuda slutkunden flera flexibla betalsätt skapar Walley möjligheter för handlare att stärka relationer, förbättra kundupplevelsen och öka lönsamheten.Walley är en del avNorion Bank Group som är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

INTRESSERAD?
Vi vill gärna se vad du kan, brinner för och vad du tidigare gjort, därför är det önskvärt att du bifogar eller länkar till din portfolio där du presenterar case och uppdrag.
Har du frågor om teamet och rollen, hör av dig till Sofia Rafaa, Head of Marketing Walley & Collectorpå sofia.rafaa@walley.se
Har du frågor om oss som arbetsgivare eller rekryteringsprocessen, kontakta gärna Celie Weinhöfer, HR Business Partner på celie.weinhofer@norionbank.se
Urval sker löpande, så vänta inte med din ansökan.
Vi ser fram emot att få lära känna dig!

Ansök nu

PR Manager/Copywriter

Läs mer Apr 12
Are you interested in being part of an international organization that works with innovative products to challenge the industry they’re in with a strong sustainability focus in everything they do? Rev up your career in automotive innovation! Join us as a consultant where you'll blend global written communication, PR strategy, and project management. Collaborate with Marketing, CX, and Retail teams to shine in the media spotlight. Don't miss out on this exciting opportunity!

OM TJÄNSTEN
This role mixes elements of written communication, PR strategy and coordination with project management, all in a global environment. Responsible for retail communication as well as leadership initiatives, this role focuses on both auto- and lifestyle communication. This role will keep developing retail communication with new concepts and narratives, acting as a strategic partner for the Marketing, CX and Retail teams in developing strategy and best practices for retail events, ensuring the company use their Spaces and events in a way that also generates media coverage. It is a parental leave cover.

This role will support the Head of Consumer & Brand communications, and is part of the wider Global PR & Communications team consisting of 27 persons divided into 5 teams.

ARBETSUPPGIFTER

Work tasks


* Coordinate communications projects within the fields of performance, design and innovation
* Develop new (creative) concepts and support in amplifying events and campaigns
* Develop narratives that elevate thought leadership and strengthen the brand
* Identify speaking opportunities and suppor the company's spokespeople with messaging and media preparations
* Create and develop Q&A, briefing documents, press releases, etc. for planned activities, targeting non-automotive media groups
* Coordinate media outreach with markets and agencies ahead of big releases


VI SÖKER DIG SOM
- 3-5 years of experience as a PR Manager or Copywriter, emphasizing communication and project management skills.
- Exceptional English writing skills, preferably close to native level, with a focus on brand building through PR.
- Comfortable networking with colleagues, external influencers, including journalists and industry organizations.
- Proficient in coordinating projects and managing multiple stakeholders with ease
- It is a great advantage if you have experience from working in international/global environments.

You need to be extremely organized and level-headed to manage your work. You are prepared to learn and grow in an environment where a fast pace, ability to make considered decisions quickly, and rapidly learn lessons to improve future activities, is the norm. You have to be a team player but also independent, intellectually mature and with a strong sense of ownership for your work.

Our recruitment process

This recruitment process is handled by Academic Work and it is our client’s wish that all questions regarding the position is directed to Academic Work.

Our selection process is continuous and the advert may close before the recruitment process is completed if we have moved forward to the next phase. The process includes two tests: one personality test and one cognitive test. The tests are tools to find the right talent for the right position, to enable equality, diversity, and a fair process.

Ansök nu

SEO Copywriter

Läs mer Jan 26
Noor Digital är en expansiv och engagerad digitalbyrå som värnar om ditt välmående och din potential. Du kommer in tidigt i ett snabbt växande bolag och får vara med och påverka bolagets utveckling.


Varmt välkommen med din ansökan!
 
Om tjänsten
Som SEO Copywriter kommer du att ha content-ansvar för ett antal av digitalbyråns kunder samt interna projekt. Målet att leverera bästa tänkbara resultat i de digitala kanaler som våra kunder önskar synas inom – med fokus på SEO.  I rollen följer du utvecklingen inom det digitala landskapet och hur AI kan användas som ett hjälpmedel för att ta fram användarvänliga texter.

Några av dina arbetsuppgifter:Skriva texter för våra kunders hemsidor
Ta fram texter med olika AI-verktyg (t.ex. ChatGPT)
Göra sökordsanalyser inom SEO
Ha löpande kontakt med kunder


Vi är övertygade om att din hälsa och välmående är avgörande för din prestation och trivsel på arbetet. Som anställd hos oss har du flexibla arbetstider, en veckas extra semester, 5 000 kr i friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring.

Vem söker vi?
Nu söker vi dig som älskar att formulera dig i skrift. Du anser själv att du uttrycker dig mycket väl i skrift och ser tangentbordet som ditt främsta verktyg. Vi ser gärna att du har byråerfarenhet samt minst tre års erfarenhet som Copywriter med fokus på SEO. Det är en stor fördel om du redan idag använder dig av AI som en naturlig del av ditt arbetssätt.

Du ser dig själv som initiativtagande, noggrann, analytisk och lösningsorienterad. Du motiveras av utmaningar och kommer in som en viktig lagspelare i ett team som jobbar agilt. Självklart drivs du av mål och gör allt för att uppnå företagets, teamets och dina personliga mål.


Vi ser fram emot din ansökan!

TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt
OMFATTNING: Heltid
PLACERINGSORT: Göteborg
SPRÅK: Svenska


Om Noor
På Noor Digital strävar vi efter att leda utvecklingen av det digitala landskapet. Vi är ett 40-tal dedikerade med-arbetare som arbetar tillsammans med visionen att alltid ligga i framkant. Sedan starten 2015 har vårt team av vassa kreatörer och tekniska specialister hjälpt företag att nå sin fulla digitala potential. Vi har kontor på fyra orter i landet, från Umeå i norr till Malmö i söder.

Ansök nu

Senior SEO Copywriter

Läs mer Dec 22
Noor Digital är en expansiv och engagerad arbetsplats som värnar om ditt välmående och din potential. Du kommer in tidigt i ett snabbt växande bolag och får vara med och påverka bolagets utveckling.
 
Varmt välkommen med din ansökan!
 


Om tjänsten
Som Senior SEO Copywriter kommer du att ha content-ansvar för ett antal av digitalbyråns kunder samt interna projekt. Målet är att leverera bästa tänkbara resultat i de digitala kanaler som våra kunder önskar synas inom – med fokus på SEO.  I rollen följer du utvecklingen inom det digitala landskapet och hur AI kan användas som ett hjälpmedel för att ta fram användarvänliga texter. 
 
Några av dina arbetsuppgifter:
Skriva texter för kunders hemsidor
Ta fram texter med olika AI-verktyg (t.ex. ChatGPT)
Sökordsanalyser inom SEO
Löpande kontakt med kunder

 
Vi är övertygade om att din hälsa och välmående är avgörande för din prestation och trivsel på arbetet. Som anställd hos oss har du flexibla arbetstider, en veckas extra semester, 5 000 kr i friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring.
 

Vem söker vi?
Är du redo att ta nästa steg i karriären och vill axla en senior roll i vårt content-team? Nu söker vi dig som älskar att formulera dig i skrift. Du anser själv att du uttrycker dig mycket väl i skrift och ser tangentbordet som ditt främsta verktyg. Vi ser gärna att du har byråerfarenhet samt minst tre års erfarenhet som Copywriter med fokus på SEO. Det är en stor fördel om du redan idag använder dig av AI som en naturlig del av ditt arbetssätt.
 
Du ser dig själv som initiativtagande, noggrann, analytisk och lösningsorienterad. Du motiveras av utmaningar och kommer in som en viktig lagspelare i ett team som jobbar agilt. Självklart drivs du av mål och gör allt för att uppnå företagets, teamets och dina personliga mål.
 
 
Vi ser fram emot din ansökan!
 
TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt
OMFATTNING: Heltid
PLACERINGSORT: Göteborg
SPRÅK: Svenska
 

Om Noor
På Noor Digital strävar vi efter att leda utvecklingen av det digitala landskapet. Vi är ett 40-tal dedikerade medarbetare som arbetar tillsammans med visionen att alltid ligga i framkant. Sedan starten 2015 har vårt team av vassa kreatörer och tekniska specialister hjälpt företag att nå sin fulla digitala potential. Vi har kontor på fyra orter i landet, från Umeå i norr till Malmö i söder.

Ansök nu

Senior SEO Copywriter

Läs mer Jan 26
Noor Digital är en expansiv och engagerad arbetsplats som värnar om ditt välmående och din potential. Du kommer in tidigt i ett snabbt växande bolag och får vara med och påverka bolagets utveckling.
 
Varmt välkommen med din ansökan!
 


Om tjänsten
Som Senior SEO Copywriter kommer du att ha content-ansvar för ett antal av digitalbyråns kunder samt interna projekt. Målet är att leverera bästa tänkbara resultat i de digitala kanaler som våra kunder önskar synas inom – med fokus på SEO.  I rollen följer du utvecklingen inom det digitala landskapet och hur AI kan användas som ett hjälpmedel för att ta fram användarvänliga texter. 
 
Några av dina arbetsuppgifter:
Skriva texter för kunders hemsidor
Ta fram texter med olika AI-verktyg (t.ex. ChatGPT)
Sökordsanalyser inom SEO
Löpande kontakt med kunder

 
Vi är övertygade om att din hälsa och välmående är avgörande för din prestation och trivsel på arbetet. Som anställd hos oss har du flexibla arbetstider, en veckas extra semester, 5 000 kr i friskvårdsbidrag, tjänstepension och sjukvårdsförsäkring.
 

Vem söker vi?
Är du redo att ta nästa steg i karriären och vill axla en senior roll i vårt content-team? Nu söker vi dig som älskar att formulera dig i skrift. Du anser själv att du uttrycker dig mycket väl i skrift och ser tangentbordet som ditt främsta verktyg. Vi ser gärna att du har byråerfarenhet samt minst tre års erfarenhet som Copywriter med fokus på SEO. Det är en stor fördel om du redan idag använder dig av AI som en naturlig del av ditt arbetssätt.
 
Du ser dig själv som initiativtagande, noggrann, analytisk och lösningsorienterad. Du motiveras av utmaningar och kommer in som en viktig lagspelare i ett team som jobbar agilt. Självklart drivs du av mål och gör allt för att uppnå företagets, teamets och dina personliga mål.
 
 
Vi ser fram emot din ansökan!
 
TILLTRÄDE: Enligt överenskommelse, men gärna så snart som möjligt
OMFATTNING: Heltid
PLACERINGSORT: Göteborg
SPRÅK: Svenska
 

Om Noor
På Noor Digital strävar vi efter att leda utvecklingen av det digitala landskapet. Vi är ett 40-tal dedikerade medarbetare som arbetar tillsammans med visionen att alltid ligga i framkant. Sedan starten 2015 har vårt team av vassa kreatörer och tekniska specialister hjälpt företag att nå sin fulla digitala potential. Vi har kontor på fyra orter i landet, från Umeå i norr till Malmö i söder.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Wise Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Wise Professionals AB .

HR Generalist till Nimbus Group

HR-konsult/PA-konsult
Läs mer Apr 16
Vi söker just nu en HR Generalist för att stärka vårt kunds HR-team. Tjänsten är initialt ett heltidskonsultuppdrag genom Wise Professionals med start i början av juni 2024, med avsikten att vår kund tar över anställningen därefter.

I ditt uppdrag som HR Generalist kommer du att arbeta nära Nimbus Groups dagliga verksamhet i Sverige. Dina ansvarsområden inkluderar administrativa uppgifter samt att ge stöd till lokal ledning gällande HR-relaterade frågor. Rollen stöttar också HR Manager angående verksamheten i Finland och USA. HR Generalisten kommer även att agera som projektledare och driva ett projekt för att implementera ett nytt HR-system. Du kommer att arbeta nära Head of HR antingen från Nimbus huvudkontor i Göteborg eller kontoret & fabriken i Mariestad. Resor mellan Göteborg, Mariestad och Stockholm förekommer. 

Du kommer att arbeta i en bred roll och olika spännande uppgifter såsom:

Ge råd och stöd till chefer och medarbetare
Arbete med arbetsrätt och förhandling (kollektivavtal i Sverige etc.)
Upprätthålla värderingar och utveckla företagskulturen
Onboarding/offboarding
Uppdatera rollbeskrivningar och policys
HR-relaterad kommunikation


Den administrativa delen av jobbet innefattar bland annat:

Nära samarbete med företagets externa löneavdelning för kommunikation av nyrekryteringar och uppsägningar
Sammanställa månatliga lönetillägg/-avdrag från ERP-system och fakturor
Ta ut månatliga tidsrapporter för medarbetare och skicka dessa till respektive företag som grund för fakturering
Administrationshantering av förmåner med Epassi
Fungera som lokal support för HR-relaterade verktyg såsom HR-systemet och Winningtemp


Projektledning: 

Projektledare för en global implementation av ett nytt HR-system och då också projektledare för en projektgrupp. Ansvarig för administrativt arbete relaterat till projektet. Stötta Head of HR i Change Management-relaterade uppgifter.

Din bakgrund 

Vi letar efter någon med minst 5 års erfarenhet av liknande roller där du har arbetat både operativt och strategiskt. Det är viktigt att du har några års erfarenhet av projektledning (implementering av HR-system eller liknande).

För att trivas och passa bra i rollen som HR Generalist bör du:

Förmågan att bygga relationer med olika intressenter
Förståelse för olika kulturer och förmågan att navigera i det internationella
Ha mod och ett proaktivt förhållningssätt
Erfarenhet av att arbeta med HR-system, IT projekt eller förändringsledning inom systemprojekt
Ha projektledningsfärdigheter
Civilekonomexamen eller examen inom beteendevetenskap (psykologi, pedagogik etc.)
Svenska och engelska är ett måste
Förståelse för detaljhandel och tillverkning ses som en fördel


Om Nimbus Group

Nimbus bygger båtar som uppfyller kraven från den medvetne båtägaren som uppskattar smart funktionalitet, komfort, säkerhet och skandinavisk design. Dessa egenskaper anser vi vara grundläggande oavsett om du gör en snabb utflykt, tillbringar en social helg eller seglar på en lång internationell kryssning. Etablerat 1968 i Göteborg, Sverige.

När du blir en av oss på Wise Professionals

Som uthyrd konsult via oss på Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg och att du ska trivas i din anställning. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos oss på Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning. 

Våra värdeord – Passion, Kvalitet och Tillväxt – är något som genomsyrar hela vår verksamhet. Vår kultur präglas av nyfikenhet, att vara på tå och ligga i framkant – vi kallar det att vara och agera Frontline. Är du nyfiken på att arbeta som konsult genom oss, läs mer här.

Wise Professionals är en konsult- och rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara lösningar tillsammans med kunder och kandidater som ställer höga krav. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Ansökan

Du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil via ”Sök rollen” här nedan och du kommer i samband med det att få svara på några korta frågor. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail. Önskar du mer information eller har frågor om rollen, kontakta Hjalmar Frisell på hjalmar.frisell@wise.se.

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Product Manager till KVDBil

Produktutvecklare
Läs mer Apr 12
Vår produkt bilpriser.se erbjuder marknadens bredaste tjänsteutbud av korrekta, trovärdiga och dagsfärska fordonsvärderingar. I rollen som Product Manager har du ansvaret att forma och driva denna produkts framtid. Här kommer du inte bara vara en specialist, du är själva navet som koordinerar och leder vårt agila utvecklingsteam. Genom ett nära samarbete med ledningsgruppen och andra nyckelpersoner som CIO, CMO, CSO och Head of Sales, är du med och formar vår produktstrategi och ser till att den är i linje med affärens behov. Du rapporterar till marknadschef och är en del av lednings och supportteamet. 

I rollen kommer du bland annat ansvara för: 

·      Utveckla tydlig vision och mål för bilpriser, vilka du pedagogiskt förmedlar till teamet och andra intressenter.

·      Säkerställa, både på kort och lång sikt, en effektiv och stabil teknisk utveckling av bilpriser.

·      Kontinuerlig dialog med försäljning för att säkerställa att våra prioriteringar är i linje med affärens behov.

·      Säkerställa att backlogg hanteras i linje med prioriteringar och strategi.

·      Tillsammans med försäljning medverka vid demonstrationer och presentationer av Bilprisers produkter.

·      Samarbeta med UX-ansvarig för att säkerställa optimala kundresor och gränssnitt.

·      Skapa och analysera metoder för att mäta kunder beteende och produktframgång.

·      Leda och coacha utvecklingsteamet, vilket inkluderar planering och genomförande av sprintar. 

Vi söker dig som har: 

·      Flerårig erfarenhet som produktägare/produktansvarig för en teknisk produkt.

·      Erfarenhet från ett litet till medelstort bolag där du haft möjlighet att påverka och driva förändringar.

·      Erfarenhet av att leda och driva andra i ett team.

·      Erfarenhet av datadrivet beslutsfattande, användning av analyser och kundfeedback för att driva produktförbättringar.

·      Kunskaper inom digital utveckling, AI och Optimeringar.

·      Akademisk examen inom relevant område, t.ex. ekonomi, teknik och IT, eller motsvarande arbetslivserfarenhet

·      Är Flytande i tal och skrift i både svenska och svenska.

·      Goda kunskaper i Excel och Powerpoint

·      Ett stort intresse för bilbranschen och genuint intresse för teknisk utveckling.

Det är meriterande om du har:

·      Erfarenhet från techbolag som säljer tjänster

·      Utbildning inom scrummetodik/agilt arbete

·      Erfarenhet från fordonsindustrin, finans och/eller tillverkningskedjan. 

Som person är du genuint affärsfokuserad och duktig på att kommunicera på ett prestigelöst sätt. Du är en noggrann och strukturerad projektledare som trivs med att gräva i detaljerna. Vi letar efter dig som inte bara gillar att vara överallt i organisationen, utan också får energi av samarbete och möten med andra människor. Du är en lagspelare av rang och är duktig på att bygga relationer med olika team. Vidare är du en nyfiken, ansvarfull och prestigelös person som är en skicklig problemlösare. Sist men inte minst är du en analytisk person som trivs att ta beslut på data.

Lite mer om oss på Kvdbil

Kvdbil är Sveriges största marknadsplats för begagnade bilar, årligen säljer vi runt 26 000 bilar. När vi går till jobbet varje dag gör vi det med strävan att jobba mot en schysstare bilbransch - med ärlighet och transparens. Vi drivs av att ge god service och hitta lösningar som underlättar våra kunders bilaffärer. Och kul på jobbet, det har vi mycket av.

Hos oss är du expert på ditt område, men behöver inte vara bäst på allt. Du är en del av en organisation full med kunskap och kollegor som har din rygg när du behöver det. Här arbetar du under ett tillitsbaserat ledarskap bredvid kollegor med många olika bakgrunder, erfarenheter, åldersgrupper och personligheter. Vi är ett företag i ständig förändring där vi har snabba beslutsvägar med möjlighet att göra sin röst hörd och vara med och påverka. För dig som drivs av att ständigt kunna utvecklas och verka i en föränderlig vardag finns rum för att växa inom bolaget. Vi har många kollegor som gjort karriär internt och vuxit i både ansvar och expertis under åren.

Har vi väckt ditt intresse?

Vi tar inte emot ansökningar via mail, utan du söker enkelt med ditt CV eller din LinkedIn-profil på wise.se. Vi arbetar med kompetensbaserad rekrytering som metod. Det gör vi i vår strävan efter en mer potentialbaserad matchning. Vi ser därför gärna sökanden med olika bakgrunder, åldrar och erfarenheter, eftersom vi vet att en bredare mångfald berikar var och en av oss och gör oss bättre och smartare som organisation. Om du går vidare i processen kommer du inom några dagar att få genomföra två arbetspsykologiska tester. Testerna görs tidigt i processen eftersom vi vill säkerställa ett objektivt, fördomsfritt och rättvist urvalsarbete. Vill du veta mer om vårt tillvägagångssätt, läs mer här – https://www.wise.se/fordjupningar/kompetensbaserad-rekrytering/

Har du frågor om processen eller rollen? Kontakta ansvarig rekryteringskonsult Sophia Francke (sophia.francke@wise.se). Vi intervjuar löpande så rollen kan tillsättas före sista ansökningsdatum.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kvalitetsadministratör till Stena Recycling i Göteborg!

Backofficepersonal
Läs mer Apr 2
Det här är ett konsultuppdrag via The Pace på fem månader med start omgående. Uppdraget är på heltid under kontorstider mellan 08:00 – 17:00 och du kommer att utgå från Stena recyclings kontor på Fiskhamnsgatan i Göteborg.

Ditt uppdrag

Som Kvalitetsadministratör har du en central och viktig roll på bolaget där du supporterar dina kollegor i Stena Recyclings interna lednings- och IT-system GMS (General Management System) som baseras på Canea One. För kundsupport kommer du huvudsakligen att arbeta i ärendehanteringssystemet Ivanti och guida dina kollegor rätt gällande frågor om dokumenthantering, ärendehantering och processer. I rollen är du även systemadministratör och ansvarar för att genomföra uppdateringar och tester i GMS. Du kommer anordna och koordinera forum varannan vecka med ett 30-tal superusers inom bolaget, för att kompetensutveckla gruppen. Du planerar, koordinerar och förbereder utbildningar och ansvarar för att genomföra dessa digitalt för hela organisationen. Ett annat viktigt uppdrag är att delta i kompetensforum tillsammans med administratörer och produktansvarig på koncernnivå.

Rollen tillhör Kvalitetsteamet, men ledningssystemet omfattar även miljö och arbetsmiljö. I kvalitetsteamet kommer du att arbeta nära en annan kollega bland annat med att supportera kring och sammanställa statistik inför rapportering samt vara behjälplig med övrig administration. 

Exempel på arbetsuppgifter:


Hanterar systemadministration vid uppdateringar
Ansvara för ärendehantering och kundsupport
Hålla i grundutbildningar via teams och koordinera löpande kompetensutvecklingsmöten
Vara representant i koncernens Knowledge Sharing Forum


Din bakgrund

För att lyckas i rollen tror vi att du har tidigare erfarenhet från administration och har ett starkt intresse för it och teknik. Du brinner för att leverera en service i världsklass och har en pedagogisk framtoning och en god kommunikation. Du har en förmåga att bemöta olika människor och trivs i en central roll där du får hjälpa kollegor internt. Flexibilitet och att kunna anpassa dig efter situation kommer naturligt för dig och du har en god förmåga att kunna prioritera.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du arbetat på en Kvalitetsavdelning tidigare och/eller har erfarenhet av ledningssystem för kvalitet, miljö och/eller arbetsmiljö enligt ISO-standaren.

Om Stena Recycling

Vi på Stena Recycling erbjuder helhetslösningar inom återvinning och cirkulära tjänster över hela landet. Våra kunder finns representerade i många branscher – allt från detaljhandel, fordonsindustri och tillverkande industri till verkstadsindustri, kommunal verksamhet och sjukhus. Vi har en viktig roll att spela i industrins och samhällets omställning mot ett mer cirkulärt förhållningssätt. Nu söker vi dig som vill vara med och bidra till den utvecklingen!



Läs mer om Stena Recycling här.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Kvalitetsutvecklare till internationell kund i Göteborg

Arbetsmiljöingenjör
Läs mer Mar 26
Det här är ett konsultuppdrag via The Pace som löper från maj och fram till årsskiftet 2024/2025, med eventuella möjligheter till förlängning. Du kommer att utgå från kundens kontor strax utanför kärnan av centrum. Arbetstiderna är kontorstider mellan 08:00-17:00. 

Ditt uppdrag

Som kvalitetsutvecklare är din roll mångfacetterad och du bidrar till att bolaget kan behålla och utveckla sin ISO 9001-certifiering. Arbetet omfattar revisionsarbete, planering, utbildning, dataanalys och rapportering samt stöd i process- och verksamhetsutveckling.

Du kommer att planera, koordinera och delta i både interna och externa revisioner. Du säkerställer bolagets kvalitetsarbete, samordnar ledningssystem för miljö och arbetsmiljö, samarbetar med systemadministratör och kollegor på koncernnivå. Vidare kommer du att vara representant i beredningsgruppen för produktcertifikat och delta i kundkravsgruppen för att stötta andra affärsområden och se till att besvara frågor om kvalitetsarbetet.

Din roll innefattar också att informera organisationen löpande om pågående aktiviteter, hantera webbredigering för att säkerställa att hemsidan är aktuell och innehåller relevant information. Du kommer även att vara ansvarig för att utveckla och förbättra arbetsprocesser enligt koncernens riktlinjer och behov.

Exempel på andra arbetsuppgifter:

Göra årsplan för revisionsarbetet
Analysera statistik för månadsrapporter
Samarbeta med andra kollegor för att hantera avvikelser och förbättringsprocesser
Förbereda presentationsmaterial för ledningsgruppen i syfte att informera/rapportera hur verkningsfullt kvalitetsarbetet är
Stötta verksamheten i förbättringsarbete och kvalitetssäkring


Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Kvalitetsutvecklare ser vi att du har tidigare erfarenhet från en liknande roll där du har haft ansvar för att driva och samordna ISO 9001-arbetet. Du gillar att sätta dig in i nytt material, har god vana att jobba självständigt och driva dina processer framåt. Du är bekväm med att hantera mycket data och Excel är en god samarbetspartner i vardagen. Din sociala förmåga gör att du gillar att samarbeta, både internt och externt. Som person är du driven och intresserad, nyfiken och inlyssnande. Du har ett starkt intresse kopplat till miljö, arbetsmiljö, kvalitet och hållbarhetsarbete. Du är analytiskt lagd och trivs med statistik, räds inte att arbeta i flera olika system. En framgångsfaktor för rollen är du känner dig trygg att fatta egna beslut samt har en god planeringsförmåga för att nå dina och bolagets mål.

Du är flytande i svenska och engelska, både i tal och skrift.

Det är meriterande om du har en relevant högskoleutbildning.

Det är meriterande om du kommer från tillverkande, verkstads- eller processindustrin.

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Konsultchef Emilie Runnegård Shawwaf (emilie.runnegard@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Logistikadministratör till Atlas Copco i Göteborg

Backofficepersonal
Läs mer Mar 14
Det här är ett konsultuppdrag via The Pace på 8 månader som eventuellt kan komma att förlängas. Uppdraget är på heltid under kontorstider mellan 07:00 - 16:00 med start snarast möjligt. Du kommer att utgå från Atlas Copcos servicekontor och lager på Banehagsliden 2 i Göteborg.

Ditt uppdrag

I Atlas Copcos verkstad hanteras maskiner som behöver underhåll, service och nya komponenter/reservdelar. Bolagets kunder skickar in sina maskiner genom transport och maskinerna genomgår sedan reparation i verkstaden enligt givna strukturer och processer för att sedan transporteras tillbaka till kunden.

I din roll som Logistikadministratör arbetar du i en bred roll där du ansvarar över flera viktiga delar på Atlas Copcos lager och verkstad. Du är en central punkt som genom struktur och noggrannhet ser till att arbetet i flyter på smidigt och att allt från fakturor till offerter och övrig administration är uppdaterad och i sin ordning. Du arbetar ensam i din roll men i nära samspel med kollegorna i verkstaden där ni tillsammans verkar för smidiga processer och en kvalitativ leverans.   

Du tar emot, hanterar och kontrollerar inkommande gods samt driver dialogen med kunder genom mejl, telefon och i uppföljningsmöten för att säkerställa kundnöjdhet och kvalitet.

Exempel på andra arbetsuppgifter:

Upprättande av offerter och hantering av försäljningsorder
Administration av produktions- och inköpsorder
Beställning och inköp av reservdelar
Hantering av reparation/service och reklamationer
Lager och materielhantering
Fakturering i SAP


Din bakgrund

För att lyckas i rollen som Logistikadministratör ser vi att du har erfarenhet från en administrativ roll, gärna inom lager och/eller logistik. Du är självgående och tar stort eget ansvar där du genom professionalism levererar en hög servicenivå mot både kunder och kollegor. Du är noggrann och strukturerad samt trivs i en bred roll där du snabbt kan behöva ställa om dina prioriteringar.

Du arbetar obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift. Du har en godkänd utbildning och/eller relevant yrkeserfarenhet samt grundläggande kunskaper i systemet SAP.  

Om Atlas Copco

Atlas Copco är en världsledande leverantör av hållbara produktivitetslösningar. Vi förser kunder i fler än 180 länder med produkter och tjänster med fokus på produktivitet, energieffektivitet, säkerhet och ergonomi.

I Sverige hanterar vi försäljning, service och marknadsföring av innovativa kompressorer, luftbehandlingssystem, vakuumlösningar, industriverktyg och monteringssystem samt energi och flödeslösningar. Våra kunder har tillgång till ett rikstäckande försäljnings-, distributions- och servicenätverk som säkerställer att produkterna alltid går på maximal effektivitet och minimal stilleståndstid.

Vår närande kultur och ledande teknik gör att vi kan skapa innovationer för en hållbar framtid. Vi bryr oss om varandra och om världen runt omkring oss. Säkerhet och hälsa kommer alltid i första rummet. 

När du blir en av oss

Som konsult hos The Pace erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos The Pace ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

The Pace är specialister på rekrytering och konsultuthyrning inom Business Administration och tillsätter bland annat roller som Administrativ Chef, VD- och Ledningsassistent, Executive Assistant, Office Manager, Projektkoordinator, Administratör och Sälj-, Jurist- och Kontorsassistent. Vi kan erbjuda dig som kandidat ett brett nätverk av svenska och internationella företag med behov av duktiga administratörer. The Pace är ett affärsområde inom Wise Professionals och vi finns med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Köpenhamn. Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje.

Om du vill veta mer Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Elin Eriksson (elin.eriksson@thepace.se) och Konsultchef Philip Alfredsson (philip.alfredsson@thepace.se) .

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Projektcontroller till dynamiskt byggbolag

Controller
Läs mer Mar 25
För vår kunds räkning söker vi nu efter en Projektcontroller/controller för ett konsultuppdrag med start omgående. Detta uppdrag går via oss på Wise Professionals/Eqonomy och är tänkt att pågå i minst sex månader, med god chans till förlängning.

 

Uppdraget

Detta är en ny roll kopplat till ett nytt sätt att arbeta med projektuppföljningen, där du kommer att spela en nyckelroll i att sätta rollen. Du tillhör Finance centralt i bolaget, men kommer att arbeta tätt mot de olika projekten i landet där du är ett stöd för företagets projektledare och arbetar nära produktionscoacherna när det gäller ekonomiska frågor och beslut. Du rapporterar till CFO och har din huvudsakliga arbetsplats i centrala Göteborg.

Dina ansvarsområden inkluderar:

Att vara en nära samarbetspartner till bolagets projektledare samt projektcontrollers ute i divisionerna, samt att vara den primära kontaktpunkten för ekonomiska frågor och rapportering.
Att säkerställa att bolagets ekonomiska uppgifter och siffror är korrekta och överensstämmer med verkligheten, samt att ge stöd för att maximera projektens lönsamhet.
Att agera som en viktig brygga mellan produktionen och ekonomiavdelningen, för att säkerställa effektiv kommunikation och samarbete.
Vara superuser för bolagets projektledningssystem där all ekonomisk uppföljning görs


Din profil:

För att lyckas i denna roll ser vi att du har en ekonomisk utbildning, samt erfarenhet av såväl redovisning som controlling, och då företrädelsevis projektcontrolling eller projektredovisning. 
Vi ser att du har en gedigen systemkunskap och en passion för att lösa även de mest komplexa frågorna.
Du har drivet och nyfikenheten att vara med och bygga denna roll tillsammans med CFO. Med rätt ambitionsnivå och rätt förutsättningar är det inte omöjligt att detta blir en långsiktigt lösning.
Du har förmågan att jobba nära produktionen och kontinuerligt lära sig mer om dess processer och utmaningar.


Om vår kund

Vår kund är ett välrenommerat entreprenadföretag med kontor i Göteborg samt runt om i landet. Vår kund levererar högkvalitativa projekt inom byggsektorn. 

När du blir en del av oss på Wise Professionals/Eqonomy

Som konsult hos Eqonomy/Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal – inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos EQonomy/Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på nästa spännande utmaning.

 

Om du vill veta mer

Vi som ansvarar för uppdraget är Konsultchef Lisa Kayser (lisa.kayser@wise.se) och Talent Acquisition Specialist Emma Rehn (emma.rehn@wise.se). Ni är välkomna att höra av er vid frågor kring uppdraget. För att söka rollen klicka på ”sök rollen”, samt bifoga CV. Notera att vi ej kan ta emot ansökningar via mail.

Observera även att i konsultvärden går saker ofta snabbt så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum. Vänta därför inte med din ansökan.

Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu