Göteborg: FAS-chef

Hitta ansökningsinfo om jobbet FAS-chef i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-02-13 // Varaktighet: Heltid

APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. APL är också en etablerad kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APLs ca 500 medarbetare är verksamma vid fem tillverkningsenheter runt om i Sverige. APL har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv.

Läs gärna mer på (http://www.apl.se/)

http://www.apl.se).

Övrigt

Innan ev. anställning kommer du att få göra en alkohol-/drogtest samt kommer vi att göra en bakgrundskontroll på dig via Bakgrundskollen.se.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Fastighetschef

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Fastighetschef.

Head of Real Estate till Zeppelin Sverige AB

Läs mer Apr 25
Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.



Head of Real Estate (Fastighetschef)

Vi erbjuder

Vi erbjuder en spännande roll som Head of Real Estate med ansvar för att leda vår fastighetsavdelning på Zeppelin Sverige AB med möjlighet att påverka och driva förändring inom våra 19 fastigheter över hela landet. I rollen som Head of Real Estate har du personalansvar för medarbetare på avdelningen samt externa projektledare samtidigt som du också själv är en problemlösare i både stora och små frågor inom vår Real Estate-avdelning. Du kommer att ha chansen att aktivt bidra till utvecklingen och optimeringen av fastighetsportföljen med ett dynamiskt och engagerat team. I denna tjänst är det tänkt att du är placerad på vårt nya huvudkontor i Landvetter men resor i tjänsten förekommer inom hela Sverige.
 

Arbetsuppgifter
* Ledning av fastighetsavdelningen och koordinering av strategier för att optimera företagets fastighetsportfölj
* Utreda för nya byggnader och utveckling av befintliga byggnader
* Ansvarig för projektledning för ny-/ombyggnationer i hela landet
* Framtagning av underhållsplaner samt koordinering av genomförande
* Utveckling och hantering av processer i fastigheter (investeringar, underhåll, uppföljning av kostnader, hantering av investeringar/kostnader)
* Kommunikation med filialcheferna för alla aspekter av fastigheter
* Hantering av facility management i linje med framtagen facility managementstrategi
* Säkerställande av överensstämmelse med lagstadgade krav och standarder inom fastighetsförvaltning
* Kommunikation och samordning med Zeppelins globala Real Estate avdelning i Tyskland

Vem är du?

Till rollen som Head of Real Estate söker vi dig som har relevanta universitetsstudier och/eller avslutad utbildning inom fastighetsförvaltning eller annat relevant område. Du har flerårig relevant arbetslivserfarenhet inom fastighetsbranschen, helst på ledande befattning. Du har bevisad erfarenhet av att utveckla och genomföra fastighetsstrategier och du har en gedigen kunskap om fastighetsmarknaden och trender. Som person har du starka ledaregenskaper och förmåga att leda och motivera team. Du har utmärkta kommunikationsfärdigheter och ett analytiskt tankesätt och stor förmåga att lösa problem. Du är flytande i såväl svenska som engelska; ytterligare språkkunskaper är meriterande.

Plats: Zeppelin Sverige AB huvudkontoret i Landvetter

Intresserad? Kontakta Andreas Hendrix, på telefon 073 05 666 20 eller andreas.hendrix@zeppelin.com

Ansökan: Skicka din ansökan senast den 2024-05-31 via vår hemsida.

Vi ser fram emot att höra från dig!

Ansök nu

Gruppchef Fastighet sökes till Göteborgs Spårvägar

Läs mer Apr 8
Göteborgs Spårvägar har satt Göteborg i rörelse sedan 1879. Med 141 miljoner spårvagnsresor per år är vi idag den största operatören av kollektivtrafik i Göteborgsregionen. Vi arbetar varje dag, året om för att ge våra resenärer en trygg och säker resa till jobb, skola och fritid. Vill du följa med på vår kvalitetsutvecklingsresa till en spårvägsresa i världsklass?

ARBETSUPPGIFTER
Fastighetsgruppen inom Göteborgs Spårvägar arbetar med utförandet av en rad av teknik-tjänster kopplade till fastighetsbeståndet. Det innefattar drift, skötsel och underhåll av installationer och byggnader.
Fastighetsgruppen består av ett tiotal tekniker, samt underhållsledare och uppdragsledare.

Nu söker vi en Gruppchef vars uppdrag är att planera och leda gruppen.
För att lyckas med uppdraget behöver du ha en god förmåga att engagera och motivera dina medarbetare. Du är affärsmässig, har tidigare erfarenheter av budgetarbete, faktura och tidsredovisning. Du har god kommunikationsförmåga och förstår vikten av att skapa förtroende och ha ett gott samarbete med andra enheter inom Göteborgs Spårvägar.

I rollen som gruppchef har du personal-, resultat-, miljö- och verksamhetsansvar för din grupp, och du rapporterar till Enhetschef El och Fastighet.



KVALIFIKATIONER
• Gymnasieexamen
• Relevant arbetslivserfarenhet
• God svenska i tal och skrift
• God digital förmåga
• Tidigare chefserfarenhet
• B-körkort
• Erfarenhet av inköp och upphandling, gärna inom LOU

Meriterande:
• Erfarenhet av budget och ekonomisk uppföljning
• Tidigare erfarenhet som beställare eller leverantör av FM-tjänster
Såsom gränsdragning och avtalstolkning
• Kunskap i specifika system, såsom EAM och Proceedo

I rollen behöver du ta ansvar för dina och de gemensamma arbetsuppgifterna med verksamhetens bästa i fokus. Du behöver vara driven för att aktivt arbeta för att förbättra vår leverans Att vara samarbetsinriktad och kommunicera tydligt är en förutsättning då rollen ingår i olika forum såväl internt som externt. Du är en representant för Göteborgs Spårvägar och är en positiv förebild för dina medarbetare och andra chefer som agerar tydligt, konstruktivt och ger konkret feedback när så behövs. Du förmedlar, och står för fattade beslut.

Vi använder arbetspsykologiska urvalstester i rekryteringsprocessen för de kandidater som uppfyller kvalifikationerna.
Dessa skickas ut till dig via e-post så var extra observant på det.
Göteborgs Spårvägar är en drogfri arbetsplats och tillämpar alltid drogtest vid nyanställning. Ett godkänt sådant är krav innan anställning.

Låter det fortfarande intressant?
Varmt välkommen att söka tjänsten, vi läser ansökningar löpande.

Provanställning 6 månader tillämpas.



ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, www.offentligajobb.se

Till annonsförsäljare och bemannings- och rekryteringsföretag:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Göteborgs Spårvägar har upphandlade avtal.

http://www.goteborgssparvagar.se/

Ansök nu

Enhetschef vaktmästeri till avdelning Service, Äldre samt vård- och omsorgs

Läs mer Mar 27
Vi är en ledande aktör inom hälsa vård och omsorg med höga ambitioner som erbjuder många möjligheter till utveckling. Vi söker dig som tillsammans med 10?000 kollegor vill vara med och göra det möjligt –?i både handling och bemötande. ?

Vi är i en framtidsbransch och därför är det viktigt att visa vad vi står för och vad du kan få uppleva om du blir en del av oss.?Det kommer bli en spännande resa mot världens bästa stad för ett långt och värdigt liv. Vi är Göteborg. Välkommen ombord!?

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker en enhetschef som vill utvecklas i en framtidsbransch, leda med fokus på delaktighet, tillit och spela en viktig roll inom avdelningen Service.

I rollen som enhetschef arbetar du inom avdelning service med inriktning vaktmästeri. I din roll driver och utvecklar du en effektiv serviceorganisation och ditt uppdrag är att din enhet ska leverera hela och säkra lokaler samt vara ett stöd i lokalfrågor för de som vistas i lokalerna. Ett ledarskap i en organisation som behöver bli mer digital och hitta innovativa lösningar för att möta framtidens behov.
Du kommer att samverka med andra funktionsområden och andra förvaltningar. Vi värdesätter service, samverkan och ett bra samarbete mellan chefskollegor. Som enhetschef jobbar du processorienterat i team tillsammans med dina kollegor där du får goda möjligheter till erfarenhetsutbyte.

I ditt uppdrag har du ett ekonomi-, personal och arbetsmiljöansvar. Till ditt stöd har du samordnare vaktmästeri, förutom förvaltningens olika stödfunktioner såsom ekonomi, kommunikation och HR. Du ingår i ledningsgruppen bestående av verksamhetschef och 8 enhetschefer inom lokalvård, måltid och vaktmästeri.

För att stötta och utveckla dig i ditt ledarskap erbjuder Göteborgs Stad olika introduktions- och kompetensutvecklingsprogram som är riktade till dig som chef.

Vi erbjuder ett meningsfullt och omväxlande arbete i en tillitsfull arbetsmiljö. Ta chansen att göra skillnad i människors liv. Ansök nu!

KVALIFIKATIONER
Krav:
• Vi söker dig som har högskoleutbildning om minst 120 högskolepoäng inom exempelvis offentlig förvaltning eller annan yrkeshögskoleutbildning som arbetsgivaren bedömer relevant.
• Du som enhetschef behöver även ha goda kunskaper inom systematiskt arbetsmiljöarbete och rehabilitering. Du är också van vid att arbeta med digital utveckling inom området.
• Du är väl förtrogen med Office och sätter dig bekvämt in i nya IT-system.
• B-körkort

Meriterande:
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete som enhetschef inom servicebranschen. Vi ser att din chefserfarenhet har inkluderat budget, personal- och verksamhetsansvar samt facklig samverkan.

Personliga egenskaper:
• I din roll som enhetschef är det viktigt att du främjar medarbetarnas engagemang och delaktighet samt har ekonomisk medvetenhet och förmåga att förmedla fattade beslut till arbetsgruppen. Du är därför en person som genom övertygande argument kan tillföra entusiasm och energi som uppmuntrar goda prestationer, teamkänsla och ökad motivation.

• Med en helhetssyn kan du förena operativa planer med verksamhetens strategiska mål. I din chefsroll leder och motiverar du dina medarbetare till att nå gemensamt uppsatta mål. Du visar intresse för och samverkar i övergripande frågor, tar hänsyn till olika informationskällor och perspektiv samt kan anpassa andras idéer till den egna verksamheten.

• Då du kommer att samarbeta med andra förvaltningar och med stödfunktionerna behöver du ha förmågan att skapa en god dialog och fungerande relationer mellan verksamheterna. Genom att vara intresserad och skapa förståelse för andra verkar du för ett respektfullt arbetsklimat. Du förstår det gemensamma uppdraget, agerar utifrån det och bidrar till helheten.

• Du ser också möjlighet till förändringar och skapar situationer där nya idéer och förslag kan utvecklas. Du driver långsiktigt och uthålligt förändringsarbete, både på lokal och övergripande nivå.

Låter detta som en roll som skulle passa dig? Varmt välkommen med din ansökan redan idag!

Intervjuer för tjänsten är planerade på Vågmästaregatan 1E följande datum: 22, 23 och 26 april.

I denna rekrytering ansöker du utan personligt brev. När du söker kommer du få svara på frågor relevanta för tjänsten. Dina svar blir en viktig del av vårt urvalsarbete.

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vi arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering. Som medarbetare i äldre samt vård- och omsorgsförvaltningen erbjuder vi dig:
• Karriärmöjligheter
• Internutbildningar
• Spännande och meningsfulla arbetsuppgifter
• Introduktion vid nyanställning
• Heltid med möjlighet till deltid
• Friskvårdsbidrag, cykelbidrag samt andra rabatter och erbjudanden

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Fastighetschef

Läs mer Mar 1
Göteborgs universitet möter samhällets utmaningar med mångsidig kunskap. 56 000 studenter och 6 600 medarbetare gör universitetet till en stor och inspirerande arbetsplats. Stark forskning och attraktiva utbildningar lockar forskare och studenter från hela världen. Med ny kunskap och nya perspektiv bidrar Göteborgs universitet till en bättre framtid.Fastighetschef
Göteborgs universitet har en tydlig strategisk inriktning att utvecklas som en sammanhållen organisation, attraktiv arbetsplats och studiemiljö i syfte att stärka utbildningens och forskningens kvalitet och relevans. Detta innebär ett starkt utvecklingsfokus inom lokalförsörjningsområdet med flera omfattande lokalutvecklingsprojekt inom universitetet. Utvecklingen sker parallellt med en kraftfull digital utveckling inom universitetet och ett ambitiöst hållbarhetsarbete.

Detta ställer krav på långsiktig, hållbar och kostnadseffektiv lokalförsörjning vid Göteborgs universitet. Nu söker vi en fastighetschefsom vill arbeta med att utveckla Göteborgs universitet som ett cityuniversitet och i förlängningen bidra till att stärka utbildning och forskning av högsta kvalitet.

Enheten har som uppdrag att ge ett samlat stöd till lokalförsörjningsprocessen. Stödet ges inom projektledning, hyresavtal, fastighetsjuridik och förhandlingar. Enheten har även en koordinerande roll inom Gemensamma förvaltningen när det ankommer på stöd som levereras av andra enheter in i lokalförsörjningsprocessen såsom upphandling, säkerhet, AV och IT. Enheten arbetar även med universitetets miljöledningssystem och strategiskt med övergripande hållbarhetsfrågor på universitetet.

Enheten har idag 25 medarbetare organiserade i tre sektioner och sitter i kontorslokaler på Rosenlundsgatan 4 i centrala Göteborg.

Arbetsuppgifter 
Som fastighetschef har du det övergripande ansvaret för stödet till universitetets lokalförsörjning, campusutveckling och till planeringen av desamma. I nära samverkan med universitets ledning, fakulteter och institutioner skapar du en enhet som präglas av nyfikenhet, god verksamhetsförståelse och effektiva processer. Du leder, samordnar, anpassar och utvecklar enhetens verksamhet utifrån såväl universitetets vision, mål och strategier som utbildningens och forskningens förutsättningar och behov.

Du arbetar med utvecklings- och utredningsarbete för att stödja universitetets höga ambitioner och starka utvecklingsfokus vad gäller lokalförsörjning och campusutveckling. Därutöver förvaltar och utvecklar du samarbeten med externa parter såsom Göteborgs stad, VGR, Chalmers, fastighetsägare och inom sektorn. Fastighetschefen arbetar i nära samarbete med universitetets ledning och dekaner och är årligen föredragande i universitetsstyrelsen. 

Som enhetschef har du det övergripande ansvaret för arbetsmiljö, budget, personal och verksamheten på GU Fastighet och hållbar utveckling. Det innefattar rekrytering och kompetensutveckling av enhetens personal, etablering av interna arbetsprocesser samt framtagande av styrdokument.

Enhetschefen är direkt underställd universitetsdirektören och ingår i Gemensamma förvaltningens ledningsgrupp.

 

Kvalifikationer 
Krav:


• Du har en fo?r uppgiften dokumenterad relevant akademisk utbildning och arbetslivserfarenhet.
• Du har flerårig erfarenhet av att framgångsrikt och lyhört arbeta inom lokalförsörjningsområdet, i en större organisation i ledande befattning.
• Du har vana att med gott resultat samverka med externa parter såsom stad/kommun, fastighetsägare samt knyta kontakter och upparbeta relationer.
• Du har dokumenterad bred erfarenhet från arbete med utvecklingsfrågor inom lokalförsörjningsområdet och har ansvarat för hyresavtal, ekonomi, lokalprojekt och hållbarhetsfrågor.
• Du kan redogöra övergripande för processer och innehåll i områdena lokalplanering, lokalbudget, lokalprojekt, hyresförhandling och stadsbyggnad/stadsplanering.
• Du har erfarenhet av att sätta dig in i juridiska och tekniska regelverk och du har stor förhandlingsvana.
• Du har en god förmåga att leda medarbetare.
• Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i tal och skrift.

 

Meriterande

Erfarenhet från universitets- och högskolesektorn och statlig verksstäamhet är meriterande. Även erfarenhet av att ha lett chefer är meriterande. 

 

Personliga egenskaper

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper så som förståelse, motivation, engagemang och energi för tjänsten.  Du har en god pedagogisk förmåga, skicklig föredragande och navigerar klokt och utan svårighet i nya sammanhang.  Du är samarbetsorienterad, dialogbaserad, ansvarstagande och har förmåga att arbeta mål- och resultatinriktat.

 

Anställning 
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid med placering tills vidare vid GU Fastighet och hållbar utveckling på Rosenlundsgatan 4 i centrala Göteborg. Din officiella tjänstebenämning vid universitetet kommer att vara enhetschef. Provanställning kan komma att tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Kontaktuppgifter för anställningen 
Har du frågor om anställningen är du välkommen att kontakta universitetsdirektör, Johan Johansson via: johan.johansson@gu.se

 

Fackliga?organisationer 
Fackliga företrädare vid Göteborgs universitet hittar du här:?https://www.gu.se/om-universitetet/jobba-hos-oss/hjalp-for-sokande 

 

Ansökan 
Du söker anställningen via Göteborgs universitets rekryteringsportal genom att klicka på knappen "Ansök". Du som sökande ansvarar för att ansökan är komplett i enlighet med annonsen och att den är universitetet tillhanda senast sista ansökningsdag. 

Ansökan ska vara inkommen senast: 2024-03-25

 

Universitetet arbetar aktivt för en arbetsmiljö med jämställda förhållanden och sätter värde på de kvalitéer mångfald tillför verksamheten.

Universitetet tillämpar individuell lönesättning.

Enligt Riksarkivets föreskrifter är universitetet skyldigt att förvara ansökningshandlingar i två år efter tillsättningsbeslutet. Om du som sökande till en anställning särskilt begär tillbaka dina handlingar återsänds de när de två åren har förflutit, i annat fall kommer de att gallras ut.

Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare: Göteborgs universitet anlitar upphandlad annonsbyrå i samband med rekrytering av personal. Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.

Ansök nu

Verksamhetschef Drift och teknik

Läs mer Feb 27
Vår vision är att göra Göteborg friskare. Vi är till för göteborgarna och
syftet med vår verksamhet är att ge förutsättningar för en innehållsrik och
aktiv fritid. Vi erbjuder möjligheter till aktiviteter av olika slag genom
våra många olika idrotts- och friskvårdsanläggningar.
Vi ansvarar också för bidrag och annat stöd till föreningar.
Mer information om idrotts- och föreningsförvaltningen och Göteborgs
Stad hittar du på http://www.goteborg.se

ARBETSUPPGIFTER
Är du en person med stort intresse för teknisk förvaltning och personalledning? Då hoppas vi att du söker jobbet som verksamhetschef för Drift & teknik hos oss!

Verksamhet Drift och teknik har som övergripande uppdrag att stötta förvaltningen i frågor rörande tekniskt stöd kopplat till underhålls- och reparationsarbeten. Förvaltningen driver ett stort antal av Göteborgs Stads anläggningar bestående av sport-, is- och simhallar, friskvårdsanläggningar samt fotbollsplaner. Som verksamhetschef ansvarar du för de ca 30 personerna som arbetar här inom tjänster som samordnare, drifttekniker, fastighetstekniker, elingenjör, larmtekniker, säkerhetsplanerare och styringenjör.

I rollen som verksamhetschef kommer du ha verksamhets-, personal- och ekonomiansvar för enheten. Ansvaret innebär bland annat att säkerställa att enheten har relevant teknisk kompetens och att de tekniska specialisterna följer utvecklingen inom respektive område. Du kommer att arbeta med andra funktioner inom vår förvaltning såsom fastighetsförvaltare och projektledare. Som verksamhetschef är du direkt underställd avdelningschefen för avdelning Anläggning och ingår i avdelningens ledningsgrupp.


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är högskoleutbildad byggnadsingenjör, fastighetsekonom eller motsvarande bakgrund som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Ett krav är att du har erfarenhet från tidigare chefsbefattning med personal-, budget och arbetsmiljöansvar. Vidare ser vi att du har mycket goda kunskaper inom drift- och underhållsarbete i fastigheter.

Erfarenhet av entreprenadupphandlingar samt kunskap om bestämmelser i byggbranschen ser vi som meriterande. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Som person är du drivande, kommunikativ, pedagogisk och har ett tydligt ledarskap. Ett krav är att du har tidigare erfarenhet av förändringsledning. I ditt sätt att leda är du en förebild och du delar våra värderingar om ett normkritiskt tänkande och vill verka för ett inkluderande och icke-diskriminerande arbetssätt för att åstadkomma likvärdig service och likvärdiga tjänster.

Vi vill att idrott & förening ska präglas av öppenhet och respekt för olikheter och vi tror att mångfald och en jämn ålders- och könsfördelning bidrar till att utveckla vår verksamhet och öka kvalitén. Målet är att detta ska återspeglas på alla våra arbetsplatser.

B-körkort är ett krav då det blir en del resor i tjänsten.



ÖVRIGT
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Har du frågor om rekryteringsprocessen är du välkommen att kontakta Ida Nilsson på tel. 0737-196946 eller Jenny Gillard jenny.gillard@randstad.se.

Vårt arbete med urval och intervjuer kommer ske löpande med Randstad före sista ansökningsdatum. Intervjuer hos arbetsgivaren planeras starta i början av april.

Vi erbjuder dig ett arbete i en spännande förvaltning som arbetar med positiva och roliga frågor - tillsammans gör vi göteborgarna friskare! Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare och vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för boende, besökare och näringsliv. Som medarbetare i staden får du en anställning med många karriärvägar och möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem, i enlighet med GDPR.

Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag: Vi har inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda och undanber oss därför vänligt men bestämt erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Apotek Produktion & Laboratorier AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Apotek Produktion & Laboratorier AB .

Farmaceut till Extempore (sommarvikariat)

Receptarie
Läs mer Feb 13
APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som är ett individanpassat läkemedel för en enskild patient, i syfte att förbättra och rädda liv. Många beredningar görs till barn och till vuxna med olika typer av överkänslighet. APL är statligt ägt och en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel och är även en etablerad kontraktstillverkare inom Life science-industrin med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APL:s ca 500 medarbetare är verksamma vid fyra tillverkningsenheter runt om i Sverige.

Läs gärna mer på www.apl.se

Tjänsten

Trivs du med omväxlande arbete nära vården kan det vara dig vi söker!

Vi söker en farmaceut till småskalig extemporetillverkning i vår sterila verksamhet i Göteborg.

Som tillverkningsfarmaceut kommer du att arbeta med praktisk tillverkning/beredning av sterila extemporeläkemedel.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

- Framtagning av satsprotokoll

- Orderhantering

- Beredning, dispensering/fyllning av icke steril och/eller steril extempore

- Medverka vid framtagning av instruktioner

- Slutkontroll av extemporeläkemedel

Tjänsten är ett 3 månaders sommarvikariat, 40h/vecka förlagda måndag-fredag. Tillträdesdag enligt överenskommelse. Placering Göteborg.

Vem är du

Vi söker dig som har:

- farmaceututbildning med svensk legitimation med extemporebehörighet, dvs. i första hand leg. receptarie som läst extemporekursen men även leg. Apotekare,

- god förståelse för matematik och god datorvana och

- mycket god kunskap i svenska språket i både tal och skrift.

Personliga egenskaper
Kommunikativ förmåga och kundorienterad inställning värdesätts högt. Arbete med extemporeläkemedel ställer höga krav på noggrannhet och kvalitet i en dynamisk arbetsmiljö. På APL jobbar vi aktivt med ständiga förbättringar och ställer krav på eget ansvar, initiativförmåga och målinriktat arbete för att bidra till en lönsam verksamhetsutveckling.

Hos oss får du
APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. För att du ska trivas behöver våra värderingar affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande passa in på dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31/3-2024. Ansökan görs via länken i annonsen, vi tar inte emot ansökningar via e-mail. Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För information
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sterilchef Sandra Mikhail via e-post: sandra.mikhail@apl.se.

Övrigt
Innan ev. anställning kommer du att få göra ett alkohol-/drogtest samt att vi utför en bakgrundskontroll på dig via Bakgrundskollen.se.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Ansök nu

Läkemedelstekniker till Göteborg (sommarvikariat)

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Feb 13
APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som är ett individanpassat läkemedel för en enskild patient, i syfte att förbättra och rädda liv. Många beredningar görs till barn och till vuxna med olika typer av överkänslighet. APL är statligt ägt och en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel och är även en etablerad kontraktstillverkare inom Life science-industrin med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APL:s ca 500 medarbetare är verksamma vid fyra tillverkningsenheter runt om i Sverige.

Läs gärna mer på www.apl.se

Trivs du med omväxlande arbete nära vården kan det vara dig vi söker!

Tjänsten

Vi söker en läkemedelstekniker till småskalig extemporetillverkning i vår sterila verksamhet i Göteborg.

Som läkemedelstekniker kommer du arbeta med praktisk tillverkning/beredning av extemporeläkemedel. I denna tjänst ingår även syning, etikettering och packning av våra sterila läkemedel.

Tjänsten är ett 3 månaders sommarvikariat, 40h/vecka förlagda måndag-fredag.

Tillträdesdag enligt överenskommelse. Placeringsorten är Göteborg.

Vem är du
Vi söker dig som har utbildning på gymnasienivå och har,

- god förståelse för matematik och god datorvana och

- talar och skriver svenska obehindrat.

Det är meriterande om du

- är utbildad läkemedelstekniker/apotekstekniker alternativt annan erfarenhet inom närliggande områden och

- har erfarenhet av GMP, god dokumentationsvana samt vana att arbeta efter skrivna instruktioner.

Personliga egenskaper
Arbete med extemporeläkemedel ställer höga krav på noggrannhet och kvalitet i en dynamisk arbetsmiljö och det är därför viktigt att du är noggrann, strukturerad, flexibel, och stresstålig. Sist men inte minst har du personlig ansvarskänsla och klarar att arbeta efter gällande regler och rutiner.

På APL jobbar vi aktivt med ständiga förbättringar och ställer krav på eget ansvar, initiativförmåga och målinriktat arbete för att bidra till en lönsam verksamhetsutveckling.

Hos oss får du
APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. För att du ska trivas behöver våra värderingar affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande passa in på dig.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 mars 2024. Ansökan görs via länken i annonsen, vi tar inte emot ansökningar via e-mail. Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För information
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sandra Mikhail via e-post: sandra.mikhail@apl.se.

Övrigt
Innan ev. anställning kommer du att få göra ett alkohol-/drogtest samt att vi utför en bakgrundskontroll på dig via Bakgrundskollen.se.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Ansök nu

Läkemedelstekniker till Göteborg

Sjukhustekniker
Läs mer Dec 18
APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som är ett individanpassat läkemedel för en enskild patient, i syfte att förbättra och rädda liv. Många beredningar görs till barn och till vuxna med olika typer av överkänslighet. APL är statligt ägt och en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel och är även en etablerad kontraktstillverkare inom Life science-industrin med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APL:s ca 500 medarbetare är verksamma vid fyra tillverkningsenheter runt om i Sverige.

Läs gärna mer på www.apl.se

Trivs du med omväxlande arbete nära vården kan det vara dig vi söker!

Tjänsten
Vi söker en läkemedelstekniker till småskalig extemporetillverkning i vår sterila verksamhet i Göteborg.

Som läkemedelstekniker kommer du arbeta med praktisk tillverkning/beredning av extemporeläkemedel. I denna tjänst ingår även syning, etikettering och packning av våra sterila läkemedel.

Tjänsten är på heltid, 40h/vecka förlagda måndag-fredag. Tjänsten är en visstidsanställning på ca 1 år. Möjlighet till förlängning kan bli aktuell. Tillträdesdag enligt överenskommelse. Placeringsorten är Göteborg.

Vem är du
Vi söker dig som har utbildning på gymnasienivå, gärna med naturvetenskaplig eller teknisk inriktning, alternativt mångårig erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter inom området.

- Du har god förståelse för matematik och god datorvana

- Du talar och skriver svenska obehindrat

Önskad erfarenhet

- Utbildning som läkemedelstekniker/apotekstekniker alternativt annan erfarenhet inom närliggande område

- Erfarenhet av läkemedelstillverkning och kunskaper i GMP

- God dokumentationsvana samt vana av att arbeta efter skrivna instruktioner

- Erfarenhet av LEAN

Önskade personliga egenskaper
Arbete med extemporeläkemedel ställer höga krav på noggrannhet och kvalitet i en dynamisk arbetsmiljö och det är därför viktigt att du är noggrann, strukturerad, har personlig ansvarskänsla och klarar att arbeta efter gällande regler och rutiner. Sist men inte minst kommunikativ förmåga och kundorienterad inställning värdesätts högt.

På APL jobbar vi aktivt med ständiga förbättringar och ställer krav på eget ansvar, initiativförmåga och målinriktat arbete för att bidra till en lönsam verksamhetsutveckling.

Hos oss får du
APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. För att du ska trivas behöver våra värderingar affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande passa in på dig.

Alla medarbetare har en individuell utvecklingsplan och tydliga mål som kontinuerligt följs upp. Detta ger var och en möjligheten att påverka sin egen situation och bidra till vår gemensamma utveckling och vi uppmuntrar aktivt till intern rörlighet.

Du får tillgång till en förmånsportal där vi samlar våra förmåner och erbjudanden, t ex friskvårdsbidrag och kostförmån. Vi har kollektivavtal med Unionen och SACO och därtill hörande förmåner, exempelvis tjänstepension, försäkringar, flextid och lediga klämdagar. På samtliga orter finns friskvårdsgrupper som arrangerar olika typer av aktiviteter.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 januari 2024. Ansökan görs via länken i annonsen, vi tar inte emot ansökningar via e-mail. Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För information
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sandra Mikhail via e-post: sandra.mikhail@apl.se.

Övrigt
Innan ev. anställning kommer du att få göra ett alkohol-/drogtest samt att vi utför en bakgrundskontroll på dig via Bakgrundskollen.se.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Ansök nu

APL söker farmaceut till Extempore, Göteborg

Apotekare
Läs mer Nov 24
APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som är ett individanpassat läkemedel för en enskild patient, i syfte att förbättra och rädda liv. Många beredningar görs till barn och till vuxna med olika typer av överkänslighet. APL är statligt ägt och en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel och är även en etablerad kontraktstillverkare inom Life science-industrin med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APL:s ca 500 medarbetare är verksamma vid fyra tillverkningsenheter runt om i Sverige.

Läs gärna mer på www.apl.se

Tjänsten

Trivs du med omväxlande arbete nära vården kan det vara dig vi söker!

Vi söker en farmaceut till småskalig extemporetillverkning i vår sterila verksamhet i Göteborg. Som tillverkningsfarmaceut kommer du att arbeta med praktisk tillverkning/beredning av sterila extemporeläkemedel.

Huvudsakliga arbetsuppgifter

- Framtagning av satsprotokoll

- Orderhantering

- Beredning, dispensering/fyllning av icke steril och/eller steril extempore

- Medverka vid framtagning av instruktioner

- Slutkontroll av extemporeläkemedel

Tjänsten
är på heltid, 40h/vecka förlagda måndag-fredag. Tillträdesdag
enligt överenskommelse. Placering i Göteborg.

Vem är du

Vi söker dig som har farmaceututbildning med svensk legitimation med extemporebehörighet, dvs. i första hand leg. receptarie som läst extemporekursen men även leg. Apotekare.

Du har

- God förståelse för matematik och god datorvana

- Mycket god kunskap i svenska språket i både tal och skrift

-
Erfarenhet från läkemedelstillverkning är meriterande

Arbete med extemporeläkemedel ställer höga krav på noggrannhet och kvalitet i en dynamisk arbetsmiljö. För att lyckas och trivas i tjänsten tror vi att du är ansvarstagande, flexibel, stresstålig, serviceinriktad och har lätt för att samarbete. Kommunikativ förmåga och kundorienterad inställning värdesätts högt. Sist men inte minst vi arbetar aktivt med ständiga förbättringar vilket ställer krav på eget ansvar, initiativförmåga och målinriktat arbete för att bidra till en lönsam verksamhetsutveckling.

Hos oss får du
APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. För att du ska trivas behöver våra värderingar affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande passa in på dig.

Alla medarbetare har en individuell utvecklingsplan och tydliga mål som kontinuerligt följs upp. Detta ger var och en möjligheten att påverka sin egen situation och bidra till vår gemensamma utveckling och vi uppmuntrar aktivt till intern rörlighet.

Du får tillgång till en förmånsportal där vi samlar våra förmåner och erbjudanden, t ex friskvårdsbidrag och kostförmån. Vi har kollektivavtal med Unionen och SACO och därtill hörande förmåner, exempelvis tjänstepension, försäkringar, flextid och lediga klämdagar. På samtliga orter finns friskvårdsgrupper som arrangerar olika typer av aktiviteter.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31/1-2024. Ansökan görs via länken i annonsen, vi tar inte emot ansökningar via e-mail. Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

För information
Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Sterilchef Sandra Mikhail via e-post: sandra.mikhail@apl.se.

Övrigt
Innan ev. anställning kommer du att få göra ett alkohol-/drogtest samt att vi utför en bakgrundskontroll på dig via Bakgrundskollen.se.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Ansök nu

Läkemedelstekniker

Maskinoperatör, läkemedel
Läs mer Jun 14
APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. APL är också en etablerad kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APLs ca 500 medarbetare är verksamma vid fyra tillverkningsenheter runt om i Sverige. APL har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv.

Läs gärna mer på www.apl.se

Tjänsten

Vi söker en läkemedelstekniker till småskalig extemporetillverkning i vår sterila verksamhet i Göteborg.

Som läkemedelstekniker kommer du att arbeta med praktisk tillverkning/beredning av extemporeläkemedel. I denna tjänst ingår även syning, etikettering och packning av våra sterila läkemedel.

Din bakgrund och profil

- Du har lägst gymnasieutbildning gärna kompletterad med en utbildning som läkemedelstekniker/apotekstekniker alternativt annan erfarenhet inom närliggande områden.

- Meriterande med erfarenhet av GMP, god dokumentationsvana samt vana att arbeta efter skrivna instruktioner.

- Du har god förståelse för matematik

- Din datorvana är god

- Mycket god kunskap i svenska språket i både tal och skrift

Som person är du ansvarstagande, lyhörd, lösningsorienterad, flexibel, stresstålig, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta

Trivs du med ett omväxlande arbete nära vården kan det vara dig vi söker! Kommunikativ förmåga och kundorienterad inställning värdesätts högt. Arbete med extemporeläkemedel ställer höga krav på noggrannhet och kvalitet i en dynamisk arbetsmiljö.

På APL jobbar vi aktivt med ständiga förbättringar och ställer krav på eget ansvar, initiativförmåga och målinriktat arbete för att bidra till en lönsam verksamhetsutveckling.





Vi erbjuder

APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. Affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande är några av de ledord som APLs chefer och medarbetare arbetar efter och för att du ska trivas bör dessa värderingar även passa in på dig.

Vi erbjuder bl.a. flextid, friskvårdsbidrag och kostförmån.

Omfattning: Tjänsten är på heltid, 40h/vecka förlagda måndag-fredag. Tillträde enligt överenskommelse.

Ansökan: Sista ansökningsdag är den 31 augusti. Ansökan görs via länken i annonsen, vi tar inte emot ansökningar via e-post. Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Låter tjänsten lockande och stämmer in på dig, tveka inte - sök direkt!

För information: Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta gruppchef Sandra Mikhail via e-post: sandra.mikhail@apl.se

Övrigt: Innan ev. anställning kommer du att få göra ett alkohol-/drogtest samt att vi utför en bakgrundskontroll på dig via Bakgrundskollen.se.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Ansök nu

Underhållstekniker

Drift- och underhållsingenjör, anläggning
Läs mer Mar 16
APL, Apotek Produktion & Laboratorier AB, är en av Europas största tillverkare av extemporeläkemedel. APL är också en etablerad kontraktstillverkare inom Life science i Skandinavien med resurser för utveckling, tillverkning och analys av läkemedel. APLs ca 500 medarbetare är verksamma vid fem tillverkningsenheter runt om i Sverige. APL har till uppgift att tillverka extemporeläkemedel som skräddarsys för den enskilde patienten. Många beredningar görs till barn och till patienter med olika typer av överkänslighet. APL bidrar till läkemedel som förbättrar och räddar liv.

Läs gärna mer på www.apl.se

Tjänsten

Brinner du för att arbeta med underhåll i en GMP miljö och tillgodose att allt underhåll utförs med kvalitet för att säkerställa driften på siten? Drivs du av att arbeta med felsökningar av teknisk natur i samarbete över avdelningsgränser? Då har vi jobbet för dig - sök till oss på APL (Apotek Produktion & Laboratorier) i Göteborg!

APL söker en Underhållstekniker med erfarenhet av att självständigt planera och driva underhålls och förbättringsarbeten. Du kommer att vara en del av en grupp med kompetens och erfarenhet inom fastighetsskötsel, GMP, underhållsplanering och arbete med ständiga förbättringar.

Arbetsuppgifter
- Planera, samordna och genomföra förebyggande underhåll av utrustning, anläggning och mediasystem
- Kalibrera, validera och re-validera utrustning enligt underhållsplan och instruktioner
- Medverka i underhålls- och investeringsprojekt med olika omfattningar
- Dokumentera planerat och utfört arbete i företagets underhållssystem
- Arbeta med avvikelsehantering och ändringshantering i företagets kvalitetssystem
- Medverka vid framtagning och uppdatering av instruktioner
- Arbeta i APLs olika arbetsordersystem
- Medverka vid inspektioner från kunder och myndigheter
- Inköp av reservdelar och beställning av extern service till utrustningar
- Bedöma och fatta beslut om åtgärder inom ramen för befattningen och fastställda instruktioner
- Identifiera, utföra och dokumentera förbättringsarbeten
- Stötta samtliga avdelningar med teknisk support
- Delta i företagets säkerhet, hälsa och miljöarbete



Vi söker dig som

Har erfarenhet inom service och underhåll inom processindustriell verksamhet.

Du har erfarenhet av systematiskt underhållsarbete med förebyggande och avhjälpande underhåll. Tidigare erfarenhet av inköp av bygg-, och reparationstjänster samt material är meriterande.

Du har en teknisk förmåga och arbetar proaktivt för att uppnå mål och resultat. Du har lätt för att samarbeta och har ett systematiskt arbetssätt.

Du har lätt för att arbeta med datoriserade system.

Vi erbjuder

APL kännetecknas av en öppen och dynamisk atmosfär med korta beslutsvägar. Affärsmässig, lyhörd, lösningsorienterad och ansvarstagande är några av de ledord som APLs chefer och medarbetare arbetar efter och för att du ska trivas bör dessa värderingar även passa in på dig.

Vi erbjuder förmåner som flextid, Rikskortet och ledighet på klämdagar.

Ansökan

Sista ansökningsdag är den 17 april 2023. Ansökan görs via länken i annonsen, vi tar inte emot ansökningar via e-mail. Vi arbetar med löpande urvalsprocess och tjänsten kan komma tillsättas innan sista ansökningsdagen. Tillträde enligt överenskommelse.

För information

Vid frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta nn via e-post: ali.davari@apl.se eller telefon 070 420 58 08

Övrigt

Innan ev. anställning kommer du att få göra en alkohol-/drogtest samt kommer vi att göra en bakgrundskontroll på dig via Bakgrundskollen.se.

Välkommen att dela en spännande framtid med oss på APL!

Ansök nu