Göteborg: Training Specialist Ford

Hitta ansökningsinfo om jobbet Training Specialist Ford i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-06-01 // Varaktighet: Heltid

MSX International Ltd

Drivs du av att utbilda och förbättra en verksamhet genom att ansvara för onboarding- och training/utbildningsprocessen. Trivs du med att vara i centrum för kompetenser och hjälpa till med att leverera både kvalitet och resultat genom en träffsäker trainingprocess, då är det precis dig vi behöver!

Att jobba som Training Specialist innebär att du ansvarar för hela processen som berör vår initiala och löpande utbildning i vår verksamhet. Du förväntas genomföra utbildning, utveckla, förbättra upplägget både i omfattning och innehåll samt säkerställa att dokumentation och presentationsmaterial är uppdaterade genom hela processen. I din roll samarbetar du tätt med kvalitetsfunktionen eftersom många behov kanaliseras genom uppföljning och kvalitetsbrister. I den här rollen behöver du både intressera dig för utbildning men också för kundens produkter. Ett agilt arbetssätt är en förutsättning då vi anpassar oss efter kundens behov.  

Arbetsuppgifter:
* Arbeta fram ett format för utbildningen, ex ett årshjul för processen som syftar till att säkra kvaliteten i vårt utförande och kompetensen hos våra medarbetare
* Identifiera brister och omvandla dessa till förbättringar i training-processen
* Utveckla och tar fram material för instruktioner och manualer vid onboarding
* Introducera nya medarbetare till arbetssätt, värderingar och affären
* Hålla utbildningar löpande efter behov både individuellt och i grupp
* Agera proaktivt och entusiasmera ett lärande i verksamheten
* Samarbeta med Quality Assurance i syfte att förbättra


Är du den vi söker?
Eftersom vi hanterar fordonsrelaterade frågor, ser vi gärna att du utöver ett pedagogiskt sätt har ett intresse för bilar och dess teknik. Du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt och anpassa både din dag och innehåll till en viss del beroende av behov. I den här rollen är du en nyckelperson och involveras i stor utsträckning in i den dagliga verksamheten så du behöver behärska och förstå både svenska, engelska både i tal och skrift.
Om du dessutom förstår och talar något av de nordiska språken är det meriterande i den här tjänsten. Att du kan arbeta självständigt och ta ansvar för din egna leverans men också samarbeta i team då passar du bra in i både rollen och vår kultur. Med fördel har du erfarenhet från tidigare liknande roller. Välkommen med din ansökan.

Omfattning och arbetsplats:
Vi erbjuder hybrida modellen för kontorsarbete, dvs delvis på distans. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Munkebäck men lätt tillgång till kollektivtrafik och parkering.

Vi erbjuder dig:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö med högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Utbildningsplanerare, företag

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Utbildningsplanerare, företag.

Training Specialist

Läs mer Feb 13
MSX International Ltd

Drivs du av att utbilda och förbättra en verksamhet genom att träna och utveckla utbildningsmaterial? Trivs du med att vara i centrum för kompetenser och hjälpa till med att leverera både kvalitet och resultat genom en träffsäker trainingprocess? Då är det precis dig vi behöver!

Att jobba som Training Specialist innebär att du jobbar med hela processen som berör vår initiala och löpande utbildning i vår verksamhet. Du förväntas genomföra utbildning, utveckla, förbättra upplägget både i omfattning och innehåll samt säkerställa att dokumentation och presentationsmaterial är uppdaterade genom hela processen. I din roll samarbetar du tätt med kvalitetsfunktionen eftersom många behov kanaliseras genom uppföljning och kvalitetsbrister. I den här rollen behöver du både intressera dig för utbildning men också för kundens produkter. Ett agilt arbetssätt är en förutsättning då vi anpassar oss efter kundens behov.  

Arbetsuppgifter:
* Identifiera brister och omvandla dessa till förbättringar i training-processen
* Utveckla och tar fram material för instruktioner och manualer vid onboarding
* Introducera nya medarbetare till arbetssätt, värderingar och affären
* Hålla utbildningar löpande efter behov både individuellt och i grupp
* Agera proaktivt och entusiasmera ett lärande i verksamheten
* Samarbeta med Quality Assurance i syfte att förbättra
* Arbeta nära både vår lokala och globala Training Specialister


Är du den vi söker?
Eftersom vi hanterar fordonsrelaterade frågor, ser vi gärna att du utöver ett pedagogiskt sätt har ett intresse för bilar och dess teknik. Du behöver vara flexibel i ditt arbetssätt och anpassa både din dag och innehåll till en viss del beroende av behov. I den här rollen är du en nyckelperson och involveras i stor utsträckning in i den dagliga verksamheten så du behöver behärska och förstå svenska och engelska i tal och skrift.

Om du dessutom förstår och talar något av de nordiska språken är det meriterande i den här tjänsten. Att du kan arbeta självständigt och ta ansvar för din egna leverans men också samarbeta i team då passar du bra in i både rollen och vår kultur. Med fördel har du erfarenhet från tidigare liknande roller.

Omfattning och arbetsplats:
Vi erbjuder hybrida modellen för kontorsarbete, dvs delvis på distans. Vi sitter i nyrenoverade lokaler i Munkebäck men lätt tillgång till kollektivtrafik och parkering.
Detta är ett vikariat som kommer vara 3-6 månader med möjlighet för förlängning.

Vi erbjuder dig:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö med högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Ansök nu

Project Lead - Competence & Talent Management

Läs mer Dec 6
Volvo Cars - Driving change together
We share a rich and purposeful heritage and even bolder future ambitions to match. Since 1927, we have created world-changing innovations: The modern seatbelt, the side impact protection system, the pedestrian detection system, to name just a few. 
Today, Volvo Cars is one of the most well-known and respected premium car brands, preparing for a new future that will be all-electric and connected. Our proud history of innovation is the result of a collaborative, diverse and inclusive Volvo Cars community, grounded in a shared passion for protecting people and our planet. 
For the right person, an inspiring, and creative workplace awaits. Did you know that every Volvo Cars employee worldwide has the right to our Family Bond, our all-gender, paid parental leave policy? You’ll also enjoy a culture and benefits package that’s made us one of the world’s most awarded and progressive employers.

It’s all about people
We have always prioritized people in everything we do. Curiosity about others' needs is key to creating safe, personalized, and sustainable mobility solutions. For decades, Volvo Cars has been a pioneer in automotive safety – helping save a million lives. We want to protect and enhance the lives of a million more, particularly those most in need. If you believe in the power of people and collaboration to have a positive impact and drive change, you'll thrive here. Surrounded by brilliant, curious colleagues all committed to making a difference. We are people who care about other people. 
What we offer
At Volvo Cars People Experience (PX), our mission is to attract, recruit, develop, engage, and retain the people that build the future for Volvo Cars. We support and facilitate Volvo Cars’ strategic transformation with our HR deliverables, and we are on an exciting change journey. Together with our business, we handle the most precious resource for the success of the company – our talents. Given our significant transformation, change management is needed to reach our short, mid-, and long-term future success. To get there, we work in a flexible, adaptable, and sustainable manner with a constant eye on new opportunities. We care about people, safety, and sustainability – all in line with our brand promise. Right now, we have an opportunity available as a Project Lead - Competence & Talent Management, who will be working shoulder to shoulder with our Head of People Experience for Manufacturing. The role is very broad with extensive connections to internal and external stakeholders in our different organizations, plants and our wider community.
What you´ll do
You will be an integral part of the Manufacturing People Experience team and an enabler and catalyst for our team’s deliverables and cross-team collaboration. You will be working closely to colleagues globally as well as our central colleagues.  
Your main responsibilities will be to take lead for prioritized competence and talent initiatives as well as other projects connected to our people plan and strategic journey. You will be a part of creating our global agenda, aligning working methods and collaborate over boarders with one goal – more value added to our business. Examples on what you will spend your time on:

•    Lead selected critical tasks, initiatives, and projects in the competence/talent space such as our work with People Plans and other strategic competence initiatives
•    Act as an interface between internal and external stakeholders in our plant and wider community including Volvo Car Academy and Manufacturing Plant Academies
•    Develop high-quality reports and presentations on our key activities in a visual, crisp, and easily understandable way 
What you’ll bring
To be successful in this role, you need to be self-driven, a true collaborator, and have an excellent sense of how to structure work. Ideally, you have a master’s degree in HR (or similar) and at least 5 years of broad experience in working within a truly global HR landscape with competence and talent management. You understand the manufacturing business well and know how to translate it’s needs into our People Experience agenda and make priorities both in the day-to-day operations as well as longer term. You have strong digital skills, you are a quick learner, and we expect you to pick up the pace swiftly.
Since you will be in contact with many different people and depend on information from them, it is important that you are relations-oriented with a natural ability for networking. You are fluent in English (written and spoken) with strong communication skills in general.
You are passionate about storytelling and savvy in creating appealing visuals. We believe you have a good sense of how to get a message through, and how to gather information and simplify it for a key audience. Finally, in this role, you handle a lot of information, and we expect high integrity and that you are used to handling confidential and sensitive information.

Ansök nu

Learning Designer

Läs mer Nov 8
Who are we?
Volvo Cars is a company on a mission; to bring traditional car manufacturing into a connected, sustainable and smart future.
Since 1927, we have been a brand known for our commitment to safety, creating innovative cars that make life less complicated for our consumers. In 2010, we decided to transform our business, resulting in a totally new generation of cars and technologies, as well as steady growth and record sales. Today, we’re expanding our global footprint in Europe, China and the US, and we’re on the lookout for new talent.
We are constantly pushing our own skills and abilities to drive change in the automobile industry like never before. We are looking for innovative, committed people to join us in this endeavour and create safe, sustainable and connected cars. We believe in the power of people and will challenge and support you to reach your full potential. Join us and be part of Volvo Cars’ journey into the future.

We now have a very exciting opportunity within our Global Learning & Leadership Development team as Learning Experience Designer reporting to the Global Head of Learning. Our overarching purpose is to excite great talents to join us and invest in them to stay and grow - we achieve this through a deep focus on the employee experience. This is an exciting opportunity to truly make an impact in delivering value to Volvo Cars employees.

The automotive industry is going through its biggest transformation journey ever. The future is electric, autonomous, and online with groundbreaking technologies and new innovative business models. For us to deliver on our corporate strategy we need to secure that all employees globally are able to continuously develop competencies needed for the future, resulting in learning becoming an increasingly fundamental success factor.

What you’ll do
As a Learning Experience Designer will work in close liaison across teams within Volvo Cars, with excellent opportunities to be an integral part in shaping this journey. You will produce learning initiatives to open up new learning opportunities for all employees. By making learning more social and personalized you will help empower employees to take ownership of their learning and engage in solutions designed to fit their normal flow of day-to-day work. You will create and implement digital learning initiatives for a global audience that provide ‘always relevant’ learning experiences and uplift of current and future skills.

The role includes, but is not limited to:
• Use learning experience design theories and methodologies, to develop comprehensive learning resources and experiences, ranging from physical- or virtual classroom training, learning journeys, and self-paced courses, to digital content, job aids, guides, and performance support based on stakeholder requirements and specific needs of the target group.
• Provide support to individuals, teams and local learning practitioners, offering toolkits, guidance and coaching for maximizing impact.
• Play a central role as the learning experience designer in projects addressing both common and locally prioritized transformations or challenges.
• Engage in robust change-, project-, and stakeholder management to ensure the delivery of high-quality, impactful learning experiences.

What you’ll bring
We believe you have several years of relevant professional experience, specifically within the Learning & Development space. To succeed in this role, we believe you have:
• A strong track record in designing, developing, and deploying effective learning solutions.
• Knowledge and understanding of change management practices, particularly as we use the ADKAR model within our transformation initiatives at Global Learning, Volvo Cars.
• Familiarity with design methods such as 5Di, HPLJ and 5 Moments of Need.
• Proficiency in script writing and content creation.
• Experience in video, audio, and graphic design is highly desirable.
• Robust project management skills.

Who are you?
You're a talented learning practitioner and producer, driven by a passion to enable people to excel and enhance business performance. At the same time, you are a fast learner, ready to pick up, adopt, and apply new methods and tools to improve yourself.
You're flexible and adaptable, able to solve everyday challenges and make decisions, suggesting creative solutions. Stakeholder management skills are highly valued for this role and you're a master at turning challenging conversations into relationship-building opportunities.
If you're passionate about learning and development, with a drive to demonstrate measurable business impact from learning experiences, we want to hear from you.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Msx International Ltd. England, Filial

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Msx International Ltd. England, Filial .

Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 2
Nytt
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande:
* Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.
* Ständiga förbättringar av processer och verktyg


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.
* B-körkort
* Kunskap kring elbilar är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag. 


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom bilindustrin (vikariat)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska och engelska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu efter en vikarie till vår Ford hub i Munkebäck.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter:
* Kommunicera med kunder baserat på deras behov via mail, chatt och telefon för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Service Specialist tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att självständigt. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt och en problemlösare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera skriftligt och verbalt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.



Arbetsplats och omfattning:
Detta är ett vikariat med start i juni. Jobbet är på heltid och arbetstiderna är indelade mellan måndag-fredag från 8:00-16:30. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.  


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Teknisk Support inom fordonsteknik Volvo Cars / MSX International

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 9
MSX International Ltd

Brinner du för teknik och problemlösning? Är du en analytisk person med stort intresse för teknik och bilar, då är rollen som diagnostekniker hos Volvo Cars/MSX International något för dig.
Som diagnostekniker ger du support till Volvo Cars återförsäljare och tjänsten är en del av vårt nordiska team som expanderar. Vi söker just nu två personer, en som behärskar svenska och en som behärskar finska.

Arbetsuppgifter:
* Supportera och coacha återförsäljare med avancerad diagnostisk felsökning
* Bistå med rekommendationer för fortsatt felsökning
* Kommunicera direkt med Volvos utvecklingsteam
* Daglig uppföljning av aktuella ärenden
* Rapportering av produktavvikelser till Volvo
* Kontinuerlig kompetensutveckling

Kvalifikationer:
* Teknisk erfarenhet från Volvo är ett krav, Nivå 4
* God förståelse för diagnossystem och mjukvara
* Solid erfarenhet från auktoriserad märkesverkstad
* Goda kunskaper inom IT, elektronik och felsökning
* Engagerad och analytisk problemlösare
* Kommunikativ och serviceinriktad
* Flytande svenska och engelska eller flytande finska och engelska

Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Torslanda. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.
Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 2
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande:
* Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.
* Ständiga förbättringar av processer och verktyg


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.
* B-körkort
* Kunskap kring elbilar är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag. 


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Team Manager

Teamledare
Läs mer Apr 2
MSX International Ltd

Drivs du av att leda och utveckla team? Har du tidigare erfarenhet av ledarskap från fordonsindustrin? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda i en kunddriven verksamhet med korta ledtider från behov till lösning. Team Manager är en nyckelperson i att säkerställa marknadens resultat och leverans mot både interna och externa intressenter. Låter det intressant, då skulle du passa in i vårt team i Göteborg.

Arbetsuppgifter
* Som Team Manager förväntas du hantera löpande personalfrågor och planera den dagliga bemanningen för teamet. Följa upp teamets ärenden, coacha och driva utveckling både i arbetssätt och i kvalitet. Vi arbetar systematiskt och följer noggrant upp vår kvalitet för att utveckla och skapa värde varje dag.
* First point of contact mellan kund och teamet av agenter som jobbar med kundsupport.
* Semesterplanering
* Utvecklingssamtal
* Supportera och ta ärenden vid behov från agenter
Upprätthålla KPI-er


Är du den vi söker?
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av ledarskap och som jobbat kundnära inom fordonsindustrin. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av elbilar. Du behöver vara närvarande och tillgänglig för ditt team, tänka lösningar och ha förmågan att arbeta självständigt och strukturerat i en tvärfunktionell verksamhet. Det är viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. För att komma till din rätt i rollen behöver du ha erfarenhet från liknande servicearbete med kundkontakt, administration och från liknande supportroller med stort kundfokus.

I den här rollen krävs det att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”. För rollen krävs det även att du har B-körkort.


Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. Placering är i Göteborg.

Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Customer Service Specialist (Norska/Danska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 20
MSX International Ltd

Kan du norska eller danska och engelska i både tal och skrift och om du också har ett starkt driv av att hjälpa kunder i deras bilägande, då är det dig vi söker. Om du dessutom tycker om att lösa problem och har lätt för att förstå bilens funktioner skulle rollen i vår Nordiska Customer Service för Ford Motor Company vara något för dig!

Vi erbjuder:
Detta är en heltidstjänst och ett tidbegränsat uppdrag på 6 månader. MSX har kollektivavtal samt erbjuder konkurrenskrafitg fast månadslön samt friskvårdsbidrag. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.   

Arbetsuppgifter
* Som Customer Service Agent förväntas du ta hand om kunder genom att agera proaktivt stöd  under kundens vertstadsbesök. Vi möter kunden i flera kommunikationskanaler via datorn, chat och telefon.
* Hantera kundens frågor kring bilen, besöket och bilägandet
* Agera och svara affärsmässigt och professionellt på kundernas frågor och evetuella klagomål
* Agera kommunikativt mellan återförsäljare och kund
* Ansvara för att kunden fråga får en lösning, från start till mål
* Agera proaktivt och verka aktivt för mervärde för kunden
* Ansvara för att all data kring kundärendet hanteras korrekt i systemen


Kvalifikationer
* Erfarenhet från innesälj alt ett stort intresse för att ge förstklassig service
* Gymnasieutbildning gärna med någon påbyggnadsutbildning 
* Danska/norska samt engelska obehidnrat i både tal och skrift
* Teamplayer med en postiv attityd
* Tidigare erfarenhet från liknande roll
Intresse för bil och dess funktioner är meriterande


Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en duktig problemlösare som gillar att arbeta strukturerat och tvärfunktionellt i team men samtidigt är självgående i uppgifter du tar dig an. Eftersom vi också har dialog med flera olika marknader är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från att agera i en serviceorganisation med flera kontaktytor, trivas med administration och ha erfanrehet från liknande supportroller där allt vi gör drivs av kunden.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från branscher som gett dig fordonskunskap, bilens tillbehör och bilägande. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”.


Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Ansök nu