Göteborg: Falck söker socionom i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Falck söker socionom i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-20 // Varaktighet: Heltid

Har du några års erfarenhet av arbete som socionom och intresse av att bedriva stödjande samtal? Då ska du söka denna tjänst på Falck Hälsa och Arbetsliv!

Falck söker en ny medarbetare till vårt duktiga team av socionomer i vår Telefonmottagning centralt belägen i Göteborg. Våra kunder är offentliga organisationer, privata företag och försäkringsbolag. Som socionom hos oss håller du stödsamtal, gör bedömningar och vägleder klienter via telefon gällande privata och arbetsrelaterade frågeställningar, t.ex. stress, relationer, sociala problem, konflikter, missbruk mm. I arbetet ingår även tidsbokning till specialist samt andra administrativa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som är utbildad socionom med några års erfarenhet. Du har god förmåga att bedriva stödjande samtal, meriterande om du har kunskaper i samtalsmetodik, t ex MI. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du en god kommunikativ och administrativ förmåga och drivs av att göra skillnad hos andra i behov av professionellt stöd.

Övrigt:

Vi är ett glatt team som sitter i ljusa fräscha lokaler på centrala Vasagatan i Göteborg.

Vår telefonmottagning är öppen dygnet runt och därmed kan det bli aktuellt med viss kvälls- och jourtjänstgöring.

Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med placering i Göteborg och möjlighet att delvis jobba på distans. 6 månaders provanställning tillämpas.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Gruppchef Susanne Johansson på telefon 031-604931 eller på email susanne.johansson@falckhealthcare.se

Välkommen med din ansökan senast 2023-10-04. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Socionom

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Socionom.

Barnombud

Läs mer Maj 14
Nytt
Vill du ha ett roligt och meningsfullt extrajobb där du får bidra till att öka rättigheterna och deltagandet för barn och ungdomar i placering?
Vi vet, efter att ha lyssnat på barn och ungdomar med erfarenhet av placering i samhällsvård, att när de saknar en trygg vuxen kan det vara svårt att få sin röst hörd och förstå allt som händer i kontakt med myndigheter och beslutsfattare. Därför startar vi på SOS Barnbyar upp ett nytt projekt där du som barnombud arbetar på barnets uppdrag och agerar en trygg vuxen som fokuserar på barnets vilja och rättigheter.
Om uppdraget:
I SOS Barnbyars pilotverksamhet kommer du som barnombud att matchas med ett barn eller en ungdom som är placerad i familjehem och på dennes uppdrag stötta och hjälpa till i situationer relaterade till socialtjänsten. Arbetet kan innebära att:
Närvara vid möten med socialtjänsten
Hjälpa barnet/ungdomen att prata med socialtjänsten
Se till att barnet/ungdomen vet om sina rättigheter – och får dessa uppfyllda
Se till att barnet/ungdomen får delta i processer och beslut som rör denne
Vara en trygghet för barnet/ungdomen

Du kommer bli en del i ett team av barnombud där ni stöttar varandra, men arbetar individuellt med det barn/ungdom som du matchas med. Detta förutsätter att du trivs i att arbeta stöttande mot kollegor och gärna delar med dig av din kunskap samtidigt som du gillar att driva ditt egna arbete. Inför uppdraget genomgår du en obligatorisk och avlönad utbildning i SOS Barnbyars regi. Inom ramen för varje uppdrag ingår handledning och du arbetsleds av SOS Barnbyars samordnare. I och med att detta är ett utvecklande av en ny stödfunktion kommer ditt arbete och dina erfarenheter även bidra till utvecklingen av Barnombudsverksamheten inom SOS Barnbyar.
Vem är du?
Då du kommer att arbeta på uppdrag av och tillsammans med barn och unga lägger vi stor vikt vid personlig lämplighet.
Som Barnombud ser du möjligheter, har en positiv grundsyn och ett starkt engagemang för människor. Du kan förmedla ett lugn till andra personer och har god förmåga att bidra med struktur, stabilitet och trygghet. Du är lyhörd och har lätt för att skapa relation samt tillit till barn och ungdomar. Uppdraget förutsätter att du har respekt för mångfald samt förmåga att förstå och möta barn/unga från olika kulturella bakgrunder på ett respektfullt sätt.
Vi söker dig som kan förklara socialtjänstens processer och beslut på ett barnanpassat, tydligt och kommunikativt vis. Du har förmåga att samverka och samarbeta med olika aktörer såsom myndigheter, organisationer och familjehemsföräldrar/vårdnadshavare för att kunna främja barns bästa på ett effektivt sätt. Det är viktigt att du är engagerad i att främja barn och ungas delaktighet och möjlighet att få sina röster hörda i beslutsprocesser som påverkar dem.
För att trivas i den här rollen ser vi att du:
Har utbildning inom socialt arbete, juridik eller är under utbildning, alternativt har inhämtat motsvarande kunskaper på annat sätt
Har erfarenhet av evidensbaserat socialt arbete med målgruppen barn och unga
Har kunskaper om socialtjänstens lagar och regler samt insatser och processer
Har kunskap om barns rättigheter och god kännedom om Barnkonventionen, samt annan aktuell lagstiftning
Har god kunskap om målgruppen placerade barn och unga
Har god kännedom om det svenska samhället och dess struktur
Har en personlig mognad

Meriterande:
Erfarenhet av arbete inom ideell sektor
Erfarenhet av familjehem
Erfarenhet som kontaktperson inom kommunal, privat eller ideell sektor.

Anställningsvillkor:
Du ingår i vår pool av Barnombud och får en uppdragsförfrågan när matchning med barn/ungdom sker och kan då tacka ja eller nej till uppdrag beroende på din tillgänglighet.
Typ av anställning:?Timanställning.
Tjänstgöringsgrad:?Flexibel
Lön:?Timersättning.
Ob-ersättning utgår inte för tjänstgöring obekväma arbetstider. Ersättning utgår inte för restid till och från uppdrag.
Ansökan:
Mångfald är ett självklart och naturligt inslag i vår verksamhet och vår rekryteringsprocess genomsyras av det arbetet.?Därav arbetar vi endast med anonymiserade ansökningar.
Mejla CV men utan namn, kön, ålder till rekrytering@sos-barnbyar.se
Motivera varför du är rätt för tjänsten (med max 7 meningar inkluderat i ditt CV).
Märk din ansökan: Barnombud

Din mailadress kommer inte vara tillgänglig i urvalsprocessen och ditt CV kommer endast att sparas under rekryteringsprocessen för att sedan raderas.
Som en del i rekryteringsprocessen kommer vi att begära ett utdrag från belastningsregistret.
Ansök gärna idag, intervjuer sker löpande.

Ansök nu

Tillgänglig timvikarie till skyddat boende samt akutboende för kvinnor

Läs mer Maj 6
PositivumGruppen söker nu en timvikarier till våra två boenden för kvinnor. Det ena är ett skyddat boende och det andra ett drogfritt akutboende. Båda boendena ligger i Göteborgsregionen. På våra boenden bor kvinnor från ålder 21 år, ensamma eller placerade med sina barn.
Vi söker dig som vill arbeta extra på våra boenden och som är flexibel att komma in med ganska kort varsel. Vi söker någon som kan hoppa in dag, kväll/natt och helg vid behov. Kanske pluggar du på distans, är pensionär eller av annan anledning har god tillgänglighet


Arbetsuppgifter:
Arbetsuppgifterna som skyddspedagog/boendepedagog är att stötta de placerade kvinnorna (och barn på det skyddade boendet) utifrån individuell arbetsplan/genomförandeplan. I tjänsten ingår även administrativa uppgifter som till exempel dokumentation och eventuellt akuta kontakter med berörda myndigheter, polis, skola etc. Tjänsten kommer också innebära en del hushållsarbete för att skapa en hemlik miljö för våra gäster.
Boendet är bemannat dygnet runt och på helg och natt arbetar man ensam.
Kvalifikationer:
För att vara aktuell för tjänsten krävs en pågående eller avslutad minst tvåårig eftergymnasial utbildning inom social omsorg, beteendevetenskap eller pedagogik.
Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att arbeta med människor i utsatta situationer. Det är också en fördel om du har arbetat med barn.
Tjänsten kräver även viss erfarenhet av dokumentation samt förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
Vi arbetar utifrån ett lågaffektivt förhållningssätt och har du tidigare erfarenhet av det så är det meriterande.
Personliga egenskaper:
Vi söker dig med en stark social drivkraft och engagemang för målgruppen, som vill vara med och påverka människors liv till det bättre. Du är lugn och trygg i dig själv och kan förmedla ditt lugn även till andra. Du är en varm och lyssnande person som tror på människans förmåga att förändra sitt liv. Vidare är du pedagogisk, empatisk och kreativ i ditt arbetssätt.
Slutkandidater kommer att behöva lämna utdrag från Brottsregister.
Vi erbjuder:
För rätt person erbjuder vi ett utvecklande och ibland utmanande extrajobb med chans att påverka och göra skillnad. Vi är starkt värderingsstyrda i vårt arbete och allt vi gör utgår från våra värdeord som är; kvalitetsmedvetna, flexibla och pålitliga. PositivumGruppens styrka är att vi aldrig tappar fokus på vilka vi är till för samtidigt som vi värnar om våra medarbetares arbetsmiljö, hälsa och balans i livet
GDPR
När du skickar in din ansökan till oss så samtycker du till att vi hanterar och lagrar dina personuppgifter under pågående rekryteringsprocess. När rekryteringen är avslutas raderas dina uppgifter.
Övrigt
Vi rekryterar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden löper ut.


PositivumGruppen är en snabbt växande koncern inom socialt arbete i Västsverige. Vårt företagande har utgångspunkt i vår vision att: ”Positivum ska vara med och bygga ett bättre samhälle för de många människorna”. Vi arbetar i vardagen utifrån våra värdeord: kvalitetsmedvetenhet, flexibilitet och pålitlighet. Idag bedriver Positivumgruppen stödboende för ungdomar med psykosocial problematik, familjehemsvård, öppenvård, kvinnojourer,boende med stöd för unga vuxna samt en gymnasieskola.

Ansök nu

Socialsekreterare till försörjningsstöd i Socialförvaltningen Nordost

Läs mer Maj 10
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
En av våra socialsekreterare på Försörjningsstödsenhet 9 går vidare för att testa nya arbetsuppgifter och vi söker nu en ny kollega. Enheten är placerad på kontoret vid Kortedala Torg. Huvuduppdraget är att utreda rätten till bistånd och arbeta tillsammans med den enskilde hela vägen till självförsörjning.

Vi söker dig som har ett intresse för klientarbete och vill göra skillnad för de som är i behov av socialtjänsten. Genom att utreda och följa upp tror vi att vi får ett bra resultat för den enskilde. Vårt mål är att klienterna så snabbt som möjligt ska nå självförsörjning och under tiden bedömer vi rätten till ekonomiskt bistånd. Du behöver vara en grundlig utredare och kunna fatta både positiva och negativa beslut. Du tycker om ett klientnära arbetssätt.

I socialförvaltning Nordost arbetar vi med ständig utveckling för att hålla oss uppdaterade med vår omvärld och samtid. Vi har stor tilltro till individens egna resurser och förmågor och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vi söker dig som vill arbeta för att fler ska bli självförsörjande och därigenom få möjlighet att leva ett självständigt liv.

Vi erbjuder dig ett varierande och stimulerande arbete i en engagerad och utvecklingsorienterad arbetsgrupp. Gruppen arbetar med stort engagemang och med god sammanhållning genom att aktivt utreda behov och följa upp insatser för att stödja klienterna mot egen försörjning. Hos oss finns utvecklingsmöjligheter genom handledning, utbildning och nära arbetsledning i form av två 1:e socialsekreterare. Vi strävar efter att ha ett lärande klimat i arbetsgruppen.

I Socialförvaltning Nordost arbetar vi utifrån Göteborgs Stads förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen samt tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Det är meriterande om du har erfarenhet inom området försörjningsstöd och/eller erfarenhet av arbete/VFU i Nordost.

I rollen som socialsekreterare är det viktigt att du som person är trygg och stabil i dig själv. Du behåller lugnet i svåra situationer, skiljer på sak och person samt kan ta välgrundade beslut under tidspress. Du är empatiskt och har en förmåga att möta människor som ofta lever i utsatta miljöer och med svåra livssituationer. Vidare är du öppen och tillgänglig samtidigt som du förmår förmedla struktur och målinriktning i ditt klientarbete. Att vara en bra lyssnare och kommunikatör är en förutsättning för att skapa nytänkande i dialogen med de vi är till för, i syfte att hitta de bästa lösningarna. Du har ett flexibelt tankesätt och en förmåga att kunna omprioritera dina uppgifter under arbetsdagen då akuta situationer kan uppstå. För dig är det en självklarhet att bidra till verksamhetens mål och du gillar att följa upp dina och verksamhetens mål månadsvis. Du har intresse av att arbeta i en mångkulturell stadsdel.

Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag. Så tveka inte att söka redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Socialsekreterare till försörjningsstöd i Socialförvaltningen Nordost

Läs mer Maj 10
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
En av våra socialsekreterare på Försörjningsstödsenhet 9 går vidare för att testa nya arbetsuppgifter och vi söker nu en ny kollega. Enheten är placerad på kontoret vid Kortedala Torg. Huvuduppdraget är att utreda rätten till bistånd och arbeta tillsammans med den enskilde hela vägen till självförsörjning.

Vi söker dig som har ett intresse för klientarbete och vill göra skillnad för de som är i behov av socialtjänsten. Genom att utreda och följa upp tror vi att vi får ett bra resultat för den enskilde. Vårt mål är att klienterna så snabbt som möjligt ska nå självförsörjning och under tiden bedömer vi rätten till ekonomiskt bistånd. Du behöver vara en grundlig utredare och kunna fatta både positiva och negativa beslut. Du tycker om ett klientnära arbetssätt.

I socialförvaltning Nordost arbetar vi med ständig utveckling för att hålla oss uppdaterade med vår omvärld och samtid. Vi har stor tilltro till individens egna resurser och förmågor och har ett lösningsfokuserat arbetssätt. Vi söker dig som vill arbeta för att fler ska bli självförsörjande och därigenom få möjlighet att leva ett självständigt liv.

Vi erbjuder dig ett varierande och stimulerande arbete i en engagerad och utvecklingsorienterad arbetsgrupp. Gruppen arbetar med stort engagemang och med god sammanhållning genom att aktivt utreda behov och följa upp insatser för att stödja klienterna mot egen försörjning. Hos oss finns utvecklingsmöjligheter genom handledning, utbildning och nära arbetsledning i form av två 1:e socialsekreterare. Vi strävar efter att ha ett lärande klimat i arbetsgruppen.

I Socialförvaltning Nordost arbetar vi utifrån Göteborgs Stads förhållningssätt; Vi vet vårt uppdrag och vem vi är till för, vi bryr oss, vi arbetar tillsammans och vi tänker nytt.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen samt tidigare erfarenhet av arbete med myndighetsutövning. Det är meriterande om du har erfarenhet inom området försörjningsstöd och/eller erfarenhet av arbete/VFU i Nordost.

I rollen som socialsekreterare är det viktigt att du som person är trygg och stabil i dig själv. Du behåller lugnet i svåra situationer, skiljer på sak och person samt kan ta välgrundade beslut under tidspress. Du är empatiskt och har en förmåga att möta människor som ofta lever i utsatta miljöer och med svåra livssituationer. Vidare är du öppen och tillgänglig samtidigt som du förmår förmedla struktur och målinriktning i ditt klientarbete. Att vara en bra lyssnare och kommunikatör är en förutsättning för att skapa nytänkande i dialogen med de vi är till för, i syfte att hitta de bästa lösningarna. Du har ett flexibelt tankesätt och en förmåga att kunna omprioritera dina uppgifter under arbetsdagen då akuta situationer kan uppstå. För dig är det en självklarhet att bidra till verksamhetens mål och du gillar att följa upp dina och verksamhetens mål månadsvis. Du har intresse av att arbeta i en mångkulturell stadsdel.

Urval och intervjuer kan komma att påbörjas innan sista ansökningsdag. Så tveka inte att söka redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Barnsekreterare till Barn och Unga, Socialförvaltningen Nordost

Läs mer Maj 8
Socialförvaltningen Nordost arbetar för att ge invånare i nordöstra Göteborg en likvärdig och effektiv välfärd med möjlighet att leva trygga och självständiga liv. Förvaltningen ger stöd till individer och familjer enligt Socialtjänstlagen. Vi erbjuder också aktiviteter och mötesplatser som kan ge barn och ungdomar en meningsfull fritid. Dessutom arbetar förvaltningen aktivt med krisstöd, trygghetsfrågor, föreningsliv, folkhälsa samt kontakter med invånare och civilsamhälle.
Välkommen till en levande förvaltning i ett dynamiskt stadsområde - här jobbar vi för gemenskap och öppenhet med fokus på dem vi är till för!

ARBETSUPPGIFTER
Vill du vara en del av vårt viktiga arbete inom familjehemsvården?
Nu söker vi 2 barnsekreterare till två av våra tre enheter.

Vårt uppdrag är att arbeta för att alla familjehemsplacerade barn skall få en kvalitativ, rättssäker vård och samma möjligheter som alla barn. Som barnsekreterare har du myndighetsansvar, vilket innebär att du arbetar aktivt med uppföljningar och ansvarar för övervägande, omprövningar samt utredningar. Du har kontinuerlig kontakt med barn o ungdom (0-21 år) som är placerade i familjehem eller HVB enligt SOL eller LVU. Du har också kontakt med barnen/ungdomens nätverk, skola och andra samverkanspartners.

Vår verksamhet genomsyras av ett stort engagemang för människor och för oss står barnen i centrum. Vi arbetar aktivt med att barnen skall vara delaktiga i sin vård. Inom förvaltningen arbetar vi med delaktighet och kvalitet på ett respektfullt sätt både internt och gentemot våra brukare. I vårt arbete använder vi beprövade metoder såsom Signs of Safety, Earl och Savry mfl. Förhållningsättet BBIC är väl förankrat och en självklar del i vårt arbete. För att stödja våra barn i deras skolgång finns Skolfam-team kopplat till respektive enhet, Skolfam är en manualbaserad insats som har evidens för att förbättra barns skolgång.

Tjänsterna är inom Socialförvaltningen Nordost med geografisk placering både i Bergsjön och Hjällbo. Båda enheterna består av mindre grupper som leds av en 1:e socialsekreterare med lång erfarenhet och hög kompetens inom området. På våra enheter får du möjlighet att arbeta på en arbetsplats med god stämning och ett gott samarbete. Vi har ett nära samarbete med familjehemssekreterarna, vilket vi värdesätter och systematiskt avsätter tid för. Varje termin har vi gemensam metod och planeringsdagar.

Vi erbjuder kontinuerlig handledning och förvaltningen har en omfattande kompetensutvecklingsplan samt ett gediget introduktionsprogram med särskild metodhandledare för nya medarbetare.

Kvällsarbete kan förekomma och möjlighet till distansarbete i samråd med enhetschef.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har socionomexamen. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av myndighetsutövning och av socialt arbete med barn, ungdomar och deras familjer. Du behöver vara förtrogen med lagstiftning inom sociala barnavårdsområdet samt ha goda kunskaper om BBIC och barns utveckling. Önskvärt är även att du har utbildning i samt erfarenhet av barnsamtal. I arbetet ingår en del resor och B-körkort är därför ett krav.

Du som söker har ett tydligt barnperspektiv och är mån om ett gott bemötande. Kring familjehemsplacerade barn finns många aktörer, varför vi lägger stor vikt vid din förmåga att samarbeta och skapa goda relationer med både barnen och deras nätverk, dina kollegor och externa kontakter. Du lyssnar på personen du möter och anpassar din kommunikation efter mottagare och situation.

I rollen som barnsekreterare behöver du även kunna förhålla dig till riktlinjer och lagar som styr verksamheten med förmåga att ta självständiga beslut inom ramen för ditt uppdrag. Du arbetar systematiskt, organiserat och metodiskt. Du bör ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och vid akuta ärenden ha en förmåga att utifrån dessa omprioritera dina uppgifter under arbetsdagen.

Urval och intervjuer sker löpande, så ansök redan idag!

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
För tjänster som innebär direkt och regelbunden kontakt med barn under 18 år behöver du kunna uppvisa ett giltigt utdrag ur belastningsregistret innan du börjar arbeta hos oss. Utdraget beställs direkt från Polisens hemsida https://polisen.se/belastningsregistret?mtm_campaign=utdrag&mtm_kwd=post0623

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen, uppfylla kraven i GDPR samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller brev. Har du skyddade personuppgifter skall du INTE ansöka via systemet utan kontakta rekryterande chef för hantering av din ansökan.

Göteborgs Stad är en av Sveriges största arbetsgivare. Vårt uppdrag är att skapa en bra vardag för Göteborgs invånare, besökare och företagare. Som medarbetare i staden har du en trygg anställning med många karriärvägar där du får möjlighet till intressanta och meningsfulla arbetsuppgifter. Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.

Stadsområdet har goda kommunikationer och närhet till Göteborgs centrum. Här finns unika naturområden och en varierad bebyggelse där utveckling, förnyelse och expansion sker inom många områden. Stadsområdets struktur och mångfalden bland invånare och medarbetare gör arbetet hos oss utvecklande och lärorikt. Som anställd hos oss gör du en viktig insats för att Nordost ska vara ett attraktivt område att leva, verka och bo i. Genom ditt arbete är du med och utvecklar staden tillsammans med andra. Vill du vara en del av detta?

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Falck Sverige AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Falck Sverige AB .

Företagsläkare

Specialistläkare
Läs mer Mar 19
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Är du specialistläkare och vill utvecklas vidare i ett globalt stabilt hälsobolag med lokal familjär kultur? Nu har du chansen att söka till Falck hälsa och arbetsliv i Göteborg Hisingen, då en av våra läkare går vidare inom organisationen.

Samhällsnyttan Falck bidrar till genomsyrar holistiskt hela verksamheten från vår ägandestruktur, de affärsområden som växer fram till de innovativa tjänster vi levererar till en växande skara kunder.

Som läkare hos Falck hälsa och arbetsliv Hisingen får du jobba konsultativt i partnerskap med en stor global kundorganisation, men även mot mindre kundföretag inom en mängd branscher, privat och offentlig sektor. Detta ger en intressant bredd på tjänsten samtidigt som det ger en strukturerad arbetsdag 8-17 helgfria vardagar. Vår verksamheten är även säsongsbetonad vilket öppnar upp för flexibilitet.

Vi som söker en ny kollega är ett glatt, engagerat och kompetent team på ca 30 personer som sitter i fräscha lokaler på Hisingen. Vi är fördelade på tre enheter Lundby, Arendal och Tuve där du kommer att jobba nära erfarna företagsläkare (som även handleder under introduktionen), företagssköterskor, fysioterapeuter/ergonomer, psykologer, beteendevetare, arbetsmiljöingenjör, undersköterska och hälsoutvecklare, som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat. Vi arbetar enligt en tydlig introduktionsplan med utbildningsbatterier.

Du har en viktig medicinsk roll internt och på uppdrag av våra kunder arbetar du med:

• medicinska bedömningar
• lagstadgade undersökningar
• hälsofrämjande insatser
• arbetsmiljöundersökningar
• arbetslivsinriktade rehabiliteringsåtgärder

Vi söker dig som

• är legitimerad läkare med tilläggsspecialitet gärna inom FHV, arbets- och miljömedicin, rehab, allmän medicin, intern medicin eller ortopedi
• har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg
• behärskar svenska i tal och skrift.

Som person är du

• relationsskapande och trivs med att dela med dig och samarbeta med andra kompetenser i syfte att uppnå ökad nytta för våra kunder
• mål-och kundorienterad med förmåga att se sambandet mellan arbete, livssituation och prestation
• pedagogiskt lagd med god förmåga att kommunicera
• strukturerad och mån om att lämna ett kvalitativt resultat
• intresserad av arbetsmiljö och hälsofrämjande insatser
• flexibelt arbetssätt

Du känner igen dig i våra Winning Behaviours:

• Vi bryr oss om
• Vi bygger förtroende
• Tillsammans skapar vi mer värde

Vi erbjuder dig:

• Kompetensutveckling samt en mentor vid introduktion och vid behov handledning
• Arbete under helgfria vardagar 8-17, ingen övertid, akuta insatser, drop-in besök eller jour/beredskap förekommer
• Inspirerande kundkontakter och möjlighet att skapa resultat på individ, team och organisationsnivå.
• Trevliga kollegor med olika spetskompetens och ett omväxlande arbete i tvärvetenskapliga team
• Tillgång till ett nära och coachande ledarskap
• Möjlighet att utveckla och påverka arbetssätt och struktur i en av Sveriges framtidsbranscher

Övrigt:

Tjänsten innebär resor mellan enheterna och till kunder i närområdet vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil i tjänsten.
Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde enligt överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Emma Fridlund på emma.fridlund@falcksverige.se eller telefon 0700-874392. Välkommen med din ansökan senast 2024-04-30.

Urval och intervjuer sker löpande så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista datum för ansökan.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

• #LI-UT1

Ansök nu

Socionom - timvikarie

Socionom
Läs mer Apr 2
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Har du några års erfarenhet av arbete som socionom och intresse av att bedriva stödjande samtal? Då ska du söka denna tjänst på Falck Hälsa och Arbetsliv!

Falck söker extrapersonal på visstid till vårt duktiga team av erfarna socionomer i vår Telefonmottagning centralt belägen i Göteborg. Våra kunder är offentliga organisationer, privata företag och försäkringsbolag. Som socionom hos oss håller du stödsamtal, gör bedömningar och vägleder klienter via telefon gällande privata och arbetsrelaterade frågeställningar, t.ex. stress, relationer, sociala problem, konflikter, missbruk mm. I arbetet ingår även tidsbokning till specialist samt andra administrativa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som är utbildad socionom med några års erfarenhet. Du har god förmåga att bedriva stödjande samtal, meriterande om du har kunskaper i samtalsmetodik, t ex MI. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du en god kommunikativ och administrativ förmåga och drivs av att göra skillnad hos andra i behov av professionellt stöd.

Övrigt:

Vi är ett glatt team som sitter i ljusa fräscha lokaler på centrala Vasagatan i Göteborg.

Vår telefonmottagning är öppen dygnet runt och därmed kan det bli aktuellt med viss kvälls- och beredskapstjänstgöring.

Tjänsten är placerad i Göteborg och är en timanställning efter behov både under sommaren och övrig tid under året.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Hanna Lesauvage på telefon 0739-50 28 80 eller på email hanna.lesauvage@falcksverige.se

Välkommen med din ansökan senast 2024-04-16. Urval och intervjuer sker löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Administrativ Undersköterska

Undersköterska, vård- och specialavdelning och mottagning
Läs mer Dec 11
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Är du undersköterska med erfarenhet av mottagningsarbete och administration? Låter det spännande att få jobba serviceinriktat mot våra kunder och deras medarbetare? Då kan denna roll hos Falck hälsa och arbetsliv i på vår enhet i centrala Göteborg vara rätt för dig!

Med vår kunskap och erfarenhet jobbar vi konsultativt mot kund genom att lotsa dem rätt i vad som bör göras och föreslå hur det ska genomföras för att bidra till positiva arbetsmiljöer och kunden ska få bästa effekt.

Som administratör ansvarar du för att på ett effektivt och serviceinriktat sätt bemöta kundanställda och deras chefer, hantera bokningar löpande i Falcks administrativa system och via vår telefonväxel svara på förfrågningar från kund. Du arbetar nära all vår operativa personal och hanterar även den interna administrationen såsom att stödja kollegor i interna bokningar och schemaläggning samt introducera nyanställda.

Som undersköterska bistår du vid behov bland annat med provtagning, alkohol- och drogtest, EKG och spirometri. I uppdraget ingår även viss hantering av diverse inventeringar och inköp.

Vi söker dig som är utbildad undersköterska med erfarenhet från medicinskt mottagningsarbete. Vi ser att du har goda administrativa kunskaper och erfarenhet. Du har förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg och vara delaktig i Falcks digitala resa. Du behärskar svenska i tal och skrift. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av kund- och affärsrelationer. Vidare har du goda IT-kunskaper då datorn kommer vara ditt främsta arbetsverktyg.

Som person trivs med att vara spindeln i nätet med en stor bredd i dina arbetsuppgifter. Du får energi av att hjälpa andra. Du har mycket god kommunikativ förmåga. Du drivs av att ge professionell service och vara till hjälp för kunder och kollegor. Du är positiv och flexibel i ditt arbetssätt där du både kan arbeta självständigt och i samarbete med kollegor. Vidare är du lösningsfokuserad och arbetar strukturerat och metodiskt.

Vi erbjuder dig:

• Kollektivavtal med bra förmåner
• Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion
• Spännande och driven arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher

Övrigt:

I samband med anställning måste du kunna uppvisa intyg av skyddad titel.

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad och tillträde efter överenskommelse. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Katarina Obstfelder på katarina.obstfelder@falcksverige.se eller på telefon 31 – 335 68 18.

Välkommen med din ansökan senast 2023-12-23. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Falck söker socionom för vikariat till Göteborg

Socionom
Läs mer Okt 11
Med 1 000 experter på närmare 100 enheter över hela landet är Falck Sveriges mest kompletta leverantör av tjänster inom hälsa och arbetsliv. Vi erbjuder företagshälsovård, kris- och personalstöd, organisations- och ledarskapsutveckling, omställnings- och karriärtjänster samt primärvård och hälsotjänster för privatpersoner. Falcks tjänster inom hälsa och arbetsliv når 1,2 miljoner människor över hela Sverige och bidrar till ett hållbart arbetsliv och privatliv för alla.

Har du några års erfarenhet av arbete som socionom och intresse av att bedriva stödjande samtal? Då ska du söka denna tjänst på Falck Hälsa och Arbetsliv!

Falck söker en vikarie till vårt duktiga team av socionomer i vår Telefonmottagning centralt belägen i Göteborg. Våra kunder är offentliga organisationer, privata företag och försäkringsbolag. Som socionom hos oss håller du stödsamtal, gör bedömningar och vägleder klienter via telefon gällande privata och arbetsrelaterade frågeställningar, t.ex. stress, relationer, sociala problem, konflikter, missbruk mm. I arbetet ingår även tidsbokning till specialist samt andra administrativa arbetsuppgifter.

Vi söker dig som är utbildad socionom med några års erfarenhet. Du har god förmåga att bedriva stödjande samtal, meriterande om du har kunskaper i samtalsmetodik, t ex MI. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.

Som person har du en god kommunikativ och administrativ förmåga och drivs av att göra skillnad hos andra i behov av professionellt stöd.

Övrigt:

Vi är ett glatt team som sitter i ljusa fräscha lokaler på centrala Vasagatan i Göteborg.

Vår telefonmottagning är öppen dygnet runt vilket innebär varierande arbetstider enligt ett rullande schema för att möta verksamhetens behov. Viss kvällstjänstgöring och beredskap ca en helgdag per månad ingår.

Tjänsten är ett ettårigt vikariat på heltid, med placering i Göteborg.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Gruppchef Susanne Johansson på telefon 031-604931 eller på email susanne.johansson@falckhealthcare.se

Välkommen med din ansökan senast 2023-10-25. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt från annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu

Företagssköterska till Falck i Göteborg Centrum

Företagssjuksköterska/Företagssköterska
Läs mer Sep 18
Har du ett hälsofrämjande synsätt och ett genuint intresse för människor, deras hälsa och arbetsmiljö?

Falck hälsa och arbetsliv i Göteborg växer med ökat förtroende från våra kunder och vi söker nu en sjuksköterska/företagssköterska till oss. Du kommer att jobba med ett glatt, engagerat och kompetent team av andra företagssköterskor, läkare, rehab samordnare, organisationskonsulter, beteendevetare och psykologer som jobbar samspelande med våra kunder och deras medarbetare med goda resultat

Vi söker dig som är minst legitimerad sjuksköterska och som är intresserad av friskvård och att arbeta inom företagshälsovården. Vi erbjuder dig arbete under helgfria vardagar 8-17.

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som företagssköterska, distriktssköterska, mottagningsarbete eller har:

• Instruktör i HLR och Första hjälpen
• Erfarenhet av vaccinationer/rådgivning
• Erfarenhet av spirometriundersökningar
• Erfarenhet av A-EKG
• Erfarenhet av KBT, motiverande samtal eller rökavvänjning

Som person är du engagerad, målinriktad och flexibel med förmåga att arbeta såväl självständigt som i samarbete med andra. Du har en förmåga och intresse av att leverera i digitala verktyg. Du är tydlig t i din kommunikation och behärskar svenska i tal och skrift. Du kan agera proaktivt i samarbetet med våra kunder och delar våra värderingar:

• Vi bryr oss om
• Vi bygger förtroende
• Tillsammans skapar vi mer värde

Du kommer bl.a. att arbeta med:

• Vaccinationer
• Provtagningar
• Hälsoundersökningar
• Förebyggande och hälsofrämjande arbete
• Hälsorådgivning och individuella handlingsplaner
• Missbrukshantering, Drogtestning
• Lagstadgade hälsoundersökningar
• Rehabilitering i arbetslivet
• Kundkontakter, utbildningar, chefsrådgivning samt medicinsk rådgivning

Vi erbjuder dig:

• Kollektivavtal med bra förmåner
• Vara med och påverka i en av Sveriges framtidsbranscher i ett globalt bolag med muskler som fyller en viktig samhällsfunktion
• Självständigt arbete men med kollegor över hela landet för kunskaps-och erfarenhetsutbyte i olika digitala/fysiska forum
• Spännande arbetsplats med en enorm bredd av kompetens som borgar för ett kontinuerligt lärande i ett bolag under utveckling med interna möjligheter att växa
• Intressanta kunder, både inom privat och offentlig sektor och inom en gedigen bredd av branscher

Övrigt:

Tjänsten kan innehålla resor vilket innebär att du måste ha körkort och gärna tillgång till egen bil.

Tillsvidareanställning som inleds med 6 månaders provanställning. Tjänstgöringsgrad 100 %. Arbetstid helgfria vardagar 8-17.

Är du intresserad?

Vid frågor är du välkommen att kontakta Konsultchef Katarina Obstfelder på katarina.obstfelder@falcksverige.se alternativt tel nr 031 335 68 18.

Välkommen med din ansökan senast 2023-09-30. Urval och intervjuer sker löpande.

Vi undanber oss kontakt med annonserings- och rekryteringsföretag.

Ansök nu