Göteborg: Garantispecialist

Hitta ansökningsinfo om jobbet Garantispecialist i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-09-25 // Varaktighet: Heltid

MSX International Ltd

MSX International söker nu Garantispecialist till vår kund, ett europeiskt premiumbilmärke, för den danska marknaden. I rollen som Garantispecialist agerar du som ett stöd till återförsäljare i olika garantiärenden.  Vi söker dig som är service- och lösningsorienterad för att supporterar alla auktoriserade återförsäljare i Norden för märket.

Dagliga arbetsuppgifter
-  Bedöma och följa upp reklamationer och garantiförfrågningar.       
-  Supportera återförsäljare i norden gällande alla typer av garantifrågor, med fokus på den danska marknaden.
-  Arbeta administrativt med uppdatering och översättning av informationsbrev och garantimanualer.

Arbetsplats och omfattning
Tjänsten är en tillsvidareanställning, dagtid och heltid. Placering är Göteborg eller Köpenhamn.

Är du den vi söker?
För att lyckas i tjänsten ser vi att du är en serviceinriktad och engagerad problemlösare med stor analytisk förmåga samt har erfarenhet med att jobba med garantiprocesser. Dina tidigare roller har troligtvis varit kundmottagare, servicerådgivare eller liknande, hos en återförsäljare eller på verkstad.  Väldigt meriterande är om du har kunskaper från garantihantering, reservdelar och reparation.

Då tjänsten innebär externa kontakter behöver du vara kommunikativ och ha en mycket hög nivå på danska och engelska i tal och skrift.

Vi erbjuder
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Garantihandläggare

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Garantihandläggare.

Finsktalande Garantiansvarig till Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Läs mer Apr 22
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en intressant tillväxtresa?

Hedin Mobility Group och dess dotterbolag Hedin MG Finland Oy har just valts ut som importör av MG-bilar i Finland. Under innevarande år kommer vi att bygga upp ett fullserviceförsäljnings- och servicenätverk på 13 försäljningsställen som drivs av Hedin Automotive Oy.

Företagets mål är att göra MG till en av de mest sålda elbilarna i Finland och vi söker därför dig som finsktalande garantiansvarig som vill vara med på denna spännande resa.
Rollen kommer att vara placerad på Hedin Mobility Groups huvudkontor i Mölndal där du får förmånen att arbeta tillsammans med fantastiska kollegor i energifylld miljö. Våra medarbetare utgör fundamentet för Hedin Mobility Groups framgångsrika tillväxt genom åren. Inom koncernen finns en mängd utvecklingsmöjligheter, och vi strävar efter att ge individer med rätt potential chansen att växa tillsammans med oss!

För att säkra en framgångsrik start för MG i Finland söker vi nu en finsktalande garantiansvarig med ansvar för att se till att återförsäljarna får stöd i garantifrågor och följer MG:s garantiprocess samt har rätt utbildning för att kunna utföra garantiarbete på MG:s produkter.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

• Supportera återförsäljare med garantifrågor och säkerställa att deras behov hanteras på ett effektivt och professionellt sätt.
• Utveckla och genomföra utbildningsprogram för återförsäljare för att säkerställa att de är fullt rustade med kunskap gällande garantiärenden
• Samarbeta med interna team för att säkerställa att återförsäljares behov och feedback integreras i produktutveckling och förbättringsinitiativ.

Utöver detta är ansvarar du för att säkerställa goda relationer med återförsäljarna så att de kan utföra ett bra jobb och nå en hög kundnöjdhet för varumärket.

Din Profil
För denna roll ser vi gärna att du har några års erfarenhet av garantiärenden samt dess processer. Har du tidigare erfarenhet av garantiärenden inom fordonsbranschen ser vi det som starkt meriterande.

För att lyckas i denna roll kommunicerar du obehindrad i tal och skrift på både finska och engelska. Det är meriterande om du talar svenska utöver det.

Personliga egenskaper som vi värdesätter högt:

• Kunna kommunicera och skapa goda relationer med både återförsäljare och kollegor.
• Ha en god administrativ-, planerings- och prioriteringsförmåga.
• Kunna arbeta mål- och utvecklingsinriktat.
• Bidra till en trivsam laganda, en väl fungerande arbetsplats samt att arbeta efter Hedin Groups visioner och kärnvärden.

Om företaget
MG har varit före sin tid ända sedan den Brittiska biltillverkaren startade produktion i Morris Garages 1924. Nu kan en ny generation välja en bil från detta ikoniska märke. Modernt, elektriskt och redo för framtiden. MG gör eldrift tillgänglig för alla. MG:s fordon är utformade med europeiska förare i åtanke; varumärket erbjuder hållbara, smarta, funktionella och attraktivt prissatta fordon. MG är utvecklat i företagets designstudio i Shanghai, i samarbete med vår avancerade designstudio i London. MG produceras i Kina och finns redan i flera europeiska länder.

Hedin Mobility Group är en av Europas största bilåterförsäljare med över 8 000 anställda och verksamhet i 13 länder. År 2022 omsatte koncernen 4,8 miljarder euro och sålde över 180 000 fordon. Hedin Mobility Group är verksamt inom tre huvudsakliga affärsområden: import, detaljhandel och mobilitetslösningar. Med ett produktsortiment på mer än 40 varumärken och ett europeiskt återförsäljarnätverk med cirka 270 egna återförsäljare erbjuder koncernen privat- och företagskunder ett fullserviceerbjudande av nya och begagnade personbilar, kommersiella fordon och lastbilar.

www.hedinmobilitygroup.com


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Finnish-speaking Warranty Specialist for Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Läs mer Apr 22
Arbetsbeskrivning
Job Description
Are you ready to embark on an exciting journey? Hedin Mobility Group and its subsidiary Hedin MG Finland Oy have recently been selected as the importer of MG cars in Finland. Throughout this year, we will establish a comprehensive sales and service network consisting of 13 dealerships managed by Hedin Automotive Oy.

Our objective is to position MG as one of the most sold electric vehicles in Finland, and thus, we are seeking a Finnish-speaking Warranty Manager to join us on this thrilling venture.
Based at Hedin Mobility Group's headquarters in Mölndal, you will have the privilege of collaborating with exceptional colleagues within an energetic environment. Our employees have been instrumental in driving Hedin Mobility Group's successful growth over the years. HMG offers numerous developmental opportunities, and we are committed to nurturing individuals with the right potential to grow alongside us!

To ensure a successful launch for MG in Finland, we are currently seeking a Finnish-speaking Warranty Specialist responsible for providing support to dealerships on warranty matters, overseeing MG's warranty process, and ensuring dealerships receive the necessary training to conduct warranty work on MG products.

Your primary responsibilities include:

• Providing support to dealerships on warranty matters, ensuring their needs are addressed efficiently and professionally.
• Developing and implementing training programs for dealerships to ensure they are fully equipped with knowledge regarding warranty procedures.
• Collaborating with internal teams to ensure dealerships' needs and feedback are integrated into product development and improvement initiatives.

Additionally, you will be responsible for fostering strong relationships with dealerships to enable them to excel and achieve high customer satisfaction for the brand.


Din Profil
Your Profile

For this role, we ideally seek candidates with several years of experience in warranty matters and their processes. Prior experience in warranty matters within the automotive industry is highly advantageous. To thrive in this role, you must possess fluent verbal and written communication skills in both Finnish and English. Proficiency in Swedish is also advantageous.

We highly value the following personal attributes:

• Ability to communicate and establish good relationships with both dealerships and colleagues.
• Strong administrative, planning, and prioritization skills.
• Ability to work with goals and a focus on development.
• Contribution to a pleasant team spirit, a well-functioning workplace, and alignment with Hedin Group's visions and core values.

Why work with us?

As an employer, we excel in recognizing driven and committed employees. There are many career paths to choose from with us – our attitude is that individuals with the right potential should be able to grow with us. When you as an employee grow with us, so do we as a company. We are responsible and ensure fair and just employment conditions, and all operations are covered by collective agreements. We care about our employees and see a long-term and sustainable working life as a strong competitive advantage.
We offer a wide range of benefits, such as vacation in advance, extra parental pay, and a generous wellness allowance to safeguard our employees' health.

Does this sound exciting and like the next step for you? Then apply today!

Om företaget
About the Company:

MG has been ahead of its time ever since the British car manufacturer began production at Morris Garages in 1924. Now, a new generation can choose a car from this iconic brand. Modern, electric, and ready for the future. MG makes electric driving accessible to everyone. MG's vehicles are designed with European drivers in mind; the brand offers sustainable, smart, functional, and attractively priced vehicles. MG is developed in the company's design studio in Shanghai, in collaboration with our advanced design studio in London. MG is produced in China and is already available in several European countries.

Hedin Mobility Group is one of Europe's largest car dealerships with over 8,000 employees and operations in 13 countries. In 2022, the group had a turnover of 4.8 billion euros and sold over 180,000 vehicles. Hedin Mobility Group operates within three main business areas: import, retail, and mobility solutions. With a product range of more than 40 brands and a European dealer network of approximately 270 own dealerships, the group offers private and corporate customers a full-service range of new and used cars, commercial vehicles, and trucks.

Visit www.hedinmobilitygroup.com for more information.

Kontaktuppgifter
In this recruitment process, we collaborate with Autorekrytering, and questions regarding the position and process will be answered by responsible recruiter Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Applications are processed continuously, and the position may be filled before the final application deadline. We look forward to your application!

Ansök nu

Finnish-speaking Warranty Specialist for Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Läs mer Apr 26
Arbetsbeskrivning
Job Description
Are you ready to embark on an exciting journey? Hedin Mobility Group and its subsidiary Hedin MG Finland Oy have recently been selected as the importer of MG cars in Finland. Throughout this year, we will establish a comprehensive sales and service network consisting of 13 dealerships managed by Hedin Automotive Oy.

Our objective is to position MG as one of the most sold electric vehicles in Finland, and thus, we are seeking a Finnish-speaking Warranty Manager to join us on this thrilling venture.
Based at Hedin Mobility Group's headquarters in Mölndal, you will have the privilege of collaborating with exceptional colleagues within an energetic environment. Our employees have been instrumental in driving Hedin Mobility Group's successful growth over the years. HMG offers numerous developmental opportunities, and we are committed to nurturing individuals with the right potential to grow alongside us!

To ensure a successful launch for MG in Finland, we are currently seeking a Finnish-speaking Warranty Specialist responsible for providing support to dealerships on warranty matters, overseeing MG's warranty process, and ensuring dealerships receive the necessary training to conduct warranty work on MG products.

Your primary responsibilities include:

• Providing support to dealerships on warranty matters, ensuring their needs are addressed efficiently and professionally.
• Developing and implementing training programs for dealerships to ensure they are fully equipped with knowledge regarding warranty procedures.
• Collaborating with internal teams to ensure dealerships' needs and feedback are integrated into product development and improvement initiatives.

Additionally, you will be responsible for fostering strong relationships with dealerships to enable them to excel and achieve high customer satisfaction for the brand.


Din Profil
Your Profile

For this role, we ideally seek candidates with several years of experience in warranty matters and their processes. Prior experience in warranty matters within the automotive industry is highly advantageous. To thrive in this role, you must possess fluent verbal and written communication skills in both Finnish and English. Proficiency in Swedish is also advantageous.

We highly value the following personal attributes:

• Ability to communicate and establish good relationships with both dealerships and colleagues.
• Strong administrative, planning, and prioritization skills.
• Ability to work with goals and a focus on development.
• Contribution to a pleasant team spirit, a well-functioning workplace, and alignment with Hedin Group's visions and core values.

Why work with us?

As an employer, we excel in recognizing driven and committed employees. There are many career paths to choose from with us – our attitude is that individuals with the right potential should be able to grow with us. When you as an employee grow with us, so do we as a company. We are responsible and ensure fair and just employment conditions, and all operations are covered by collective agreements. We care about our employees and see a long-term and sustainable working life as a strong competitive advantage.
We offer a wide range of benefits, such as vacation in advance, extra parental pay, and a generous wellness allowance to safeguard our employees' health.

Does this sound exciting and like the next step for you? Then apply today!

Om företaget
About the Company:

MG has been ahead of its time ever since the British car manufacturer began production at Morris Garages in 1924. Now, a new generation can choose a car from this iconic brand. Modern, electric, and ready for the future. MG makes electric driving accessible to everyone. MG's vehicles are designed with European drivers in mind; the brand offers sustainable, smart, functional, and attractively priced vehicles. MG is developed in the company's design studio in Shanghai, in collaboration with our advanced design studio in London. MG is produced in China and is already available in several European countries.

Hedin Mobility Group is one of Europe's largest car dealerships with over 8,000 employees and operations in 13 countries. In 2022, the group had a turnover of 4.8 billion euros and sold over 180,000 vehicles. Hedin Mobility Group operates within three main business areas: import, retail, and mobility solutions. With a product range of more than 40 brands and a European dealer network of approximately 270 own dealerships, the group offers private and corporate customers a full-service range of new and used cars, commercial vehicles, and trucks.

Visit www.hedinmobilitygroup.com for more information.

Kontaktuppgifter
In this recruitment process, we collaborate with Autorekrytering, and questions regarding the position and process will be answered by responsible recruiter Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Applications are processed continuously, and the position may be filled before the final application deadline. We look forward to your application!

Ansök nu

Finsktalande Garantiansvarig till Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Läs mer Apr 26
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en intressant tillväxtresa?

Hedin Mobility Group och dess dotterbolag Hedin MG Finland Oy har just valts ut som importör av MG-bilar i Finland. Under innevarande år kommer vi att bygga upp ett fullserviceförsäljnings- och servicenätverk på 13 försäljningsställen som drivs av Hedin Automotive Oy.

Företagets mål är att göra MG till en av de mest sålda elbilarna i Finland och vi söker därför dig som finsktalande garantiansvarig som vill vara med på denna spännande resa.
Rollen kommer att vara placerad på Hedin Mobility Groups huvudkontor i Mölndal där du får förmånen att arbeta tillsammans med fantastiska kollegor i energifylld miljö. Våra medarbetare utgör fundamentet för Hedin Mobility Groups framgångsrika tillväxt genom åren. Inom koncernen finns en mängd utvecklingsmöjligheter, och vi strävar efter att ge individer med rätt potential chansen att växa tillsammans med oss!

För att säkra en framgångsrik start för MG i Finland söker vi nu en finsktalande garantiansvarig med ansvar för att se till att återförsäljarna får stöd i garantifrågor och följer MG:s garantiprocess samt har rätt utbildning för att kunna utföra garantiarbete på MG:s produkter.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

• Supportera återförsäljare med garantifrågor och säkerställa att deras behov hanteras på ett effektivt och professionellt sätt.
• Utveckla och genomföra utbildningsprogram för återförsäljare för att säkerställa att de är fullt rustade med kunskap gällande garantiärenden
• Samarbeta med interna team för att säkerställa att återförsäljares behov och feedback integreras i produktutveckling och förbättringsinitiativ.

Utöver detta är ansvarar du för att säkerställa goda relationer med återförsäljarna så att de kan utföra ett bra jobb och nå en hög kundnöjdhet för varumärket.

Din Profil
För denna roll ser vi gärna att du har några års erfarenhet av garantiärenden samt dess processer. Har du tidigare erfarenhet av garantiärenden inom fordonsbranschen ser vi det som starkt meriterande.

För att lyckas i denna roll kommunicerar du obehindrad i tal och skrift på både finska och engelska. Det är meriterande om du talar svenska utöver det.

Personliga egenskaper som vi värdesätter högt:

• Kunna kommunicera och skapa goda relationer med både återförsäljare och kollegor.
• Ha en god administrativ-, planerings- och prioriteringsförmåga.
• Kunna arbeta mål- och utvecklingsinriktat.
• Bidra till en trivsam laganda, en väl fungerande arbetsplats samt att arbeta efter Hedin Groups visioner och kärnvärden.

Om företaget
MG har varit före sin tid ända sedan den Brittiska biltillverkaren startade produktion i Morris Garages 1924. Nu kan en ny generation välja en bil från detta ikoniska märke. Modernt, elektriskt och redo för framtiden. MG gör eldrift tillgänglig för alla. MG:s fordon är utformade med europeiska förare i åtanke; varumärket erbjuder hållbara, smarta, funktionella och attraktivt prissatta fordon. MG är utvecklat i företagets designstudio i Shanghai, i samarbete med vår avancerade designstudio i London. MG produceras i Kina och finns redan i flera europeiska länder.

Hedin Mobility Group är en av Europas största bilåterförsäljare med över 8 000 anställda och verksamhet i 13 länder. År 2022 omsatte koncernen 4,8 miljarder euro och sålde över 180 000 fordon. Hedin Mobility Group är verksamt inom tre huvudsakliga affärsområden: import, detaljhandel och mobilitetslösningar. Med ett produktsortiment på mer än 40 varumärken och ett europeiskt återförsäljarnätverk med cirka 270 egna återförsäljare erbjuder koncernen privat- och företagskunder ett fullserviceerbjudande av nya och begagnade personbilar, kommersiella fordon och lastbilar.

www.hedinmobilitygroup.com


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Finsktalande Garantiansvarig till Hedin MG Finland – HQ Gothenburg

Läs mer Apr 2
Arbetsbeskrivning
Vill du vara med på en intressant tillväxtresa?

Hedin Mobility Group och dess dotterbolag Hedin MG Finland Oy har just valts ut som importör av MG-bilar i Finland. Under innevarande år kommer vi att bygga upp ett fullserviceförsäljnings- och servicenätverk på 13 försäljningsställen som drivs av Hedin Automotive Oy.

Företagets mål är att göra MG till en av de mest sålda elbilarna i Finland och vi söker därför dig som finsktalande garantiansvarig som vill vara med på denna spännande resa.
Rollen kommer att vara placerad på Hedin Mobility Groups huvudkontor i Mölndal där du får förmånen att arbeta tillsammans med fantastiska kollegor i energifylld miljö. Våra medarbetare utgör fundamentet för Hedin Mobility Groups framgångsrika tillväxt genom åren. Inom koncernen finns en mängd utvecklingsmöjligheter, och vi strävar efter att ge individer med rätt potential chansen att växa tillsammans med oss!

För att säkra en framgångsrik start för MG i Finland söker vi nu en finsktalande garantiansvarig med ansvar för att se till att återförsäljarna får stöd i garantifrågor och följer MG:s garantiprocess samt har rätt utbildning för att kunna utföra garantiarbete på MG:s produkter.

Dina huvudsakliga uppgifter inkluderar:

• Supportera återförsäljare med garantifrågor och säkerställa att deras behov hanteras på ett effektivt och professionellt sätt.
• Utveckla och genomföra utbildningsprogram för återförsäljare för att säkerställa att de är fullt rustade med kunskap gällande garantiärenden
• Samarbeta med interna team för att säkerställa att återförsäljares behov och feedback integreras i produktutveckling och förbättringsinitiativ.

Utöver detta är ansvarar du för att säkerställa goda relationer med återförsäljarna så att de kan utföra ett bra jobb och nå en hög kundnöjdhet för varumärket.

Din Profil
För denna roll ser vi gärna att du har några års erfarenhet av garantiärenden samt dess processer. Har du tidigare erfarenhet av garantiärenden inom fordonsbranschen ser vi det som starkt meriterande.

För att lyckas i denna roll kommunicerar du obehindrad i tal och skrift på både finska och engelska. Det är meriterande om du talar svenska utöver det.

Personliga egenskaper som vi värdesätter högt:

• Kunna kommunicera och skapa goda relationer med både återförsäljare och kollegor.
• Ha en god administrativ-, planerings- och prioriteringsförmåga.
• Kunna arbeta mål- och utvecklingsinriktat.
• Bidra till en trivsam laganda, en väl fungerande arbetsplats samt att arbeta efter Hedin Groups visioner och kärnvärden.

Om företaget
MG har varit före sin tid ända sedan den Brittiska biltillverkaren startade produktion i Morris Garages 1924. Nu kan en ny generation välja en bil från detta ikoniska märke. Modernt, elektriskt och redo för framtiden. MG gör eldrift tillgänglig för alla. MG:s fordon är utformade med europeiska förare i åtanke; varumärket erbjuder hållbara, smarta, funktionella och attraktivt prissatta fordon. MG är utvecklat i företagets designstudio i Shanghai, i samarbete med vår avancerade designstudio i London. MG produceras i Kina och finns redan i flera europeiska länder.

Hedin Mobility Group är en av Europas största bilåterförsäljare med över 8 000 anställda och verksamhet i 13 länder. År 2022 omsatte koncernen 4,8 miljarder euro och sålde över 180 000 fordon. Hedin Mobility Group är verksamt inom tre huvudsakliga affärsområden: import, detaljhandel och mobilitetslösningar. Med ett produktsortiment på mer än 40 varumärken och ett europeiskt återförsäljarnätverk med cirka 270 egna återförsäljare erbjuder koncernen privat- och företagskunder ett fullserviceerbjudande av nya och begagnade personbilar, kommersiella fordon och lastbilar.

www.hedinmobilitygroup.com


Kontaktuppgifter
I denna rekrytering samarbetar vi med Autorekrytering och frågor kring tjänsten och processen besvaras av ansvarig rekryterare Clemens Döring, clemens.doring@autorekrytering.se. Ansökningar bearbetas löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.
Vi ser fram emot din ansökan!

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Msx International Ltd. England, Filial

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Msx International Ltd. England, Filial .

Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Maj 2
Nytt
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande:
* Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.
* Ständiga förbättringar av processer och verktyg


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.
* B-körkort
* Kunskap kring elbilar är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag. 


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Kundtjänstmedarbetare inom bilindustrin (vikariat)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 11
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska och engelska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu efter en vikarie till vår Ford hub i Munkebäck.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.

Arbetsuppgifter:
* Kommunicera med kunder baserat på deras behov via mail, chatt och telefon för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Service Specialist tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att självständigt. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt och en problemlösare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt skriftlig kommunikationsförmåga på svenska och engelska.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera skriftligt och verbalt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.



Arbetsplats och omfattning:
Detta är ett vikariat med start i juni. Jobbet är på heltid och arbetstiderna är indelade mellan måndag-fredag från 8:00-16:30. Tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.  


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Teknisk Support inom fordonsteknik Volvo Cars / MSX International

Fordonstekniker/Bilmekaniker/Personbilsmekaniker
Läs mer Apr 9
MSX International Ltd

Brinner du för teknik och problemlösning? Är du en analytisk person med stort intresse för teknik och bilar, då är rollen som diagnostekniker hos Volvo Cars/MSX International något för dig.
Som diagnostekniker ger du support till Volvo Cars återförsäljare och tjänsten är en del av vårt nordiska team som expanderar. Vi söker just nu två personer, en som behärskar svenska och en som behärskar finska.

Arbetsuppgifter:
* Supportera och coacha återförsäljare med avancerad diagnostisk felsökning
* Bistå med rekommendationer för fortsatt felsökning
* Kommunicera direkt med Volvos utvecklingsteam
* Daglig uppföljning av aktuella ärenden
* Rapportering av produktavvikelser till Volvo
* Kontinuerlig kompetensutveckling

Kvalifikationer:
* Teknisk erfarenhet från Volvo är ett krav, Nivå 4
* God förståelse för diagnossystem och mjukvara
* Solid erfarenhet från auktoriserad märkesverkstad
* Goda kunskaper inom IT, elektronik och felsökning
* Engagerad och analytisk problemlösare
* Kommunikativ och serviceinriktad
* Flytande svenska och engelska eller flytande finska och engelska

Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i trevliga lokaler i Torslanda. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.
Låter den här tjänsten rätt för dig? Sök redan idag! Då alla ansökningar behandlas löpande kan tjänsten tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Ansök nu

Customer Support Agent (Svenska/Danska/Norska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Apr 2
MSX International Ltd

Brinner du för att arbeta med kunder och kundservice inom bilindustrin? Talar och skriver du med lätthet på svenska/engelska och/eller norska/danska? Då kan detta vara arbetet för dig! Vi söker nu ett flertal medarbetare till ett potentiellt kundkontaktcenter i Göteborg.

Vi erbjuder:
Som medarbetare på MSXI arbetar du i en miljö där det är högt i tak. Du har en betydelsefull roll i ett expansivt företag med många utvecklingsmöjligheter. Vi har kollektivavtal och erbjuder friskvårdsbidrag.


Arbetsuppgifter:
Tillsammans med ett team av duktiga och motiverade kollegor kommer ni att arbeta med följande:
* Kundtjänst - Kommunicera med kunder baserat på deras behov via chatt, telefon, e-post och sociala medier för att erbjuda lösningar med en hög servicenivå.
* Administrationsuppgifter kopplade till kundhanteringsprocessen.
* Feedback - Ta ägande, prioritera och eskalera kundernas feedback och funktionsförfrågningar till relevanta interna team.
* Ständiga förbättringar av processer och verktyg


Passar du profilen?
För att lyckas i rollen som Customer Support Agent tror vi att du har ett genuint intresse av att tillhandahålla professionell kundtjänst och du är motiverad av att arbeta i ett snabbt, dynamiskt team med förmågan att anpassa, hantera och uppfylla deadlines. Du är en självdriven person med ett proaktivt tillvägagångssätt, en problemlösare och en flexibel lagspelare. Eftersom majoriteten av din tid ägnas åt att interagera med kunder måste du ha en utmärkt muntlig och skriftlig kommunikationsförmåga på svenska/engelska eller norska/danska och vara en bra lyssnare.

Önskvärd erfarenhet/kompetens:
* Minst 1 års erfarenhet från arbete med administration och kundservice.
* Erfarenhet från bilindustrin är meriterande.
* Trivs att arbeta med mycket kundkontakt.
* Lätt för att kommunicera muntligt och skriftligt.
* Strukturerad, självgående, positiv och ansvarsfull.
* Grundläggande IT-kunskaper och van användare av Office-paket.
* B-körkort
* Kunskap kring elbilar är meriterande.


Arbetsplats och omfattning:
Tjänsten är placerad i Göteborg. Detta är en heltidstjänst och tillträde sker enligt överenskommelse. Arbetstider är indelade i skift mellan 8-18, måndag-fredag. 


Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ansök nu

Team Manager

Teamledare
Läs mer Apr 2
MSX International Ltd

Drivs du av att leda och utveckla team? Har du tidigare erfarenhet av ledarskap från fordonsindustrin? Vi söker dig som har erfarenhet av att leda i en kunddriven verksamhet med korta ledtider från behov till lösning. Team Manager är en nyckelperson i att säkerställa marknadens resultat och leverans mot både interna och externa intressenter. Låter det intressant, då skulle du passa in i vårt team i Göteborg.

Arbetsuppgifter
* Som Team Manager förväntas du hantera löpande personalfrågor och planera den dagliga bemanningen för teamet. Följa upp teamets ärenden, coacha och driva utveckling både i arbetssätt och i kvalitet. Vi arbetar systematiskt och följer noggrant upp vår kvalitet för att utveckla och skapa värde varje dag.
* First point of contact mellan kund och teamet av agenter som jobbar med kundsupport.
* Semesterplanering
* Utvecklingssamtal
* Supportera och ta ärenden vid behov från agenter
Upprätthålla KPI-er


Är du den vi söker?
Vi söker dig med minst 3 års erfarenhet av ledarskap och som jobbat kundnära inom fordonsindustrin. Meriterande om du har tidigare erfarenhet av elbilar. Du behöver vara närvarande och tillgänglig för ditt team, tänka lösningar och ha förmågan att arbeta självständigt och strukturerat i en tvärfunktionell verksamhet. Det är viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. För att komma till din rätt i rollen behöver du ha erfarenhet från liknande servicearbete med kundkontakt, administration och från liknande supportroller med stort kundfokus.

I den här rollen krävs det att du talar och skriver svenska samt engelska obehindrat. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”. För rollen krävs det även att du har B-körkort.


Vi erbjuder:
Tjänsten är en tillsvidareanställning hos MSX med 6 månaders provanställning. MSX har kollektivavtal samt erbjuder friskvårdsbidrag. Placering är i Göteborg.

Låter detta som din nästa utmaning i karriären?
Vi arbetar med löpande urval – välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Ansök nu

Customer Service Specialist (Norska/Danska)

Kundtjänstmedarbetare
Läs mer Mar 20
MSX International Ltd

Kan du norska eller danska och engelska i både tal och skrift och om du också har ett starkt driv av att hjälpa kunder i deras bilägande, då är det dig vi söker. Om du dessutom tycker om att lösa problem och har lätt för att förstå bilens funktioner skulle rollen i vår Nordiska Customer Service för Ford Motor Company vara något för dig!

Vi erbjuder:
Detta är en heltidstjänst och ett tidbegränsat uppdrag på 6 månader. MSX har kollektivavtal samt erbjuder konkurrenskrafitg fast månadslön samt friskvårdsbidrag. Arbetsplatsens lokaler är helt nyrenoverade och man sitter i öppna landskap tillsammans med dina teamkollegor. Lokalen finns i Munkebäck dit både spårvagn och bussförbindelser finns.   

Arbetsuppgifter
* Som Customer Service Agent förväntas du ta hand om kunder genom att agera proaktivt stöd  under kundens vertstadsbesök. Vi möter kunden i flera kommunikationskanaler via datorn, chat och telefon.
* Hantera kundens frågor kring bilen, besöket och bilägandet
* Agera och svara affärsmässigt och professionellt på kundernas frågor och evetuella klagomål
* Agera kommunikativt mellan återförsäljare och kund
* Ansvara för att kunden fråga får en lösning, från start till mål
* Agera proaktivt och verka aktivt för mervärde för kunden
* Ansvara för att all data kring kundärendet hanteras korrekt i systemen


Kvalifikationer
* Erfarenhet från innesälj alt ett stort intresse för att ge förstklassig service
* Gymnasieutbildning gärna med någon påbyggnadsutbildning 
* Danska/norska samt engelska obehidnrat i både tal och skrift
* Teamplayer med en postiv attityd
* Tidigare erfarenhet från liknande roll
Intresse för bil och dess funktioner är meriterande


Är du den vi söker?
Vi söker dig som är en duktig problemlösare som gillar att arbeta strukturerat och tvärfunktionellt i team men samtidigt är självgående i uppgifter du tar dig an. Eftersom vi också har dialog med flera olika marknader är det viktigt att du trivs med att vara en central kontaktperson och är bra på att kommunicera både i tal och skrift. Du behöver ha erfarenhet från att agera i en serviceorganisation med flera kontaktytor, trivas med administration och ha erfanrehet från liknande supportroller där allt vi gör drivs av kunden.

Vi ser gärna att du har erfarenhet från branscher som gett dig fordonskunskap, bilens tillbehör och bilägande. Vi värdesätter ett nyfiket sätt och en positiv inställning där du kan stämma in på devisen ”Being a people person”.


Ansökan:
Stämmer detta in på dig? Ansök redan idag! Alla ansökningar behandlas löpande.

Ansök nu