Göteborg: Sales & Marketing Analytics Manager till växande mjukvarukoncern

Hitta ansökningsinfo om jobbet Sales & Marketing Analytics Manager till växande mjukvarukoncern i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-04 // Varaktighet: Heltid

Är du en energifylld och analytisk person som dessutom får saker att hända? Känner du, efter några år i karriären, dig redo att ta nästa kliv? Då ska du läsa vidare om vår tjänst inom Sales & Marketing Analytics - en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa som scale up-bolag!

Progrits är ett ledande programvarubolag inom vertikal mjukvara och informationstjänster för business to business. Vi utvecklar och levererar verksamhetskritiska programvaror och informationstjänster inom fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Med drygt 200 anställda, 4900 privata och offentliga kunder i 20 länder, och en omsättning på drygt 300 MSEK är vårt fokus att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

Genom att vi, personerna bakom och i Progrits, alla har erfarenheter från att vara entreprenörer, ledare eller experter så vet vi att det oftast inte är att tycka rätt som är det viktigaste och svåraste, utan mer att få rätt saker att hända.

Vi är en platt och prestigelös organisation, all form av image, ”det där är inte mitt bord” och politik lämnar vi åt andra. Vi vill se människor och vår verksamhet utvecklas, och för det krävs handling, inte tyckande.

Om rollen

Vi är mitt uppe i vår tillväxtresa, och för att ytterligare accelerera den utökar vi vårt centrala team med en tjänst inom Sales & Marketing Analytics. Vår ambition är att bli ännu starkare i att agera som företagsgrupp, där målet är att summan blir större än delarna. Rollen innebär en stor bredd vad gäller strategiskt och operativt arbete, där du både planerar långsiktigt och kavlar upp ärmarna för att slutföra uppgiften.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja dotterbolagen med analys av sälj och marknadsrelaterad data, baserat på både externa underlag samt data från vår koncerngemensamma kundmaster. Med hjälp av din kunskap inom sälj- och marknadsföring samt analysen som underlag, kommer du med konkreta planer och förslag på actions, för att sedan tillsammans med dotterbolagen driva och leda genomförandet av dessa - allt för att ta våra dotterbolags försäljning till nästa nivå.

Du får en unik möjlighet att sätta dig in i olika branscher, och de utmaningar som våra bolag står inför, och dessutom få göra skillnad ”på riktigt”.

Du kommer att rapportera till Progrits ledningsgrupp.

Om dig

Vi tror att du har jobbat några år efter avslutad examen, och nu är redo att accelerera din karriär i en scale up-miljö. När du mår och levererar som bäst, kombinerar du din analytiska förmåga med din ”doer”-mentalitet. Hos oss innebär det att underbygga och ta beslut på kund/affärsdriven data, för att sedan tillsammans med VD på dotterbolaget och central ledningsgrupp genomföra beslutet, oavsett om det innebär att gå in på en helt ny marknad eller utveckla en ny produkt. För att lyckas med detta, är du erkänt duktig på att kommunicera och entusiasmera, för att få med dig alla stakeholders på tåget. Kort sagt bygga goda, förtroendefulla relationer.

Vi vet att verkligheten inte ser ut som en pivot-tabell, och det vet du med. Men ur en komplex och många gånger otydlig verklighet skapar du struktur och tydlighet. Troligtvis har du gjort just detta i din nuvarande roll, kanske som konsult? Och, gjort det så bra att du nu är redo för nya utmaningar. Vi tror nämligen att du har viljan och ambitionen att växa i rollen, för att på sikt kunna ta ett än större ansvar i något av våra dotterbolag eller centralt på Progrits. Du bor troligtvis i Göteborg eller Stockholm, men då vi har dotterbolag på olika ställen i landet kan det finnas möjligheter på annan ort också.

Låter det intressant - sök tjänsten här eller tipsa någon du tror skulle passa bra!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som Marknadsanalytiker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som Marknadsanalytiker.

DATA & ANALYTICS LEAD TILL NORION BANK GROUP

Läs mer Apr 10
Här får du en viktig roll i vårt marknadsteam där du ansvarar för att driva på ökad grad av data- och insiktsdrivet beslutsfattande samt att säkerställa så lagar, regelverk och policys efterlevs i datahanteringen. Vi söker dig som är både analytisk och kommunikativ och trivs i samspelet mellan marknad, IT och människor.

Låter det intressant? Varmt välkommen med din ansökan!




DIN VARDAG
Norion Bank Group, som innefattar varumärkena Norion Bank, Walley och Collector, är en aktör med lång erfarenhet inom finansbranschen. Vi drivs av givande samarbeten utöver teamgränser, för att kunna påverka, utvecklas och lära av varandra. Detta är en ny och central roll där du arbetar med alla tre varumärken och därmed banken som helhet.
Vi är på en spännande utvecklingsresa mot att bli en än mer datadriven organisation och i det pågående förändringsarbetet behöver du kunna leda, utbilda och inspirera med goda exempel för att optimera och förbättra vår användning av data och analys. Du är också med och stödjer utvecklingsprojekt och förändringsinitiativ i data- och analysfrågor kopplat till marknad.
Dina arbetsuppgifter innefattar exempelvis att:
Driva utvecklingen av hur vi strukturerar och använder vår data för att säkerställa ägandeskap och konkurrensfördelar kring våra marknadsrelaterade projekt och initiativ
Bygga tvärfunktionellt samarbete med interna funktioner såsom marknad, webbteam och IT i syfte att främja en datadriven kultur och optimera datahantering för ett effektivt beslutsfattande
Ansvara för kontakt och nära samarbete med extern byrå för att analysera data och kundbeteenden samt säkerställa leverans och kvalité
Kartlägga och skapa strukturer och processer kring datahantering kopplad till våra marknadsaktiviteter för att säkerställa korrekthet och efterlevnad av lagar, regelverk och policys
Skapa ett nära samarbete med Privacy och Legal för att bidra med risk- och säkerhetstänk kring hanteringen av data
Identifiera och förstå affärs- och analysbehov samt omsätta dessa till konkreta actions


VEM ÄR DU?
För att vara framgångsrik i rollen behöver du ha ett strukturerat arbetssätt och hög analytisk förmåga samt även förmågan att kommunicera på ett positivt och lösningsorienterat sätt - med olika intressenter, som har olika drivkrafter. Du är trygg i att både förklara och visualisera hur flöden och hur data kan användas för att förbättra och effektivisera våra processer och marknadsinitiativ. Inom Norion Bank Group tror vi på självledarskap på alla nivåer. Därför främjar vi en kultur som uppmuntrar dig att leda inom ditt expertområde.
Övriga kvalifikationskrav:
Flerårig erfarenhet inom dataanalys och marknadsföring
Kompetens i verktyg såsom GA4, Looker, GTM, Optimizely CMS och Tableau
God förståelse för prestandamarknadsföring inklusive SEO och SEM
Flytande i svenska och engelska i tal och skrift
Tidigare erfarenhet från finans eller annan regulatorisk verksamhet är meriterande

Tjänsten är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse. Vi arbetar enligt en hybrid-setup där vi tillämpar 4 dagar på plats på vårt huvudkontor vid Lilla Bommen i centrala Göteborg. Där sitter våra team tillsammans vilket främjar både kommunikation och samarbete.

VI ERBJUDERFör oss är det självklart att varje individs utveckling värdesätts högt vilket innebär ett stort fokus på självledarskap och kompetensutveckling.
Gemenskap, innovation och modern arbetsmetodik är saker som kännetecknar Norion Bank Group. Vi erbjuder dig helt enkelt en organisation med snabba beslutsvägar, stor öppenhet och mycket energi.
Våra värdeord Affärsmässighet, Engagemang och Omtanke genomsyrar allt vi gör och som medarbetare hos oss blir du en del av vår starka företagskultur. Vi erbjuder dig ett spännande bolag med goda utvecklingsmöjligheter, löpande kompetensutveckling och gemensamma aktiviteter på och utanför arbetsplatsen.

VILL DU VETA MER?
Känner du att ovanstående låter intressant och passar väl in med dina erfarenheter och ambitioner framåt? Då är du varmt välkommen att höra av dig. I den här rekryteringen samarbetar vi med Nexer Recruit. Välkommen att kontakta rekryteringskonsult Jenny Nilsson på 0703 01 82 79/ jenny.nilsson@nexergroup.com eller Rebecca Oldenfeldt på 0703 01 32 98/ rebecca.oldenfeldt@nexergroup.com för mer information. Då urval och intervjuer sker löpande ber vi dig skicka din ansökan så snart som möjligt. Vi ser fram emot att höra från dig!

OM NORION BANK GROUP
Norion Bank Group är en affärsnära nordisk finansieringsbank. Genom koncernens varumärken Norion Bank, Walley och Collector erbjuds kundanpassade finansieringstjänster som möter distinkta kundbehov inom tre kundsegment: medelstora företag och fastighetsbolag, handlare och privatpersoner. Som specialist på finansieringslösningar är Norion Bank Group ett ledande komplement till traditionella storbanker, med visionen att vara den främsta nordiska finansieringsbanken inom de utvalda segmenten.
Norion Banks erbjudande omfattar företags- och fastighetskrediter samt factoring för medelstora företag och fastighetsbolag. Genom varumärket Walley erbjuds flexibla betal- och checkoutlösningar till handlare och privatpersoner. Varumärket Collector tillhandahåller privatlån och kreditkort till privatpersoner samt sparkonton för privatpersoner och företag. Norion Bank Group (tidigare Collector Bank) grundades 1999 och har kontor i Göteborg, Stockholm, Helsingborg, Oslo och Helsingfors. Verksamheten bedrivs genom Norion Bank AB (publ) som är noterat på Nasdaq Stockholm.

Ansök nu

CRM-Analytiker till Konsultuppdrag - Göteborg

Läs mer Mar 7
På uppdrag av vår kund i Göteborg söker vi nu en CRM-analytiker/kunddatabasanalytiker till ett spännande konsultuppdrag. Uppdraget har en omfattning på 75-100% och pågår i minst 20 månader med start 1 April.

Vår kund är verksamma inom offentlig sektor och denna roll ingår i deras kommunikationsenhet, som är en del av affärsområde marknad. Arbetet är tvärfunktionellt och innebär kontakter inom flera delar av bolaget.

Om rollen:

- Ingår i verksamhetsteamet för CRM och samarbetar tillsammans med CRM-strateg, MA-specialist, projektledare och kommunikationsansvarig för nyhetsbrev och content.

- Verksamhetsteamet för CRM jobbar nära CRM-teamet (IT) som jobbar med utveckling och förvaltning av CRM-systemet (Microsoft Dynamics 365) samt kampanjverktyget ClickDimensions som är integrerat i CRM-systemet.

- Arbetssättet är agilt och verksamheten jobbar i sprintar som följer CRM-teamets, i syfte att synka behov och utveckling.

Vi tror att du känner igen dig i följande beskrivning:

- Relevant akademisk examen inom exempelvis statistik eller motsvarande

- Minst två års erfarenhet av liknande roll inom CRM och MA

- Kunskap inom , R eller Python

- Erfarenhet av Power BI är meriterande

Vi tror att du är en person som trivs i en roll där man arbetar tvärfunktionellt och samarbetar med flera delar av bolaget. Du har en hög analytisk förmåga och är noggrann, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt.

Låter detta som en spännande möjlighet? Tveka inte att söka då vi intervjuar löpande!

Uppdraget
För det här uppdraget anställs du som konsult på Digitalenta. Vi erbjuder alla våra konsulter ett gediget friskvårdsbidrag, försäkringar, förmånligt pensionssparande, konsultträffar och givetvis en engagerad konsultchef som finns tillgänglig för dig under hela anställningsperioden.

Uppdraget är på 75-100% under ca 20 månader med möjligheter till förlängning. Önskad start för uppdraget är 1 April. Det är möjligt att arbeta på distans men viss närvaro kommer att krävas på kontoret i Göteborg.

Ansök nu

Marketing Automation Specialist at Intersolia Gothenburg

Läs mer Apr 25
Marketing Automation Specialist 
 
We are expanding our marketing department with a Marketing Automation Specialist and are looking for someone who is a data-driven and analytical team player with expertise in data-driven marketing, Hubspot, and optimizing customer journeys. You will become an important part of a growing marketing department that is embarking on an exciting journey!  At Intersolia, we help 1,600+ companies take responsibility and ensure compliance for their chemical management and work environment by offering tailored SaaS solutions and consulting services. Our clients range from small companies to multinational corporations, where our systems and consulting services support them on all continents. 
 
Why should you work at Intersolia? 
At Intersolia, you will have the opportunity to be part of our journey where we constantly explore new opportunities and paths to maintain and achieve new successes together. It's always a great feeling when colleagues gather at the annual kickoff and regular after-work events. Your contributions will have a lasting impact throughout the organization as you grow within your role. You will work in a progressive team with forward-thinking, and at the same time, you will have the opportunity to shape and influence your work together with the team you are part of. We offer flexible working hours and the possibility to work from home or from any of our modern offices. 
 
Responsibilities: 
The role of Marketing Automation Specialist is dynamic and offers varied workdays in an international work environment characterized by good cooperation between different departments and an entrepreneurial spirit. The role involves being responsible for and managing our automated marketing, customer journeys, and digital communications. Your task is to ensure that we have the right data and that communication reaches the right person at the right time. You will receive help and support in your tasks from the rest of the marketing team. 
 
More specifically, your tasks will primarily include: 

Automate campaigns and develop customer communications to drive lead generation, nurture prospects, and improve customer retention. 


Improve cross-channel experiences and optimize communications across the customer lifecycle. 


Creating and managing new and existing workflows to automate marketing processes in HubSpot. 


Analyzing data and performance of campaigns to continuously optimize and improve results with the team. 


Maintain data integrity in HubSpot by regularly conducting data cleansing and enrichment activities. 


Being the main contact person for internal needs related to HubSpot. 


 
 
We are looking for someone who: 
For the role of Marketing Automation Specialist, we are primarily looking for someone who is a data-driven doer with a focus on the customer and user. You are used to being both strategic and operational and can easily switch between roles. You enjoy working towards set goals and have the ability to work both independently and collaborate in a team. Furthermore, we see that you are analytical, organized, and able to prioritize between multiple projects. 
 
We would also like you to have the following qualities: 
- At least 2 years of experience in the field. 
- Take initiative and have a proactive approach. 
- Experience with HubSpot or another marketing automation platforms. 
- Experience with customer journeys, conversion optimization, and the more technical aspects of marketing automation. 
- Good proficiency in Swedish and English. 
 
It is advantageous if you: 
- Possess a growth mindset and a solution-oriented approach.  
- Master additional languages ??other than Swedish and English. 
- Have a relevant degree. 
- Have data analysis and visualization skills. 
 
 
To Apply: 
If this sounds appealing please apply with your CV in English and a short introduction about yourself. For further information, please contact the recruiter Emma Hjorth via e-mail emma.hjorth@barona.se. Apply today as the position may be filled before the application deadline.

Role Information
This is a recruitment at Intersolia where Barona is supporting in the recruitment. Barona is an international group with offices in 10 countries. In Sweden, we have offices in Stockholm, Gothenburg, Malmo, Falun, and Strömsund, but we provide competence supply solutions across the country. We offer our clients visionary and forward-thinking partnerships, and our employees exciting opportunities at all stages of their careers.
https://barona.se/om-barona/

Ansök nu

Marketing Analytics Manager | Brand & Marketing

Läs mer Nov 13
The opportunity

As our Digital Marketing & Analytics department has grown with more talents, we are now looking for a manager for our four marketing analytics experts working with us today. The team’s purpose is to support company growth by turning data into insights through analysis, reporting, visualizations, and a data-driven way of working.

This leading role has a mixture of strategic and operational character, where you will be the driver in how to strategically work with your team and function going forward. You will be reporting to our Head of Media, Digital Marketing & Analytics.

This position is located at our headquarters in Gothenburg, Sweden. We believe in a hybrid model when it comes to remote and onsite work, knowing that both in-person collaboration and individual time to focus are needed. What matters most is that people get the time, and support, to do what needs to be done. And to enjoy doing it, of course.



The responsibilities

As the Marketing Analytics Manager you will, together with your team, be responsible for supporting the marketing organization with analysis and data to be able to make data-informed decisions. You will work with different methodologies, data sources and analytics tools to effectively measure and analyze the outcome of media spending and marketing activities. See below for a more thorough breakdown of the various tasks and areas you'll be responsible for:

- Prioritize global and local initiatives related to the Marketing Analytics team.

- Set the strategic direction for data and analytics together with the Digital Marketing & Analytics management team.

- Help drive and own key initiatives such as the marketing KPI framework, target and budgeting input, as well as ensure we have an effective analytics tool stack.

- Support team members and other colleagues with senior support related to their ongoing marketing analytics activities.

- Hands-on involvement in various projects such as MMM studies, attribution, and other key initiatives.



The ideal candidate

We are looking for a natural leader who’s passionate and experienced within the field of marketing and analytics. Someone who can motivate a team to take shared responsibility of delivering quality, equally as self-being operational involved contributing to the overall delivery. To succeed in this role, we believe you are a problem solver with a positive mindset and a data-driven approach to decision-making.

In addition, you'll need the following qualifications:

- At least five years of marketing-related analytics work.

- Documented experience of leading teams or people.

- Experience with evaluating marketing data through methodologies such as mixed media modeling, attribution, Incremental uplift testing, Creative testing, Brand trackers and/or other types of qualitative or quantitative data.

- Some hands-on experience with web analytics and BI platforms for data visualization and reporting is preferred.

- Knowledge of one or more media buying platforms such as Google Ads, DV360, Facebook, LinkedIn or others.

Polestar is an international company, with various backgrounds represented. English, therefore, is the language of written and spoken communication. And though we have a global presence, we maintain the growth-mindset. Change happens often at Polestar. But so does progress. Expect an accelerating, exciting environment.



The process

If the above matches your ambitions, be sure to apply. Our selection process is ongoing, and the job advert will remain open until it’s filled.

The Polestar journey is an electric one.

Ansök nu

CRM- analytiker/kundbasanalytiker

Läs mer Mar 12
Med en djup och pålitlig närvaro i hela Västsverige har kunden etablerat sig som en sann föregångare inom branschen. Varje dag gör en betydande mängd resenärer det kloka valet att lita på vår kund när de behöver transportera sig. Genom att ständigt sträva efter innovation och erbjuda smarta och effektiva lösningar, arbetar vår kund hårt för att forma en bättre och mer framgångsrik framtid för vårt område.

Vår kund har de senaste åren skapat en organisation och arbetssätt för CRM. Under våren fasas samarbetet ut med den CRM-byrå som varit ett stöd under implementeringen. Det kvarstår dock ett behov av en CRM-analytiker/kundbasanalytiker. 
Uppdragsbeskrivning:
Uppdragsgivare hos vår kund är Verksamhet Kommunikation, som är en del av Affärsområde Marknad. Arbetet är tvärfunktionellt och innebär kontakter inom flera delar av verksamheten. Ingår i verksamhetsteamet för CRM tillsammans med CRM-strateg, MA-specialist, projektledare och kommunikationsansvarig för nyhetsbrev och content.
Verksamhetsteamet för CRM jobbar nära CRM-teamet (IT) som jobbar med utveckling och förvaltning av CRM-systemet (Microsoft Dynamics 365) samt kampanjverktyget ClickDimensions som är integrerat i CRM-systemet.
Arbetssättet är agilt och verksamheten jobbar i sprintar som följer CRM-teamets, i syfte att synka behov och utveckling.

Kvalifikationer:
Relevant akademisk examen inom exempelvis statistik eller motsvarande
Minst två års erfarenhet av liknande roll inom CRM och MA
Kunskap inom , R eller Python
Erfarenhet av Power BI är meriterande
Behärska svenska i tal och skrift

Övrigt:
Placeringsort: Göteborg
Omfattning: Uppskattas till 75-100%. Det är möjligt att arbeta på distans men viss närvaro kommer att krävas på kontoret i Göteborg
Uppdragslängd: 2024-04-01 till 2025-12-01, med möjlighet till förlängning
 Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Progrits AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Progrits AB .

Ansvarig för Integration & Synergies i växande mjukvarukoncern

Organisationsutvecklare
Läs mer Okt 4
Är du en förtroendeingivande och analytisk person som dessutom får saker att hända? Känner du, efter några år i karriären, dig redo att ta nästa kliv? Då ska du läsa vidare om vår tjänst inom Integration & Synergies - en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa som scale up-bolag!

Progrits är ett ledande programvarubolag inom vertikal mjukvara och informationstjänster för business to business. Vi utvecklar och levererar verksamhetskritiska programvaror och informationstjänster inom fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Med drygt 200 anställda, 4900 privata och offentliga kunder i 20 länder, och en omsättning på drygt 300 MSEK är vårt fokus att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

Genom att vi, personerna bakom och i Progrits, alla har erfarenheter från att vara entreprenörer, ledare eller experter så vet vi att det oftast inte är att tycka rätt som är det viktigaste och svåraste, utan mer att få rätt saker att hända.

Vi är en platt och prestigelös organisation, all form av image, ”det där är inte mitt bord” och politik lämnar vi åt andra. Vi vill se människor och vår verksamhet utvecklas, och för det krävs handling, inte tyckande.

Om rollen

Vi är mitt uppe i vår tillväxtresa, och för att ytterligare accelerera den utökar vi vårt centrala team med en tjänst inom Integration & Synergies. Vår ambition är att bli ännu starkare i att agera som företagsgrupp, där målet är att summan blir större än delarna. Rollen innebär en stor bredd vad gäller strategiskt och operativt arbete, där du både planerar långsiktigt och kavlar upp ärmarna för att slutföra uppgiften.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva bolagsöverskridande initiativ och projekt för att realisera synergier samt aktivt identifiera fler möjligheter för samarbeten inom främst produkt och erbjudande mellan våra bolag. En viktig del i rollen är att utvärdera potentiella förvärv med fokus på att identifiera möjligheter till framtida synergier. Att kunna visa på och mäta effekterna av synergier och integrationer tillhör också denna roll.

Du får en unik möjlighet att sätta dig in i olika branscher, och de utmaningar som våra bolag står inför, och dessutom få göra skillnad ”på riktigt”.

Du kommer att rapportera direkt till Progrits ledningsgrupp.

Om dig

Vi tror att du har jobbat några år efter avslutad examen, och nu är redo att accelerera din karriär i en scale up-miljö. När du mår och levererar som bäst, kombinerar du din analytiska förmåga med din ”doer”-mentalitet. Hos oss innebär det att underbygga och ta beslut på kund/affärsdriven data, för att sedan tillsammans med VD på dotterbolaget och central ledningsgrupp genomföra beslutet, oavsett om det innebär att gå in på en helt ny marknad eller utveckla en ny produkt. För att lyckas med detta, är du erkänt duktig på att kommunicera och entusiasmera, för att få med dig alla stakeholders på tåget. Kort sagt bygga goda, förtroendefulla relationer.

Vi vet att verkligheten inte ser ut som en pivot-tabell, och det vet du med. Men ur en komplex och många gånger otydlig verklighet skapar du struktur och tydlighet. Troligtvis har du gjort just detta i din nuvarande roll, kanske som konsult? Och, gjort det så bra att du nu är redo för nya utmaningar. Vi tror nämligen att du har viljan och ambitionen att växa i rollen, för att på sikt kunna ta ett än större ansvar i något av våra dotterbolag eller centralt på Progrits. Du bor troligtvis i Göteborg eller Stockholm, men då vi har dotterbolag på olika ställen i landet kan det finnas möjligheter på annan ort också.

Låter det intressant - sök tjänsten här eller tipsa någon du tror skulle passa bra!

Ansök nu

High potential till mjukvarukoncern i stark tillväxt

Organisationsutvecklare
Läs mer Sep 29
Är du en energifylld och analytisk person som dessutom får saker att hända? Känner du, efter några år i karriären, dig redo att ta nästa kliv? Då ska du läsa vidare om de nya tjänster vi utökar vårt Progrits-team med - en viktig del i vår fortsatta tillväxtresa som scale up-bolag!

Progrits är ett ledande programvarubolag inom vertikal mjukvara och informationstjänster för business to business. Vi utvecklar och levererar verksamhetskritiska programvaror och informationstjänster inom fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Med drygt 200 anställda, 4900 privata och offentliga kunder i 20 länder, och en omsättning på drygt 300 MSEK är vårt fokus att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

Genom att vi, personerna bakom och i Progrits, alla har erfarenheter från att vara entreprenörer, ledare eller experter så vet vi att det oftast inte är att tycka rätt som är det viktigaste och svåraste, utan mer att få rätt saker att hända.

Vi är en platt och prestigelös organisation, all form av image, ”det där är inte mitt bord” och politik lämnar vi åt andra. Vi vill se människor och vår verksamhet utvecklas, och för det krävs handling, inte tyckande.

Om rollerna

Vi är mitt uppe i vår tillväxtresa, och för att ytterligare accelerera den utökar vi vårt centrala team med två nya tjänster. Vår ambition är att bli ännu starkare i att agera som företagsgrupp, där målet är att summan blir större än delarna. Inriktningarna skiljer sig åt sinsemellan, men har en gemensam grund att stå på. De har båda en stor bredd vad gäller strategiskt och operativt arbete, där du både planerar långsiktigt och kavlar upp ärmarna för att slutföra uppgiften. Strategiskt stöttar du genom att ta fram beslutsunderlag, analysera affär och nyckeltal samt förbereder underlag till ledningsgrupp och styrelse. Operativt är du med i beslutsfattandet och hands-on när besluten ska omvandlas till actions. Du får en unik möjlighet att sätta dig in i olika branscher, och de utmaningar som våra bolag står inför, och dessutom få göra skillnad ”på riktigt”. Inriktningarna är:

- Integration & Synergies. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att driva bolagsöverskridande initiativ och projekt för att realisera synergier samt aktivt identifiera fler möjligheter för samarbeten inom främst produkt och erbjudande mellan våra bolag. En viktig del i rollen är att utvärdera potentiella förvärv och identifiera möjligheter till framtida synergier. Att kunna visa på och mäta effekterna av synergier och integrationer är betydelsefullt i denna roll.

- Sales & Marketing Analytics. Huvudsakliga arbetsuppgifter är att stödja dotterbolagen med analys av sälj och marknadsrelaterad data, baserat på både externa underlag samt data från vår koncerngemensamma kundmaster. Med hjälp av ditt driv inom sälj- och marknadsföring samt analysen som underlag, kommer du med konkreta planer och förslag på actions, för att sedan tillsammans med dotterbolagen driva och leda genomförandet av dessa - allt för att ta våra dotterbolags försäljning till nästa nivå!

Båda roller rapporterar till någon i Progrits ledningsgrupp.

Om dig

Vi tror att du har jobbat några år efter avslutad examen, och nu är redo att accelerera din karriär i en scale up-miljö. När du mår och levererar som bäst, kombinerar du din analytiska förmåga med din ”doer”-mentalitet. Hos oss innebär det att underbygga och ta beslut på kund/affärsdriven data, för att sedan tillsammans med VD på dotterbolaget och central ledningsgrupp genomföra beslutet, oavsett om det innebär att gå in på en helt ny marknad eller utveckla en ny produkt. För att lyckas med detta, är du erkänt duktig på att kommunicera och entusiasmera, för att få med dig alla stakeholders på tåget. Kort sagt bygga goda, förtroendefulla relationer.

Vi vet att verkligheten inte ser ut som en pivot-tabell, och det vet du med. Men ur en komplex och många gånger otydlig verklighet skapar du struktur och tydlighet. Troligtvis har du gjort just detta i din nuvarande roll, kanske som konsult? Och, gjort det så bra att du nu är redo för nya utmaningar. Vi tror nämligen att du har viljan och ambitionen att växa i rollen, för att på sikt kunna ta ett än större ansvar i något av våra dotterbolag eller centralt på Progrits. Du bor troligtvis i Göteborg eller Stockholm, men då vi har dotterbolag på olika ställen i landet kan det finnas möjligheter på annan ort också.

Låter det intressant - sök tjänsten här eller tipsa någon du tror skulle passa bra!

Ansök nu

Tech Talent Acquisition Specialist med intresse för People & Culture

Researcher, rekrytering
Läs mer Sep 22
Tycker dina vänner att du är lite väl tech-nördig för att inte jobba med systemutveckling själv? Får du energi av möten med människor och att se deras potential? Och, sist men verkligen inte minst, vill du ta nästa kliv i din karriär?

Det klivet kan vara rakt in hos oss på Progrits. Progrits är en nordisk mjukvarukoncern, mitt uppe i en accelererande tillväxtresa. På huvudkontoret i Göteborg är vi ett tjugotal personer som jobbar med att stötta, stärka och utveckla våra dotterbolag. Det gör vi genom extra muskler inom ledning, affärsutveckling, HR, marknad och ekonomi - så våra dotterbolag kan fokusera på sina kärnverksamheter.

Om rollen

Tillväxt är otroligt viktigt för gruppens bolag, där kompetensförsörjning är en nyckel för att lyckas nå satta mål. Detta ställer höga krav på oss som inhouse-byrå, då vi menar att vi är bättre än externa alternativ.

I den här rollen kommer du ägna merparten av din arbetstid åt att hitta rätt person till rätt plats, då det är avgörande för våra bolags framgång. Vi har, precis som alla andra företag inom IT, ibland svårt att hitta vissa kompetenser. Det finns ingen ”secret sauce” när det kommer till rekrytering, utan vi tror att ett ärligt Employer Brand tillsammans med en personlig rekryteringsprocess och en rejäl dos grit gör att vi lyckas med vårt uppdrag; att tillsätta lediga tjänster och därmed utveckla våra bolag fortare och än bättre.

För att vi ska lyckas med ovanstående, kommer du i nära samarbete med bolagens VD eller rekryterande chef ansvara för allt som driver en rekryteringsprocess framåt. Detta inkluderar bland annat framtagning av kravspecifikation, annonsskrivning, search, intervjuer, referenstagning och sedan stöttning när det kommer till pre-/onboarding. Att ha ett långsiktigt Employer Branding-tänk är också givet för dig i ditt dagliga arbete.

Med tiden kommer du erbjudas möjlighet att ta mer och mer ansvar när det kommer till People-relaterade frågor inom koncernen.

Om dig

Vi tror att du är nyfiken på andra människor och gillar att ha många kontaktytor. Och, för att bli en riktigt vass talangjägare, har du en god dos införsäljningsförmåga!

Med din bakgrund från andra techbolag och/eller rekryteringsföretag, där du under flera år har fokuserat på att hitta talanger med koppling till mjukvara, kommer du att bidra till gruppen och stärka oss som team. Det är självklart inte bara utvecklare vi söker efter, så har du rekryterat till olika positioner är det en fördel.

Det är meriterande om du dessutom har erfarenhet av HR och recruitment marketing, eller har jobbat med onboarding och kulturfrågor. Men att du vill jobba med dessa frågor är tillräckligt för oss.

Intressant? Ta kontakt!

Låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från dig! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa in!

Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Johanna Müller-Wolf (CHRO) på johanna.mullerwolf@progrits.se.

Vilka vi är

Progrits är ett ledande programvarubolag inom vertikal mjukvara och informationstjänster för business to business. Vi utvecklar och levererar verksamhetskritiska programvaror och informationstjänster inom fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Med drygt 200 anställda, 4900 privata och offentliga kunder i 20 länder, och en omsättning på drygt 300 MSEK är vårt fokus att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer. Sedan 2023 är Progrits en del av Axcel, ett nordiskt private equity bolag med stort intresse för tech-sektorn.

För våra drygt 200 medarbetare i koncernen är grit en viktig del i jobbet. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och vågar ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna satta - precis som livet i allmänhet. Hos oss kan det betyda alltifrån systemuppdateringar och att springa Göteborgsvarv till utlandsetableringar.

Vi tror på macro management, eftersom vi vägrar säga ”frihet under ansvar” ????. Därför behöver du ha RMI (rätt mental inställning) och en stor portion grit för att trivas och må bra hos oss - lite jävlar anamma, helt enkelt.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Progrits till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. Vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul!

Ansök nu

Extrajobb inom HR & Rekrytering – med möjlighet till fortsättning

Researcher, rekrytering
Läs mer Jan 20
Tar du snart examen och vill smygstarta din karriär inom People & Culture i Göteborg? Studerar du personalvetenskap och vill bygga på dina erfarenheter inom yrket under din studietid? Vill du jobba inom en bransch som aldrig blir omodern och på ett företag som står stadigt med rötterna i jorden, även när det blåser? Då ska du läsa vidare.

Om rollen

I den här rollen kommer du ägna merparten av din arbetstid åt att hitta rätt person till rätt plats, då det är avgörande för våra bolags framgång. Vi har, precis som alla andra företag inom IT, ibland svårt att hitta vissa kompetenser. Det finns ingen ”secret sauce” när det kommer till rekrytering, utan vi tror att ett ärligt Employer Brand tillsammans med en personlig rekryteringsprocess och en rejäl dos grit gör att vi lyckas med vårt uppdrag; att tillsätta lediga tjänster och därmed utveckla våra bolag fortare och än bättre.

För att vi ska lyckas med ovanstående, kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara search, uppsökande kontakter, intervjuer och referenstagning. Kort sagt allt som driver en rekryteringsprocess framåt. Här kommer du få, om vi får säga det själva, en riktigt bra skola i hur rekrytering och employer branding går till.

Om oss

Arbetsuppgifter i all ära - minst lika viktigt är vilka kollegor man har runt sig som stöd och bollplank. Vilka är vi, dina blivande kollegor, då? Vår inhouse-byrå som vi kallar "People & Marketing", består av två People Business partners, två Content Creators och en Content Marketing Manager - under ledning av vår Chief HR Officer.

Det är vi som tillsammans driver employer branding-agendan inom gruppen och som säkerställer att vi fyller på med nya kollegor i den takt det behövs. Som inhouse-byrå jobbar vi nära våra ”uppdragsgivare” i dotterbolagen, och på det sättet bygger vi en djup förståelse för dem vi supportar. Hos oss får du vara en del i något större - dels genom att vara med och utveckla vårt team men framför allt våra employer brand inom koncernen. Koncernen består i dagsläget av 10-talet dotterbolag runt om i landet, med Progrits som moderbolag i Göteborg.

Om dig

Vi tror att du har valt att plugga något inom HR/personalvetenskap för att du är nyfiken på andra människor och gillar att ha många kontaktytor. Och, för att bli en riktigt vass talangjägare, har du en god dos införsäljningsförmåga!

Avgörande för oss är din personlighet och inställning. För att trivas och fungera med resten av gänget så är du i grunden positiv lagd - det ska ha gått långt innan du menar att det är kört. Det hänger ihop med vad vi kallar "grit".

Tjänsten är till en början en timanställning med start så snart du har möjlighet. Då du troligtvis är i slutfasen av dina studier, anpassar vi arbetsuppgifterna så att det fungerar med ditt schema. Till sommaren och resten av året kommer det finnas mycket goda möjligheter till en fortsättning med oss - då en i teamet kommer gå på föräldraledighet i vår. Alltså en möjlig språngbräda in i en väldigt spännande företagsgrupp, som vi vågar säga är unik i sitt slag i Göteborg.

Om nästa steg

Nog om oss - låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från DIG! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Johanna Müller-Wolf, CHRO.

Vilka vi är

Progrits är en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom tre fokusområden; fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Vårt uppdrag är att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

På Progrits huvudkontor i Göteborg är vi nästan 20 personer som jobbar med att stötta, stärka och utveckla våra dotterbolag. Det gör vi genom extra muskler inom ledning, affärsutveckling, HR, marknad och ekonomi så våra dotterbolag kan fokusera på sina kärnverksamheter.

För våra drygt 200 medarbetare i koncernen är grit en viktig del i jobbet. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och vågar ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna satta - precis som livet i allmänhet. Hos oss kan det betyda alltifrån systemuppdateringar, utlandsetableringar och att springa Göteborgsvarv.

Vi tror på macro management, eftersom vi vägrar säga ”frihet under ansvar” ????. Därför behöver du ha RMI (rätt mental inställning) och en stor portion grit för att trivas och må bra hos oss - lite jävlar anamma, helt enkelt.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Progrits till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. Vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul!

Ansök nu

Extrajobb inom HR & Rekrytering – med möjlighet till fortsättning

Researcher, rekrytering
Läs mer Jan 13
Tar du snart examen och vill smygstarta din karriär inom People & Culture i Göteborg? Studerar du personalvetenskap och vill bygga på dina erfarenheter inom yrket under din studietid? Vill du jobba inom en bransch som aldrig blir omodern och på ett företag som står stadigt med rötterna i jorden, även när det blåser? Då ska du läsa vidare.

Om rollen

I den här rollen kommer du ägna merparten av din arbetstid åt att hitta rätt person till rätt plats, då det är avgörande för våra bolags framgång. Vi har, precis som alla andra företag inom IT, ibland svårt att hitta vissa kompetenser. Det finns ingen ”secret sauce” när det kommer till rekrytering, utan vi tror att ett ärligt Employer Brand tillsammans med en personlig rekryteringsprocess och en rejäl dos grit gör att vi lyckas med vårt uppdrag; att tillsätta lediga tjänster och därmed utveckla våra bolag fortare och än bättre.

För att vi ska lyckas med ovanstående, kommer dina arbetsuppgifter bland annat vara search, uppsökande kontakter, intervjuer och referenstagning. Kort sagt allt som driver en rekryteringsprocess framåt. Här kommer du få, om vi får säga det själva, en riktigt bra skola i hur rekrytering och employer branding går till.

Om oss

Arbetsuppgifter i all ära - minst lika viktigt är vilka kollegor man har runt sig som stöd och bollplank. Vilka är vi, dina blivande kollegor, då? Vår inhouse-byrå som vi kallar "People & Marketing", består av två People Business partners, två Content Creators och en Content Marketing Manager - under ledning av vår Chief HR Officer.

Det är vi som tillsammans driver employer branding-agendan inom gruppen och som säkerställer att vi fyller på med nya kollegor i den takt det behövs. Som inhouse-byrå jobbar vi nära våra ”uppdragsgivare” i dotterbolagen, och på det sättet bygger vi en djup förståelse för dem vi supportar. Hos oss får du vara en del i något större - dels genom att vara med och utveckla vårt team men framför allt våra employer brand inom koncernen. Koncernen består i dagsläget av 10-talet dotterbolag runt om i landet, med Progrits som moderbolag i Göteborg.

Om dig

Vi tror att du har valt att plugga något inom HR/personalvetenskap för att du är nyfiken på andra människor och gillar att ha många kontaktytor. Och, för att bli en riktigt vass talangjägare, har du en god dos införsäljningsförmåga!

Avgörande för oss är din personlighet och inställning. För att trivas och fungera med resten av gänget så är du i grunden positiv lagd - det ska ha gått långt innan du menar att det är kört. Det hänger ihop med vad vi kallar "grit".

Tjänsten är till en början en timanställning med start så snart du har möjlighet. Då du troligtvis är i slutfasen av dina studier, anpassar vi arbetsuppgifterna så att det fungerar med ditt schema. Till sommaren och resten av året kommer det finnas mycket goda möjligheter till en fortsättning med oss - då en i teamet kommer gå på föräldraledighet i vår. Alltså en möjlig språngbräda in i en väldigt spännande företagsgrupp, som vi vågar säga är unik i sitt slag i Göteborg.

Om nästa steg

Nog om oss - låter det här som ett team, en arbetsmiljö och kultur du skulle kunna trivas i - då vill vi gärna höra mer från DIG! Sök jobbet, connecta med oss eller dela detta med någon du tror skulle passa. Har du frågor om tjänsten, teamet eller företaget hör du av dig till Johanna Müller-Wolf, CHRO.

Vilka vi är

Progrits är en nordisk mjukvarukoncern med ett tiotal entreprenörsdrivna bolag inom tre fokusområden; fordonshandel, transport och logistik, samt integrerad e-handel. Vårt uppdrag är att leverera produkter och lösningar som förenklar och automatiserar arbetet för våra kunder och deras organisationer.

På Progrits huvudkontor i Göteborg är vi nästan 20 personer som jobbar med att stötta, stärka och utveckla våra dotterbolag. Det gör vi genom extra muskler inom ledning, affärsutveckling, HR, marknad och ekonomi så våra dotterbolag kan fokusera på sina kärnverksamheter.

För våra drygt 200 medarbetare i koncernen är grit en viktig del i jobbet. Det innebär att vi är ihärdiga, beslutsamma och vågar ta oss an utmaningar tillsammans. Förutsättningarna är inte alltid optimala och riktlinjerna satta - precis som livet i allmänhet. Hos oss kan det betyda alltifrån systemuppdateringar, utlandsetableringar och att springa Göteborgsvarv.

Vi tror på macro management, eftersom vi vägrar säga ”frihet under ansvar” ????. Därför behöver du ha RMI (rätt mental inställning) och en stor portion grit för att trivas och må bra hos oss - lite jävlar anamma, helt enkelt.

Är du som oss, tror vi att du vill känna meningsfullhet på jobbet - och vara med om att göra Progrits till ett ännu bättre och roligare ställe att jobba på. Vi är seriösa, men inte på något sätt allvarliga - jobbet är en för stor del av livet för att inte ha kul!

Ansök nu