Göteborg: Fältservicetekniker på 75% i Göteborg

Hitta ansökningsinfo om jobbet Fältservicetekniker på 75% i Göteborg i Göteborg. Är det intressant kan du gå vidare och ansöka jobbet. Annars kan du klicka på arbetsgivaren eller yrkesbenämningen för att se alla jobb i Göteborg inom den kategorin.

Publicerad: 2023-10-11 // Varaktighet: Heltid

Fälttekniker sökes till Göteborg!

Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig!

Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du kommer utföra service och hantera incidenter. Du arbetar i Göteborg med omnejd, resor till andra orter i närområdet förekommer. För att kunna utföra arbetet krävs B-körkort och egen bil. Självklart ersätter vi dig med milersättning och eventuella extra avgifter såsom parkering m.m. som krävs inom tjänsten


Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

·       Butiksinstallationer (Kassasystem, nätverk, servrar)
·       PC och Server (Installation felsökning)
·       Nätverkskomponenter (Installation felsökning Switchar, accesspunkter)
·       Installation och felsökning av mjukvara såsom Microsoft Windows
·       Installation och felsökning av hårdvara

Vem är du?

·       Du har viss erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och annan kringutrustning.
·       Du är bevandrad i Windows-miljö och van med att arbeta självständigt såväl som i team.
·       Som person är du kommunikativ, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt ute hos kund, och uppskattar att jobba tillsammans med andra för att uppnå era mål.
·       Du är händig och har ett tekniskt intresse som syns i ditt arbete.
·       Du pratar svenska och engelska obehindrat
·       Har B-körkort och egen bil

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare,  Linnea Lundström (linnea.lindstrom@barona.se)

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Alla platsannonser →

Andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker

Nedan visas andra jobb i Göteborg som IT-tekniker/Datatekniker.

ICT Tekniker till spännande bolag!

Läs mer Mar 13
Har du en bakgrund som IT-Tekniker / Fälttekniker / Fibertekniker? Vill du vara med och bidra med din praktiska erfarenhet, och söker en arbetsplats att trivas på långsiktigt? Tveka inte på att söka tjänsten!



Dina arbetsuppgifter

I rollen som ICT-tekniker kommer du jobba både praktiskt och administrativt i en datacentermiljö med bland annat:

- Hårdvaruinstallation

- Driftsättning genom data, kraft och fiberkablage

- Förvaltning och felsökning

Detta är en flexibel roll där du får lära dig något nytt varje dag. En av våra konsulter på plats säger att tjänsten innebär ett roligt arbete, där du har vänner till kollegor som samarbetar på ett bra sätt. Du erbjuds här en roll att växa i, där möjligheten till att leda andra finns på sikt.

Om bolaget

Vår kund arbetar med produkter och tjänster inom kommunikationsnätet och är en av de ledande leverantörerna inom projektering, byggnation, underhåll och övervakning av infrastrukturer för alla typer av tekniskt avancerade kommunikationsnät. Företaget arbetar även med infrastruktur av molntjänster och datacenter. Hos detta företag blir du en del av ett trevligt gäng som trivs ihop.

Din profil

För att lyckas i rollen som ICT-tekniker ser vi att du har en utbildning inom relevant område inom IT/teknik, som lägst på gymnasienivå. Vi ser med fördel att du är tekniskt lagd, och har arbetslivserfarenhet inom ett praktiskt arbete. Vi tror att du som söker är social, relationsskapande, ambitiös och ordningsam som person.

Skallkrav

- Gymnasieutbildning alternativt praktiskt utbildning inom relevant område

- Minst 1 års praktisk erfarenhet inom exempelvis installation, fiberteknik, servrar, larmteknik, datacenter och hallar eller liknande

- Behärskar svenska och engelska i tal/skrift då båda språken används i arbetet

Meriterande

- Utbildning som installationstekniker eller liknande

- Arbetserfarenhet som montör

- ESA 14

- Heta arbeten

Villkor
Startdatum: Omgående eller enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Arbetstider: 7-16
Omfattning: Heltid

Anställningsform: Detta uppdrag är ett konsultuppdrag där du är konsult hos oss på A-hub med möjligheter till förlängning eller överrekrytering.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta A-hub och ansvarig rekryterare Andrea Karthäuser på andrea@a-hub.se

Ansök nu

IT Integration Engineer

Läs mer Jan 15
Vill du få möjlighet att utvecklas, ta nästa kliv i din karriär och dessutom i en dynamisk, high-tech miljö? då kan detta vara din nästa utmaning. Vi växer så det knakar och ser fram emot att välkomna fler positiva lagspelare till oss på Elbit System Sweden.

Denna roll passar dig som är ett par år in i din karriär, som brinner för teknik och som gärna kavlar upp ärmarna för att lösa utmaningar och komplexa problem. Vi tror också att du trivs i en föränderlig miljö och att du mår bäst när du får ta eget ansvar.

Du kommer trivas i rollen om du gillar att arbeta brett då du kommer få möjlighet att fördjupa dina tekniska kunskaper inom både IT-säkerhet, nätverk, operativsystem, radar och optronik. Låter det intressant? Skicka in din ansökan till oss redan idag!

Om tjänsten

Du kommer att stödja komplex systemintegration och installationsprocesser för bland annat C4I-system samt arbeta mot våra kunder för att säkerställa att dem får sina problem lösta och att Elbit System Sweden levererar hög kvalitet. Du kommer ingå i ett team som arbetar med implementering och integration, kommer att arbeta i tvärfunktionella projekt i mångdisciplinära avancerade projekt.

Vi är ett företag som växer och befinner oss i en uppbyggnadsfas vilket innebär att vi under det kommande året kommer fokusera på och utveckla både support-, utveckling och underhållsprojekt/implementationer runt om i landet.

I rollen kommer du ha kontakt med både kunder och utvecklingsteam, både lokalt i Sverige och internationellt.

Du kommer bland annat:

- Arbeta med att snabbt och professionellt analysera och lösa kundproblem på system-, IT- och programvarunivå

- Delta i sensor- och systemintegrationsprocessen i ett mångdisciplinärt team

- Vara med och utveckla installationsprocessen för C4I-system samt stödja och genomföra systemimplementeringar. I rollen kommer du komma i kontakt med olika tekniska discipliner såsom radar, optronik, IT-säkerhet, nätverk och operativsystem

- Du kommer också skriva och utveckla skript för ökad automatisering, ökad effektivitet och ständiga förbättringar

- Att samarbeta med lokala och internationella utvecklings-, testnings- och produktteam för att skräddarsy produkter som uppfyller kundens krav

Kvalifikationer

- Minst gymnasieexamen inom förslagsvis IT, nätverk, teknik, informations-och mediateknik eller dator- och kommunikationsteknik


- Erfarenhet kring driftsättning av Microsoft-, Linux- och Docker/Kubernetes -baserade applikationer

- Stor teknisk färdighet samt erfarenhet från arbete inom IT, IT-säkerhet och/eller nätverk

- Du har arbetat i någon eller några virtualiseringsplattformar såsom VMWare eller Hyper-V

- Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska

Det är inget krav men meriterande om du har arbetat med programvaruintegration samt har erfarenhet från C4I-system, radiosystem och/eller närverk.

Du är en person med analytiska färdigheter samt en god förmåga att ta till dig nya kunskaper. Då felsökning och problemlösning är uppgifter som du kommer möta dagligen är detta något du uppskattar och känner en trygghet i att kunna hantera.
Du behöver en god kommunikativ förmåga, tycker om att arbeta i team och är duktig på att anpassa dig till förändring och nya situationer - då Elbit System Sweden är ett startup-bolag i Sverige som står inför en kraftig tillväxt är dessa egenskaper viktiga för att du ska komma till din rätt hos oss.

Ansökan

Välkommen med din ansökan idag, urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef gashaw.eshete@elbitsystems.se. Har du frågor gällande ansökan kontakta HR- och rekryteringskonsult, mimmi.nyman@elbitsystems.se

Som ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man påbörjar sin anställning hos oss.

Om oss

Elbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder.

Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.

Ansök nu

Driftsättningsingenjör

Läs mer Jan 8
Vill du få möjlighet att utvecklas, ta nästa kliv i din karriär och dessutom i en dynamisk, high-tech miljö? Då kan Drifsättningsingenjör vara din nästa utmaning. Vi växer så det knakar och ser fram emot att välkomna fler positiva lagspelare till oss på Elbit System Sweden.

Denna roll passar dig som är ett par år in i din karriär, brinner för teknik, gärna kavlar upp ärmarna för att lösa utmaningar och komplexa problem. Vi tror också att du trivs i en föränderlig miljö och att du mår bäst när du får ta eget ansvar.

Du kommer trivas i rollen om du gillar att arbeta brett då du kommer få möjlighet att fördjupa dina tekniska kunskaper inom både IT-säkerhet, nätverk, operativsystem, radar och optronik. Låter det intressant? Skicka in din ansökan till oss redan idag!

Om tjänsten

Du kommer att stödja komplex systemintegration och installationsprocesser för bland annat C4I-system. Samt arbeta mot våra kunder för att säkerställa att dem får sina problem lösta och att Elbit System Sweden levererar hög kvalitet. Du kommer ingå i ett team som arbetar med implementering och integration, kommer att arbeta i tvärfunktionella projekt i mångdisciplinära avancerade projekt.

Vi är ett företag som växer och befinner oss i en uppbyggnadsfas vilket innebär att vi under det kommande året kommer fokusera på och utveckla både support, utveckling och underhållsprojekt/implementationer runt om i landet.

I rollen kommer du ha kontakt med både kunder och utvecklingsteam, både lokalt i Sverige och internationellt.

Du kommer bland annat:

- Arbeta med att snabbt och professionellt analysera och lösa kundproblem på system-, IT- och programvarunivå

- Delta i sensor- och systemintegrationsprocessen i ett mångdisciplinärt team

- Vara med och utveckla installationsprocessen för C4I-system samt stödja och genomföra systemimplementeringar. I rollen kommer du komma i kontakt med olika tekniska discipliner såsom radar, optronik, IT-säkerhet, nätverk och operativsystem

- Du kommer också skriva och utveckla skript för ökad automatisering, ökad effektivitet och ständiga förbättringar

- Att samarbeta med lokala och internationella utvecklings-, testnings- och produktteam för att skräddarsy produkter som uppfyller kundens krav

Kvalifikationer

- Minst gymnasieexamen inom förslagsvis IT, nätverk, teknik, informations-och mediateknik eller dator- och kommunikationsteknik


- Erfarenhet kring driftsättning av Microsoft-, Linux- och Docker/Kubernetes -baserade applikationer

- Stor teknisk färdighet samt erfarenhet från arbete inom IT, IT-säkerhet och/eller nätverk

- Du har arbetat i någon eller några virtualiseringsplattformar såsom VMWare eller Hyper-V

- Flytande i tal och skrift på både svenska och engelska

Det är inget krav men meriterande om du har arbetat med programvaruintegration samt har erfarenhet från C4I-system, radiosystem och/eller närverk.

Du är en person med analytiska färdigheter samt en god förmåga att ta till dig nya kunskaper. Då felsökning och problemlösning är uppgifter som du kommer möta dagligen är detta något du uppskattar och känner en trygghet i att kunna hantera.
Du behöver en god kommunikativ förmåga, tycka om att arbeta i team. Är duktig på att anpassa dig till förändring och nya situationer - då Elbit System Sweden är ett startup-bolag i Sverige som står inför en kraftig tillväxt är dessa egenskaper viktiga för att du ska komma till din rätt hos oss.

Ansökan

Välkommen med din ansökan idag, urval och intervjuer kommer ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. Har du frågor gällande rollen är du välkommen att kontakta rekryterande chef gashaw.eshete@elbitsystems.se. Har du frågor gällande ansökan kontakta HR- och rekryteringskonsult, mimmi.nyman@elbitsystems.se

Som ett säkerhetsföretag så har vi krav på att du har svenskt medborgarskap samt att man genomför en säkerhetsprövning när man påbörjar sin anställning hos oss.

Om oss

Elbit Systems är ett världsledande internationellt teknikbolag verksamt inom en mängd olika områden över hela världen, primärt inom försvar och säkerhet. Elbit Systems utvecklar och tillhandahåller en bred portfölj av produkter och system för alla typer av applikationer oavsett det är I luften, på marken, till sjöss eller cyberområdet. Våra system används över hela världen och Sverige är sedan ett par år tillbaka en viktig marknad för oss, både vad gäller svenska kunder till våra produkter och svenska partners för leveranser till andra länder.

Inom digitalisering av militär kommunikation och militära ledningssystem är Elbit Systems en ledande aktör och samtidigt en pionjär och erbjuder digitaliserade helhetslösningar för alla typer av användningsområden i teknikens framkant och har en produktportfölj som täcker allt från HF-radio till satellit och IP/WAN-nätverk för alla typer av dataflöden oavsett om det är röst, video eller annan data.

Ansök nu

PKI- Tekniker

Läs mer Apr 29
Nytt
Vår kund söker nu dig som brinner för PKI.
I denna tjänst kommer du få hjälpa till att säkra upp framtiden för vår kund genom att hjälpa till att bygga upp en ny plattform. Du kommer tillhöra ett tajt, väldigt erfaret med många möjligheter att utvecklas.
 
Arbetsuppgifterna kommer kunna variera en hel del men exempel på vad du kan komma och jobba med är:
Utveckling och förvaltning av PKI-lösningar.
Daglig drift/operationellt arbete såsom incident och beställningar.
Arbete i projekt kan komma att bli aktuellt.

-För att trivas i tjänsten tror vi att du har ett brett intresse av IT där du drivs av att få utveckla nya kompetensområden.
För att passa i rollen ska du ha tidigare erfarenhet av:
Public Key Infrastructure (PKI).
Certificate Authority (CA).
Windows Server och klient.
IT-säkerhet.

Det är även meriterande med följande:
Hardware Security Module (HSM).
Kryptering.
Certificate Management (CM).
PowerShell.
Multifaktorautentisering t.ex. Smart Cards, Software Tokens.
Linux/Unix.

Övrigt:
Uppdragsort: Göteborg
Uppdragslängd 2024-06-01 till 2025-05-31
Visst låter detta som ett spännande uppdrag?
Sök redan i dag så berättar vi mer. Vi behöver en ansökan inkluderat CV som matchar vår kunds önskemål. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med din ansökan då vi behöver komplettera med mer information och anbudstiden är kort.

NXT Interim och NXT Rekrytering är ett nischat och innovativt företag som är verksamma inom konsult och rekryteringsbranschen. Vi är verksamma inom HR, IT, Ekonomi, Sälj och Marknad och har 20 års erfarenhet i branschen. Vi erbjuder våra konsulter bl a sjukförsäkring, remote-arbetsplatser och flera andra förmåner som förgyller deras vardag. Vid projektanställning tillämpar vi kollektivavtal.

Ansök nu

TAM technical account manager. (relationsskapande it-tekniker)

Läs mer Feb 27
Vi växer och vill utöka Delecsys-familjen!
Brinner du för teknik och drivs du av att göra livet lättare (och roligare) för kunder? Då kan vår tjänst som Technical account manager vara något för dig.
Vi söker dig som har arbetat minst 5 år som it-tekniker/kundansvarig och trivs med att ta ett övergripande strategiskt ansvar för att utveckla kunders it-miljö.
Du har erfarenhet av att leda projekt och att driva it-strategifrågor vilket innebär att du bla har förmåga att självständigt identifiera och lösa it-relaterade problem.
Utöver ett brinnande intresse för teknik kan du föra dig väl i tal och skrift (svenska och engelska) samt har körkort.
Tjänsten kan innebära resor såväl inrikes som utrikes.
Följande kvalifikationer ser vi som krav;
Goda kunskaper om Microsoft 365 olika tjänster och produkter
Erfarenhet av att övervaka och hantera PC klienter och nätverksutrustning
Erfarenhet av att Microsoft Windows och Mac OS
Förmåga att installera, konfigurera, underhålla och felsöka hårdvara och mjukvara.
Hantera och ansvara för inköp av hårdvara.
Erfarenhet av administration och dokumentation gällande utfört arbete
B-körkort

Meriterande kvalifikationer;
Relevanta certifikat inom Microsoft 365
Cisco CCNA/CCNP

Personliga egenskaper
Till denna roll fäster vi stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är strukturerad, initiativtagande och handlingskraftig. Vi ser också att du trivs i en kommunikativ roll, har god samarbetsförmåga och delar med dig av dina kunskaper till din omgivning. Du förstår vikten av att vara lyhörd för människan som ska använda tekniken och har ett pedagogiskt förhållningssätt.
Om oss
Delecsys erbjuder en varierande, utmanande och rolig arbetsplats där du ges goda möjligheter till personlig utveckling. Vi uppmuntrar våra medarbetare att ta certifikat (en kostnad vi självklart står för). Du kommer in i ett härligt gäng där vi alla brinner för såväl teknik som att skapa hållbara och långvariga relationer.
Låter tjänsten intressant och vill söka eller veta mer?
Skicka ett mail och CV till rekrytering@delecsys.se
Ansvarig: Anna Frejinger

Ansök nu

Andra jobb i Göteborg från Barona Professionals AB

Nedan visas andra jobb i Göteborg från Barona Professionals AB .

Marketing Automation Specialist at Intersolia Gothenburg

Marknadsanalytiker
Läs mer Apr 25
Marketing Automation Specialist 
 
We are expanding our marketing department with a Marketing Automation Specialist and are looking for someone who is a data-driven and analytical team player with expertise in data-driven marketing, Hubspot, and optimizing customer journeys. You will become an important part of a growing marketing department that is embarking on an exciting journey!  At Intersolia, we help 1,600+ companies take responsibility and ensure compliance for their chemical management and work environment by offering tailored SaaS solutions and consulting services. Our clients range from small companies to multinational corporations, where our systems and consulting services support them on all continents. 
 
Why should you work at Intersolia? 
At Intersolia, you will have the opportunity to be part of our journey where we constantly explore new opportunities and paths to maintain and achieve new successes together. It's always a great feeling when colleagues gather at the annual kickoff and regular after-work events. Your contributions will have a lasting impact throughout the organization as you grow within your role. You will work in a progressive team with forward-thinking, and at the same time, you will have the opportunity to shape and influence your work together with the team you are part of. We offer flexible working hours and the possibility to work from home or from any of our modern offices. 
 
Responsibilities: 
The role of Marketing Automation Specialist is dynamic and offers varied workdays in an international work environment characterized by good cooperation between different departments and an entrepreneurial spirit. The role involves being responsible for and managing our automated marketing, customer journeys, and digital communications. Your task is to ensure that we have the right data and that communication reaches the right person at the right time. You will receive help and support in your tasks from the rest of the marketing team. 
 
More specifically, your tasks will primarily include: 

Automate campaigns and develop customer communications to drive lead generation, nurture prospects, and improve customer retention. 


Improve cross-channel experiences and optimize communications across the customer lifecycle. 


Creating and managing new and existing workflows to automate marketing processes in HubSpot. 


Analyzing data and performance of campaigns to continuously optimize and improve results with the team. 


Maintain data integrity in HubSpot by regularly conducting data cleansing and enrichment activities. 


Being the main contact person for internal needs related to HubSpot. 


 
 
We are looking for someone who: 
For the role of Marketing Automation Specialist, we are primarily looking for someone who is a data-driven doer with a focus on the customer and user. You are used to being both strategic and operational and can easily switch between roles. You enjoy working towards set goals and have the ability to work both independently and collaborate in a team. Furthermore, we see that you are analytical, organized, and able to prioritize between multiple projects. 
 
We would also like you to have the following qualities: 
- At least 2 years of experience in the field. 
- Take initiative and have a proactive approach. 
- Experience with HubSpot or another marketing automation platforms. 
- Experience with customer journeys, conversion optimization, and the more technical aspects of marketing automation. 
- Good proficiency in Swedish and English. 
 
It is advantageous if you: 
- Possess a growth mindset and a solution-oriented approach.  
- Master additional languages ??other than Swedish and English. 
- Have a relevant degree. 
- Have data analysis and visualization skills. 
 
 
To Apply: 
If this sounds appealing please apply with your CV in English and a short introduction about yourself. For further information, please contact the recruiter Emma Hjorth via e-mail emma.hjorth@barona.se. Apply today as the position may be filled before the application deadline.

Role Information
This is a recruitment at Intersolia where Barona is supporting in the recruitment. Barona is an international group with offices in 10 countries. In Sweden, we have offices in Stockholm, Gothenburg, Malmo, Falun, and Strömsund, but we provide competence supply solutions across the country. We offer our clients visionary and forward-thinking partnerships, and our employees exciting opportunities at all stages of their careers.
https://barona.se/om-barona/

Ansök nu

Tekniker på 75% till Göteborg

Dispatcher
Läs mer Okt 10
Vill du ha ett jobb som låter dig vara aktiv, möta nya människor och ständigt utvecklas? Då är det här din chans!
Vi söker en fälttekniker till Göteborg, med en arbetstid på 75%. I den här rollen kommer du att få en varierande och utvecklande arbetsdag, där varje dag kan erbjuda nya utmaningar och möjligheter. I den här rollen kommer du att vara en viktig del av vårt teknikteam och arbeta med en mängd spännande arbetsuppgifter.
Ditt arbete som fälttekniker kommer att inkludera installationer, felsökning och reparationer av en mängd olika tekniska system, inklusive kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Våra kunder finns inom finans, handel och kontor, och du kommer att vara deras räddare i nöden när teknikproblem uppstår. Du kommer att utföra service och hantera incidenter, vilket ger dig möjlighet att hjälpa och göra skillnad.
Ditt arbetsområde kommer att vara Göteborg med omnejd, och ibland kan det krävas resor till andra orter i närområdet. För att vara framgångsrik i den här rollen behöver du ha ett B-körkort och tillgång till en egen bil. Oroa dig inte – vi ersätter dig för dina resor med milersättning enligt skatteverkets tabell.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:

Butiksinstallationer: Du kommer att ansvara för installationen av kassasystem, nätverk och servrar i våra kunders butiker.


PC och Server: Installation och felsökning av PC och servrar för att säkerställa att våra kunders tekniska infrastruktur fungerar smidigt.


Nätverkskomponenter: Installation och felsökning av switchar och accesspunkter för att optimera nätverksprestanda.


Mjukvaruinstallation och felsökning: Du kommer att hantera installation och felsökning av mjukvara, inklusive Microsoft Windows, för att säkerställa att våra kunder har en stabil och säker IT-miljö.


Hårdvaruinstallation och felsökning: Ansvar för att installera och felsöka olika typer av hårdvara för att möta våra kunders behov.



 
Vi söker dig som har:

Erfarenhet: Du har tidigare erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och andra tekniska komponenter. Kan erfarenheter du haft i arbetslivet eller privat.


Teknisk kunskap: Du är väl förtrogen med Windows-miljön och har förmågan att arbeta självständigt såväl som i team.


Kommunikativ: Du är en utmärkt kommunikatör och har förmågan att samarbeta med kunder och kollegor för att uppnå gemensamma mål.


Flexibel: Du är flexibel i ditt arbetssätt och kan anpassa dig till olika kundbehov och situationer.


Tekniskt intresse: Du har ett genuint tekniskt intresse och är redo att lära dig och utvecklas inom området.


Språkkunskaper: Du talar flytande svenska och engelska för att kunna kommunicera effektivt med våra kunder.


B-körkort och egen bil: För att kunna utföra ditt arbete effektivt är ett B-körkort och tillgång till egen bil ett krav.


Om du är redo att ta nästa steg i din karriär och omfamna spännande utmaningar, då är detta jobbet för dig. Vi ser fram emot att välkomna dig till vårt team och utforska den tekniska världen tillsammans. Ansök nu och ta första steget mot din nya och inspirerande karriär som fälttekniker i Göteborg!

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare,  Linnea Lundström (linnea.lindstrom@barona.se)

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu

Fältservicetekniker på deltid i Göteborg

IT-tekniker/Datatekniker
Läs mer Okt 6
Fälttekniker sökes till Göteborg!

Arbetsuppgifterna som fälttekniker är varierande och utvecklande samt lite olika från kund till kund. Gillar du att få röra på dig i jobbet, möta olika kunder och lära nya produkter, då kan detta arbete passa dig!

Jobbet innebär installationer, felsökning, reparationer av kassasystem, scannrar, arbetsstationer, bankomater, switchar, accesspunkter, servrar och lagring. Kunderna är inom finans, handel, kontor och du kommer utföra service och hantera incidenter. Du arbetar i Göteborg med omnejd, resor till andra orter i närområdet förekommer. För att kunna utföra arbetet krävs B-körkort och egen bil. Självklart ersätter vi dig med milersättning och eventuella extra avgifter såsom parkering m.m. som krävs inom tjänsten


Rollens huvudsakliga arbetsuppgifter är:

·       Butiksinstallationer (Kassasystem, nätverk, servrar)
·       PC och Server (Installation felsökning)
·       Nätverkskomponenter (Installation felsökning Switchar, accesspunkter)
·       Installation och felsökning av mjukvara såsom Microsoft Windows
·       Installation och felsökning av hårdvara

Vem är du?

·       Du har viss erfarenhet inom installation, hårdvara, nätverk, skrivare och annan kringutrustning.
·       Du är bevandrad i Windows-miljö och van med att arbeta självständigt såväl som i team.
·       Som person är du kommunikativ, strukturerad och flexibel i ditt arbetssätt ute hos kund, och uppskattar att jobba tillsammans med andra för att uppnå era mål.
·       Du är händig och har ett tekniskt intresse som syns i ditt arbete.
·       Du pratar svenska och engelska obehindrat
·       Har B-körkort och egen bil

Om Barona
Barona är ett internationellt bolag med finska rötter. Vi har funnits sedan 1999 och finns idag i 10 länder. Vi är en naturlig länk mellan uppdragsgivare och anställda, vi ser till att det blir lätt och smidigt för både dig som anställd och dig som uppdragsgivare. Vi erbjuder våra kunder skalbara och hållbara personallösningar. Allt detta så vi kan erbjuda olika tillvägagångsätt och möjligheter till våra egna anställda i alla skeden av deras karriär! Barona är kollektivavtalsbundet och hos oss har du alltid nära till din närmsta konsultchef som är dedikerad till ditt uppdrag.

Välkommen med din ansökan!
Uppfyller du kvalifikationerna och är intresserad? Välkommen med din ansökan. Vi önskar bara CV/meritförteckning gärna tillsammans med ett kortare brev om varför du är intresserad av just denna tjänst. Vi tar ej emot det via email utan det måste bifogas i ansökan via vårt system på grund av GDPR och hur vi hanterar personuppgifter. Intervjuer kommer hållas löpande och tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan slutdatum för annonsen. Vid ytterligare frågor gällande tjänsten så är du välkommen att kontakta ansvariga rekryterare,  Linnea Lundström (linnea.lindstrom@barona.se)

 Vi ser fram emot att få läsa din ansökan!

Ansök nu

Senior Backend-utvecklare inom .NET till nyutvecklingsprojekt

Backend-utvecklare
Läs mer Aug 25
BARONA SÖKER .NET UTVECKLARE TILL PROJEKTUPPDRAG I GÖTEBORG - HYBRID

Barona Professionals söker nu i vår kunds räkning en Senior Backend-utvecklare inom .NET till ett nystartsprojekt i Göteborg. Med start ASAP kommer projektet att pågå under ett år framöver och ha en omfattning på 100%. 

PROJEKTBESKRIVNING

Ditt team kommer att bestå av andra erfarna utvecklare, projektledare och verksamhetsexperter. Vem är du? Jo, du är ansvarstagande, en god kommunikatör med team spirit. Du kan arbeta med såväl tekniska som icke tekniska projektkollegor och du har en god erfarenhet av att omvandla verksamhets- och-tekniska krav till ren och snygg kvalitativ kod. Du är driven, noggrann och uppskattar att jobba i ett högt tempo.  

KRAV SOM EFTERFRÅGAS

• Mer än 8 års erfarenhet av systemutveckling inom .NET-plattformen
• Mikrotjänstarkitektur, Rabbit MQ, samt Docker, Grafana, ELK stack
• Erfarenhet av att, via dialoger och dokumentation, samla in kundernas krav och behov
• Förstå och omvandla verksamhets- och tekniska krav till kvalitativ kod och färdiga lösningar
• Flytande svenska i tal och skrift

PLACERING

Göteborg (kunna vara på plats minst 2-4 dagar/vecka). 

REKRYTERINGSPROCESSEN

Vi kommer att genomföra intervjuer, referenstagning och kodtestning innan uppdragsstart.

OM BARONA

Barona är en internationell koncern med kontor i 10 länder. I Sverige har vi kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Falun och Strömsund och levererar lösningar inom kompetensförsörjning över hela landet. Vi erbjuder våra kunder ett visionärt och framtidsanpassat partnerskap och våra medarbetare spännande möjligheter i alla skeden av karriären. Ända sedan starten i Finland 1999, bygger vår framgång på att hela vår organisation är kundorienterad och utmanar traditionellt tänkande när det gäller tjänsteutbud och affärsutveckling. Genom vårt fokus på innovation och digitalisering kan vi ständigt ligga i framkant när det gäller modern rekrytering. Som konsult på Barona kommer du att anställas på ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkring, pension och hälsoförmåner.

Om du tror att du har vad som krävs för att lyckas i den här rollen, ansök då med ditt vassaste CV och ett personligt brev som beskriver ditt intresse för rollen och dina färdigheter. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstidens slut. Vi tar inte emot ansökningar via e-post, men för frågor, kontakta rekryterande chef Agnes Hildén på agnes.hilden@barona.se.

Ansök nu

HR Tech Lead for St1 to Stockholm, Gothenburg or Helsinki

Personalchef/HR-chef
Läs mer Sep 7
Is your ambition to be a key player in the energy transition from fossil fuels to renewable energy? In St1, we make things happen for a better and greener future! St1’s vision is to be the leading producer and seller of CO2-aware energy. To live true our vision and to strengthen our Group HR team we are now searching for a HR Tech Lead.
As a HR Tech Lead you will take ownership of the digitalization roadmap for HR, including both long-term and operational planning. You will be running and developing Sympa as the core HCM together with the HR Leadership team and the Country HR teams.
Your responsibilities will also include
Designing unified and scalable HR tech solutions anchored in the Country HR support model
Look for opportunities to automate and simplify HR processes through technology solutions
Design and implement a holistic talent management and performance management technology support either through existing solutions or by sourcing and implementing a proven solution from the market
Development of day-to-day HR reporting more advanced People Analytics practices solutions, starting with the most basic and important people metrics
Change management training related to all HR tech initiatives and deployments

HR Tech Lead we are looking for has
a suitable educational background
work experience in likewise position
excellent understanding of different HR Systems and procedures in general
self-driven and able to independently identify and solve issues
strong project and change management skills
great interaction skills; you will work closely with relevant external stakeholders such as IT Department and Executives
willingness to travel
fluency in English and any other Nordic language

As a St1 colleague we expect you to have a willingness to develop by learning from others, challenging conventional and innovating in new ways of working. You seek life-long learning. You are an ideal team player in supporting others but also challenging when necessary. You have commitment and ambition and hunger to grow in your role.
We offer you a versatile and challenging working environment where you get the opportunity to develop yourself and to work with a group of professionals that have a true passion for their work and mission. And in St1, you can see and be part of the whole value chain of energy transition in a constantly growing and innovative Nordic energy company with a clear vision and drive. The workplace is located along good transport connections in Helsinki (Tripla). Other locations can also be considered, like Gothenburg or Stockholm.
Are you the person we are looking for?
Please submit your online application in English by Sunday September 17th, 2023 including your CV and salary expectation. Please be informed that we will start discussions with the most suitable candidates during the application period, and the position will be filled as soon as the suitable candidate is found. Also note that we do not consider job applications by email.
The recruitment process is carried out in cooperation with Barona. For more information about the role or the recruitment process, please contact Senior Consultant Krista Pulkkinen by telephone +358 50 505 7715 or via email krista.pulkkinen@barona.fi.

Ansök nu